Skedsmokorset Spillforening: Blodig natt i Vaginalis - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1

Blodig natt i Vaginalis Adelen tar en smell

#1 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 18/12-2009 - 14.25

Etter gjentatt nedtramping av borgerlige rettigheter, brenning av spaserstokker, useriøse skatteøning og tvang av å bære æreskrenkende symboler i offentlighet, har folket fott nok!

Neste kveld møter Dr. Donovon og hans hær med 12 årige små gutter, i all stillhet, utfor deres herskapshus. Stille, og morderiske styrter de topptrente elitesoldatene mesteparten av adelsfamiliene i Vaginalis. Blod flyter i rikmanshus. Herskapshus og slott blir plyndret. Ingen blir spart.

Dr. Donovans hær ryktes å være innleid av "Revolusjonens Barn" for hele 5000 dåsemark! Adelens beholdninger av spaserstokker blir tatt av befolkningen, som begynner å demonstrere i gatene, hvor de henger adelen fra lyktestolper i forrakt. Revolusjonen har startet... en melding blir gitt til adelen.

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#2 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• Feltmisjonær & sjef for det hemmelige polititet
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Gruppe: Feltmisjonen
  • Ble medlem: 16/09-03
  • Yrke: Panzergeneral
  • Sted:Skedsmokorset
  • Interesser:Brettspill, rollespill, dataspill,miniatyrspill,kortspill og Hyperion N4F som jeg elsker over alt på denne jord!
  • Navn:Nichlas

Postet 18/12-2009 - 15.05

Dette er helt uakseptabelt, jeg befaler alle borgere å øyeblikkelig legge ned sine våpen, jeg lover at enhver borger som legger ned sitt våpen nå vil bli spart, men jeg lover også at enhver borger som ikke legger ned våpen vil få lovens strengeste straff og ingen nåde.

Storhertug Aslak von Misthausen! Du bør øyeblikkelig få kontroll på denne situasjonen, send inn kavaleriet, ri de ned og slakt de som kvegene de er.
One World, One Truth, One Union
" Det er ikke døden du skal frykte, men det at du aldri har levd."
- Marcus Aurelius -
0

#3 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 18/12-2009 - 15.12

Et brev fra "Revolusjonens Barn" blir sendt til Keiser Nichlas.

"This is no time for ceremony. The question before the Emperor is one of awful moment to this country. For our own part I consider it as nothing less than a question of freedom or slavery; and in proportion to the magnitude of the subject ought to be the freedom of the debate. It is only in this way that we can hope to arrive at truth, and fulfill the great responsibility which we hold to God and our country. Should we keep back my opinions at such a time, through fear of giving offense, we should consider myself as guilty of treason towards our country, and of an act of disloyalty towards the majesty of heaven, which we revere above all earthly emperors. - The Children of the Revolution"

Dette innlegget er endre av Dani: 18/12-2009 - 15.15

-D20
0

#4 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 18/12-2009 - 15.21

JAVVIST, MEIN KAISER! SLIKE RESPEKTLØSE HANDLINGER!

Jeg må desverre medele at det ble forvirringer i ordrene kavaleriet gravde seg ned i en ugjennomtrengelig skyttergrav rundt de tetteste kjernene for denne tåpelige røde bølgen, desverre viste det seg at hester kjemper dårlig nedgravd i en skyttegrav og alt kvalaeriet er nå dødt. Panzervognene kan desverre ikke mobiliserer på grunn av bensinmangel, jævla streike faen. Keiserens ultimatum blir kringkastet via megafoner hvert 10 min inne i byen. Foreløpig viser ingen tegn til å ville overgi seg, hadde vi bare latt de ha spasserstokkene sine, nå bruker de ekte våpen istedetfor, vi har lidd massive tap.

Dani... Det siste hintet ditt (om penger)... VAR ETT FOR MYE! JEG ER LEI AV DETTE TÅPELIGE NARRESPILLET! Det kan godt hende enkelte personer tror de kan lure alle, men imotsetning til hva dere pokkers bolskjeviker tror, finnes det folk med blått blod som kan legge sammen to og to. Merk deg mine ord... jeg skal PERSONLIG sørge for å få gjort opp med visse dobbeltspillende handelsmenn, visse adelige som GIR penger til folket, og IKKE MINST VISSE FORRÆDERISKE PROFESSORER!

Dere har påkalt BLOD OG STÅL over de patetiske hodene deres!

Dette innlegget er endre av Dariok: 18/12-2009 - 15.30

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
1

#5 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 18/12-2009 - 15.41

Jeg, Dani, handelsmann i Vaginalis stiller seg herved uvitende til denne revolusjonen. Men opplyser Hertug von Misthausen om at jeg har hørt at alt pratet om spaserstokker, egentlig bare var av en eneste stor avledningsmanøver. Politiet har hatt fokus på spaserstokker, klubber, balltre, pinner, kjepper og paraplyer - lette og tunge. De har da ikke brudd seg om brannbombene som det har blitt produsert 15.000.000 stk av det siste året!!! :?:

Selv har jeg sett et stort marked av sprit med høy prosent det siste året, men har trodd at dette kommer av folk må drukne sine sorger på grunn av de høye skattene.
De fem tusen dåsemarka jeg ble gitt i gave, er blitt sporløst forsvunnet. Jeg aner ikke hvem som har tatt dem, og sender herved en anmeldelse til polititet for å skaffe pengene. Jeg har her et bilde av hvordan mine stakkars fem tusen dåsemark så ut. :(

OBS: Jeg har ingenting med revolusjonen å gjøre, men tar for sikkerhetsskyld å stenger buttikken samt gjemmer meg hos bekjente i Vaginalis.

-D20
0

#6 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 18/12-2009 - 15.50

Jeg kan lykkelig meddele at jeg ungikk nedtrampingen av min bolig da jeg hadde gjemt meg på do.

Hva er dette her? Her gir jeg dere min tillit, og DETTE!?! er hva dere gir tilbake? Med å slakte min rompis mens han sover?!
Dette kan jeg ikke tillate, jeg vil øyeblikkelig innføre "Den Tiendes Straff" dette betyr at jeg vil plukke ut hver tiende innbygger i Vaginalis, og denne personen skal bli slått til døden av sin nærmeste venn.

HEIL KAISER NICHLAS!
0

#7 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 18/12-2009 - 16.01

Folket mener alvor. De gjemmer seg i bakgater, hus og utfor rekkevidden til skyttergravene. Store og små, trekker frem sine fyrstikker, stormlightre og brannbomber. De gjør seg klar. De nekter å gå med på "Den Tiendes Straff". De vet mange vil falle, men denne gangen vil det koste adelen, hæren og det hemmelige politet dyrt... X(

NB: Kjøpman Dani er observert i sitt fine klesplagg i bomberommet til en av Revolusjonens Barns grupperinger. Han er armert med en ordentlig tung spaserstokk av mahogny. :eek:

Dette innlegget er endre av Dani: 18/12-2009 - 16.02

-D20
0

#8 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 18/12-2009 - 16.07

Min garde marsjerer inn i byen, tungt bevepnet med sin spesial lagde m4, med en fantastisk hello kitty kamo. Man kan smake på frykten.file:///C:/DOCUME%7E1/Daniel/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.png

Vedlagt(e) miniatyrbild(er)

• Vedlagt bilde: HelloKittyParts.jpg

Dette innlegget er endre av Zug'Zug: 18/12-2009 - 16.32

0

#9 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 18/12-2009 - 16.25

Det er også enda godt at politi korpset har en mann for vær Innbygger. Flere hundre politimenn strømmer gjennom gatene i forsøket på å ut rydde den banan bombende trussel og vi har utviklet en genial strategi.

Vi vet at det produseres ca 15.000.000 av disse i året det vil si at de kommer til å gå tomme for bananer å putte bombene i etter en runde tvangs rekruttering så har jeg bestemt å sende horde på horde med mine menn for å bruke opp alt av bananer Vaginalis.

Postet bilde
0

#10 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 18/12-2009 - 16.48

Politikorpset stormer byen. Men borgerne har klart den taktiske fordelen med smale gater, hovedkater fyllet med tønner, bilvrak og søppel. Politiet brennes av brannbomber i nattens mørke. Selv om politokorpset har en for hver innbygger vet alle som har kjennskap til sibo så vet man at man bør, når man angriper i bebyggelse, 10 til 1. X(

Politiet forstår etter en kort time, hvor over halvparten av det forvirrete politikorpset er brendt til døde. De sivile har tatt tap, men politikorpset har forstått at de ikke kan innta byen uten panservogner, artilleri, teppebombing eller kjemisk/biologisk krigføring. :(

-D20
0

#11 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 18/12-2009 - 16.57

Politiet blir slått tilbake, og ut av byen. Men lite vet innbyggerne at hele byen snart vil bli gasset ned med tåregass. Alle politifolkene tar på seg de sinnsykt tøffe gassmaskene sine og stormer nok en gang byen. Innbyggerne kan gjøre lite mot overmakten som koser dem. Et eller annet sted har noe gått fryktelig galt.

• Vedlagt bilde: hellokittybombcu7.jpg

Dette innlegget er endre av Dariok: 18/12-2009 - 16.59

0

#12 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 18/12-2009 - 17.15

Panzervognene er linet opp utenfor byen, komplett med et par millitære regimenter...
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#13 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 18/12-2009 - 17.40

Borgerne sloss tilbake, redusert at gassgranater og årevis med undertrykkelse fra adelen. Men de gir seg ikke. Frihetskjemperne bryter seg ned i små grupper som kjører gerilja-krigføring mot politiet og militæret. Borgere ofrer sine liv for ødelegge de forferdelige panservognene til Misthausen. Hodene til den tidligere drepte adelen blir sendt som julegaver til keiseren. :wtf:

-D20
0

#14 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 18/12-2009 - 18.19

Tanksene blir sprengt fillebiter av de ekstremt heite selvmords bomberne, men soldatene vet råd, og kaller inn på et gigantisk forstørrelsesglass som går over hele byen, som effektivt KOKER innbyggerne.
0

#15 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 18/12-2009 - 18.46

Jeg kan melde om at stemningen blant revolusjoens barn for øyeblikk er HØY! Samtlige føler at julen kom TIDLIG til Vaginalis i år i form av rettferdighet og revolusjon. Det ble derfor bestemt at man skal starte julefeiringen en uke tidligere, og feire 7 dager til enda. Videre kan det meldes at revolusjonens barn lystig hever sine cocktails til Kaiser Nichlas og grev Zugzug.

• Vedlagt bilde: revolusjonensbarn.jpg

Jeg streeener bort til døren!
0

#16 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 18/12-2009 - 19.05

Etter at frihetskjemperne får utdelt importert, og veldig sterk solkrem, slapper de av i solen for å få den fantastiske brunfargen (se tråden over). Også store mengder importerte sombrero's gjør at borgernes moral blir urokkelig!

-D20
0

#17 Bruker er logget av   KONG TORDENKUK 

• KONG TORDENKUK
  • Vis blogg
  • Gruppe: KONG TORDENKUK
  • Ble medlem: 24/10-05
  • Yrke: KONG TORDENKUK
  • Sted:KONG TORDENKUK
  • Interesser:KONG TORDENKUK
  • Navn:KONG TORDENKUK

Postet 18/12-2009 - 22.50

kong tordenkuk har betraktet opptøyene fra sin rakettdrevede zeppeliner formet som et fallos.

jeg kaster ned tusner på tusner av spaserstokker til folket.
KONG TORDENKUK
0

#18 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 19/12-2009 - 04.08

Den ærverdig Kaiser Nichlas har gitt meg lov til å bruke ekstrem vold for å slå ned disse opptøyene, og jeg beordrer teppebombing av Vaginalis.
0

#19 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 19/12-2009 - 10.05

Antiluftskyts settes i verk mot de uventede zeppelinerne.

Etter en lang ventetid kommer endelig sjokktroppene fra Misthausen med i bildet. Gatene fylles av dunk og stønn mens de fryktede MM-ene tramper over barrikadene og gyver løs på de skrekkslagene revolusjonære. Immune mot spaserstokkenes angrep og den sterke solen utgjør de et moralknusende og steinhardt ess i Storhertugens erme.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#20 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 19/12-2009 - 13.09

Du stormet hva? Byen jeg teppebombet? Den byen som ikke EKSISTERER lenger?
0

#21 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/12-2009 - 13.51

NYHETER NYHETER NYHETER DÅSENYTT - DA BOMBENE SUSTE NYHETER NYHETER NYHETER

DA BOMBENE SUSTE
Tidlig om morgenen fredag 18. desember 2009 gikk 152 fly på vingene fra flyplasser på Vaginalis østkyst. Flystyrken bestod av 93 Halifax og 47 Lancaster bombefly samt 12 Mosquitos til støtte - med et totalt mannskap på 1.004.

Kl. 09.05 lød det forvarsel om flyangrep over Vaginalis. Og bare fem minutter senere lød sirenene som varslet flyangrep. Innen et kvarter var gått, hadde de første bombene falt mot målet i Dåsevågen. Men den store røykutviklingen fra bombenedslagene, gjorde det snart vanskelig å skjelne målet fra annen bebyggelse. Når det i tillegg ble bombet fra stor høyde, ble resultatet der etter; en de facto teppebombing av Dåsevågen - fra Dåsegård til Damsleppene.

Da sirenene varslet "Faren over" kl. 10.10 denne formiddagen, var Dåsevågen forvandlet til et inferno. Det brant overalt og mange bygninger var helt eller delvis raserte.

VAGINUS SKOLE

Den største tragedien inntraff på Vaginus skole ved Kringsjådåsen. Hele tre bomber traff skolebygningens sørlige halvdel. I kjelleren under der bombene traff, var det stuet inn to gutteklasser med sine lærere samt personell fra Det sivile luftverns førstehjelpstjeneste.

Postet bilde
Vaginus skole var den største og mest moderne skolen i Dåsevåg.
Bildet viser skolen etter bombeangrepet 18. desember 2009.

Det vil ta mange dager å grave fram likene fra den rykende ruinhaugen. Man kan nå konstatere at det på Vagina skole omkom 61 elever, to lærere, en vaktmester og 16 fra Det sivile luftverns førstehjelpstjeneste. I tillegg ble noen skoleelever, en lærer og noen andre barn drept i deres hjem.

VAGINAKLØFTAS LÆRFABRIKK
På vestsiden av Dåsevågen lå Vaginakløftas lærfabrikk. Her hadde arbeiderne gått i tilfluktsrommet. Men også dette fikk fulltreffere. Resultatet ble 36 drepte.

Fulltreffere fikk også tilfluktsrommet til Bernt Iversen & Søns fabrikk. Der strøk det med 11 personer.

Bare på disse tre stedene ble summen av drepte 117.

LIK I ALLE RUINER

Men det var lik i alle ruiner - og ruiner var det nok av på Dåsevåg denne dagen. Særlig ille rasert ble bebyggelsen fra Øvre Vagina og nordover mot Klitorisneset. Men også inne i Dåseveien ved Leppevågen og fra Nyklittsvik til Nydåsen falt det mange bomber som raserte deler av begyggelsen.

Da man en stund etter angrepet kunne oppsummere antall døde, var tallet kommet opp i 193 sivile. Halvparten av disse var kvinner og barn. I tillegg var en rekke mennesker blitt skadd, mange for resten av livet. Også en del politikorps strøk med. Men antallet slike er det vanskelig å finne ut av.

Postet bilde
Opprydningen i ruinene etter bombeangrepet.

Ser vi på listen over omkomne, lyser familietragediene mot oss. Og skifterettens protokoller forteller nøkternt: Noen hadde mistet en sønn eller datter, andre kanskje moren eller faren. Men i flere tilfeller var det bare ett eneste barn i en familie som overlevde, mens både foreldrene og søsknene omkom. Ja, det finnes nok også noen tilfeller der hele familier ble utryddet.

EVAKUERING AV BARN
Straks etter tragedien på Dåsevåg, ble det satt i gang evakuering av barn fra byen. I flokk og følge ble store og små sendt av gårde til kjente og ukjente "på landet". Flere av dem havnet helt oppe i Vaginadalen hos gode hjelpere. Hvordan de følte det da de måtte reise med en lapp rundt halsen fra det som var igjen av familien sin, kan vanskelig beskrives. Men selv i dag sliter mange av dem med traumer etter det som da skjedde.

FRAFLYTTING
Angrepet 18. oktober 2009 førte til store materielle skader i Dåsevåg. 60 hus ble totalskadd etter bombetreff og branner, mens ca. 160 hus ble delvis skadd. Både BMV, Bernt Iversen & Søn og Norsk Blikkvalseverk ble sterkt skadd. Vaginakløftas lærfabrikk, derimot, var det ingen ting igjen av.

Dette førte til at store deler av Dåsevåg ble mer eller mindre fraflyttet den første tiden etter angrepet. Det igjen gjorde at ingen mennesker der ute ble drept i det neste bakkeangrep.

ØKONOMISK HJELP
Bombeangrepet mot Dåsevåg førte også til en økonomisk katastrofe for mange. Det ble derfor satt i gang pengeinnsamling til de skadelidte. Til å forestå utdeling av økonomisk hjelp, ble det opprettet et "Hovedutvalg for pengebidragsfordelingen til de krigsskadelidte i Dåsevåg". Kjøpmann Dani R. Smålig i kjøpmannslauget ble leder av utvalget, noe han også var av hovedutvalget etter eksplosjonsulykken i Vaginatoppen 19. april 2007. Etter hvert ble alle utvalgenes virksomhet samordnet.

-D20
0

#22 Bruker er logget av   -=xXx=-EllinG-=xXx=- 

• Panzer Pony
  • Ble medlem: 07/07-04
  • Yrke: dåse
  • Sted:Ås
  • Interesser:Naruto og katteører
  • Navn:Elling