Skedsmokorset Spillforening: Jomfrutur fra Misthausen til Stahl - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1

Jomfrutur fra Misthausen til Stahl Partytime! :D

#1 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 08/03-2010 - 19.15

En tynn dis hadde trukket inn over stasjonen, men ikke mer enn at det filtrerte solskinnet litt. Førsteamanensus Henrik og frøken Charm stod på perrongen og ventet. Storhertugen og politimesteren hadde enda ikke ankommet, da de hadde hatt noen saker å ta seg av på slottet før de dro, men det var ikke som om toget kunne gå uten dem. En drar tross alt ikke fra Storhertugen. Henrik tok en ny titt på lommeuret sitt mens han gremmet seg over tapet av spaserstokken sin, før han snudde seg mot sin kompanjong.
"Nå frøken Charm, hvor lenge tror de det er før vår elskede Storhertug ser det for goth å innfinne seg?"
Jeg streeener bort til døren!
1

#2 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 08/03-2010 - 21.29

"Han befinner seg her nå" lyder Storhertugens kalde stemme. Til applaus fra en voldsomt stor folkemengde spaserer han rolig oppover perrongen på den splitter nye Schluppenwald stasjon. Han er sosm vanlig iført prikkfri svart dress, frakk og floss. Flosshatten hans er alikevel inngravert med et gullmøster som forestiller kornen hans, og på brystet henger de prestisjetunge medaljer Keiseren Selv har tildeldt ham. En spaserstokk av ibenholdt med et sølvhåndtak formet som et kråkehode hviler i en hanskekledd hånd. Han stopper et øyeblikk ved de to som er invitert opp på perrongen. "Ting måtte tas hånd om for at denne turen skal gå mest mulig glatt, Herr Førsteamanuensis" sier han kjølig til mannen. "Vær på vakt", sier han til kvinnen, og man kan ane et skaprt drag i stemmen hans. Han fortsetter si vandring opp på et gildt podium i tre. Det blir dødsens stille.

Innvendig koker den høyadelige av sinne. Det var like før han skulle dra fra Schloss Misthausen at han fikk vite om bombene. Bomber plassert på linjene og i toget. Grev Sosialisme angriper aldri sivile, så det kan bare være den forræderske Zug'Zug. Sikkerheten er nå skrudd opp til et maksimum. Hver centimeter av linjen saumfares for bomber før toget kommer så langt. Storhertugen er glad for at han er så fremsynt at han trakk ut et av hærens regimenter som togvoktere. I tilleg har han med sin personlige livvakt, baronen av Schluppenwald, krypskytteren Valentino.

"Godtfolk", sier han omsider, "kjære innbygere av Dåstopia. Vi er samlet her idag for å innvie et av de største fremskrittene vårt stolte rike har opplevd i vår ærede Keiser Nichlas tid"- pause for "Hei! KAISER NICHLAS!" fra folkemengden- "Vi skal nemlig innvie Dåstopias første jernbane med en jomfrutur fra Schluppenwald til Stahl! Jernbanen vil åpne for helt nye muligheter innen transport av varer og folk, og vil knytte oss tettere sammen som den store familien vi er. Jeg vil nå be om et minutts stillhet for jernbanearbeiderne som desverre omkom under konstruksjonen av jernbanen. Vi kan forsikre dere om at disse edle arbeiderne er selve fundamentet som dette fremskrittet er bygget på, og de vil alltid huskes som det."

Storhertugen trekker frem en svært omfangsrik liste og begynner å lese opp navnene på de omkomne. Dette tar ca. 10 minutter (et utsnitt a listen finnes i vedlegg). Etterpå tar han på ny ordet, i det en tjener løper til med en stor saks.

"Borgere, la oss ikke vente lenger! I den ærede Kaiser Nichlas og mitt eget navn ærklærer jeg herved den Transdåstopianske jernbane for innviet! Passasjerer til jomfu turen kan ta plass"-

Han klipper over et blodrødt bånd. Folkemengen jubler og skåler i Chateau Misthausen. Panzervogner avfyrer salutter. Storhertugen gjør en bydende gest mot toget til de spente passasjerene.

Vedlagt(e) miniatyrbild(er)

• Vedlagt bilde: GMA%204335.jpg

Dette innlegget er endre av Storhertug von Misthausen: 08/03-2010 - 21.30

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
1

#3 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 08/03-2010 - 21.45

ut av flommen av folk bryter politimesteren seg ut i et veldig stresset tempo "det ser ut som jeg kom i grevens tid" sier han, fisker opp et tørkle og tøker svetten av pannen.
"beklager at jeg er sen men jeg var i et møte angående Revolusjonære aksjonerer i Øvre Armhulen, men dette kunne jeg ikke gå glipp av." han stopper opp litt får igjen pusten.
"vel skal vi?"
Postet bilde
0

#4 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 06/08-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Yrke: Lat på profesjonelt nivå
  • Interesser:Fantasy, sci fi, tegneserier, media.

Postet 08/03-2010 - 23.08

Et sted i folkemengden er det en journalist som merker seg Storhertugens ord. Arbeidere som omkom, ja. Høh, en jernbane bygget på drepte arbeidere... Dette er ikke bra, bare vent til Greven får høre om dette! mumles det lavt. Rundt to fot til venstre står Susanne, som overhører dette. Hmm... Var det en kollega, eller en av Grevens genuint lojale utsendinger. Hvem det nå var burde være mer forsiktig med hva de sier "høyt"...

Hun skriver ned Storhertugens storartede tale så fort hun kan, får sin lojale fotograf til å ta et par fotografier av de som står der, og også av han som mumlet om Greven. Aldri goth å vite når man kan trenge beviser.
1

#5 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• Feltmisjonær & sjef for det hemmelige polititet
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Gruppe: Feltmisjonen
  • Ble medlem: 16/09-03
  • Yrke: Panzergeneral
  • Sted:Skedsmokorset
  • Interesser:Brettspill, rollespill, dataspill,miniatyrspill,kortspill og Hyperion N4F som jeg elsker over alt på denne jord!
  • Navn:Nichlas

Postet 11/03-2010 - 14.38

Mens toget står på stasjonen blir en voldsomt stor og pansret vogn koblet på bakerst på toget, vognet bærer Keiserens emblem på siden. De kobles også på yttligere to vogner til med luftartillerikanoner med mannskap og enda et lokmotiv for å hjelpe til å dytte det meget tunge toget av gårde.
One World, One Truth, One Union
" Det er ikke døden du skal frykte, men det at du aldri har levd."
- Marcus Aurelius -
0

#6 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 11/03-2010 - 14.40

Idet Storhertugen snur seg kommer et sammenkrøllet papir seilende gjennom luften mot brystet hans. Han snapper det med letthet ut av luften før det når frem til ham, ukrøller det og leser hva som der står.
0

#7 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 12/03-2010 - 08.53

Bort i horisonten skimter folkemengden noe som ligner på en kropp.
0

#8 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 12/03-2010 - 09.45

Mørkkledde menn undersøker saken.

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#9 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 12/03-2010 - 09.47

I det de nærmer seg ser de at det er et lik, det ligner på den tidligere Grev Zug'Zug
-1

#10 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 12/03-2010 - 09.51

Mennene tar veldig diskre å putter liket i en bag og tar den med for nærmere undersøkelse. Et stykke unnda blir liket kneblet og sjekket for våpen/eksplosiver.

Postet bilde

-D20
1

#11 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 12/03-2010 - 10.14

I det de åpner liket så sprenger det i en gigantisk fragmenterings eksplosjon! Splinter flyr rett mot folkemengden og alt annet innen 30 meters radius! Folk dør i drøssevis.

Dette innlegget er endre av Zug'Zug: 12/03-2010 - 10.15

-1

#12 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 12/03-2010 - 10.18

Tropplederen rister på hodet, og lurer på hvilke idioter som lager så primitive og ugjennomtenkte feller.

-D20
0

#13 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 12/03-2010 - 10.35

FOR GREV ZUG'ZUG høres fra folkemengden i det en sylinder formet granat sprenger! Folk skriker idet de brenner i en hvit flamme.
-1

#14 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 12/03-2010 - 11.19

Tropplederen bare humrer for seg selv mens han ignorerer det hele og forsvinner i mørket.

-D20
1

#15 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 12/03-2010 - 13.56

Politimesteren trekker opp webley revolveren, å skyter alle som han hører nevne zug'zug.

"DØ KOMMUNIST SVIN, HILL KAISER NICHOLAS" roper han med en gudommerlig røst
Postet bilde
0

#16 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 12/03-2010 - 15.28

Vis innleggDani sa den 12/03-2010 - 09.51:

Mennene tar veldig diskre å putter liket i en bag og tar den med for nærmere undersøkelse. Et stykke unnda blir liket kneblet og sjekket for våpen/eksplosiver.

Vis innleggZug sa den 12/03-2010 - 10.14:

I det de åpner liket så sprenger det i en gigantisk fragmenterings eksplosjon! Splinter flyr rett mot folkemengden og alt annet innen 30 meters radius! Folk dør i drøssevis.

OOG: Har vi en vidt forskjellig oppfatning av hva som er "et stykke unna"? 30 meter er ikke et stykke unna, det er "ganske nærme", ergo kan ikke folk ha dødd i drøssevis...
0

#17 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 16/03-2010 - 09.36

Storhertugen ruller ut papirlappen og ser på den. Det virker somm et slør faller over øynene hans. Ansiktet mangler liksom den innhogde autoriteten det han til vanlig. Han snur seg mot folkene på perrongen. "Dere... må dra uten meg, er jeg redd. Jeg har andre ting å ta meg av, viktigere ting. Politimester, De er en god tjener av Dåstopia og Keiseren. Jeg verdsetter Dem svært høyt. Og De, Cybord Charm, vil uten tvil ta knekken på mange terrorister i fremtiden. De gjør også en viktig jobb for riket. Og... lykke til med studiene, Herr Førsteamanuensis. Farvel, alle sammen. Det kan hende vi ikke sees igjen". Uten et ord til snur han på hælen og rusler bort fra stasjonen, mens han stanser alle vakter, selv valentino, som prøver å følge etter ham. Etter få minutter er Storhertugen forsvunnet på en gammel skogssti ut av Schluppenwald.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#18 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 16/03-2010 - 16.52

forundret blir Politimesteren stående på perrongen, han har ingen anelse om hva storhertugen tenker.

etter litt bestemmer han seg for å reise, han legger ned revolveren og går inn i toget...
Postet bilde
0

#19 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 16/03-2010 - 17.22

Førsteamanensusen ser etter Storhertugen. Skulle han ikke innlede dette fremskrittet i transport selv? Kan det være at frykten for assassinasjoner fra terrorister overbeviste ham om at det var bedre å ikke dra? Henrik rister stille på hodet og følger etter politimesteren inn i toget.
0

#20 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri
  • Gruppe: Forumsmedlemmer
  • Ble medlem: 15/10-09
  • Yrke: Maskin
  • Sted:Vaginalis
  • Interesser:tær
  • Navn:Hanna Harms

Postet 16/03-2010 - 19.57

"De prater som om krigen er tapt storhertug, hva holder du på med?"

C.Charm tenner en røyk, og snur seg i det hun momler noe.
"Måtte gud være med oss alle, og måtte han se ned på de skyldige jævlene som forbanner denne jorden med udåder. Hei! kaiser Nichlas"

(out of game: Ja jeg er på toget:'3)

Dette innlegget er endre av Cyborg Charm: 16/03-2010 - 20.05

Mvh

Frk. Harms
0

#21 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 17/03-2010 - 17.07

"Alle ombord!" høres fra konduktøren, folk finner plassene sine eller trekker unna (FuuuuuFu kommer fra det enorme lokmotivet) så er turen i gang, politimesteren klarer ikke ungå å undres hva storhertugen skulle.
Postet bilde
1

#22 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 19/03-2010 - 00.55

Toget skyter fart og gli bortover skinnene. Tilbake på perrogen står de som ikke var blant de få heldige utvalgte og vinker. Førsteamanensus Henrik ser nervøs ut der han sitter og ser ut av vinduet, og finner stadig frem et lommeur i stål som han kikker på.
0

#23 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 19/03-2010 - 08.18

OOG: Skip i tid med folkets tillatelse: Bare lat som det ikke hendte, bare sier noe som kommer til å skje

Idet toget omsider har vært på sin rundttur til Puerto Daase, Barovia og Vaginalis, idet det triller inn på Leppeland Stasjon, to stopp unna Stahl Sentralbanestasjon, kommer konduktøren inn i VIP-kupeen og leverer en forseglet konvolutt til politimesteren. "Svært viktig hastemelding, Deres Godhet" sier han og skynder seg ut. Et oppmerksomt øye kan se en flaggermus fly av sted med en unaturlig hastighet.

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#24 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/03-2010 - 09.45

Baron Dani tar med seg livvakten sin, og reiser straks til Mishausens slott. De har med en tung kiste lastet med sist måneds tributt.

Vedlagt bilde: 6e1335ef538b56dbd53040d57a4162f7.jpg
-Baron Dani og hans livvakt

Vedlagt bilde: US-Dollars-17-SYW7N7ZP2F-1600x1200.jpg
-Den månedlige tributt

-D20
0

#25 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 19/03-2010 - 13.45

politimesteren åpner og leser brevet, "jaså ja" mumler han
"fru Charm, herr Henrik, det ser ut til at Storhertugen kaller på oss, vi er alle invitert til Schloss Misthausen på middag øyeblikkelig etter at jomfruturen er over."
han titter opp "det virker som om han har noe viktig å fortelle oss" sier han mens han krøller sammen brevet å putter det i frakken sin
"vi må reise umiddelbart"
Postet bilde
0

#26 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 19/03-2010 - 13.49

Førsteamanensusen får et trist uttrykk i ansiktet. Det virker som om hele kroppen synker litt sammen der han sitter, før han tar seg sammen og snur seg mot politimesteren med et smil.
"Det ville være en ære å få spise middag med Storhertugen. Og selvfølgelig må vi reise med en gang, vi kan ikke godt la en slik mann vente."
0

#27 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 19/03-2010 - 23.06

"Godt, godt. Jeg har en politi eskorte ventende på perongen, kom med meg." han leder dem ut av toget, hvor de blir møt av to konstabler som leder de videre og, straks er de på vei til Schloss Misthausen.
Postet bilde
0

#28 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri
  • Gruppe: Forumsmedlemmer
  • Ble medlem: 15/10-09
  • Yrke: Maskin
  • Sted:Vaginalis
  • Interesser:tær
  • Navn:Hanna Harms

Postet 19/03-2010 - 23.42

C.Charm snur seg mot de andre.

"Jaha..." sier henne rolig men inni henne raser en stor bølge av bekymring blandet med raseri.
"Greit, la oss dra med en gang. Jeg har ikke masse tid å sløse. Tjopp tjopp" sier hun og paffer på en røyk.

"Men Herr Henrik, selv om masse kommer i veien, de er fremdeles villig til å bli med til vaginalis?"
Mvh

Frk. Harms
0

#29 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 20/03-2010 - 00.22

Henrik ler lett, og ser trist på henne.
"Kommet i veien? Hittil har vi jo ikke gjort annet enn å følge med Storhertugen, jeg kan vanskelig for å si at det er det samme som at ting har kommet i veien... Men selvfølgelig er jeg fortsatt villig."
0

Del dette emnet:

Side 1 av 1

Hurtigsvar

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere