Skedsmokorset Spillforening: Flint, Michigan 2030 - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Flint, Michigan 2030 Barske privatetterforskere i FREMTIDEN Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Dariok 

• pamp
  • PipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: Forumsmedlemmer
  • Ble medlem: 10/11-05
  • Kjønn:Mann

Postet 09/07-2011 - 02.00

Yo dawgs, veldig lenge siden jeg har prøvd å lede noe, men fikk en ide jeg har lyst til å spille på. Er i utgangspunktet tenkt som en ganske streit privat-etterforsker kampanje. Settingen er USA i 2030 hvor det ikke akkurat har gått bra med økonomien. Så blir klassisk depresjonen, grimme privat etterforskere, harde tider, harde menn i en verden på randen av kollaps, bare i FREMTIDEN (men ikke veldig langt inn).

Vi kjører ett eller annet strippet-ned regelsystem, veit ikke helt hva enda. Kriteriene er at det er enkelt, brutalt, at jeg klarer å ha oversikt over hva alle rollene kan gjøre og at det meste kan løses med ett kast.

Tankene er at rollene skal stige noenlunde raskt i erfaring og gå fra å være halv-kompetente nybegynnere til å være veteraner innen gamet ganske raskt, men parallelt med reisen mot stjernene skal vi også i best noir stil granske rollenes relasjoner og selvbilde :twisted:

Mer konkret:

Om Flint: Kanskje USAs mest fucked upp by for tiden, gjort berømt igjennom fahrenheit 9/11. Det har ikke gått bedre i Flint iløpet av de neste 20 årene.

Om den første saken: Vi starter det jeg kan mest om, dere skal etterforske noen kyber-mobbere og hackere. Vi starter lett med en session for å komme igang, føle seg tøffe og banke opp noen nerder.
1

Del dette emnet:

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere