Skedsmokorset Spillforening: Mansion of Madness - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Mansion of Madness Et av de nye brettspilla til SKSF. Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 05/05-2011 - 13.59

:cthulhu: MANSION OF MADNESS :cthulhu:

SKSF har nylig fått seg et nytt og spennende brettspill. For alle som har prøvd Arkham Horror, så kommer garantert Mansion of Madness til å falle i smak. Flere elementer fra den tidligere serien med brettspill, samt mye nytt, viser seg i dette nye spillet. :danse:
Her spiller en Keper, mot 1-4 Investigators. Sammen velger de hvilken prefabrikert historie de ønsker å spille, hvor Keperen har flere valgmuligheter for å bestemme hver enkelt histories bakgrunn og mål. Dette gjør at hvert spill får mange forskjellige oppsett! :science:
Investigatorene kjemper mot tiden for å utforske brettet for å finne spor som leder til løsning på historien. Hele tiden stikker Keperen kjepper i hjulene til de andre spillerne for å gjøre livet surt for dem, og for å fremme sine egne hemmelige mål. Spillet er, som i ethvert Arkham Horror spill - brutalt, spennende og nervepirrende for spillerne! :chef:
Jeg ser frem til å spille Mansion of Madness på SKSF fremover, både som Keper og som Investigator. Ønsker dere å lese på regler eller annet om spillet, finnes mer info på deres hjemmesider. :wow:

Postet bilde

NB: Akkurat nå har jeg spillet hjemme hos meg (for å lære regler), så hvis noen vil testspille, let me know. ^^

Dette innlegget er endre av Dani: 05/05-2011 - 14.00

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#2 Bruker er logget av   Dariok 

• pamp
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: Forumsmedlemmer
  • Ble medlem: 10/11-05

Postet 05/05-2011 - 14.36

Jeg kunne gjerne tenkt meg å spille et par rudner, men tror ikke jeg har tid før etter neste sksf. Det er kansje mulig å låne spillet fra ludoteket? si ifra hvis det blir noe.
0

#3 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 05/05-2011 - 16.04

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! jeg kom 20 ton ole crem

Postet bilde
0

#4 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 05/05-2011 - 16.32

Hvis folk vil, så kan vi kansje samle en gruppe som vil spillteste litt nå i helgen. ^^

Jeg testet en runde med Maria her hjemme (hun kontrollerte 3 investigators), og om jeg skal bruke et enkelt adjektivt som beskrev hele opplevelsen, så er det: BRUTALITY :fuckoff:

Dette innlegget er endre av Dani: 05/05-2011 - 16.35

-D20
1

#5 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 15/10-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Yrke: Maskin
  • Sted:Vaginalis
  • Interesser:tær
  • Navn:Hanna Harms

Postet 05/05-2011 - 17.32

Count me in!
Mvh

Frk. Harms
0

#6 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Sted:Oslo
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 06/05-2011 - 00.44

im game!
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#7 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 06/05-2011 - 07.49

Det blir spilling av Mansion of Madness på lørdag (i morra) på Spillhuset. Vi kan bli totalt 5 spillere. Så langt er Nichlas og meg med.

-D20
0

#8 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 06/05-2011 - 12.29

Vis innleggDani sa den 06/05-2011 - 07.49:

Det blir spilling av Mansion of Madness på lørdag (i morra) på Spillhuset. Vi kan bli totalt 5 spillere. Så langt er Nichlas og meg med.

jeg er med
Postet bilde
0

#9 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 06/05-2011 - 12.54

Vis innleggOle von der Fossheim sa den 06/05-2011 - 12.29:

Vis innleggDani sa den 06/05-2011 - 07.49:

jeg er med

Goodie, da har vi to plasser igjen. :)

-D20
0

#10 Bruker er logget av   Tagget 

• ordures
  • Pip
  • Ble medlem: 16/04-11
  • Yrke: Tryllestavsvedlikehold
  • Sted:Spillhuset
  • Navn:Eirik

Postet 06/05-2011 - 18.01

Meg meg meg.
0

#11 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 06/05-2011 - 20.04

Alright, da er det en plass igjen. :D

Vi starter kl 16:00 på Spillhuset.

Dette innlegget er endre av Dani: 06/05-2011 - 20.08

-D20
0

#12 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter

Postet 06/05-2011 - 21.43

jeg vil^^
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#13 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 06/05-2011 - 21.45

Alright. Da er vi full gruppe. Vi ses på Spillhuset i morra kl 16:00. :D

-D20
0

#14 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 08/05-2011 - 09.23

Yes, da fikk vi spilt en omgang med Mansion of Madness:

Scenario: 1 "The Fall of House Lynch".

Etterforskere:
Ole (Mike McGlen the Gangster), valgte et oppsett hvor han startet spillet med en Tommygun.
Valle (Joe Diamond the Private Eye, valgte et oppsett hvor han startet med et sett med .45 Pistoler.
Nichlas (Harvey Walters the Professor), valgte et oppsett hvor han startet med trylleformelen Shriveling.
Eirik (Ashcan Pete the Drifter), valgte et oppsett hvor han startet med sin trofaste hund, Duke.

Vokter:
Dani.

Gruppa bestemte seg for å splitte opp i en gruppe for å sanke nyttige gjenstander, og en annen for å samle nyttig utstyr. Etterforstkerne passet hele tiden på å sørge for at de ikke lot en av lagkameratene være i et rom alene, slik at vokteren kunne spille galninger på dem. Det gikk fint helt til andre tur hvor gangsteren og den private etterforskeren splittet opp. Heretter gikk det bare nedover for spillerne. :roll:

Galninger hakket seg gjennom dører på lageret, spisesaler, kjøkkenet, ute i fojén, i hallene - over alt hvor etterforskerne gikk alene. De svingte vedøkser, klorte etterforskerne i øynene og bet dem i anskiktet. De gjorde ikke mye skade, da etterforskerne plaffet dem ned med tommygun og .45 pistoler og magi som rev dem i filler. Men skummelt var det. Etterforskerne ble mer og mer skvetten etter som galne menn kom etter dem med første andledning. Når spillerne passet nøye på at de var i samme rom for å dekke hverandres rygg, hendte det ofte at en av dem fikk en enorm trang til å gå alene inn i det tomme naborommet, bare for å møte en ny galning. :chef:

Etter hvert som vegger tilsynelatende trakk seg innover spillerne, trappene virket uendelig lange, brennende zombier satt fyr på fojén, ble spillerne mer og mer galne. Gangsteren fikk kjapt skade på balanse nerven sin, og ble splitter pine gal - noe som gjorde han nesten ubrukelig i kamp der han nervøst mistet tommygunnen sin i bakken da han skulle skyte fienden. :tard:

Den private etterforskeren ble også gradvis gal litt etter litt. Professoren fikk seg noen saftige slag fra galninger som brakk foten sin, mens han desperat helbredet seg med magi han hadde funnet i huset. Den eneste som ikke var blitt helsprø, var omstreiferen, sammen med sin trofaste hund, Duke, de eneste som greide seg fint. Med hagla på den ene skulderen og øksa på den andre, vandret de selsikre gjennom herskapshuset. :cthulhu:

Etterforskerne hadde klokka imot seg, og de hadde gått feil vei mer enn en gang. Og med galninger som oppholdt dem over alt de dro, tikket tiden mot slutten. Huset ristet og det ble tydelig hva som hadde vært deres mål hele tiden... :twisted:

Spoiler

Etterforskerne gjorde et siste forsøk på å finne det siste sporet - på bekostning av den private etterforskerens mentale helse. Da innså de at sporet lå i den andre delen av huset i forhold til hvor de var. Alt håp var ute. Nichlas og Ole satt seg sammen, nakne i dusjen og spiste kaker mens de gråt i hverandres armer. :neneiNEI:

Her ga spillerne seg, to turer fra spillets ende. Keeperen strakk begge armene i været, jublet og vant på "walkover". :danse:

Hvem våger å bli hans neste ofre i spillet MANSION OF MADNESS!? :D

Dette innlegget er endre av Dani: 08/05-2011 - 09.25

-D20
1

#15 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 08/05-2011 - 10.35

spillet var Murphys lov (hvis noe kan gå galt, så vil det også gjøre det (og fortrinnsvis på det verst tenkelige tidspunkt)) the game :cthulhu:

Postet bilde
0

#16 Bruker er logget av   Tagget 

• ordures
  • Pip
  • Ble medlem: 16/04-11
  • Yrke: Tryllestavsvedlikehold
  • Sted:Spillhuset
  • Navn:Eirik

Postet 08/05-2011 - 13.35

Dere kan alle lære noe fra ashcan pete, å sutte på whiskeyflaska mens man hagler seg igjennom den skumle herregården fungerer utmerket.
1

#17 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 08/05-2011 - 13.56

Pic related.

Postet bilde

-D20
1

#18 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 08/05-2011 - 14.03

grunnen til at ting var darlig for meg er at jeg gikk sammen med valle, at møkka ville komme på meg var en selvfølge.
Postet bilde
0

#19 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter

Postet 09/05-2011 - 03.11

øy... det var ikke en direkte drøm å gå med deg heller... hjelper ikke at jeg som vanlig ruller jævlig når det virkelig teller
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
1

#20 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 09/05-2011 - 12.06

Jeg tror egentlig at problemet var at dere fokuserte for mye på å gå sammen, i stedet for å storme mot sporene som ledet videre i historien. XD

-D20
0

#21 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student

Postet 12/05-2011 - 12.57

Min mening om dette spillet etter å ha spillt det en gang:
Gode gud, dette var gøy! Langt bedre en Arkham Horror vil jeg si, bl.a. pga det mer personlige planet ved det hele, nemlig at du kun tuller rundt i et hus og ikke farer over hele byen, pga det faktum at det finnes puzzels å løse annet enn "skyte ting og lukke portaler", men kanskje mest fordi hver rundt ikke lenger tar en time. Dette speeder opp spillet, og gjør det til en morsom opplevelse også når det ikke er din tur.
Keeper-opplegget opplevde jeg også som fantastisk bar, da dette gav meg følelsen av at det virkelig er en overmennesklig, ondsinnet kraft som ruver over deg, usett og uhørt, viss eneste mål i livet er å rævpule deg så hardt som overhode mulig. At du aldri vet helt når denne kraften slår til og biter deg i ræva bryter den monotoitet som kanskje ellers ville oppstå, og sørget ihvertfall i mitt tilfelle for at jeg aldri var helt sikker på om jeg faktisk hadde lyst til å flytte meg fra det (relativt) trygge rommet jeg var i, av frykt for at noe skulle skje. En herlig og fryktinduserende mental innstilling. Å bevege seg rundt er ikke alltid trygt, men du kan ikke være der du er, da går det også galt. Fun times all around.

At du som spiller tydeligvis har bortimot 0% sjanse for å vinne anser jeg heller ikke som negativt, mest fordi jeg mener at i horrorspill skal du ikke tro at du kan vinne. Det skal mer være at du håper på et mirakel, at kanskje, bare kanskje, greier du å komme fra dette med livet og din mentale helse i behold.

Terningkast 6

Postet bilde
Jeg streeener bort til døren!
1

#22 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 12/05-2011 - 13.17

Jeg tror det er et av de spilla som tar et par ganger å spille, før man finner ut hvordan man skal vinne.

Vi spilte The Green Eyed Boy i går med fire etterforskere. Etter at Henrik gikk gal med Joe Diamond, så ble Per med Mike McGlen foræder. Han skøt hodet av Diamond med tommygunen sin slik at vokteren (og han selv) vant mot etterforskerne.

Dette innlegget er endre av Dani: 12/05-2011 - 13.19

-D20
0

#23 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 12/05-2011 - 16.24

jeg må si etter å ha spilt 2,5 gamger så liker jeg arkham horror litt bedere med, dette spillet er en soleklar 6er og det er bra med litt spill variasjon
Postet bilde
0

#24 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 15/10-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Yrke: Maskin
  • Sted:Vaginalis
  • Interesser:tær
  • Navn:Hanna Harms

Postet 28/05-2011 - 14.34

Skal det spilles MoM på hytteturen? Hvis ja, på en plass!
Mvh

Frk. Harms
0

Del dette emnet:

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere