Skedsmokorset Spillforening: Nytt nummer av Misthausen-Basunen - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1

Nytt nummer av Misthausen-Basunen Nyheter til så vel bondens som til baronens frokostbord

#1 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 17/01-2010 - 11.54

Flaggermus forsvinner fra Misthausens skoger:

For få dager siden returnerte vår strenge men elskede Storhertug Aslak Von Mishausen til sitt hjem og sitt høysete etter noen tunge arbeidsdager i provinsen Vaginalis. Men det ble ingen parade med kasting av liljer og jublene folk. Bøndende ble skubbet av veien av dystre soldater, og da Hertugens vogn passerte lukket folk flest vinduslemmene sine og låste dørene. Det var tydelig at Keiserens høyre hånd var i et heller dårlig humør. Oppmerksomme folk fikk med seg at han snakket høyt og innbitt med seg selv, de ordene som ble snappet opp mest var "Vaginalis", "Zug'Zug", "Bomber", "Nek", "Sløsing" og "Grev Sosialisme". Den høyadelige feide gjennom sin store by og forsvant oppover i Vakttårnets høyder, oppover til fjellets topp og Schloss Misthausen.

Hertugen har ikke gitt mye lyd fra seg siden den tid. Men til den aktuelle saken. I løpet av den siste tiden har flaggermus blitt et sjeldent syn i Wald Misthausen. Forskere og bønder som har vært ute på jakt har ikke sett et eneste flygende pattedyr på tre døgn. Bøndende er redde for hva de skal leve av hvis avlingene skulle slå feil, men Folkets Uåråd har tatt saken og utarbeider nå nye kriseplaner (brosjyrer for tips til rottefangst vil snart bli sendt ut til folket). Vi spurte den lokale eksperten, Paul Fledermaus, innehaver av Pauls Pattedyremporium, om han visste noe om saken. Beklageligvis var han for opptatt med å telle penger, han hadde nemlig solgt hele lageret av flaggermus til en anonym kjøper. Hva er det som foregår? Er det en skruppelløs handelsmannsom hamtrer flaggermus mens han planlegger å sabotere avlingene, så de kan selges dyrt til sultne jordbrukere? Misthausen-Basunen vil undersøke videre

VIKTIG! Dekret fra Storhertugen:

Fra og med idag er det strengt forbudt for envher borger av Stahl, Vaginalis, Misthausen å være i besittelse av flaggermus, levende, død, eller annet. Alle som er i bestillese av levende, døde, eller andre flaggermus, plikter å levere dem til Misthausens tropper innen 12 timer. Enhver som er i besittelse av nevnte flaggermus etterpå vil bli arrestert og dømt for besittelse av forbudte artikler og dømt etter Den Keiserlige Straffelovens Paragraf 1, snitt 1. For de som har glemt det lyder den "OPEN FIRE!"

Undertegnet Storhertug Aslak von Misthausen, Feltmarskalk og Storgeneral over de Keiserlige Styrker.

Vitenskapsmenn tilbake på jobb?:

Idag forlot mange høyere vitenskapsmenn champagnen, kaviaren og deres luksuriøse hjem. Ferien deres er brått slutt, og vogn etter vogn med høytstående forskere reiste idag i et langt tog mot Schloss Misthausen. Heldigvis tok de lunsjpause i Misthausen By, og vår korrespondent fikk dermed tid til å spørre om hva som var på ferde. "Storhertugen har kalt oss tilbake i arbeid" sier Doktor Igor II, Doktor i Medisin. "Ikke at vi klager. Ferien vår har vært lang og god. Vi trenger å tjene litt penger igjen"

Misthausen-Basunen besøkte senere på dagen Gunther Brumm, utdannet statsviter ved Stahl Universitet, om hva dette kunne bety. Den aldrende statsviteren trakk bare på skuldrene og sa "Kanskje Hans Nåde planlegger et nytt prosjekt".

Ett nytt prosjekt. Borgerne han utvilsomt blandende følelser for dette. Storhertugens to siste prosjekter bragte oss henholdsvis Misthausens Monstre og en koloni, glupske, menneskeetende planter. Vi i redaksjonen holder pusten og venter på nytt.
"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
2

#2 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 28/01-2010 - 21.32

"Gheist Truppe" finkjemmer Misthausens slott!
Sent i kveld, kom Baron Danis nye Gheist Truppe, stormende inn i Misthausens slott. Uten forvarsel eller advarsel, spredte hele troppen seg i tremannslag for å søke Storhertugens slott. Med nye måleinstrumenter som "sniffer" slik mørk og slem røyk, og mobile generatorer de kan bære på ryggen, gjør troppen trygg.

Postet bilde
-Et tremanslag med Gheist Truppe

"Søket vil ta flere timer. Slottet er så fantastisk stort, og fantastisk." Sier lagfører Totenfaust til pressen mens han titter på noe meget kostbart inventar.

Postet bilde
-Lagfører Totenfaust

Målet med det hele, er for å undersøke at ZugZug ikke har gjemt seg i slottet. Tidligere skal de ha blitt observert samme type røyk fra slottet til Storhertugen, som ble funnet i et av Leppelands sykehus. Ingenting er funnet enda, men vi skal holde dere oppdatert så sant det hender noe nytt. Alle "Truppe" er trent i anti spionasje og sabotasje, så de vet hvor de skal lete.

Dette innlegget er endre av Dani: 28/01-2010 - 21.35

Does not roll for damage, only death!

-D20
1

#3 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri
  • Gruppe: Forumsmedlemmer
  • Ble medlem: 15/10-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Yrke: Maskin
  • Sted:Vaginalis
  • Interesser:tær
  • Navn:Hanna Harms

Postet 28/01-2010 - 22.21

Cyborg Charm og hennes tropp drar til Misthausen med en gang og begynner å undersøke saken.
C. Charm føler det er noe på gang og drar Paul Fladermus.
Mens hun skal snakke med Paul Fladermus, skal troppen hennes søke igjennom byen etter Zug Zug.
En av soldatene hennes blir med henne til Paul Fladermus.

Døren åpner seg og C. Charm står i døren som en skygge.
"Paul Fladermus?!" roper hun. En mann kommer ned bitter og sur.
"Kjenner De igjenn denne mannen?"
"Det er Zug Zug" sier han og ser rart på henne.
"Vet De hvor han er? Har De hatt kontakt med han?" sier hun og tar et skritt nærmere. Han hører maskineriet i henne lage lyder.
"Nei" sier hann bestemt. C. Charm ber soldaten se igjennom huset. Paul Fladermus står stille og vet ikke helt hvordan han skal reagere.
"Jeg håper De snakker sant for hvis ikke er dette foræderi og lyving til autoriteter, da blir dette Dems ende av reisen." sier henne mørkt. Hun titter seg rundt og er ikke snau på å ta en titt på papirer som ligger på pulten hans.
"HANS!" roper henne stramt mens hun går ut av døren. Soldaten kommer løpende etter.

"Ingenting Charm" sier han kort. Hun går bestemt nedover gaten mens hun lytter til gatene. Hvert hus blir undersøkt av hennes soldater og når de er ferdige med å undersøke de utdelte områdene møtes de igjenn for å utveksle informasjon.

Postet bilde
Slik ser soldatene ut.

Dette innlegget er endre av Cyborg Charm: 29/01-2010 - 00.24

Mvh

Frk. Harms
2

#4 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 29/01-2010 - 14.48

Siste nytt fra søket i Misthausens slott!

I dag ettermiddag, 12:08, ble Gheist Truppe ferdig med søket sitt i Storhertugens slott. ZugZug ble ikke funnet. Men det ble funnet et mistenkelig brev. I brevet stod det: "Førsteamanuensis Henrik er Grev Sosialisme." Brevet var underskrevet Zug'Zug og bar hans personlige signettrings segl. :eek:

Folk spekulerer i om det kan ligge sannhet i dette brevet, eller om det bare er et forsøk på å skape kaos. :?:

Noen mener at hvis ZugZug vet hvem Grev Sosialime er, må han nødvendigvis ha møtt ham. Og om han hadde møtt ham ville han bare sluppet fra det dersom han selv var en av Grev Sosialismes følgere, altså en kommunist... Så egentlig er dette brevet et bevis på at ZugZug er en skitten kommunist som samarbeider med Grev Sosialisme! Siden ZugZug samarbeider med Grev Sosialisme, så er nok ikke Henrik denne personen. Som vi alle vet, så bruker jo Henrik monokkel. Og DET bruker ikke Grev Sosialisme!

Eventuelt kan det være politiet tar Henrik inn til et forhør bare for å være sikker.

Det skal også nevnes at ikke alle fra Gheist Truppe hadde like godt av å gjennomsøke Storhertugens slott. For mange var dette en svært traumatisk opplevelse. Det opplyses at 47% av Gheist Truppe skal inn til psykoanalyser og behandling for traumer den førstkommende uken.

[attachment=667:l_eddf13a112c90cdf5d8d0a0e3913a56a.jpg]
-Thomas Marchschwartze fra Gheist Truppe på hyggelig møte for psykoanalyse.

Dette innlegget er endre av Dani: 29/01-2010 - 16.23

Does not roll for damage, only death!

-D20
1

#5 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri

Postet 29/01-2010 - 17.31

kdlkf

Dette innlegget er endre av Cyborg Charm: 29/01-2010 - 17.45

Mvh

Frk. Harms
1

#6 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 29/01-2010 - 17.39

OOG: Du kan ikke si at jeg har vært noe sted. Sånn er det jeg som bestemmer, med tanke på at det er min person. Dette gjør posten ugyldig.
0

#7 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri

Postet 29/01-2010 - 19.36

(out of game: FAEN #=)io4ku23948#4kpo3kr kmcdsf.....damn...greit ny post)

C. Charm innkaller Troppen hennes. De utveksler informasjon om hva de har funnet og ikke funnet.
Et lite rykte er oppdaget, ang Henrik. Han skulle ifølge hva som har blitt sagt skrive en artikkel eller noe lignende
om Grev Sosialisme. C. Charm bestemmer seg for å gi han et lite besøk og finne ut hva han vet og om noe kan være til hjelp.
C. Charm og troppen drar til stedet han skulle tydeligvis bo i håp om å få noe informasjon.

*bank bank* sier det på Henrik sin dør.
Mvh

Frk. Harms
0

#8 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 30/01-2010 - 00.45

Døren åpnes, og førsteamanensusen titter ut. "Ah, frøken Charm, jeg hørte at du var i området. Jeg har nettopp satt på en kanne te, kunne de tenke dem en kopp?"
Frøken Charm blir ført inn i husets røykerom, et rom der 3 av veggene er dekket av sprengfulle bokhyller, mens den fjerde domineres av et glasskabinett med steiner og mineraler. Midt i rommet står noen dype lenestoler og et bord med en sølvtekanne, noen kopper og en tobakkdåse på. Henrik synker ned i en av stolene, heller opp te i 2 kopper og stapper pipen. "Nå," sier han mens han tenner pipen, "hva kan jeg hjelpe dem med frøken Charm?"
Mens frøken Charm forklarer sitt ærend patter Henrik rolig på pipen og betrakter henne avmålt.
"Ah, de er interessert i mitt arbeide? Jeg kan forsikre dem om at det ikke er noe forrædersk over mine studier, de ar av en ren akademisk interesse, og jeg sørget for å få alt klarert med rektoren og universitetets styre før jeg satte i gang, slik jeg alt har underrettet Storhertug von Misthausen om."
Han blåser en røykring ut i rommet.
"Forøvrig virker det som de er blitt feilinformert, mitt arbeide handler slett ikke om Grev Sosialisme. Det er et dyptgående arbeide om somnium communis generelt og dens innflytelse og utslag blant de lavere klasser. Da Grev Sosialisme ser ut til å være den fremste spreder av denne sinnslidelse for øyeblikket virket det fornuftig å inkludere et kapittel om ham og hans virke, men arbeidet som sådann har meget lite å gjøre med denne mannen."
Henrik tok pipen ut av munnen med den ene hånden og tok en slurk te.
"Når det gjelder de rykter som har svirret de siste dagene om at JEG er Grev Sosialisme, så kan jeg forsikre dem om at dette kun er vås. Riktignok har ennå ingen andre enn meg sett Grev Sosialisme på nært nok hold til å kunne bevitne at han ikke er meg, men de finnes mange som har sett han på avstand om kveldene, og alle disse har beskrevet ham som en meget høy og kraftig mann. Nå er jeg riktignok verken lav eller spinkel, men utifra beskrivelsene er han minst 8 tommer høyere enn meg og langt bredere, noe enhvert av vitnene burde være i stand til bekrefte. Og da jeg uheldigvis verken kan endre min høyde eller bredde med kun en tanke, forstår de selvfølgelig at denne mannen umulig kan være meg."
Han retter på monokkelen og smiler svakt.
"Enhver påstand om at jeg er denne fredsfientlige mannen er derfor kun en gal manns fantasier og ondsinnede rykter ment for å skade min person. Er der ellers noget jeg kan hjelpe dem med frøken Charm?"

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Henrik: 30/01-2010 - 00.46

Jeg streeener bort til døren!
1

#9 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri

Postet 30/01-2010 - 03.18

Charm tar seg en røyk, men setter seg ikke ned i stolen. Hun vil ikke ødelegge det dåsete stoffet som er der eller noe annent.
"Te er for søtt for meg" svarer hun halv vennlig, mer vennlig enn hun er mot de fleste.
Hun lytter tolmodig til hva Herr Henrik har og si. Henrik legger merke til under samtalen at et lite rødt lys, på hjelmen over øynene, lyser der høyre øyet skal ligge.
Hun studerer Herr Henrik sitt kroppsspråk og tale nøye.

"Hm, ja...det er det. Jeg kom ikke hit for et enkelt svar om at De ikke er Grev Sosialisme. Og takk for at De korregerte min feil informasjon. Det jeg heller vil ha fra Dem, er litt informasjon ang Grev Sosialisme og Zug Zug" hun tar en kort pause mens hun tar et trekk fra røyken.
"Jeg vil gjerne vite hvor De møtte han, eller så han og når det var. Og De andre De snakker om, de som har sett han på avstand vet De når dette kunne befunnet seg henn og hvor?
Jeg vil gjerne også vite litt, om De vet det, om hvordan hodet dems fungerer, hva dems beste taktikk er, hvor de antagelig kommer til å dra."
Hun tar noen skritt mot bokhyllen og gransker bøkene. Soldaten som hun hadde hatt med meg står i døren til røyke rommet og holder vakt.
I bokhyllen ser hun boken "psykologi".
"En bok du har studert eller bare for ... morro?" Hun tar ut boken forsiktig, hun har ikke mye til hender, de er mest skarpe kniver. Et lite kutt blir lagt i boken, ved et uhell selvfølgelig.
Henrik høret et lite sukk.
"Jeg beklager, det var ikke meningen å lage en rift. Jeg er ikke... hva skal jeg si? Jeg er ikke vandt til ...skjørhet." Hun legger boken forsiktig ned på bordet og henvender seg mot Henrik igjenn.
"Nå, jeg har en teori. Denne teorien går ut på at jeg tror Zug Zug kommer til å returnere til Vaginalis og drepe de resisterene. Jeg er ganske sikker på, nei... jeg er helt sikker på at han VIL drepe de som overlevde atombomben. Dessuten hørte jeg at Grev Sosialisme hadde hengt opp masse plakater rundt om i Vaginalis som Grevinne Miyako har kontroll over nå. Jeg vil komme med enda en teori om at Zug Zug og Grev Sosialisme er linket sammen på en måte, ikke en sterk måte men jeg tror de har kommunisert en gang og kommer til å gjøre flere ganger. Jeg er på jakt etter dem begge, men aller mest Zug Zug. Fortell meg alt du har å si, ikke utelegg en eneste detalj, jeg vil antageligvis merke det. Med mindre du er flink til å skjule ting da. Ikke vondt ment, vi alle har hemmligheter eller informasjon som forblir privat med en selv eller innenfor visse grenser."
Henrik kan høre hennes hender, eller kniver, klikke mot bordet en etter en på rad. Det ene "øyet" lyser rødt igjen.

Dette innlegget er endre av Cyborg Charm: 30/01-2010 - 05.12

Mvh

Frk. Harms
1

#10 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 30/01-2010 - 15.16

"Å, jeg har lest og studert den boken, men jeg har den også for 'morro' som du uttrykker det. Faktisk har jeg her inne bøker om de fleste emner, og de aller fleste har jeg også lest. Men dette er selvfølgelig uinteressant for deg, du er nok langt mer interessert i Grev Sosialisme..."
Det blir stille i noen minutter, og alt som høres er Henriks patting på pipen og frøken Charms fingertromming.
"Ah, Grev Sosialisme. Som de sikkert har lest av politirapportene hadde jeg et kort sammenstøt med ham i Vaginalis kort etter at muren var fullført. Alt som er av interesse står i den rapporten, så jeg tror de ville ha større utbytte av å lese den enn å høre meg snakke om det uker etter at det hendte. Når det gjelder Grev Sosialisme som person er jeg sant å si ikke sikker på hva jeg kan si om ham. Du forstår, jeg har snakket med en del kjente fagforeningsfolk, sosialismer, kommunister og andre som tror somnium communis er den ene sannhet -de forstår selvfølgelig at jeg ikke kan avsløre mine kilder ved navn-, men ingen av dem har møtt Grev Sosialisme personlig. Utifra det jeg har fått samlet meg av informasjon virker det som om han ikke holder taler, ikke arrangsjerer møter, ikke sender ut flygeblader, ikke gjør noen ting, men likevel virker det som folk er villige til å følge han og tro at han gjør det rette for å få bukt med det de kaller 'urettferdig fordeling av godene'. Heh, folket trenger vel alltid noen å se opp til i vanskelige tider går jeg ut fra, og da er det alltid noen som er villige til å være dette for dem."
Han tar seg en slurk te og sukker.
"Når det gjelder hans medhjelper, denne 'Der Kommunismeknabe' som folket har døpt ham, så kan jeg nok fortelle dem enda mindre om ham. De forstår, jeg har verken sett eller møtt ham, så alt jeg har om han er annnenhånds rykter, så de vet nok like mye som meg. Eneste jeg kan si er at det virker som om han er langt mindre aktiv enn Grev Sosialisme, da det er langt færre vitner som har sett ham."
Koppen blir brått satt ned, og Henrik får et hardt uttrykk i ansiktet.
"Men jeg kan ikke fortelle dem noe om hvordan kommunister tenker. For å gjøre dette måtte en bli en ekte kommunist, i sjel såvel som i tanke. De forstår, somnium communis synes å spre seg som en kreftbylle, og den eneste måten jeg kan være sikker på at denne galskap ikke skal feste seg som sannhet i mitt hode er ved å holde en streng akademisk avstand når jeg studerer det, slik at ordene kun er ord på et papir og ikke faktiske idèer. Om jeg skulle forsøke å tenke som dem måtte jeg fjerne denne akademiske avstand, noe jeg IKKE er villig til å gjøre for noen pris, til det er risken for stor!"
Han synker tilbake i stolen og sukker.
"Beklager, beklager, vet ikke hva som kom over meg. Jeg håper virkelig de vil unnskylde mitt utbrudd."
Monokkelen blir plukket av og pusset.
"Når det gjelder deres teorier er de like gode som noen andres. Om grev Zug'zug vet jeg serdeles lite, bare det som står i avisene. De vet kanskje at jeg var i juryen som skulle dømme ham, men det rettsaken ble som de vet avlyst før den kom skikkelig i gang. Jeg har likevel vanskeligheter for å tro at grev Zug'zug og Grev Sosialisme noensinne kunne få seg i hodet å samarbeide, til det tror jeg de er for forskjellige. grev Zug'zug beskrives som en mann som kun bryr seg om seg selv og det å øke sin egen makt og innflytelse, samt å hevne seg på de han føler har gjort ham urett. Grev Sosialisme forsøker derimot å få til en ny verdensorden der slike menn som grev Zug'zug ikke har noen plass, og det å skulle alliere seg med en slik mann tror jeg ville være mer til skade enn gavn for ham. Forøvrig ville jeg være meget takknemlig om de kunne slutte å spikke på bordet mitt, det er antikt og en arv etter min far."

2

#11 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri

Postet 30/01-2010 - 16.31

Charm reagerer på utbruddet til henrik som om det ikke skulle vært noe.
"Spør De meg virker det som om Grev Sosialisme, slik som De sa, vil innføre en ny ordning i verden. ZugZug er bare en tåplig mann med dårlige taktikker.
Men fremdeles virker det som om han prøver å skaffe seg oppmerksomhet og skape frykt. Jeg tror ikke ZugZug ikke kommer til å stoppe etter det som antagelig vis kommer til å skje;
Nytt angrep på Vaginalis. Jeg tror han kommer til å gå lengre. Og han trenger menn og makt. Hvis du ser det på denne måten, kan vel ZugZug bli etterfølgeren til Grev Sosialisme og derretter bygge seg opp og få litt makt igjenn?"
Hun stopper å leke med figrene. Henrik legger merke til at det høyre øyet har nå lyst rødt helt siden ti minutter etter at de kom inn i rommet.
Henrik kom på også at øyet lyste litt sterkere når han hadde har sitt lille utbrudd.
C. Charm går litt rundt.
"du skjønner, ja, grunnen til at jeg kom hit jeg jo akkurat pga dette. Jeg trenger denne diskusjonen for å tenke kanskje litt lengre og siden du skriver en raport om sosialisme, kommunisme osv osv så liker jeg svært godt de innspillene du kommer med. Det er ikke for mer jeg her her."
Henrik syntes han skjemte et smil av henne mens hun snudde seg.
"Ja jeg vet du var med i jurien i rettsaken ang ZugZug. Jeg var der, og jeg så at ZugZug tok den feige veien ut. Jeg blir forbannet."
Henrik hører hendene hennes slipes mot hverandre i en ekkel lyd.
"Men som jeg sa til deg viser det seg at Grev Sosialisme har VÆRT i Vaginalis og vandalisert! Jeg vil dra dit så snart jeg er ferdig her for å snakke med Grevinne Miyako. Jeg beklager meget hvis jeg blir revet med men dette er noe som såtr meg hjertet nært...å drepe ZugZug."
Hun puster litt ut og tenner opp en røyk til.
"Jeg vil gjerne at De blir med meg til Grevinne Miyako, jeg trenger en smart mann som deg med meg" sier hun og sur seg mot Henrik. Hun smiler faktisk vennelig. Minner Henrik om noe han har sett før.
"og jeg vuderer kanskje et lite besøk til Stor Hertug Misthausen før vi drar til Grevinne Miyako."

Mvh

Frk. Harms
0

#12 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 30/01-2010 - 17.07

"De forstår selvfølgelig at jeg ikke bare kan forlate mitt arbeide og bli med dem helt uten videre. Slikt må godkjennes av universitetet. Dessuten ønsker jeg å bli ferdig med min avhandling om somnium communis før jeg gir meg hen til noget annet."
Han klør seg tankefullt på haken.
"Men universitetet ER underlagt storhertugen, så om han gir meg tillatelse til å bli med dem har ikke rektoren noe valg. Og om han mener jeg bør bli med dem bøyer jeg meg selvfølgelig for hans vilje. han er tross alt keiserens representant, og keiseren og landets behover veier langt tyngre enn noen av mine personlige ønsker."
1

#13 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri

Postet 30/01-2010 - 18.44

"Men det kan være til hjelp for arbeidet ditt, du drar til et nytt sted hvor det er andre meninger, hendelser osv. Det kan hjelpe og det kan hende det ikke hjelper."
Hun smiler. "Men" sier hun mens hun kremter litt. "Du får gjøre det du ønsker selv. Jeg er ikke her for å tvinge deg til noe som helst. Du finner meg hos Misthausen, jeg drar dit nå."
Hun går ut av huset uten svar med soldaten sin og møter resten av troppen og de går av gårdet til Misthausen.

Dette innlegget er endre av Cyborg Charm: 31/01-2010 - 01.16

Mvh

Frk. Harms
0

Del dette emnet:

Side 1 av 1

Hurtigsvar

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere