Tema: Action, horror, high fantasy.
Sted: SKSFs klubblokale.
Spilleder: Dani.
Spillere: Erik, Lasse, Nichlas, Dariok og Keisuke.
Ønsker å spille: I helger.
Ønsker å starte: Slutten av januar eller i februar 2009.
Earthdawn generelt:
I Earthdawn spiller man helter, og skaper episke legender som setter spor i historien for evig tid. Man spiller begavede karakterer i en verden full av magi, mytiske skapninger og forferdelige monstre. De begavede karakterene har alle en disiplin, som gir dem magiske talenter. Etter hvert som karakterene utvikler og trener seg, stiger de i disiplinens sirkler. For hver ny sirkel de stiger til, får de tilgang til mer og mer episke talenter. Barsaive er navnet på den delen av verden dere skal spille i.
Nasjoner i Earthdawn:
Det Theranske riket, styrt av en keiser, er kjent for å bruke mektigere magi enn de andre rikene. Theranerene har ingen hemninger når det gjelder bruk av blodmagi, menneskeofringer eller slaveri for å gi dem en fordel over andre. Teranerene er fryktet for deres kunnskaper og hemmeligheter om magi og "The Horrors".
Det Throalske riket, styrt av en dvergisk konge, er kjent for å være frihetskjempere som står i opposisjon til det Teranske riket. Deres samfunn består for det meste av dverger, men er en mix av alle navngiver rasene (Dverger, mennesker, orker, alver, troll, t'skranger, obsidimenn og windlings).
The Scourge:
På et tidspunkt, steg magistrømningene fra det astrale plan så høyt, at horrible skapninger fra andre verdner og dimensjoner fritt kunne komme seg til Barsaive. Navngiverne hadde på forhånd forutsett dette ved hjelp av Orakler, seere og mektig magi. De store rikene gjorde så tiltak for å bygge seg store velv for å beskytte seg mot Horrors. Ved hjelp av mektig elementalmagi, ble det bygget store velv under bakken, inne i fjell, i havet, i store elver, i skogene o.s.v. Da Horrorene kom til Barsaive, ødela og korrupterte de alt som var vakkert og godt. De trengte seg inn i de velva som var dårligst beskyttet, og korrupterte det astrale plan, som er åndeverdenen. Etter mange hundre år, sank magistrømningene fra det astrale plan, slik at mange Horrors måtte vende tilbake hvor de kom fra. De kunne ikke lenger vandre fritt mellom plan.
The Passions:
Det finnes ikke allmektige guder i Earthdawn, men mektige, gode, krefter som kan styre skjeben De kalles The Passions. Disse kreftene manifesterer seg på ulik vis, og gir krefter gjennom idealene de står for. Før The Scourge, hadde alle Passions egne templer hvor de ble tilbedt. I etterkant, er det får som enda står. The Horrors var så grusomme, og mektige, at de til og med fikk til å korruptere et par av The Passions. I senere tid, er det ikke alle Passions som er like gode som de en gang var...
En ny start:
Etter The Scourge, dro mektige helter ut av de Throalske velva, ved hjelp av kollosale, flyvende, skip. De dro ut for å renske Barsaive for Horrors. Etter ett år, hadde de rensket landet for mesteparten av Horrors. Men fortsatt var det mange som hadde gjemt seg. Noen dro over fjellene, noen dro ned i havene, noen dro inn i skogene, noen gjemmer seg fortsatt blandt navngiverne, mens andre snek seg inn i velv som enda ikke er blitt åpnet...
Tid for helter!:
Det Throalske riket ser det da som sin oppgave å fortsette den store og farlige kampen mot Horrors, ødelegge korrupsjonen som er spredd av dem, slå tilbake det Theranske riket og redde de navngiverne som fortsatt er låst i velv. Blant folk er det en viss prosent som er begavet med magiske talenter. Disse folkene kommer til å skape fremtiden til Barsaive. Det er disse folkene som kan bli helter, som kan skape episke legender som vil sette spor i historien for evig tid!
Bakgrunn for spillerne:
Jeg vil at dere selv skal komme med idéer om hvordan dere vil spille. Det har vert noen idéer om luftskip og slik, så før opp noen gode forslag så jeg kan lage kampanjen deres rundt. Hva vil dere gjøre? �?nsker dere horror? Episk helte action? You name it!
Disciplines:
Air Sailor - Swashbucklers på airships.
Archer - Trenger jeg å utdype?
Beastmaster - Dominerer, kommanderer og skaper vennskap til dyr. Visse dyriske trekk kan manifestere seg gjennom en Beastmaster.
Cavalryman - Rytter som binder seg på magisk vis til sin Mount.
Elementalist - Magiker som spesialiserer seg i elementalmagi.
Illusionist - Magiker som kombinerer illusjoner med ekte magi.
Nethermancer - Magiker som spesialiserer seg i åndemaning, død og Horrors.
Scout - En som er trent som en ferdaman. Kan litt av mye.
Skyraider - Kriger som spesialiserer sine talents på airships.
Swordmanser - En arrogant (ofte) våpenmester, som setter pris på kjappe spydige kommentarer og finesse.
Thief - Enough said...
Troubadur - Historiker. I en tid med helter er en Troubadur viktig. Også på en måte loremasters.
Warrior - Lærer seg elementale talents for å bli kick ass kriger.
Weaponsmith - Har talenter som kan vekke magiske gjenstander, forbedre våpen og som ellers er relatert til magiske gjenstander.
Wizard - Magiker, som spesialiserer seg på fremsynhet og rå magi.
Races:
Dwarf - Den rasen det er mest av i Barsaive.
Humans - Et segøynerfolk som ofte reiser rundt i små grupper.
Orks - Skerkere, mer brutale og ofte mer korttenkte enn mennesker. Men de er ikke en ond rase, men heller et stolt stammefolk.
Elf - Elegante, ofte arrogante, folk som setter stor pris på vakre ting. Lever lenge og er et relativt intelligent folkeslag.
T'skrang - Øglefolk som originalt kommer fra jungelen.
Obsidiman - Store sterke steinfolk. De består faktisk av kjøtt og blod, men har grov hud, som kan se ut som stein. De er noe tregere enn andre Namegivers.
Windling - 30cm høye fefolk med vinger. Små, kjappe, lure.
NB: Det er mulig jeg har glemt et par ting, men endrer det evt. etter hvert.
Dette innlegget er endre av Dani: 16/02-2009 - 18.54
Grunn til endring: Skrivefeil. Rettelse under disipliner - Air Sailors