Skedsmokorset Spillforening: [D&D v.3.5, Ravenloft] Seks På Tolv - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

• 3 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

[D&D v.3.5, Ravenloft] Seks På Tolv Gruppe som skal løse mysterier i Paridons tåkete gater Gi emnet karakter ***** 1 Stemmer

#101 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 27/10-2012 - 12.14

Edmund Ironsmelter ble født som eneste barn av Agnes og Richard Ironsmelter, elskende mor og formannen ved et av byens stålverk. Det var som så forventet at Edmund ville overta etter sin far når han ble voksen, og da guttungen var både karismatisk og sjarmerende virket han som støpt til en lederrolle. Imidlertid ble det tidlig klart at gutten var noe... underlig. Han stilte av og til merkelige spørsmål, veivet hendene og armene i underlige bevegelser og mumlet kryptisk for seg selv, og foreldrene bestemte seg til slutt for å ta med gutten til Manns Tempel og spørre brødrene der om de hadde noen ide om hva det var som foregikk. Etter noen dagers samtaler med gutten kom brødrene med sin dom: Gutten erindret deler av et tidligere liv, sannsynligvis som magiker, og disse tidligere livserfaringer lakk av og til gjennom og farget guttens personlighet og handlinger. Om foreldrene var mindre entusiastiske til denne utvikligen, så veiet brødrene opp for dette i sin entusiasme. Tross alt virket det som om gutten hadde en usedvanlig sterk forbindelse til et tidligere liv, og av den grunn var det utvilsomt best om han ble opptatt i tempelet og lært mer om dette. En kunne jo ikke la noen som husket magi drive rundt på egenhånd. Slik gikk det også til at Edmund ble tatt opp som acolytt i en alder av tolv og overlatt til alkymistene for å lære mer om det livet han hadde levd før og slik kan hende nyte godt av den kunnskapen han allerede satt på.

Utviklingen av magiske talenter lot imidlertid vente på seg, og det var først i god voksen alder at Edmund faktisk greide å kaste sin først trylleformel. Denne sene utviklingen gav imidlertid Edmund en viss driv til å tenke på det brødrene rundt han hadde fortalt ham om hvordan tidligere liv av og til ble erindret, og han begynte med årene å utvikle sin egne teorier om hvorfor denne "tilbaketenkningen" egentlig foregikk.

Sitat

Fra "Tanker rundt Tilbaketenkning" av Edmund Ironsmelter:
Der finnes utallige historier om spøkelser og skrømt, etterlevninger av sjeler som beholder deres minner, personlighet og ambisjoner. Hyppigheten av disse historiene levner ingen tvil om deres sannhet, og av den grunn må det anses som sannhet at mennesket innehar en sjel og at denne lagrer de opplevelser kroppen har i løpet av sitt jordiske liv. En kan derfor anta at alle intelligente vesener har sjel, og at disse husker det jordiske liv. Dette er hva som gjør reinkarnasjonen mot menneske mulig, da sjelen kan se tilbake på sitt liv, innse hvor tomt det var dersom det ikke var et mennesklig liv, og slik søke mot en kropp som lar den komme nærmere den guddommelighet som er mennesker i sitt neste liv. Det mennesklige legeme vil midlertid bare tillate en perfekt sjel å innta sin perfekte kropp, og av den grunn vil kun noen få sjeler få gå rett fra "ikke-mennesklig" til "mennesklig". Imidlertid hender det at en uren sjel tvinger seg inn i et mennsklig legeme i sin desperasjon for å bli et menneske i sitt neste liv, og resultatet av denne voldshandlingen blir en caliban. (Se "Sjelen går guddomeligheten i møte".) Når sjelen entrer en ny kropp vil den imidlertid låse vekk de minner den hadde fra tidligere liv, slik at det nye livet kan få en ny sjanse mot perfektsjon uten å hemmes av de dårlige vaner eller karaktertrekk som henger igjen fra gammelt av. Slik vil ethvert vesen ha en mulighet til alltid å komme nærmere perfektsjonen ved hver reinkarnasjon. Imidlertid er ikke denne bortlåsingen av minner perfekt, skjønt dette er ikke som følge av at prosessen med bortlåsing er imperfekt, men er tvert imot en følge av sjelens trang til å leve det nye liv bedre enn det gamle. Tvert imot er Tilbaketenkningen mest sannsynlig et forsøk fra de tidligere personligheter på å lede den nye personligheten ved å gi den innsikt i hva sjelen har opplevd før, både av dårlige og gode handlinger. Ved å se hvilke handlinger som ledet gale veier tidligere vil den nye personligheten kunne unngå å gjenta de feil som er gjort før, mens minnene om gode handliger som resulterte i gode konsekvenser vil hjelpe den nye personligheten i å gjenta det som ble gjort riktig i tidligere liv. Imidlertid er disse minnene kun minner og ikke faktiske evner, skjønt mange synes å være av den oppfattelse av at dette er tilfellet. Slik er det ikke. Skjønt Nuet kan oppservere hvordan Daet gjorde ting gjør ikke dette Nuet noe bedre til å gjøre dem. En som var steinhugger i Daet vil ikke på magisk vis gjenvinne de samme evner i Nuet, like lite som det å se på en steinhugger hugge stein vil gjøre noen til mester. Nuet er tross alt en ny start, og må derfor lære seg alt en gjør på nytt, skjønt Daet av og til kan gi ledetråder for hvordan en skal gjøre ting når en først har tilegnet seg evnene gjennom sitt eget arbeide. Om dette er tilfellet må en da konkludere med at sjelen også kaster vekk de evner den hadde i Daet når den entrer en ny kropper, eller at evnene ikke faktisk sitter i sjelen, men heller på underfundig vis er lagret i kroppen(...)

Edmund videre utvikling av sine evner gikk noe fortere, skjønt de fortsatt var trege, og som en eldre mann ble han av sine medbrødre også ansett som en dyktig magiker, skjønt enkelt kritiserte hans opphengelse i å finne ut hvordan kroppen lagrer evner som sprøyt og mente også at denne fanatismen til egne teorier medførte av utviklingen av hans egne evner ble skrudd mot nesten bare magi som påvirket og manipulerte sinnet, og at denne fokus gjorde ham til en mindreverdig magiker, på linje med andre fokuserte individer, som f.eks. broder Clarkson. Denne spotten resulterte også i at Edmund flyttet sitt bosted fra Tempelet til en liten bolig i byen, hvor han kunne fortsette sine studier i fred. Han livnærer seg via et apokariat i første etasje av huset sitt, hvor han selger "Ironsmelters Healthening Tonics". Enkelte påstår at disse tonicene bare er urteekstrakter blandet med sprit, men Edmund har aldri brydd seg om disse skeptikere. Han er sikker på at en dag vil han finne de alkemiske formler som skal til for å lage en helsedrikk like sterk som de magiske drikkene i Tempelet, og det formål har han også viet sin alderdom.

Sitat

1. Han er en eldre mann av gjennomsnittlig høyde og tynn kroppsbygning. Skjønt han er ved meget god helse tross sin alder (et faktum han tillegger sine tonicer) er han en spedbygd og stiv figur, slik han alder tilsier. Hans fjes er preget av utallige rynker og en tilnærmet hårløshet, skjønt hodet ennå bærer en erverdig, om enn noe tynn, manke av snøhvitt hår. Dette kombinert med de sjøblå øynene og hans vennlige vesen gir ham en sterk bestefarsfølelse, som også har medført at en del av ungene i nabolaget omtaler ham som Grampa Iron.
2. Sønn av formann ved stålverk, som nevnt. Røttene hans sitter derfor blant middelklassen, skjønt som en mann av Tempelet anser han seg selv som utenfor sosiale kaster. Han bor for øyeblikket i et lite toetasjers hus med apoteriatet i første etasje og en liten leilighet i andre. Samtidig har han (som alle Tempelfolk) et lite rom i tempelet hvor han kan tilbringe natten dersom det skulle bli sen arbeiding i bilioteket.
3. Da hans fasinasjon av det mennesklige sinn har etterlatt han uten videre interesse for å stifte familie ligger hans største kjærlighet mot barna i nabolaget, da han bruker disse som en substutisjon for den familien han aldri fikk. Å se hvordan de unge vokser opp er derfor for ham en av de største gledene i livet, og for å beskytte dem ville han vært villig til å gjøre det meste.
4. At han aldri stiftet en familie er for ham et sårt punkt, og han gremmes meget over at han aldri fikk oppleve å holde sitt barn i armene. Samtidig greier han ikke helt å anse dette som en feil, da å gjøre det ville medføre en innrømmelse av at hans studier ikke var verd all den tiden han la i dem, noe som for ham er utenkelig.
5. At noe skulle tilfalle barna i nabolaget, som han på sett å vis anser som sine egne barnebarn, om ikke av bldoet, så på en sjelig måte. Samtidig har han en nesten uforstålig avsky og frykt for calibaner, da disse etter hans egne teorier er resultatet av at en uren sjel har tvunget seg inn i et mennesklig legeme, og slik begått den ultimate sjellige voldshandling.
6. Menneskesinnet. Han har dessuten en stor glede av alskens gåter og tankepirrere.
7. En tonic om morgenen og en om kvelden. Slik holder en sitt legeme sunt og sitt sinn skarpt. En dag uten sin faste tonic er en svart dag.
8. Hodet. Alt har en rasjonell forklaring, og det er derfor nødvendig å holde hodet kaldt når en tar avgjørelser.
9. Som en mann som har tilbrakt mye av sin barndom og hele sitt voksne liv i tett kontakt med Tempelet må han nesten anses som en mann av overklassen, med gode manerer og et verdenssyn som tilsier at alt har sin naturlige forklaring.
10. Ingen alvorlige. han har levd et noe sjermet og behagelig liv som ikke har tvunget ham til å gjøre annet enn det han selv anser som best, og han har da ikke gjort så mye ut av livet sitt annet enn sine arbeider og bøker.
11. Mennesket er guddomligheten gitt fast form. 'nuff said.
12. Den som har et kaldt og klart hode vil alltid ta de avgjørelser som er best i det lange løp. Det skarpe sinn må derfor aldri tvile på de logiske valg det tar, da tvil er ulogisk og vil medføre forhastede, dårlige besluttninger. Og den med et skarp sinn burde dersom lede de mindre skarpe. Edmund har et skarpt sinn (etter sin egen oppfattelse) og er derfor en utmerket leder.
13. Å kunne observere mennesker utenfor sine vante miljøer, i situasjoner hvor det må hente hjelp innenfra, kan hende fra tidligere liv. kort satt vil muligheten til å lære mer om hvordan sinnet oppfører seg under stress eller i uvante situasjoner være nok til å friste ham til å bli med på farligere ting, såfrem de ikke er til skade for uskyldige.

Dette innlegget er endre av Henrik: 27/10-2012 - 12.41

Jeg streeener bort til døren!
0

#102 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 05/12-2012 - 23.46

Jeg skal ikke si så mye om dagens session før spillerne har fått sagt sitt. Det jeg skal si er at dette var slutten på et kapittel, om ikke en bok. Dani forlater gruppen, og med tre nye karakterer når vi starter opp på nyåret vil det bli en frisk start, en ny historie. I tillegg viste denne sessionen veldig godt forholdet mellom godt og ondt og deres evige kamp i Ravenloft.

Takk for alt dere gir meg, spillere. Denne historien er like mye deres som min, om ikke mer. Det er dere som tar valgene og former verden rundt dere. Det er en sann glede å få ha en sånn gruppe! Postet bilde

Postet bilde

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

#103 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 06/08-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Yrke: Lat på profesjonelt nivå
  • Interesser:Fantasy, sci fi, tegneserier, media.

Postet 06/12-2012 - 13.25

Cecilys journal,

Søndag 2.

Jeg har ingen anelse om hva jeg har begitt meg ut på. Disse menneskene, disse “godhetens forkjempere” er åpenbart sinnsvake, men jeg kan ikke annet enn å beundre viljen og motet med hvilket de kjemper. I dag drepte de et gjenferd. Jeg vet ikke hvorledes en dreper et gjenferd, men det er nå det de gjorde. Et gjenferd som kontrollerer ens sinn.

Gnomen ble begravet i dag. Kremert. Jeg kan ikke si jeg føler noen videre sorg for det stakkarslige vesenet, men Paxton virket berørt. Jeg tror han oppriktig mente Pericul var en god person. Besynderlig.

Snakket med Robertson igjen. Han mistenker også at de har en velstående velgjører. Må undersøke nærmere.

Cecilys journal,

Mandag 3.

Morgen,

Jeg vet ikke om det jeg så i natt var ekte eller ikke, men det var det mest forferdelige synet jeg har sett siden- har sett på lenge. Et monster, formet som en hest, med en man av ild og stikkende røde øyne. Den stampet rundt i haven min i natt, vekket meg med sin motbydelige stank av svovel. Den så meg ikke. Gjemte meg i kjelleren til den forsvant. Avtrykk av hover i haven.

Formiddag,

Dro til Thompson for å spørre om han kjente til denne typen hester. Foreslo at det var en illusjon eller mareritt eller noe lignende. Er mulig. Hovavtrykk.

Dro til mine samarbeidspartnere i Stonegate. Hus brent til grunnen, døde kropper. Ingen visste hva som skjedde. MacClaude & Paxton hadde unnsluppet, kommet seg til tempelet. Fant dem der, hardt skadd. De hevdet Hopkins. Dro for å forsøke å finne ut mer, ingen nytte.

Cecilys journal,

Tirsdag 4.

Morgengry,

En forferdelig morgen. Dro med M&P til en en av deres kontakter for å undersøke mer om disse brennende hestene. Kontakten var død, strupe kuttet. Vi ble overrasket av hestene. Det var to av dem, dekket i flammer med de glødende øynene igjen. Jeg kunne ikke noe for det, jeg kunne- jeg løp. Frykten kontrollerte mitt sinn og jeg flyktet. Jeg løp i blind panikk i flere minutter før jeg klarte å summe meg igjen. Da jeg kom tilbake var begge hestene døde, gudene vet hvorledes, men det var også MacClaude. Eksplodert, viser det seg. Faren ved å bære rundt på krutt når man sloss med brennende hester. Det er min feil, naturligvis. Vet ikke om det er det Paxton også mener, han har et utilgivende blikk. Politiet kom til stedet, og vi ble tatt med til tempelet igjen. Søndagsskolelæreren min ville vært stolt over hvor mye tid jeg har tilbrakt der de siste dagene.

Paxton fikk en beskjed i morges, en lapp. Hopkinsene vil møte ham i parken ved midnatt. Føler ikke jeg har noe annet valg enn å bli med. Vi drar for å samle forsterkninger. Det er nok siste gang jeg skriver her. Kanskje jeg får en verdig død.

Cecilys journal,

Onsdag 5.

Formiddag,

Jeg vender tilbake, godeste journal, i livet og ved mer eller mindre god helse. Vi vant. Vi vant. Hopkinsene er døde og vi vant. Vi samlet mange i går eftermiddag, prester, kalibaner, kriminelle og til og med Robertson. Det var også noen katter som fulgte etter oss. Samme kattene som tidligere har blitt så gåtefullt omtalt? Dro til parken. Mørkt, fullt av illusjoner. Hopkinsene er dyktige til å gjemme seg i skyggene, både billedlig og bokstavelig. Klarte å skyte fru Hopkins, men bare å såre henne. Ble sporenstreks forvandlet til en flaggermus. Jeg hater magi.

Til tross for forvirring fra nye og ukjente sanser fikk jeg med meg at Paxton bekjempet både Blake og Lindsey Hopkins. Hun ba for sitt liv på slutten. Tåken tok henne. Ingen sørgelig dag. Magien gikk over, heldigvis, dog jeg tror ikke jeg noen sinne kan bruke hanskene min mor etterlot meg igjen... De gode vant, i god litterær stil. Robertson innrømte til og med at jeg hadde hatt rett hele tiden. Det ble feiring på Bestemor Gales vertshus. Mye gin og lykke. Orket det ikke lenge.

Møtte Paxton. Tok farvel. Han gav meg en klokke som ikke fungerer, og ba meg fortsette å kjempe for lyset, før han forsvant sporløst. Mystisk herre. Klarer ikke trekke opp klokken. Ville tatt den med til urmaker, men den eneste urmakeren jeg kjenner til er fortsatt kidnappet.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Hopkinsene er borte, mine foreldre hevnet. Alt jeg har kjempet for er oppnådd. Kanskje jeg burde gjøre som Paxton foreslo, kanskje jeg burde kjempe mot byens mørke krefter. Men jeg kan ikke gjøre det alene. Jeg må samle andre. Jeg må sette sammen en gruppe, en gruppe med dyktige folk som kan kjempe mot ondskapen på en måte politiet og offentligheten ikke kan...!

2

#104 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 06/12-2012 - 14.35

Adams, Mac Claude og Paxton gjorde en siste innsats for å lete opp Perriculs familie som hadde forsvunnet. De siste sporene ledet dem havna uten videre resultater. :v/>

Etter nok en slitsom natt med ekstreme mareritt, våknet Mac Claude og Paxton i sitt skjulested i Stonegate. De bestemte seg for å reise til tempelet, men ble forsøkt myrdet akkurat i det de forlot huset. Flere snikskyttere, ledet av Blake Hopkins ventet i bakhold på hustakene. Mens Paxton filleristet en snikskytter på ett av takene, svarte Mac Claude ild mot flere skyttere på takene i nærheten. I forvirrelsen stakk en forgiftet kastekniv Mac Claudes strupe, og han falt livløs til bakken. En desperat Paxton kjempet for å berge sin gode venns liv. Skytterne som stormet inngangspartiet hvor monken hadde dratt med kroppen til Mac Claude, fikk umiddelbar juling og pryl av Paxton. Etter å ha sprengt i stykker halve huset med en av Mac Claudes kruttønner, stormet en sliten Paxton mot tempelet med Mac Claude på ryggen. :neneiNEI:/>

Etter en prat med Adams, bestemte de å undersøke noen merkelige, brennende hester som hadde lusket utfor huset hennes, natten som var. Mot kveldstid, etter tempelets leger hadde lappet sammen Mac Claude, la de tre på reise mot den kunnskapsrike Archibald som hadde hjulpet dem før. Da de ankom butikken til Archibald, så det stengt ut. Paxton ledet vei inn i et sidesmug for å kikke inn vinduene langs butikken. Til slutt oppdaget de den gamle Archibald myrdet på et bakrom. I dettte samme øyeblikk, kom to kullsvarte, brennende hester, omfavnet i en sotaktig og glofylt røyksky, stormende mot dem. Det fryktelige synet av disse utenomjordiske beistene sendte Adams løpende skrekkslagen nedover gatene. Mac Claud og Paxton måtte stå imot dem alene. :yarr:/>

Hestebeistene var beskyttet av en røyksky og steinhardt hud som fikk Mac Clauds kuler til å prelle av. De angrep med brennende hover og bitt, noe som raskt satt de to i fyr og flammer. Mens Mac Claude kjempet en desperat kamp med nærkampsvåpene sine, begynte flamme som omslukte han å komme nærmere den siste kruttønnen hans. Paxton grep om den digre hesten, og jobbet med å knekke dens kraftige nakke. Begge menneskene ble bitt og dengt gjentatte ganger av de mektige monstrene, og kjempet en tapende kamp om å overleve. Det var med en siste kraftanstrengelse at hestens nakken gav etter i Paxtons armer. Mac Claud gjorde sitt beste med i kampen mot beistet mens han helbredet seg med en magisk artifakt fra tempelet - det beistet var for mektig. Et kraftig bitt i hans nakke, sendte han brennende i bakken. Da flammene omslukte kruttønna lød en kraftig eksplosjon. Da Paxton snudde seg mot sin venn, var det kun brendte og sprengte rester igjen. I sinne, grep Paxton om den andre hestens nakke, som hadde overlevd eksplosjonen, og knakk dens nakke etter noen mektige kraftanstrengelser. Mac Claude var død, og for dette skulle Hopkins få svi... :fuckoff:/>

Adams returnerte og vitnet Paxtons dype sorg for sin falne venn. Politiet ankom kort tid etter, og så de utenomjordiske hestene smuldre opp i røyk. Etter å ha dyppet bandasjene sine i hestenes aske, byttet Paxton hatten sin men sin avdødes venns hatt. Cadoc Paxton fortalte at dette var verket til Herr og Fru Hopkins, og at dette skulle de få betale for. :cop:/>

Dagen etter våknet Paxton til en lapp som lå på nattbordet hans i tempelets kammeret hvor han hadde sovet. Brevet var fra Hopkins, som inviterte Cadoc Paxton til en endelig konfrontasjon i parken ved midnatt. Denne dagen brukte Paxton til å forberede seg. Han meldte ifra til alle sine tidligere støttespillere gjennom tiden i byen. Om det var noen som ønsket å vise han støtte, var det nå det gjaldt. Dette var ingen krav, men kun en oppfordring. :cool:/>

Et sted før midnatt, ved et slitt pensjonat hvor det hele hadde startet, muntret Bestemor Gale Paxton avgårde. Sammen med Adams, like utenfor pensjonatet, kom en flokk med sorte katter, ledet av en diger katt, for å følge monken. Et stykke leger på veien mot parken, slo en gruppe fattige kalibaner seg til Paxtons følge. Videre ble Tom The Mountain med følget. Overkonstabelen kom også i egen person. En mystisk tåke fra havna, fulgte den voksende gruppen, på veien mot parken. Prester fra tempelet kom også for å velsigne Adams og Paxton før de reiste tilbake til tempelet. Akkurat ved midnatt ankom de inngangsporten til parken. Portene ble åpnet og Paxton ledet vei mot kjernen av det mørke og skyggefulle stedet. Fru Hopkins stemme lød fra alle mørkets kroker i parken, og lovet død over dem alle. Paxton svarte med ord som vekket håp, som en fakkel i natten, og forberedte seg på et oppgjør med Hopkinsene. :woaw:/>

Konflikten som fulgte var preget av illusjoner som forrvirret massen. Lyden av kampen og krikene i natten bar gjennom bydelen. Cadoc Paxton ble ledet av Menneskehetens Gudommelighet, mot Hopkinsene. Fru Hopkins hadde forandret seg til et fryktinngytende vesen som skremte selv Paxton. Hennes ondskap hadde nesten gjordt henne ugjenkjennelig. Paxton kjempet med sin disiplinerte stålvilje imot heksas mektige besvergelser, som utvilsomt reddet hans liv. Adams kastet seg inn i konflikten, og fikk sin form forhekset til en flaggermus. Blake Hopkins snek seg ut av mørket med en kastekniv med Paxtons navn på. Men Menneskehetens Gudommelige vilje var sterk, og dolken skled far morderens hånd da den skulle bli kastes i monkens hjerte. Paxton stormet Blake, som hadde tatt livet av hans gode gnomske venn, og grep om kroppen til den sleipe ormen. Blake åpnet et forhekset sår i kroppen til Paxton, men ble raskt desarmert og grepet av monkens kraftige armer. Uheldigvis for Blake Hopkins, var den gamle karens ryggikke like hard som demon hestene Paxton hadde kjempet mot natten før. Med et slag i nakken og en bjørneklem, ble morderen slått bevissløs. Fru Hopkins var ildsint da hun trodde hennes ektemann lå for døden og kastet i sinne en besvergelse for å forvirre Paxton. Men igjen og Paxtons kunne ikke stå imot hennes trolldom. Som det hele hadde startet med, ledet Menneskehetens Gudommelighet Paxtons rettferdige spark rett i Fru Hopkins mage. :danse:/>

Mens Fru Hopkins lå på bakken og forbannet Paxton for full hals. Men plutselig åpnet hennes øyne i frykt. For hun så nå at tåken som hadde sneket seg innover i byen sammen med Cadoc Paxton og hans støttespillere, kom nå for å føre henne bort. Tryglende og klamrende til beinet til den standhaftige monken, var det nå ingen nåde å få. Tåken omslukte begge Hopkinsene, og med ett hadde den onde heksa forsvunnet for alltid. Blakes liv hadde forsvandt også med tåken. Lenger inne i byen, var også Hopkins huset sporløst forsvunnet i tåken. Til syvende og sist var det Hopkinsenes egen onskap som hadde fjernet dem fra byen, og de gode folk hadde med all sikkerhet vunnet dette slaget! Heksens trolldom ble brutt, og Adams fikk tilbake sin menneskelige form. ^^/>

I ettertid skulel ble det reist en diskré minnestein i parken til minne for seieren mot de onde og korrupte Hopkinsene. Cadoc Paxton tok farvell med tempelet, overga det mystiske uret til Adams og ba henne om å brenne som en fakkel i byens mørke for å spre rettferdighet og håp. Til slutt forsvant han ned i byens kloakksystem for å fortsette sjelevandringen. :gokf:/>

Med dette ble et mørkt kapittel i byen lukket med en lykkelig slutt. Ondskap og korrupsjon er langt fra frodrevet fra byen. Men selv ett skritt i en kraftig storm, kan være ett skritt i retning mot ly og varme. :teacher:/>

Til Aslak og medspillere: Takk for at jeg fikk være med på et flott eventyr med morsomme personligheter og mysterier. Storkoste meg hver spilling, uansett hvor sort ting så ut. Veldig Ravenloft. Dere får kose dere videre til nyåret med flere spennende episoder. GLHF! Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 06/12-2012 - 14.51

Does not roll for damage, only death!

-D20
2

#105 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 06/12-2012 - 19.08

Fint kapittel avslutning det var kult at paxton klarte det epic, og Mac Claude skal helt klart på min wall of fame.
trist at det var dani sin siste ravenloft på SKSF.

Paxton har helt klart inspirert flere av de unge munkene i tempelet, blant annet en ung munk med et ønske om å rense paridon.
Postet bilde
0

#106 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 09/12-2012 - 19.25

Minner på at alle som må lage karakterer minus Henrik (fikk aldri fra deg, Susanne) MÅ svare på alle disse spørsmålene. Dere kan sende dem direkte til meg om det skal være privat.

Vis innleggStorhertug Aslak sa den 27/04-2011 - 22.30:

1. Hvordan ser du ut? Tiltrekkende? Grotesk? Har du spesielle kjennemerker?
2. Hvor er familien din? Hvor er røttene dine? Har du fått en koselig hytte å bo i, eller er du utvist fra dine forfedres hus?
3. Hva er din største kjærlighet? For hva eller er du villig til å ofre noe? Familie? En kjæreste? En god venn?Guden din? Magi/Visdom/Makt? Et prinsipp? Ville du gjort personlige offer for dette eller ofret andre?
4. Hva angrer du mest på? Har du minner som hjemsøker deg når du prøver å sove? Har du noe ved deg selv du hater?
5. Hva frykter du? Finner du en annen rase/klasse unaturlig eller primitiv? Hater du noe uten å kunne forklare hvorfor? Krymper du i redsel ovenfor noe?
6. Hva facinerer deg? Bøker? Kunst? Mekanikk? Blod og vold? Har du en svakhet for god mat, gåter?
7. Hva er vanene dine? Hva er det du gjør av vane/ritualer? Setter du som bard av noen timer hver dag til øving, leser du Newsbill til hver frokost, tar du som kaliban trofeer fra dine fiender?
8. Styres du av hodet eller hjertet? Tenker du rasjonelt, eller lar du deg rive med av følelsene dine?
9. Sofistikert eller overtroisk? Ble du oppdratt på de fineste kostskoler eller av folk som bare forlot huset for å finne mat? Hva slags bilde har du av verden? Er du en mester i etikette, eller har du vokst opp med utallige historier om folketro?
10. Hva er hemmelighetene dine? Skjuler du noe fra verdenen utenfor? Hvorfor? Om den skulle komme ut, vil det bare bli pinlig eller noe langt farligere.
11. Hvor sterk er troen din? Fnyser du av religion eller gir deg den støtte i hverdagen? Er den noe du ville dedikert deg til? Sender du bønner til høyere makter når du er i fare?
12. Hvor selvsikker er du? Er du aldri i tvil om dine handlinger/mål, eller kjemper du med indre motviljer og samvittighet? Er du født til å lede, være uavhengig eller bli ledet?
13. Hva driver deg til eventyr? Skatter og personlig vinning? Altruisme? Hevn? Skjebne? Fortiden? Kjærlighet?

Som sagt trenger dere ikke dele svarene på dette med andre spillere om dere ikke vil, men dere skal kunne svare meg på alle sammen.

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#107 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 10/12-2012 - 14.59

En annonse i avisen tirsdag den 4., en - etter Oppskakende Hendelser i Byen.

Vedlagt(e) fil(er)

Dette innlegget er endre av Susanne: 10/12-2012 - 15.03

1

#108 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 10/12-2012 - 19.29

Damn my dyslexia, jeg har problemer å dekryptere teksten.

Postet bilde
0

#109 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 11/12-2012 - 00.56

Sorry, gikk for stil over praktikalitet, og blekket mtt er ikke av høyeste kvalitet. Det står "Eventyrere søkes! Arbeid for å redde byen fra den Overhengende Ondskap. Spre lys over byens mørke sidrer, kjemp for menneskets godhet. Farer en mulighet, belønning en garanti. Om interessert vær på den Hylende Hyene torsdag 6. kveld."
0

#110 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 11/12-2012 - 05.47

Vis innleggSusanne sa den 11/12-2012 - 00.56:

Sorry, gikk for stil over praktikalitet, og blekket mtt er ikke av høyeste kvalitet. Det står "Eventyrere søkes! Arbeid for å redde byen fra den Overhengende Ondskap. Spre lys over byens mørke sidrer, kjemp for menneskets godhet. Farer en mulighet, belønning en garanti. Om interessert vær på den Hylende Hyene torsdag 6. kveld."

Synes det var ganske kult jeg. Du må lede noe Call of Cthulhu en gang og gi spillerne slike handouts. De vil bli vill av ekstase for mindre. :)/>

-D20
0

#111 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 11/12-2012 - 18.31

"Hmm... dette virker interessant... kanskje det er på tide å komme tilbake inn i spillet igjen...den hylende hyene..." - Adam Grey

btw hvilken level er vi?

Dette innlegget er endre av Valentino: 11/12-2012 - 18.48

---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#112 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 13/12-2012 - 08.12

Dere er og vil forbli på level 9.

Valle, din nye statrekke er 7, 7, 9, 12, 11, 14 (Det var bare såvidt!) 10, 11, 13, 14, 12, 13 (Sorry Valle. Terningene mine liker deg visst ikke). Husk at du har to stat-increases fra level 4 og 8.

Når det kommer til å utruste de nye karakterene deres kan dere egentlig gjøre dette som dere føler passer karakteren deres. ALLE magic items skal klareres med meg først. Husk også å svare på spørsmålene!
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#113 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 13/12-2012 - 10.07

Jeg ønsker å ta spørsmålene persjonlig (lettere for meg)
Når det kommer til items ønsker jeg et monk's belt.
Postet bilde
0

#114 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 13/12-2012 - 10.40

Vis innleggOle von der Fossheim sa den 13/12-2012 - 10.07:

Jeg ønsker å ta spørsmålene persjonlig (lettere for meg)
Når det kommer til items ønsker jeg et monk's belt.

Mente du egentlig "Paxtons Handwraps"? Postet bilde/>

Dette innlegget er endre av Dani: 13/12-2012 - 10.41

-D20
1

#115 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 13/12-2012 - 15.50

Edmund og ting ja...

Av våpen tror jeg bare han kommer til å ha en cane (ruslestokk, noe forsterket, kan brukes som en club). Han er ikke en eventyrer, ei heller en vigilante, og er av den grunn ikke bevvæpnet eller beskyttet på noen måte (annet enn magi).

Av ting som faktisk er verdifull (som i, ikke tullepæng) hadde jeg bare tenkt dette:
* 10 tonics (det siste batchet hans av alchemical healing, laget over en to-ukers periode).
* Master Work Tools for craft(alchemy). Slikt kjemiker-sett vet dere, men av høy kvalitet.
* Alchemical components verd en del. Aslak kan få bestemme hvor mye jeg faktisk har liggende.
* Litt acid flasks, alchemist's fire, smokestick, tindertwig, antitoxin, sunrod, tanglefoot bag og thunderstone. Aka, "ting en kan lage med craft(alchemy)", da det er dette jeg driver med som hobby(a). Nok en gang, Aslak kan bestemme hvor mye/lite av dette jeg har liggende.

Hva slags ting annet enn acid flasks, alchemist's fire, smokestick, tindertwig, antitoxin, sunrod, tanglefoot bag og thunderstone går det egentli an å lage med craft(alchemy) i Paridon? Ole drev jo med krutt og bomber, hadde det vært mulig å få pris og DC på slikt? Hva slags andre ting er det mulig å få til? Vet Arms & Equipments Guide har litt, husker at det i Expedition to castle Ravenloft var snakk om staker som brant når du staket folk med dem, skjønt det kan jo ha vært magisk så vel som alchemisk. Dungeonscape har noen, Eberron har masse...
0

#116 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 14/12-2012 - 00.56

Jeg må bare slå hammeren litt ned før folk går bananas- D&D's core-bøker samt Ravenlofts egne bøker som Ravenloft Player's Handbook, Van Richten's Arsenal og Heroes Of Light er de eneste splatbøkene dere har lov til å bruke når dere lager karakterer. Dette gjelder for gear, spells, feats, alternative class features osv. Dette er fordi jeg rett og slett ikke gidder å grave meg gjennom to dusin splatbooks for å si yay og nay til alle ideene deres om hva som passer settingen og karakterene deres, særlig ikke når en personlighetsdrevet kampanje har fungert såpass bra hittil. Det finnes meget sporadiske unntak, men da skal det passe karakteren deres fanden så godt. Om dere kommer med slike forespørsler ofte kommer jeg bare til å be dere slutte å spørre.

Når det er sagt skal jeg se på hva dere ønsker nå. Ole, et monk's belt vil med inflasjon være verdt 26000 pund. For denne summen kunne du ha kjøpt et nabolag i øvre-middelklasse distriktet, eller nitti prosent av slummen og alt som er i den. At en munk fra tempelet skal gå rundt med en så absurd rikdom finner jeg dessverre ikke forsvarlig på noen måte.

Henrik, du kan få ha 150 pund i materialer liggende, som er en anselig sum for en middelklasse-alkymist. Jeg lar deg rulle 1d4 for ting verdt mindre enn 100 gp for å se hvor mye du har i stock. Og ingenting fra splatbooks. Alt det andre ser greit ut.

Åja, gunpowder. Du kan lage 1 ounce for 10 sp med et DC 15 kast.

Dette innlegget er endre av Storhertug Aslak: 14/12-2012 - 01.07

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
1

#117 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 14/12-2012 - 11.30

Å, slapp av Ole. Jeg er sikker på at dypt nede i Tempelets mest bevoktede kamre ligger det helligste klenodiet etter *Første Tempelmunk*, et simpel rep, sagt å skulle gi selv den enkleste bonde litt av de nær-perfekte evner denne munken oppnådde i sitt liv. Og hvem vet, dersom du viser deg å være perfekt nok, så kanskje de vil la deg få prøve på deg dette klenodiet i en situasjon hvor det er nædvendig at du er mer perfekt enn perfekt.

100 gp før eller etter inflasjon? Om før så er det alle tingene (unntatt bombs), går derfor ut i fra at du mener etter, slik at antitoxin og tanglefoot bag akkurat faller utenfor. Har i så fall liggende:
3 acid flasks
2 alchemist fire
1 smokestick
3 sunrods
1 thunderstone
4 tindertwigs
3 unser krutt

Edit: Noterer inn her hva vi vet om Rystne Patt og forbrytelsene hans mens de ennå er friske i minnet.
*Noen dager siden: Gatepiken Sally blir lokket inn i et smug (Blackchapel) under pretexten at det var en kunde. Siden trukket inn i et "tomt" hus hvor hun fikk tungen skåret ut med en rusten kniv og flere tenner trukket ut (med tang?). Flere angripere, ihvertfall 4. Visstnok etterlat i live "fordi det ikke er noe gøy når hun ikke kan skrike lenger". Fikk kommentar at hun bare kunne fortelle om hva hun hadde opplevd dersom hun ønsket at andre skulle dø også. Befinner seg for øyeblikket i Tempelets sykestue under Søster Agnes pleie. Vil kanskje bli opptatt som nonne.
*2 dager siden: Chester Fletcher (bokholder, jobbet for Havnefogden) blir drept i sitt hus. Bakdøren sparkes/tvinges opp. Mr. Fletcher selv blir drept i stuen, hvor han tilsynelatende blir radbrukket med en peisrake, får ansiktet sitt holdt ned i glørne og får buken sprettet opp med en knust flaske (populær kallt en "Caliban-kniv"). Når konen våkner ovenpå og roper navnet hans kommer en fyr inn og slår henne bevisstløs med en stump gjenstand (de avknukne bordbeinet fra kjøkkenet?). Hun tortureres og drepes imidlertid ikke. (Hvorfor ikke? Fordi hun var bevisstløs og derfor ikke "gøy"?) Huset endevendes og ramponeres, skjønt intet er tilsynelatende borte. Ms. Fletcher har imidlertid ikke oversikt over mannens papirer, ting kan være borte der. (Kan hende kopierte Fletcher papirer fra jobben, og noen vil at disse papirene ikke skal se dagens lys?) Lapp etterlates hvor ms. Fletcher får beskjed om ikke å gå til politiet om hun vet hva som er best for henne.
*Forrige natt: Calibanen "Ed" overfalles av oppimot 10 menn i hulen under bryggen han og kompisene hans brukt til opiums-bule. Blir slått i hjel med en kjetting surret med piggtråd og blir dratt over knust glass. Usikkert om død før eller etter glass-dragingen. Calibanen "Fred" bevitnet at folkene dro, var den som fant Ed, kan fortelle at opiumet var borte. Påstår at Ed hadde kontakter på skip og var han som skaffet dopiumet. Skal ha vært tre av dem (ham, Ed og en til caliban) som vanligvis møttes der. Skribling på veggene som sa at de bare måtte si i fra om forbrytelsen til andre dersom de ønsket at flere skulle få være med å leke.
*Noen timer siden, like før soloppgangs: Eieren av det "tomme" huset i Blackchapel myrdes brutalt med en skrutrekker gjennom øret. Angivelig for å tidligere på dagen ha snakket med oss under en charm-spell. Under charm-spellen røpte han at Rustne hadde "rekvirert" huset hans tidligere, og at han fryktet at å snakke med oss ville medføre represalier fra Patt. Fyr lyttet ved ytterdøren, stakk vekk når vi kom ut. Mulig informant for Patt? Baker spanet på stedet fra et smug, var "vitne" til mordet (hørte det skje), og forsøkte å snike seg etter gjengen. Ble spottet, stakk inn i et smug, gjemte seg i en tønne, ble funnet. Gav Patt en god non-lethal-punch (usikkert om hadde noen virkning), ble stukket (sneak attack) brutalt av Patt, flyktet opp på taket, ble skutt på, unnslapp. Ropt etter at han kunne flykte, men ikke gjemme seg. Patt visste navnet hans.

Generelle notater og tanker:
* Alle forbrytelsene har vært preget av brutalitet og tortur. Dessuten synes alle også å være preget av en "du holder kjeft om dette eller...".
* Piggtråd, tang og skrutrekker har alle vært involvert som redskaper. Kan hende har Patt eller et av gjengmedlemmene hans tilgang til slike redskaper, eller kanskje har hatt tidligere jobber som håndtverkere eller liknende.
* Fletcher jobbet for Havnefogden. Ed kjøpte opium fra skuter. Kan hende finnes det en forbindelse her. Kan hende er noen av drapene foretatt for å beskytte en smuglingsvirksomhet eller noe likende.
* Utskjæringen av Sally's tunge kan være et tilfelle av "så hun ikke kan fortelle noen om noe hun så". Men hvorfor da ikke drepe henne, slik de har gjort med andre? Kan det være at Patt er moralsk imot å drepe kvinner?
* Eks-medlemmet Adams snakket med antydet at han ble press-ganged inn i Patts gjeng. Kan hende er også andre medlemmer av gjengen pressganged. Eks-medlemmet hadde dog hatt et rykte på seg for å være en hardhaus, og er rimelig å anta at bare brutale slamper blir rekrutert. Påstod også at de ikke hadde noen base, men drev rundt i gatene, for så å samle seg om nettene.
* Patt fant med letthet Ole der han gjemte seg. Kan være at dette bare er et tilfelle av høt search, men kan også være at Patt er en doppelganger og brukte Detect Thoughts for å lokalisere Baker. Kan i så fall være derfor han visste hva Baker het.
* Noen spionerte på samtalen vår i Blackchapel og Patt visste Baker sitt navn (og sannsynligvis adresse). Kan hende har Patt et informasjonsnettverk, men mer sannsynlig benytter han seg av Vincent sitt.I så fall kan det være at drapene ikke er Patts egne initiativ, men bestilt av andre via Vincent. Dette virker dog lite trolig, skjønt eks-medlemmet sa at Patt av og til forsvant på "private ærender", noe som kan bety at han da drar for å snakke emd en overordnet eller hente oppdrag hos Vincent eller noen andre.

Dette innlegget er endre av Henrik: 25/01-2013 - 14.49

0

Del dette emnet:

• 3 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere