Skedsmokorset Spillforening: Storhertugens nasjonale inspeksjon - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1

Storhertugens nasjonale inspeksjon For å holde oppsyn med produksjon og sikkerhet

#1 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 07/04-2010 - 08.45

Storhertug Misthausen gjesper så smått mens vognen hans triller igjennom en frodig bøkeskog i Vaganivika Øst. Vakker natur i varmt vær, høysommeren i Dåstopia er på vei, og ingen steder føler man det så godt som i Vaginavika. En svært velkommen avveksling fra Vaginalis og Stahls forurensede industrilandskap og Misthausens dystre, tåketunge skoger og stormfulle fjell. Her skinner solen, og det glitrer i dugg etter et lett regnvær. Misthausen har allerede passert flere småhus i stein for pensjonerte handelsmenn som kom litt bedre ut av sin arbeidstid enn 98% av arbeiderne. Storhertugens sorte, gilde vogn er som vanlig flankert av hans personlige livvakt. Han sitter i vognen, iført flosshatt, svart dress og en flunkende ny protese der venstrearmen hans pleide å være. Til tross for det fine været er han ganske gretten. Han har aldri likt Vaginavika noe større, og den siste inspeksjonen bekrefter at alt er som før. Han sitter og skribler i en skinnbundet notatbok.

"...Avsluttende tanker: Vaginavikas enorme produksjonspotensiale legges i grus av elendig organisering. Styret er slapt, og jeg vil som vanlig råde Dem til å skifte ut den noksagten av en guvernør med en adelig som vet hvordan ting skal styres. Puerto Daase er et fristed for alt slags pakk, sosialister blir knapt nok arrestert, frihetstenkere spytter ut sitt kjetteri i beruset tilstand, fullstendig trygge for både det lokale millitæret og politiet, som har gjort seg til venns med bermen og spiller dart og har drikkekonkurranser med dem om kvelden. Den eneste grunnen til at vi ikke har en revolusjon for hånden her er at ingen bryr seg om omverdenen, de er altfor opptatt med det søte liv. Baronene gjhør en utrolig slapp jobb med å drive arbeiderne og høste inn ressursene, i gjennomsnitt yter hvert baroni 35% av hva som er mulig med industrialisering og effektivisert arbeid. Jeg kan fastslå at de lokale adelige er estetiske idioter som skulket produktivitetstimene eller hadde håpsløst slappe huslærere. Denne provinsen trenger en grundig opprenskning, Ærede Keiser, og jeg vil ydmykt minne dem på mitt forslag om å la meg administrere også dette området i fremtiden. Det er nok å henge fingerene i her. Det eneste som fungerer akseptabelt bra her er grense- og kystvakten, men det er fordi de er totalt avskårne fra resten av denne håpløse regionen"

Misthausen runder av og klapper igjen boka med et smekk. Vognen hans har stanset foran et mindre, men luksuriøst herskapshus i en sval lund midt i skogen. Storhertugen klatrer ut og lener seg tungt mot spaserstokken. En herold trer frem og roper "Melder Hans Nåde Storhertug Aslak Von Misthausen av Stahl, Misthausen og Vaginalis, Storgeneralfeltmarskalk over alle Imperialske Troppers ankomst til godset. Hans Nåde avventer Marki Schamdose av Underlivsskogens velkomst!"

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
2

#2 Bruker er logget av   Kresk 

• Styremedlem
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 01/10-04
  • Yrke: President og styremedlem
  • Sted:Ås
  • Interesser:ISSF
  • Navn:Rune Keisuke Kosaka

Postet 07/04-2010 - 16.15

TLDR
-4

#3 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 08/04-2010 - 14.10

Det går noen minutter før deg går i døren på herskapshuset og en mann kommer ut. Mannen har tønnebryst og store tendenser til dobbelthaker, men er mer lubben enn tykk, og ser lite fornøyd ut. To små øyne myser mot Storhertugen over en ørnenese, og en tynn munn med ingen overleppe, men en saftig underleppe, beveger så vidt på seg i noe som muligens skal forsøke å være et vennlig smil. Om det virkelig er et smi er vanskelig å si da det forsvinner i den tynne barten og skjeggdotten under leppen. Han retter seg litt opp i ryggen, drar skuldrene tilbake, og går mot Storhertugen med en utstrakt høyrehånd.
"Storhertug von Misthausen! Det er meg en ære at de har tatt dem bryet med å komme helt til min beskjedne bolig for å treffe meg, trass deres stramme timeplan."
Jeg streeener bort til døren!
0

Del dette emnet:

Side 1 av 1

Hurtigsvar

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere