Skedsmokorset Spillforening: Dungeons and Dragons - "A new golden age" - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

• (2 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Dungeons and Dragons - "A new golden age" Onsdagsgruppe som skal spille DnD v3.5 i Forgotten Realms. Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Sikkerhetsagent
  • Sted:Oslo - Brattlikollen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 10/02-2010 - 13.40

Spill: Dungeons and Dragons v3.5 - Forgotten Realms.
Tema: High fantasy.
Sted: SKSF.
Spilleder: Dani.
Spillere: Ziener, Robin, Münthe-Kaas, Hanna, Helene og Tina.
Ønsker å spille: Onsdager.
Ønsker å starte: Lager roller 10/02/10, begynner å spille 17/02/10.

Postet bilde

Hvordan jeg skal lede: Spillerne starter i level 7 (der de slapp fra sist kampanje). De er fritt for å velge raser man finner i Forgotten Realms med vanlige regler for level-adjustment. Men de får ikke spille monster raser. Det er viktig at de har relasjoner fra den regionen de kommer fra i Faerún. Spillet skal ha en dynamisk rød tråd gjennom kampanjen, men spillerne skal være veldig frie til å drive med det de måtte ønske. Spillet skal være åpen sandkasse. Gruppa ønsker ikke å legge så mye vekt på alignment, og ønsker å spille rollene sine fritt. Magiske gjenstander til en verdi av under 7500 gp, skal være vanskeligere å få tak i, og ha større betydning enn hva det vanligvis ville ha gjordt.

Introduksjon: Spillet skal foregå i de gamle rikene Chessenta, Unther, Chondath, Mulhorand og Thay. Fint om spillerne kan skrive litt om hva de tenker å spille. :)

Dette innlegget er endre av Dani: 10/02-2010 - 13.41

"I am Elminster of Shadowdale, called by some the Old Sage, and called far worse things by others. I've walked these realms for over a thousand years. Yet, I am far from the oldest, wisest, or mightiest being to walk the ground of Faerûn with my well-worn boots—and that is truth. But if ye learn the long history of my deeds, ye'll know precisely what I stand for and what I am. And that's a rare and precious thing, knowing yourself. Do ye know exactly what ye stand for?

Adventurer, I am Elminster, and I say to ye that these forgotten realms are yours to discover, reforge, and defend, yours to make anew in winning your own crown. Go forth and take up arms agains the perils that beset us!"
- Elminister Aumar

2

#2 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 10/02-2010 - 15.24

Level 6 tiefling ranger, tidligere Thaysk slave, nå fri og tilhørende leiesoldatene "Nightmare Company". Blir litt senere i dag, må jobbe inn litt greier...Skrevet en side tettskrevet bakgrunnhistorie, ikke ferdig enda :D

Vedlagt(e) fil(er)

Jeg streeener bort til døren!
0

#3 Bruker er logget av   Cyborg Charm 

• 43+
  • Ble medlem: 15/10-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Sted:Strømmen
  • Interesser:Historie, Filosofi, Natur, Kjemi, Foto, Biologi, Paranormal forskning,
  • Navn:Hanna Cecilie Harms Ødeby

Postet 10/02-2010 - 22.58

lvl 6 druid Earth Element genasi, animal companion: cheetah :D
u know the rest:D

mwwahahahha

Jo men daniel noe jeg lureeer på
Kan jeg ha sånne streker nedover kroppen som nesten ser ut som et mønster som lyser litt eller er i en lysere farge?
(eksempel her:)
Postet bilde som han mannen her?:D
0

#4 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 11/02-2010 - 12.06

Vis innleggCyborg Charm sa den 10/02-2010 - 22.58:

Jo men daniel noe jeg lureeer på
Kan jeg ha sånne streker nedover kroppen som nesten ser ut som et mønster som lyser litt eller er i en lysere farge?

Selvsagt skal du få lov til å ha tatoveringer på characteren din om du vil ha det. :)

"I am Elminster of Shadowdale, called by some the Old Sage, and called far worse things by others. I've walked these realms for over a thousand years. Yet, I am far from the oldest, wisest, or mightiest being to walk the ground of Faerûn with my well-worn boots—and that is truth. But if ye learn the long history of my deeds, ye'll know precisely what I stand for and what I am. And that's a rare and precious thing, knowing yourself. Do ye know exactly what ye stand for?

Adventurer, I am Elminster, and I say to ye that these forgotten realms are yours to discover, reforge, and defend, yours to make anew in winning your own crown. Go forth and take up arms agains the perils that beset us!"
- Elminister Aumar

0

#5 Bruker er logget av   Wolf 

• Styremedlem
  • Ble medlem: 07/11-07
  • Yrke: Skole og låseansvarlig
  • Sted:Steinliveien 1A
  • Interesser:ja azz 4real!
  • Navn:Aleksander Wolf Ziener

Postet 11/02-2010 - 15.34

Lvl 6 rogue/ lvl 1 bard. Navn: Victor "Vic"/ Lord Zenthe/ og Sir Faust. snart master of masks. kommer fra det stedet som står på karakteren min, husker ikke helt. har opparbeidet seg et stort netværk av løgner og tull, for å ha en lettere hverdag. på en reise langt inn i underdark, lurte han en gruppe onde marauders til å bryte seg inn i et fengsel, hvor de ble fanget, torturert, og drept. (fordi det hørtes ut som ting man gjør i underdark) etter å ha gått igjenom HQ til denne gruppa kommer han over noen små ting, litt magiske sverd og en flaske med alvesprit

Vel ute av underdark og tilbake i en by som heter Amn, får han høre om et veldig magisk og dyrt kortsverd som heter Bloodreaper, etter å ha satt alle sine ferdigheter på prøve, finner han endelig eieren. en veldig innbitt og hatfull kriger (se for deg en gother kriger), han tilnærmer seg denne mannen og introduserer seg som Duke Zenthe, High Lord of Tethyr. han setter seg ned, og begynner og prate som om han eide stedet, (han er kledd som om han kunne det også) etter en stund kommer krigeren, som heter Grim, på gli og begynner og kose seg litt, de spiser kongelig mat, og begynner og snakke om gamle dager. Zenthe tar frem alvevinen og sjenker Grim, og deretter får han meg Grim med på å bytte Bloodreaper mot tre magiske sverd( to +1 svred og ett +1 flame) og forlater Amn.

Dette innlegget er endre av Wolf: 16/03-2010 - 09.04

One vision, One purpose.

I must be swift as a coursing river,
With all the force of the great Tai-Fu.
With all the strength of the raging fire.
Mysterious as the dark side of the moon.

You don`t seem to understand, im not locked in here with you...YOURE LOCKED IN HERE WITH ME!
0

#6 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 15/02-2010 - 14.43

Dani, kan jeg ha en hjelm som ser ut som dette? Umagisk selvfølgelig. Kjøpte meg chainshirt, og stod da at det fulgte med en skullcap, men jeg har ikke tenkt å gå med en suppetallerken av stål på hodet! X( Er selvsagt villig til å spytte i litt ekstra for awesome design, sånn rundt 70 gp?

Vedlagt(e) fil(er)

1

#7 Bruker er logget av   Zug'Zug 

• Streiting
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 15/02-2010 - 15.30

awesome(ness)
-1

#8 Bruker er logget av   Dariok 

• Styremedlem
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 10/11-05

Postet 16/02-2010 - 00.37

Vis innleggHenrik sa den 15/02-2010 - 14.43:

Dani, kan jeg ha en hjelm som ser ut som dette? Umagisk selvfølgelig. Kjøpte meg chainshirt, og stod da at det fulgte med en skullcap, men jeg har ikke tenkt å gå med en suppetallerken av stål på hodet! X( Er selvsagt villig til å spytte i litt ekstra for awesome design, sånn rundt 70 gp?

Postet bilde

Disse gutta vil ha et ord med deg om brodie hjelmen
0

#9 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 16/02-2010 - 13.01

Vis innleggDariok sa den 16/02-2010 - 00.37:

Vis innleggHenrik sa den 15/02-2010 - 14.43:

Disse gutta vil ha et ord med deg om brodie hjelmen

De gutta kan få beholde suppetallerkenene sine, jeg har en jerngryte jeg kan bruke i nødsfall som både ser stiligere ut og gir bedre beskyttelse.
0

#10 Bruker er logget av   Avgon 

• meningen med livet bla og blablabla
  • Ble medlem: 21/10-08

Postet 17/02-2010 - 07.23

Det bildet ligner ikke spesielt mye på meg, sveisen ligner bare bare når jeg klipper meg kort og jeg har sikkert lagd noe lignende tryne en gang men ellers ikke noe mer. lulz

og dette er ikke relevant til D&D så ta det i en annen forum hvor dem snakker om random stuff eller noe, er ikke kjent i forumet.
0

#11 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri

Postet 18/02-2010 - 13.31

Hei. Da var Ziener og meg tilbake på nett, etter 9 dager med vår fantastisk useriøse telenor turbo linje. :wtf:

Munthe-Kaas: Ja, du kan ha en slik hjelm. Enten betaler du mwk (150gp) ekstra for rustningen din. Da kan du ta deg en del friheter til å beskrive hvordan hjelmen skal se ut. Om du heller vil betale en ekstra sum (f.eks. 70gp) for å bare få hjelmen din til å se kul ut, så er dette også helt ok. Denne typen "fluff" er jeg relativt rundhåndet med å tillate. Så lenge det ikke har noen teknisk/praktisk effekt. ^^

Helene & Hanna: Jeg skal ta deres sak opp på privat melding, da det ikke egner seg å måtte ta opp slikt på en seriøs forumtråd. Deres upassende innlegg vil bli/har blitt slettet. X(

- Elminister Aumar

1

#12 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 18/02-2010 - 13.42

Da chainshirten min allerede er masterwork er ikke det noe problem.
0

#13 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri

Postet 19/02-2010 - 13.48

Prologe:

Ziener og Mûnthe-Kaas ankom byen Airspur i Chessenta, tre dager før kampanjen starter. Byen styres av et militært råd, ledet av en halv-ork. 30% av innbyggerne i byen er halv-orker. Håndtverkere i gatene tilbyr tjenester som alt fra horeri til vedlikehold av våpen og rustning. Hovedgata leder til senter av byen, hvor den beryktede taverna, Slavehandlerenes Hule, tårner over alle omliggende bygninger som en voksende kreftsvulst. Bygningen i seg selv er rundt femten etasjer stor. Det er tydelig at det er en bygning som har blitt utbygd flere ganger med ekstra etasjer, fløyer, sidebygninger, og over alt - utendørs og innendørs, finnes et virrvarr av trapper, ganger og stiger som leder rundt på taverna. :wtf:

Ziener sin rolle kledde seg ut som en diplomatisk utsending, og legger merke til Mûnthe-Kaas sin tiefling som ankommer stedet. Det er klart at han bar symbolet til Nightmare Company - Et laug med leiesoldater. Ziener prata med han, og de inngikk en avtale hvor Mûthe-Kaas skulle jobbe en dag eller to som livvakten han. Inne i taverna, oppsøkte de eieren. Ziener lata som han var en diplomatisk utsendig som skulle forhandle i tømmervarer med byen. Etter litt, ble de enige om å få et fint rom, horer, vin og mat for halv pris. :D

Rommet de fikk utdelt var forbi en bevoktet dør inne i taverna. De ble ledet av slaven, Sluk, gjennom en lang gang, trukket med eksotiske slør, og hvor lukseriøse rom fantes på begge sider. Flere dører hadde vakter forran. Søtlig tobakkrøyk lå som et teppe i området. Da de fikk rommet sitt, var det kledd med store silkeputer, et badekar, en stor vannpipe. Det tok ikke lang tid før rommet ble fylt med kvinner vin og sang. Samt noen lekre retter mat. Livvakten fikk tillatelse å ha seg med horene, mens diplomaten spilte musikk og så på. XD

Etter noen timer, tok livvakten seg en rundtur på område for å sjekke at alt var bra. Da han tuslet ned gangen videre inn i taverna, sluttet faklene å belyse gangen, og det virket som om stedet ikke var i bruk. I enden fant han en solid tredør, samt noen dråper blod på bakken. Han fulgte så blodsporet et stykke tilbake, før de forsvant oppmot en vegg. Han dunket litt på veggen og fant ut den var hul. Han merket seg stedet, og dro tilbake til diplomaten for å underrette han om at noe var galt med dette stedet. Diplomaten begynte å skifte til en tettsittende, sort, metallbeslått, lærrusning, to kortsverd, og tok av seg parykken. Litt nølende tok livvakten å ble med "diplomaten" ut i gangen, og bort til veggen. Diplomaten leta rundt på døra etter en mulighet å åpne den. Plutselig så var det noen fra den andre siden som åpnet den, og både livvakten og diplomaten gjemte seg på hver side av døra. En overrasket fet kar greide så vidt å stanse Snøstorm, på bekostning av fakkelen sin. Lynraskt kom diplomaten opp bak karen, og stakk han i nakken med Blod Sankeren. Stikket punkterte den stakkars mannens lunge, og han falt sammen som en sekk poteter. Diplomaten valgte å forbinne skaden hans (og forhindre at han blødde rundt for mye). I mangel på bandasjer, brukte han karens egen linskjorte, og fant en sort fløyelspung med en en urt oppi som var koagulerende. Livvakten snek seg ned i mellomtiden. :)

Livvakten kom seg ned en etasje, rasket en ukes rasjoner med tørket kjøtt, og åpnet en gammel, skadd steindør. Han kom inn i et område som holdt fangeseller. Her satt alt fra barn i en alder av seks år, til eldre karer opp mot seksti år i dårlig forfatning. Samtlige var sjuke. Mange hadde byller, skabb eller puss rennende fra åpne sår og blemmer. Bak en låst dør, fant livvakten et kammer dekket av reoler med glasskrukker i forskjellige størrelser. I krukkene fantes ekskrementer i forskjellige farger, samt litt kjøttklumper og noe blod. I en notatbok fant han lister over forskjellige syktommer, og bestillinger for disse. Boken ble puttet i sekken. :wtf:

En etasje videre ned, fant livvakten en lang gang med metalldører på hver side. Når han åpnet lukene i dørene, så han flere torturkamre. I enden av rommet, kom han til en ståldør, hvor en stor innrisset rune var hugget inn i døra. Han hørte da at døra ble låst opp, og brukte muligheten for å snike seg tilbake inn i mørket. Da døren åpnet, kunne livvakten skimte en høyreist skikkelse, kledd i en gylden platerusning, som bar et speilkledd skjold. I beltet sitt hadde han lenker, som ledet til noen skitne barn som fulgte han. Livvakten brukte muligheten sin for å unnslippe situasjonen. :?:

I mellomtiden så hadde urtene som diplomaten trodde var koagulerende, egentlig vært noen dyrebare demon-sporer. Når han bar karen mot et tomt rom, begynte han å bevege på seg som om han hev etter pusten. Det var tydelig noe var galt, da noe rødt, som blodårer kravlet under hunen hans. Diplomaten forstod at karen holdt på å bli besatt, og ville innen en time bli en demonskapning som ville gått berserk. Diplomaten dro han meg til et tomt rom, og kom på et mørkt rituale som gikk ut på å binde demonen til deg selv. Men han manglet en viktig ingrediens - noen å ofre. :wtf:

Han dro tilbake ned gangen for å finne en "slem" person han kunne få fatt i, så kjapt som mulig. Det tok ikke lang tid før en av vaktene var mistenksom til diplomaten, noe som endte i slagsmål. Sverd og blod ble trukket. Vaktene ned i gangen ropte alarm. Diplomaten bekjempet vakten, men herren hans kom viste seg i døren (en calimsheit), og med en magisk formel, skøt to ildstråler i diplomaten. Etter dette var dilomaten nærmest bekjempet, og halv-ork vakter annkom stedet. Calimsheiten, en tydelig inflytelsesrik og viktig person, forsto kjapt at diplomaten ikke var en leiemorder slik vakten hans hadde trodd. Calimsheiten ga diplomaten et ultimatum - å gjøre en jobb for han, eller å bli overlevert til vaktene. Valget var ikke vanskelig. Spesielt når betalinga kunne komme til å være svært god. :D

Diplomaten tok med liket av vakten, etter forhandlingene med den anonyme herren. Liket ble dratt med til karen som holdt på å bli besatt. Ritualet startet. Da omsider livvakten fulgte blodsporene fra karen til diplomatens ritualkammer fant han grusom scene. I taket hang liket av et mennske, hengt etter føttene, flodd og uten hodet. På gulvet lå karen som holdt på å bli besatt, mens diplomaten stod med et hodet hevet over ansiktet sitt, hvor blod randt ned i ansiktet hans. Alt dette mens han pratet på infernalsk om å binde demonen til sin egen sjel. :eek:

Livvakten fortalte diplomaten hva han hadde funnet i kjelleren, og ble bedt om å vokte ritualkammerer. Diplomaten dro til den anonyme calimsheiten for å forhandle med demonen han holdt på å binde til seg. De ble enige om noe, men da diplomaten vendte tilbake til kammeret, var livvakten borte. Han fant et pergament hvir livvakten hadde skrevet at han hadde brudt konrakten med diplomaten, og trengte dermed ikke betaling. Et vokssegl fra Nightmare Company var også stemplet her. Den kvelden forlot livvakten byen. Neste dag forlot diplomaten byen. Begge i retning av Chessentas hovedsad - Cimbar. ^^

Vedlagt fil  1262847857536.jpg (158.76K)
Antall nedlastninger: 5

Dette innlegget er endre av Dani: 19/02-2010 - 13.49

- Elminister Aumar

0

#14 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 19/02-2010 - 14.44

Lord Snow om jeg må be! "Snøstorm" var sverdets tidligere navn, jeg omdøpte det til "Lord Snow".

Jaså, du bestemte deg for å skrive selv ja...
Postet bilde

Dette innlegget er endre av Henrik: 19/02-2010 - 14.46

1

#15 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri

Postet 22/02-2010 - 13.22

Alright folkens. Det blir ikke D&D på onsdag. Men er det noen som vil spille i vinterferien? Fint om dere skriver opp hvilke dager dere kan spille, så jeg lettere kan planlegge uka. ;)

- Elminister Aumar

0

#16 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 22/02-2010 - 15.22

Jeg både vil og kan, alle dager, men etter når jeg kan varierer med dagen. I utgangspunktet er det tirs: 12.15, og tors:14.15 (Da vi uansett ikke kommer til å spille på onsdag). Fredag har jeg dessverre lovet meg bort til en litt sen feiring av kongens fødselsdag og lørdag må jeg nok ta meg inn igjen. Kan kanskje på søndag.

Hmmm, kanskje jeg ikke har så mye tid på tirsdag likevel... Sliter litt med en innlevering her.

Dette innlegget er endre av Henrik: 22/02-2010 - 16.13

0

#17 Bruker er logget av   Cyborg Charm 

• 43+
  • Interesser:Historie, Filosofi, Natur, Kjemi, Foto, Biologi, Paranormal forskning,

Postet 22/02-2010 - 17.33

Jeg kan på onsdag til torsdag om det skal være allnighter.
Men ellers kan jeg ikke, jeg må passe på bikkja
0

#18 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri

Postet 22/02-2010 - 17.40

Ok, foreløpig ser ting ut som følger: I kan spille allnighter på onsdag (hvis alle utenom Mûnthe-Kaas kan), eller spille på hverdager (hvis alle utenom Hanna kan). :eek:

- Elminister Aumar

0

#19 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 22/02-2010 - 17.57

Kan være med store deler av onsdagen, begynner tross alt ikke før 10.15 neste dag og kan ta t-bane rett til Blindern.

Og u, ikke ü om jeg må be.
0

#20 Bruker er logget av   Miyako 

• nummer 1
  • Ble medlem: 04/09-09
  • Yrke: Pepsi Max
  • Interesser:Moren til Hanna.
  • Navn:Helene

Postet 22/02-2010 - 20.36

Jeg kan fra onsdag til torsdag. Orker ikke å være sliten på sksf så ikke i morgen. Kan fra torsdag til fredag og.
~~
Men Hanna: Hvis vi hadde dratt hjem og gå tt ut med pepper og gitt han mat og drit også kommi tilbake, kunne du joina da? ^^
¤
[DANI ER DEN BESTE GM'EN I HELE VERDEN!Postet bilde ]

~~dattebayo~~
0

#21 Bruker er logget av   Cyborg Charm 

• 43+

Postet 22/02-2010 - 21.04

Vis innleggMiyako sa den 22/02-2010 - 20.36:

Jeg kan fra onsdag til torsdag. Orker ikke å være sliten på sksf så ikke i morgen. Kan fra torsdag til fredag og.
~~
Men Hanna: Hvis vi hadde dratt hjem og gå tt ut med pepper og gitt han mat og drit også kommi tilbake, kunne du joina da? Postet bilde
¤
[DANI ER DEN BESTE GM'EN I HELE VERDEN!Postet bilde ]

Jeg får blitt med uansett, leif drar ikke før kl 11 05 som vil si han går ut emd bikkja om morgenen og da må jeg bare være hjemme før 16/15
0

#22 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 25/02-2010 - 14.35

Jeg krever oppdatering av hva som skjedde etter at jeg la meg.
0

#23 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri

Postet 25/02-2010 - 16.37

Session II

Gruppa møttes i møterommet hos "Den Fulle Drage" for å diskutere ekspedisjonen. Mord Bladebiter, ekspedisjonslederen, ble gitt et reisebudsjett på 2000gp som skulle dekke reisekostnader og lønn til annsatte. Tina og Helene sine roller ble hyret på grunn av deres evner til å underholde, deres sverdkunnskap og evne til å dirke opp låser, samt desarmere feller. Hanna sin rolle, en earthgenasi skulle sørge for at ekspedisjonen kjendet naturen, og skulle stå for magi som kunne hjelpe gruppa å komme seg til undervannsbyen. Kronos, en tiefling leiesoldat, skulle stå for ekspedisjonens sikkerhet. Ziener sin rolle skulle fungere som diplomat, og sørge for fredelig møte med øglemennene. Tass, en gnomsk illusjonist ble leid inn. Til slutt ble en prest av Helm, Hallus Dragedreperen, leid inn for å kunne helbrede gruppa, og gi dem Helms velsignesle.

Gruppa handlet inn utstyr til reisen, og dro tidlig neste morgen mot innsjøen The Akanamere. Terrenget var delvis slettelandskap, og delvis steinete "canyons" slik som i Bonanza. Gruppa gikk seg noe vill rundt om kring på vei mot innsjøen, men tapte ikke stort enn et par dager. Den andre dagen på reisen, kom de til en gruppe banditter som kalte seg "Canyon Defenders". Sikkerhetssjefen dannet baktropp for å sørge for at ingen følgte etter dem. De ønsket en toll på 5gp pers person for å la spillerne passere. Pengene ble betalt, og bandittene så ikke ut til å fremprovisere kamp. Presten derimot begynte å preke om hvor lite vert disse bandittene var, og endte opp med å knuse hodet til en banditt med stridsklubba hans. Etter dette truet han resten av bandittene i senk, og var klar til å dra videre. Men da ga Mord Bladebiter signalet...

Byeskytterne som bandittene hadde 5stk av på hver side av veien på en fjellhylle, ble angrepet. Diplomat/snikmorderen hugget byeskyttere ned for fote. En ufrivillig gnom som ble kastet inn i en gruppe med bueskyttere, sprutet fortvilt magiske farger som blendet to banditter. Hanna stupte på bandittene med flammende spyd, og drepte de resterende bandittene på den andre fjellhylla. Banditter stormet Tinas gullalv, som trakk kården sin. Ingen traff annet en et parrerende sverd og luft. Krigspresten ble stormet av seks banditter som omringte han og hugget han i bein, arm og rygg. Blod sprutet. Så skøt en søyle av hellig ild ned fra himmelen og rett i presten. Bresten falt forbrent i bakken, men tok også med seg de seks bandittene som omringte han.

De fleste i gruppa kom ut av situasjonen uten skader. Hallus ble hardt skadd, men helbredet seg. Tass ble mentalt skadd, da denne traumatiske opplevelsen hadde ført til ufrivillig konflikt hvor han hadde endt opp med å skade banditter. Helt forferdelig for denne stakkars gnomen.

Fjerde kveld kom gruppa nær innsjøen, og i solnedgangen kunne de se silluettene til en gruppe med øglemenn som kom for å møte dem...

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 25/02-2010 - 16.39

- Elminister Aumar

0

#24 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 25/02-2010 - 17.33

Awww, gikk jeg glipp av slåsskampen?

Vis innleggDani sa den 25/02-2010 - 16.37:

Tass ble mentalt skadd, da denne traumatiske opplevelsen hadde ført til ufrivillig konflikt hvor han hadde endt opp med å skade banditter. Helt forferdelig for denne stakkars gnomen.

Hva mener du med "ble"? Han slo meg aldri som så veldig stabil. Lille tyven som prøver å finne ut hvem som har magiske gjenstander slik at han vet hvem han bør stjele fra...
Jaja, jeg får ihvertfall ikke trekk i lønna da alle kom levende fra det.
1

#25 Bruker er logget av   Wolf 

• Styremedlem

Postet 25/02-2010 - 19.12

YO D! Diplomaten min er på ingen måte en snikmorder, selvom han er litt flink til å snike, og litt flink til å morde. han er en alt-mulig-mann, og selvom han drepte først en fyr, og latet som ingenting,så er det fordi han er profesjonel i det han gjør, om det er underholding på den lokale taverne, eller og krype innpå en intetanende vaktpost, og drepe alle fem før de merker det.

første golden age all-nigtheren, er selv veldig fornøyd, føler at jeg klarte å ungå å spille drittsekk, kansje litt slick, og glad i jenter. men også en hyggelig og støttende karakter. litt hat for at dani har kastet tre nat-20 gaver på meg, og at jeg har klart å rote de bort alle sammen.
One vision, One purpose.

You don`t seem to understand, im not locked in here with you...YOURE LOCKED IN HERE WITH ME!
0

#26 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri

Postet 25/02-2010 - 22.50

Henrik Mûnthe-Kaas: Tass var bare en hyggelig, smågal illusjonist. Det dere ikke viste var at han er kjempe feig, og hater å sloss. Han er nærmest ubrukelig i kamp. Han er ingen tyv, bare en hyggelig fyr som liker å orientere seg om de ulike verdisaken til rikfolk (alle som har 19k gp verdt i gjenstander er rike).

Aleksander Wolf Ziener: Neida, jeg mente ikke å kalle deg leiemorder eller noe slikt. Jeg mener bare at folk kan gjøre sin egen mening av hvor mye diplomat du er når du ser slik ut...

Postet bilde
-Ziener sin rolle

- Elminister Aumar

0

#27 Bruker er logget av   Miyako 

• nummer 1

Postet 26/02-2010 - 14.24

Tass er litt kul :3
nomnomnomnom..... meh!
~~dattebayo~~
0

#28 Bruker er logget av   Miyako 

• nummer 1

Postet 01/03-2010 - 08.47

Hva heter guden til Tass?
~~
Jeg skal ikke lese om han o .o Jeg skal finne bilde av den 'maske'-tingen. Har skole oppgave. :3

Dette innlegget er endre av Miyako: 01/03-2010 - 08.50

~~dattebayo~~
0

#29 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri

Postet 01/03-2010 - 12.07

Vis innleggMiyako sa den 01/03-2010 - 08.47:

~~
Jeg skal ikke lese om han o .o Jeg skal finne bilde av den 'maske'-tingen. Har skole oppgave. :3

Guden til Tass er ikke Olidammara, slik du kansje trodde. Men her er bilde av han alikevel. ^^

Postet bilde

NB Helene: Husk å ikke dobbelposte.

---------------------------------------------------------------------------------

Aslak sin gruppe har kjøkkenet denne onsdagen. Kansje Mûnthe-Kaas kommer til å lede noe? :)

Dette innlegget er endre av Dani: 01/03-2010 - 12.52

- Elminister Aumar

0

#30 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 01/03-2010 - 14.01

Kan sikker fortsette i Trademeet-settingen min. Da Valle vel skal spille med Aslak har jeg i teorien en plass til, og da ingen har forlatt byen enda kan jeg kanskje slenge inn en til.
0

#31 Bruker er logget av   Miyako 

• nummer 1

Postet 01/03-2010 - 18.35

Vis innleggDani sa den 01/03-2010 - 11.07:

Vis innleggMiyako sa den 01/03-2010 - 08.47:

~~

Guden til Tass er ikke Olidammara, slik du kansje trodde. Men her er bilde av han alikevel. Postet bilde

Postet bilde

NB Helene: Husk å ikke dobbelposte.

---------------------------------------------------------------------------------

Aslak sin gruppe har kjøkkenet denne onsdagen. Kansje Mûnthe-Kaas kommer til å lede noe? Postet bilde

Takk ^^ Unnskyld, Dani! Det tok så lang tid før folk sa noe så jeg dobbeltposta. Beklager o store[ahhahhaha] Dani.
~~
[Dani er den beste GM'en i hele evigheten Postet bilde ]
~~dattebayo~~
0

#32 Bruker er logget av   Wolf 

• Styremedlem

Postet 02/03-2010 - 12.36

Når kan vi spille D&D neste gang? er jo så mye som skjer fremover.

Hvorfor i allverden er Tass permncyet en prestedigitation med olidammara ansikt, på seg hvis han tilhører en anned gud? er ikke det blasfemi?!
One vision, One purpose.

0

#33 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri

Postet 02/03-2010 - 12.50

Vis innleggWolf sa den 02/03-2010 - 12.36:

Når kan vi spille D&D neste gang? er jo så mye som skjer fremover.

Hvorfor i allverden er Tass permncyet en prestedigitation med olidammara ansikt, på seg hvis han tilhører en anned gud? er ikke det blasfemi?!

Jeg vil foreslå lørdag eller neste uke. :-)

Det er flere ting med Tass dere ikke vet, og jeg gir ikke bare informasjonen ut helt uten videre. Kansje hvis dere kommer på godfot med han og stiller de rette spørsmålene. ;-)

- Elminister Aumar

0

#34 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 02/03-2010 - 13.47

Neinei, blasfemi er det faktum at Olidammaras folk stjeler fra andre templer. Og med mindre "stille riktige spørsmål" er lawful good-speak for "True det ut av ham med sverd i hånd" kommer nok ikke Kronos til å få vite det med det første.

Jeg kan ikke på lørdag tror jeg, med mindre det er før 18.00, før da skal jeg vel egentlig være på bursdagsfest. Vel, EGENTLIG burde jeg være flink og arbeide i helgen...

Forøvrig vil jeg unnskylde for at jeg var litt useriøs siste sesjon, da jeg var trøtt som en danske etter tredagersfylla og satt og duppet og ikke fulgte så mye med... Stesielt refererer jeg til det faktum at jeg slo til Tass i ansiktet til tross for at jeg egentlig bare ville lappe ham litt i bakhodet å be ham passe sine egne saker. Men orket ikke presisere :(
0

#35 Bruker er logget av   Miyako 

• nummer 1

Postet 06/03-2010 - 23.11

Skulle det bli allnighter neste lørdag? Postet bilde
~~
Og vi skal spille på onsdag? Postet bilde

Dette innlegget er endre av Miyako: 06/03-2010 - 23.11

~~dattebayo~~
0

#36 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri

Postet 07/03-2010 - 11.54

Vis innleggMiyako sa den 06/03-2010 - 23.11:

~~

Joda, tenker at vi skal spille på onsdag. :)
Lørdag fungerer for meg, kan alle andre?

Vis innleggMiyako sa den 06/03-2010 - 23.11:

~~

Joda, tenker at vi skal spille på onsdag. :)
Lørdag fungerer for meg, kan alle andre?

- Elminister Aumar

0

#37 Bruker er logget av   Miyako 

• nummer 1

Postet 07/03-2010 - 14.10

Jeg vet ikke. o .o
Jeg hadde hørt rykter om allnighter.
Men jeg har på følelsen at det skjer noe på lørdag, men jeg trur ikke det o .o
Jeg sier ifra på forum når jeg finner ut av det.
~~
~~dattebayo~~
0

#38 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 08/03-2010 - 15.54

Får vel si som så at lørdag har jeg (forhåpentligvis) levert inn obligen i INF1010, og kan da spille. Dåfrem jeg har kommet meg etter harryaftenen på fredag...
0

#39 Bruker er logget av   Tinarr 

• 43+
  • Ble medlem: 06/12-09
  • Sted:Skedsmo
  • Interesser:Film, foto, musikk, tekst, rollespill, PCspill og ting og greier og sånt.

Postet 08/03-2010 - 22.53

Jeg kan spille på lørdag. :D

"Why are you wearing that stupid bunny suit?"
"Why are you wearing that stupid man suit?"

0

#40 Bruker er logget av   Wolf 

• Styremedlem

Postet 16/03-2010 - 09.30

The Two Dukes of Tethyr!

Midday on the Sixth of Eleasis, the great festival of Middsummer Nigth.
I`m walking the streets of Tethyr, looking at the beautyful things life offers. The women, the art, the performers and entertainers. the fantastic food. the great smells of perfumes and spices. The colorful birds sing, and the majestic white horses of the nobles sparades trough the streets. Today, even the beggars are rich.

Suddenly, out of nowhere, a man tackles me to the ground whilst shouting: ASSASSIN! ASSASSIN!
Confused, i try to get up, but the man is pinning me to ground. I try to look, and i see six men run a man trough with spears. then they encircle me and start moving up the street. They keep saying things like: We`ll soon reach the castle, and, protect the Duke!

We reach a grand castle, and a gorgous lady recives me, she is obviously my sister. Suddenly i realize whats going on.
They think i`m Highlord Zenthe, Duke of Tethyr.

I am wanted in the studie, it seems i have skipped class again.
When i arrive, a serious lookin woman just greets me with a grin, before she says: how about we start with the thing you lack the most? Etiquette.
Luckely i`ve picked up quite a few rumors about this Duke. Zenthe is an expert charmer, and semi-competent in most of his classes.
I raise my head all smug-like; come here. I open my arms while stepping towards her; i almost got killed in the market just now.
She meets my hug and gasps, im sorry sirè, i was not aware, ofcourse you should take the rest of the day of, and rest. I look her in the eyes; not to worry my dear, i have an idea. Put on some more eye-pleasing apparal, and meet me in my chambers, and bring a more "interesting" theme to talk about, okay?
A bit baffeld, she just nods in agreement.

Walking the halls of this great castle, looking for "my" chambers. I run into the real Zenthe, he`s sneaking around. He sees me and stubbles over; What in the Wilds! Who are you?! explain yourself!
I keep my cool, and tell him that i have been mistaken for him, durring an assassination attempt in the market. I tell him of what i have been doing here, and about his teacher. He bursts out in laughter (highly inaproperiate if you ask me), very amusing my friend, he says. I will meet with Lady Arina, and then tomorrow, we shall speak again.

The next day i meet with Zenthe. He has an un-refuseable offer for me. I get to carry authentic papers of Dukeship over Tethyr, and should he ever want freedom, he has but to call upon me, and i will take his place for upto one year. A few select people are informed of the arrangement, and the deal is settled.

Dette innlegget er endre av Wolf: 16/03-2010 - 10.30

One vision, One purpose.

0

#41 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 16/03-2010 - 12.46

Så der har vi grunnen til at du er maskemester? Synes litt synd på assassinen som ble "run through with spears" fordi de trodde han var etter hertugen når han bare var etter deg...
0

#42 Bruker er logget av   Wolf 

• Styremedlem

Postet 17/03-2010 - 11.27

Vis innleggHenrik sa den 16/03-2010 - 12.46:

Så der har vi grunnen til at du er maskemester? Synes litt synd på assassinen som ble "run through with spears" fordi de trodde han var etter hertugen når han bare var etter deg...

Jepp :D
One vision, One purpose.

0

#43 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 19/03-2010 - 13.44

Dani, jeg vet du har lange dager og skit, men logg av siste sesjon her? Plz?

------------------------------------------------
Stopping the confused druid from swimming straight up, killing herself: 2 grapple checks

Getting stabbed in the neck while pinning the druid: 1 point of damage and a fortitude save.

Failing a secondary fortitude save agains a DC 14 poison:
Embarrassing

Waking up 2 hours later, finding all your possetions all over the floor, all companions except 1 taken prisoners and potions to a value of 1300 gp broken: ...WHAT? THE? HELL? ARGH!!!!
-------------------------------------------------

Dette innlegget er endre av Henrik: 19/03-2010 - 16.45

2

#44 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri

Postet 22/03-2010 - 11.07

Session III

Gruppa møtte øglemennene. De passet på å prate med alle i ekspedisjonsgruppa si før de møtte dem. Genasien var meget streng og bestemt på at folkene skulle oppføre seg ordentlig og ikke provisere øglene. Øglene møtte ekspedisjonen, og var svært skeptisk. De prata Drakonsk, så det var få i ekspedisjonen som kunne forstå dem. Etter litt forhandlinger, skulle øglene gjøre seg rede for å lede dem tilbake til landsbyen. Så kom Münthe-Kaas sin rolle ridende med sin sorte hest og flammende. Øglene hadde frem til nå trodd på spillerne som hadde sagt de ikke hadde gjemt tropper i skogen, og så på dette som et tillitsbrudd. De ropte "Demon, demon!" da de så øynene og den forferdelige maska til tieflingen.

Jaktgruppa flyktet inn i skogen fra gruppa etter å ha blitt fiendlige. Etter en liten stund kom et angrepslag for å lete etter demonen. Gruppa greide å lure øglemenne til å tro at de ikke hade noe med demonen å gjøre, og nevnte ikke noe om tieflingen dekket av Tass sin illusjon. Gruppa kom seg omsider til landsbyen, hvor de så overgrodde ruiner i ekte azteker stil. Her fikk de en bygning hvor de kunne oppholde seg, hvor 5 vakter passet på dem.

På kveldstid, fikk de med seg to dusin øglemenn som dro langs kysten ved landsbyen, med et gråtende barn. Øglene sang og bar kapper med hetter. Senere hørtes et umenneskelig brøl fra kystlinja.

Dagen etter fant de en liten drage som romsterte i dvergens sekk. Det var en pseudodrage som hadde fulgt etter dvergen i flere uker. Han ville intet vondt, men var fristet til å bli dvergens ledsager. Druiden gjorde en stopper på dette. Hun fikk straks en stor kjærlighet for den søte dragen, og ga den oppmerksomhet, eksklusiv mat og særbehandling. Dette likte dragen.

Dagen etter, dro noen av ekspedisjonsmedlemmene rundt i byen på ulike ærend. Øglemennene som var skeptiske, passet på dem hele tiden. Dvergen fikk møte landsbyens shaman, og pratet om å hente boka i undervannsbyen. Shamanen reagerte svært negativt på dette, da byen ble ansett som svært hellig for øglemennene. Ekspedisjonen dro dagen etter. De dro sørover til kvelden, for å komme unna øglene. Dagen etter brukte druiden magi som gjorde at folkene kunne puste under vann. Så dro alle medlemmene minus Dvergen og Hallos ned i dypet for å finne byen.

Etter noen timers svømmetur, begynte dypet å bli utrolig kalt. Alt var mørkt. Et av havmonstrene svømte forbi genasien. Havmonsteret som var stor, grønn-blå, kledd i skall, hadde mange, røde hypnotiserende øyne. Druiden begynte straks å svømme i forvirret oppover. Tieflingen grabbet tak på henne for at hun ikke skulle dra dem bort. Pseudodragen fikk panikk og stakk leiesoldaten med skorpionhalen sin. Tieflingen falt i søvn...

En stund senere, langt undet havoverflaten, i det kalde mørket, fant de en trapp som ledet innover i fjellveggen. Svømmende inn her, fant de en kollosal by, som var en samling av tårn, runde kuler, og høye statuer. Over alt glødet havplanter opp i forskjellige farger i ekte Avatar stil. Ekspedisjonsgruppen svømte til en av kulene, hvor en åpning var å finne på undersiden.

Gruppa kom inn i byen. Det var luft å puste her. Rommet de kom inn i var stort og rundt. Veggene var i grøn stein. Store steinkister sto oppetter veggene. Tass brukte kastet "rope trick" og klatret inn med de andre for å sove etter en slitsom tur. Et brøl hørtes fra en stor rund dør. Druiden (tror jeg) åpnet døra og fikk med seg at en stor skikkelse kom ut av en stor kiste laget av krystall og grønn stein. Skapningen hadde mange rødglødende øyne, og beveget seg mot ekspedisjonmedlemmen. Gruppa gjemte seg i Tass sin trygge dimensjon, mens Ziener sin rolle ble igjen og gjemte seg. En tre meter høy, breiskyldret skapning kom inn for å undersøke lydene. Den var dekket av tykke lag med skall. Ziener angrep. Det angret han kjapt.

Monsteret slengte Zieners rolle vegg i mellom, men resten av gruppa kom til hans unnsetning. De angrep alle monsteret, skapningen ville ikke dø. En ny skapning entret rommet. En skikkelse kledd i gamle, alviske klær. Alle i rommet begynte å høre tusen stemmer i hodet som ba dem om å overgi seg. Det ble for mye for dem. Hodet deres taklet ikke all denne skrikinga. Alt ble sort.

Hvert medlem våknet hver for seg i forskjellige rom og kamre. De var alene, og ubevæpnet. En alvisk kledd skikkelse kom og pratet med dem. I hodene deres. De kunne føle makten fra skikkelsen. Etter noen spennende reaksjoner, fikk de med seg (ihvertfall noen) at skikkelsens hårløse ansikt var komplimentert av fire tentakler som hang fra ansiktet der munnen skunne ha vært. Den gråblå huden til skikkelsen var glatt fuktig.

Tass dukket opp med dragen. Han hadde aldri forlatt sin trygge dimensjon da monsteret hadde kommet for dem. Pseudodragen hadde også blitt usynlig og forsvunnet. Tass reddet leiesoldaten først, og sammen befridde de en og en av de andre. Til slutt fortalte tass om et velv han hadde funnet når han hadde sneket seg inn. Gruppa fant tilbake dit, og fant en veldig gammel alvisk dør. Døren skulle egentlig være svært vanskelig å få opp uten nøkkel, men solalven hadde ingen problemer å få den opp (nat 20). Her inne var haugevis av skriftruller, bøker og steintavler. Gruppa fant også steinboka dvergen hadde beskrevet. Den var utrolig stor og tung, og fikk ikke plass i den magiske sekken til leiesoldaten. De letet alle litt rundt, og dragen spiste en stor rød rubin som var her.

En alarm gikk, og gruppa kunne høre flere monstre som kom løpende mot dem i byens korridorer. Ekspedisjonlaget brukte svært lang tid til å bestemme seg for å unnslippe stedet, noe som nesten kostet dem livet. Et av monstrene knuste et vindu da den skulle drepe en av spillerne, og gangene og kammre begynte å kollapse. Det var et kappløp for livet. Til syvende og sist kom de til en heis i midten av et sirkulært fossefall. En steinplate her leviterte fra vannet. Gruppa slengte seg på og jobbet med å aktivere heisen for å unnslippe mens de så byen rundt seg kollapse. En latter hørtes da dragen forvandlet seg til en liten, vinget djevel som fløy mot utgangen høyt der opp mens han sa noe om Keiseren. Gruppa kom seg i tide opp til den lysende utgangen og hørte både fjell og by kollapse under seg.

Gruppa fant seg da i noen gamle tunellsystem som bar arkitektur til både alver og dverger. I de forlatte tunellene brukte gruppa to dager for å finne veien opp til overflaten igjen. Leiesoldaten annslo at de befant seg noen timer fra der dvergen og Hallos hadde leir.

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 22/03-2010 - 11.08

- Elminister Aumar

1

#45 Bruker er logget av   Henrik 

• null
  • Vis galleri

Postet 22/03-2010 - 12.51

Vis innleggDani sa den 22/03-2010 - 11.07:

Tass dukket opp med dragen. Han hadde aldri forlatt sin trygge dimensjon da monsteret hadde kommet for dem. Pseudodragen hadde også blitt usynlig og forsvunnet. Tass reddet leiesoldaten først, og sammen befridde de en og en av de andre. Til slutt fortalte tass om et velv han hadde funnet når han hadde sneket seg inn. Gruppa fant tilbake dit, og fant en veldig gammel alvisk dør. Døren skulle egentlig være svært vanskelig å få opp uten nøkkel, men solalven hadde ingen problemer å få den opp (nat 20).

Hva? Så vidt jeg husker forlot jeg Tass skjelvende i rope trick-dimensjonen hans og dro alene for å lete etter de andre. Fant dem også. Dragen dukket plutselig opp da jeg hadde reddet alle og viste oss riktignok til biblioteket, men bare jeg og Hanna (og dragen) gikk inn, da de andre ikke kunne se der. Tass dukket opp ved broen på slutten av flukten, så vi må gå ut fra at han hadde begynt å løpe da det begynte å rase, men han var ikke med oss hele tiden...

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Henrik: 22/03-2010 - 12.52

0

#46 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri

Postet 22/03-2010 - 12.58

*kremt*
Vel, nå skal det sies at det er mye som foregår på en gang, og at jeg ikke kan huske alt. Så det er fint at dere skriver og fyller inn det som ikke stemmer, hvordan dere opplevde ting også. Men jeg kan godt la være å skrive referat hvis dere synes at det er forferdelig at jeg ikke husker alt i alle tingene jeg leder til punkt og prikke. Det tar nemlig ganske mye tid å skrive referat, så da ville jeg spart oss alle for tid.

---------------------------------------------------------
Spille på ondag da eller? :)

Dette innlegget er endre av Dani: 22/03-2010 - 13.25

- Elminister Aumar

0

#47 Bruker er logget av   Cyborg Charm 

• 43+

Postet 22/03-2010 - 22.39

Ok på onsdag...skal vi spille? eller skal vi gå igjennom regler?

Jeg kan ikke en dritt av regler fordi alle skriver alt på karakter arkene mine -.- selv om jeg ikke ber om det..også aner jeg ikke hva som står der http://forum.sksf.no.../default/XD.gif
Og jeg sliter litt med å huske når jeg skal kaste d20, d10, d12 og alt slik og hva jeg skal plusse på og når :P
Halp!
Postet bilde

Dette innlegget er endre av Cyborg Charm: 22/03-2010 - 22.39

1

#48 Bruker er logget av   Miyako 

• nummer 1

Postet 22/03-2010 - 23.07

Jeg kan ikke komme på onsdag, må trene. Har gradering på lørdag O .O
~~dattebayo~~
0

#49 Bruker er logget av   Dani 

• Styremedlem
  • Vis galleri

Postet 23/03-2010 - 00.08

Det blir regler på onsdag. ;)

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 23/03-2010 - 00.09

- Elminister Aumar

1

#50 Bruker er logget av   Cyborg Charm 

• 43+

Postet 24/03-2010 - 22.39

Som du ba om Daniel har jeg skrevet bakgrunns historie til spydet mitt.
Du får si om det fungerer eller ikke Postet bilde

:

For 176 år tilbake lagde oldefaren til Kethra, Horamnos, et spyd ut av det hellige treet Zòntül som hadde falt av ukjente årsaker.
Generasjoner med Earth Genasi's hadde dratt til dette treet og bedt til sin gud.
Legendene sa at det var dette treet som selve guden dems hadde søkt tilflukt under og han hadde risset inn sine siste dødlige ord inn i treet.
Risningene var fremdeles synelige da hennes oldefar dro dit med sin familie for å be. En dag hadde hennes oldefar dratt dit og funnet treet rivd
over ende. Ut av restene fra det treet som også ble omtalt som magiskt, lagde han et spyd og risset inn hellerisningene som deres gud hadde
risset inn for å bevare ordene hans. Når dette spydet ble påført magi lyser det grønnt fra hele spydet.
Dette spydet hadde gått i arv fra han og ned til Kethra. For hver person som eide spydet, festet de en personlig ting.
Av olde faren ble det festen en fjær som var fra hans følges venn Jülià, som var en hav ørn.
Av bestefaren hennes, Kevorin, ble det festet et armbånd som han fikk av sin kone. Det var lagt av dyrt lær, pærler fra havets bunn og vakre silketråder
som skulle (etter vandring historiene) vært lagt av tårene til en sørgende heks oppe i nord.
Moren til Kethra, Rava, døde før hun rakk å feste noe til spydet som en eier. Så Kethra selv tok en bit pels fra hennes gepard, som døde med Rava, og
festet det rundt håndtaket på spydet.
Kethra selv drives fremdeles og undrer på hva hun skal feste der.

Moren til Kethra :
Postet bilde

Dette innlegget er endre av Cyborg Charm: 24/03-2010 - 22.47

1

Del dette emnet:

• (2 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet