Skedsmokorset Spillforening: Earthdawn #2 - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

• 2 Sider +
  • 1
  • 2
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Earthdawn #2 Ny gruppe med spillere. Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 21/12-2008 - 17.05

Spill: Earthdawn
Tema: Action, horror, high fantasy.
Sted: SKSFs klubblokale.
Spilleder: Dani.
Spillere: Erik, Lasse, Nichlas, Dariok og Keisuke.
Ønsker å spille: I helger.
Ønsker å starte: Slutten av januar eller i februar 2009.

Earthdawn generelt:
I Earthdawn spiller man helter, og skaper episke legender som setter spor i historien for evig tid. Man spiller begavede karakterer i en verden full av magi, mytiske skapninger og forferdelige monstre. De begavede karakterene har alle en disiplin, som gir dem magiske talenter. Etter hvert som karakterene utvikler og trener seg, stiger de i disiplinens sirkler. For hver ny sirkel de stiger til, får de tilgang til mer og mer episke talenter. Barsaive er navnet på den delen av verden dere skal spille i.

Nasjoner i Earthdawn:
Det Theranske riket, styrt av en keiser, er kjent for å bruke mektigere magi enn de andre rikene. Theranerene har ingen hemninger når det gjelder bruk av blodmagi, menneskeofringer eller slaveri for å gi dem en fordel over andre. Teranerene er fryktet for deres kunnskaper og hemmeligheter om magi og "The Horrors".
Det Throalske riket, styrt av en dvergisk konge, er kjent for å være frihetskjempere som står i opposisjon til det Teranske riket. Deres samfunn består for det meste av dverger, men er en mix av alle navngiver rasene (Dverger, mennesker, orker, alver, troll, t'skranger, obsidimenn og windlings).

The Scourge:
På et tidspunkt, steg magistrømningene fra det astrale plan så høyt, at horrible skapninger fra andre verdner og dimensjoner fritt kunne komme seg til Barsaive. Navngiverne hadde på forhånd forutsett dette ved hjelp av Orakler, seere og mektig magi. De store rikene gjorde så tiltak for å bygge seg store velv for å beskytte seg mot Horrors. Ved hjelp av mektig elementalmagi, ble det bygget store velv under bakken, inne i fjell, i havet, i store elver, i skogene o.s.v. Da Horrorene kom til Barsaive, ødela og korrupterte de alt som var vakkert og godt. De trengte seg inn i de velva som var dårligst beskyttet, og korrupterte det astrale plan, som er åndeverdenen. Etter mange hundre år, sank magistrømningene fra det astrale plan, slik at mange Horrors måtte vende tilbake hvor de kom fra. De kunne ikke lenger vandre fritt mellom plan.

The Passions:
Det finnes ikke allmektige guder i Earthdawn, men mektige, gode, krefter som kan styre skjeben De kalles The Passions. Disse kreftene manifesterer seg på ulik vis, og gir krefter gjennom idealene de står for. Før The Scourge, hadde alle Passions egne templer hvor de ble tilbedt. I etterkant, er det får som enda står. The Horrors var så grusomme, og mektige, at de til og med fikk til å korruptere et par av The Passions. I senere tid, er det ikke alle Passions som er like gode som de en gang var...

En ny start:
Etter The Scourge, dro mektige helter ut av de Throalske velva, ved hjelp av kollosale, flyvende, skip. De dro ut for å renske Barsaive for Horrors. Etter ett år, hadde de rensket landet for mesteparten av Horrors. Men fortsatt var det mange som hadde gjemt seg. Noen dro over fjellene, noen dro ned i havene, noen dro inn i skogene, noen gjemmer seg fortsatt blandt navngiverne, mens andre snek seg inn i velv som enda ikke er blitt åpnet...

Tid for helter!:
Det Throalske riket ser det da som sin oppgave å fortsette den store og farlige kampen mot Horrors, ødelegge korrupsjonen som er spredd av dem, slå tilbake det Theranske riket og redde de navngiverne som fortsatt er låst i velv. Blant folk er det en viss prosent som er begavet med magiske talenter. Disse folkene kommer til å skape fremtiden til Barsaive. Det er disse folkene som kan bli helter, som kan skape episke legender som vil sette spor i historien for evig tid!

Bakgrunn for spillerne:
Jeg vil at dere selv skal komme med idéer om hvordan dere vil spille. Det har vert noen idéer om luftskip og slik, så før opp noen gode forslag så jeg kan lage kampanjen deres rundt. Hva vil dere gjøre? �?nsker dere horror? Episk helte action? You name it!

Disciplines:
Air Sailor - Swashbucklers på airships.
Archer - Trenger jeg å utdype?
Beastmaster - Dominerer, kommanderer og skaper vennskap til dyr. Visse dyriske trekk kan manifestere seg gjennom en Beastmaster.
Cavalryman - Rytter som binder seg på magisk vis til sin Mount.
Elementalist - Magiker som spesialiserer seg i elementalmagi.
Illusionist - Magiker som kombinerer illusjoner med ekte magi.
Nethermancer - Magiker som spesialiserer seg i åndemaning, død og Horrors.
Scout - En som er trent som en ferdaman. Kan litt av mye.
Skyraider - Kriger som spesialiserer sine talents på airships.
Swordmanser - En arrogant (ofte) våpenmester, som setter pris på kjappe spydige kommentarer og finesse.
Thief - Enough said...
Troubadur - Historiker. I en tid med helter er en Troubadur viktig. Også på en måte loremasters.
Warrior - Lærer seg elementale talents for å bli kick ass kriger.
Weaponsmith - Har talenter som kan vekke magiske gjenstander, forbedre våpen og som ellers er relatert til magiske gjenstander.
Wizard - Magiker, som spesialiserer seg på fremsynhet og rå magi.

Races:
Dwarf - Den rasen det er mest av i Barsaive.
Humans - Et segøynerfolk som ofte reiser rundt i små grupper.
Orks - Skerkere, mer brutale og ofte mer korttenkte enn mennesker. Men de er ikke en ond rase, men heller et stolt stammefolk.
Elf - Elegante, ofte arrogante, folk som setter stor pris på vakre ting. Lever lenge og er et relativt intelligent folkeslag.
T'skrang - Øglefolk som originalt kommer fra jungelen.
Obsidiman - Store sterke steinfolk. De består faktisk av kjøtt og blod, men har grov hud, som kan se ut som stein. De er noe tregere enn andre Namegivers.
Windling - 30cm høye fefolk med vinger. Små, kjappe, lure.

NB: Det er mulig jeg har glemt et par ting, men endrer det evt. etter hvert.

Dette innlegget er endre av Dani: 16/02-2009 - 18.54
Grunn til endring: Skrivefeil. Rettelse under disipliner - Air Sailors

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#2 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• Feltmisjonær & sjef for det hemmelige polititet
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Gruppe: Feltmisjonen
  • Ble medlem: 16/09-03
  • Yrke: Panzergeneral
  • Sted:Skedsmokorset
  • Interesser:Brettspill, rollespill, dataspill,miniatyrspill,kortspill og Hyperion N4F som jeg elsker over alt på denne jord!
  • Navn:Nichlas

Postet 22/12-2008 - 00.13

YEEEEH! <3
One World, One Truth, One Union
" Det er ikke døden du skal frykte, men det at du aldri har levd."
- Marcus Aurelius -
0

#3 Bruker er logget av   Dariok 

• pamp
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: Forumsmedlemmer
  • Ble medlem: 10/11-05

Postet 24/12-2008 - 13.48

Hvordan er det med relgion i earth dawn? Finnes det en relgion som inneholder like mye fire, brimstone og dåsse som middelalderens kristedom?
Kan jeg være en dåsete prest? Eller så leste ejg noe om india og afrika? Kan jeg komme derfra?
1

#4 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 24/12-2008 - 23.35

Vis innleggDariok sa den 24/12-2008, 13:48:

Hvordan er det med relgion i earth dawn? Finnes det en relgion som inneholder like mye fire, brimstone og dåsse som middelalderens kristedom?
Kan jeg være en dåsete prest? Eller så leste ejg noe om india og afrika? Kan jeg komme derfra?

Sitat

The Passions:
Det finnes ikke allmektige guder i Earthdawn, men mektige, gode, krefter som kan styre skjeben De kalles The Passions. Disse kreftene manifesterer seg på ulik vis, og gir krefter gjennom idealene de står for. Før The Scourge, hadde alle Passions egne templer hvor de ble tilbedt. I etterkant, er det får som enda står. The Horrors var så grusomme, og mektige, at de til og med fikk til å korruptere et par av The Passions. I senere tid, er det ikke alle Passions som er like gode som de en gang var...

Passions som de kalles, innholder ikke like mye fire, brimstone og sånt som i middelalderen. X(
The Horrors fikk corruptert tre av Passions under the Scourge. :eek:
Men det hindrer deg ikke å spille en person som dedikerer seg selv til en av the Passions. Det er lov. ;)
Det er ikke en egen Dicipline for religøse personer, men du kan etter hvert bli en Questor, som mer eller mindre får krefter gjennom gitt Passion. :D

-D20
0

#5 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting
  • Ble medlem: 24/11-08
  • Yrke: S-Mart
  • Sted:Workshed!
  • Navn:Bruce Campbell

Postet 28/12-2008 - 04.13

Nå har jeg vært uten internett lenge ja.. :wtf:

Fyren min heter Ash (hysj!) Han er en fyrig fyr med store planer for seg selv og verden. han vet ikke åssen dette skal gå i stand men faen ikke om han skal sitte stille mens alt dette faenskapet skjer.

Dette er ting jeg selv vil ha.

Jeg vil være knyttet til det Horror på ett eller annet vis.
Jeg vil gifte meg med en prinsesse.
jeg vil ha en erkefiende som gjerne bare er en strake motsetning av meg selv. Ett rivaliserende piratskip hadde vært gøy.
Jeg vil svinge meg gjennom vinduer uten å ta skade for å så rope "HAHAHA" gjerne etter jeg har stjelt eller kysset noen.
Alt er larger than life.
vi må redde bønder fra monstre.
jeg vil gifte meg med en prinsesse.

Jeg kommer til å være human swashbuckler. (ikke airdancer :wtf: for det er ett teit navn!)
Dani hvis du har spilt prince of persia (det nyeste') så er det han jeg vil spille mer eller mindre. bare mer "ooomph"

Oh og vi må finne ut hva skipet vårt skal hete.

Jeg nominerer "Dawnbringer"
Fordi vi får neste dag til å komme.
Jeg er litt full nå så det er mulig tin blir redigert.

Ash out!
Postet bilde
0

#6 Bruker er logget av   Avgon 

• 43+
  • Ble medlem: 21/10-08
  • Yrke: Student

Postet 28/12-2008 - 15.34

Det hadde tatt seg ut erik XD

hvis gruppe 2 er 2 uker foran gruppe 1 så tror jeg vi får morsome legender om ash :D

kan også bli veldig morsomt hvordan dette skal bli til :lol:
0

#7 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 28/12-2008 - 21.24

Flottings Erik, du er i hvertfall inne på en del fine ting å spille på. ^^

Ash er et greit navn det... bortsett fra jeg tror main characteren fra Pokemon heter det... :?:
Med så mye galskap som skjer i verden, er det nok av eventyr å kaste seg ut i. ;)
Du kan være knyttet til en Horror. f.eks. du har mistet familie, venner, forfedre o.l. til en named Horror. :cthulhu:
Vel, du kan nok finne "prinsesser" i små stammesamfunn rundt om kring. I Throal er det masse hårete dvergechicks å velge blandt, hehe. :lol:
Du kan ha en erkefiende. Bare finn ut om han er nøytral eller fra Thera. Evt. en pirat fra Kratas, tyvenes by. :eek:
Du må jobbe litt med navn på skip. Det første skipet Throal sendte ut av etter Scourge, het Earthdawn. Og Dawnbringer (bra navn) ligner litt for mye. :(

Men ellers veldig god plan. Dere andre må også komme med forslag, så blir dette bedre og bedre. :D

-D20
0

#8 Bruker er logget av   Avgon 

• 43+
  • Ble medlem: 21/10-08
  • Yrke: Student

Postet 29/12-2008 - 01.04

erik tok navnet ash fra evil dead filmene :lol:

ikke fra pokemon for guds skyld XD
0

#9 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 02/01-2009 - 17.41

Pokemon? god damn it. Last ned og se Evil dead 2 for faen

Men bare for å få det ned så er dette ting som er fastsatt med karakteren min nå.
Jeg har en erkefiende som heter Craven.
Jeg leter etter noen gjenstander verden rundt (ohohoh secrety)
Skipet mitt heter Dawnbringer. Earthdawn skipet kan suge meg for copyrigths jeg er pirat FFS ^^
Klassen min heter Airsailor(swashbuckler)
Jeg heter Ash.
Jeg kommer også til å etterlate meg ett kallekort på åstedene mine men jeg vet ikke hva enda.
Jeg kommer til å gjøre dette http://www.youtube.c...h?v=rt59rjadYeI
muligens så kommer jeg til å gjøre det mye.
Postet bilde
0

#10 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 03/01-2009 - 21.39

Alle på begge gruppene må møte opp neste onsdag på SKSF, så mekker vi Earthdawn characters. ^^

-D20
0

#11 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 05/01-2009 - 11.35

Character Creation:
Dato: 07/01/09
Sted: Skedsmo Senter

Vi møter opp og lager characters. Det blir en del som skal lage characters, så det er viktig at dere gjør følgende forarbeid til characteren: XD
1 - Bestem hvilke rase du skal spille.
2 - Bestem hvilke disiplin du skal spille.
3 - Lage mål (gjerne store) for rollen din.
4 - Ikke lag en sterotype, men heller en rolle med original personlighet og utseende.
5 - Ta med skrivesaker. Jeg har ikke nok til alle.

NB: Husk vi skal møte i storsalen og storsalens foajee, da våre vanlige lokaler er under oppussing. Du går inn døren som ligger lige over ganger for er vi vanligvis er. ;)

-D20
0

#12 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 10/02-2009 - 00.57

Viktig melding til gruppa:
Nå har det seg slik at en ny person, Lasse (også medlem av Hyperion), ønsker å bli med Earthdawn Gruppe #2. ^^
Ryktet går at han er tørst på rollespilling, og at alternativene hans ikke er å foretrekke. :(
Jeg synes da at det er vår plikt (som den mest fantastiske foreningen) å la han få være med å ha det gøy med oss! :D
Men valget er opp til spillerne i gruppa.Skal Lasse få være med? Jeg vil da ha en "Ja" eller "Nei" fra alle spillerne. ;)
NB: Evt. send meg PM om dere vil være anonym. :eek:

-D20
0

#13 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 10/02-2009 - 01.56

Jeg stemmer ja for Lasse.
han er veldig flink spiller og jeg nominerte han for dette.
Postet bilde
0

#14 Bruker er logget av   Kresk 

• Styremedlem
  • Ble medlem: 01/10-04
  • Yrke: President og styremedlem
  • Sted:Ås
  • Interesser:ISSF
  • Navn:Rune Keisuke Kosaka

Postet 10/02-2009 - 09.12

Jeg er alltid åpen for flere spillere.
0

#15 Bruker er logget av   Dariok 

• pamp
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Postet 10/02-2009 - 10.21

Spille med hyperions store leder, fortreffelig
1

#16 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Interesser:Brettspill, rollespill, dataspill,miniatyrspill,kortspill og Hyperion N4F som jeg elsker over alt på denne jord!

Postet 10/02-2009 - 12.04

Lasse kan bare bli med for min del
- Marcus Aurelius -
0

#17 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 10/02-2009 - 13.16

Men da er det avgjort, Lasse er med om han ønsker å delta. Skal se om jeg får han på forumet vårt så snart som mulig. ;)

-D20
0

#18 Bruker er logget av   Spartacus 

• Hyperions leder
  • Ble medlem: 19/04-06
  • Sted:Oslo

Postet 12/02-2009 - 17.27

Hei alle sammen!

Blir gøy å være med!
0

#19 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 15/02-2009 - 10.18

En ting jeg vil spørre om.
Jeg har snakket (mast ^^ ) en del med Dani om karakteren min. Hva han vil og fortiden hans og sånt. Om hva jeg vil gjøre i spillet og mål jeg har og de har blitt litt store de målene mine.
Men jeg vil ikke gjøre en massiv dick move og på en måte gjøre meg om til en hovedkarakter i historien (Jeg har gjort det før og føler det er litt dickish)
Så jeg lurer på hva dere har som motiver i spillet. Så jeg kan liste mine egne først to get us going.

Bli kvitt en forbannelse jeg har.
Finne et legendarisk skip.
Bli piratkonge (nei jeg ser ikke på One piece)
Sloss med rivalen min og være generell awesome

Og til slutt. Hvilken skuespiller er karakteren deres?
Jeg har tenkt til å gjøre noe ekstra for denne kampanjen så jeg vil vite det.

Dette innlegget er endre av Noggi: 15/02-2009 - 14.25

Postet bilde
0

#20 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 16/02-2009 - 08.54

Kan alle spille til helga? :danse:

-D20
0

#21 Bruker er logget av   Kresk 

• Styremedlem
  • Ble medlem: 01/10-04
  • Yrke: President og styremedlem
  • Sted:Ås
  • Interesser:ISSF
  • Navn:Rune Keisuke Kosaka

Postet 16/02-2009 - 09.48

Satser på at du mener fra Lørdag til Søndag så da kan jeg.
0

#22 Bruker er logget av   Dariok 

• pamp
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Postet 16/02-2009 - 14.19

Vis innleggKresk sa den 16/02-2009, 09:48:

Satser på at du mener fra Lørdag til Søndag så da kan jeg.

qft
1

#23 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 16/02-2009 - 16.23

Både jeg og lasse kan lørdag til søndag men jeg kommer til å være trøtt da jeg jober begge dagene.
Postet bilde
0

#24 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 17/02-2009 - 10.53

Da blir det allnighter hos meg fra lørdag. Vil spiller til rundt 07:00 eller når enn t-banen begynner å gå igjen på søndager. :)
Lurt å ta med kaffe, cola eller battery o.l. for de som vil holde seg våkne. ^^

-D20
0

#25 Bruker er logget av   Spartacus 

• Hyperions leder

Postet 19/02-2009 - 16.49

Vis innleggDani sa den 17/02-2009, 10:53:

Da blir det allnighter hos meg fra lørdag. Vil spiller til rundt 07:00 eller når enn t-banen begynner å gå igjen på søndager. :)
Lurt å ta med kaffe, cola eller battery o.l. for de som vil holde seg våkne. ^^

Når begynner vi på Lørdag?

Hvor bor du?
0

#26 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/02-2009 - 21.33

Vi begynner klokka 18:00 hos meg. Ta t-banen til "Ryen", så ringer du meg bare. Bor rett med bensinstasjonen der i ryen krysset. ^^

-D20
0

#27 Bruker er logget av   Dariok 

• pamp
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Postet 22/02-2009 - 22.08

Var veldig flott, vi gjorde mye kult, og log boka til lasse er WIN.

Par biter med konstruktiv kritikk:

1: Fiks økonomien, den ødla hele troverdigheten til settingen
2: Er det mulig å flytte micro management av skips økonomien til bakgrunnen? Si hva vi frakter, og kansje hvor mye vi tjener i profitt osv, men det er ukult å bruke en time på å gå fra trader til trader og prøve å få til den beste silke dealen.
1

#28 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg

Postet 22/02-2009 - 23.36

Jeg er enig i Darioks konstruktive kritikk
- Marcus Aurelius -
0

#29 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 23/02-2009 - 00.14

Jeg skal jobbe med å skape en fungerende måte å kjøre traderoutes. Burde ikke være noe problem så lenge jeg får sett litt på det. ^^

-D20
0

#30 Bruker er logget av   Dariok 

• pamp
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Postet 23/02-2009 - 00.29

Utkast til vedtekter for det frie skipet Stinger,
Basert på vedtektene til det frie skipet Mars

First article:

Imprimis, That the said Charles Wetherby, for himself, and in Behalf of the Owners of the Privateer, shall put on board the said Drakar a sufficient Number of Great Guns, Small Arms, Shot, and all other necessary warlike Stores and Ammunition; as also, suitable Provisions sufficient for the said Drakar, during the whole Cruize; which Cruize is to be understood to be from the time of the said Drakar's sailing from the Port of Bartertown, until the Time of her returning thither again, for which there shall be no Deduction made out of the said Company's Shares: And in Consideration thereof, the Owner of the said Drakar or his substitutes, shall have and receive One Half of all Prizes, Goods, Wares, Merchandizes, Monies, Effects, etc. that shall be taken during this Cruize; the other Half shall be divided, and paid to the said Brigantine's Company, by the Captain aforesaid, according to the Rules hereafter stated.

Second article:

That the Captain shall have and receive, for himself, Six Full Shares, and shall be granted all Privileges and Freedoms which have been granted any Captains of Privateers: That the Lieutenants and Masters, shall each of them have Three Full Shares, That the Mates, Gunner, Boatswain and Carpenter shall each of them have and receive Two Full Shares.

Third article:

That the doctor of the said Privateer, or whoever is at the Expence of the Chest of Medicines, shall have and receive the Sum of silver, if well furnished. Also the doctor shall have and receive for himself Three Full Shares, as also all Medicines and Instruments belonging to any Doctor that shall be taken.

Forth article:

That if any Person spies a Sail, and she proves to be a Prize worth at least one thousand Pieces of silver a Share, he shall receive one hundred Pieces of silver. And the first Man who enters on boarding a Prize in an engeagement, and strikes her Colours, shall receive Half a Share for his Bravery.

Fifth article:

That all the rest of the said Drakars's Company, such as shall be deemed able and sufficient Seamen, shall each of them have and receive One Full Share, out of the Effects, Plunder and Prizes, that shall or may be taken by the said Drakar during the Cruize, Provided, They are not found guilty of the Faults or Crimes hereafter named.

Sixth article:

That as to the Proceedings of the Vessel, and undertaking any Enterprize at Sea, on Shore, or in the air, and into what Port any Prize shall be Carried that shall be taken during the Cruize, shall be left entirely to the Captain's Election.

Seventh article:

That all the small Plunder, shall first be brought for sale to the captain of the ship, then the officers, and lastly the crew shall have picks of the plunder, the buyer will have to pay a fair price equal to the value of the object on the open market, the crew can use their future shares of the plunder for acquisition of objects in this manner, the quarter master has the rigth to deny any and all purchases in this manner if he believes the party in question will not be able to repay the debt to the ship, all plunder thats left shall be brought to public Sale, and be delivered to the highest Bidder, for which their Shares shall be accountable, excepting such Clothing as the Captain shall think proper to allow the Prisoners.

Eight article:

That if any person belonging to the said Brigantine, be killed in an Engagement, or die on board, his Share or Shares, of all Prizes taken in his Life-Time, shall be paid to his Executors, if so appointed by Will; but if no Will be made, then his Part of what was got as aforesaid shall go to his Widow, or Heirs at Law, if claimed in Twelve Months, from the Time of said Drakar's Arrival into her commissioned Port; and on Failure thereof, said Share or Shares shall be and belong to the general Interest of the Whole.

Ninth article:

That if any of the Company do disannul any of the Officers Commands for the Good of the Cruize, or the general Interest, he or they shall be fined and punished as the Captain and Officers shall direct. And if any of the Company do Assault, Strike, or Insult any Male Prisoner, or behave rudely or indecently to any Female Prisoner, he or they shall be punished as the Captain and Officers shall direct. And if any of the Company begin an Attack, either by firing a Gun, or using any Instrument of War, before Orders be given, by the proper Officers, he or they shall be punished; but if any of the said Company do refuse to make an Attack on the Enemy, either at Sea, at Land, or in the air, at the Command and in the Manner ordered by the Captain and proper Officers, or do behave with Cowardice in any Engagement, he or them shall forfeit his or their Share or Shares for such Refusal or Cowardice; and if any of the Company get drunk, or use blasphemous and prophane Words, they shall be punished as the Captain and Officers shall direct: And likewise if any of the Company do desert the said Drakar before her Return to Bartertown, he or they shall forfeit their whole Shares to the Owner and Company, first paying such Drakar's Debts as are contracted by the Captain's Knowledge.

Tenth article:

That whoever of the Company shall breed a Mutiny or Disturbance, or strike his Fellow, or shall Game with Cards or Dice for Money, or any Thing of Value, or shall sell any strong Liquors on board, during the Voyage, he or they shall be fined as the Captain and Officers shall direct. And if any of the Company be found pilfering or stealing any Money or Goods of what kind soever, belonging to the said Privateer or Company, he or they shall forfeit his or their Share or Shares of the Prize-Money or Effects then and afterwards taken by the said Drakar, during the whole Cruize, to the Owner and Company.

Eleventh article:

That if any of the Company in an Engagement with the Enemy, or in the true Service of the Cruize, shall lose a Leg or an Arm, or be so disabled as to be deprived of the Use of either; every such Person shall be allowed out of the effects or Prize first taken, (before any Division be made) the Sum of Two Hundred Pieces of silver; or the Value thereof in Goods, at the Price according to public Sale: But if there be not so much taken at that Time, the vessel and the Company shall keep out till they have enough for that Purpose; Provided no extraordinary Accident happens.

Twelfth article:

That the Division of any Money or Effects taken this Cruize, Dead Shares shall be deducted out of the Whole, which shall be divided by the amongst the most Deserving and them that does most for the benefit of the Cruize.

Thirteenth article:

That in Case of the Death of the Commander, the next in Place shall strictly observe and comply with the Rules, Orders, Restrictions and Agreements, between the owner of the said Drakar and the said Commander.

God Save the King, and Success to the Stinger, and all her brave Crew.

Dette innlegget er endre av Dariok: 23/02-2009 - 17.03

1

#31 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 23/02-2009 - 12.38

Jeg forventet egentlig å måtte dasse rundt og lete etter subtile clues for å finne Titus. Azatoth kom som en overaskelse der ja.
Men jeg tror vi kommer til å måtte oppgradere litt før vi drar og finner den. Kanskje slå av en samtale med den dragen det var snakk om om skipet og helvetes hullet den hadde falt nedi.

Om ikke noe annet så ser jeg frem til å sette flere troll på fyr og fornærme noen flere folks mødre.
Postet bilde
0

#32 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 23/02-2009 - 16.02

Ok folkens!
Jeg har tenkt litt over hvordan vi skal utføre handelsruter med fungerende økonomi og hele pakken. Det er flott om dere kommer med innspill, da det er opp til dere hvordan dette skal bli og hvor avansert dere vil ha det. ;)

Først vil jeg si at jeg, personlig, ikke ønsker å gjøre handel og drift av airships i Earthdawn på en måte som gjør at spille stagnerer. Det er viktig at dere får mulighet å utføre handel rundt om kring i Barsaive, men alikevel at vi ikke bruker FOR mye tid på micromanagement når det gjelder dette. På en annen side, kan dette være en fin mulighet for rollespill til å skape handelsforbindelser nå og da. Dette er i hvertfall mitt første forslag til handel og mannskap. :)

• Alt l00t piratskipet deres skaffer i raids, kapring etc., deles mellom spillere og mannskap slik dere bestemmer i vedtektene. :yarr:
  • Når dere skal kjøpe en vare i en by, for å selge den med profitt i en annen by, så sier jeg hva varen vil koste, og hva den vil bli solgt for. Dere kan da, om dere har kapital, fylle skipet med lasten. For enkelhetens skyld er det da denne profitten dere sitter igjen med, som skal deles mellom spillerne, eller hvem enn som betalte for varene. Men denne handelen deler også løpende utgifter som fast lønn til mannskapet, mat, tau, laken til masta etc. :chef:

Jeg kommer da til å føre opp enten en liste, eller på et eget kart hvilke steder i Earthdawn det er import/export av ymse varer. Kjøper man dyre varer, eller frakter ettertraktede varer over lengre avstander er som often profitten større. ^^

-D20
0

#33 Bruker er logget av   Dariok 

• pamp
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Postet 23/02-2009 - 16.10

Jeg kommer her med en revidert versjon av dani sitt forslag.

tl;dr: Flytter handels inntektene inn i anndels fordelingen.

HANDEL:

kjøp:

Vi kaster et trade kast og utifra ressultatet gir dani oss forslag til varer vi kan handle og forteller hvor mye profitten er per dunari og hvor mye vi må invistere per dunari.

salg:

Vi selger varene, og inntektene føres på inntekts budsjettet til dette seilaset.

plynder:

Vi selger alt som plyndres:
1: Offiserer har førsterett på å kjøpe ting.
Man kan kjøpe på kreditt fra sin egen anndel.
2: Manskapet har andre rett,
Man kan kjøpe på kreditt fra sin gen anndel.

ting som ikke blir kjøpt av mannskapet selges på det frie markedet og inntekten legges til budsjettet for dette seilaset.

retur til bartertown:

Når skipet returnerer til bartertown deles alt etter nøkkelen som står beskrevet.

EVENTUELT:

Siden det er vedtektsfestet at nichlas får 50% først og han er pliktet til å forsyne oss med våpen/mat/sprit så kan det være aktuelt og føre et eget forenklet utgifts budsjett som trekkes fra hans 50%.

-----------------------

I tilleg har jeg tenkt til å revidere share bestemmelsene, siden det er laget for et skip av vesentlig større størelse en vårt, pluss nominere folk til stillingene.
1

#34 Bruker er logget av   Dariok 

• pamp
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Postet 23/02-2009 - 17.04

Nomminasjoner til poster, dunno hva lasses dude kan gjøre siden jeg ikke veit hva han kan.

Løyntnanter:

Kaptein : Charles Wetherby
Styrer skipet, utdeler straff, ansvar for å finne skip vi kan plyndre

Første styrmann : Ash Santiago
Tar kommandoen hvis kapteinen dør

Quartermaster: Henry Wetherby
Ansvar for å fordele forsyninger, holde regnskap, få lot solgt, og utfører straffer.

Skips lege: Henry Wetherby
Ansvar for å utskive uduglige diagnoser som "Mer Gin and tonic!" og rope "More sand to the floor mr. thrumbotom".
Mulig han redder et liv i ny og ne, men ikke regn med det.

Faglærte:

Boatswain : Ash Santiago
En dyktig veteran sjøman som har som ansvar at alle oppgaver relatert til daglig drift blir gjort.

Carpenter: Ingen nominasjon (Jeg syns vi bør skaffe en)
Snekker, tror ikke jeg trenger å si mer.

Quartermasters mate: Ryder ?
Kvartermesterens assistent, hjelper til med kvartermester ting.

Gunner: Ingen nominasjon (Syns vi bør ha en)
Duden som bruker balistaen
1

#35 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 24/02-2009 - 06.54

kan vi ikke heller ha en gruppe med navnløse folk? Nå blir det alt for mye fokus på båten og folk på båten. De er tross alt ikke viktige for storyen. La oss heller bruke på som en vessel inn og ut fra historier.
Postet bilde
0

#36 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 25/02-2009 - 15.06

lørdag er det oppført spilling.
De fleste fra Godlike er også med i ED #2, skaper dette problem for noen? 2 allnightere på rad? :?:
I ED #2, trenger vi et sted å spille. Dealen med romkameraten min er annen hver helg, så da må vi spille et annet sted. Forslag? :#

Dette innlegget er endre av Dani: 25/02-2009 - 15.06

-D20
0

#37 Bruker er logget av   Dariok 

• pamp
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Postet 25/02-2009 - 21.29

Jeg er litt usikker på om jeg kan spille, antagligvis så må jeg jobbe hardt med dataporgrammet mitt... men slik situasjonen er nå har jeg ingen anelse om hvor lang tid det vil ta, kaansje er jeg ferdig på fredag, kansje må jeg jobbe natt til mandag...
1

#38 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg

Postet 25/02-2009 - 22.17

Jeg skal jobbe ganske tidlig på søndag desverre, tror derfor at jeg ikke orker en allnighter, men jeg kan jo se det ann etter allnightern på lørdag. Hvis jeg skal delta kan vi sikkert være på kontoret igjen.
- Marcus Aurelius -
0

#39 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 25/02-2009 - 23.37

Keisuke og Dariok kan ikke spille lørdag, og det virker som Lasse skal feire bursdagen sin på lørdag? Eller? :?:

Anyways, det blir nok ikke noe earthdawn i hvertfall. :(

-D20
0

#40 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 06/03-2009 - 13.10

Skal folk noe 20-21? kunne vi spilt da?

I got the cravings for some beatings

...Giving...beatings...I..yeah..
Postet bilde
0

#41 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 06/03-2009 - 13.20

Earthdawn # 2 er oppført lørdag 14 mars, så neste uke. :)

-D20
0

#42 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 06/03-2009 - 14.17

Det er samme helg Resident evil 5 kommer ut.
Så jeg kan ikke love at jeg ikke løser problemene mine på noen annen måte en å skyte dem i bena og sommersaulte dem i trynet.

Dette innlegget er endre av Noggi: 06/03-2009 - 17.17

Postet bilde
0

#43 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 07/03-2009 - 15.46

Ja, jeg og Robin skal runne spillet sammen. Så det kan godt være det blir kommer tusenvis av horror tainted zombies... som er svarte... på neste ed session. XD

Dette innlegget er endre av Dani: 07/03-2009 - 15.46

-D20
0

#44 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 07/03-2009 - 16.55

Roundhouse
Straigth
Uppercut
Sommersault.
Throath slit
break neck

Dette løser alle sånne problemer.
Postet bilde
0

#45 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 07/03-2009 - 17.09

Du glemte:
Shooting down powergenerators to fall down on enemies.
Finding hidden weapons in heaps of fruit.
Shooting explosive barrels near enemies.

-D20
0

#46 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 10/03-2009 - 01.22

Det blir spilling hos meg på lørdag - Fungerer det for alle? ^^

-D20
0

#47 Bruker er logget av   Spartacus 

• Hyperions leder

Postet 10/03-2009 - 12.23

Vis innleggDani sa den 10/03-2009, 01:22:

Blir det nattspilling fortsatt?
0

#48 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 10/03-2009 - 12.47

Vis innleggSpartacus sa den 10/03-2009, 12:23:

Vis innleggDani sa den 10/03-2009, 01:22:

Blir det nattspilling fortsatt?

Jeg håper selvsagt på en allnighter om det var det du lurte på. ;)

-D20
0

#49 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 10/03-2009 - 14.31

Er det zombier i ED og?
"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

#50 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 10/03-2009 - 14.47

Vis innleggGrev Aslak von Misthausen sa den 10/03-2009, 14:31:

Er det zombier i ED og?

Vel, du har noe tilsvarende - Cadaver Men. Det er døde Namegivers som er animert av Horrors. De har en tendens til å flippe hvis de føler for mye smerte. ^_^

-D20
0

Del dette emnet:

• 2 Sider +
  • 1
  • 2
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere