Skedsmokorset Spillforening: I Østre Armhulens gravlund - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1

I Østre Armhulens gravlund

#1 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 18/09-2010 - 17.07

står en mann med langt hår, flosshatt og monokkel kledd i en lang, mørk frakk foran en grav. Graven som sådann bærer navnet "Graham Smith" og skiller seg på ingen måte fra de andre gravene rundt annet enn ved den ene, røde rosen som ble lagt ned på den av den flosshattbærende mannen for kun få minutter siden. Det har såvidt begynt å mørkne og regnet faller tett og renner nedover kinnene til mannen, som om han gråt. Han sukker tungt og henvender seg til den stille, grå gravstøtten.

"Beklager at det tok så lang tid før jeg oppøkte deg, men du var vanskelig å finne. Lag på lag med løgner, det ene falske navnet etter det andre... det er tydelig at de ikke ville at ditt hvilested eller din skjebne skulle bli kjent. Jeg brukte enhver kontakt jeg hadde i regjeringen, halvparten av formuen min, utallige stråmenn og folk som skyldte meg tjenester, og likevel tok det så lang tid. For det beklager jeg."

Mannen tar sakte av seg flosshatten og holder den til brystet mens han fortsetter.

"Beklager at jeg ba deg møte Storhertugen i duell, det var hovmodig og dumt av meg. Men jeg følte at vi måtte vise dem at vi er menn av ære, at vi ikke viker vekk fra utfordringer og er villige til å slåss på likefot med dem. Og nå er du død, kun på grunn av dårskap og arroganse fra min side."

Han hever sakte hodet og ser på den mørke byen som omkranser gravlunden.

"Og på grunn av min arroganse er nå Østre Armhulen tapt. Da du ikke lot høre fra deg på en måned begynte folk å slåss om din plass, og tre måneder etter din bortgang var de så splittet og svake at de keiserlige tropper kunne spasere inn i byen og ta den uten å avfyre et skudd. Men i det minste paraderte de ikke ditt lik i gatene, skjendet ikke ditt minne, og for det er jeg glad. Og kampen er ikke over, frihetsønsket brenner ennå i de trofaste få, hører du? Alt var ikke forgjeves."

Mannen setter flosshatten på hodet igjen og retter på monokkelen.

"Duellreglene tilsier at jeg ikke kan hevne meg på Storhertugen, og det har jeg heller ikke tenkt å gjøre. Han viste deg den respekt etter din døden du burde fått mens du ennå var i livet. Men jeg lover deg at Marki Schamdos skal få betale for det han gjorde."

Med disse ordene snur mannen seg og forsvinner i mørket, og gravlunden ligger nok en gang stille og øde.

Postet bilde
Jeg streeener bort til døren!
0

Del dette emnet:

Side 1 av 1

Hurtigsvar

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere