Skedsmokorset Spillforening: Det banker på storhertugens dør. - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1

Det banker på storhertugens dør. Bankbankbank

#1 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 08/02-2010 - 22.05

Det er sent kveld i Misthausen, og stormen som har ligget over storhertugens slott i flere uker ser ikke ut til å ville gi seg. landsbybefolkningen som sådann kvier seg derfor for å gå for nærme slottet, men likevel kan det høres en banking fra hoveddøren. En forfjamset tjener åpner døren, og utenfor står det en person kledd i lang mørk frakk og flosshatt, med monokkel og en spaserstokk med gyllent kulehåndtak. Det er førsteamanensus Henrik.
Jeg streeener bort til døren!
0

#2 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 09/02-2010 - 22.03

En svært irritert Storhertug kommer styrtende opp fra kjelleren. Hele kvelden har han brukt på testing og forbedring av de muterte flaggermusene han avler frem."FRITZ!" brøler han. "HVA ER DET SOM SKJER MED AT GUD OG HVERMANN SLIPPER INN I SLOTTET MITT TIL ALLE DØGNETS TIDER?". Tjenere haster til og bytter ut den tilgrisede laboratoriefrakken med svart jakke, flosshatt og spaserstokk. Den høyadelige stormer inn i hallen og stanser brått ved synet av skikkelsen i døren. Trekkene hans er fremdeles gjennomsyret av frustrasjon, men en viss lettelse passerer likevel over ansiktet hans. "Nåh" sier han avmålt, "er det dem, førsteamanuensis. Ja, De får følge med inn i salongen, vi snakker bedre der" Han gjør en håndgest mot en dør i nærheten. "Hva bringer dem til Schloss Misthausen på denne tiden av døgnet?
"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

#3 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 09/02-2010 - 22.14

"Som de sikkert vet spurte frøken Charm meg for noen dager siden om jeg kunne assistere henne i feltet. Da universitetsrektoren for noen dager siden informerte meg om at de hadde gitt ham beskjed om å frita meg fra mitt arbeide satte jeg kursen hit til ditt slott, da jeg ikke vet hvor frøken Charm er. Men da hun arbeider for dem gikk jeg ut fra at de kunne informere meg om hvor jeg er ønsket, eller sette meg i arbeid."
Henrik retter på monokkelen.
"Jeg ville også sette stor pris på om de kunne si meg hvor lenge de tror de har bruk for meg. de skjønner, jeg har liten lyst til å være lenger borte fra min forskning enn jeg må. dessuten er jeg i tvil om hvor stor hjelp jeg kan være. Frøken Charm gav inntrykk av at hun ønsket meg pga min forskning innenfor somnium communis, men utifra det som står i Dåseposten virker det ikke som om mine kilder har vært ærlige med meg. Ihvertfall ikke om grev Sosialisme, da de har beskrevet ham som en helt annen person enn det Dåseposten sier om ham, en person som skyr offentlige fremmøter."
Han lener seg litt nærmere Storhertugen og sier med lav stemme:
"Men jeg er usikker på hvor autentiske bildene i Dåseposten faktisk er. Jeg gjenkjenner nemlig ikke mannen på bildet som Grev Sosialisme. Ja, som de kanskje vet hadde jeg et kort og ublidt møte med ham i Vaginalis, så jeg tror jeg burde være i stand til å gjenkjenne ham. Nå må det sies at man ikke kan se ansiktet på personen på bildet, men den mannen jeg møtte var langt bredere enn mannen på Dåsepostens forside..."
0

#4 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 09/02-2010 - 22.24

Storhertugen lytter oppmerksomt til Henriks od og småhumrer litt av den siste kommentaren. "Dåseposten er full av misinformasjon, herr førsteamanuensis. Den er ikke et statskontrollert medium og kan dermed ikke stoles helt på". Han kaster et blikk ut på stormen. "Jeg kan desverre ikke la deg forlate slottet i natt. Været er som vanlig elendige og forholdende der ute dødelige. Jeg stiller til disposisjon et av de utallige gjesteværelsene jeg har i det Vestre Utkikkstårnet. I morgen kan De innta deres frokost med meg og Frøken Charm, som tilbringer sin tid her på slottet for tiden". "Men bare så det er sagt", legger Aslak til og gjennomborer Henrik med blikket, "IKKE forlat rommet Deres om natten! Det kan ha større konsekvenser enn De aner". To kopper te ankommer, og Storhertugen drikker det skoldhete brygget grådig. "De lurer på hva jeg vil vite?", sier han. "De har forsåvidt nevnt det selv. De sa jo selv at De har et ganske annet syn på denne hykleren, denne kommunisten som smykker seg med en adelstittel, Grev Sosialisme, enn Dåseposten. jeg er interessert i å høre hva de vet".

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#5 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 09/02-2010 - 22.50

Førsteamanensusen får et tankefullt uttrykk i ansiktet og tar en slurk av te-en.
"Hva jeg vet? Jeg er redd jeg ikke vet så mye som folk kanskje tror. De skjønner, mine kilder kan ikke fortelle meg noe om ham. Det er selvfølgelig mulig saken er at de ikke VIL, men de påstår nå en gang at de ikke kan. Visstnok gjør ikke Grev Sosialisme opptredener blant massene, og han kontakter ikke folk. det siste er selvfølgelig en løgn, han kunne ikke fått den støtten han tydeligvis har blant de lavere klasser om han ikke holdt en eller annen kontakt med dem, men jeg tror mine kilder når de sier at han ikke møter med store folkemengder. Jeg mistenker derimot at han møter med små, utvalge grupper og at disse siden sprer hans ord videre til arbeiderne og andre som viser tendenser mot kommunisme."
En ny slurk te tas.
"Han beskrives dessuten av kildene mine som hensynsløs mot spioner og overløpere, noe som også indikerer at han må ha kontakt med folket. Visstnok skal han personlig jakte ned de som har forsøkt å spionere på kommunistmøter for styresmaktene, skjønt jeg stiller meg tvilende til dette da det ville bety en stor personlig risk. Jeg er likevel glad jeg ikke er i Dåsepostjournalist Susannes sko, da hun i offentlighet har sagt at hun spionerer på kommunistene."
0

#6 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 09/02-2010 - 23.01

Et smil leker rundt de tynne leppene til Misthausen mens han lytter til Henrik. "Det De sier kan ha flere betydninger enn De tror, Herr Førsteamanuensis." sier han nesten muntert.

Veggklokken slår tolv. Storhertugen reisere seg. "Er den så mye allerede? Da er jeg redd vi må innstille praten til frokost i morgen. Jeg har arbeid å gjøre før jeg kan få min skjønnhetssøvn" Han hilser til hatten. "Fritz, vis herren til et av tårnværelsene og behandle han som seg hør og bør med gjester flest. God Natt, herr Amanuensis".

Storhertugen går ut av salongen, men stikker likevel hodet inn en siste gang. "Husk hva jeg sa" sier han alvorlig. "Ikke forlat Deres værelse nattestider". Så er han borte.

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#7 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri
  • Gruppe: Forumsmedlemmer
  • Ble medlem: 15/10-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Yrke: Maskin
  • Sted:Vaginalis
  • Interesser:tær
  • Navn:Hanna Harms

Postet 10/02-2010 - 00.01

C. Charm vandrer urolig rundt i slottet, hun trenger ikke mye søvn.
Hun har fått med seg at Henrik har ankommet slottet og skal tilbringe natten.
Været er helt forfærdelig, men C. Charm liker å se ut på været og tenke tilbake.

Mvh

Frk. Harms
0

#8 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 11/02-2010 - 21.37

Det er stille rundt frokostbordet den morgenen. Storhertugen synes å være i dårlig humør over ett eller annet, og både førsteamanensusen og frøken Charm vet bedre enn å spørre ham hva som er galt. Hans sinnsstemning preger likevel måltidet, og verken frøken Charm eller førsteamanensusen åpner sin munn for annet enn mat og drikke, i påvente av at Storhertugen skal ta ordet...

Postet bilde
0

#9 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 11/02-2010 - 21.57

Storhertugens innside koker av raseri. Han mottok et telegram om Marki Veers tilbakekomst, og det var den utfordrende og pompøse utbasuneringen han umiddelbart foretok som virkelig fikk begeret til å flyte oer for den hardtarbeidende høyadelige. Han vet at han bør fokusere på Grev Sosialisme, men regner med å måtte vente til etter han har fått i seg teen sin.

Omsider blir han litt roligere, og han tilkaller Friz, butleren sin. "Minn meg på hvilke avtaler jeg har idag" sier han kort. Butleren bukker og ramser opp. "Om en halvtime skal Deres Nåde ned til Schluppenwald for å innvie den nye jernbanen med en jomfrutur fra Misthausen til Stahl. Dette vil ta mesteparten av dagen. Etterpå skal De inspisere Vaginalis og arbeidet den høystærede grevinne Miyakos arbeid med gjennopbyggningen. Med jernbanens hjelp vil Deres nåde ha returnert til Schloss Misthausen klokken 21. 30 ikveld. Klokken 22.00 har de et møte med Paul Fledermaus, og klokken 22.45 skal de overvære noen henrettelser. Deres Nåde har gitt beskjed om at De ønsker å arbeide frem til klokken 02.00 med Project Sacre-Noir"

Storhertugen nikker tankefullt. "Tror du jeg kan få tid til en lynaudiens med hans Keiserlige Høyhet (Hei! KAISER NICHLAS!) før avreisen til Vaginalis?". Fritz rynker pannen. "Det skulle la seg klemme inn i det stramme tidskjemaet ditt, Deres Nåde" svarer han. Von Misthausen smiler kort. "Mange takk, Fritz. Send bud til Keiserpalasset om min ankomst. Og la meg få Paul Fledermaus..." han tar en liten pause, "skjemaet hans". Fritz rekker han et offentlig dokument, Storhertugen leser fort gjennom det før det blir undertegnet og forseglet med Misthausens Våpenskjold (se vedlegg). For første gang denne morgenen henvender den høyadelige seg til sine to gjester. Smilet hans er varmere nå. "Mine kjære gjester", sier han. "Tiden er knapp, og vi har mye vi skulle ha diskutert. Tillat meg å invitere dere med på jomfruturen med den nye Trandåstopianske Jernbane!"

Vedlagt(e) miniatyrbild(er)

• Vedlagt bilde: Misthausens Våpenskjold.png

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#10 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 15/10-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Yrke: Maskin
  • Sted:Vaginalis
  • Interesser:tær
  • Navn:Hanna Harms

Postet 12/02-2010 - 00.34

"Min storhertug, jeg har knapt med tid selv og jomfru turer er ikke noe for en...ting som meg. Jeg takker beklagelig nei til tilbudet ditt, vi får heller ty til dåsefonen om vi må utveksle informasjon og diskutere noe. Jeg må nok dra til Vaginalis straks, jeg vil helst ikke drøye det. Min storhertug, jeg er det evig takknemmelig for all din hjelp, men jeg må nok løpe av gårde denne gangen. Takk for gjestfriheten de har gitt meg og tusen takk for vennlighetene du har servert meg." Sier C. Charm og bukke meget pent.
"Henrik du får gjerne bli igjenn, jeg vil forvente deg i Vaginalis i kveld eller senest i morgen. Trenger du mer tid vil jeg gjerne at du sier i fra, men ikke drøy for lenge. "
Sier henne og retter seg mot han.
Mvh

Frk. Harms
0

#11 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 12/02-2010 - 15.07

Vis innleggStorhertug von Misthausen sa den 11/02-2010 - 21.57:

"Mine kjære gjester", sier han. "Tiden er knapp, og vi har mye vi skulle ha diskutert. Tillat meg å invitere dere med på jomfruturen med den nye Trandåstopianske Jernbane!"

"Jeg håper det er murlig for en til å bli med på turen" sier politimesteren i det han kommer haltende inn døren "jeg skal ikke la en liten kommunist sykdom holde meg vekk fra dette," fortsetter han "det er... hvis det er greit for Storhertugen" sier han med et lurt smil om munnen.
Postet bilde
0

#12 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 15/02-2010 - 09.03

Storhertugen smiler bredt og tar sin gode venn i hånden. "Grev Fossheim! Så godt det er å se Dem oppe og gående igjen! Sykdommen Deres bekymret meg virkelig, jeg er lettet over at De har kommet dem" Han rusler tilbake til bordet. "Selvsagt kan De følge med oss. Jeg tror at å ha med politisjefen vil være både hyggelig og fordelaktig. Hva med Dem, førsteamanuensis?"
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#13 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 15/02-2010 - 14.45

Jeg ønsker svært gjerne å være med på nevnte togtur, og om politimesteren også vil være med ser jeg dette kun som et privilegium. Og jeg skal selvfølgelig sørge for å komme meg til Vaginalis i kveld en gang. Hvor ønsker de å møte meg?
0

#14 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 15/02-2010 - 15.29

Lite vet StorHertug von Misthausen at hans jomfru tur skal bli en katastrofe, Zug'Zug har allerede sendt sine sabotører til å plante bomber under togene, og på flere steder ved tog skinnene.

"Hevnens time har kommet" sier Zug'Zug mens han smiler og stempler orderen.
-1

#15 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 16/02-2010 - 20.20

Lite vet Zug'Zug at den nye baronen av Schluppenwald har allerede assassinert hele gjengen med sabotører og desarmert alle bomber...

Jeg ønsker å be Zug'Zug om å fra si seg alle tanker om sabotasje eller så kommer det neste skuddet mitt være i hodet på deg.

med vennelig hilsen Baron Valentino av Schluppenwald, øst i Misthausen
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#16 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 16/02-2010 - 20.56

*out of game* Jeg må visst nok en gang dra opp at andre kan IKKE velge om andres soldater skal dø, du kan si at du har vakter stasjonert der, som vil skape en konflikt for eksempel, deretter bestemmer vi tap ut ifra sannsynlighet.
0

#17 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 16/02-2010 - 21.30

Vis innleggZug sa den 16/02-2010 - 20.56:

*out of game* Jeg må visst nok en gang dra opp at andre kan IKKE velge om andres soldater skal dø, du kan si at du har vakter stasjonert der, som vil skape en konflikt for eksempel, deretter bestemmer vi tap ut ifra sannsynlighet.

da skal man heller ikke drepe folk som reiser med en tog bane ingen andre en aslak vet hvor går.
Postet bilde
0

#18 Bruker er logget av   Dariok 

• pamp
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 10/11-05

Postet 16/02-2010 - 21.42

protip: dere vet dere bare kan finne på nye minions så fort noen dreper de. Så ingen grunn til å være butthurt på akkurat det, bare å si at de nye minione du fant på drepe de som drepte dine minions i utgangspunktet.
Men å drepe en annen spiller er kjipt.
0

#19 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 16/02-2010 - 21.47

OOG: Jeg må få si at det aldeles ikke er hemmelig hvor jerbanen går, sånne er ikke så vanskelige å skjule, og det har stått om det i media.

På den andre siden Zug'Zug. Infrastruktur er yndede mål for terrorister. Bombing er terrorisme. Jeg VET at dette er en stor åpning og at den har massiv publisitet og store folkemengder. Jeg vet at det er opptil to terroristbander på frifot i Dåstopia. Jeg er ikke så dum at jeg ikke ser at jerbanen er sårbar. Så regn med at jeg har tatt mine forhåndsregler.

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#20 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 16/02-2010 - 21.50

ps. drepe spillere uten grunn er teit
Postet bilde
0

#21 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 16/02-2010 - 21.58

Vis innleggValentino sa den 16/02-2010 - 20.20:

Lite vet Zug'Zug at den nye baronen av Schluppenwald har allerede assassinert hele gjengen med sabotører og desarmert alle bomber...

Jeg ønsker å be Zug'Zug om å fra si seg alle tanker om sabotasje eller så kommer det neste skuddet mitt være i hodet på deg.

med vennelig hilsen Baron Valentino av Schluppenwald, øst i Misthausen

Vis innleggZug sa den 16/02-2010 - 20.56:

Og det å true andre spillere ingame er forøvrig ikke noe problem så lenge en ikke faktisk sier ting som "Hodet til Zug'zug eksploderer idet en kule penetrerer skallen hans!" ;)
Men seriøs-fjes: Om folk forsøker å få til skikkelig rollespilling er det ganske useriøst å sabotere dette med bomber og skit UTEN selv å rollespille dette skikkelig! Og du vil skape situsjoner og konflikter må du gjerne gjøre dette Zug'zug, men da bør du også gjøre dette gjennom skikkelig rollespilling, og ikke bare skrive "Det ligger bomber på toget, OMGLOL!!!!!!ONE!!!111!!!!!". Dette ligger tross alt under rollespillingdelen av forumet.

Edit: Og utifra sannsynlighet, hvor stor tror du sannsynligheten er for at noen faktisk greier å plassere bomber på togen når Storhertugen vet han skal reise med det og da sannsynligvis har sørget for en sikkerhet som ikke ligner grisen og gjennomgang av toget på jakt etter våpen, gift, eksplosiver og liknende ihvertfall hvert 10-ende minutt?

Dette innlegget er endre av Henrik: 16/02-2010 - 22.01

0

#22 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 16/02-2010 - 23.01

OOG: Hey, jeg sier bare at det er folk der som prøver å plassere bomber, jeg sier ikke noe om at jeg faktisk forventer at de skal lykkes, bare skape kaos.
0

Del dette emnet:

Side 1 av 1

Hurtigsvar

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere