Skedsmokorset Spillforening: SLA Industries - Project: All Blue - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

• 4 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siste »
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

SLA Industries - Project: All Blue Gi emnet karakter ***** 4 Stemmer

#1 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 13/01-2011 - 14.02

Hørte det kanskje skulle startes en ny SLA Industries kampanje, siden ingen andre lagde en tråd der man kunne diskutere det, så gjorde jeg det XD Slå dere løs!

Dette innlegget er endre av Dani: 29/08-2012 - 13.17

0

#2 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 22/01-2011 - 14.43

Rarku satt stille og betraktet de tre andre personene i rommet. To furries og en småfet mann som så ut som om han var en drosjesjåfør. Han sukket stille inni seg. To furries og en småfet mann! Skulle han måtte samarbeide med slikt? Mannen så ikke ut som om han ville være til noe nytte om det skulle komme til voldelige sammenstøt. Rarku tvilte på at han noensinne hadde sett noen dødd, langt mindre tatt noens liv selv. Den kvinnelige furrien så ikke noe særlig bedre ut. Ingen rustning og kun noen små kniver som våpen. Skjønt synet kan bedra... Rarku hadde gjort den tabben å ignorere en ubevæpnet fiende kun en gang. Det hadde kostet ham det høyre øret, og nesten øyet også. Nei, det var nok best å holde et øye med kvinnen, og kanskje mannen også. En kunne aldri vite. Men googelsene og småtingene hun bar på gav ham følelsen av at hun ikke var tiltenkt en rolle som muskler, noe som var like bra. Rarku hadde vært med på mange ting hvor muskler alene ikke hadde vært nok til å få dem trygt gjennom. Den mannlige furrien derimot, han var muskler, ingen tvil om det. Kledd i powerarmor som ham selv og tungt bevæpnet. Vel hadde han dekket powerarmoren i diverse glorete skilt og merker, men det var powerarmor, ingen tvil om det. Med det som så ut til å være kjevebein hengende fra den. Troféer? Kan hende. Og denne furrien var muskler fordi han likte det, ingen tvil om det. Vel var ikke Rarku noe særlig til å bedømme utseende til furries, men selv han kunne se at denne furrien var pen. Meget pen. Ingen tvil om at han kunne fått seg en annen jobb om han ville, men han hadde valgt denne jobben. Det gjorde han farlig. Ikke en som gjorde det han gjorde fordi han måtte det, eller fordi han trengte pengene, men fordi han likte det. Farlig.

Stillheten strakk seg ut, og Rarku ble den første som åpnet munnen. Ba om navn. Var aggressiv. Ble respons fra den mannlige furrien, men ikke den kvinnelige. Var likevel bare mannen som svarte like skarpt tilbake, og som faktisk sa noe som sved. Idet Rarku skulle til å legge handene på ham og lære ham å ha respekt for andres mødre trakk furrien en pistol mot ham og sa han skulle sette seg igjen. Et bånd mellom mannen og furrien? Tidligere arbeid sammen? Rarku nølte bare et sekund før han hoppet på furrien. Slikt folk var det bare en måte å hanskes med for å sette seg i respekt. Gjorde du som de sa første gang de trakk våpen mot deg ville de aldri respektere deg, de ville føle seg overlegne og siden forvente at du gjorde som de sa. Slikt folk måtte du gi deng med en gang de trakk våpen mot deg. Og du måtte gjøre det uten å bruke våpen selv. Vise dem at du kan ta dem ubevæpnet, slik at de ville nøle på å gjøre noe om du faktisk var bevæpnet.

Dette viste seg imidlertid å ikke være så enkelt. Furrien hadde tydeligvis trenging i ubevæpnet kamp han også, men av den flyende typen, der kjappe, harde slag mot sårbare punkter var alfa og omega. En kvarter gjøv de løs på hverandre og raserte rommet før de begge kom seg på beina og gav hverandre en omfavnelse. Rarku var ikke i tvil om at de var kampbrødre nå, forent gjennom en respekt for den andres evner. Han greide å få liv i den raserte TV-en igjen, men bildet var om mulig enda mer kornete enn det hadde vært, og furrien begav seg snart ut døren, og Rarku fulgte etter på motorsykkelen sin, bestemt på å se hvor han skulle. Det viste seg å være en TV-butikk. Rarku ventet ute i regnet mens furrien gikk inn, og fikk derfor bare med seg at et skudd ble avfyrt og at furrien kom ut igjen med en TV under armen og det som så ut til å være et blodig kjevebein i hånden. Rarku ristet oppgitt på hodet. Hadde butikkpersonellet virkelig vært dumme nok til å gjøre motstand? Eller...

Uansett anså Rarku det som best å overta TV-en. han var raskere på motorsykkelen, og vile utvilsomt greie å komme seg bort med tyvegodset innen eventuelle operative kunne dukke opp. Furrien hadde tudeligvis andre planer, og sparket over ende sykkelen idet den kom seg opp på siden av ham og Rarku strakk ut hendene etter TV-en. Rarku kunne ikke gjøre annet enn å banne mens han tumlet gjennom luften og spørre furrien hva i alle dager han tenkte, gå gjennom gatene med tjuvgodset, men uten å få svar. Oppgitt og sint tok Rarku turen tilbake til lokalene deres, og bygget seg en stol av bildekk og hjulkapsel som han senere på kvelden falt i søvn i.

Dette innlegget er endre av Henrik: 22/01-2011 - 14.43

Jeg streeener bort til døren!
1

#3 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 23/01-2011 - 14.37

Veldig underholdende å lese, Henrik:] Håper du skriver fler referater:3
1

#4 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 24/01-2011 - 08.42

Mulighet til SLA i helga?
0

#5 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 24/01-2011 - 10.28

Vis innleggZug sa den 24/01-2011 - 08.42:

Mulighet til SLA i helga?

Burde vel være mulig... ^^

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#6 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 24/01-2011 - 11.29

Nice! Jeg lurte på noe også. Hva er muligheten for at figuren min kan bygge videre på power armouren? Tyngde blir ikke et problem siden den er powered. Og jeg snakker ikke om proffesjonel påbygging, mer av typen "Oy! A dogeybone shoulderpad! *weld to armor*"
0

#7 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 12/04-2012 - 08.56

Hei folkens, jeg vet at det nærmer seg eksamenstid nå, og folk kan kun spille litt sporadisk.
Tenkte kansje å sette minst en av kampanjene jeg leder i "stasis" og ta den opp igjen når folka kan spille igjen.
I mellomtiden vurderer jeg å "slenge opp noe" SLA Industries på lørdag - åpent for alle som ønsker å joine.
Jeg tar gjerne ha opp til 6 spillere, hvor vi spiller med 3-4 stk om gangen, litt etter hvem som har mulighet.
Både nye og gamle sla spillere, inkludert medlemmer jeg ikke har ledet for tildigere er velkommen!
Noen interesserte? ^^

Spillere: (Lista blir oppdatert fortløpende.)
  • Zug-Zug
  • Hanna
  • Maria | Wolf
  • Ole
  • Mikkel
  • Erik

Dette innlegget er endre av Dani: 07/05-2012 - 10.21

-D20
0

#8 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 12/04-2012 - 09.44

Selvfølgelig interessert:3
0

#9 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri
  • Gruppe: Forumsmedlemmer
  • Ble medlem: 15/10-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Yrke: Maskin
  • Sted:Vaginalis
  • Interesser:tær
  • Navn:Hanna Harms

Postet 12/04-2012 - 12.43

Jeg har lyst, men jeg kan ingenting om SLA =D
Mvh

Frk. Harms
0

#10 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 12/04-2012 - 13.19

Vis innleggHarms the Hacked sa den 12/04-2012 - 12.43:

Hei Hanna. Det gjør ingen ting. Du kan lese litt om spillet her: http://en.wikipedia....SLA_Industries.
Kjempekjekt med nye folk til SLA Industries verdenen! :)
Det kan være jeg inviterer på filmkvelder for å danne grunnlag for stemningen og referanser for settingen.
Følgene filmer er relatert og anbefales å se i forhold til SLA Industries:
  • Johnny Mnemonic (1995)
  • Blade Runner (1982)
  • Demolition Man (1993)
  • Judge Dredd (1993)
  • The Fifth Element (1997)
  • Appleseed (2004)
  • Appleseed Saga: Ex Machina (2007)

Dette innlegget er endre av Dani: 12/04-2012 - 13.24

-D20
0

#11 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri

Postet 12/04-2012 - 15.14

Vis innleggDani sa den 12/04-2012 - 13.19:

Vis innleggHarms the Hacked sa den 12/04-2012 - 12.43:

Hei Hanna. Det gjør ingen ting. Du kan lese litt om spillet her: http://en.wikipedia....SLA_Industries.
Kjempekjekt med nye folk til SLA Industries verdenen! :)
Det kan være jeg inviterer på filmkvelder for å danne grunnlag for stemningen og referanser for settingen.
Følgene filmer er relatert og anbefales å se i forhold til SLA Industries:
  • Johnny Mnemonic (1995)
  • Blade Runner (1982)
  • Demolition Man (1993)
  • Judge Dredd (1993)
  • The Fifth Element (1997)
  • Appleseed (2004)
  • Appleseed Saga: Ex Machina (2007)

Da skal jeg laste ned de filmene asap:) The fifth element er allerede i boks Postet bilde
Takk for linken, skal lese meg opp når jeg får tid. Er det noen spesifikke rollespillbøker jeg burde laste ned?
Mvh

Frk. Harms
0

#12 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 12/04-2012 - 15.56

jeg ønsker å være med, men gir fra meg plassen om nye folk vil ha den.
Postet bilde
0

#13 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 12/04-2012 - 16.14

Sitat

Da skal jeg laste ned de filmene asap:) The fifth element er allerede i boks.
Takk for linken, skal lese meg opp når jeg får tid. Er det noen spesifikke rollespillbøker jeg burde laste ned?

Det er kjekt med "SLA Industries Main Rulebook", "Karma Sourcebook" og "Mort Sourcebook". Den første er viktigst, de andre er fulle av "fluff" til settingen. ;)

Jeg tenkte å ha en filmkveld, og se "Appleseed" sammen hos meg på lørdag.
Så kan vi planlegge spilling og få startet på rollene. ^^
Om ønskelig kan vi ogås følge opp med "Appleseed Saga: Ex Machina" neste uke.

Dette innlegget er endre av Dani: 12/04-2012 - 16.41

-D20
0

#14 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri

Postet 12/04-2012 - 17.20

Denne lørdagen?
Jeg kan ikke denne helgen fordi vi skal ha visning i leiligheten vår og har mye vasking å foreta meg :)
Mvh

Frk. Harms
0

#15 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 12/04-2012 - 22.23

Jeg er game om det er denne lørdagen:)
0

#16 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 12/04-2012 - 23.01

Vi får se hvor mange som kan evt. kan møtes. Hanna og Maria er opptatt. Så vi får se om flere interesserte melder seg. :)

-D20
0

#17 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 12/04-2012 - 23.53

Oh well, let me know:)

Dette innlegget er endre av Henrik Bjørhall: 13/04-2012 - 00.11

0

#18 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 13/04-2012 - 10.25

SLA Industries

Spill: SLA Industries
Spilleder: Dani
Sted å spille: Hyperionkontoret, eller hvor det måtte passe spillerne.
Krav til spillerne:
•Ønsker å spille rollespill.
•Erfarne spillere tar hensyn til de nye, og hjelper dem med å integrere seg i settingen.
•At folk møter i tide - 30 min settes av i starten til regelspørsmål og forberedelser. Gi beskjed snarest mulig om du skulle bli forsinket eller må avlyse.
•At du kan være med å spille en gang i blandt.
Progresjon: Spillerne blir belønnet med erfaringspoeng på slutten av hver spilling og kan bruke dem som vanlig.
Karaktermuligheter: Dere velger rase og treningspakke som vanlig. Vi inkluderer ting fra tilleggsbøker og nytt materiale. Dere lager startroller på vanlig vis. Hør med GM ang. godkjennese av materiale utfor hovedboka. Visse elementer med karakterlagingen er forandret for å tilpasse seg kampanjen.

Her er en liste med raser dere kan spille:
*Human - SLA Industries tok over store deler av galaksen for omtrent 900 år tilbake. Da utryddet de systematisk de fleste andre raser enn mennesker. Få raser fikk bli del av "The World of Progress" som ble igjen etter krigen. Med andre ord, er den største del av verdensbefolkningen mennesker.
*Frother - 900 år med dop har skapt en genetisk avart av mennesker. Disse folkene har utviklet en naturlig affinitet til dop. Frothere er kjent for å bedre styrket fysisk, og svekket mentalt i forhold til mennesker. I tillegg er de inspirert av galne skotter med kilt og bredsverd.
*Ebon - En rase fra en annen planet som ligner på mennesker. De har verken pupill eller iris i øyet. Ebons er en rase som lett lar seg påvirke av emosjonelle impulser, og har lært å fokusere psykiske krefter på denne måten.
*Brainwasters - Denne rasen oppstod fra er en genetisk feil hos Ebon rasen. De er en mørkere og viller versjon av Ebons. De er ofte hatfulle, sadistiske, slemme, frekke og egoistiske, og fokuserer psykiske kreter på denne måten.
*Wraith Raider - Denne katteaktige rasen kommer fra isplaneten Polo. På grunn av klimaet de er oppvokst i, kler de seg med tettsittende kjøledrakter. De er lynraske jegere med kort tålmodighet.
*Shaktar - Disse kraftige reptilene kan kansje best sammenlignes med ærefulle jegere fra "Predator". De kommer fra en primitiv planet og er som oftest overtroiske. Raskere, sterkere og hardere enn mennesker, men dessverre ikke like tilpassningsdyktige som mennesker i "The World of Progress".
*Stormer 313 - Dette er de genetisk grodde monsterkrigerene som gjorde at SLA Industries fikk tatt over verden. Disse reptilaktige beistene er kjappere, sterkere og mer disiplinerte enn de fleste andre raser. De har sylskarpe klør og tenner, samt regenererer og er urokkelig lojale. Stormere er dessverre ikke mentalt begavet, men er tross alt laget for å kjempe i krig.
*Xeno 711 - Denne stormerversjonen har panser hud som fungerer som en kameleon. De er smartere og litt svakere enn Stormer 313. Laget for infiltrasjon og snikmord fremfor frontlinjekrigføring. Øynene deres er laget for å gi dem nærmest et 360 graders synsfelt.
*Chagrin 714 - En stormerversjon som er enda større, sterkere og dummere enn Stormer 313. Disse bærer støttenner som minner om mammutter. Med utstråling og intellekt som en potteplante, kan de være morsomme å prate med.
*Vevaphone - En humanoid skapning, laget av samme selskap som produserer stormere. Disse skapningene er har en humanoid form, men kan forandre formen sin. Alle cellene i kroppen bærer på intelektet deres, og de regenererer langt bedre enn stormere. De har ingen indre organer eller blod.
*Gator 330 - Spesiallaget på Artery for å forsterke forsvarsstillingene. Denne stormerversjonen minner korte humanoide aligatorer som trives godt i vannfulle omgivelser, slik som oversvømte kloakkløp. De er kraftige, har tykk hud, regenererer, har nattsyn og god luktesans både over og under vann. Laget med krafte aligatorkjever som den kan låse rundt byttet.
*Grit 720 - Denne stormeren er en av de mørkere versjonene. De ble originalt produsert for å spore opp terrorist-celler og andre skadedyr utfor bymurene. Tungen deres er et organ de kan slå gjennom kraniet og "ete" minnene til en skapning. Dermed kan de finne ut av hemmelighetene til personen.

Her er et kjekt bilde som viser silhuetten til de forskjellige skapningene i SLA Industries. :)
Postet bilde
[Mer kommer etter hvert]

The "All Blue" Project

Spillere: Opp til seks stk. Meld interesse på forumet. Alle er velkommen.
  • Zug-Zug - "Bloodlust" Stormer 313 Death Squad
  • Hanna - "Tarki" Shaktar Scout Packadge "Lust" Brain waster Scout Packadge
  • Maria - "Miewyn" Wraith Raider Investigation & Interrogation
  • Ole - "Ecstasy" Ebon Striker Packadge
  • Mikkel - "Sin" Brainwaster Kick Murder Packadge
  • Erik - "Light" Ebon Medical Packadge
  • Wolf - "Morgan Masterson" Human Investigation & Interrogation
  • Dariok - ???

Her er en liste med raser dere kan spille:
  • Death Squad - Blir trent i urban krigsføring, taktikk og frontlinjestrid med tungt skyts og nærkamp.
  • Kick Murder - Blir er spesialister innen nærkamp, infiltrering og snikmord.
  • Investigation - Blir trent som etterforskende feltagent.
  • Scout - Blir trent med den avanserte og multifunksjonelle Scouthelmeten og får trening som speider, snikskyter.
  • Striker - Får generell militærtrening som soldat.
  • Media - Blir trent som reporter i felten hvor de skal intervjue og filme spennende hendelser.
  • Sector Ranger - Blir trent for arbeid i Cannibal Sectors i forhold til utrolig farlige omgivelser og fiender.
  • Medical - Blir trent som feltleger og rettsteknikerer.

Bakgrunn: Modulen er satt i Mort City på planeten Mort. Byen er større enn Euroasia, og dere vil befinne dere i utkanten av byen hvor mye av sivilbefolkningen og industrien befinner seg. Departementene i byen har i år startet med et nytt prosjekt som heter "All Blue". Dette prosjektet har som mål å gjøre byen utenfor "Upptown" tryggere for sivilbefolkningen ved hjelp av "Blue Operatives". Prosjektet tar inn nyutdannede agenter som blir satt sammen i bofelleskap i forstaden. Her vil de få økt mediadekning av "Third Eye News" og nærkontakt med sivilbefolkningen og gjeng-miljøet.

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 29/05-2012 - 07.35

-D20
1

#19 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 13/04-2012 - 11.18

Høres spennende ut:)

Dette innlegget er endre av Henrik Bjørhall: 13/04-2012 - 12.50

0

#20 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri

Postet 13/04-2012 - 16.17

Mikkel vil gjerne være med i kampanjen han også =)
Mvh

Frk. Harms
0

#21 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 13/04-2012 - 16.18

Vis innleggHarms the Hacked sa den 13/04-2012 - 16.17:

Vet ikke hvem Mikkel er, men få han inn inviter han på forumet. :)
Skal holde av en plass til han. ;)

Dette innlegget er endre av Dani: 13/04-2012 - 16.23

-D20
0

#22 Bruker er logget av   Dane_VII 

• danske pølse
  • Ble medlem: 12/04-12
  • Yrke: Scenetekniker
  • Sted:Strømmen
  • Interesser:Pen n' Paper
    PC-gaming
    Manga n' Anime
    Magic the Gathering
    Brettspill
  • Navn:Mikkel Leo Enrico Lund Molberg

Postet 13/04-2012 - 16.28

Vis innleggDani sa den 13/04-2012 - 16.18:

Vis innleggHarms the Hacked sa den 13/04-2012 - 16.17:

Vet ikke hvem Mikkel er, men få han inn inviter han på forumet. :)
Skal holde av en plass til han. ;)

Mikkel reporting in
'Say Jar Jar Binks is an abomination. Say it!'
~Wade 'Deadpool' Wilson
0

#23 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 13/04-2012 - 16.31

Sitat

Mikkel reporting in

Velkommen til forumet og gruppa Mikkel! Jeg skal på familiemiddag nå, men les over det jeg skrev i tråden, så møtes vi neste uke (for de som kan) og planlegger spilling og lager roller. Spilt rollespill før? ;)

-D20
0

#24 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting
  • Ble medlem: 24/11-08
  • Yrke: S-Mart
  • Sted:Workshed!
  • Navn:Bruce Campbell

Postet 15/04-2012 - 08.23

Jeg vil være med!

(Suck it Ziener!)
Postet bilde
0

#25 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 15/04-2012 - 19.49

Kommer til å spille en Brainwaster med Investigation and Interrogation package.
0

#26 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 16/04-2012 - 11.36

God morgen godtfolk!
Jeg fikk pratet med halvparten av gruppa nå i helga ang. kampanjen. Som dere alle kjenner til fra rollespill, så har rollene i de fleste tilfeller mulighet for å dø. Dette kan være en konsekvens for å ha gjordt noe dumt (toket av GM), uflaks, feil sted til feil tid eller bare at man taper en konflikt hvor motparten er dødelig. Det er selvsagt leit at rollen dør (og at man må lage ny rolle), men flere spillere liker å spille en rolle hvor man risikerer rollens bortgang. Andre invisterer så mye energi og arbeid i rollen, at konsekvensen "død" er et hinder for å spille rollen slik man ønsker. Derfor vil jeg legge frem et forslag til dere som spiller i "All Blue". Dere vil hver enkelt få valget om dere vil spille med "Varig Konsekvens" eller "Dødelig Konsekvens" for rollene deres. Forslaget er åpent for diskusjon, og jeg føler at denne kampanjen egner seg godt for å prøve ut denne rollespill metoden.

Varig Konsekvens:
Velger du å spille med dette valget, så vil aldri rollen din dø permanent. I stedet så får rollen en varig konsekvens du må spille videre med. Den varige konsekvensen kan ta form av psykiske, fysiske eller sosiale skader; skade eller begrensninger på tilgjengelige ressurser, kontaktnettverk eller evner. Dette gjør at en rolle kan gjøre valg i bytte mot en varig konsekvens, uten at man må skifte karakter.

Dødelig Konsekvens:
Velger du å spille med dette valget, så risikerer rollen din å dø permanent (slik som er vanlig i de fleste tradisjonelle rollespill). Dette gjør at man som spiller er forsiktig med hvordan man spiller rollen, i forhold til faren for dens bortgang. Dette er ofte med på å øke stemningen i situasjoner hvor spilleren tror risikoen er farefull, og en mestrings- og bellønningsfølelse når en kommer seg gjennom slike situasjoner.

Notat fra GM: Begge konsekvensene har fordeler og ulemper, men til syvende og sist, forstår jeg det slik at det er opp til spillerne selv, hvilken av disse konsekvensene som passer en best. Selv har jeg mest erfaring med den dødelige konsekvens da jeg spiller mest tradisjonelt rollespill, men synes den varige konsekvensen kan være interessant og vil selv gjerne utforske dette mer i rollespill - som GM og som spiller. :)

Dette innlegget er endre av Dani: 17/04-2012 - 08.32

-D20
0

#27 Bruker er logget av   Wolf 

• The offer you can`t refuse.
  • Ble medlem: 07/11-07
  • Interesser:ja azz 4real!
  • Navn:Aleksander Wolf Ziener

Postet 16/04-2012 - 23.40

Sett meg gjerne på venteliste.
One vision, One purpose.

Because everyday is just another nail in the coffin.
-Morgan Masterson

Must do impossibru Barrer rorru!
0

#28 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting
  • Ble medlem: 24/11-08
  • Yrke: S-Mart
  • Sted:Workshed!
  • Navn:Bruce Campbell

Postet 17/04-2012 - 01.44

Jeg heter ikke Eirk din sopp!

Jeg vil også gjerne at vi snakker om hva slags skader man eventuelt får av å ikke dø (død) Jeg kommer nok til å ha fikse ideer om hvordan permaskade skal påvirke meg istedet for bare minuser på arket mitt.

Å bli redd for høye lyder er så utrolig mye mer gøy å spille en en slapp -2 styrke.
Eller å bli mørkeredd. Det er vel noe av det fæleste du kan få i Sla ville jeg tro da det aldri var sol der.
Postet bilde
0

#29 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 17/04-2012 - 08.08

Eksempler på Varige Konsekvenser er:
  • Skadd fot, man halter
  • Forbrent/arret, ser styggere ut
  • Blind på et øye, minus med avstandsvåpen
  • Øyeskade, fargeblind
  • Lungeskade, blir raskt utslitt
  • Muskel-/leddskade, må bruke smertestillende
  • Fobi, konfliktrelatert
  • Utviklet psykose, konfliktrelatert
  • Dårlig rykte
  • Få en fiende
  • Familie/kontaktnettverk skadd
  • Utstyr/kjøretøy skadd
  • Dårlig PR fra Third Eye News
  • SCL (Security Clearance Level) decrease
  • Bot og papirarbeid

Notat fra GM: Jeg føler også at spilleren kan være i dialog med GM om hva som passer for dem.

Dette innlegget er endre av Dani: 17/04-2012 - 08.34

-D20
0

#30 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 17/04-2012 - 08.39

Min kommentar til Varig og dødelige konsekvenser:
Bruk begge! (Edit: Hvis bare en, Varig konsekvens hvis du skal få fram at spillerne er særdeles seige mennesker, Dødelig hvis du vil at de ikke skal føle seg like seige)
Jeg kjenner ikke helt til SLA systemene, men antar at det finnes healing og en slags gjenoppliving.
Enten om dette er magi eller sci-fi eller noe annet så bør GM'en tenke over situasjonen.

Dette gir en form for følelse av innlevelse.

For eksempel:

I mine tidligere dager så spilte jeg og en fellow nerd med noen veldi unike houserules, disse reglene sa som følger:
Bland sammen magi med nymotens forskning og research, hva tror dere høres logiskt ut?
Hvis en person blir bitt av en slange i villmarken i DnD så er det generelt aldri livstruende.. 1D4 Con+1D4 con dmg gir deg som regel masse tid.
Et slangebitt som blir helbredet vil som regel ikke gi noe varig skade, men hvis du brekker beinet derimot!
Du brekker beinet av å hoppe ned fra et tre, og med ingen sivilisasjon innenfor 10 dagers marsj, så spjelker du beinet, og drar deg bortover.

Her sa vi til hverandre: Etter en uke med et brukket bein så vil skaden ha blitt så ekstensiv at skaden vil aldri kunne helbredes fullstendig.
eller så vil skaden ha begynt å helbrede seg, og da sikkert ikke helt på riktig måte.
Når vår helt kom tilbake til nærmeste by, og hastet til den kongelige doktor..
Her vil det da trenges en MUNDANE DOKTOR til å hjelpe til med å sette beinet på plass, og deretter vil man kanskje komme ut av det med en mindre/stor speedreduction.

Med andre ord, det finnes grenser på hva magisk healing kan fikse, hvis brannsår får tid til å gro naturlig, så kan ikke de heales med magisk healing.. (Kanskje med restoration/wish)
Genetiske syndromer/sykdommer/afflictions, som f. eks. kreft, downs, inbred hillbillies, cystisk fibrose og cerebral parese kan ikke helbredes med noen type magi. (Kanskje bortsett fra Wish..)

Det kan være ganske leit hvis du kommer i en slik situasjon hvor du får valget mellom vond, verre og verst.

(Beklager, men tenk arrow to the knee..... Og så Naturlig helbredelse vs Magisk, og så tenk midt i mellom..)

Dette innlegget er endre av Bronyard: 17/04-2012 - 11.13

Postet bilde
0

#31 Bruker er logget av   Dariok 

• pamp
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 10/11-05

Postet 17/04-2012 - 16.23

Kommer litt an på hva mine motivasjoner for å spille er, men i de fleste tilfeller ville jeg valgt varig skade. Hvis jeg spiller et scenario fra en modul, og jeg vet at spillederen spiller helt retferdig så er utfordringen, det å "vinne" modulen, en viktig motivasjon og død en fin konsekvens. Ellers, når man spiller spill som handler om en historie, utviklingen til karakter, både hans triumfer og hans nederlag, så foretrekker jeg å få karakteren min skadet.
Klassiske rollespill er ofte veldig dødelige, og en metode jeg har fundert på å bruke er litt som din "varig skade" tankegang.

Metoden går ut på å bruke de aspektene ved en karakter som spilleren bryr seg om som en slags "fate points valutta". Hvis du ikke får til noe så kan du ofre noe du bryr deg om for å få det til å gå/ikke død. En forfengelig karakter kan bli vansiret men overleve det dødelige skuddet. En karakter som elsker bilen sin kan miste en skiftenøkkel ut av lommen som knuser frontruta når han må klatre raskt opp en branntrapp for å ta igjen en skurk. Et skudd som bommer kan treffe hvis han går tom for ammo eller treffer en sivil med samme burst.

Tanken er at på mindre problemer kan spilleren tilby komplikasjoner, eller måter å straffe karakteren på, også vurderer gmen om han aksepterer de. Mens i alvorlige situasjoner, som død, james bond felle, eller andre måter spillerne driter seg ut på en sånn måte at de ikke kan klare questet kan gmen ta noe veldig verdifullt og smertefult fra spillerne.

Ideen er at uansett hvor dårlig det går så dør aldri karakteren, det skal gå fort nedover når man betaler for dårlige kast med en hånd og en fot. Det skal bare bli verre og verre og til slutt vil spilleren selv ønske at karakteren var død.
0

#32 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 18/04-2012 - 06.21

Takk for tilbakemelding fra både Steffen og Dariok. :)

De fleste som har spilt med meg har funnet ut at jeg liker å eksperimentere med ulike rollespill metoder. :science:
Med seks forsøkskaniner ulike spillere har jeg muligheten å finne styrker/svakheter med varig/dødelig konsekvens. :ssh:
Foreløpig så lar jeg alle spillerne selv velge hvilke konsekvens de ønsker å bruke. ^^

Dette innlegget er endre av Dani: 20/04-2012 - 07.05

-D20
0

#33 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 24/04-2012 - 10.22

Spilling #1:

Til stede: Hanna, Maria, Mikkel, Zug-Zug.

Handling: En regnfull mandags morgen, 910SD (SLA Date), våknet agentene i sitt nye kollektiv de hadde fått tildelt gjennom All Blue. Kollektivet er to etasjer høyt, med kjeller. Alle soverommene er første etasje, hvor det også finnes et stort oppholdsrom med åpen kjøkkenløsning, samt en garasje. I andre etasje finnes seks kontorer for agentene, samt et stort møterom. I kjeller finnes lagerplass og et nymoderne treningsrom. Det kan også nevnes at kollektivet er sikret med standard sikkerhetssystemer for agenter, samt våkenskap og rustningskapsler for trygg lagring. En SHIVER-stasjon kan nås til fots, 15 min fra kollektivet og nærmeste BPN-hall finnes omtrent 30 minutters gange fra kollektivet. Agentene kommer hovedsaklig til å arbeide i sektroen hvor de bor. :bloblo:

Klokken 06:00 annkom et tre-manns kameralag på besøk for å hilse på de nyinnflyttede agentene. Agentene ble tatt på senga, men fikk nevnt SCREAM: Energy Drink!TM [+10c] i intervjuene. Etter besøket fra Third Eye News, møttes de fire agentene ved frokostbordet. Her hilset de på hverandre, valgte navn på laget, og Bloodlust ble valgt som lagleder. Stormeren dro så til nærmeste BPN-hall for å oppdrive lagets første BPN oppdrag. Etter tre timer med venting og utfylling av ulike papirer, fikk de følgende oppdrag fra SLA. :gokf:

BPNen betalte 55c/dag for hver agent. De ble bedt om å kartlegge gjengaktiviten og deres trusselbilde i sektoren. De splittet seg i to grupper for å oppdrive informasjon om de ulike gjengene som var aktive i sektoren. Etter en prat med det lokale SHIVER-kontoret og barene i sentrum av sektoren, kom gruppa over følgende gjenger: :teacher:

• The Voodoo Gang - Handler i ulovlige stridsutstyr og dop; kjent for å ha drept SLA agenter; truer sivilbefolkningen i liten grad; truer lokale SHIVERS i moderat grad; truer agenter i stor grad; truer andre gjenger i høy grad; stort anntall av frothere. :yarr:
  • Road Burners - Råner, hærverk og blind vold; kjent for å råne på jetskates; truer sivilbefolkningen i stor grad; truer lokale SHIVERS i liten grad; truer agenter i liten grad; truer andre gjenger i moderat grad; stort anntall av mennesker. :flashfact:
  • Gutter Runners - Spionerer og sprer sykdom i nærmiljøet; ryktes å stå bak flere dødelige sykdommer i sektoren; truer sivilbefolkningen i moderat grad; truer lokale SHIVERS i liten grad; truer agenter i liten grad; truer andre gjenger i liten grad; består av umarkerte bomser i sektoren. :ssh:
  • SWSPD 369 - Vigilante-politi som selger ut sine tjenester til sivilbefolkningen; kjent for å være populære blandt sivilbefolkningen; truer sivilbefolkningen i liten grad; truer lokale SHIVERS i moderat grad; truer agenter i moderat grad; truer andre gjenger i stor grad; uniformerte og godt utstyrt.
:cop:

Wraith Raideren og Brain Wasteren bestemte seg for å infiltrere utestedet hvor The Voodoo Gang holdt til, ved å kle seg ut som, og spille props (sivile leiesoldater). Flere vakter med gjengmerker, ulovlige våpen og rustning ble observert. Etter en prat med bartenderen kom de i kontakt med en Kriger fra gjengen. Han ga de et oppdrag om å eliminere en tyv for å bli innvidd som props for gjengen. Sessionen stoppet da de banket på døra til målet, for å undersøke nærmere hvem de hadde blitt sendt for å drepe. :chef:

XP utdelt: :danse:
Hanna: 1XP for oppmøte; 1XP for rollespilling; 1XP bidrag for fremgang i oppdraget; TOTAL 3XP
Maria: 1XP for oppmøte; 1XP for rollespilling; 1XP bidrag for fremgang i oppdraget; TOTAL 3XP
Mikkel: 1XP for oppmøte; 2XP for rollespilling; 2XP bidrag for fremgang i oppdraget; TOTAL 5XP
Zug-Zug: 1XP for oppmøte; 2XP for rollespilling; 1XP bidrag for fremgang i oppdraget; TOTAL 4XP

Dette innlegget er endre av Dani: 30/04-2012 - 06.10

-D20
1

#34 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 24/04-2012 - 23.11

Er det en typo på Total XPen min... eller på rollespill?
0

#35 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 25/04-2012 - 07.21

Vis innleggHenrik Bjørhall sa den 24/04-2012 - 23.11:

Er det en typo på Total XPen min... eller på rollespill?

Jo det var på rollespill, beklager det.
Fantastisk at jeg ikke takler barneskolematte. XD

Dette innlegget er endre av Dani: 25/04-2012 - 07.22

-D20
0

#36 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 25/04-2012 - 16.15

Blir det spilling på Torsdag? Eventuelt hvor?
0

#37 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 25/04-2012 - 22.37

Vis innleggHenrik Bjørhall sa den 25/04-2012 - 16.15:

Blir det spilling på Torsdag? Eventuelt hvor?

undrer litt påp det samme, har ikke mye peng og kommer meg ikke for lett til oslo.
Postet bilde
0

#38 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 26/04-2012 - 13.49

det er mulighet for å spille på rommet mitt, må bare få opp et bord og stoler
0

#39 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 26/04-2012 - 13.50

Vis innleggHenrik Bjørhall sa den 26/04-2012 - 13.49:

det er mulighet for å spille på rommet mitt, må bare få opp et bord og stoler

Hvor finnes rommet ditt, og har du bord/stoler til 5 spillere?

-D20
0

#40 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 26/04-2012 - 14.25

Rommet mitt finnes på holt vestvollen, nesten der simen bor. Jeg skal spørre om vi kan bruke stoler osv fra kjøkkenet

Det blir litt improvisering av bord, stoler er ikke noe problem, må bare forhøre meg med stefaren min.

Eventuelt så kan vi spørre simen om lån av brettspillsbutikken?

Vi får låne brettspillsbutikken, men noen må møte simen ved Games Workshop for å få tak i nøkkelen.

Dette innlegget er endre av Henrik Bjørhall: 26/04-2012 - 14.07

0

#41 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 26/04-2012 - 16.23

Vis innleggHenrik Bjørhall sa den 26/04-2012 - 14.25:

Rommet mitt finnes på holt vestvollen, nesten der simen bor. Jeg skal spørre om vi kan bruke stoler osv fra kjøkkenet

Det blir litt improvisering av bord, stoler er ikke noe problem, må bare forhøre meg med stefaren min.

Eventuelt så kan vi spørre simen om lån av brettspillsbutikken?

Vi får låne brettspillsbutikken, men noen må møte simen ved Games Workshop for å få tak i nøkkelen.

Sånn for å gjøre det helt klart:
Jeg har IKKE sagt noe sted at vi skal spille i dag (torsdag).
Planlegging av spilling kan vi gjøre på PMen som er felles. Flott om folk kommenterer ting der. :)

Jeg tar for tiden å skriver avhandling av kampanjen på SLA forumet under --> "Board index » SLA Industries » Downtown".
Jeg kopierer innlegget her også, men det blir på engelsk da jeg ikke har tid til å oversette det hele. :P

Introduction to "The Ultra Marines":

Bloodlust: As a Stormer 313 trained with the Death Squad packadge, Bloodlust is a force to be reckoned with. With a couple of blueprints already under his belt, he was chosen by as the squadleader for The Ultra Marines by its mostly green members. A couple of months ago, he got known for slaughtering a couple of missing children while killing a group of cannibals in the sewers in downtown close to The Wall. As a weapons fanatic, he enjoys showing off his custom BLA Blitzer, armed with a coktail of various types of ammunition. He is also known for being particularly deadly in close combat, dressed in a HARD Power Armor and swinging his Flick Scythe with deadly precision and being a stormer and all.

Ecstasy: This neat, fit and purely bred ebon was trained with the Striker Squad packadge. He is training his mind and body for perfection, focusing on ebb skills to enhancing his body and fusing with his Deathsuit. As a calm and careful guy with previous experience as a SHIVER sergeant, he knows the streets well enough to keep out of problems. Most of the time he can be seen smoking the expensive brand of "Castro Cigars" (10u/cigar).

Miewyn: Formerly grouped together with Bloodlust's previous squad, this wraith raider was trained in the Investigation & Interrogation packadge. Her detective skills have formerly helped her making a reputation through the civilian magazine "The Hunt". Beeing a born hunter from Polo, she enjoys hunting for dangerous creatures often found in Lower Downtown, seeping through the walls for the Cannibal Sectors. Even though she is known for skewering her opponents with her deadly Gash Fist, her reputation have dwindled the last couple of months after half of her former squad got apprehended by Department of Psycology.

Sin: This brain waster was born in family with quite the reputation on mort. Known for bleeding civilians dry by selling various needed goods in the suburbian and downtown sectors, have made his family quire the bad reputation in these areas. Branded with DNA tattoos along his neck, letting everyone know of his heritage, Sin works to improve his reputation. Highly trained in several ebb skills and his cynical nature combined with his Flick Scythe, makes him a dangerous Kick Murder operative.

T'rk aka Tarki: This shaktar was a talented huntress on her home planet. She was a quickly learner on the SLA academy on Mort, and was trained in the Scouting packadge. Enjoying her highly useful Scouthelmet, she is of calm nature focused on bettering Mort City by her actions. Keeping her body clean from corruption and impurities, never letting her loyalty to SLA blind her vison for a better future.

Session #1:

Characters Present: Bloodlust, Miewyn, Sin, Tarki.

The Introduction:
At 7AM, a 3ird Eye News film crew, working with Project: All Blue woke the operatives to have a quick interview with the new group. Linda Harsh, a second rate reporter from Channel 12, along with her camera- and soundcrew, was present. After a few short filmshots, they withdrew from the collective. Most of the operatives met for breakfast in the kitchen. A few dispensers for fastfood, drinks, snacks and tobacco were lining one of the kitchen walls. Famous brands like Coffin, Castro, Feelgood and Scream were glowing in bright neon-letters. Severeal pictureframes was filled with commercials for various SLA-goods produced by BLA, FEN and several other big companies. After introducing each other to their fellow teammates, they decided for squad name, The Ultra Marines, and for Bloodlust as squad leader. After working out with Miewyn and Sin in the basement training facility, Bloodlust went to the nearest BPN-hall, about half an hour walk from their squad house. He filled out the necessary forms, and after a three hour wait, he recived a BPN.

BPN #1
Color Code: Blue
SCL Requirement: 10
Contact Departement of: Firearms & Regulatory Service
Recommended Training Packadges: Any
3hird Eye News: Yes
Station Analysis: No
Payment: 55c/day per operative
Description: Survey and analyze gang activity in Sector 369 SW of Suburbia. Contact Candace Oldroyd 593-133 5667.

Skimming The Top:

The squad decided to begin this blueprint by doing independent research to get information about the various local gangs through the local population in the sector. The general public is mostly helpful when SLA comes around, hoping for them not to cause more harm than help in the sector. The local SHIVERs seemed to have a problem a a couple of local gangs due to their easy access to illegal weapons and equipment. Generally people were worried about the criminal gangs crawling up from downtown and settling in the suburbs. These gangs came on the squads radar from checking around the sector.

Gutter Runners - Loosely organized by small groups of hobos that gang together for mutual protection and resources, this "gang" are more a pest to the population of sector 369 due to their unhygienic nature. They squat and spy anywere and everywere in the sector, and if a person angers or threaten them, they risk getting their throats cut the next day. The information gathered through their nettwork of spies, are often used to blackmail the civilians or local gangs. They don't have any official gang colors or markings, so it's hard to tell which hobos are part of the Gutter Runners. Local rumours also accuse them to be guilty of spreading diseases within the sector.

The Voodoo Gang - This gang of darkskinned frothers had been around since 897SD, lead by the fearsome Voodoo Man. Currently they are holed up at an old concert locale in the sector center. They have renamed the locale "Bad Mojo", letting local playing industrial metal beein a front for their illegal weapons & drugs trade in the sector. The members of the gang are mostly frothers, being superstitious and brutal to and almost barbaric degree. No other gangs in the area dear to oppose them, as they never hesitate to kill off props, gangmembers or operatives that get in their way - giving them a fearsome reputation. Civilians generally don't mind this gang as they dont create too much problems for them, but other gangs are threatened by their strong presence.

Road Burners: - Vandalism and assaulting citizens have lately been a problen in the sector. Witnesses report a small group of people in grey Blocker Body Armors and using jet-skates to bully the local populace. The jet-skates are like nothing seen before, being a pair of jet-powered skates giving the wearer a skating speed of up to 200km/h, leaving a jet of flames in their passage. They are never at the same stretch two nights in a row, and severly injure, and in a few cases kill bystanders. SHIVERs never respond fast enough to engage the Road Burners, who disappear just as fast as they came around. Even though they only use metal hockey-sticks, their high speeds allows them to strike with frightening power, easily ruining civilian cars. No-one knows where the Road Burners are holed up, and who are part of the gang. Civilians are adviced to keep indoors at night by local SHIVERs until the gang are apprehended.

SWSPD369 aka South-West Suburbian Police Departement 369: - This group of vigilantes startet their own police departement in 907SD. They are holed up in an old reinforced Monarch Police staion. They are a result of the local population getting their hands on illegal weapons and equipment to fight back against the increasing violence from local gangs the last couple of years. They are a trained police departement who protects schools, industrial sites and large apartment blocks without any obvious form of payment. They are popular among the civilians, who often donate resources, ammo and weapons to them to better protect them. Mostly a disciplined bunch, som of them display traits common to SHIVERS and Monarch Police Departement.

Sin and Miewyn checked out The Voodoo Gang, over at the Bad Mojo concert locale. Wearing disguises, Sin posed as a prop, with the wraith raider as his sidekick. Only four gangmembers armed with illegal weaponry and equipment, guarded the innside of the locale. Groups of civilians were present, drinking cheap beer, using drugs and listening to the heavy industrial metal. The bartender hooked the undercover operatives with a warrior, one of The Voodoo Gangs officers. As a test of loyalty, they were given an adress to one of the drugpushers who recently betrayed the gang. He was to be killed in a brutal manner as a message to others.

XP Reward:
Bloodlust: 1XP for the session; 2XP for roleplaying; 1XP contributing to BPN progression; 4XP TOTAL
Miewyn: 1XP for the session; 1XP for roleplaying; 1XP contributing to BPN progression; 3XP TOTAL
Sin: 1XP for the session; 2XP for roleplaying; 2XP contributing to BPN progression; 5XP TOTAL
Tarki: 1XP for the session; 1XP for roleplaying; 1XP contributing to BPN progression; 3XP TOTAL

Session #2:
Characters Present: Ecstasy, Sin, Tarki.

Note from GM: When players are not present, their characters will be mostly unavaliable during the session. We will find an excuse for them to disappear, or take a passive role. This session, Bloodlust calls Miewyn to assist him in following up some leads on the gangs. They both inform the other operatives that they go deep undercover/udnerground, and will be uavaliable during this time.

Digging Deeper:
Sin broke into the appartement he had been given directions to by the Voodoo Gang warrior. Garbadge littered the floor within. The starteled drugpusher were trying to get away through the fire escape with a suitcase full of unis (in singles), but froze when he saw the brain waister. His handgun was easily disarmed using telekinesis, and he wasn't going anywere after that. Sin quickly interrogated him for everything he knew about The Voodoo Gang, dug out a small cache of Bass and Rush, took his unis and illegal 10mm pistol and box of ammo. Ignoring the drugged whores in his bedroom, Sin cuffed the drugdealer with a pair of fluff-cuffs and called the SHIVERs for the arrest. The drugdealer was charged for possession of illegal drugs which were given to the SHIVERs.

Tarki couldn't find any information about the Gutter Runners, but payed a visit to SWSPD369. Their fortified policestation were reinforced and guarded by members wearing light armor and automatic rifles. The femal shaktar were calm and diplomatic, and met with one of the police captains. They talked for a while, and Tarki learned more about the gang. She was given a map of three areas protected by the gang, a large industrial complex and two big housing blocks. They considered themselves as protectors for the people, and would give up their illegal activities and equipment if the sector was somehow cleared of the high gangactivity. Tarki didn't get the impression about them being a direct threat to SLA Industries, but it was clear that they were well equipped, trained and popular by the civilians.

After a short briefing at home with the newest ebon squadmember, Ecstasy, the operatives returned back to the sector to continue their blueprint. As Sine returned to the Bad Mojo, we was backed up by Ecstasy from Iron Maiden, a bar across the steet from Bad Mojo. Sin met with the warrior and told of his accomplishment. The warrior bought his story (for now). The brain waster got invited to The Voodoo Gang's VIP-booth, later that night, to discuss more serious work.

Tarki could still not fint more information about Gutter Runners, so she decided to venture forth down a level, to Sector 369 Sublevel 1, an industrial level filled with a small countrys worth of factories and smog. She heard rumours about a feared gang called "Mama's Boys", mostly consisting of thieving and murdering children. After bribing a factoryworker with enough unis to buy a few packs of Coffin Cigarettes, she followed a lead down to Sector 369 Sublevel 2[i]. The civilian had told her that she could find more information through Hunter Sheets connected to a gangleader called "[i]Mama Krutch" This dirty overpopulated area, was hard to navigate, but after an hour, she was standing outside an old, abandoned cinema on Elm Street which the general public avoided when passing by. She broke a rusty padlock and whent through the formerly locked fenced door to enter the diry ally beyon. After kicking down a solid metal door into the cinema, she found a group of children. They were only a few, one of them covered in bandages. They talked in the cinema hall, and the children seemed a bit distrurbed. A play, in honour of Ma was being rehearsed at midnight, and Tarki was invited to the next audition.

Ecstasy checked the local population for information about Road Burnes, who had recently been a pain for civilians at nighttime. He found an area with scaters and blading hockeyplayers. They were mostly young and didn't seem to be directly gang-related, but after a few hours of waiting, something thundering through the streets. A grey blocker body armor, painted with red flames, came driving through the streets, trailing a jet of flames behind him. The person stopped by the cheering scater-crowd, ripping off the helmet, revealing a blonde teenager. After removing the blocker, he played for a while with the other teenagers, before being picked up by a van with more teenagers.

Sin returned to Bad Mojo that night, and got to The Voodoo Gangs VIP-booth. With their own private bartender, the guests in VIP-booth could order any softdrug, alcohol and women they wanted by an electronic meny at the tables. A prop, Smiley, was also in the VIP-booth, obvious keeping an eye on the newly arrived prop. Smiley had a heavy DN power armor, with a custom, yellow faceplate with a large smiley and a spiky yellow hair attachment. His Vibro Sabre were pulsing frequently with neon yellow light. Known for carving up peoples faces from ear to ear, Smiley was know for being a deadly prop. With a local band entering the stage of the concert locale, The Voodoo Man entered the VIP-booth. With a power claymore on his back, and radioactive glowing dreadlocks, he was accompanied by several underdressed whores. He never approached Sin, but was visited by a large shaktar, dressed in a ragged and dirty leather coat and hat, who gave him a data slug. After a while, Sin and Smiley was given a new assignment by the voodoo warrior, with the promise of showing enough skill to protect The Voodoo Man himself. The assignment was to kill a operative in the sector, who had been asking a lot of questions about The Voodoo Gang. The operative was a female shaktar named Tarki, and her adress was also given to Sin. The brain waster left with an assignment to kill a quadmate, and met with Tarki and Ecstasy on their way to Sublevel 2, being formerly invited to a certain rehearsal connected to the Mama's Boys. After informing the squad about the assignment, they whent together to the abandoned cinema. The streetlights were all off at Elmstreet, which lay silent and dark in the rain, no civilians in sight. A little girl ringing a handheld bell, inviting the guests. Tarki and Ecstasy whent into the cinema, and Sin approached from the rooftopp.

XP Reward:
Ecstasy: 1XP for the session; 1XP for roleplaying; 1XP contributing to BPN progression; 3XP TOTAL
Sin: 1XP for the session; 1XP for roleplaying; 2XP contributing to BPN progression; 4XP TOTAL
Tarki: 1XP for the session; 2XP for roleplaying; 2XP contributing to BPN progression; 5XP TOTAL

Dette innlegget er endre av Dani: 02/05-2012 - 11.44

-D20
1

#42 Bruker er logget av   Dane_VII 

• danske pølse
    PC-gaming
    Manga n' Anime
    Magic the Gathering
    Brettspill

Postet 03/05-2012 - 22.41

Liker åsn du skriver Dani!
Creds 2 you! Postet bilde
~Wade 'Deadpool' Wilson
0

#43 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 04/05-2012 - 10.53

Vis innleggZ4karum sa den 03/05-2012 - 22.41:

Liker åsn du skriver Dani!
Creds 2 you! Postet bilde

Takk for tilbakemeldingen. :)

-D20
0

#44 Bruker er logget av   Wolf 

Postet 04/05-2012 - 22.06

Yo dawgs, her er en link til mine hjemmelagde, super nyttige, SLA lister, Alt du trenger å vite om ammo og drugs! (kun fra Core Rulebook og Karma boka)

http://nightfall.me/...ful+lists#p9010
One vision, One purpose.

-Morgan Masterson

0

#45 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 04/05-2012 - 22.45

brutal session det var så mye :fuckoff: at hu jenta bare :neneiNEI: og jeg :ninja: bort, mens hanna var :twisted:

Postet bilde
3

#46 Bruker er logget av   Dane_VII 

• danske pølse
    PC-gaming
    Manga n' Anime
    Magic the Gathering
    Brettspill

Postet 05/05-2012 - 00.30

Vil gjerne legge inn forslag om at vi endrer navnet på Squad'en vår.
Anyone for?

Noen forslag:
  • Fnatics (Fanatics)
  • W.Y.D.D. (What you don't dare)
  • Roadkill
  • Rapetrain (.... :) )
  • Splat Squad
  • Aerial Shining Typhoon Titanium Nuclear Aura Enforcer Infantry .. Postet bilde
  • Something
  • Electromagnetic Lightning Cannon Guard Cyber Ground Blaster Power Machine Angel Omicron Guardiens of Cthulu and Mort.. .. .. Postet bilde
  • Syndicate (Betyr "gruppe" nærmest. Google it, hvis noen gidder)

osv.

Vi trenger no litt mer unikt enn "Ultra Marines".
Alt annet enn "Ultra Marines"!

Dette innlegget er endre av Dane_VII: 27/08-2014 - 11.35
Grunn til endring: mikkel brukte min bruker til å legge til et gruppenavn

~Wade 'Deadpool' Wilson
0

#47 Bruker er logget av   Wolf 

Postet 05/05-2012 - 01.18

Takk til Mikkel som sier det jeg tenkte :P

Jeg har ikke sett hvordan hele gruppa operer, men jeg har også noen Squad Name forslag:

* Diversety. (Fordi vi er litt av vært, og burde ha et veldig brd bruksområde)
* X-Link. (Også basert på at vi er en gjeng linket sammen av SLA, som er veldig forskjellige fra hverandre)
* MURDERTiME! FuNTIMe! (Slagordet til Saint`s Row 3 sinn kjennings maskott, Proffers Genki, og tv programmet hans: Proffesor Genki`s Super Ethical Reality Climax)
* Blue Rain. (Med tanke på at det alltid regner i Mort, og at Modulen heter All Blue)
* Synchronization Perfect. (Fordi det er en veldig variert gjeng, som (ihvertfall burde) komplimenterer hverandre)
One vision, One purpose.

-Morgan Masterson

0

#48 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 05/05-2012 - 01.35

Rapetrain var da mer det jeg burde endre figuren min sitt navn til:P
1

#49 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 05/05-2012 - 10.38

Session #3 (part 1):
Characters Present: Bloodlust, Ecstasy, Sin, Tarki.

A Deadly Rehersal:
Ecstasy had a seat at en emtpy chair in the foyer. A singe case of Castro Cigars were pulled firmly from his bandoleer, and he lit it wth his Klippo. The ebon could clearly see a young mand standing guard at the doors leading in to the cinema hall. Maby fifteen years at best, he was wearing a dirty, red uniform with brass buttons and a small hat. The boy holding a modified SMG in his hands and were casually looking at a pocketwatch, waiting for midnight. In the mean time, a pair of young twins, no older than ten years, were opening up the snack shop in the foyer. They wore dirty, white dresses, one with pink ribbons and shoes, the othere with blue. Each of them had a pigtail at the opposite side of their heads. Oblivious about being dirty from rain, dust and garbage, their careless nature and innocent laughs filled the store. Tarki whent into the shop, which was filled with broken glass, rubble, old candy and the twins merrily singing children song. She bought some candy and payed a few unis ekstra, to support the children. The twins seemed overjoyed and merrily continued their song. When the shaktar returned to the foyer, the girl at the entrance announced the show to start. The security fence on the outside of the cinema was locked, and the doors to the cinema hall were finaly opened.

Sin observed the foyer from a skylight from the rooftop. The rain was still heavy. He found a window leading to a maintenance fuse-room. He easily broke up the window withouth much hassle, and entered. Cleaning his deathsuit of the rain, Sin made a pool of dirty water at his feet. He proceeded through a door, and came to a large, dark, cinema hall. Sneaking on the maintenance catwalk which held spotlights, he got access to the gallery section. The brain wasters excellent vision spotted a young man wearing a hockeymask and a modified SMG, standing guard in the shadows, overlooking the cinema hall below. Sin snuck closer to the armed person, and hid between som seats to keep an eye in case of an ambush. When the doors to the cinema hall opened, Tarki went up to the gallery and scanned the seating area below with the Scout Helmet. She saw Ecstasy entering the main doors. About a dusin mannequins, dressed up with civilian clothing, making it look like audience were present. The doors to the hall were closed and the play could start.

In general, the play was being were awfully presented. The young giggeling twins and the girl at the entrance were playing all the roles except the main character and Mama Krutch. They were all emotionless in their pathetic actingskills, not being serious at all. The main character, Freddy, was a pretty good actor and singer. A girl playing Mama, also had a beautiful voice. Scenery, costumes and props were all imrovised and made out of garbadge, junk, steel barrels and stolen goods. Obviously with a limited budget, it was the story and message the children had focused on.

Act 1:
The story was about a factory in Sector 369, Sublevel 1, which were using child labor in addition to their regular workers. The factory managaer were competing with other factories to be one of the few successful enough to be bough by SLA Industries. He pushed his workers hard, threatening to fire and reducing their dalary if they didn't work double shifts. His son was among the children working the factory, but this didn't keep him from beating them with a stick if they were slacking. The manager was a mean man. And after a while, something wrong happened to the factory. Some heatvalves were overheating, potentially eksploding the whole factory. The Manager couldn't stop the panicing workers, running for saftety, except the children. He closed the door to the heatvalves, and told them to shut the heater, or he refust to let them go. Many children died of the heat, and his own son, Freddy, closed the valves, burning his hands. When the remaining children came back to the Manager, he still refused to open the door, afraid that it could cause more damage to his factory. Freddy was the only child that survived, but he was never the same. His skin was melted, and he was no longer a happy child who could work at the factory any more. His father, the Manager was a cold and greedy bastad. The medical bills to aid his son were high, and he needed all the money he could spare to repair his factory. The Manager decided to cut his looses by pushing hos son over the edge, falling down to the next sublevel. As the fall was a long one, Freddy was doomed to die.

Act 2:
Freddy didn't die, but hit som sewage pipes far below. With his feet being broken, and his burnt body, he was certainly didn't have long to live. Crawling along the pipe, feeling his life draining, he met Mama Kruch. An enormous lady, heard about his pain. But Ma liftet Freddys crushed and burned body, and healed him. She gave the sad boy a flock brothers and sisters to care for him. Ma gave him love, and promised to heal his body - so he could return to a happy, normal child some day. She also promised him revenge, and Freddy swore to kill the Manager. After many hardships, Ma's Boys aided Freddy back on his feet, and gave him purpose. They all loved him, no matter how he looked. Then one night, at the factory, the Manager meet with a SLA business man, and signed a conctract. He had pushed many workers to death, withholding their salaries, and cutting his losses fast, becomming a meaner and meaner man. In his moment of triumph, he saw Freddy entering his office. In a dramatic scene were he was confronted by his son, the Manager got cut down, bleeding over his newly written contract and bundles of unis. Freddy got his revenge, and came back to Ma with the Managers head. The boy was blessed by her grace, and he was transformed back to a happy boy, and lived happily ever after with Mama Krutch and her Boys...

Dette innlegget er endre av Dani: 06/05-2012 - 08.20

-D20
1

#50 Bruker er logget av   Dane_VII 

• danske pølse