Skedsmokorset Spillforening: Fantasi-O-Rama #2 - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Fantasi-O-Rama #2 Rollespill - En rekke med ulike moduler i Dungeons & Dragons Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 15/06-2011 - 22.33

Fantasi-O-Rama

Spill: Dungeons & Dragons v. 3.5
Spilleder: Dani
Sted å spille: Hyperionkontoret.
Krav til spillerne:
•Kunne basisregler - kamp/ferdigheter/magisystem (for de som kan magi).
•Ha laget fullstendige roller på forhånd - Jeg hjelper selvsagt til med hva det må være.
•At folk møter i tide - 30 min settes av i starten til regelspørsmål og forberedelser.
•At du selv knytter rollens motivasjoner opp mot eventyrets bakgrunn.
Karaktermuligheter: Du kan i utgangspunktet spille hva det måtte være, så lenge det ikke er ”homebrew” og at jeg får godkjent rollene på forhånd. Dere kan bla i "Savage Species" og andre bøker med snodige raser og klasser for å velge noe spennende å spille. Jeg kan enten vitne, eller rulle deres rollers ferdigheter.
Verden: Vi spiller i ubestemt verden med få rettningslinjer og lite historie. Etter hvert som spillerne lager roller og spiller går sin gang, innføres guder, riker, land og historie. Nå har dere som spillere stor innflytelse på hva type verden dere spiller i.
Progresjon: Jeg kommer til å lede en rekke ferdiglagde moduler som jeg modifiserer etter eget ønske. Derfor kommer jeg til å starte med en modul på lavt nivå. I nestkommende moduler vil rollenes nivå variere, samt også gruppens sammensetning. Om interesse meldes når gruppen er full, gis du et prioritert tilbud til å være med på neste modul.

Raseriets Smie

Spillere: Robin, Erik, Kiwi og Zugzug.
Nivå: Tredje nivå.
Bakgrunn: Modulen kommer til å foregå et lite stykke unna Blasingdell. Fem mil sør fra byen ligger Steintann, som er en ulendt, skogvokst ås, kronet med en bar fjelltopp. For hundre år siden førte sortorkene krig mot dvergene her, hvor en mektig befestning ligger gjemt. Rykter om skjulte skatter og dvergiske smiverk har di siste årene spredt seg rundt i landet.
Tilknyttning: Hvilken tilknytting rollen din har med eventyret er opp til deg selv, jeg kommer med noen forslag når introduksjonen til modulen blir vedlagt.
*Kopier av et gammelt dvergisk kart, som viser beliggenheten til den hemmelige dvergiske befestning, Khundrukar, har spredt seg i landet.
*Baron Althon, en lokal adelsmann, ansetter folk til å søke etter den legendariske våpensamlingen, smidd av smeden Durgeddin.
*Det rapporteres at agressive orkiske banditter, plyndrer isolerte gårder og leirer i åsene nord for Blasingdell. Krigslauget har utlyst dusør for hver banditt som blir drept eller tatt til fange. Bandittleiren skal befinne seg nær Steintann.

Vedlagt fil  Steintann.jpg (92.31K)
Antall nedlastninger: 12



Verden så langt:(Blir oppdatert etter hvert som Fantasi-O-Rama blir bygget av spillere og spilleder.)

Drageby (Storby)
Befolkning: 13,875 (koboler 79%, halvinger 9%, mennesker 5%, halv-drager 3%, spikers 2%, andre raser 2%)
Regjering: Enevelde (Fars Dragen)
Religioner: Fars Dragen
Innretning: Rettsmessig Nøytral

Drageby er en storby som ligger der hvor Drageskogen møter foten av Edelfjellene. Et nettverk av eldgamle haller og tunneller fyller Det mektige fjellet. Utsmykninger som er over tusen år gamle, pryder både vegger, tak og gulv inne i hulene. Desverre er det bare dragebarna, som har tilgang til noe annet enn de massive gruvetunnellene. Koboldene som bor her er strenge med å opprettholde lov og orden i Dragonville. Halvdrager av forskjellige kromatiske og metalliske farger finnes ofte som militært befal og som livvakter for "Bloodsbarna" - de adelige. Både kobolder og halvinger graver ut forskjellige metaller ut av gruvene, som videre blir bearbeidet av dyktige Spikersmeder eller eller eksportert til andre nasjoner. Flere turister besøker den imponerende og gamle byen hver dag. Kobolder med metalliske rustninger og hellebarder, patruljerer byen i små grupper, for å se til at ro og orden er å finne i byen. Kveldene er preget av lystige vertshus med sang, dans og gamle historier om drager.

Halvingene, spikerne og menneskene bor i bygninger ved foten av fjellet. Byen er preget av sofistikerte og skolærte innbyggere. Pilgrimmer kommer langveis ifra for å beøke Fars Dragens mektige tempel. Femten kilometer utover skogen, fra foten av fjellet - har et naturlig tak av trærnes kroner som er flettet tett sammen. De massive trærne er som flere titalls høye søyler, som grenløst strekker seg opp fra bakken på unaturlig vis. Ikke et fnugg av dagslys trenger igjennom det organiske taket. Langs en bred hovedvei, og innover i byen, lyser hundrevis av små kuler, i forskjellige farger, opp byen. Lyskulene oppfører seg innsekter, der de svirrer rundt, og styrken på lyset varierer av tiden på dagen. På nattestid, gløder de svakt opp, mens på dagstid lyser de opp som lanterner.
Vedlagt fil  Kobolder.jpg (186.09K)
Antall nedlastninger: 11


Pugnus Ferrum (Storby)
Befolkning: 18,574 (spikers 79%, dverger 9%, halvinger 5%, mennesker 3%, kobolds 2%, andre raser 2%).
Regjering: Oligarki (Råd på tretten spikers som er ansett som dyktigst, sterkest og klokest).
Religioner: Ulike guder som har med krig, våpen, håndtverk og mineraler.
Innretning: Nøytral God
Pugnus Ferrum, er en storby som er bygget på ruinene av et fire hundre år gammelt, menneskelaget, slott. Adelsfamilien som bygget slottet i det det fjellete området, styrte byen med jernhånd. Dverger og halvinger ble tvunget i lenker til å jobbe i gruvene til menneskene, som hevdet at slottet var uinntakelig. Den korrupte adelsfamilien gravde ut alt av verdifulle mineraler i fjellet, mens de unnerla seg alle små befolkninger i mils omkrets. Til slutt kom en hær av spikers som kom langveisifra med ett eneste formål – å legge den uinntakelige og korrupte byen i ruiner. Etter et episk slag, ble mennesket fordrevet fra det ruinerte slottet, og spikerne befridde alle slavene. Hæren slo seg til ro i slottets ruiner, hvor de tok opp arbeid som våpensmeder, våpenmestre, soldater og håndtverkere. Etterhvert immigrerte dvergene og halvingene til byen, som desverre hadde lite ressurser igjen i gruvene å hente.

I dag står fortsatt mye av Pugnus Ferrum i ruiner. Slottets vegger er knust, og store ruinbiter av et gammelt og imponerende slott, preger byen. Befolkningen synes byens ruinbiter gir byen en særegen sjarm, som minner folk på om spikernes eksepsjonelle krigskunst. Flere bygninger er selvsagt gjennoppbygget, delvis med gamle ruinbiter. Byen huser et trollmannsakademi, som har sterke forbinnelser med trollmannslauget. Militæret har følger en streng doktrine, hvor mange innbyggere blir med krigerlauget etter tjenesteplikten. Krigerlauget har monopol på karavanebeskyttelse i store deler av riket. De har et ryktet for å føre karavaner o.l. trygt gjennom riket, på tross for alle monstre og banditter som er å finne.
Pugnus Ferrums befolkning er preget av en streng, militære doktrine, styrke, ære og laugets lover, men har en varm og omtenksom kjærne.
Vedlagt fil  Spiker.jpg (19.19K)
Antall nedlastninger: 12


Enden’noiir ”Alvetronen” (Storby)
Befolkning: 14,964 (gråalver 96%, halv-alver 2%, mennesker 1%, andre raser 1%).
Regjering: Monarki (kong Elduriil ”Fjellets Bris” Amenaren).
Religioner: Guder som har med fjell, elde metaller/mineraler, kunst, handel og håndtverk.
Innretning: Retsmessig Nøytral

Enden’noiir er et alvisk rike som ligger i fjellene. Gråalvene har i mange generasjoner eid mineralrikt fjellområde. Utleie av gruver og gruveprospekter til andre grådige raser som f.eks. dverger, har tjent alvene rike og komfortable gjennom årene. For under et årtusen siden, betalte de dvergene til å bygge dem en imponerende festning for å huse kongefamilien og de mange av de adelige. Alvene har skaffet sterke handelsforbindelser gjennom de omliggende rikende, og har derfor etablert mektige og pengesterke handelslauger i de fleste storbyer. Byen er preget av fantastisk byggverk, ommgitt av fossefall og statuer hugget ut i fjellsidene. Stedet er virkelig en perle for dem som elsker kunstvert.

Gråalvene er høyt skolerte og vel versert innem magiske studier. Kun rene gråalver er velkommen i kongens festning, og få andre raser får bo på deres territorie. Kun de mest pengesterke eller på grunn av politiske relasjoner tillates de andre raser. Gråalvene er ikke åpent rasistiske selv om utenforstående kan oppfatte dem som svært arrogante og pompøse.

Mange mener at dvergene som jobber gjennom handelslauget hos gråalvene er underbetalte. Men er det noe gråalvene er flinke til, så er det forhandlinger. De er dyktige til å spille kortene riktig i krigstider med å selge mat, metall og våpen til høye priser, samt bistå med magisk assistanse – om prisen er riktig. På toppen av det hele er gråalvene kjente for å ha mange høyt utdannede diplomater som har stoppet flere kriger enn folk kan telle.
Vedlagt fil  Grey Elf.jpg (16.42K)
Antall nedlastninger: 13


Lavindra’edriel ”Skogens Hjerte” (Landsby)
Befolkning: 864 (skogsalver 96%, gnomer 2%, halv-alver 1%, andre raser 1%).
Regjering: Monarki (kong Darien ”Emarald Øyne” Luthriett).
Religioner: Corellon Larethian og guder som har med natur, måne, stjerner og musikk.
Innretning: Nøytral God

Lavindra’edriel, er en eldgammel alvisk landsby som finnes dypt inne i skogen, Lavind Luthriett. Her har skogsalvene levd i harmoni med naturen så lenge noen andre kan huske. Byen er godt integrert med de eldgamle trærne, hvor stammer og naturlige hull huser innbyggerne. For folk utenifra, er det helt klart at byens naturlige arkitektur og folk legger stor vekt på estetisk elleganse. Byen blir styrt av en konge og hans dronning. Det åpne sammfunnet er knyttet til hverandre som en stor familie. Kunnskap blir viderelært av den eldre generasjonen til den nye.

Skogsalvene er rike på gamle tradisjoner som har gått i arv gjennom generasjoner. De er kjent for deres dype respekt for naturen og deres beboere. Kun det mest nødvendige tar de fra naturen, og mesteparten av deres diett består av vegetarisk mat. Alviske skogvoktere beskytter de alviske grensene, og kan slå hardt ned på dem som driver med usanksjonert jakt. Skogalvenes magikere har gjennom årene utviklet mektig magi som kan beskytte mot de mektigste inntrengere.

Menneskene, orkene og gobliner har i lang tid vært i konflikt med alvene. Missunnelse og grådighet fra menneskets side har de siste årene ført til strid på alvenes skogsgrenser. Tapte konfrontasjoner har gjordt menneskene bitre på alvene. Og alvene har lært seg å ikke stole på menneskene. Kontakt med disse korrupte vesne er lite tollerert, og kun et fåtall av mennesker har fått gleden av å beskue Lavindra’edriel med egne øyne. På tross for skogsalvenes skepsis til mennesker, så handler de med en del av de andre rikene. De utveksler kunst, håndtverk og kunnskap, samt handler i råmaterialer for medisin og treverk.
Vedlagt fil  Skogsalv.png (105.89K)
Antall nedlastninger: 9


Himmelspir (Verdensby)
Befolkning: 32,795 (mennesker 79%, gudssbarn 3% dverger 3%, alver 3%, halvinger 3%, halv-alver 2% spikere 2%, gnomer 1% kobolder 1%, krigssmidde 1%, andre raser 2%).
Regjering: Monarki (Gudssønn Eron og Gudsdatter Vianna)
Religioner: Pelor - Solguden, Khord - krigsguden, og guder som står for godhet, ære og strid.
Innretning: Retsmessig God

Himmelspir er en enorm by, bygget av mennesker, velsignet av gudene. Det sies at guder bodde blandt menneskene da de ble skapt. Gudene så et mektig potensiale som lå latent i mennesket. Etter å ha blandet blodslinje med menneskene, ble gudsbarna skapt - mennesker med guddommelige trekk. Gudsbarna og deres ætt skapte adelsfamiliene som har styrt riket i alle år, som har en monarkisk oppbygging. Byen er kjent for mektige riddere som preger fortellinger gjennom hele riket. Himmelspir er også et religiøst senter for de troende.

Menneskene er svært ulike og tilpassningsdyktige av natur. Selv om overklassen fokuserer mye på heder, ære og politiske intriger, finnes fortsatt korrupsjon, grådighet og sjalusi i deres sjeler. Dette har forårsaket flere konflikter blandt sine egne, og mellom andre riker og raser. Himmelspir er kjent for deres ugjennomtrengelige bymurer som har stått ufallne i over tusen år. På slagmarken er deres pansrete kavaleri uslåelig. Himmelspir er kjent for å ha de best avlede og trente hester i alle rikene.

Selv om menneskene mener at de er imøtekommende til andre raser, så er sannheten en annen. Menneskene tolererer andre raser, så rår skepsis og missnøye blandt befolkningen. Åpen rasisme er forbudt i Himmelspir, men sosialt sett blir andre raser sett ned på. Selvsagt varierer dette fra menneske til menneske. Handel- og politiske relasjoner, jobber med å bedre forholdene mellom menneskene og de andre rasene.



Az”ar Madina (Lite Tettsted)
Befolkning: 1,294 (ørkenfolk 96%, krigssmidde 2%, gnoller 1%, andre raser 1%).
Regjering: Stammesamfunn (Sjeik Hayat Daleen)
Religioner: Guder som har med reise, mysterier, magi og elementene å gjøre.
Innretning: Kaotisk Nøytral

Az”ar, populært kalt Tyvenes By, er en skjult ruinby dypt inne i ørkenen. Her er hovedsetet til sjeik Hayat Daleen, leder for de mystiske ørkenmennene. Han er den eldste og viseste av ørkenfolket. Byen er isolert fra de andre rikene, og har få, om ingen relasjoner eller kontakt med omverdenen. Få folk kan navigere ørkene for å unngå silthull som er en sikker død for dem som blir deres offer. Enda mer fryktet er det de brutale og mystiske ørkenfolkene som overfaller alle som vandrer for nær deres by. Her hersker også fryktede sandstormer som stanser alle, bortsett fra de mest værbitte.

Ørkenfolket er nomadiske, og kan finnes spredt utover ørkenen hvor de ofte holder seg rundt oasene. Om man viser dem respekt, og ikke har vondt i sinne, kan de handles med. Merkelige gjenstander som flyvende tepper og magiske lamper kan man komme over hos deres handelsmenn. Ofte leier de seg ut som veiledere over ørkenen. Det finnes også pyramider og gravkammere i ørkenen, men ørkenfolket nekter på at de har noen tilknyttning til disse byggverkene.



Paradis (Småby)
Befolkning: 9,537 (skiftere 96%, mennesker 2%, gråalver 1%, andre raser 1%).
Regjering: Anarkisme
Religioner: Byen har en panteon til gudene.
Innretning: Kaotisk Nøytral

Paradis, er en isolert småby på slettelandet. Her lever en mystisk rase som kalles skiftere. De perlehvite borgerne lever fritt, uten noen overhoder eller markant statsstruktur. Skifterne kan forandre på utseende sitt slik vanlige folk skifter klær. Fred og harmoni herjer i mesteparten av byen. Byen har få, om ingen, handelsrelasjoner med andre riker, så hvordan byen skaffer seg det den trenger av mat og handelsvarer, er og forblir et mysterie. Byen har en arkitektur som er preget hovedsaklig menneskene, men mangler bymurer. Borgerne har en filosofi om at de som bor i Paradis skal leve i harmoni med sine medborgere, og utvikle byen til det perfekte, fremfor å utnytte og korruptere den. Alle som kommer til byen og motarbeider dens filosofy, forsvinner på mystisk vis. Laugene har ingen makt i byen.

Skiftere er et nyskjerrig folk som kan finnes i fåtall, spredt utover samtlige riker. Deres tjenester som spioner er høyt verdsatt. Dette forårsaker også en skepsis fra andre riker. Da flere folk mener at de er del av en eldgammel konspirasjon mot hele verdenen. Skiftere tjener ingen andre enn seg selv. De er frie vesen. Det liker de ihvertfall selv å si. Og til dags dato har ingen bevis avslørt noe annet. Som mennesker, er hver skifter individuell. Noen er gode, noen er onde og noen bryr seg bare om seg selv. Men i Paradis lever alle i harmoni.Turister som besøker Paradis vil oppleve en by hvor de ser alle rikets raser leve sammen. Det er et merkverdig syn å se så mange forskjellige raser som bor side om side. Noen finner det utrolig befriende, mens andre finner det svært fornærmende. En ting er sikkert. Har man nok gull når man kommer til byen, kan man få tak i varer fra alle rikets hjørner.



Gobliner:
Gobliner, også kalt Gremlings, er langt fra den klassiske barbariske og uintelligente kanon-føden som man finner i D&D. Selv om de lever i stammesamfunn, så har de en stor interesse for mekanikk, urverk, kvasi-magiske dampmaskiner og gammel, glemt teknologi. Gobliner er et mystisk folk, som driver med utgravninger overalt i verden. Her ribber de alt for verdi, samt stjeler ting de vil ha fra andre folkegrupper. De går gjerne over lik for å skaffe seg ting de interesserer seg for. Ryktet sier også at de kidnapper små barn, som de spiser eller utsetter for fæle eksperimenter. De har gjennom årene lagt under seg flere raser som nyter fra deres merkelige teknologi. Både war-forged, orker, gnoller og til tider - kjemper, jobber gjerne tett med goblinene. Flere steder har mekaniske skapninger og utgravningsutstyr, i bruk av gobliner, blitt vitnet. De annses som farlige og uberegnlige. Legendene forteller om en goblin-øy, som ligger skjult av tåke og illusjonsmagi. Men ingen har enda funnet den og vendt tilbake med livet i behold.
Vedlagt fil  Goblin.jpg (26.65K)
Antall nedlastninger: 4

Det goblinske alphabetet ser slik ut:
Spoiler



Krigssmidde:
Krigssmidde ble originalt laget som tankeløse krigsmaskiner, men utviklet en intelligens som en sideeffekt av magiske eksperimenter. Dette gjorde dem til ultimate ødeleggelsesvåpen. For hvert individ som ble skapt, utviklet krigsformede, over tid, til en ny type skapning - levende konstruksjoner. Krigsformede er kjent for sine kampferdigheter og enfoldige fokus. De er lojale beskyttere og fryktinngytende fiender. De ble skapt for krig, og fortsetters deres formål utmerket. I strid er de brutale og uten skyldfølelse, men på samme tid viser en tilpasniningsevne ulik tankeløse konstruksjoner. I fredstider, sliter krigssmidde med å tilpasse seg et liv uten strid. Noen få slår seg til ro som kunstnere og håndarbeidere, mens andre vandrer landet som eventyrere og fortsetter å kjempe som om krigen aldri hadde stoppet. Krigssmidde ble vekket til live av gobliner for noen hundre år siden. I begynnelsen var de deres lojale tjenere, men ble etter hvert motivert til å følge sine egne mål og idealer. I dag er krigssmidde sjeldne, men kan finnes rundt om i samtlige riker, ofte knyttet til krigslauget. De omtaler ofte goblinene som mestre eller skaperne.
Vedlagt fil  Krigssmidde.jpg (34.74K)
Antall nedlastninger: 8

Solsmidde:
I ørkenlandet, der sjakal- og ørkenfolket styrer, finnes en spesiell type krigssmidde. Smidd for årtusener siden av en urgammel rase. Formet med et sjeldent metall som kalles solstål, vandrer en praktfull type krigssmidde, med hoder støpt som sjakaler. Det forgylte metallet som dekker deres kropp, er lett som en fjær, men hardere enn herdet stål. Laget for å beskytte magiske skatter, artifakter, hemmeligheter og templer, har denne typen krigssmidde dannet stammer som gjennom tidene har beskyttet ørkenens ruiner. I sine forgylte kropper, danser disse solsmidde en sikker død med sine eksotiske våpen, mot alle som våger å forstyrre deres grunn. Disse stolte gruppene med tradisjonsfaste og lojale solsmidde, har gjennom årene dannet stammer i ørkenen. Om de ses utenfor ørkenlandet, er det et tegn på at noen har sjendet en grav, et tempel eller frarøvet deres skatter. Når en solsmidd er etter deg, vil verken tid, hunger, eller søvn være til hinder for deres vrede. Man gjør klokt å ikke terge på seg ørkenets solsmidde.



Svartorker:
Svartorkene ser litt ut som primitive mennesker. De er derimot mye høyere. Noen svartorker strekker seg mellom 7 og 8 fot i høyden. De er tettvokste, har kraftige nakker og deres nærmest dyriske hoder ser ut til å sitte direkte på skuldrene deres. Øynene deres har en kraftig rødfarge, og solide støttenner stikker ut av kjeven deres. På tross av sterk fysikk, og redusert hjernekapasitet, så er ikke svartorkene et barbarisk folk. Svartorkene bygger sine egne byer, starter sine egne lauger, og er staute arbeidskarer. De er kjente for å ha en kort lunte, og være brutale krigere. Flere ganger har de funnet det lettere å erobre byer enn å bygge dem opp selv. Svartorkene er kjent for å bosette seg i fjell og under jorden, hvorenn solen ikke rekker. I mange år har dvergene og svartorkene kriget om territorier i fjellene. Svartorkene tenker ikke langsiktig. De har korte liv, og uten en leder til å planlegge deres ekspansjon og utbygging, fristes mange til å ta det enkle valg – leie sverdarmen eller rane folk for penger. Dette har gitt svartorkene et dårlig rykte. Mesteparten bryr seg lite om etikette og ord, men mer om handling. Denne mentaliteten respekteres av spikerne, hvor en persons verdi avgjøres av dens handlinger. Mange svartorker er del av krigerlauget.



Dette innlegget er endre av Dani: 28/06-2011 - 10.37


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#2 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

  • for mye
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 275
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 17/06-2011 - 21.47

Kunne jeg spille halv-drage? Hvis ikke, kan jeg spille dragonborn?
0

#3 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 17/06-2011 - 21.53

Vis innleggKjøpmann Hanz sa den 17/06-2011 - 21.47:

Kunne jeg spille halv-drage? Hvis ikke, kan jeg spille dragonborn?

Du kan ikke spille halv-drage.
Hvilken bok står dragonborn i?
Du kan spille draconic [Draconomicon side 149-150]

Dette innlegget er endre av Dani: 17/06-2011 - 21.53


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#4 Bruker er logget av   Avgon 

  • 43+
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 55
  • Ble medlem: 21/10-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Student

Postet 18/06-2011 - 01.01

bare finn en random rase som virker greit eller awesome, ikke se på racial bonuses men se hvordan fyren din vil se ut.
0

#5 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

  • for mye
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 275
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 18/06-2011 - 09.06

Greia robin, er at jeg har lyst til å spille en slags drage for de er jævelig awesome.

Dragonborn står i races of the dragon
0

#6 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 18/06-2011 - 13.00

Vis innleggKjøpmann Hanz sa den 18/06-2011 - 09.06:

Greia robin, er at jeg har lyst til å spille en slags drage for de er jævelig awesome.

Dragonborn står i races of the dragon

Vel, etter å ha lest opp på Dragonborn, må jeg nesten si at du ikke kan få spille en slik. Det virker som en kul greie, og hadde sikkert vært kult om du hadde spilt i en gruppe hvor alle hadde vært Dragonborn. Men til syvende å sist virker rasen utrolig ubalansert (med mindre det er noe negativt med rasen jeg ikke har fått med meg). Om du vil være av drageblod fordi det "er jævlig awsomt" så står fortsatt tilbudet om å være Draconic åpent. :(

Dette innlegget er endre av Dani: 18/06-2011 - 13.00


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#7 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

  • for mye
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 275
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 18/06-2011 - 14.57

Greit, da må jeg skaffe meg boka, eller om du kan skrive hva greiene til draconic er.
0

#8 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 18/06-2011 - 16.54

Vis innleggKjøpmann Hanz sa den 18/06-2011 - 14.57:

Greit, da må jeg skaffe meg boka, eller om du kan skrive hva greiene til draconic er.

Creating a draconic creature
"Draconic" is an inherented template that can be added to any living corporeal creature (referred to hereafter as the base creature) except a dragon. A draconic creature uses all the base creatures statistics and special abilities except as noted here.
Size and Type: Animals with this template become magical beasts, but otherwise the creature type is unchanged. Size is unchanged.
Armor Class: Natural armor improves by 1.
Damage: Draconic creatures have two claw attacks. If the base creature does not have this attack form, use the damage values in the table below. Otherwise, use the values below or the base ceature's damage, whichever is greater.
Up to tiny, 1 damage; Small, 1d2 damage; Medium, 1d3 damage; Large, 1d4 damage; Huge, 1d6 damage; Garg., 1d8 damage; Colos., 1d10 damage;
Special Qualities: A draconic creature has all the special qualities of the base creature, plus darkvision out to 60 feet and low-light vision.
Saves: A draconic creatures has a +4 racial bonus on saves against magic sleep effects and paralysis, thanks to its heritage.
Abilities: Increase from the base creature as follows: Str +2, Con +2, Cha +2.
Skills: Draconic creatures have a +2 racial bonus on Intimidate and Spot checks.
Level Adjustment: Same as base creature +1.

Zugzug: Om du spiller en drakonisk rolle, så velger du en vanlig rase, forholdsvis menneske, kobold, spiker, halvinger o.l. Som en velsignet med drageblod i årene vil du ha høyere status enn de vanlige borgere i Drageby, hvor på du sansynligvis tjener en av de mektige familiene. Alternativt kan du tjene en drage (valgfri type) som bor et annet sted. Da må vi sammen lage den sivilisasjonen. Jeg kan jo nevne at det finnes mange drageordener, kulter og grupper i rikene. ^^

Dette innlegget er endre av Dani: 19/06-2011 - 09.54


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#9 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

  • for mye
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 275
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 19/06-2011 - 11.15

Da spiller jeg human med Draconic template, hexblade. Planer for å bli dragonheart mage senere.
0

#10 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 19/06-2011 - 11.16

Vis innleggKjøpmann Hanz sa den 19/06-2011 - 11.15:

Da spiller jeg human med Draconic template, hexblade. Planer for å bli dragonheart mage senere.

Thats good. Hvilke bok står dragonheart mage i?

Dette innlegget er endre av Dani: 19/06-2011 - 11.17


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#11 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

  • for mye
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 275
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 19/06-2011 - 11.20

Races of the dragon.

EDIT:

Spiller kobold sorceror isteden.

Dette innlegget er endre av Kjøpmann Hanz: 20/06-2011 - 08.40

0

#12 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 23/06-2011 - 11.33

Kan folk spille på torsdag neste uke?

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#13 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

  • for mye
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 275
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 23/06-2011 - 18.47

kan vel det.
0

#14 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

  • for mye
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 275
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 26/06-2011 - 19.57

Xinr ble som mange dragebarn tatt vekk fra sin mor for å bli oppdratt hos Farsdragens tempel. Hovedsakelig ble han trent for fysisk kamp, men da det viste seg at han så vidt kunne løfte sverdet sitt, og langt mindre svinge det, så var det innlysende at dette ikke egnet seg for han. Drageblodet i årene hans derimot viste seg å være unaturlig sterkt, og han hadde et usedvanlig talent for magi. Det tok ikke lang til for Xinr å bli oppdaget av Xok, som straks tok han under sin lære. Xok hadde en annen elev også, en vakker kobold kvinne ved navn Xanna.

Xanna var kanskje ikke like begavet som Xinr i magi, men hun var fortsatt en dyktig magiker, og gjennom årene så utviklet de et forhold. Det tok ikke lang tid etter dette at de to sverget en ed om troskap. Alt virket som en slags drømmeverden for Xinr helt til det var på tide med Ildvandringen, en test som alle dragebarn må utføre. De blir sendt ut til menneskeland for å klare seg selv i 3 månederes tid. Xinr lærte mye på denne tiden, og viste seg å være en svært dyktig handelsmann og rustningsmaker.

3 måneder senere returnerte Xinr, men Xanna kom aldri tilbake. Sønderknust av sorg tryglet Xinr om å få dra tilbake å lete. Heldigvis fikk han ønsket sitt innvilget og dro straks tilbake.
Han har nå levd ett år blant mennesker og andre forunderlige raser.

Vedlagt(e) fil(er)


Dette innlegget er endre av Kjøpmann Hanz: 26/06-2011 - 20.01

0

#15 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 26/06-2011 - 22.22

Da blir det spilling på torsdag på Hyperions møterom kl 17:00-22:00.

Ting å huske på til rollespill i torsdag(og fremtidige spillkvelder):
*Ta med blyant/trykkpenn og viskelær.
*Ta med egne terninger.
*Ta med mat og drikke, evt. snacks om ønskelig.
*Ta med det helt ferdige utfylte rollearket ditt.
*Ta med notatark om ønskelig.
*Ta med egne DnD-bøker etter eget behov og ønske.
*Ha god oversikt over hvordan din rolles magi, og klasseevner fungerer. Ha gjerne forberedt et notatark på forhånd.
*Ta med godt humør.

Jeg setter pris på om folk gir meg beskjed på mobil/mail/forum om dere blir sen eller ikke kan møte.


Raseriets Smie #1 Spilling

Bekjempede skapninger: :fuckoff:
Banditter - Svartorker, vaktpost x2 (300XP)
Banditter - Svartorker, bueskyttere x4 (600XP)
Banditter - Svartorker, bruvakter x2 (300XP)

Feller passert :flashfact:
Ingen (0XP)

Belønning for rollespill :bloblo:
Robin - Middelmådig utførelse og spilling preget av forsiktighet og våpeninteresse (100XP)
Erik - Bra utførelse og spilling preget av samarbeid, selvofrende og brutal kamp (200XP)
Kiwi - Bra utførelse og spilling preget av samarbeid, forsiktighet og nådeløshet (200XP)
Zugzug - Bra utførelse og spilling preget av samarbeid, distré handlinger, målfokusert og uforsiktighet (200XP)

Total XP utdelt: :nisse:
Robin - 400XP
Erik - 500XP
Kiwi - 500XP
Zugzug - 500XP

Tips: Vær aktiv i hva som skjer, ikke spør spillere oog for å gjøre noe (ta eget initiativ), vis meg at rollen deres har noen personlighet, prat med de andre spillerne i spillet og les up på de delene av dnd dere er usikre på. Så snart som dere kommer "inn igjen" i systemet, så går nok det meste enklere etter hvert! Stå på!

Så sist, men ikke minst - Når kan folk spille igjen?

Dette innlegget er endre av Dani: 30/06-2011 - 22.27


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#16 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

  • for mye
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 275
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 01/07-2011 - 10.36

Det er lan hos meg i helgen, så jeg kan eventuelt spille da, har et eget rom vi kan bruke. Hvis ikke så kan jeg spille omtrent når som helst.
0

Del dette emnet:


Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere