Skedsmokorset Spillforening: Østre Armhulen - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1

Østre Armhulen En tidlig morgen

#1 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 08/03-2010 - 19.07

Det var tidlig morgen og Arnulf Knotten lå i sengen og koste seg. Han var blitt vekket noen minutter tidligere av noe rabalder nedenfra, men gikk ut fra at det bare var Gry som hadde mistet noe ute på kjøkkenet. Han strakk seg fornøyd. De siste ukene hadde vært preget av lange dager og overtid pga alt dette tullet med Grev Sosialisme, men i dag hadde han fri og hadde ikke tenkt å stå opp før om noen timer eller når Gry var ferdig med å lage frokosten hun hadde lovet ham. Noen ville kanskje si at livet som politimann er hardt, men Arnulf var av en annen mening, spesielt i dag.

Idyllen ble brutt idet to menn kledd i rutete skjorter og olabukser bevæpnet med gevær sparket inn soveromsdøren. Arnulf kastet seg instinktivt etter glocken han hadde liggende i nattbordet, men rakk ikke engang å få opp skuffen før en av mennene tappet ham lett på siden av hodet med geværkolben for å minne ham om hvem som var i kontroll. Han ble ført ned til stuen hvor hans kone stod sammen med en tredje mann, som snudde seg mot ham.
"Du og folka dykk ække velkømn hir i byn. Nå e me'kke hårde folk, så kona og familien dykk kan få bli om døm vil, men du må dra."

Arnulf snudde seg mot Gry, som ristet svakt på hodet og sa med svak stemme;

"Jeg...jeg tror det er best jeg blir her kjære. Ungene har jo dratt på skolen og vi kan ikke forlate dem og og. Jeg skal si til dem at du er utenbys i jobbøyesyn."

Hun slo blikket ned, og den tredje mennen vendte hodet mot ham igjen.
"Du høra kjerringa di. Du har ti minnutta på å pakke skiten din."

Femten minutter senere stod Arnulf ved bygrensen til Østre Armhulen med en koffert fyllt med klær og litt kontanter. En av de bevæpnede mennene hadde fulgt med ham og passet nå på at han ikke forsøkte å snu. Da han så seg rundt oppdaget han andre som også var iferd med å forlate Østre Armhulen. Idet han nærmet seg dem oppdaget han at de var kolleger fra politistyrken, skatteinnkrevere og andre som tjente keiser Nichlas (Hei! KEISER NICHLAS!). Noen av dem hadde med seg koner og barn, men stort sett var de alene. Etter å ha gått noen hundre meter snudde Arnulf seg en siste gang og så tilbake mot byen. Stadig flere kom ut av den og satte som ham veien mot den nærmeste store bebyggelsen, Misthausen. Idet han begynte å gå igjen syntes han han hørte sang fra byen, sang som lød som om den ble sunget av mange hundre mennesker, men med en stemme...

Jeg streeener bort til døren!
1

#2 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 08/03-2010 - 21.43

Storhertug Aslak Von Misthausen står på enden av perrongen. Han har nettopp fått et ilsendebud fra Østre Armhulen om de revolusjonære. Ansiktet hans er hummerrødt. "Gir de seg aldri?" hveser han. "Hva slags amatører er egentlig dette? Slå til midt i hjertet av det millitære, men toppsjefene for alt som har med sikkerhet å gjøre er her? Vel. Sett alle tlgjengelige styrker i beredskap. Sørg for at både gerilja og MM-er er klare til innmarsj. Beynn med panzervogner og militæret. Om ikke de vil gi seg, la geriljaen angripe. Om de fortsatt gjør motstand, er det Misthausens Monstre sin tur. Og om de fortsatt står... verst for dem. Arrester alle som vil overgi seg, drep alle som gjør motstand. Pronto! Og send meg en prototype på Project Sacre-Noir! Jeg vil ha en direkte linje til Schloss Misthausen! Generalmajor Klumpfeld skal lede motangrepene"

Storhertugen ser sendebudet ile av sted. Blikket hans vandrer til Henrik. Pussig... først var han i Vaginalis, da Grev Sosialisme begynte å slå til. Og nå er han i Misthausen... og folket reiser seg. Verdt å huske på, det der. Han kan ihvertfall ikke slippes av syne med det første.
"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
1

#3 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 09/03-2010 - 16.16

100 dåsemark for til alle som bringer meg en rebel dåse, etter at opprøret er over trenger bare politiet å trokke ned resten.
Postet bilde
0

#4 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 15/04-2010 - 17.03

Det har gått noen dager siden kommunistene og sosialistene tok makten i østre Armhulen, og da de ennå ikke har opplevd represalier fra keiseren eller hans undersåtter begynner folk å føre seg trygge. Lastebiler er observert kjørende til og fra byen med forsyninger de har kjøpt i nærliggende områder. Samtidig har det blitt oppført sperringern og barrikader i veiene som fører inn i byen. Det er tydelig at innbyggerene er fast bestemte på å ikke gi byen tilbake til Dåstopia uten kamp.

Postet bilde
Jeg streeener bort til døren!
0

Del dette emnet:

Side 1 av 1

Hurtigsvar

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere