Skedsmokorset Spillforening: Warhammer - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Warhammer Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• Feltmisjonær & sjef for det hemmelige polititet (+styremedl
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Gruppe: Feltmisjonen
  • Ble medlem: 16/09-03
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Panzergeneral
  • Sted:Skedsmokorset
  • Interesser:Brettspill, rollespill, dataspill,miniatyrspill,kortspill og Hyperion N4F som jeg elsker over alt på denne jord!
  • Navn:Nichlas

Postet 04/11-2009 - 14.54

Hei

Det ryktes om flere gamle og unge miniatyrspillere i SKSF, da tenker jeg primært på Warhammer og Warhammer 40k.

Jeg for min del har en meget stor hær i warhammer (The Empire) og en ganske liten hær i Warhammer 40 K (Imperial guard, steel legion), jeg har i utgangspunktet lyst til å starte opp igjen med warhammer 40k i første omgang.

Jeg ser da for meg malekvelder, som blir en slags syklubb for nerder, hvor vi maler og lærer hverandre teknikker. Jeg vet ikke med dere andre, men jeg er iallefall veldig rusten på malefronten, jeg var en helt ok maler en gang for krigen, men den kunnskapen er forlengst fortapt. Jeg har derfor vært i kontakt med Games Workshops outrideres som kan være behjelplige med ett malerkurs på SKSF, de skal komme tilbake til meg med mer informasjon om tidspunkt og deres tanker om opplegget. Skal legge dette ut som ett event så fort jeg vet noe mer.

Når det kommer til spillingen hadde jeg tenkt at vi kunne sette opp en kampanje, kanskje med lag eller noe sånt, man må jo se på hvem som skal være med. Jeg vet at Dariok, Dani, Simen og Rune er intresserte i å starte opp igjen. Jeg vet også at Formann Bruer en gang i tiden, like før Jesus ble korsfestet spillte Tyranider i Warhammer 40K. Ville det være umulig å lokke med Formannen nå som de fleste av oss skal begynne med blanke ark.

Post gjerne om dere er intressert og evt hva dere spiller.

Dette innlegget er endre av Kaiser Nichlas I: 06/11-2009 - 09.36

One World, One Truth, One Union
" Det er ikke døden du skal frykte, men det at du aldri har levd."
- Marcus Aurelius -
0

#2 Bruker er logget av   KONG TORDENKUK 

• KONG TORDENKUK
  • Vis blogg
  • Gruppe: KONG TORDENKUK
  • Ble medlem: 24/10-05
  • Yrke: KONG TORDENKUK
  • Sted:KONG TORDENKUK
  • Interesser:KONG TORDENKUK
  • Navn:KONG TORDENKUK

Postet 04/11-2009 - 15.33

jeg har lenge hatt lyst til å prøve, så vi skal ikke utelukke at dette kanskje kan være en mulighet til å starte.
KONG TORDENKUK
1

#3 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Sikkerhetsagent
  • Sted:Oslo - Brattlikollen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 04/11-2009 - 15.55

Bra saker! På tide å hente Dark Eldarene mine fra stavanger! XD

"I am Elminster of Shadowdale, called by some the Old Sage, and called far worse things by others. I've walked these realms for over a thousand years. Yet, I am far from the oldest, wisest, or mightiest being to walk the ground of Faerûn with my well-worn boots—and that is truth. But if ye learn the long history of my deeds, ye'll know precisely what I stand for and what I am. And that's a rare and precious thing, knowing yourself. Do ye know exactly what ye stand for?

Adventurer, I am Elminster, and I say to ye that these forgotten realms are yours to discover, reforge, and defend, yours to make anew in winning your own crown. Go forth and take up arms agains the perils that beset us!"
- Elminister Aumar

0

#4 Bruker er logget av   Kresk 

• Styremedlem
  • Ble medlem: 01/10-04
  • Yrke: President og styremedlem
  • Sted:Ås
  • Interesser:ISSF
  • Navn:Rune Keisuke Kosaka

Postet 05/11-2009 - 12.41

Lol. Dark Eldar.
0

#5 Bruker er logget av   Panzergraf 

• På vei mot noe stort
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 07/07-04
  • Yrke: Republikaner og NRA-mann
  • Interesser:Airsoft, krig, Tyskland, USA, NRA, FRP og Republikanere, Stridsvogner, Warhammer 40000, Prøyssisk Historie, Anime, trolling
  • Navn:Elling

Postet 05/11-2009 - 13.59

Jeg har sånn ca. en massiv mengde Imperial Guard i 40k.

Omtrent Bataljon-styrke, med masse panser.

Jeg kan også invitere alle som vil ned til Imaginaria, der vi har masse terreng og spillebrett, men svært få (utenon meg) som har lyst til å spille :)

Dette innlegget er endre av General Veers: 05/11-2009 - 13.59

Valued friends of our gracious sovereign are always welcome.
What matters do you wish to discuss this fine day?
0

#6 Bruker er logget av   Kresk 

• Styremedlem
  • Ble medlem: 01/10-04
  • Yrke: President og styremedlem
  • Interesser:ISSF
  • Navn:Rune Keisuke Kosaka

Postet 05/11-2009 - 14.15

Jeg har lyst til å spille, bare ikke mot deg
0

#7 Bruker er logget av   Dariok 

• Styremedlem
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 10/11-05

Postet 05/11-2009 - 15.04

Hvordan funker ig mot ig? Siden vi har 3 ig spillere...
0

#8 Bruker er logget av   Panzergraf 

• På vei mot noe stort
  • Interesser:Airsoft, krig, Tyskland, USA, NRA, FRP og Republikanere, Stridsvogner, Warhammer 40000, Prøyssisk Historie, Anime, trolling

Postet 05/11-2009 - 22.32

IG mot IG er faktisk veldig gøy.

Blir ofte til at man prøver å manøfrere rundt og ta best mulig posisjoner å skyte fra, istedenfor at det blir IG som står stille og skyter mend hva enn annet man spiller mot rusher mot for å komme inn i nærkamp.

Vil faktisk si at IG mot IG er noe av det gøyeste i 40k.
0

#9 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Interesser:Brettspill, rollespill, dataspill,miniatyrspill,kortspill og Hyperion N4F som jeg elsker over alt på denne jord!

Postet 05/11-2009 - 22.48

Jeg tror også at det kan bli morro, spesielt med tanke på de ulike doktrinene du kan velge som IG som gjør at det blir mange ulike grader av taktikker og mobilitet.
- Marcus Aurelius -
0

#10 Bruker er logget av   Panzergraf 

• På vei mot noe stort

Postet 05/11-2009 - 23.17

Doktriner forsvant med den nye Codexen nå i Mai, sorry.

MEN vi har fått UTROLIG mye annet gøy!

Ordre-system for command squads ol,
billigere Infantry Squads,
mye billigere chimeraer,
tilgang til flere stridsvogner og artilleri (opp til 9 vogner)
Valkyrie Airborne Assault Carriers,
Storm Troopers som dreper mye,
og generellt mer og billigere ting man kan drepe Space Marines ol. med.
0

#11 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg

Postet 06/11-2009 - 02.02

Det er tydlig at jeg må kjøpe den nye codexen samt hovedregelbok snart. Men det er fortsatt mulig å satse hardt på Chimeraer og mobilitet? Hvordan fungerer valkyriene? De flyr jo over slagmarken, er de offboard innemellom eller? Kan de lande tropper på bakken? Jeg er glad i Storm Troppers, noen som veit om det er kommet noen til Steel Legion?

Jeg satser jo som sagt på en lett kombo av infanteri, artilleri og stridsvogner, men det ser jo ut til at jeg må endre mye på en del taktikker grunnen regel endring.

Jeg syntes i allefall at det er lovende at det er så mange som har intresse for å starte opp igjen eller begynne å spille for første gang. Det ryktes om at de herr. General Veers er svært god i spillet og kan kanskje gi oss noobs noen gode råd. Da særlig med tanke på hva man bør kjøpe først av enheter til feks Imperial Guard. Vi hadde satt oss mål om 1000 poeng i første omgang.

Dette innlegget er endre av Kaiser Nichlas I: 06/11-2009 - 09.36

- Marcus Aurelius -
0

#12 Bruker er logget av   Storhertug von Misthausen 

• for mye
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Skolelev
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 06/11-2009 - 20.47

Jeg prøvde Warhammer en gang. Jeg skjøt alle prosjektilene mine altfor langt og tapte mot dvergehæren jeg spilte mot.
Who day and night must slumber in R'lyeh?
Wawe his tentacles,
Having nasty dreams?
And who has the might as master of R'lyeh,
To drive humanity insane?
Cthulhu! Cthulhu!
Tentacles!
0

#13 Bruker er logget av   Panzergraf 

• På vei mot noe stort

Postet 07/11-2009 - 19.59

Vis innleggKaiser Nichlas I sa den 06/11-2009 - 02.02:

Det er tydlig at jeg må kjøpe den nye codexen samt hovedregelbok snart. Men det er fortsatt mulig å satse hardt på Chimeraer og mobilitet? Hvordan fungerer valkyriene? De flyr jo over slagmarken, er de offboard innemellom eller? Kan de lande tropper på bakken? Jeg er glad i Storm Troppers, noen som veit om det er kommet noen til Steel Legion?

Jeg satser jo som sagt på en lett kombo av infanteri, artilleri og stridsvogner, men det ser jo ut til at jeg må endre mye på en del taktikker grunnen regel endring.

Jeg syntes i allefall at det er lovende at det er så mange som har intresse for å starte opp igjen eller begynne å spille for første gang. Det ryktes om at de herr. General Veers er svært god i spillet og kan kanskje gi oss noobs noen gode råd. Da særlig med tanke på hva man bør kjøpe først av enheter til feks Imperial Guard. Vi hadde satt oss mål om 1000 poeng i første omgang.

Jeg satser på Leman Russer og Chimeraer i allefall, men jeg sier ikke det er den eneste riktige måten å bygge hæren på.

Valkyriene har blitt litt "dumbed down" og er nå Skimmers, altså raske bakkekjøretøyer som ignorerer terreng (man tenker seg de flyr lavt).
I Apocalypse (eget tillegs-regelsett med regler for stoooore slag) vil Valkyrier kunne veksle mellom å være flyer og skimmer, som begge har fordeler.

Egne storm troopers til Steel Legion har ikke kommet nei.
GW har vel ikke støttet STeel Legion på en god del år, mener jeg. Noe som er synd da det er disse figurene jeg bruker selv også...
Alternativt kan man gå for Forge World sine Death Korps of Krieg miniatyrer, her finnes det også Krieg Grenadieren, som er tilsvarende Storm Troopers.
http://www.forgeworl...S_OF_KRIEG.html
Må si at Krieg serien til FW er de kuleste Warhammerfigurene noen sinne.

Kan nok gi noen tips ja, selvom jeg pr. nå kun har spillt 1 slag med den nye codexen.

Det beste universelle tipset jeg kan gi er å bestemme seg i starten for ca. hvaslags hær man har lyst til å ende opp med, og så skaffe seg begynelses-enhetene slik at de første 1000 poengene lett kan føyes sammen med de neste X-antall tusener av poeng, uten at man sitter med units man aldri bruker lenger fordi de ikke passer.
1

#14 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Sikkerhetsagent
  • Sted:Oslo - Brattlikollen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 15/11-2009 - 23.19

Noe nytt om Warhammer greiene? :)

Allright! Da har jeg vært i Stavanger og hentet Dark Eldars og Necrons. Skal gi en oppdatering hva jeg faktisk har fått med meg når jeg har sjekket hva som har overlevd turen. XD

Sånn. Nå har jeg tatt opptelling, og jeg har som følgende etter noe fiksing:
*58x Warriors (4x Sybarites, 6x Splinter Cannons, 4x Dark Lances, 2x Shredders, 2x Blasters og 4x Sybarites)
*6x Incubus (1x Drazhar)
*4x Reavers (+1 umalt)
*4x Raiders (+1 umalt)
*Ravager
*Lord

Dette innlegget er endre av Dani: 07/01-2010 - 00.19

"I am Elminster of Shadowdale, called by some the Old Sage, and called far worse things by others. I've walked these realms for over a thousand years. Yet, I am far from the oldest, wisest, or mightiest being to walk the ground of Faerûn with my well-worn boots—and that is truth. But if ye learn the long history of my deeds, ye'll know precisely what I stand for and what I am. And that's a rare and precious thing, knowing yourself. Do ye know exactly what ye stand for?

Adventurer, I am Elminster, and I say to ye that these forgotten realms are yours to discover, reforge, and defend, yours to make anew in winning your own crown. Go forth and take up arms agains the perils that beset us!"
- Elminister Aumar

0

#15 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg

Postet 01/07-2010 - 11.43

Jeg har fått svar av outridergeneralen til games-workshop han lurer på hvilken onsdag det passer at han skal komme å ha malerkurs for oss. Er det noen ønsker?
- Marcus Aurelius -
0

#16 Bruker er logget av   Dariok 

• Styremedlem
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 10/11-05

Postet 02/07-2010 - 14.49

første onsdag etter sommerleiren?