Skedsmokorset Spillforening: [D&D v.3.5, Ravenloft] Seks På Tolv - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

• 3 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

[D&D v.3.5, Ravenloft] Seks På Tolv Gruppe som skal løse mysterier i Paridons tåkete gater Gi emnet karakter ***** 1 Stemmer

#51 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 14/05-2011 - 19.16

Vis innleggOle von der Fossheim sa den 14/05-2011 - 16.34:

Et lite teknisk spørsmål angående skytevåpen:

Muskett og pistol er et ranged våpen og bruker da Dex antar jeg, men under black powder avenger sine bonus firearms fetas står Weapon finesse (bayonet, Muskett, or pistol)
hva er da poenget med weapon finesse, betyr det at guns = Str eller har noen gjort feil et sted?

Kan ikke si det 100%, men det er sikkert om du pistol-whipper noen.

Dette innlegget er endre av Dani: 14/05-2011 - 19.16

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#52 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting
  • Ble medlem: 06/08-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Yrke: Lat på profesjonelt nivå
  • Sted:Oslo
  • Interesser:Fantasy, sci fi, tegneserier, media.

Postet 22/05-2011 - 11.00

Såå... Karakterworkshop på onsdag bekreftet, ja?
0

#53 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 22/05-2011 - 17.33

EDIT: Karakterworkshopen gikk fint! Husk at jeg alltid er åpen for spørsmål :)

LOV OG ORDEN I PARIDON:

Zherisia har et gammelt og strengt sett med lover som overholdes nøye. Regn med at de fleste "eventyrer"-handlinger som stjeling, vold, ran osv er forbudt. Desverre er kriminalitetsnivået i byen så høyt at det kan være direkte farlig å bevege seg utenfor hjemmene sine om natten. Her er noen interessante lover:
-Hærverk mot vegetasjon i byen (som feks å felle et tre) er straffbart på linje med mord i Paridon.
-I Shadewell er det strengt forbudt å bevege seg ned i et kumlokk. De setter også privatliv så høyt der at du kan (og vil) bli anmeldt for innbrudd hvis du kikker inn noens vinduer. Politiet har heller ikke lov til å gjøre husundersøkelser der hvis ikke huseieren gir lov.
-I Blackchapel er det en vederstyggelighet å snakke stygt om en avis i offentlighet. Dersom en politimann tar deg i det, venter piskeslag og gapestokk.
-VIKTIG: Alle borgere er pålagt å fredsbinde våpnene sine. Håndvåpen skal bindes fast til slirene sine, buer og armbrøster skal ha fjernet streng, og skytevåpen skal plugges igjen (To full-round actions kreves for å løsne et fredsbundet våpen). Politiet er svært strenge på dette; blir du tatt med et usikret våpen skal du straks sikre det igjen, ellers blir våpenet beslaglagt. Blir du tatt med mange våpen, antas det at du er en smugler, og du vil bli eskortert til Robin Wall.

POLITIET:
Kast fra deg alle illusjoner om dumme byvakter, politimenn (eller "robbies" på folkemunne) i Paridon er veltrente, godt organiserte, har midlene de trenger og bekjemper kriminalitet der de finner den svært effektivt. De kjenner mange av bandittenes metoder (kaster man stein for å distrahere dem trekker de våpen), og tilkaller forsterkninger ved det minste tegn til bråk. De går nesten aldri alene,ved det aller minste går /står de i par. Om nettene patruljerer de gatene i grupper på minst seks konstabler (Bortsett fra i Southshore). I rikmannsdistriktene (Shadewell og King's Quarters) er rutene og vaktskiftene deres tilfeldige hver natt, så ingen forybryter skal kunne utnytte hull i sikkerheten. Da de er både veltrent og tungt bevæpnet vil den tøffeste forbryter nøle før han angriper dem. Robbiene er lette å kjene igjen på de lage, blå frakkene med sølvknapper, svarte hansker og støvler, stålhjelm med pigg på og ikke mist sølvskilt med nummer på både bryst og hjelm. Politiet har også faste vaktposter ved inngangene til Southshore/Docks, Riverside/Docks og Kings Quarters, der de stanser alle mistenkelige individer for inspeksjon. De har mindre stasjoner i hver bydel, men hovedstasjonen deres ligger i Riverside.

ROBIN WALL:
Det mest fryktede stedet i hele Paridon er Robin Wall, festningen i Blackchapel som tjener som både fengsel og domstol. Hit trekker robbiene alle forbrytere for dom og avstraffelse. Dommerne i Robin Wall er svært, svært strenge og henger folk over en veldig lav sko (ved tyveri av verdier over seks pund, for eksempel). Forholdene i fengselet rangerer fra elendige til helt uutholdelige, og vaktholdet er så strengt at ingen har rømt derfra på 15 år. På plassen utenfor tinghuset står tre galger som svært ofte er i bruk. hit trekker folk for litt underholdning i hverdagen.

Vedlagt(e) fil(er)

Dette innlegget er endre av Storhertug von Misthausen: 31/05-2011 - 11.08

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
3

#54 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 31/05-2011 - 16.21

awesome bilde :D

hvor fant du lovene? det sto bare at det var en aristokratisk republikk i ravenloft PHB

for de som lurer er det Magic rating 3 i Paridon det betyr at det er ingen fordeler/ulemper å kaste magi.

Postet bilde
0

#55 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 31/05-2011 - 21.52

Jeg har min egen sourebook på Paridon, som jeg ville satt pris på om dere ikke gikk til verks for å finne. Dessuten er det bare fritt frem for meg å plukke ut ting fra det viktorianske England jeg liker.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
1

#56 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 07/06-2011 - 12.45

Så, blir det spilling i morra da eller?

-D20
0

#57 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 07/06-2011 - 13.26

Yess da! På SKSF imorgen blir det Paridon-Kickoff! Postet bilde

Da var det tid for litt House Rules! Postet bilde

1. You do not powergame.
2. You do NOT powergame! Postet bilde
3. Denne er standard for alle kampanjene mine. Et d20 kast på 1 er ikke et automatisk tap, og en natural 20 er ikke automatisk suksess. Istedet regner du en 1 som et kast på -10, og en natural 20 som et kast på 30. Modifiers blir lagt på derfra.
4. Alle spellcasters skal gi meg en full oversikt over spellisten sin, også hvor mange spells de har per dag. For de som forbereder spells per day trenger jeg en oversikt over hvilke spells de vanligvis forbereder, og jeg vil ha beskjed om det foregår noen endringer.
5. Generelt skal jeg låne karakterarkene deres imorgen for å notere litt info fra dem. Dette skal jeg gjøre hver gang dere levler opp.
6. (Denne tar jeg fra Dani) Når det ikke er din tur i kamp, vær stille og vent på din tur. Bruk tiden mellom rundene dine på å finne ut hva du vil gjøre neste gang det er din tur, så går kampene så smooth som mulig. Postet bilde
7. Hvis du ikke har med deg karakterarket ditt til spilling, spiller du ikke. Så enkelt er det.
8. Om du skulle dø (det kan jo hende...Postet bilde) og spillerne ikke får vekket deg opp, lager du en ny karakter som er en level lavere enn du var da du døde. (Unntak kan gjøres ved energy drain o.l)
9. Bidra til en god spilleopplevelse for alle Postet bilde Metagaming er ikke bra...

Og det skulle være det for nå :) Gleder meg til å se dere på SKSF!

PS: Jeg kommer til å rulle noen skill checks for dere... Postet bilde
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
2

#58 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 07/06-2011 - 13.40

Ser frem til dette!

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 08/06-2011 - 08.23
Grunn til endring: Paxton bekjemper ondskap!

-D20
0

#59 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 07/06-2011 - 17.38

.

Vedlagt(e) fil(er)

1

#60 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 07/06-2011 - 19.46

Awesome! =D

Dessverre kunne ikke Henrik og gnomen hans være med oss imorgen :( Men han kommer sterkt inn senere! Fordelen med å spille i en stor by er at roller alltids kan ha noe å gjøre om spillerne ikke er til stede. Etterhvert burde jeg kunne åpne for at spillere som ikke deltar kan få muligheten til å finne på ting rollene der gjør imens :)

Vet ikke når dere kommer imorgen, men vi begynner så snart vi kan.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#61 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 08/06-2011 - 23.12

I kveld var jeg på min filosofiske vandring gjennom byen. Jeg hadde blitt informert at Dr. Faust jaktet på noen eller noe her i bydelen. Jeg håpet doktoren ikke havnet i bråk, og aktet å bistå ham om han skulle havne i trøbbel. Og i nattens uhygge, ledet skjebnen oss sammen... :danse:

Kvelden var regnfull som alltid. Dens ro ble plutselig brutt av pistolskudd like i nærheten av der jeg vandret. Umiddelbart stormet jeg mot bråket, og kom til en opiumsbule hvor en forvirret dørvakt så forskrekket ut. Ut hoveddøra fløy en flaggermus (trolig vampyren Mr. Smith Jr.). Jeg stormet ned den bratte nedgangen i mørket, og kom i et røykfylt rom hvor Dr. Faust og en vampyrjeger ved navn Jacque Mac Claude ble angrepet av leiesoldater armert med dolker og skytevåpen. Jeg kom straks til unnsetning, hvor på jeg uskadeligjorde en av leiesoldatene. Doktoren løp opp trappa og ut, og jeg følgte på. Men det var for sent. Vampyren de hadde jaktet var flydd bort i nattens mørke. :wow:

Mens Mac Claude og jeg speidet etter byvakter, la vampyrjegeren merke til en skikkelse i et smug i nærheten som spionerte på oss. Han løp straks for å fakke spionen, og jeg kom selvsagt for å hjelpe. Den lille sorte skikkelsen pilte gjennom smuget, og jeg satt opp farten gjennom gata. Noen kvartaler unna, så jeg skikkelsen smette inn en tilfeldig dør i ett av smugene. Jeg ville ikke gi skapningen mulighet for å unnslippe, så jeg smalt opp døren og stormet den skyggefargede, lave skapningen. Raskt som lynet, skøt den ut sin slangeaktige arm som flerret meg dypt i min skulder. Smerten bet hardt, men jeg har opplevd verre. Med slagarmen svekket, ga jeg skapningen en bjørneklem, et kne mellom beina og skallet den hardt i hodet. Mac Claude annkom, og skøt, med ypperste presisjon, skapningen til døde. For å være helt sikker på at det fæle beistet ikke ville gjøre flere folk ille, moste jeg den i bakken. Vistari-kvinnen, Mala, som eide butikken vi nå hadde forsøplet var forståelig nok noe irritert. Jeg beklagde på det dypeste, og moppet opp sølet, og kastet skapningen ut i smuget. Mac Claude informerte om at disse Skyggeskapningene var en pest og plage som holdt hus i byens kloakk. Og sant som det var, fikk vi ikke lenge etter, øye på en gruppe til av disse monstrene som flyktet ned i kloakken. :fuckoff:

En venn av Mala, en gammel Kaliban ved navn Steve, var i krise. Jeg overhørte dem prate om at vannforsyningene deres, altså kalibanene, var blitt tømt på mystisk vis. En tydelig vederstyggelighet! Jeg tilbydde straks Herr Steve hjelp fra både Mac Claude, Doktor Faust og meg selv! I kveld skulle folk få sove godt! Etter en tur i brønnen deres, fant jeg ut at vannet hadde forsvunnet ned i jorden. Eneste løsning var nok å kravle ned i kloakken, Gud forby, for å undersøke nærmere. Jeg fant frem bønnebåndet og ba for hva ondskap jeg hadde møtt sålangt i kveld, og om hva vi vil møte i kloakken. Jeg ba Herr Steve om å slappe av mens vi alle fire (Mala virker noe kjent med kloakken, og vi trenger noen til å lede oss trygt frem) drar for å fikse problemet! :ninja:

Stanken i kloakken var helt enormt forferdelig! Og jeg kunne umulig ha navigert i kloakkens enorme virrvarr av tuneller. Men Mala sviktet ikke. Hun ledet oss til et sted hvor noen tydeligvis hadde hugget og gravet seg gjennom kloakkveggen og innover en grovt utgravd, smal gang. Hakkene og spadene som enda lå på åsstedet var av bra håndtverk, men hadde ingen merker eller tegn på eierskap. Jeg brukte lanterna for å lyse vei innover i den utgravde jordgangen som buktet seg innover. :v

Etter noen titalls fot innover, åpnet det seg til et hulrom i jordsmonnet. Her så vi mangfoldige hull i jordveggene, hvor et mangfold av slangeaktige, spisse røtter stakk ut av jorden. Mac Claude informerte oss at denne feite annsamlingen Blodrøtter ernærer seg av å trekke væske gjennom de spisse røttene sine. Det hadde drukket seg feit på brønnvannet til de stakkars kalibanene, men var også i stand til å suge blodet ut av folk, samt forgifte dem med sin giftige sevje. Den reagerte på nærværet vårt, og begynte å kveile seg mot oss. :cthulhu:

Mac Claud entret hulrommet med musketten sin og skøt inn i røttene. Rød sevje sprutet over alt. Pistol på pistol ble avfyrt, og etter hvert så jeg også vampyrjegeren trekke korde og kortsverd for å kappe av røtter. Selv stormet jeg rot-nettverket, og fant kjapt ut at de seige rotannsamlinger i jordsmonnet trengte presise, lette slag med mine knyttenever fremfor tunge, upresise slag. Ettersom den røde sevjen sprutet i øynene mine, og kruttrøyk fylte kammeret, fant jeg ut at det var lettere å grabbe tak i de tentakkelaktige røttene, knekke dem, og røske dem ut av jorden. Doktoren avfyrte skudd i røttene, og jeg skimtet Mala, armert med et vellaget kortsverd, som pirket i rotsystemet. Til slutt fikk vi røsket hele blodrotens rotnettverk ut av jordsmonnet og knust i biter. Jeg kjente meg svært annpusten etter et rasp i skulderen, hvor det var tydelig at giften hadde fått tak i meg. Men det er ikke noe som ikke prestene i tempelet eller et par netter med søvn kan fikse. Jeg gravde litt i jorden, og fant ved hell et forgylt urverk i ustand. Doktor Faus annslo kjapt at det hadde en verdi på rundt 500 pund. Fantastisk! :D

Kalibanene hadde forståelig ikke nok penger verken til mørtel for å tette igjen kloakkveggen, og heller ikke til å betale prestene for å renske vannet. Men vi hadde jo tross alt kommet over et dyrbart ur som vi kan bruke for å fikse problemet. Jeg ba Steve om å ta det med ro, og at jeg ville ta med Mala inn i byen, i morgen,(jeg vet om noen gnomske urmakere) for å selge uret, handle mørtel til reperasjoner og for å betale prestskapet for å velsigne vannet i brønnen. På vei hjemover traff vi på noen konstabler som tok en rutinesjekk på våpene våre, og ba oss om å vitne ved Robins Vegg i morgen tidlig. Vi nevnte selvsagt om skyggeskapningene og leiesoldatene vi hadde støtt på i natten. :cop:

Lettere annpusten og noe sliten etter en flott, filosofisk vandring, kjenner jeg en behagelig ro i mitt hjerte. På grunn av vår harde arbeid i nattens løp, har byen blitt noe tryggere og bedre enn den var i går. Jeg priser Menneskets Gudommelighet for å ha ledet oss riktig retning i natt. :#

-Cadoc Paxton

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 09/06-2011 - 07.44

-D20
2

#62 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 08/06-2011 - 23.36

og jeg trodde min karakter var ost...
Postet bilde
0

#63 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 09/06-2011 - 07.58

Vis innleggOle von der Fossheim sa den 08/06-2011 - 23.36:

og jeg trodde min karakter var ost...

Rollen min er svært inspirert av Armstrong fra Full Metal Alchemist. :lol:
*Punch punch* & *Flex flex*

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 09/06-2011 - 08.00

-D20
1

#64 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 09/06-2011 - 09.33

Veldig bra referert, Dani ^^

Som dere skjønner, gikk det slag i slag denne sessionen! Tusen tak til spillerne. Jeg hadde mye å tenke på under min to timer lange reise hjem :P
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#65 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 09/06-2011 - 22.06

sexperiece? :lol:
Postet bilde
0

#66 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 09/06-2011 - 22.40

Det var de, ja :)

Ole: 1000 XP
Ziener: 1000 XP
Susanne: 1000 XP
Dani: 1000 XP

XP går for en passende post nummer tre hundre ^^

EDIT: Urettferdig behandling fra min side.

Dette innlegget er endre av Storhertug von Misthausen: 09/06-2011 - 23.10

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
1

#67 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 13/06-2011 - 09.45

Når kan vi spille igjen?

Postet bilde

-D20
0

#68 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 13/06-2011 - 12.36

På Onsdag er jeg opptatt med innflytting. Uka etterpå, kanskje?
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#69 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student

Postet 01/09-2011 - 12.21

Kjapp logg av de 2 siste sesjonene:
Under sitt salg av klokken de fant plukket våre helter opp en bekjent av Jaelle, nemlig Pericul, en gnom velkjent i slummen, og hos enkelte i politiet, skjønt selvfølgelig han selvfølgelig aldri faktisk hadde vært innvolvert i noen kriminelle ting. Han hang seg på våre helter for å se hva Jaelle drev med, og ble med dem til bestemor Gaels pensjonat. (Hvorfor de skulle hit husker ingen.) Mens de var der overhørte de en samtale mellom Madam Hoppkins (den lokale mafiabossen, sammen med hennes mann) som var meget skuffet over en annen fyr som også oppholdt seg der. Visstnok hadde han og de andre mislyktes i noe i forbindelse med den vanndrikkende planten, og det ble klart for våre helter at Madam Hoppkins var involvert i denne uhyrlige saken, og ikke på noen god måte. Resultatet var at broder Paxdon løp ut i gaten og sparket henne i ansiktet så snart han var ferdig med å be formiddagsbønnen sin. Madam Hoppkins likte dårlig hvordan Paxdon's fot ubedt hadde inngått intime relasjoner av fjeset hennes, og forsvant i en røyksky. Padox tok dette som tegn på at hun åpenbart drev med slem magi. Dette synes å bli "bevist" kort etter da Paxdon plutselig endret form til en rotte, mens Hoppkins smilende så på fra et vindu i nærheten. McClaud valgte å besvare besvergelsen med ild, skjønt Hoppkins kom seg tilsynelatende unna, da intet lik ble kunnet. Brune ting hadde offisielt truffet roterende ting.

Våre helter samlet seg i Periculs leilighet for å diskutere ting videre, og Jaelle og Pericul gikk motvillig med på å hjelpe de andre med å ta ned Hoppkinsene. Paxdon ble gitt sin gamle fom tilbake (mer eller mindre, kun noen rotteklør forble) av de lokale tempelet, mens Pericul solgte litt informasjon mens han selv lette etter informasjon.

MacClaud forsøkte senere på kvelden å selge sine evner med pistolene sine for å infilterer mer, men gav sitt egent navn, da han mente det var uhedelig å lyve, noe som igjen førte til hoderystelse fra den lille gnomen. Jaelle var ennå borte på info-jakt da de tre herrene samlet seg igjen, og ble "enige" om at det var best å forsøke å fremprovosere et overfall. Mens de tuslet langs gatene litt etter hverandre (men med et stykke imellom) sikker på at de allerede var overvåket måtte de imidlertid gjennom en stor politisperring, noe som er alt annet enn enkelt når du er 3 fot høy og politiet hater deg. I et forsøk på å bløffe seg til en grunn til at han skulle ut av slummen gav Pericul støvlene sine til Paxdon som gikk gjennom først og i forveien. den egentlig grunnen til at han ville at den store mannen skulle ta støvlene hans nevnte han ikke. Politiet virket i utgangspunket meget empatisk innstilt ovenfor den barfotede gnomen, og sendte 2 politimenn med ham for å lete etter vennen som hadde støvlene hans. de førte ham imidlertid ned til bryggene hvor en doppelganger *gisp* stod klar til å overta formen og livet hans, og så likvidere ham. Pericul greide heldigvis å kaste seg i elven før han ble skutt, men ikke før doppelgangeren hadde fått fullført målet sitt, nemlig å lese tankene hans og stjele formen hans. Da Paxdon kom til stedet ble han fortalt hvordan en doppelganger hadde formen til Pericul, men flyktet ut i elven. Pericul så ikke annet valg en å svømme vekk, gjemme seg i et smug mens politistyrken jaktet på ham, og generelt ligge lavt inntil videre. At vennene hans trodde at doppelgangeren var ham, og at han var en doppelganger bekymret ham imidlertid ikke så mye. For der han lå gjemt hadde han god tid til å tenke, og hadde allerede formulert en bombesikker plan som ville bevise hvem som var den ekte Pericul og hvem som egentlig var en doppelganger.
Jeg streeener bort til døren!
0

#70 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 01/09-2011 - 19.16

XP please?
Postet bilde
0

#71 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 01/09-2011 - 19.30

Jeg har forresten funnet team-musikken til Pericul. Passer perfekt til navnet hans.
0

#72 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 17/11-2011 - 20.34

Godt å blåst litt fart inn i kampanjen igjen!

Vedlagt(e) fil(er)

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
1

#73 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 18/11-2011 - 23.25

Stakkars folk, de er fortapte alle tre. Carpenter og sønn fordi vi ikke er de beste til å skulle beskytte noen mot mafiaen. Vi kan ikke engang beskytte oss selv. Beste han og sønnen kan håpe på er at vi lager så mye helvete at mafiaen glemmer å drepe dem i sin vendetta mot oss. Vincent fordi MacClaud kommer til å skyte ham i ansikte til han slutter å puste. Og noen gang til om jeg kjenner ham rett...
0

#74 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 19/11-2011 - 16.07

HEY jeg har all rett til å skyte han, butikken min eksploderte!
Postet bilde
0

#75 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 19/11-2011 - 19.21

Du skjøt først...
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#76 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 19/11-2011 - 19.23

...Er Vincent et bilde av Jonathan Pryce?
0

#77 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 19/11-2011 - 20.42

Vis innleggStorhertug von Misthausen sa den 19/11-2011 - 19.21:

Du skjøt først...

han sto å siktet på meg før jeg trakk.
Postet bilde
0

#78 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 19/11-2011 - 23.49

Vis innleggOle von der Fossheim sa den 19/11-2011 - 20.42:

Vis innleggStorhertug von Misthausen sa den 19/11-2011 - 19.21:

Du skjøt først...

han sto å siktet på meg før jeg trakk.

Han ville bare at du skulle gå, du trakk faktisk av :P

Susanne: Jommen er det ikke det! Tenker ikke over slikt.

Dette innlegget er endre av Storhertug von Misthausen: 19/11-2011 - 23.51

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#79 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 20/11-2011 - 20.55

Jeg må vel få "skyte" inn i denne diskusjonen - Om noen hadde våget å peke en pistol på Paxton,
så hadde personen fått en 20kg illebefinnende knytteneve i ansiktet før noen hadde fått sagt "Morn-du!?".

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 20/11-2011 - 20.58

-D20
1

#80 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 21/11-2011 - 01.00

Har nu snakket med Henrik (som, i tilfelle dere ikke hadde lagt merke til det, er meget hyggelig), og det blir Ni På Tolv igjen på onsdag allerede. Etter dette blir det fullt eksamenspes, så dette blir sannsynligvis årets siste session. Håper alle kan!

Vedlagt(e) fil(er)

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#81 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 17/12-2011 - 01.16

når MacClaud og Paxton skal snakke med Tom the Mountain

Postet bilde
0

#82 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 10/01-2012 - 14.25

Godt nyttår alle sammen! Eventyret fortsetter på SKSF imorgen, forhåpentligvis! Kan hende jeg blir opptatt, men ser foreløpig ikke slik ut.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#83 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 10/01-2012 - 14.49

Flott! Ser frem til å bedrive mer "monk-y-business"!

Er alle med i dag eller?

11/01/12:

Episoden startet med at en karavane med det mystikse vistani-folket annkom byen, hvor de slo leir. Nyskjerrige innbyggere ble tiltrukket leiren hvor det ble solgt urtemiksturer av alle sorter, spådd i kort og spilt lystig musikk. Over markedsplassen kunne både lokkende og hissige stemmer høres. Broder Clarksons klagende røst kunne høres fra et telt hvor han kranglet med en vistani over pris og bruk av verktøy. Frøken Mala ble gikk i følge med en stor, rødhåret vistani inn i en vogn for en privat affære. Perricul og Paxton tittet seg rundt i leiren etter det yrende livet som hadde oppstått.

Etter et mystisk (og uten tvil - sjebnebunnet) møte med en spåkone i en av de mer fargerike vognene. Etter å ha blitt generøst tilbydt en spådom sammen i følge med sine gode venner, Mala og Perricul, nølte Paxton ikke et sekund for å samle dem for en unik opplevelse. Spådommen som ble spådd i kort, fortalte om fortidens sannhet, og fremtidens utfordrende stier!

Etter den fantastiske spådoms-opplevelsen, noe vellsmakende segøyner-snacks, en tur innom urteselgerne og en meldig senere, dro de gode vennene for å hilse på MacClaude som fortiden holdt hus hos Bestemor Gale. Her var allerede broder Clarkson på besøk. Vennene pratet om å begynne å grave etter spor i sammeknyttning med Hoppkins-mafian, da leven fra sinte Bestemor Gale trampet forbi romdøra deres. Det viste seg at hun hadde oppdaget noe som krøp på taket, og skulle gå for å undersøke saken nærmere. Mala, MacClaude, Clarkson og Paxton fulgte Gale opp til loftet.

Da vennene kikket opp på loftet, lød et rop fra Perricul, "Hjelp, hjelp! En innbruddstyv!", fra underetasjen. Vennene stormet nedigjen til rommet. Her fant de en noe forvirret gnom med en vedkubbe i hånda som tittet bort på vinduet som hadde blitt brutalt slått åpent fra innsiden. Perricul hevdet at det ikke var en innbruddstyv, men en gammel venn som hadde stukket innom på besøk. Men det var noe som ikke stemte. Forklaringen virket vag, som om noen hadde forhekset det svake gnomesinnet hans med å få han til å tro at det var en gammel venn han hadde møtt. MacClaude misstenkte at dette kunne være verket til en vampyr, hvor det etterpå ble spekulert i hva en vampyr faktisk var. Konklusjonen var at en vampyr var farlig, livnærte seg på blod og var svak mot sølv. Paxton dro så alene ut i natten mot tempelet.

På veien ble Paxton møtt av en stemme fra et smug som kalte han med navn. En høyreist mann med trekanthatt viste seg. Monken kjente igjen skikkelsen fra Perriculs beskrivelse fra tidligere på kvelden. Mannens øyne var preget av et umenneskelig villskap. Paxton stålsatte viljen sin og ærkjente den ukjente skikkelsen som en gammel venn. Som anntatt, ga skikkelsen bekreftelse på at Paxton var under hans innflytelse slik som Perricul tidligere hadde blitt. Paxton priset seg lykkelig for at nosferatuen ikke kunne lese tankene hans slik som en doppelganger kan. Uten å nøle, hilset Paxton nosferatuen med et "Hopp-Kick"!

Med et kraftig smell, men uten ta en skramme, tok nosferatuen imot det kraftige sparket. Den onde skapningen var rask som en katt og med styrke som en vill okse. Etter noen kraftige knytteneveslag fra skapningen, forstod Cadoc Paxton at dette ikke var et slag han kunne vinne alene. Raskere til bens enn villdyret, løp han tilbake til Bestemor Gales og fortalte vennene om møtet. En slagplan ble laget. I nattens løp oppdaget Mala kjefting fra Bestemor Gale nedenfor, da hun jaget bort en skikkelse, som anntas å ha vært nosferatuen som prøvde å snike seg inn. Mannen med trekanthatten forsvant i tåka som om han oppløste seg.

Dagen etter dro Perricul, Clarkson og Paxton for å søke svar i tempelet. Frøken Mala og MacClaude dro innom "møtestedet" med bestillingsliste til deres sponsor. Her møtte de en viss butler som overleverte dem svar på meldingen.

Hvordan vil kampen mot "Nosferatuen" fortsette? Vil MacClaude få sin hevn, eller vil den oppsluke ham. Vil svaret på hvordan å bekjempe mot denne ukjente type ondskap ligge i tempelet? Og vil spådommen fra vistaniene være til hjelp?

01/02/12:
Noe usikker om kronologien i disse hendelsene...

Etter en prat med Bror Bjørn og tre timer i biblioteket, endte Perricul, Clarkson og Paxton opp med ingen videre informasjon om Nosferatu. Clarkson ble igjen for å brygge en magisk beskyttende drikk, mens de to gode vennene dro til Pensjonatet til Bestemor Gale.

I timene som hadde gått, var MacClaude i ferd med å smi et sett med hansker i en peis, på rommet sitt i pensjonatet. Den tette peisen sørget for å lage en søle av sort røyk som stakk ut av vinduet på rommet, noe som omsider førte til en bekymret Paxton som kom løpende til unnsetning.
Mens MacClaud jobbet hemmelighetsfult med hanskene sine, ble Mala oppfordret til å prate med de omreisende segøyner-vennene sine. Perricul ble med Paxton for å trene i tempelet.

Mala dro til segøynervennene sine for å prate med en av spåkonene. Etter å ha fortalt hele sin historie (og muligens byttet sin sjel), fikk hun vite mange av Nosferatuenes hemmeligheter. Men solen hadde allerede gått ned på vei hjemover, og Mala var helt alene i byens mørke gater...

Da Paxton og Perricul dro tilbake til pensjonatet, puttet en tilfeldig person en lapp i Paxtons stålneve. Deres sponsor ba dem om å møte kl 14:00 på møtestedet deres. Videre til Bestemor Gales pensjonat, fant de en slapp og lettere skadet Mala i trappeoppgangen. Hun hadde havnet i noe bråk på veien, men hadde kommet ut av det uten særlige skader. På rommet, sammen med MacClaude, fortalte Mala hemmeligheter om Nosferatu som hun tidligere hadde lært av segøynervennene sine.

Broder Clarkson ble omsider ferdig med beskyttelses-brygget sitt, og dro dermed for å møte de andre. Men solen hadde allerede gått ned på vei hjemover, og Clarkson var helt alene i byens mørke gater...

Bestemor Gale ropte på hennes semi-permanente "gjester", etter å ha dratt med seg kroppen til Clarkson som hun hadde funnet på gaten litt utfor pensjonatet sitt. Den gale magikeren hadde to ferske bitemerker i halsen sin, og så mørbanket og blek ut - men var fortsatt i live! Da han våknet, hadde Nosferatuens makt kastet slør over hans hukommelse, for han husket ingenting av hendelsen.

Dagen etter denne hendelsen bestemte vennene seg for å ikke reise rundt i byen alene lenger. Broder Clarkson var blitt bitt av en Nosferatu, og dermed under dens kontroll. Mala, Perricul og Paxton eskorterte han tilbake til Tempelet. Her ba han Broder Mann om å holde et våkent øye over Clarkson, mens Perricul hadde en hyggelig prat med to brødre fra "Menneskehetens Vitner". Mala "fikk hjelp" for å skjekke rundt i tempelets bibliotek av en nedlatende og svært rasistisk bibliotekar.

Etterpå hentet de tre MacClaude, og dro til møtestedet for klokken to avtalen deres. En imøtekommende butler mottok dem, og ledet dem gjennom en gang beskyttet av et dusin riflemenn gjemt i skyggene. På kontoret møtte deres sponsor dem i egen person. Informasjon ble delt og en plan ble formet. Fire av herrens sølvbelagte familievåpen samt en magisk sekk til å oppbevare dem i, ble lånt ut til vennene.

Vennene bestemte seg for å søke etter Nosferatuen som tidligere hadde bitt Clarkson, og søkte i område hvor han hadde blitt overfalt. Her fant Perricul en dame som hadde et sykt barn. Det viste seg at den stakkars unge og uskyldige jenten hadde blitt bitt tre netter på rad. Hennes sinn var omtåket og slørete, men i et øyeblikk av klarhet, fortalte hun at Nosferatuen ville vende tilbake i natten for å gjøre seg ferdig med henne. Paxton pratet med moren, og ble enige om å våke henne gjennom natten.

Mala fant noen spor som ledet dem til noen bakgater hvor liket av Steve ble funnet, skamslått og tømt for blod - et forferdelig syn. Vennene dro til en annen bygning hvor sporene endte. Vennene samlet motet utfor døren, for hvilket beist ventet på dem fra innsiden... Muligens Steves gjerningsmann. I det Paxton grep etter dørhåndtaket lød et høyt klikk fra innsiden av vesten - Klokken hadde nå blitt åtte på tolv!
*Bam-bam-baaaam*

22/02/12:
Hei, nå er jeg litt usikker på om det blir Åtte på Tolv i dag. Men uansett må jeg melde at jeg ikke kommer på SKSF i dag.

27/02/12:
Blir det Åtte på Tolv på onsdag?

01/03/12:
Nå er det lengesiden vi har spilt, og det gikk nettopp opp for meg at kliff-hangeren vi stoppet ved sist spilling, ikke var det stedet vi forsatte ved denne gangs spilling. Faktisk var vi alle fokuset mer på jenta som nosferatuen skulle ta. Underling at ingen av oss husket dette... :v

Vi valgte å ta med broder Clarkson for å våke over gatene utfor huset hvor jenta bodde. Moren var selvsagt noe skeptisk til Paxton, da han introduserte hans hjelpere som skulle bli med og bekjempe det som gjorde jenta syk - MacClaude og Mala. :#

Paxton gjemte seg på en krakk i hjørnet av rommet der jenta lå og sov, dekket av en tønne i skyggene. MacClaude gjemte seg i skapet. Mala lå under senga med en ladd armbrøst. Månen tittet frem mellom skyene, og mot middnatt snek en tynn tåke inn gjennom det åpne vinduet. Jenta sto opp som en søvngjenger mens tåka hvisket til henne. Tåken ble mer og mer solid, og tok menneskeform. :wtf:

Paxton helte i seg en hellig drikk mens han presset seg mellom nosferatuen og jenta, mens han beskyttet seg mot kraftige slag fra monsteret. Distrahert av Paxtons manndige legger, skøt mala etter beina på nosferatuen. Men pilen fant ikke annet enn en ufarlig vegg. MacClaude sparket opp skapdøra, kom ut av skapet (pun intended), og skøt nosferatuen med pistoler og muskett. Nosferatuen freste da han ble skutt med sølvkuler. Det femte skuddet fra MacClaude felte monsteret mens Paxton fumblet rundt i kruttrøyken med sine massive knyttenever og Mala forsatte med å sende piler i vegger og tak. XD

Jentas mor var selvsagt skremt av hendelsen, hvor Paxton forklarte henne at de hadde bekjempet et ondt monster som var grunn til hennes tilstand. De dro da med liket på slep mot Robin Wall. På veien, et lite stykke unna der vampyren ble "drept", kom en flokk med villhunder stormende mot dem. Det ble en blodig kamp, og det var klart at gruppa var målet. Hundene rev og slet i MacClaude og Paxton. Flere hunder ble grillet av Clarksons lyn og magiske energier. Mens MacClaude og Paxton hugget og slo hund for hund, dekket av Malas knøttsmå piler, ble til slutt Paxton fellet av hundene. MacClaude hugget og stakk ned de siste hundene som kjempet til døden, og det var klart at det var magi som drev villskapen i hundene. :fuckoff:

Paxton fikk noen legende drikker i seg, og kom til bevisshet. Like i nærheten stod Smith og to av hans nosferater. De truet med å drepe Paxton (som var i ferd med å lege og beskytte seg med magiske drikker) om de ikke fikk kroppen av den "døde" nosferatuen de tidligere hadde bekjempet. Men Paxton kom seg, puttet på sølvhanskene sine og gjorde seg klar til å banke dem. Dessverre brukte Smith kontrollen over Clarkson ved å ta han til gissel. Dermed ble Bror Clarkson bittert byttet med den døde nosferatuen. De gode vennene trakk sine skadde kropper til tempelet hvor de ble tatt hånd om av prestene. :ssh:

Kvelden etter møttes alle sammen ved pensjonatet til Bestemor Gale som filleristet en ung doppelganger-mann som ble tatt for å kikke inn vinduet. Ellers var Gale strålende fornøyd over kjerra med hundekadaver hun hadde funnet - noen var til og med ferdiggrillet! Mysteriegryte ble servert på pensjonatet, noe som tydelig ikke falt i smak for MacClaude, som kjapt drakk gin for å bedre tilværelsen. :tard:

Etter en kort prat med Charles oppå rommet i pensjonatet, hørte vennene Bestemor Gale som fikk teften av inntrengere. Vi fulgte henne til loftet hvor hun ba noen om å komme ut fra mørket. To nosferatuer viste seg. En av dem ble banket opp av Gale og ble kastet ut på gata. Den andre ble skutt til "døde" av MacClaude. Kampen mot den som hadde endt på gata ble også bekjempet av vennene. Relativt uskadde, tok vennene med seg "likene" til nosferatuene og dro med Robin Wall som mål. ^^

NB: lol Nå har jeg skrevet 7 innlegg etter hverandre. :ninja:

Dette innlegget er endre av Dani: 22/03-2012 - 09.06
Grunn til endring: For å la være å x2- / x3- / x4- / x5- / x6- / x7- poste

-D20
0

#84 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 20/03-2012 - 15.36

Siden jeg nå har fått vite at gnomisk er gresk i Darkon; Er det noen av dere som snakker gnomisk? Grunnen til at jeg spør er at Pericul Trelos har et etternavn på gresk som har en betydning i forbindelse med hans latisnke fornavn...
0

#85 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 20/03-2012 - 23.19

Fantastisk - endelig noen som brøt x7-streak-innlegget mitt. O takk Gud! Følte meg alene i verdenen. :lol:
Tror at Paxton kun kan prate det riktige språket. XD

Aslak, om jeg skal bruke mitt 1000 innlegg her, må du nesten skrive et innlegg.

Dette innlegget er endre av Dani: 22/03-2012 - 11.51

-D20
0

#86 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 23/03-2012 - 00.45

Den røde løperen er rullet ut!
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#87 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 23/03-2012 - 07.38

Spilling 21/03/12:
Ved den første vaktposten, bestemte politiet for å eskortere Paxton og MacClaude til gjennom gatene til Robin Wall. De to politibetjentene var nervøse i månelyset som tittet frem mellom skydekket. At de to menne de eskorterte bar på døde skikkelser, gjennomboret av bajonetter i søv, var ikke noe som hjalp på motet deres. Gatene var trange, og så snart det ble mulig, dro de gjennom hovedgaten som ledet opp til Robin Wall. :cop:

På tross for at det var sent i natten, ble MacClaude og Paxton ledet inn til en politioffiser for å avlegge forklaring. De to likene de bar på, ble sendt for undersøkelse til en av politiets leger. Politioffiseren som var noe klar for å avslutte arbeidet sitt for natta, ba oss de to herremennene missfornøyd om forklaring. MacClaude og Paxton forklarte at likene var nosferatuer, noe politioffiseren ikke helt fikk seg selv til å tro på. Han ordnet dem et møte med magistraten den neste dag. :twisted:

Dagen etter kom Clarkson, Mala og Perricul for å møte MacClaude og Paxton i tempelet. Videre reiste de sammen til Robin Wall, hvor Perricul ble med sine venner til magistraten. Selv om MacClaude Paxton var ordentlige og rettskaffne borgere, hadde de intet bevis å fremlegge for magistraten som bevis for at nosferatuene var de bloddrikkende beist. På grunn av manglende bevis for å uskyldiggjøre MacClaude og Paxton, fikk de en uke på seg å skaffe beviser. Fikk de ikke oppdrevet noe håndfast innen denne tid, ble retten nødt til å dømme dem for drap på de to nosferatuene. :#

Vennene fant Mala på den nærmeste bar, drikkende på en flaske med billig gin. Her begynte vennene å planlegge hvordan de skulle gå frem for å fange en nosferatu i live. Det viste seg at Clarkson hadde kjenskap til magi som kunne sende slike vanndøde i dyp søvn! Han hadde også overhørt at Vincent var tilbake på "Kråkereiret" med Tom the Mountain, som skulle gjenåpne baren med en brytetevling. :teacher:

Veien gikk omsider til Kråkereiret hvor de møtte med Vicent. Den sleipe ormen var ikke fornøyd, men samtlige satt seg ned for å prate forretninger. Paxton var ikke en mann av store ord og sleip tunge, så han fikk ikke sanket mye informasjon om nosferatuene fra Vincent. Stemningen ble noe annspendt da MacClaude og Vincent mellom seg med noen skarpe replikker, men ingen våpen ble trukket. Til syvende og sist kom vennen tomhendt, men helskinnet ut av Krågereiret. :what:

De trakk seg tilbake til pensjonatet, hvor Charles møtte dem på kammeret deres med forferdelige nyheter. Kattene hadde vært å spionert i hagen til Hoppkins, hvor de hadde observert henne ytret fæle besvergelser fra en gammel bok på terrassen hennes. Ånder i hagen hadde angrepet kattene, og bare en av dem hadde kommet seg unna med livet i behold. Et trist tap for denne dyrbare informasjonen. Kattene hadde også observert nosferatu nær Robin Wall, utvilsomt for å hente tilbake likene som lå dypt i stasjonens likkjeller. :eek:

Vennene bestemte seg alle sammen for å dra til Robin Wall for å stoppe nosferatuene, og kansje i samme slengen, få bevist sin uskyld for magistraten. Mala, som fortsatt sov ut rusen fra tidligere på dagen, og ble igjen i pensjonatet. :ssh:

Da vennene nærmet seg Robin Wall, lød rop og skrik fra borgere som kom løpende i panikk ned gaten. De ble fulgt av en gigantisk mengde hissige rotter. Rottene stoppet med ett, og vendte seg mot vennene. Som kontrollert med besvergelser, stormet de som gale mot MacClaude, Clarkson, Perricul og Paxton. MacClaude og Paxton begynte straks å klatre opp bygningene for å unngå rottene, mens Perricul tok en taktisk rettrett. Broder Clarkson formulerte et lyn som grillet en stor annsamling av rottene. Rottene kastet seg over den flamboyante alkemisten mens den spredte seg ut, klatrende etter MacClaude og Paxton. :wow:

Postet bilde

Paxton kom seg opp på taket, og kom seg opp på en takpipe. Han følte et dyrisk kall sypt inne i seg, og som et villdyr, stupte han mot rottemengden som svermet etter han taket. Rullende rundt på taket mens han trampet og rev i stykker rottene til de alle lå i biter. Clarkson ble bitt mange ganger men rev seg ut av mengden mens han på ny grillet flere rotter med både lyn- og ildstråler. Da MacClaude kom opp på taket, fikk han øye på en skikkelse med stor flosshat, bak en takpipe, et stykke unna. Han trakk umiddebart rifla si og avfyrte et skudd ut i etter skikkelsen. Da kruttrøyken la seg, var skikkelsen borte. MacClaude avfyrte så pistolene inn i rottemengden, men de var for mange. Rett før rottene svermet over herremannen, ble de sprengt i biter av rå magiske energier fra broder Clarkson. :science:

Paxton sprintet mot over taket og stupte til taket hvor MacClaude hadde sett en skikkelse. Paxton fant ingen rundt pipa, selv ikke med lykta si. Da han snudde seg, satt MacClaude på takkanten og pratet med seg selv. Perricul og Clarkson prøvte å få kontakt med han. Clarkson konsentrerte seg og oppdaget magiske energier fra et vindu i bygningen på andre siden av gaten fra MacClaude. Med ett reiste herremannen seg opp og stormet i vill panikk langs taket. Paxton hoppet tilbake over smuget, og løp etter for å finne ut hva som skjedde. I mens ble gaten nedfor fyllet med tykk, grøtaktig tåge, som gjorde at Perricul og Clarkson beveget seg ufattelig tregt. :woaw:

Paxton bestemte seg for å hoppe over gata for å komme seg inn vinduet hvor den, men det elendig konstruerte taket kunne ikke holde hands vekt. Med et kraftig brak, falt Paxton stupende mot gaten. Noe som skadet stoltheten hans mer enn noe annet da han rullet mykt på brostensveien. Videre styrtet han mot bygningen, og med noen kraftige byks, klatret han opp og inn vinduet i andre etasje. Da han kom inn, var soverommet tomt. Han hørte så en stemme bak seg. Før han fikk sjanse til å reagere, kjente han usynlige armer av stål, gripe rundt han i et knusende grep. :cthulhu:

I mellomtiden hadde Perricul smøget seg gjennom den grøtaktige tåken, og kommet seg ut. Videre rasket han seg til huset, og knakk en dolk i forsøk på å bryte opp vinduet. Broder Clarkson hørte en besvergelse for sent, for han falt i dyp dyp søvn inne i tåken. MacClaude som hadde vendt tilbake på taket, litt forrvirret, fikk en utrolig trang til å drepe noen, og fikk vagt øye på sin erkefiende, som lå gjemt inne i tåka. Perricul kjente et dypt ønske trenge inn i sitt svake hode, et ønske om å komme seg inn i første etasje hvor han allerede hadde forsøkt å bryte seg inn. Så uten å somle, begynte han å kaste den lille kroppen sin mot vinduet for å komme seg inn. :roll:

Tidenes kliffhanger:
Clarkson ligger i magisk søvn i en tykk magisk tåke. Pistolmaker MacClaude på taket i nærheten fikk et ønske om å drepe Clarkson i tåka, som han nå tror er sin erkefiende. Perricul fikk på magisk vis et brennende ønske av å storme inn i et hus, alene, hvor han ikke aner hvem som venter han. Og Paxton som i andre-etasje, ble grepet om, trolig av en mektig vampyr som fikk en crit-success på kastet, mens Paxton rullet en fumble. Hva vil skje med vennene! Vil de overleve neste session!? :gokf:

NB: Her var mitt 1000-ende innlegg - vel brukt i en tråd som følger en flott Ravenloft-kampanje! :danse: :danse: :danse:

Dette innlegget er endre av Dani: 23/03-2012 - 07.39

-D20
0

#88 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 23/03-2012 - 11.30

Vi er skikkelig ubrukelige. Jeg mener virkelig, virkelig ubrukelige. Men gratulerer med ditt 1000ende innlegg Dani!
1

#89 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 10/04-2012 - 08.55

Er det åtte på tolv i morgen? :danse:
Eller blir det bare en 2 runders spilling hvor alle dør? XD

Blir det spilling på onsdag? :tinfoil:

Dette innlegget er endre av Dani: 16/04-2012 - 12.03

-D20
0

#90 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 26/04-2012 - 00.03

Ønsker bare å takke for fin session! Kommer tilbake med mer info!

Dette innlegget er endre av Storhertug Aslak: 26/04-2012 - 00.03

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
1

#91 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 26/04-2012 - 15.36

Ligger så. Var en vakker session, greide på mirakuløst vis å komme fra det med livet i behold. Greide til og med å få med oss den bevisstløse skikkelsen til Clarkson,
så jeg vil si at vi greide å redde situasjonen som best vi kunne, alt tatt i betraktning.

Postet bilde
0

#92 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 22/05-2012 - 07.48

Blir det spilling på onsdag eller er det eksamens innspurt?

-D20
0

#93 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 04/06-2012 - 22.12

Onsdag er min siste eksamen, og det skal som sagt feires med Åtte På Tolv....

http://www.youtube.c...h?v=C-hR1rXXU74 (Åtte På Tolv-intro theme)

I forbindelse med det:

Stonegate 35:
Stonegate er en litt avsides gate i the Bowels, det store middelklassestrøket øst i byen. The Bowels er et stille og fredelig strøk, men det betyr fortsatt ikke at folk raver rundt i gatene om natten. Husene er ikke ekstremt imponerende, men selv det stussligste lyser i forhold til Blackchapel og Southshore. Rikmannsdistriktet Shadewell ligger i nord og slummen Southshore i sør. Nærmest Southshore ligger en egen gate for hønsefarmer og slaktere.

The Bowels har også et litt ekkelt rykte på seg. Ingen steder i byen er mystiske forsvinninger så vanlige som her. Enkeltpersoner har blitt observert i grålysningen, løpende nedover gatende, ravende, skrikende. Naboer snakker omtrent aldri til hverandre, som i paranoia. Likevel er denne bydelen den nest mest befolkede i Paridon.

Lengst ut mot bymuren ligger Stonegate, en gate mystisk selv etter The Bowels-standarder. Det sies at bare en håndfull ekstremt spesielle tilfeller bor her. Gardiner er alltid trukket for og dører alltid låst. Å gå nedover Stonegate kan være som å gå i en ørken. Eller i en spøkelsesby...

Nummer 35 er et rekkehus som alle andre. Det eies for øyeblikket av ingen ringere enn spillerne.

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
1

#94 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 28/06-2012 - 15.44

R.I.P Mala håper du blir et meneske i det neste liv

Vedlagt(e) fil(er)

Postet bilde
1

#95 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 28/06-2012 - 18.31

Postet bilde R.I.P. Charles, håper du blir en like søt katt i ditt neste liv.

Dette innlegget er endre av Susanne: 28/06-2012 - 18.32

0

#96 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 30/06-2012 - 00.13

Klokketårnet slo halv åtte, og nede på gaten stilte alle velstående handelsmenn og håndverkere lommeurene sine mens de skyndte seg gjennom kjølig morgendis til kontorene og verkstedene sine. Unge gutter i grove støvler og sixpencer sto på gaten og proklamerte at man kunne lese alt om storbrannen som rammet Robert "The Rug" Murphys Fjærkre- og Svine Farm i dagens Newsbill. Dagen var allerede godt på vei i Paridon by. I et bortgjemt smug i Blackchapel la Vincent en liten glassampull og et gullpund i hånden på en skitten gatejente og ble stående og smile svakt mens hun løp av gårde for å myrde en gjerrig lærer som var litt for glad i å stille spørsmål. Nede i Southshore slo Tom "The Mountain" og Bestemor Gale opp vinduslemmene sine omtrent samtidig, bortsett fra at hun slo dem opp med skallen til en sleivkjefta bondetamp fra Darkon. Overkonstabel Robertson hadde sovnet over skrivebordet sitt i Robin Wall. På kaia spaserte kaptein Morgan Månefisk morgenturen sin med en gulltuppet spaserstokk i høyre hånd og et glass rødvin i den andre. I King's Quarters klinget det i stål mens Lord Windsor sparret med sin trofaste butler. I tempelet lå det tre sårede forkjempere for byens godhet og sov sin velfortjente søvn, på tross av at Broder Silas og Broder Waldemar jobbet iherdig med sin nye salmebok ikke så mange rom unna.

Men på en annen kant av byen var det noen som enda spiste frokost. Bortgjemt i en krok av Shadewell lå det fire-etasjers Hopkins-huset, skjult bak lavthengende greiner og den høye muren. I husets spisestue var det dekket på til to med en lekker frokost bestående av toast med smør, bacon, kokte egg, te og et lite glass gin som seg hør og bør. Stemningen rundt bordet var dog ikke lett og munter. I en pen trestol satt en kort, gammel kvinne med kritthvitt hår og nippet tankefullt av sin gin. Ovenfor henne satt en nesten like gammel, bebrillet herre med grå striper i sitt kastanjebrune hår og spiddet bacon med en stram mine.

"Jeg håper du er fornøyd nå", sa Blake Hopkins bistert til sin kone. "Magi og alkemiske redskaper verdt hundrevis av pund, en av våre mest risikable operasjoner hittil- og for hva? Et nedbrent hønsehus!". Han spiddet nok en gang et stykke bacon med gaffelen og ble sittende og gumle på det i taushet. Ikke desto mindre krympet han litt av blikket kvinnen sendte ham tilbake. "Fortell meg igjen hvordan de kom seg ut", svarte hun kjølig. " Visselig ikke på en av måtene vi forutså at de ville prøve?". Blake tørket seg om munnen med servietten før han svarte. "Det var tosken Mac Claude. En skulle tro at han ville slutte å bære tønner med krutt rundt etter hendelsen med Mr. Nicholas, men nei da! Mannen insisterer fortsatt på å kunne sprenge et halvt kvartal hvor enn han går. At han og Cyrus Clarkson fortsatt lever er et pokkers under". Den gamle mannen tømte glasset sitt i en slurk og smalt det i bordet. Han hadde fått en arrig rødfarge i ansiktet. "Det verste er at dette var helt unødvendig!" spyttet han. "Jeg sa jeg kunne ha fjernet den faren, Lindsay. Jeg kunne ha nøytralisert kruttet hans på tre forskjellige måter uten at han merket det en gang, men du måtte ha det intakt så de kunne- og la meg sitere deg direkte her, kjære- "vite at de på tross av alle deres ressurser sto hjelpeløse ovenfor vår makt'. Bah! Så mye for dramaet ditt!".

Lindsay Hopkins satte fra seg sitt glass og stirret sin mann i senk med det giftigste blikket hun kunne mestre. Da han var vel nede i stolen sin igjen tok hun ordet. "Paxton og kumpanene hans har voldet oss megen skade, Blake" sa hun uforstyrret. "Om de døde som alle andre vi vil ha ut av veien gjør ville det ikke stanse noen andre fra å følge i deres fotspor. Jeg mener fortsatt av vi må statuere et eksempel så vi kan unngå fremtidige-". Her ble hun avbrutt av butleren Edgar, som kom inn med et lite sølvbrett der noen pent brettede papirer ventet på herrens hånd og øyne. Da Blake hadde tatt dem og sendt butleren ut spurte Lindsay, stadig like uforstyrret, "Hva er nytt?"

Mannen hennes rynket brynene. "Beskjed fra Vincent. Det later til at våre venner har oppsøkt havnefogden og fått tak i en liste over folkene Vincent engasjerte til bryggejobben". Den gamle damen plukket opp tekoppen og tok en slurk. "På tide den mannen gjorde litt nytte for seg igjen", bemerket hun kaldt. "Det jeg skulle ha likt å vite er hvordan de skaffet seg fullmakt til å spørre etter slike papirer. Ikke fra politiet?". Mannen hennes sukket. "Nei", svarte han, "men jeg kjenner Månefiskene. Å engasjere privatetterforskere appellerer til deres romantiske natur og verdensbilde. Hva foreslår du, Lindsay?". Hun trakk på skuldrene. "Send en beskjed til Vincent med den vanlige tariffen og be han foreta en opprenskning sporenstreks". "Kanskje det ikke blir nødvendig"; sa Blake mens han leste igjennom det neste arket. "Kjøperen har bekreftet tid og sted. Alle spor kan gå kalde allerede ikveld. Så kan Paxton ha det gøy med å famle i mørket og arrestere småkjeltringer". Fru Hopkins mumlet noe om å være bedre føre var, og mannen hennes nikket. Stemningen var litt mindre anstrengt, og det neste brevet bragte faktisk et smil til den mannlige morderens ansikt. "Aldri så galt at det ikke er godt for noe", humret han. "Murphy var den største i byen på kjøttmarkedet. Innen han får etablert seg igjen vil etterspørselen og prisene ha skutt i været. Småleverandørene vil møte en gulllalder". Lindsay smilte på et mindre hyggelig vis. "Fører ikke firmaet ditt bøker for noen av de leverandørene, kjæreste Blake?". Han nikket. "Innen solen går ned vil vi gjøre mer enn som så", sa han lett. De lo sammen, en latterduo som ville ha surnet melk og sendt små barn gråtende hjem til mødrene sine.

Denne kosepraten ble imidlertig stilnet av den siste beskjeden Herr og Fru Hopkins mottok den morgenen. Herr Hopkins bannet stille, og kona hans rynket pannen spørrende. "Fra politistasjonen", sa han kort. "Robertson har sendt Paxton til Cecily Addams". Kona hans kom med en spørrende klukking. "Alanik Rays fattige kusine?", spurte hun. "Hun er da harmløs nok. Aldri har hun fakket oss i noe som helst". Blake ristet på hodet og reiste seg opp fra bordet. "Nei, det har hun ikke" sa han kontant. "Men hun har vært farlig nær mange ganger. Og om hun forener krefter med den banden kan det faktisk bety en alvorlig trussel. Det ser ut som vi må gjøre vår neste offensiv allerede nå, istedet for å slikke sårene våre og vente på deres neste trekk som planlagt". Han ropte på Edgar, og butleren kom med hatt og frakk. "Jeg stikker ned til Archie i lunsjpausen min. Med litt flaks ligger adressen til deres nye skjulested hos havnefogden. Jeg finner det, og innen jeg kommer hjem i natt vil de ligge i sengene sine og aldri våkne igjen". Det glimtet i kaldt stål da Hopkins trakk frem en skarpslipt kniv, tilsynelatende fra tomme luften, og gjorde et par trenede sveip i halshøyde med den før den ble puttet bort i frakken hans. Men fruen humret lavt. "Det vil ikke bli nødvendig med en så simpel løsning, Blake. Jeg har allerede en plan. Edgar hentet opp kisten for ikke så lenge siden. Sju ganger kunne den åpnes fra dens fødsel. Tre ganger hadde den blitt åpnet da den landet i våre hender. To ganger har vi åpnet den selv for å gi våre fiender et sjokk de aldri ville glemme. Jeg tror denne situasjonen krever at den åpnes på ny."

Blake mønstret sin kone fra topp til tå. Fargen hadde forsvunnet fra fjeset hans. Han skalv. Til slutt svelget mafiabossen og slo neven sin i bordet. "Det var DU som åpnet den forbannede kisten og slapp løs tingene som burde ha vært bundet i den for alltid! Jeg har aldri villet ty til dette, Lindsay! Jeg trodde vi var enige om at den skulle gjemmes og glemmes bort!". Kona hans bare smilte "Vanskelige tider krever vanskelige midler, Blake. Dessuten har vi ressursene som kreves for å takle konsekvensene denne gangen". Blake svelget. "Sier du , ja. Men jeg husker hvordan det gikk sist. Det er jeg som bærer merkene etter det marerittet! SE!". Den gamle mannen rullet opp skjorteermene sine. Der, på begge underarmer, var to store flekker av død hud synlig. Ikke bare død hud, men råtten, mørk, nesten fuktig hud. Flekker formet forstyrrende likt som- menneskehender. Bæreren pustet tungt ved synet av dem, holdt dem frem nesten som trofeer. Men kona hans bare fortsatte å smile. Ett sekund. Så døde smilet. Hun reiste seg.

"Nå har du stil spørsmål ved mine metoder lenge nok, Blake! Vi vet begge to hvem som er den beste strategen av oss. Du har å adlyde de ordene jeg gir deg, og du skal ligge unna brødrene Godhet. Særlig hvis du ønsker å unngå den skjebnen du led sist gang kisten ble åpnet! Gå nå ut og gjør jobben din hvis du er slik en feig kujon, og overlat de viktige affærene til meg!". Så stor var kraften i denne talen at Blake Hopkins ikke sa noe mer. Han tok på seg hatt og frakk, kysset sin kone på kinnet og forlot residensen i taushet kort tid senere. Men øynene hans våket allikevel etter potensielle trusler. Særlig etter svarte katter med lysende gule øyne. Og i hånden hans glimtet det igjen i kaldt stål.

Klokketårnet slo åtte, og i tempelet ble det servert frokost til to ildsjeler mens den tredje begynte morgenbønnen.

---------

TAKK for ett år med Åtte På Tolv! Gleder meg til hva høsten vil bringe av fremtidige eventyr! Denne kampanjen har gitt meg mye som GM og har forhåpentligvis gitt dere mye som spillere også Postet bilde
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
1

#97 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 30/06-2012 - 00.33

Jepp, vi er grundig rumpekjørte. Men det har vi vel i bunn og grunn vært ganske lenge, har bare ikke innsett at vi er døde ennå, derfor fortsetter vi å tusle rundt som om intet hadde skjedd. Men greit å vite at grunnen til at vi fortsatt lever er at Madam Hopkins er kjempetautralsk og dramatisk, og ikke fordi vi er kompetente eller noe. Det skulle jo tatt seg ut.

Men ja, takk for et flott år, og håper personlig at det blir mer spilling før i høst. For høsten er lenge til...
0

#98 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 01/07-2012 - 11.08

Veldig morro å lese hva som foregår ellers i byen, spesielt med Hopkinsene! *thumbs up* :D

-D20
0

#99 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 29/09-2012 - 19.08

Vent hva, ble Paxton et meme mens jeg ikke fulgte med?

Postet bilde
1

#100 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 30/09-2012 - 08.05

Hehe, ja Paxton har jo blitt noe mer kjent i de siste månedene. Så er ikke overrasket at noen har laget et meme av han. XD

Sikkert et påfunn fra Hopkinsene for å latterliggjøre han - som tydeligvis feilet. ^^

Dette innlegget er endre av Dani: 30/09-2012 - 08.06

-D20
0

Del dette emnet:

• 3 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet