Skedsmokorset Spillforening: [D&D v.3.5] Dommens Røde Hånd - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

• 4 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

[D&D v.3.5] Dommens Røde Hånd Publisert kampanje på si :) Gi emnet karakter ***** 1 Stemmer

#51 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 22/05-04
  • Kjønn:Kvinne
  • Sted:Lillestrøm
  • Interesser:Rollespill: L5R, D&D (3.5!), Pathfinder, Ars Magica, Scion.
    Brettspill: Arkham Horror, Red Dragon Inn, Ninja: Legend of the Scorpion Clan.
    Kortspill: L5R.
    Annet: DDO, Heian historie, geisha, kimono, kostymer.
  • Navn:Lene Jakobsen

Postet 20/06-2011 - 16.24

Vis innleggStorhertug von Misthausen sa den 20/06-2011 - 10.52:

Session Tirsdag 21.

Kan du ikke, Susanne? Det var synd :( Men jeg tror vi spiller likevel, med 4 av 5. Så vidt jeg har skjønt kan vi bruke Lenes leilighet, så etter tidspunktene jeg har fått foreslår jeg at vi starter 17:30.

Høres dette greitt ut? Og kan vi som kommer med tog samles på Lillestrøm stasjon 17:00, siden jeg ikke vet hvor Lene bor?

Henrik og Ole husker muligens veien. Hvis ikke, ring meg/send melding og jeg kommer og henter dere på Lillestrøm togstasjon.
Winter Court is coming

Fine Quality Kimono: Two peasants starving for a year
Fine Quality Sandals: One peasant starving for a year
Fine Quality Coutier's Cap: Four peasants starving for a year
Fine Quality Coutier's Fan: One peasant starving for a year
Not Looking like a starving peasant at winter court.....Priceless
0

#52 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 20/06-2011 - 21.04

kan hende at jeg kommer litt senere om (for å si det på dvergisk) avføringen treffer vifte aparatet, men tror det går bra.
Postet bilde
0

#53 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Sted:Oslo
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 21/06-2011 - 11.38

Broder Sothe

Rase: Menneske
Alder: 19
Alignment: Lawful Good
Hårfarge: Brunt
Øyenfarge: brune
Høyde: 170 cm
Vekt: 63 kg
Monk level 6

Utseende:
Sothe er slank, men har allikevel en velbygd kropp, håret ligger ugredd på hodet og har en litt vill fasong. Monk drakten han bærer består av noe som ser ut som en litt utslitt gul Gi og et tau belte. han reiser lett, bare med en enkel sekk for proviant og sovepose. på venstre skulder så har han et merkelig symbol.

Personlighet:
Sothe har en vennlig personlighet, men er litt konkurranseinnstilt når det gjelder kamp. han søker stadig sterkere motstandere som lar han teste ferdighetene sine. I kamp så er han som regel fokusert og klartenkt, men om han følgesvenner blir skadet så har han en tendens å åpne opp sin mer ville side
og sloss da litt mer instinktivt og er litt "reckless".

Bakgrunn:
Sothe vokste opp blant et monkesamfunn som holdt til i en dal langt nord. han hadde ingen foreldre og ble funnet av et par monker som var på vei hjem fra meditering. De valgte å trene Sothe i Kampsport og disiplin, etterhvert som Sothe ble eldre så merket han at han hadde en evne som de andre monkene ikke hadde. han kunne manipulere Ki'en sin slik at den tok fyr, uten å skade seg selv. Flere år med trening for å beherske denne evnen fikk Sothe lov å reise ut i verden for å bli sterkere. Sothe håper også at han kanskje kan finne ut noe om seg selv og hans familie som han aldri kjente, det eneste hintet han har er et merkelig symbol på venstre skulderblad.

Rolle i gruppen:

Sothe er en kamp monk, han bruker kroppen og ki'en sin som våpen. han pleier å stunne motstanderne sine for å få et overtak og eventuelt bruke sin ildneve. Om det er litt tyngre fiender så nøler han ikke å dra fram sitt hemmelige våpen, en kule av rein ki som kan slynges mot fienden.
han har også litt evne i å bruke omgivelsene til sin fordel, han har god hørsel og syn.

Postet bilde

Bilde kan avvike fra hvordan han er, og ja karakteren min er svart.

Dette innlegget er endre av Valentino: 21/06-2011 - 11.44

---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
1

#54 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 22/06-2011 - 13.06

For en fantastisk session -> allnighter vi hadde! Og så mye dere fikk gjort. Her kommer belønningen deres, juicy XP! Anbefaler alle å lese referatet som kommer!

Monstre overvunnet (drept/jagd på flukt/grundig beseiret):

-12 Hobgoblin-krigere: 3600 XP
- Ulthai, Hobgoblinsk Sverdbærer: 900 XP
- 5 Helveteshunder: 3000 XP
- Gamle Mosehud, Hydra: 1200 XP
- 4 Kjempedderkopper: 1800 XP
- Ettercapen: 600 XP
- 12 Hobgoblin-veteraner: 7200 XP
- Verrek og Gnulf, Goblinske Vargeryttere: 900 XP
- Farkash og Ewin, Varger: 900 XP
- Mantikora; 1200 XP
- Karkilan, Minotaur-adjutant: 900 XP
- Ormefyrsten Koth: 1800 XP
- Ozzyrendion, Grønn Drage: 1500 XP
TOTAL KAMP-XP: 25500 XP
XP TIL HVER SPILLER: 5100 XP

Handlings-XP:
- Overtalte jegeren Jorr til å bli med som guide: 1200 XP
- Ødela Skallekløftbroa: 3600 XP
-Overtalte byrådet til å rømme Drellins Ferge totalt: 1800 XP
Total Handlings-XP: 6600 XP
XP til hver av spillerne som var med: 1650 XP

Rollespill-XP:
-Susanne: Ikke til stede
-Valle: Fornufting tenkning (stort sett), en god sjel, ekstremt mot og kampånd, ressurssterk: 1750 XP
-Henrik: Diplomatisk, snill, stor kampånd og vilje til å hjelpe, full av gode ideer: 1750 XP
-Ole: Fryktløs, arrogant, rasehatende, beskyttende: 1750 XP
-Lene: Fornuftig, smart, mimrende, arrogant: 1750 XP

Total-XP for hver spiller:
-Susanne: 5100 XP
-Valle: 8500 XP
-Henrik: 8500 XP
-Lene: 8500 XP
-Ole: 8500 XP

Tar jeg ikke mye feil betyr dette Level Up! Postet bilde

EDIT: Har nå gjort matten, og BIG WHOOP! Lene hadde 12500 XP etter å ha blitt raiset (Hun er på level 5). Men: 12500 XP+8500 XP= 21000 XP! Lene, du dinger også akkurat level 7!

Dette innlegget er endre av Storhertug von Misthausen: 22/06-2011 - 13.15

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
1

#55 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 22/06-2011 - 14.34

Sweet! Var redd for at jeg ville falle bak. ^^

Kjempebra session!
Winter Court is coming

0

#56 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 22/06-2011 - 15.30

Awesome team, utenom at magikeren gikk ned for telling etter drage angrepet, så gikk nesten alt perfekt.
Postet bilde
0

#57 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 23/06-2011 - 01.33

Theme music for Soah

Soahs super-hemmelige dagbok!

Hvordan skulle jeg vite at mennesker vanligvis IKKE har magisk beskyttelse i vertshusene sine?! Når man først ypper til barkamp med en slik mektig magiker som meg, så må man forvente at en ildkule, eller to, blir kastet innendørs. Har man ikke magiske barkamper i menneskebyer i det hele tatt? Så usiviliserte, jeg blir aldri helt vant til dette.
I det minste vil dette nye eventyret sikkert bringe inn mer en nok mynter for å dekke regningen for det svidde vertshuset, og ikke minst for noen flere magiske gjenstander jeg godt kunne tenkt meg å ha.

------

Huff, skitne hobgobliner.
Ingen av dem var en match for meg da, selvsagt. Resten kunne Sothe og Torben moppe opp... var nesten litt bortkasta for Annon å bruke piler på disse lurvete beistene da.
Det viser seg at de lokale ikke har noen særlig taktikk på å holde bestanden nede på disse dyrene. Kanskje jeg skulle tatt med meg noen bøker på alvisk skikk angående dette emnet til Folketaleren eller Vakt-kapteinen. Det ville sikkert hjulpet til her. I mellomtiden for nok vi ordne problemet. Det blir nok ikke like ille som da vi måtte vasse i kloakk for noen måneder siden da noen gigantiske rotter hadde befestet seg der.

-----

Den orke-sleikende, goblin-kyssende, idioten av en ardvark, Jord! Først sier han at han vil ha fem gullmynter om dagen for å lede oss gjennom skogen trygt, og hele ti gullmynter dagen hvis det er farlig. Først møter vi på en motbydelig Hydra, og så blir vi angrepet mitt på natten av en haug med SVÆRE edderkopper! Grøss! Jeg kunne jo knapt gå etterpå hadde det ikke vært for Torben.
Var det ikke Sothe som skulle holde vakt? Jeg savner å ha Riona her allerede.

-----

En hobgoblin som kaster magi? Huff, hva slags ulumskheter er det som er på gang her?
Åja, så var det også noe om stor ond hær som visstnok vil utrydde menneskene i dalen her.
PS: Goblinoider er elendige tegnere.

-----

Sothe, du er en idiot hvis du tror ville monstre vil være vennen din.

-----

Å kjære, Corellon Larethian. Jeg lover å ikke lenger drikke dvergesprit igjen, som takk for din nåde. Jeg har sett den andre siden og reist tilbake. Du er barmhjertig i din nåde, og vis i din handling, da du også vet at de andre ikke klarer seg uten meg. Min takknemlighet vil vare lengre enn mitt liv.

-----

For å si det på Dvergisk, ekskrement har truffet den roterende mekanismen. Viste seg at Jord ikke kom fram til byen i tide for å gi beskjed om den massive hæren, da han ble tatt i bakhold av noen hobgobliner. Usle krep.
Folket var helt uvitende om faren, og mange av dem var uvillige til å skjønne at den eneste muligheten var å flykte. Forhåpentligvis har vi kjøpt dem nok tid med å drepe denne grusomme dragen som var med dem, samt å felle Skallebroen.
Viste seg at dette ikke bare skulle bli en enkel tur i et forlatt slott for noen enkle penger...

Winter Court is coming

1

#58 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 23/06-2011 - 21.39

Kan folk spille neste uke? Når?
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#59 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter

Postet 24/06-2011 - 02.19

tror jeg kan nesten når som helst
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#60 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student

Postet 24/06-2011 - 18.17

Kapittel 1:
Våre helter var på vei gjennom Elisir-Dalen, på vei mot nye eventyr. En gruppe bestående av Torben Raibeart, et kraftig menneske velsignet av Kord, sterk i sin tro og i sine handlinger, Soah Moonshadow, en spebygd kvinnelig alv, mektig i magi og på utkikk etter gamle, glemte kunster, Rionna McKenna, et besluttsomt og viljesterkt mennske, dødelig og vakker, og ute etter å tilføre orden til en verden som trengte den sårt, Annon Tandel, en smidig og rask alv, ute etter gull og rikdom, samt Broder Sothe, et prinsippfast menneske, på utkikk etter svar på spørsmål ingen andre enn ham vet og motstandere mektige nok til å utfordre selv ham. Gruppen var i sin tid blitt samlet av Torben under løfter om rikdom, ære og heltebragder, og hadde nylig kommet i besittelse av et kart som viste veien til Vraath-fortet, et gammelt slott viss rykte påstod var hjemsøkt. Grunnet pengeproblemet hadde våre helter bestemt seg for å reise til denne festningen og renske det for det som måtte være av ulumskheter. Ikke bare ville dette hjelpe folk som måtte bo i dalen, da de ikke lenger måtte frykte de uhyrer som måtte holde til der, men et slikt sted ville uten tvil også gjemme rikdommer som ville komme våre helter til gode. Rionna syntes imidlertid at det virket for enkelt, og bestemte seg for å samle mer informasjon mens de andre dro i forveien og heller ta dem igjen siden, vel vitende om at hun til hest med letthet ville ta igjen de andre som reiste til fots.

Men som ved alle enkle planer gikk ikke ting slik en hadde trodd. Mens gruppen var underveis og ikke engang var kommet til Drellins Ferge ble de overfalt av hobgobliner som ikke stanset verken for å true eller kreve, men angrep med kun et mål for øyet; Våre helters endelike. De hadde imidlertid ikke regnet med å måtte gi seg i kast med så mektige individer, og be ubønnhørlig slaktet. og skjønt de tilkalte forsterkninger av flere hobgobliner og helveteshunder var utfallet gitt. Da støvet la seg var kun en enslig hobgoblin i livet. Informasjonen gruppe fikk ut av denne enslige overlevende var imidlertid alt annet enn betryggende, da han under press hintet til mektige magikere og allierte, skjønt han nektet å gi noen detaljer og bedyret at han heller ville dø enn å forråde sine venner og allierte. Overfallsmennenes utstyr vitnet dessuten om at dette ikke var ensfoldige banditter, da det var av ypperste kvalitet og verd mer enn litt gull, og det var klart at det lå planlegging og mål bak det tilsynelatende tilfeldige overfallet. Da våre helter kom frem til Drellins Ferge med sin fange ble det fort klart at deres mistanker var berettiget, da en samtale med byens folketalsmann Visdon og byvaktenes leder Soranna gjorde det klart at dette ovarfallet langt fra var det første og at disse raidene stadig ble modigere og mer brutale, slik at folk fra omliggende gårder til dels hadde trukket seg inn til byen i frykt for å få sine liv tatt fra seg og sine gårder brent. At våre helter skulle til Vraath-fortet ble møtt med spekulasjoner i om hobgoblinene kanskje kunne ha sin base der, og våre helter gikk villig med på å rense ut fortet for dem (noe de uansett skulle) og slik knuse hobgoblintrusselen, og satte allerede neste dag ut for å finne en gammel jeger ved navn Jorr som visstnok skulle kjenne skogen bedre enn noen andre og som sikkert kunne hjelpe dem gjennom skogen usett.

Da våre helter kom til Jorr's hytte greide de da også å overtale ham til å guide dem gjennom skogen, skjønt Jorr krevde å bli betalt godt for dette, da han egentlig ikke ønsket å risikere livet. Flere i gruppen mumlet seg i mellom om at han burde ha gjort det av fri vilje og glederlig, da det var snakk om ikke bare å beskytte byen, men også de skoger hvor Jorr jaktet, skjønt de holdt dette for seg selv, og gull skiftet hender. Rask som en vind rustet Jorr seg og begynte å lede våre helter langs stier få føtter hadde trådd før dem, skjønt han titt og ofte klaget høylytt over hvor treng Torben var og hvor mye støy han laget der han brøytet seg gjennom underskogen i den tunge rustningen sin. Så gikk det da heller ikke bedre enn at gruppen ble overfallt da den var på vei gjennom et myrområdet, men av en lang farligere fiende enn hobgobliner. Av en hydra, et stort mangehodet beist som tydeligvis hadde et horn i siden på Jorr, som bedyret at han hadde slåss med udyret før og permanent fjernet et av hodene dens, som nå hand som et trofe i hytten hans. Hydraen ble likevel jaget vekk, skjønt Sothe ble hardt skadet og Jorr kom nær døden. Litt plastring senere var heldigvis begge sunne og friske igjen, og gruppen sykte seg videre gjennom myren, redd for at hydraen skulle komme tilbake, hevnlystig etter sitt nederlag. De kom seg heldigvis ut av myren uten flere problemer, og slo leir kort etter for å samle krefter. Utfordringene var dessverre ikke over, og mens Sothe satt og halvduppet under vakten sin snek en rekke kjempestore edderkopper seg inn i leiren, og gruppen ble vekket av kjever som grov seg inn i kjøttet deres og gift som strømmet inn i årene. De overlevde heldigvis og fikk jaget dem, skjønt Soah ble stygt forgiftet, og var så svakelig at musklene knapt ville bære henne.

Dette hindret imidlertid ikke våre helter i å fortsette neste morgen, skjønt Jorr ville ha mer betalt før han fortsatte, noe som førte til murrig fra enkelte. Han ledet dem heldigvis uten flere ubehagelig overraskelser til fortet, hvor det etter en speidetur utført av Annon og Sothe ble bestemt at de skulle storme det. I fortet fant de flere gobliner, noen varger, samt en minotaur og en mektig magiker som slynget lyn rundt seg, og som ville unnsluppet om det ikke var for at våre helter hadde vært fremsynte nok til at de hadde plassert Jorr i borggården med ordre om å hindre eventuelle flyktende. Gjennomsøkningen av fortet gav foruten et krypt med skatter, gjemt og forlengst glemt, flere kodete papirer som med magi og Soah's mektige sinn ble tydet og knekt, samt et stort kart. Papirene og kartet fortalte om en stor hær av goblinoide og drager som var på vei, med det mål å utrydde alle mennesker, alver og andre som måtte bo i dalen. Papirene fortalte dessuten om Koth, Saarvith, Ulvai Stormsanger og Ravek Kahrn, Ormefyrster og ledere av hæren, samt Asarcool, Høyormefyrste, en mektig halvdraget og general over horden, skjønt lite om hva de Skrekkslagne over hva de hadde funnet sendte våre helter straks Joor sørover til Drellins Ferge sammen med den tilfangetatte ormefyrsten Koth for å advare dem, mens de selv satte kursen mot Skallekløftbroen, den eneste lette veien sørover fra der horden visstnok skulle befinne seg. Noen ved navn Ozzyrendion skulle visstnok vokte broen, og dette var uten tvil en mektig skikkelse, men om Drellins Ferge skulle ha noen sjanse til å evakuere måtte horden forsinkes, og da måtte Skallekløftbroen tas og ødelegges...

Etter et ublidt møte med en grå flerrer som nesten kostet noen i gruppen livet kom våre helter seg endelig til Skallkløftbroen, som de til sin ergrelse fant voktet av en grønn drage og flere hobgobliner og helveteshunder. Forsøket på å ta ut vaktene i stillhet feilet, og etter flere sveip av den flygende dragens etsende pust fallt Soah til marken, brent nesten ugjenkjennelig av den kraftige syren. På dette tidspunktet begynte gruppen å trekke seg tilbake, skjønt Sothe – kan hende pga skyldfølelse etter å nesten å ha kostet Torben livet under møtet med den grå flerreren – bestemte seg for at om noen i gruppen skulle dø var det kun ham, og ingen andre, og ble for å oppholde dragen. Hellet og gudene syntes å ha vært med ham den dagen, for skjønt han ble grusomt såret, så hardt at han knapt kunne holde seg på beina, så greide han på mirakuløst vis å blåse dragen ut av luften om ki-kulene sine, så den deiset død til marken. Ved synet av at dragen fallt flyktet de resterende vaktene i panikk, skjønt Soah forble like død. Heldigvis hadde gruppen kommet over en mektig stav i Vraath-fortet som de brukte til å få Soah tilbake, skjønt hun var svak og skjelven etter sitt møte med den andre siden. Våre helter greid imidlertid å lokalisiere broens svake punkt og sende den tumlende ned i dypet. De satte så kursen mot Drellins Ferge for å hjelpe til med evakueringen.

Når våre helter kom til Drellins Ferge fikk de seg imidlertid en støkk. Jorr hadde aldri kommet frem, og evakueringen hadde da heller ikke begynt. Ei heller var Rionna å finne der, og hadde heller ikke vært der etter det de ble fortalt, noe som bekymret dem. Rionna burde ha kommet seg hit for lengst, og kun en katastrofe kunne ha forsinket en så mektig kriger, så våre helter var meget bekymret for hva som kunne ha tilfallt deres venn. På toppen av det hele nektet folketalsmannen å foreta seg noe før han hadde samlet folkerådet og forhørt seg med dette, noe som ville ta noen dager. Våre helter stønnet over slik idioti, da hvert sekund de ventet brakte horden nærmere, samt den dårskap at rådet skulle få bestemme byborgernes skjebne, fremfor å la dem bestemme selv om de ville bli, slåss og dø, eller flykte og leve. Forsinkelsen gav imidletid Sothe og Annon tid til å undersøke hva som hadde skjedd med Jorr. Det virket som om han hadde blitt overfallt av hobgobliner som hadde befridd Koth og etterlatt ham for å dø, hvorpå noen uglebjørner hadde dukket opp og spist ham. En trist skjebne, og med Koth på frifot var det ikke godt å si hvilke magi han kunne spinne for å hjelpe horden. Under rådsmøtet greide heldigvis våre helter å overbevise alle om at de måtte flykte, da kamp var selvmord og byen kunne gjenoppbygges siden. De neste dagene var preget av en organisert evakuering mot Brindol, og på slutten satte våre helter personlig fyr på byen slik at horden ville finne verken ly eller mat der. Mens røyken fra de brennende bygningene og røyken fra hordens leirbål i horisonten steg opp under himmelvelvingen og blandet seg lang der oppe satte våre helter kursen nordover mot en festning hvor Saarvith visstnok skulle være, i det håp at de kunne hindre ormefyrsten i hva enn han holdt på med, og slik forkrøple og svekke horden…

Beklager sent referat, men internettet har vært ute det siste døgnet.

Jeg skulle ha rikelig med fritid, og burde kunne gjøre ting de fleste dager.

Jeg streeener bort til døren!
3

#61 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting
  • Ble medlem: 06/08-09
  • Yrke: Lat på profesjonelt nivå
  • Interesser:Fantasy, sci fi, tegneserier, media.

Postet 24/06-2011 - 18.33

Informasjonen jeg samlet better be worth it, Aslak! XD

Også, det er Riona. Med én n.

Og jeg tror jeg skulle kunne de fleste dager jeg og.
0

#62 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 24/06-2011 - 19.10

Vis innleggStorhertug von Misthausen sa den 23/06-2011 - 21.39:

Kan folk spille neste uke? Når?

helgen passer best, kan i hverdagen også, men da ikke allnighter.
Postet bilde
0

#63 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 24/06-2011 - 22.12

Bare så dere vet hvordan dette skrives :P
-Høyormefyrste Azarr Kul
-Ormefyrsten Koth
-Ormefyrsten Saarvith
-Ulwai Stormsanger
-General Hravek Kharn

Om jeg foreslo en lørdag/søndag allniter som et førsteforslag?
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#64 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 24/06-2011 - 23.42

Troooor det burde gå greit. Leveler vi opp i fellesskap?
0

#65 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 25/06-2011 - 10.05

jeg har levela alt, mangler bare hp.

det skal sies at alt jeg fikk var skill points, bonus feat og hp

Dette innlegget er endre av Ole von der Fossheim: 25/06-2011 - 10.08

Postet bilde
0

#66 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 25/06-2011 - 16.02

Har levla (mangler bare HP, som jeg slår for alles underholdning).

Nye spells i spellboken som trenger godkjenning av Aslak (da de står i Spell Compendium): Ghost Touch Armor, og Chain Missile.
Winter Court is coming

0

#67 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 26/06-2011 - 20.13

AsdfFFFDx <\ø vu+æ2Eq0m<zs,<dkhi.
I helgen kan jeg ikke, igjen, med mindre vi kan ha det hos meg, på Tåsen.
0

#68 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 26/06-2011 - 20.32

Burde ikke være noe problem å ha det hos deg. Ihvertfall ikke for min del.

Er det mulig for all-nighter hos deg?
Winter Court is coming

0

#69 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 26/06-2011 - 21.00

Ja, det burde det være.
0

#70 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 26/06-2011 - 22.02

det kan hende jeg ikke kan være med skal spille Axis and Allies
Postet bilde
0

#71 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 27/06-2011 - 19.39

Jeg ka i helgen, uavhengig av sted. Helst et annet sted enn hos meg, faktisk.
0

#72 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 28/06-2011 - 00.47

Sitat

Jeg ka i helgen, uavhengig av sted. Helst et annet sted enn hos meg, faktisk.

Ja, du får bestemt deg. :P

Har da hørt med min kjære Bjørn, og all-nighter går greit hos oss. Da jeg har bare en gjeste-seng, en madrass og en sofa, spør jeg da folk om å ta med eget sove-utstyr. Den som kneber gjeste-senga skal få dyne og pute. Dere kan ordne opp selv hvem som sover hvor.
Hvis folk har lyst, kan vi også planlegge for frokost (eller ihvertfall måltid, kommer an på når vi er våkne).
Winter Court is coming

0

#73 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 28/06-2011 - 01.53

Fikk forespørsel fra Aslak om å ha det hos meg... Så hvor blir det? Håper Aslak kommer med en sjefsuttalelse. Jeg har en ekstraseng (som er på rommet mitt), ekstra madrass samt en sofa som ikke er noe særlig å ligge på. Så folk får vurdere egne soveting om de vil være hos meg...
0

#74 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 28/06-2011 - 16.14

jeg bryr meg lite hvor jeg sover, om man har sovnet i en grøft på vinteren kan man sove overalt, men å vite hvor man skal være er en fordel.
Postet bilde
0

#75 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 28/06-2011 - 18.10

Dommens Røde Hånd- Allnighter II: Sniking og Snusing i Svartheiene

Sted: Lenes Place, Lillestrøm
Tid: Lørdag-Søndag. Spillingen selv begynner 18.30 hvis det er greit for alle.

Så her ble det annonsert! Møt opp med terninger, karakterark, miniatyrer og godt humør! Når det kommer til soving tar jeg med sovepose og pute selv; ikke noe problem der. Jeg syntes en felles frokostløsning var en flott ide! Ole skal spille Axis And Allies, men han kommer utover kvelden, så Annon kan fylle rollen som Mark Den Røde så lenge.

Skyss: Siden kollektivtraffikken er så ræva for tiden tilbyr jeg transport tur-retur Bjølsen-Lenes Hus om dette lar seg gjøre. Vil noen sitte på? Jeg tar kun symbolske bensinpenger.

See you guys... then. Postet bilde

Dette innlegget er endre av Storhertug von Misthausen: 28/06-2011 - 18.30

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#76 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 28/06-2011 - 20.52

Vil gjerne ta opp tilbudet om å få sitte på, om mulig, da jeg ikke har den fjerneste anelse om hvor dette "Lillestrøm" er. Må være et av disse tullete "stedene" utenfor Oslo vest.
1

#77 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 29/06-2011 - 00.51

Da kjøper jeg rundstykker, juice (appelsin og eple), og melk. Pålegg kan da medbringes av dere (utenom smør. Bremykt er alltid her i hus).

*will also bake a CAEK*
Winter Court is coming

1

#78 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 03/07-2011 - 14.14

Nok en fantastisk og utrolig produktiv allnighter er nå over Postet bilde Tusen takk til alle, og spesielt til Lene og Bjørn som stilte sin leilighet til disposisjon og handlet frokost! Postet bilde Vi tApte Litt spilLE tid, men vi fikk stadig gjort hele kapittel II av Dommens Røde Hånd unna!

Her er deres belønning: Søt, søt XP

Kamp-XP (i Kronologisk Rekkefølge, Nogenlunde):

-Kjempevillsvin: 700 XP
-Valles Gamle Venn, den Grå Flerreren: 3150 XP
-Seks Hobgoblinsoldater: 1560 XP
-Hark og Gnarrh, Hobgoblinserjanter: 1050 XP
-Zarr, hobgoblinprest: 525 XP
-Uglukk Og Torpek, Skalleknuserogrer: 2100 XP
-To kjempekrokodiller: 1400 XP
-Grønn Tiamat-Yngel: 2100 XP
- 5 Hobgoblin-Veteraner: 2625 XP
- Korkulan, Hobgoblinsk Sverdbærer: 1050 XP
-34 Eitermørk-Øglemenn: 4602.5 XP
- En Eitermørk-Løytnant: 700 XP
- Hurr, Durr, Lurr og Curr, dumme ogrer med dårlig sikte: 2100 XP
-Ettin: 1400 XP
-Nurklenak, Hobgoblinsk skald, tankebinder og torturmester: 3150 XP
-Saarvith, Ormefyrste: 3150 XP
-Regiarix, Svart Drage: 4200 XP
TOTAL KAMP-XP: 32062,5 XP
XP TIL HVER SPILLER: 6412,5 XP

Rollespill-XP:
Susanne: Medfølende, heroisk, observant: 1500 XP
Valle: Diplomatisk, heroisk, ressurssterk, snill, respektfull, beskyttende: 1750 XP
Henrik: Diplomatisk, respektfull, preget av ære, rettskaffen, heroisk, ledende: 1750 XP
Ole: Arrogant, taktisk, selvstendig, litt feighet, rasehatende, interessert: 1500 XP
Lene: Arrogant, observant, analyserende, heroisk, viste også sin kaotiske side ved flere anledninger: 1750 XP

TOTAL XP:
Susanne: 7912, 5 XP
Valle: 8162,5 XP
Henrik: 8162, 5 XP
Ole: 7912,5 XP¨
Lene: 8162, 5 XP

Når kan man spille igjen?

Postet bilde
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
1

#79 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 03/07-2011 - 17.32

Sweet. Enda et level! :D På tide å bestemme seg for noen kule spells.

Lørdag og fredag passer dårlig for meg, men er ellers ganske ledig.

Også, har begynt å titte på mine nye spells.

Hva synes O GM Aslak om Heart of Earth (Complete Mage)?
Winter Court is coming

0

#80 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 03/07-2011 - 19.26

Nomnomnom, akkurat nok til å få være med å levle.

Jeg kan absolutt ikke onsdag, kun sen allnighter torsdag. Søndag ikke ideelt. Ei heller tirsdag.

Dette innlegget er endre av Susanne: 03/07-2011 - 20.14

0

#81 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 03/07-2011 - 20.57

jobber i hverdagen så jeg kan ikke ha allnighter da.

når jeg dinga fikk jeg min første og viktigste spell: Alarm
Postet bilde
0

#82 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 03/07-2011 - 23.52

Nei, jeg vet ikke når jeg drar til sørlandet, men senest til helgen. Tviler da på at jeg da kan om det blir i helgen, men om før burde de fleste dager gå.
0

#83 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter

Postet 04/07-2011 - 18.51

kan egentlig alle dager unntatt søndag
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#84 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 05/07-2011 - 00.37

Andre spells for kjære GM å vurdere (siden jeg ikke klarer å bestemme meg helt ennå):

Celestial Brilliance (Tøse-boka... err...Book of Exalted Deeds)
Dancing Web (Book of Exalted Deeds
Winter Court is coming

0

#85 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 05/07-2011 - 13.09

Vis innleggSelene sa den 05/07-2011 - 00.37:

Andre spells for kjære GM å vurdere (siden jeg ikke klarer å bestemme meg helt ennå):

Celestial Brilliance (Tøse-boka... err...Book of Exalted Deeds)
Dancing Web (Book of Exalted Deeds

Lene, du er transmuter. Da må en av de to nye spellsene du får som wizard hver level også være en transmutation-spell. Disse er begge evocation...

Edit: Jeg greier ikke å finne den delen som sier dette, men da spesialiserings-sloten du får må inneholde en transmutation-spell burde du uansett ha en av level 4 spellene som transmutation.

Editedit: Found it!

Sitat

Spells Gained at a New Level
Wizards perform a certain amount of spell research between adventures. Each time a character attains a new wizard level, she gains two spells of her choice to add to her spellbook. The two free spells must be of spell levels she can cast. If she has chosen to specialize in a school of magic, one of the two free spells must be from her specialty school.

Dette innlegget er endre av Henrik: 05/07-2011 - 14.47

0

#86 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 05/07-2011 - 14.52

Jeg har aldri lest noe sted i PHB at man må velge spells fra sin specialist-school når man får sine nye spells for nytt level. Det at Wizard gir opp to schools (eller en hvis de er Diviner) er allerede en ille nok begrensing for å få muligheten til å forberede en ekstra spell for hvert level til kun specialist-school'en sin.

Dessuten har jeg fortsatt ikke bestemt meg for hvilke jeg vil ha, men vil gjerne vite hva Aslak tillater av de jeg vurderer.
Winter Court is coming

0

#87 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 05/07-2011 - 15.27

Side 178-179, under Arcane Spells, seksjon Arcane Magical Writings, underseksjon Adding Spells to A Wizards Spellbook.
Hvorfor dette ikke står under beskrivelsen av wizards skjønner jeg ikke, men det står der. Når du spesialiserer deg, så spesialiserer du deg! Tror de fleste ikke er klar over at denne regelen for spesialisering finnes, og derfor ikke bruker den. Men den finnes, skjønt om den skal brukes eller ikke blir vel opp til Aslak kan jeg tenke meg. Tankken er vel at du har fokusert deg såpass på et felt at mesteparten av spellsene dine kommer fra dette feltet.

Men Aslak, hva sier du til disse?
* Positive Energy Aura (Planar Handbook)
* Blessing of the Righteous (Players Handbook II)

Dette innlegget er endre av Henrik: 05/07-2011 - 15.49

0

#88 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 06/07-2011 - 00.57

/facepalmer pga fail plassering av informasjon
Winter Court is coming

0

#89 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 06/07-2011 - 21.12

Kapittel 2:

Våre helter fikk imidlertid vite at det fantes en veisperring lands veien mot nord som hindret at eventuelle forsterkinger fra nordlige land kunne komme, og bestemte seg for at før de kunne bevege seg mot Saarvith måtte de ta seg av denne. Om horden skulle kunne overvinnes måtte en ha forsterkninger, så vesperringen måtte bort. Mens de gjorde seg klare til å reise nordover langs elven dukket Riona endelig opp. Hun hadde møtt på flyktingene på vei hit, men måtte likevel oppdateres på hva som foregikk. I lys av den alvorlige situasjonen erklerte hun at forklaringen om hva hun hadde drevet med kunne vente til senere, så nå bar det nordover, ledet av den skogsvante Annon. Det gikk dessverre ikke bedre enn at i et forsøk på å finne en bedre vei en krattet de var i snublet de over et kjempestort villsvin. Den kvelden spiste de godt. Da de fortsatte videre neste dag fant de ut at Annons "snarvei" hadde fått dem ut av kurs, men ikke så ille da de uansett var nødt til å sirkle rundt en liten sump for å fortsette. Intet annet av interesse skjedde den dagen, skjønt når natten kom ble leieren overfallt av en gammel bekjent: Den grå flerreren, ute etter hevn over sitt tapte måltid, og kanskje også et nytt måltid. Men det gikk ikke bedre for den enn at den fikk grundig bank og ble drept da den forsøkte å flykte.

Etter langt og lenge, med kryssing av elver og labbing gjennom skog kom våre helter endelig til et steinete slettelandskap hvor nordveien slynget seg mellom kampesteiner. Der våre helter ruslet langs veien virket området øde, som om ikke et vesen fantes der, skjønt idyllen ville ikke vare. For med et kunne de skimte et byggverk på horisonten, som uten tvil måtte være veisperringen. På dette tidspunktet var det stor enighet om at Sothe og Annon skulle speide, mens Torben skulle skifte ut av den store jernklumpen sin og inn i den langt lettere mithral-skjorten de hadde funnet i Vraath-fortet. Sothe returnerte kort etter for å rapportere. Det var tydelig at dette var veisperringen, et stort tretårn med korte murer ut fra hver side som det stod noen store skalleknuserogres på. I tillegg hadde de sett en hobgoblin med bue på tårnets brystvern, og det var å anta at det ville være flere inne i tårnet, klare til å dukke opp om alarmen gikk. Våre helter snek seg så nærmere i håp om å kunne overraske fienden, men en solstråle reflektert i Rionas skinnende sølvrustning traff en av ogrene i øynene, som naturlig nok begynte å gaule om fiender, noe som igjen fikk et halvt dusin hobgoblinske bueskyttere til å komme løpende ut og begynne å klatre oppover mot toppen av tårnet. Det var på dette tidspunktet at Soah innhyllet mesteparten av tårnet i en monstrøst stor ildkule, som effektivt brant vekk alle goblinoide, samt forbrant den alarmgivende ogren stygt. Kort tid etter var det ingen flere fiender å se. Å fortsette videre inn gjennom den låste posten var heller ikke noe problem, og goblinoidene som var i ferd med å åpne nordporten ble lettere sjokkerte og overrasket da det plutselig befant seg et Torben-formet hull i sørporten. Kort etter var det ingen flere fiender å se. Men Soah sine skarpe alveører oppfattet lyden av noe som snek seg rundt, og noen få spells senere var den usynlige clericen slått bevisstløs. Kort etter var tårnet ferdig lootet, Tiamat-bildet ødelagt, og hele bygningen satt fyr på der våre helter satte kursen tilbake sørover sammen med to bevisstløse fanger.

Den kvelden forsøkte de å pumpe fangene for informasjon, men fikk ikke noe særlig nyttig ut av dem, til tross for bruk av store mengder alkohol. Enden på visen ble at Torben gav dem "en krigers død" neste morgen, før de fortsatte sørover, over elven, og inn i den store sumpen mot Rhest-ruinene der Saarvith visstnok skulle oppholde seg. Ledet av Annon reiste de uten store problemer gjennom det myrlente området, til tross for angrep ifra store krokodiller, og fikk da også tilbringe natten i fred. Det var først senere neste dag at de fikk første indikasjon på at noe var galt: På en øy rett frem kunne de se liket av en enorm snøhvit ugle. Ved nærmere undersøkelser ble det klart at dette ikke var noen vill ugle, da den hadde et fotbånd av jade med alviske symboler. De rakk dessverre ikke å se noe nærmere på uglen før noe poppet opp av vannet like ved og sprayet dem med syre. En grønn, tovinget skapning, litt som en blanding mellom en drage og en wyvern, noe de mer beleste blant våre helter gjenkjente som et Tiamat-yngel. En hard kamp fulgte, men våre helter gikk heldigvis av med seieren tidsnok til å legge merke til en gjeng med flere hvite kjempeugler som var på vei mot dem. Da de landet viste de seg å være ridd av villalver, og etter en kort dialog med forklaringen på hvem de er og hva deres ærend i myren var ble våre helter tatt med til villalvenes "by", hvor de snakket med den lederen og fikk tilbud om å bli med i den døde uglerytterens begravelse. De fikk også litt informasjon om Saarvith og Rhest, som at det fantes en svart drage der som hadde plaget villalvene en stund. Våre helter forsøkte å overbevise alvene om å hjelpe til i kampen mot horden, men fikk ikke noe ja, selv om de lovet å ta seg av dragen for dem. De ble imidlertid lånt båter, noe som gjorde reisen videre til Rhest-sjøen enklere. Vel fremme "snek" de seg til midten av sjøen hvor et tårn og noen andre ruinbygninger stod, og rensket dem for hobgobliner, og slo tilbake en stor mengde med små øglemenn som hastet ut til tårnet når hobgoblinene der blåste alarmhornet sitt. Enkelte i gruppen syntes det var ille å måtte drepe så svake motstandere som de små øglemennene tydligvis var, og spesielt Riona nektet å løfte våpen mot de hun ikke anså som en trussel.

De dro så over til en større bygning like ved, hvor de drepte 4 ogres og en ettin som tydligvis var vakter der. Når de lette gjennom bygningen overrasket og kneblet de en hobgoblinsk trubadur som forsøkte å flykte. Stillheten ble imidlertid brutt av lyden av noe stort som fløy ut av bygningen og opp over taket og brølte med dyp røst "Kom å kjemp med meg kujoner!" Flere i gruppen synes det var dobbelmoralsk av drager å beskylde andre for feighet når de tydeligvis alltid var såpass feige at de fløy utenfor rekkevidde for de fleste og bare sprutet syre på dem fra trygg avstand, men da dette var grunnen til at de kom hit ble det også til kamp mellom våre helter, dragen og Saarvith (som ridde på dragen). Det ble en hard kamp, og Sothe strøk nesten med, men den staute ridderen greide til slutt å slå dragen til marken, og lootingen av tårnet kunne fortsette. Blant rikdommene der fant de også et brev som tilsa at horden hadde stjålet noe fra Spøkelsesfyrsten, samt en boks med noe i seg som uten tvil var denne gjenstanden, da den lyste ut en sterk, ond aura. Våre helter bestemte seg for å foreta seg noe med Spøkelsesfyrsten og se om brevet kanskje kunne overbevise ham om ikke å samarbeide med horden, og kan hende også slåss mot den. Etter å ha levert den fangne trubaduren til villalvene og fått deres ord på at de skulle motarbeid horden det de kunne, satte våre helter seg på kjempeugler på vei mot Brindol, i håp om å få vite mer om hva horden hadde fortatt seg siden Drellins Ferge, samt for å skaffe resurser og planlegge sitt neste trekk.

Postet bildePostet bilde

Dette innlegget er endre av Henrik: 06/07-2011 - 21.14

1

#90 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting

Postet 08/07-2011 - 11.06

Såå, er det et nein på spilling? For etter det jeg kan se burde i dag vært ideelt...
0

#91 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 08/07-2011 - 15.48

Idag passer ikke for meg, jeg jobber et gry-tidlig skift imorgen, og skal ha Star Wars på søndag.
Winter Court is coming

0

#92 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 08/07-2011 - 18.03

Tror vi må vente til etter folk kommer hjem fra Hypercamp.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#93 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 06/08-2011 - 23.50

Hysj, Hysj, dobbeltpost! Er på tide vi får noen ferske oppdateringer igjen.

Session 3- Inn i Løvens Hule er nå overstått, Del III av eventyret er fullført, og som vanlig var det en spennende, morsom og ikke minst produktiv kveld for oss alle. Da var det tid for- XP....

KAMP-XP:
Kjempekjempeedderkopp: 800 XP
2 gjengangerløver: 1600 XP
En stor spøkelsesløve: 1600 XP
Dommens Neve, 5 elitemunker: 4000 XP
Rusghart, hobgoblinsk stridssjel: 2400 XP
Ulwai Stormsanger, Ormefyrste: 3600 XP
Varanthian, halvdrage-behir: 4800 XP
Spøkelsesfyrsten, Herre over Tornemarkene: 14400 XP
TOTAL XP: 33200 XP
XP per spiller: 6640 XP

Rollespill-XP:
Susanne: 500 XP
Henrik: 1000 XP
Lene: 1000 XP
Ole: 750 XP

TOTAL XP per SPILLER:
Valle: 6640 XP
Susanne: 7140 XP
Henrik: 7640 XP
Lene: 7640 XP
Ole: 7390 XP

Neste gang får vi dra til med en allnighter igjen! Da er det nemlig duket for Fiender på Porten...

Dette innlegget er endre av Storhertug von Misthausen: 06/08-2011 - 23.55

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#94 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 07/08-2011 - 14.13

evasion bitches :ninja:

evasion
+ 1d6 skirmish
= :fuckoff:

Dette innlegget er endre av Ole von der Fossheim: 07/08-2011 - 14.14

Postet bilde
0

#95 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 07/08-2011 - 14.23

Hva, drepte de lichen? XD

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#96 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 07/08-2011 - 14.45

Vis innleggDani sa den 07/08-2011 - 14.23:

nei, vi ble venner... tror jeg?
Postet bilde
0

#97 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 07/08-2011 - 18.49

Vis innleggDani sa den 07/08-2011 - 14.23:

Nei, gav ham sjeloppbevaringstingen hans tilbake og fikk ham til å hjelpe dem mot halvdragebehiren. Forhåpentligvis holder han seg i ørkenen sin inntil videre, men godt mulig vi må slåss mot ham siden (sånn for å hindre at han skaper faenskap). Skal få frem referat etter å ha sovet av meg rusen i morgen.

Også: Få faen, så kjedelig level 9 er for meg! Ingen ting annet enn ny fot.
Postet bilde
0

#98 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 08/08-2011 - 02.13

Jeg får tenke på Feat og to nye spells siden vi Dinga igjen. :)
Winter Court is coming

0

#99 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 08/08-2011 - 14.40

Kapittel 3:

Alvene viste seg imidlertid å være lite villige til å låne våre helter ugler til å fly dem, så de var nødt til å ta den lange veien til hest for å komme seg til Brindol. Turen var heldigvis uten problemer, og de kunne noen få dager senere skimte Brindols høye murer i det fjerne. Da de kom nærmere oppdaget de at innbyggerne hadde tatt rådet de gav til folkene ved Drelins Ferge til seg, og nå var i full gang med å høste inn alt de kunne få med seg og brenne det de ikke kunne, til tross for at de ennå var mange uker igjen til den ordinære innhøstingstiden. Det var ingen tvil om at det ville bli en hard vinter for dalens innbyggere med så mye tapt avling, selv om de skulle greie å slå tilbake horden, men det fikk ikke hjelpe. Heller sulte til vinteren enn å overlate selv det minste korn med mat til hordens sultne munner. Vel fremme i byen kunne våre helter til sin store glede finne Kaptein Soranna og resten av flyktningene fra Drellins Ferge. Soranna kunne informere dem om at Brindols herre ønsket å snakke med dem, og etter en kort tur på (det noget utarmede) markedet dro også mesteparten av våre helter for å snakke med ham.

Da de ble vist inn til ham var han akkurat i ferd med å fullføre en avtale for å få mesteparten av byens innbyggere og flykninger skippet til Dennovar, og forhåpetligvis da utenfor hordens rekkevidde om Brindol skulle falle, samt å få leid et kompani med dvergiske leiekrigere til hjelp i byens forsvar. Han var overstadig lykkelig over våre helters ankomst, og kunne informere om at han hadde tenkt å sende et kompani med tidligere eventyrere for å innfiltrere horden. Han var derimot mindre lykkelig over å høre at våre helter hadde tenkt å reise til Spøkelsesfyrstens land for å gjøre noe der, men fortalte dem likevel den beste måten å dra dit på uten å møte på horden. Kort etter dro hele gruppen, med unntak av Sothe som ble igjen for å hjelpe med forsvaret, videre mot torneheiene og Spøkelsesfyrstens domene.

Torneheiene vistte seg å leve opp til sitt navn. Tilsynelatende endeløse heier med tyktvoksende busker en kun med forsiktighet og tid kunne komme seg gjennom uten å bli kuttet til blods. Heldigvis hadde våre helter den dyktige Annon på sin side, og med unntak av et lite basketak med en enorm edderkopp kom våre helter seg gjennom torneheiene og til en endeløs ødemark hvor intet hverken grodde eller levde. Helt tomt var det imidlertid ikke, for da våre helter hadde gått en stund kunne de se en enorm steinløve i det fjerne; Spøkelsesfyrstens tempel.

Steinløven så forlatt ut med unntak av det som synes å være spøkelsesløver som svevet rundt hodet dens, men da våre helter kom nærmere ble det klart at den ikke var så forlatt som først antatt, for i munnen dens kunne en skimte det som synes å være tre tatoverte, arrete hobogbliner. En kort kamp dominert av flyvende piler, shurikens og gift fulgte, og den endte med at 2 hobgoblinske munker var døde, en flyktet og både Annon og Torben sterkt svekket av muskelstivnende gift. Våre helter bestemte seg likevel for at slikt tull ikke skulle hindre dem i å fullføre det de kom hit for å gjøre og fortsatte videre inn gjennom åpningen mellom løvens bein. En tøff tur fylt av spøkelsesløver, tykk tåke og hobgobliner fulgte inntil våre helter til slutt befant seg i et jordfyllt rom med et tre og den lute skikkelsen som kan hende en gang var en mann: Spøkelsesfyrsten! En fryktelig skikkelse fra mangt et sagn og fortelling i dalen, men når redusert til et skall av seg selv. Hevnlysten, mektig, sammenbrudden og gal var de fire ordene som best kunne beskrive denne mytiske skikkelsen slik den var da våre helter først la sine øyne på den der den tuslet rundt, mumlet om hevn og hvordan den skulle straffe de som hadde tvunget den til å følge deres vilje, ravende og vinglende mellom å forlange å få vite hvem våre helter var og hva de gjorde der, og å tilsynelatende glemme at de eksisterte og heller falle inn i voldsomme triader om den urett som var ytt mot den. Våre helter greide imidlertid etter litt om og men og flere gjentakelser av hvem de var å få vist ham brevet de fant ved Resh-ruinene som tilsa at horden hadde vært alt annet enn ærlige mot ham, samt å overrekke ham phylacteryet hans og slik få restaurert hans sinn noe. Han var fortsatt ikke det en kan kalle stabil til sinns, men han beordret dem med ham for å slåss mot dragen som horden hadde tatt med seg. Til tross for at noen ble spist greide våre helter og Spøkelsesfyrsten uten altfor mye styr å drepe halvdragebehiren, hvorpå Spøkelsesfyrsten øyeblikkelig spurte hva pokker våre helter fortsatt gjorde på landområdene hans, og beordret dem vekk, en ordre våre helter gledelig fyllte. Sikker på at Spøkelsesfyrsten ikke lenger var noe alliert av horden, og forhåpetligvis ville holde seg i tempelet sitt slik at dalen ikke ville bli plaget av ham satte så våre helter snuten tilbake mot Torneheiene og Brindol for å hjelpe byen i slaget som uten tvil ville stå om kun kort tid...

Dette innlegget er endre av Henrik: 08/08-2011 - 20.05

0

#100 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 08/08-2011 - 18.58

PS: Siden partyet har hester, har jeg (og Susanne er litt medskyldig hun også ;) ) gitt dem navn.

Annon, rir på sin dyre-kompanjong, Fluttershy. Fluttershy er snill og grei, og litt sjenert, men liker veldig godt søte små dyr.
Postet bilde

Torben, med sine enormt tunge rustning, rir på den sterke og trofaste Applejack, med bein sterke nok til å sparke epler ned fra trærne.
Postet bilde

Riona, trenger en hest med hurtighet og handlekraft, og sitter i salen til Rainbow Dash, den raskeste av alle hestene i dalen.
Postet bilde

Soah, som den primadonnaen hun er, har selvsagt den fineste hesten av alle, Rarity. Denne hoppen liker ikke skittent arbeid.
Postet bilde

Sothe, er jo bare en enkel munk, og rir da på eselet Derpy Hooves.
Postet bilde
Winter Court is coming

1

Del dette emnet:

• 4 Sider +
  • 1
  • 2