Skedsmokorset Spillforening: [D&D v.3.5, Ravenloft] Seks På Tolv - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

• 3 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

[D&D v.3.5, Ravenloft] Seks På Tolv Gruppe som skal løse mysterier i Paridons tåkete gater Gi emnet karakter ***** 1 Stemmer

#1 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 26/04-2011 - 14.22

System: D&D 3.5, Ravenloft Campaign Setting
Sjanger: Gothic Fantasy/Gothic Horror/Mystery
Spilleder: Aslak
Spillere: Adrian, Ole, Ziener, Henrik, Susanne, Dani
Sted: Noen ganger på SKSF, noen ganger andre steder.
Ønsker å starte: En gang i sommer.

Her er den offisielle tråden for "Ti På Tolv", en kampanje som skal starte i sommer. Etter ønske fra folk skal eventyrene foregå i Zherisia, som består av storbyen Paridon og det underjordiske nettverket Timor. Spillerne skal forhåpentligvis få gjøre litt av hvert, mer informasjon kommer senere. Plassreservasjon pågår NÅ, tre personer har gitt definitivt at de vil være med (inkludert en ny fyr), maksgrensen er seks personer. Jeg liker å gi folk god tid til å bestemme seg for hva de vil spille.

Grunnplott: Tidene er spente i Paridon. Det er januar, man står på terskelen til et nytt år. I det siste har kriminaliteten blomstret opp, feider raser mellom mektige faksjoner, stadig flere folk forsvinner på mystsik vis, og det har aldri vært så vanskelig å vite hvem man kan stole på. Det skal velges et nytt Bystyre, og Parlamentet og de adelige er i kok. Det hviskes at flere av de avsperrede nedgangende til det fryktelige Timor er åpne, og at grusomme skapninger kryper stille opp i byen. Og kanskje skumlest av alt; det er nok en gang 13 år siden den legendariske seriemorderen Blodige Jack slo til sist, og ingen kan føle seg trygge når det på ny er duket for signaturdrap i byens smug og hus.

Litt Om Paridon: I likhet med mange land i Ravenloft er Zherisia basert på noe fra virkeligheten. Paridon er basert på London. Tungt regn og tåker er konstant, ingen beveger seg ut uten hatt, Parlamentet og bystyret har et usikkert grep på befolkningen. Myntenheten er pund (gp), shilling (sp) og pence (cp). Vitenskapen har kommet langt, og både primitive fotoapparater, klokker og gammeldagse pistoler finnes. Byen er delt opp i flere distrikter, med Nodnal-elven som skjærer byen i to: Docks (kaier, varehus, handelssentrum, Riverside (markedsdistrikt med Klokketårm og Paridon Bro), Blackchapel (tempeldistrikt og ellers et farlig sted med mye kriminalitet), the Bowels (middelklassedistrikt), Shadewell (rikt middelklassedistrikt), King's Quarters (overklassedistrikt og hjemmet til Parlamentet), og endelig Southshore (slum/ghetto for ikke-mennnesker).

HVA KAN DERE SPILLE? Ja, dere leste riktig. Alternativene vil være begrenset denne gangen, og i Ravenloft, særlig i Paridon, er valget av rase noe man ikke skal ta lett på. Man skal bare spille innfødte av Ravenloft, folk som blir kidnappet utenfra er det absolutt null og niks av. Presenter gjerne en karakteride, men vi skal gjøre selve karakterlagingsprosessen på en felles workshop så jeg kan forklare Campaign Settingen til de som ikke har spilt den før. Nå som dere er opplyste, kan vi gå videre til tilgjengelige raser:

Human: 95% av alle innbyggerne i Paridon er mennesker, og disse er også (nesten) de eneste som ikke bor i slummen. Som menneske står du mest fritt til å ha din egen agenda. De kommer fra alle samfunnslag, kan velge mest fritt blant klasser, og er selvfølgelig den eneste rasen som blir tolerert fritt i Paridon.

Halv-Alv: Halv-alver er de som klarer best å "blende inn" med folket i Paridon, og det er derfor du kan finne dem rundt om i byen. Som halv-alv tihører du den sterke middelklassen, og må vise at du er verdt noe hvis du vil knytte kontakter. Du har nesten like mye frihet for agendaer som mennesker. OR 1.

Gnom eller halving: Som tydelig ikke-menneskelig er du dømt til et liv i Southshores ghetto. Du lever et brutalt liv under harde kår, men heldigvis kommer mennesker nogenlunde overens med deg, så det er greit nok å skaffe seg en underklassejobb og tjene til livets opphold. Mange velger å snu seg vekk fra samfunnet og finne på egne "metoder" å tjene penger på. Venner er få og langt imellom, men du er i det minste en del av et felleskap. Som gnom eller halving er det opp til deg å skape deg et liv og respekt i et samfunn med inngrodd mistro mot deg. Men du skal nok vise dem hva du er god for! Meknad: Ravenlofts rasisme manifesterer seg i en Outcast Rating, som gir enkelte raser minuser i sosial omgang med samfunnet. Gnomer har OR 2, Halvinger OR 1

Kaliban: Egen Ravenloft-rase. Kalibanere er folk som ble misformet av ond magi allerede før de ble født. De erstatter halv-orkene i Ravenloft (orker fins nemlig ikke) og bruker samme stats. Som kaliban er du den laveste av de lave: Du lever i slummen, må ofte utføre slavearbeid eller jobbe i freakshows for å tjene noen slanter, og bare det sterke kaliban-brorskapet redder deg fra å være mutters alene i verden. Som kaliban er det viktigste å overleve, men drømmen om et bedre liv er antagelig det som driver karakterern din. Outcast Rating 5.

Halv-Vistani: Egen Ravenloft-Rase. (Spør gjerne meg om mer info om du er nysjerrig) Mennesker med blod fra Vistaniene (magiske og mystiske nomader/sigøynere) i årene. De har visse mystiske krefter, men sliter ofte med indentitets- og stolthetsproblemer, fryktet av mennesker og utstøtt fra Vistaniene. Som Halv-Vistani bor du i slummen, men lever et bedre liv enn mange andre, siden menneskene ofte finner dine tjeneste nødvendige. Å vinne stolthet og igjen, respekt i samfunnet, er et vanlig mål. OR 2.

Doppelganger: Ja, en monsterrase er også tilgjengelig! Disse slu hamskifterne har infiltrert menneskenes samfunn i århundrer ved å fjerne og erstatte personer. Man anslår at så mye som 30% av byens mennesker egentlig er Doppelgangere. Som Doppelganger tilhører du en av mange klaner (se under) , og ligger under et strengt hierarki. Du må fremme din klans ønsker samtidig som du stiger i ditt interne hierarki (Sjefen for alle Doppelgangere er den mystiske Stormesteren, under han finnes en Vanguard, og under det finnes klanlederne). Alle andre raser hater Doppelgangerne, for de har skylden for mesteparten av paranoiaen som fyller byen. En avslørt Doppelganger har en Oucast rating på 6. Doppelgangere har også en level adjustment på +4

Tilgjengelige KLASSER:
Bard: Det fantes en tid da musikk og dans var svært populært i Paridon. Nå er folket blitt dystrere, men det forhindrer ikke opportunistiske artister fra å spre sterkere følelser, særlig i form av teater, poesi og spill. Kun kalibanere kan ikke velge denne klassen.
Fighter: Kamptrening kommer en langt med, kanskje i politiet, kanskje som frilanser/drifter, kanskje som kriminell. Enda et valg som passer alle klasser.
Cleric: Paridons eneste religion er kjent som Menneskets Guddommelighet, som lærer at mennesket skal søke etter perfeksjonisme på alle måter de kan: Spirituelt, i kunst, i kamp osv. Således finnes det bare menneskelige og halv-alv clerics i denne byen.
Monk: Menneskets Guddommelighet legger vekt på kroppslig og åndelig opphøyelse, og derfor finnes det svært mange munker i ordenen. De mediterer, trener hardt, og vandrer gjerne gatene i søken etter visdom og konflikter de kan løse. Kun mennesker og halv-alver kan være munker.
Paladin: En annen del av Menenskets Guddommelighet er kampen mot kaos, og mange føler det store Kallet til å kjempe på frontlinjen mot denne verdens svøpe. De er konstant ute i gatene der de leter aktivt etter ting som plager samfunnet.
Ranger: En villmarks-ranger er utenkelig. Men i kriminalitetens verden fins både skurker og vigilanter som drar fordel av å kjenne sitt terreng og sine fiender bedre enn noen annen. Om noen vil spille ranger tar vi en prat og modifiserer klassen litt så den passer et urbant tema. Denne klassen passer for alle raser.
Rogue: Den aller, aller vanligste klassen i Paridon. Fra bedrager til tyver til antihelter til mordere, disse finnes i alle samfunnslag og i alle raser.
Wizard: Disse er sjeldne, men har vunnet mer respekt i det siste. Særlig "alkymister" (Transmutation-spesialister) er populære. Kun kalibanere kan ikke velge denne klassen.

Mer info følger senere! Meld dere på, og del gjerne karakterkonsept! (Det vil bli påkrevd senere uansett)

Dette innlegget er endre av Storhertug von Misthausen: 04/10-2011 - 20.01

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

#2 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 26/04-2011 - 15.10

Jeg VIL absolutt være med. Jeg er bare redd for at dette skal kollidere med når jeg leder mitt for Vall, Zug'zug, Dani og Susanne (hovedsaklig onsdager, skjønt dette kan endres om folk vil). Om flere fra min gruppe gjerne vil være med her (Dani og Susanne var vel interesserte) så vil jeg ha plass. Kanskje jeg vil ha plass uansett. Jo, jeg vil egentlig ha plass, bare min pliktfølelse ovenfor mine spillere hindrer meg i å gi 100% JA. Gir derfor 95% JA!

Rolleidéer:
Gnome rogue. (Mulig jeg gir litt leveler i fighter også.)
Var tydelig at en ikke kan komme seg noe sted på ærlig vis i denne uærlige byen, men når samfunnet er så råttent, hvem bryr seg da om metoden en bruker for å skaffe seg pund og shilling i lommen? De store folkene (mennesker) savner sjelden noen mynter, de er uansett så rike alle sammen. Bor i store hus. Spiser godt. Er fete og bløte. Nei, ingen gråter om noen smykker forsvinner, eller kister blir brutt opp og plyndret. Sant å si er det ikke tyveri; Det er tilbakebetalelse av alt menneskene har tynt urettmessig ut av gnomene over flere hundre år. (Jeg ser for meg gnomer som jøder-ish.) Dessuten er det ikke som om jeg stjeler fra de som ikke har råd til mat på bordet, jeg tar bare fra de som har altfor mye, og de som fortjenere det, og gir det tilbake til de som trenger det mest: Gnomene!
Etter å ha vokst opp i Paridon som "underklasse" har *Name* dessuten utviklet store mindreverdighetskomplekser. Disse manifiserer seg hovedsaklig i form av et sterk trang til å vise hvor mye bedre han er enn alle de store folkene. Med en kårde vel og merke. For hva er vel bedre en å utfordre en av de eplekjekke, overvokste kjempene til duell, se smilet forsvinne der han forgjeves forsøker å treffe meg, se ham bli mer og mer desperat, før klingen min plutselig befinner seg gjennom hjertet hans?
Jeg streeener bort til døren!
0

#3 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 06/08-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Yrke: Lat på profesjonelt nivå
  • Interesser:Fantasy, sci fi, tegneserier, media.

Postet 26/04-2011 - 15.36

Jeg har som sagt også veldig lyst til å være med. Vil i så fall spille halv-vistani bard/something. Mindre half-assed rollekonsept følger. En gang.
Edit: Halv-vistani ranger. Og profesjonell sigøyner. Hmm... Profession: gypsy? Kanskje ikke...

Dette innlegget er endre av Susanne: 27/04-2011 - 23.45

0

#4 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 26/04-2011 - 16.49

jeg vil spille en halv-alv (usikker på rase) black powder avenger :cool:

plott er kun for GMen sine ører :cthulhu:
Postet bilde
0

#5 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 26/04-2011 - 19.53

Det er fortsatt en plass igjen, folkens! Hopp på!
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#6 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 26/04-2011 - 21.17

Hopper gjerne på med en paladin eller monk (alt etter hvor bra abilities jeg ruller). :)

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#7 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 26/04-2011 - 21.34

Vis innleggDani sa den 26/04-2011 - 21.17:

Hopper gjerne på med en paladin eller monk (alt etter hvor bra abilities jeg ruller). :)

skal du spille deg selv en LG monk, halving XD
Postet bilde
1

#8 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 26/04-2011 - 22.05

Kom igjen Dani, du og jeg! De små tøffe mot de store, dumme klumsene!
Postet bildePostet bilde
Lat som om bilde 2 er en mann og ikke en kvinne er dere snille.
0

#9 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 27/04-2011 - 07.40

Laster opp eksempelbildene av rasene dere kan spille. Skal laste opp fler etter hvert.

Vedlagt(e) fil(er)

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#10 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 27/04-2011 - 09.31

Neeeesten litt fristet til å spille Caliban nå, de så kule ut. Ikke like kule som sigøynerpakket, men ganske kule.
0

#11 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 27/04-2011 - 12.06

Alright. Hvis jeg ruller dårlig så tenker jeg å spille en Wizard (håndtverker); ruller jeg bra så spiller jeg en Paladin; ruller jeg fantastisk så spiller jeg en Monk. :D

Og selvsagt spiller jeg ikke annet enn menneske. XD

Dette innlegget er endre av Dani: 27/04-2011 - 12.07

-D20
0

#12 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 27/04-2011 - 16.36

Jeg har vel litt samme plan som Dani; Ruller jeg bra vil jeg være Gnome Rogue. Ruller jeg dårlig er det derimot mulig jeg blir Gnome Illusjonist istedenfor. Men mest sannsynlig bli jg rogue, da jeg aldri har vært det før og gjerne vil prøve det. (Har aldri vært trollmann før heller, men har vært magiker/er magiker, så har i og for seg prøvd det..)

Editspørsmål: Har jeg oppfattet det riktig som at vi er renaissance-ish sånn tids- og utviklings-messig? Hvordan ligger i så fall stua angående våpen og rustning og slikt? Går ut fra at kårder og slikt er på moten, men er det sånn at f.eks. platerustninger er en ting som ligger fortiden til? Er buen fortrengt av armbrøsten? Heller ting litt mot steampunkish?

Dette innlegget er endre av Henrik: 27/04-2011 - 16.39

0

#13 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 27/04-2011 - 17.58

Copypaste fra Ravenloft Campaign Setting:

"Renaissance domains represent the most advanced cultural level in the Land Of Mist (...) Firearms and Fencing now dominate warfare, and heavy weapons and armour is considered antique (+1 i Outcast Rating for å bruke) (...) Castles has also fallen out of favour. The invention of the movable type printing press creates an immediate revolution in the realms of art and knowledge. Jaded intellectuals meet in salons, and theaters witness the first ballets and operas. Early newspapers may even appear in a few wealthy communities (Paridon har flere aviser, bestående av et ark trykt på begge sider, "Newsbill" er den mest populære). Caravels now ply the sea, spreading trade and hunting whales Travelers can now ride on coachlines between large settlements (Paridon har en ekspansiv hest-og-kjerre tjeneste). (...) Clockwork are now small enough to fit in a nobles pocket , and metal ore can be purified in blast furnaces. Cumbersome machines can knit wool and add figures, while further discoveries in optics produce the first microscopes and cameras. (...) Crude steam engines has begun showing up. "

Legger for deres fornøyelse ved en liste over goder dere kan kjøpe. Vær oppmerksom på at disse prisene er justert opp- Paridon lider under voldsom inflasjon. Husk at gp heter pund, sp heter shilling, og cp heter pence.
-Springkniv (1d4/x3): 4 pund
-Pistol: En enkel pistol med ett skudd, standard action for å lade om (1d10/x3, 50 fots rekkevidde): 500 pund. 10 kuler koster seks pund.
-Muskett: Renessansens rifle. Et skudd, standard action for å lade om (1d12/x3, 150 fots rekkevidde): 1000 pund, 6 pund for 10 kuler.
-En bayonett som kan festes på en muskett gjør 1d4/+2 skade, og koster to pund.
-Et feigt og skruppeløst våpen, Paridonriflen, er en kårde med en pistol i håndtaket. Den koster 600 pund.
-En enkel kruttbombe treffer alt innen fem fot for 2d6 skade. Den kan ikke kastes mer enn 10 ft uten range increment. Prisen er 300 pund. En røykbombe som slipper ut en kortvarig, 20 fts sky av røyk, koster 140 pund.
-Om du ønsker deg en klokke utenfor Klokketårnet, kan du kjøpe en peisklokke eller et lommeur for de nette summer av henholdsvis 1000 og 2000 pund.
-En blank bok koster 6 pund, de fleste trykte bøker koster 20.

Alle skytevåpen krever individuelle Exotic Weapon Proficiencies.

Håper det hjalp. Legger ved bilder av våpen, samt et kart over byen og noe fra motefronten.

Vedlagt(e) fil(er)

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#14 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 27/04-2011 - 21.11

Jeg liker hvordan status avhenger av høyden på flosshatten din. Skulle ønske jeg kunne ha flosshatt. Damn deg, tullete sigøynerpakkfortid.
0

#15 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 27/04-2011 - 22.21

Takk Aslak, det besvarte spørsmålene mine ganske godt.

Vis innleggSusanne sa den 27/04-2011 - 21.11:

Jeg liker hvordan status avhenger av høyden på flosshatten din. Skulle ønske jeg kunne ha flosshatt. Damn deg, tullete sigøynerpakkfortid.

Har da alltid fungert slik til alle tider, alle steder?

Dette innlegget er endre av Henrik: 27/04-2011 - 22.22

0

#16 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 27/04-2011 - 22.30

OK, karakterworkshopen blir sent i mai/tidlig i juni. Før det, tenk backstory og personlighet. Her er noen spørsmål alle gode Ravenloft-karakterer skal ha solide svar på. Del dem på forumet om du vil, men bare om du vil.

1. Hvordan ser du ut? Tiltrekkende? Grotesk? Har du spesielle kjennemerker?
2. Hvor er familien din? Hvor er røttene dine? Har du fått en koselig hytte å bo i, eller er du utvist fra dine forfedres hus?
3. Hva er din største kjærlighet? For hva eller er du villig til å ofre noe? Familie? En kjæreste? En god venn?Guden din? Magi/Visdom/Makt? Et prinsipp? Ville du gjort personlige offer for dette eller ofret andre?

4. Hva angrer du mest på? Har du minner som hjemsøker deg når du prøver å sove? Har du noe ved deg selv du hater?
5. Hva frykter du? Finner du en annen rase/klasse unaturlig eller primitiv? Hater du noe uten å kunne forklare hvorfor? Krymper du i redsel ovenfor noe?
6. Hva facinerer deg? Bøker? Kunst? Mekanikk? Blod og vold? Har du en svakhet for god mat, gåter?
7. Hva er vanene dine? Hva er det du gjør av vane/ritualer? Setter du som bard av noen timer hver dag til øving, leser du Newsbill til hver frokost, tar du som kaliban trofeer fra dine fiender?
8. Styres du av hodet eller hjertet? Tenker du rasjonelt, eller lar du deg rive med av følelsene dine?
9. Sofistikert eller overtroisk? Ble du oppdratt på de fineste kostskoler eller av folk som bare forlot huset for å finne mat? Hva slags bilde har du av verden? Er du en mester i etikette, eller har du vokst opp med utallige historier om folketro?
10. Hva er hemmelighetene dine? Skjuler du noe fra verdenen utenfor? Hvorfor? Om den skulle komme ut, vil det bare bli pinlig eller noe langt farligere.
11. Hvor sterk er troen din? Fnyser du av religion eller gir deg den støtte i hverdagen? Er den noe du ville dedikert deg til? Sender du bønner til høyere makter når du er i fare?
12. Hvor selvsikker er du? Er du aldri i tvil om dine handlinger/mål, eller kjemper du med indre motviljer og samvittighet? Er du født til å lede, være uavhengig eller bli ledet?
13. Hva driver deg til eventyr? Skatter og personlig vinning? Altruisme? Hevn? Skjebne? Fortiden? Kjærlighet?

Som sagt trenger dere ikke dele svarene på dette med andre spillere om dere ikke vil, men dere skal kunne svare meg på alle sammen.

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#17 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 27/04-2011 - 22.42

et Ca. blide av karakteren min bare litt mer skjegg og litt andere klær

Vedlagt fil  black powder avenger.jpg (134.13K)
Antall nedlastninger: 9 Postet bilde
Postet bilde
1

#18 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 28/04-2011 - 12.30

Det er vanskelig å planlegge rollekonsept og bakgrunn uten å vite hva jeg skal spille. Det står for meg mellom tre ting, som kommer helt ann på hva jeg ruller for abilities. Siden du har fortalt oss å vente med ability kast til workshoppen, så venter jeg med rollekonsept of bakgrunn.

-D20
0

#19 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 28/04-2011 - 12.50

Om dere heller vil det, kan jeg gi dere alle to rekker med stats å velge i (individuelt, så klart).

Oppdaterer med mattradisjoner.

Underklasse: Røtter, røtter, røtter. Poteter, gulrot, kålrot. Kjøtt og søtt er luksusvarer, grønnsaker like så. I det siste har det blitt vanlig å spise overkokt, råtten kål en gang i uka eller så. Grønnsaker spises ALDRI rå, det er overkoking som gjelder. Noen fiskeslintrer fra brygga får man alltids tak i nå og da.

Middelklasse: Innvoller er en fin ting, sammen med røtter. Man spiser gjerne puddinger og paier i hverdagen: Blod, stek og nyre, fisk hvis man er heldig, kokte grønnsaker til når man har råd, og det har man gjerne. Etter tradisjonen består søndagsmåltidet av en fin filet av fisk eller kjøtt. Den nye, store trenden er "fish and chips", panert fisk med stekte poteter til. Det er vanlig å spise på pub minst en gang i uka. Der serveres det stort sett pølser, fylt med litt av hvert.

Overklasse: Store måltider. Masse kjøtt og fisk, men alltid ekstremt lite krydret. Det går sjelden lenger enn salt og pepper. Importert fisk svømmer i smør, med en sitronskive hvis du er skikkelig rik. Overklassen er også de eneste som har råd til desserter (men alle klassene elsker søtsaker). Salat er en helt ekstrem luksus.

Når det kommer til drikke, er frisk vann ikke så vanlig (Nodnal-elven er ekstremt forurenset). Det er derimot mye vanligere kokt, en drikk kjent som "te" (urteblader kokt i vann) drikkes hver dag klokken tre av alle som har råd (middel- og overklassen). Noen drikker te med et bakverk kalt scones til, overklassen holder ofte storslåtte teselskaper med frukt, paier, syltetøy og kaker til. Øl er populært blant arbeiderne, jo mørkere jo bedre. Det er stort sett bare øvre middelklasse og oppover som har råd til importert vin fra Dementlieu og Darkon. De aller fleste drikker en tørr sprit, gin, når de skal ha i seg alkohol. Underklassen drikker den bar, aristokratene blander den gjerne med vermouth (en oliven på toppen betyr ekstrem status). Middelklassen drikker av og til gin med grapefruktjuice, men også de foretrekker den bar. Vær forsiktig med hvor du kjøper gin! Enkelte skruppelløse bryggere blander malingfjerner eller til og med formalin i den for å "piffe den opp"!

Dette innlegget er endre av Storhertug von Misthausen: 28/04-2011 - 13.21

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#20 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 28/04-2011 - 13.06

Vis innleggStorhertug von Misthausen sa den 28/04-2011 - 12.50:

Om dere heller vil det, kan jeg gi dere alle to rekker med stats å velge i (individuelt, så klart).

Sure, jo kjappere jeg vet om hva abilities jeg får, jo snarere kan jeg planlegge rolle. :)

-D20
0

#21 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 28/04-2011 - 14.13

Som Dani sa: jo fortere jeg har stats, jo forterer kan jeg planlegge personlighet og utseende. Gi meg gjerne to rekker om du gidder.
0

#22 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 28/04-2011 - 15.33

Awsome, driver å lager human monk som kan omdirigere kuler med hendene sine. :D

-D20
0

#23 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 28/04-2011 - 17.00

Vis innleggDani sa den 28/04-2011 - 15.33:

Awsome, driver å lager human monk som kan omdirigere kuler med hendene sine. :D

wow, good shit, da fikk du en god rekke antar jeg.

edit: jeg har vansker med å velge mellom rekkene mine de er begge gode på vær sin måte
vanskerlig :gokf:

Dette innlegget er endre av Ole von der Fossheim: 28/04-2011 - 20.37

Postet bilde
0

#24 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 28/04-2011 - 17.18

En ekstremt viktig mekanikk i Ravenloft dere MÅ vite om:

Powers Checks
I am the wound, and yet the blade!
The slap, and yet the cheek that takes it!
The limb, and yet the wheel that breaks it,
The torturer, and he who's flayed!
— Charles Baudelaire,
"L'Heautontimoroumenos"
Evil comes in many forms, but it is never so dangerous as when it is convenient. Evil can seduce us in ways that Good would never try. Good demands much — patience, compassion, self-sacrifice — and its rewards are often obscure. Evil seems to ask nothing but gladly offers anything we could desire: power, riches, even love. But the gifts of Evil are poisoned fruits, tainted by the very acts undertaken to claim them. Each gift we accept, each moral shortcut we take, leads us further from the light and one step closer to Evil's final reward: our destruction. Unseen by mortals, the Dark Powers sit in judgment of all that occurs within their realm and silently watch countless other worlds as well. Whenever a mortal performs an evil act in Ravenloft, there is a chance that the Dark Powers will respond, both rewarding and punishing the transgressor in a single stroke; this is resolved through a powers check.

Whenever a player character willingly performs an evil act, the DM should resolve the powers check by making a percentile roll. Mortals have no control over the whims of the Dark Powers; no magic or special ability can ever modify this dice roll. The DM should find the character's transgression
on Table X-X to determine the chance of failure. If the DM rolls this number or less on the d%, the offending character fails the powers check and moves one stage down the path of corruption. If the DM rolls higher than the listed number, the character succeeds at the powers check; the act has fallen beneath the Dark Powers' concern — this time. The DM can raise or lower the chance of failing a powers check, depending on the character's motivation. If a character performs an evil act for particularly vile reasons, the chance of failure might rise by as much as half. If a character performs a transgression for altruistic purposes — such as casting a necromantic spell to save a life of an ally — the DM may reduce the chance of failure by half. Some deeds are so monstrous that they cannot help but attract the attention of the Dark Powers. Anyone who commits one of these Acts of Ultimate Darkness automatically fails the accompanying powers check. Powers checks are intended to enhance the game, to divert the attention of a hoary host of potent unknowns to the actions of the PCs.
Ting som kan medføre Power checks:
Spoiler

The Effects of Failure
No person is born evil. All player characters are assumed to enter a Ravenloft campaign with "clean" souls — they have never failed any powers checks, and the forces of corruption have no claim on their spirits. If the player wants, and if her character meets the prerequisites, a hero can enter the campaign with her Innocence intact . Alternatively, if the player and DM agree, a player character could enter the campaign having already failed one or more powers checks. Such a character might be struggling against some dark inner nature, or she might now be on a quest for redemption from the mistakes of her earlier years. If a character fails a powers check, the Dark Powers respond with gifts of darkness — and the character moves one stage toward corruption. At each stage, the corrupted character receives an occult boon and an accompanying curse. The gifts and curses bestowed by the Dark Powers are inexorably
tied: a rogue who gains low-light vision might also suffer from light sensitivity, inflicting -1 penalties to attack rolls in bright daylight; a monk who receives a bonus to her natural armor might grow a thick, scaly hide. These curses apply OR modifiers whenever their effects are noticed.

Corruption-Stigen:
1. The Caress: Den første berøringen av ondskap. En mindre gave, og en liten ulempe som vanligvis lett kan skjules.
2. The Entice: Smaken på ondskap. En større gave med en større forbannelse, men den gir fortsatt ikke nevneverdige ulemper
3. The Invitation: Fortsetter med ondskap. En stor gave, men den kommer hånd i hånd med en forbannelse som kan skape større problemer.
4. The Embrace: Man godtar ondskap og lever med det. En mektig gave med en påfølgende farlig forbannelse som kan gi store fysiske eller mentale problemer.
5. The Creature: Man har blitt en av mørkets tjenere: Gaven er svært mektig, men det er forbannelsen din.
6. The Darklord: Du har beseglet din skjebne. Ravenloft gir deg et eget land du aldri vil slippe fri fra, og det du begjærer/ønsker absolutt aller mest blir plassert foran øynene dine men ute av rekkevidde for alltid.

Les dette nøye, og vurder om din karakter kan ha blitt litt korrupt allerede.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
2

#25 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 29/04-2011 - 18.24

Har nå skisset opp hvordan statsfordelingen hans skal bli, undrer svakt på om Aslak alltid ruller slik, og begynner så smått på bakgrunnshistorie.
0

#26 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 29/04-2011 - 18.43

Vis innleggHenrik sa den 29/04-2011 - 18.24:

Har nå skisset opp hvordan statsfordelingen hans skal bli, undrer svakt på om Aslak alltid ruller slik, og begynner så smått på bakgrunnshistorie.

jeg mener han har ruller veldig variabelt, 3 av mine rekker måtte re rulles men de to siste var veldig bra
Postet bilde
0

#27 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 29/04-2011 - 18.58

Var bare det at mine to rekker i bunn og grunn var den samme rekken, med den forskjell at den andre var 2 lavere over hele rekken (sånn omtrent). Noe som etterlater meg uten noe egentlig valg om hvilken rekke jeg vil ta, men et dilemma angående dumpstats. Skjønt jeg tror jeg har løst det nå.
0

#28 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 01/05-2011 - 20.44

jacque mac claude er da ca. ferdig mangler bare å putte det på papir, gleder meg til å starte. :danse:
Postet bilde
0

#29 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 04/05-2011 - 14.33

Slik vil karakteren min se ut:

Postet bilde

Mer er under arbeid og kommer etter hvert.

-D20
1

#30 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 06/05-2011 - 20.35

Godt arbeid, folkens :)

Språk dere kan velge: Paridon (automatisk), evt rasespråk (kan bare velges av disse rasene. Vistanienes språk heter patterna), Mordentisk (automatisk for middelklasse og opp), Dementlieuse (passer for overklasse), Darkonesisk (ikke uvanlig i slummen), Drakonisk (for trollmenn), evt andre Ravenloft-språk som Balok, Vaasi osv.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#31 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 06/05-2011 - 20.56

Vis innleggStorhertug von Misthausen sa den 06/05-2011 - 20.35:

Godt arbeid, folkens :)

Språk dere kan velge: Paridon (automatisk), evt rasespråk (kan bare velges av disse rasene. Vistanienes språk heter patterna), Mordentisk (automatisk for middelklasse og opp), Dementlieuse (passer for overklasse), Darkonesisk (ikke uvanlig i slummen), Drakonisk (for trollmenn), evt andre Ravenloft-språk som Balok, Vaasi osv.

Mordentisk? er ikke det Nordentisk og om jeg tar feil hva snakkes i Nordent :?:
Postet bilde
0

#32 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 06/05-2011 - 21.32

Mordent staves med M, Ole :) Og språket deres er Mordentisk.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
1

#33 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 06/05-2011 - 22.29

Say WAaaaaaaaa!

:neneiNEI:

(hodet mitt imploderte)

Dette innlegget er endre av Ole von der Fossheim: 07/05-2011 - 10.10

Postet bilde
0

#34 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 07/05-2011 - 13.57

lol.

Aslak, er tilfeldigvis Vistanier så åsåme at de får menneskelig mengde feats? *håpefult blikk*
0

#35 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 07/05-2011 - 15.36

Beklager å måtte knuse drømmene dine, men nei.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#36 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 07/05-2011 - 16.09

Curses.
0

#37 Bruker er logget av   Wolf 

• The offer you can`t refuse.
  • Ble medlem: 07/11-07
  • Interesser:ja azz 4real!
  • Navn:Aleksander Wolf Ziener

Postet 07/05-2011 - 18.44

Dr. Leon Faust.

Faust was once a brilliant mucician, creating work so delicate, he could bind an audience, and remove all feelings of sorrow or pain, if only for a moment, people listening could be truly happy.

On one fateful night, six years ago, he woke up in the middle of the night, he heard noises in his house. He sneaks down the stairs, noticing the fullmoon in the corner of his eyes.

When comes down, he sees his wife in arms of another man, the man lets go of her, and she drops to the ground.

The figure smiles and a pair of fangs become visible. A silent voice tells him thanks for pure blood, and your wife. Then the figure disapers into mist.

Leon runs over to his wifes body, on the way he also notices two other bodies on the floor next to her. The words ring in his head: thanks for the pure blood. He prays as he moves over the bodies, but no avail, its his children. In one single night, Leon has lost everything that was dear to him.

He is just about to collapse from the share feeling of despair pouring over him. When he hears shuffeling on the floor next to him.

His familiy is begining to stand up, clear bitemarks on their neck suggest that this nigthmare isn`t over. Leon runs over to the fireplace at gets his family sword. He tries to tell them off, but again, his words fall on deaf ears. They attack, and Leon kills his undead family.

The next two years he dedicate to find and kill vampires. He found a couple of weak ones, and gave up, he just could not find the energy anymore.

He needed his muse, his inspiration. So now he has become a doctor, and is looking for a way to revive his family.

Vedlagt(e) fil(er)

One vision, One purpose.

Because everyday is just another nail in the coffin.
-Morgan Masterson

Must do impossibru Barrer rorru!
0

#38 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 07/05-2011 - 21.20

Vis innleggWolf sa den 07/05-2011 - 18.44:

He needed his muse, his inspiration. So now he has become a doctor, and is looking for a way to revive his family.

du har ikke tilfeldigvis kona i frakken
Postet bilde
1

#39 Bruker er logget av   Wolf 

Postet 07/05-2011 - 21.49

Vis innleggOle von der Fossheim sa den 07/05-2011 - 21.20:

Vis innleggWolf sa den 07/05-2011 - 18.44:

du har ikke tilfeldigvis kona i frakken

OH I SEE WHAT YOU DID THERE!!!!

Men nei, jeg har ikke det, men jeg er glad du ser likheten, jeg har basert karaktern min litt på den historien :)
One vision, One purpose.

-Morgan Masterson

0

#40 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 07/05-2011 - 21.56

jeg liker at du bruker "litt" av inspirasjonen på navn,
jeg liker at du bruker "litt" av inspirasjonen på klasse,
jeg liker at du bruker "litt" av inspirasjonen på yrke,
jeg liker at du bruker "litt" av inspirasjonen på necromancy.
:gokf:
Postet bilde
3

#41 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 08/05-2011 - 08.27

Min monk, Manta Yoh, skal delta i en konkurranse som blir holdt hvert 500 år. Her skal jeg konkurrere med andre monker om å vinne tittelen "Monke Kongen". Med kreftene dette vil gi rollen min, kan jeg forandre på verden slik jeg ønsker.

Anna, min forlorlovede, trener meg med de hardeste og mest brutale metoder for å forberede meg til konkurranse. Yoh har lært seg å binde sjelen til en tidligere samurai, med navn Amidamaru, som vil manifeste seg som en magisk katana når han aktiveres.

Etter som tiden gikk, fikk Yoh flere venner som støttet han i konkurransen, Ryu (Oles karakter), Tao, Horohoro, Faust (Zieners karakter), Lyserg, and Joco.

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 08/05-2011 - 08.29

-D20
2

#42 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 08/05-2011 - 09.58

Jeg går ut fra at du editer inn den egentlige karakterinformasjonen din senere, Dani :P Vi må spare plass, vet du.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#43 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 08/05-2011 - 10.04

Vis innleggStorhertug von Misthausen sa den 08/05-2011 - 09.58:

Jeg går ut fra at du editer inn den egentlige karakterinformasjonen din senere, Dani :P Vi må spare plass, vet du.

Jepp klart. Greide bare ikke å motstå trolling på denna. XD

-D20
0

#44 Bruker er logget av   Wolf 

Postet 08/05-2011 - 13.03

Vis innleggDani sa den 08/05-2011 - 08.27:

Min monk, Manta Yoh, skal delta i en konkurranse som blir holdt hvert 500 år. Her skal jeg konkurrere med andre monker om å vinne tittelen "Monke Kongen". Med kreftene dette vil gi rollen min, kan jeg forandre på verden slik jeg ønsker.

Anna, min forlorlovede, trener meg med de hardeste og mest brutale metoder for å forberede meg til konkurranse. Yoh har lært seg å binde sjelen til en tidligere samurai, med navn Amidamaru, som vil manifeste seg som en magisk katana når han aktiveres.

Etter som tiden gikk, fikk Yoh flere venner som støttet han i konkurransen, Ryu (Oles karakter), Tao, Horohoro, Faust (Zieners karakter), Lyserg, and Joco.

Postet bilde

Fy Faen dani, jeg vil ikke være i samme rom som Lyserg, punk-ass emo sherlock holmes.
get rid of him...
One vision, One purpose.

-Morgan Masterson

0

#45 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 08/05-2011 - 13.36

faktisk så er det mest sansynerlig at karakteren min ville være Lyserg eller en av X laws siden de bruker guns (men Ryu og Faust er lett de kuleste i serien)
Postet bilde
1

#46 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 08/05-2011 - 17.20

Pericul Trelos er sønn av en gnomisk urmaker og hans kone. Til tross for farens dyktighet med mekaniske ting bodde de i slummen, og dette farget tidlig Periculs oppfatning av verden; Når en så dyktig håndsverker som han far må bo i slummen er det åpenbart noe galt med verden, da den lar rase og hvor du er født avgjøre din status, heller en dine evner og din dyktighet. Til tross for læretiden hos faren ble Pericul selv ikke urmaker, men begynte så snart han var flyttet hjemmefra å bruke sine evner og sin intelligens til å "ta tilbake" fra de rike og velstående, som åpenbart utnyttet gnomene uten å gi dem den betaling de fortjente, og heller tvang dem til å bo i gettoslummen. Slik gikk det til at han tjente til livets opphold ved å snike seg inn i husene til de som uansett hadde mer enn de fortjente, for så å gi deler av det han tok tilbake til gnom-samfunnet og gettoen. En mørk hendelse på en av utfluktene hans formørket dessverre Pericul, og i de senere år har han brydd seg mer om seg selv enn om andre. Han ønsker imidlertid ennå å endre samfunnet slik at alle kan leve i kraft av sin dyktighet og ikke i kraft av sin status, og kan hende vil han ved den rette motivasjon nok en gang rette sine krefter mot det å hjelpe de som ikke har det så greit...
2

#47 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 09/05-2011 - 13.53

Vis innleggStorhertug von Misthausen sa den 27/04-2011 - 22.30:

OK, karakterworkshopen blir sent i mai/tidlig i juni. Før det, tenk backstory og personlighet. Her er noen spørsmål alle gode Ravenloft-karakterer skal ha solide svar på. Del dem på forumet om du vil, men bare om du vil.

1. Hvordan ser du ut? Tiltrekkende? Grotesk? Har du spesielle kjennemerker?
2. Hvor er familien din? Hvor er røttene dine? Har du fått en koselig hytte å bo i, eller er du utvist fra dine forfedres hus?
3. Hva er din største kjærlighet? For hva eller er du villig til å ofre noe? Familie? En kjæreste? En god venn?Guden din? Magi/Visdom/Makt? Et prinsipp? Ville du gjort personlige offer for dette eller ofret andre?

4. Hva angrer du mest på? Har du minner som hjemsøker deg når du prøver å sove? Har du noe ved deg selv du hater?
5. Hva frykter du? Finner du en annen rase/klasse unaturlig eller primitiv? Hater du noe uten å kunne forklare hvorfor? Krymper du i redsel ovenfor noe?
6. Hva facinerer deg? Bøker? Kunst? Mekanikk? Blod og vold? Har du en svakhet for god mat, gåter?
7. Hva er vanene dine? Hva er det du gjør av vane/ritualer? Setter du som bard av noen timer hver dag til øving, leser du Newsbill til hver frokost, tar du som kaliban trofeer fra dine fiender?
8. Styres du av hodet eller hjertet? Tenker du rasjonelt, eller lar du deg rive med av følelsene dine?
9. Sofistikert eller overtroisk? Ble du oppdratt på de fineste kostskoler eller av folk som bare forlot huset for å finne mat? Hva slags bilde har du av verden? Er du en mester i etikette, eller har du vokst opp med utallige historier om folketro?
10. Hva er hemmelighetene dine? Skjuler du noe fra verdenen utenfor? Hvorfor? Om den skulle komme ut, vil det bare bli pinlig eller noe langt farligere.
11. Hvor sterk er troen din? Fnyser du av religion eller gir deg den støtte i hverdagen? Er den noe du ville dedikert deg til? Sender du bønner til høyere makter når du er i fare?
12. Hvor selvsikker er du? Er du aldri i tvil om dine handlinger/mål, eller kjemper du med indre motviljer og samvittighet? Er du født til å lede, være uavhengig eller bli ledet?
13. Hva driver deg til eventyr? Skatter og personlig vinning? Altruisme? Hevn? Skjebne? Fortiden? Kjærlighet?

Som sagt trenger dere ikke dele svarene på dette med andre spillere om dere ikke vil, men dere skal kunne svare meg på alle sammen.

Cadoc Paxton

Postet bilde

1: To meter høy, stor og sterk med nakke som en okse. Ansikt som hugget ut i stein. Solid kløft i haka. Romernese med et par gamle brudd. Sort hårvekst. Velstelt bart. Muskuløs og veltrent.

2: Eneste familie Paxton har, et omvandrende sikuset som plukket han opp som foreldreløst spebarn. Selv om det er en del år siden han forlot gruppen, så har båndene som ble knyttet til sirkuset dype røtter. De siste fem årene har Paxton levd blandt munker. Disse menneskene har veiledet han gjennom en hard periode samtidig som det naturligvis har blitt knyttet vennskapsrelasjoner. Kost og losji får han av klosteret gjennom å stille sine tjenester til disposisjon for munkene. Karin og hennes bestefar regnes også som familie.

3: Paxton bryr seg mye om mot, visdom, måtehold, rettferdighet, ærlighet og godhet. Hans personlige liv og helse setter han gjerne på spill for å oppnå og/eller for å beskytte disse verdiene.

4: I tidlig voksen alder, ble Paxton lurt av en kvakksalver til å forlate sirkuset. I byen ble han manipulert til å forfølge rikdom og berømmelse til enhvær kostnad. Alkohol, dop, kvinner og vold førte gjennom årene til sinne, grådighet, drap og til slutt – hans fall. Ruinert og ødelagt trakk han seg til byens mørkeste avkroker. De neste årene drev han å hatet all egoismen og de forferdelige og korrupte tingene som fantes i byen. Han drev med ran, utpressing og tyveri for å overleve i byens slum. Dette angrer Paxton på, og ønsker å gjøre opp for seg med å tjene munkeordenen og spre godhet i byen.

(Litt mer bakgrunn) En kveld da Paxton brøt seg inn i et hus fra mellomklassen, møtte han ei blind jente som ville være hans venn. Den uskyldige jenta rørte noe ved han som forandret livet hans. De møttes oftere og oftere etter denne hendelsen, og hennes naive og gode holdninger og innspill ga han livsgnisten tilbake. Det viste seg at Karins foreldre var døde av sykdom, og hennes bestefar forsørget henne. Bestefaren var en gammel monk som var full av visdom og gode verdier. Paxton valgte å bli del av monkeordenen for å gjøre opp for alt det forferdelige han tidligere hadde gjordt i livet sitt. Etter mye hardt arbeid og mye meditasjon og studier, begynte han å minnes sine tidligere liv. Det gikk opp for han at det måtte hardt arbeid til for å gjøre opp for alt det vonde han var skyld i. Paxton trente både kropp, sinn og sjel til sitt ytterste de neste årene. Gjennom monkeordenen har han siden patruljert rundt i byen for å hjelpe de svake, og bekjempe ondskap der den finnes.

5: Siden Paxton har bodd i slummen av byen en del år, så har han vært i kontakt med mange av de andre forskjellige rasene som er å finne. Han mener ikke at noen raser er mer verdt enn andre, og respekterer deres individuelle forskjeller og kuriositeter. Slemme folk har han lite respekt for, men selv de værste kan forandre seg. Han er relativt modig og hans liv ikke er noe han er redd for å ofre om saken er god.

6: Sirkus, akrobatikk, flammer og eksotiske dyr fascinerer Paxton. Siden han vokste opp på et sirkus, har slike ting alltid hatt et stort sted i hans hjerte.

7: Han mediterer fire ganger dagen. På dagtid driver han mye med fysisk, mental og spirituell trenging. På kvelden patruljerer han byens gater og avkroker.

8: Tidligere lot han seg kontrollere av følelser, men nå tenker han seg som oftest før han gjennomfører noe.

9: Paxton ble oppvokst på et omreisende sirkus, så god etikette har han ikke. Overtroen han fikk med seg fra bardommen, men la det fra seg da han kom til storbyen. Han tar seg ikke så veldig høytidelig da han er en del av underklassen, men prøver å vise alle typer folk respekt.

10: Hans hemmeligheter er alle de forferdelige tingene han gjorde de første årene da han kom til byen. Fortiden hans hjemsøker han fra tid til annen, og han må ta konsekvensene det medfører. Dette er ikke noe han snakker lett om, og kun monkene vet om dette.

11: Paxton er en monk, og følger strenge regler på grunn av dette. Men han er ingen fanatiker, og tror heller på balanse i alt. Han ber ikke til noen høyere makt, og mener han må utvikle alle sider ved seg selv for å oppnå innsikt i sine tidligere liv. Troen hans på godhet er urokkelig. Han vil aldri, med klart sinn, utføre en handling han selv mener er slem.

12: Selvsikkerheten til Paxton er sterk. Han vet han ikke er perfekt, men ønsker å gjøre det beste ut av det. Han gjør stort sett som monkeordenen sier, med mindre han skulle få ordre om å gjøre noe slemt. Fæle skapninger og folk kan gjøre opp for seg om de vender om livet, og bør få en kjanse om de ber om det. Men det kommer veldig ann på situasjonen. Ingenting er a4 rett og galt. Ting kan diskuteres. Han må bare forsøke å gjøre det han føler er riktig. Oppveksten hans har gjordt han veldig selvstendig. Men han kommer godt over ens med de fleste. Monkene har lært Paxton å ta ordre og samarbeide med andre.

13: Det som ville ha drevet Paxton på eventyr er enten ordre fra munkeordenen, eller på et personlig oppdrag for å gjøre godt.

Dette innlegget er endre av Dani: 09/05-2011 - 13.54

-D20
1

#48 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 10/05-2011 - 07.37

Veldig bra, da har jeg fått spørsmål fra nesten alle :) Resten av de små detaljene tar vi underveis, før karakterene fullføres på workshopen.

Det er greit å skrive opp noen notater om hva man syns om andre raser/klasser også. Gjør spillingen enda dypere :P
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#49 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 12/05-2011 - 09.55

Postet bilde
Jaelle Mala er en del av et lite halv-vistanisamfunn som holder til i slummen. De har ofte blitt plaget av menneskene i byen, hatefulle og etnosentriske som de er, og Freak Street er derfor det eneste sånn halvveis passe trygge stedet de kunne finne. Jaelle tjener på dagtid til livets opphold ved å selge sine tjenester som spåkone, tvilsomme som de måtte være. Hun har en dyp mistro til mennesker, og er opptatt av de undertrykte rasenes rettigheter. Hun har imidlertid ikke noe spesielt sterkt håp om at menneskene skal innse at de ikke er de eneste som bor i byen, og håper en gang å kunne forlate den for å forsøke å finne vistanisamfunnet der hun tilbrakte den første halvdelen av sin barndom. Hennes hobbier inkluderer å være latterlig dårlig til å spå og å forsøke å passe på byens undertrykte uten altfor stor suksess.
0

#50 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 14/05-2011 - 16.34

Et lite teknisk spørsmål angående skytevåpen:

Muskett og pistol er et ranged våpen og bruker da Dex antar jeg, men under black powder avenger sine bonus firearms fetas står Weapon finesse (bayonet, Muskett, or pistol)
hva er da poenget med weapon finesse, betyr det at guns = Str eller har noen gjort feil et sted?
Postet bilde
0

Del dette emnet:

• 3 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere