Skedsmokorset Spillforening: [HackMaster] Dawn Of MEN! - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

[HackMaster] Dawn Of MEN! Erru mann nok? Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 15/12-2011 - 16.26

System: HackMaster "4th edition"
Sjanger: Epic Fantasy/Hack n' Slash
Spilleder: Aslak
Spillere: Dani, Ole, Zug'Zug, Henrik
Sted: Der vi kan.

Ønsker å spille: Når folk kan. Sannsynligvis ikke så veldig ofte.
Ønsker å starte: Etter jeg har satt meg inn i systemet, har fått lært det bort til de som vil være med, og de første karakterene er laget.

ROLLER:
DANI: Brachmaar Barrelsworth, Half-Grel Fighter (Drept av orker) Human Berserker
HENRIK: Cyrent Thane, High Elf Assassin (Drept av orker) Orseinan Thane, Sylvan Elf Thief
OLE: Merkur Firestorm, Dwarven Cleric (Drept av orker) Sirgrain Firestone ,Dwarven Battlemage
VALLE: Varian Starcaller, High Elf Battlemage

På vei hjem fra SKSF nå igår snakket jeg mye om ulike typer rollespill med Dani, og vi fant ut at det ville være gøy å gå tilbake til røttene av fantasy-rollespill en gang, der du dreper ting, knuser ting, finner skatter og får erfaring og ære som man kan bli enda mektigere på. På grunnlag av dette skal jeg lede noen sessions med HackMaster-rollespillet på nyåret og se hvordan det går!

HackMaster tar i prinsippet AD&D-reglene og luker bort alt som skaperne synes var for pinglete. I stedet stappes det inn en mengde nye regler, tabeller å rulle på samt noen veldig sterke prinsipper å gå etter. Moderne rollespill skal gjerne ha det til at så lenge alle hygger seg i sammen er alle "vinnere". I HackMaster er dette vrøvl. Kan du ikke sette deg ned på tavernaen med en stor mugge øl og en fager pike på hver arm, struttende av gull, Experience Points og Honor etter å ha trosset døden gjentatte ganger i en mørk og skummel dungeon kan du pokker meg ikke kalle deg noen vinner! Vennene dine ønsker kanskje å utnytte deg for egen vinning, og GMens oppgave er å kaste nevnte død i ansiktet ditt så ofte han kan (mens han forholder seg nøytral, vel å merke). Du ruller 3d6 for statsene dine i rekkefølge, får du tre på alle stats, vel, synd for Jensen, dø ved første anledning og rull ny karakter!
Vel. Egentlig spiller HackMaster som de fleste andre fantasy-rollespill. Dere er helter som kjemper mot monstre for skatter og ære. Det som skiller HackMaster fra andre rollespill er tungt fokus på Hack n' Slash, en haug unødvendig kompliserte, detaljerte og ekstremt strenge regler samt en mentalitet om at selv om dere er et lag kommer dine personlige interesser ofte foran andres.

Så du er interessert? Før du melder deg på bør du tenke over dette:
-HackMaster er et komplisert system. Du ruller for alt, holder øye med alt og det er mange ting å huske på. Å komme inn i spillet kan være vanskelig, men jeg skal gjøre mitt beste for å forklare, det blir lettere når man kommer inn i det og hjulene begynner å gå litt.
-HackMaster er FARLIG. Det er notorisk dødeligere enn D&D, og selv om GMn ikke bevisst skal gjøre ting umulige, skal han heller ikke myke opp utfordringene det minste. Om du dør i HackMaster og de andre velger å loote deg å gravlegge deg for godt heller enn å prøve å resse deg, lager du en ny karakter på level en. Det finnes ingen unntak på denne regelen (eller noen annen regel). Det går an å binde seg til karakterer, men spillet blir ikke noe lettere på høyere levler.
-Rollespilling er en del av spillet, og man får EP for det og, men mesteparten av tiden vil blir brukt på å slå seg igjennom feller og monstre i dungeons. Om dette ikke er noe for deg, ikke meld deg på.

Jeg er ute etter fire spillere som er kunne tenke seg noen ettermiddager med blod, svette, ære og tårer. Fler enn det tør jeg ikke på første forsøk. Etterhvert ser vi hvor mye vi ønsker å fortsette. Håper på interesse.

NB! Jeg gir Players Handbook på PDF til de som vil ha det. GMG og HOB (Monster Manual) er strengt off-limits for spillere! Om jeg i det hele tatt mistenker at du har hatt et par lange øyne i de forbudte soner kommer de surt opptjente levlene dine til å forsvinne fort!

Som invitasjonsbonus legger jeg ved: The Hackmaster Players Code Of Conduct
1. The Game MUST go on!
2. The GameMaster is always right (GMn har sin egen Smartass Smackdown Table i GMGn)
3. The Game Table is neutral territory (dvs for alle out-of-game konflikter)
4. A player shall not look behind the GameMaster's screen or look at his notes
5. All information on the player's character sheet shall be accurate, current and truthful
6. A player shall not lay down dice and character sheet with another GM without their prime GMs express approval and knowledge (Hvor mange HackMaster-bord har vi her?)
7. A player shall not cheat and will promptly report those who do to the GameMaster immediately
8. A player shall not covet or touch another player's dice, designated coins or other random number generating devices
9. A player shall take responsibility for his own actions when deemed inappropriate by others and shall NOT attribute them to HackMaster, roleplaying in geneal or to Hard Eight Industries or Kenzer & Company. (lol)
10. A player shall not distribute photocopied or electronically scanned HackMaster products to others. (Det blir det meg som GM som gjør *kremt*)

Dette innlegget er endre av Storhertug von Misthausen: 21/01-2012 - 11.07
Grunn til endring: Lol. Fantastisk at du faktisk retter dette innlegget med å stryke ut de som døde. Points til deg. xD (Dani)

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
2

#2 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 15/12-2011 - 21.24

jeg vil med, for lolz
Postet bilde
0

#3 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 15/12-2011 - 22.41

Mer slakt, mindre rollespilling? Awwww yeah. Hvis jeg får lov, så vil jeg gjerne være med:3
0

#4 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 15/12-2011 - 22.47

Ole og Zug'Zug, dere er notert. Skal oppdatere med raser og klasser senere!
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#5 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 17/12-2011 - 19.36

har prøve laget to karakterer ( for fuz) og de var fantastiske:

den første var en super sexy ambidex alv ridder, med et alkohol problem og to amputerte armer.

den andre var en skizofren adels pixie magiker, med 9 søsken, med en prostetuert mor.

jeg brukte ingen buld points for å re rulle, da ville de ikke bli så unike
Postet bilde
0

#6 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 17/12-2011 - 19.51

Ambidexterious alveridder med to amputerte armer? Ole, jeg tror ikke du helt har skjønt hvordan dette med minmaxing fungerer, det er meningen at du skal ta flaws for buildingpoints, for så å bruke litt av buildingpointsene du får til å negere flawene. Du har gjort det stikk motsatte, der du har et flaw som negerer det du brukte buildingpointsene dine på.. Vennligst skjerp dem, dette er tross alt Hackmaster.
Jeg streeener bort til døren!
0

#7 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 17/12-2011 - 20.09

Vis innleggHenrik sa den 17/12-2011 - 19.51:

Ambidexterious alveridder med to amputerte armer? Ole, jeg tror ikke du helt har skjønt hvordan dette med minmaxing fungerer, det er meningen at du skal ta flaws for buildingpoints, for så å bruke litt av buildingpointsene du får til å negere flawene. Du har gjort det stikk motsatte, der du har et flaw som negerer det du brukte buildingpointsene dine på.. Vennligst skjerp dem, dette er tross alt Hackmaster.

alle alver er Ambidexterious, og jeg rullet kun på tabellene, så nå vet jeg ossen man ikke skal lage karekterer XD
Postet bilde
0

#8 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 18/12-2011 - 12.58

Ole, du gjorde det ikke så verst! Vel er jeg enig i at en ridder uten armer er nokså upraktisk, men i dette spillet blir men tross alt tvunget til å spille det man får. Magikeren så dog helt spillbar ut. Henrik har selvsagt rett- systemet i HackMaster legger opp til minmaxing, og det forventes at spillerne tweaker smart. Men pass på! Som GM er jeg bundet av reglene til å bruke hver eneste Quirk og Flaw dere tar mot dere, og GMG har retningslinjer for alle sammen. Fun fact: Hver type våpen har en d10000 crit-tabell :D
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#9 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 18/12-2011 - 21.05

Vis innleggStorhertug von Misthausen sa den 18/12-2011 - 12.58:

Ole, du gjorde det ikke så verst! Vel er jeg enig i at en ridder uten armer er nokså upraktisk, men i dette spillet blir men tross alt tvunget til å spille det man får. Magikeren så dog helt spillbar ut. Henrik har selvsagt rett- systemet i HackMaster legger opp til minmaxing, og det forventes at spillerne tweaker smart. Men pass på! Som GM er jeg bundet av reglene til å bruke hver eneste Quirk og Flaw dere tar mot dere, og GMG har retningslinjer for alle sammen. Fun fact: Hver type våpen har en d10000 crit-tabell :D

det er det som gjør at jeg har lyst til å dra en "The Gamers"

dvs: lage 50 karakterer, fordi de vil alle dø.... :neneiNEI:
det også morro å lage karakterer i dette systemet :lol:

Dette innlegget er endre av Ole von der Fossheim: 18/12-2011 - 21.05

Postet bilde
0

#10 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 19/12-2011 - 13.12

Det blir nok karaktermekking på Onsdag! Møt opp! :D

Vi trenger forresten et par spillere til her... har omsider funnet et eventyr som begynner på level 1, og det er ikke akkurat overkommelig med tre spillere! Hvem er mann nok til å møte fryktelige beist i utemmede land når jeg skal introduserer dere til HackMaster med The Little Keep On The Borderlands?

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#11 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 22/12-2011 - 12.29

Historien om Brachmaar Barrelsworh

Rase: Halv-alv. Menneske/grell.
Høyde: 5'9''.
Vekt: 134lbs.
Hår: Beksvart og tynt. Skulderlangt, med en godt påbegynt måne.
Øyne: Hasselbrune.
Hudfarge: Britisk blek.
Trekk: Klare alviske ansiktstrekk. Spisse ører. Muskuløs og slank bygd, med en solid og markant pondus. Kjeggstubber på haka.

Far
Min far la i en alder av tretti år, sverdet på hylla for å pensjonerte seg. Han åpnet et handelshus ved et veikryss i en liten landsby. Som tidligere eventyrer og sverdmester, hadde han nok handelsvarer til å drive en vellykket forretning. Den menneskelige Barrelsworth-familien var kjent for sine tønneformede mager på den maskuline siden. Og selv om far var stor og sterk i sin ungdom, tok det bare noen få år før hans muskler gikk i dvale. I alder av femti år, hadde han fått anlagt den klassiske Barrelsworth-magen.

Mor
Mor ble født i en blodig slagmark under fullmåne. Som en alvisk grell, vokste hun opp blant det barbariske og blodtørstige nomadfolket som herjet slettelandet. Blod-stammen, var kjent for å bære sterke og vakre krigere som tok hva de ønsket, og ga intet tilbake. Hun var datter av stammens spirituelle leder. I ung alder, ble mor kjent for å ha et villdyr inne i seg som bare kunne måle seg med sine eldre, grusomme brødre. Hun ble sammenlignet med en vakker og dødelig panter. Blod-stammen sendte støtt og stadig ut sine krigere for å plyndre småbyer for å vinne ære og spre stammens rykte. I alder av femti år, ledet hun selv plyndringsraid.

Hvordan de møttes
En vakker sommerdag kom den fryktløse Blod-stammens plyndringlag til en fredelig liten landsby. Her startet de alviske barbarene å fange, drepe, brenne, torturere og voldta de overraskede menneskene. Da solen hadde begynt å gå ned, gjenstod bare en bygning. Handelshuset stod urørt av vandalisme, ild og oppspikrede kroppsdeler. Huset var omringet av et dusin døde grell med kløyvde hoder, og manglende kroppsdeler. På taket stod far, med et blodig sverd i den ene hånda og min mors brors avkappet hode i den andre.

Hvordan de ble forelsket
Kampen mellom min far og mor, går det mange rykter om. Noen sier at de to skikkelsene kjempet som besatt av demoner. Noen sier at villdyrene i deres sjel forvandlet dem til monstre hvor ingen våget å blande seg inn. Andre forteller hvordan bakken skalv, og månen forsvant i frykt for deres umettelige sinne og kampferdighet. Men et par ting er klart. Min far og mor kjempet i tre netter og tre dager. Mesteparten av byen ble lagt i ruiner under denne kampen. Sverdmesteren og barbarkvinnen stilte likt i den aggressive og intense kampen. Denne intensiteten gikk, på den tredje natten under fullmånen, over til aggressive og intens lidenskap… Kampen endte kjærlig mellom to skapninger som gjennom kamp møtte sin make gjennom kropp, sinn og sjel.

Deres forhold
På en uforståelig måte hadde et menneske og en grell forelsket seg i hverandre. Med tillatelse fra stammen, giftet mor seg med far kort etter. Min far forble i landsbyen, og hjalp til med å bygge den opp. Mor fortsatte med plyndringen i årene som fulgte, men unngikk å plyndre landsbyen. Ofte, under fullmånen, dro min far ut alene for å møte min mor i all hemmelighet. Og ni måneder etter deres første møte, ble min bror født…

Min bror
Min bror ble oppvokst med min mors side, og ble en jeger. Begavet med kjappe reflekser, god helse og et velskapt utseende, ble min bror populær i Blod-stammen. Han elsker å vise seg frem for kvinner med sine eksepsjonelle ferdigheter med buen. Dum som en pinne uten særlige muskler, men med et evig konkurranseinstinkt har han alltid vært ute etter å overgå meg i alt jeg gjør. Jeg ble født kun et år etter min bror, men pokker heller om jeg skal la meg tråkke på for den grunn!

Min mester
Selv ble jeg oppvokst med min fars side, og ble hjelpegutt i butikken hans. Verken sterk, smidig eller velsignet med særlig god helse, brukte jeg mer av min barndom på å lese bøker og lære om handel. Da jeg ble tolv år, bestemte mine foreldre for å gjøre en mann ut av meg. De sendte meg til en ensom grell, et øde sted i fjellene. Denne eldgamle, sadistiske og brutale krigeren hadde tidligere trent opp min mor i krigskunsten. Og det tok ikke lang tid før hans nærmest torturerende treningsprogram nesten tok livet av meg. Men jeg overlevde (så vidt), og ble over de neste åtte årene svært sterk. Mesteren lærte meg opp i sverdets kunst, og sendte meg ofte på livsfarlige ærend.

Min start
Til slutt returnerte jeg tilbake til mine foreldre, hvor jeg forberedte meg på reise ut i verden for å skape min egen glede og rikdom. Min far hadde nå blitt over sytti år, og hans helse begynner å bli skrøpelig. Så jeg fikk en pose gull, og veibeskrivelse til nærmeste storby.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

ATTENTION THE TROUBLESHOOTERS !!! ATTENTION THE TROUBLESHOOTERS !!! ATTENTION THE TROUBLESHOOTERS !!!

Sitat

Company Name: The Troubleshooters
Status: Freelance Company
Group Alignment: NE
Company Charter:

§1 The company, named “The Troubleshooters”, is owned by four individuals, hereby referred to as owners. They each have one equal vote which they use in important decision-making for the company. These decisions need a majority of votes to be approved. The four owners will fill the four positions within the company: Troublesmoother (19% of Ownership), whose task is to “smooth” any company issues. Painmaster (27% of Ownership), whose task is to aid in healing of all company members. Trackmaster (27% of Ownership), whose task is to scout and do mapping for the company. Quartermaster (27% of Ownership), whose task is to keep records of company wealth.

§2 All members of the company must follow the rules laid down by “The Troubleshooters”. Any exemptions can be made if agreed upon, with a majority vote, made by the owners.

§3 Everyone swears a gawd oath that they will not knowingly and willingly or through deceit, physically, mentally, magically or politically attack or betray, dears a blood oath that they will share (as covered below) all wealth, be it monetary, in coins or other currency, be it an item or be it a title to an item, property, estate, valuables, loot, swag, land or living being/creature, provided it is discovered or gained during the course of, due to or as a result of company work, quest or mission or reward for the company or its company members.

§4 All wealth (as covered above) shall be shared as follows: Troublesmoother (1 share); Painmaster (1,5 shares); Trackmaster (1,5 shares); Quartermaster (1,5 shares); Company Treasury (shares equal to one fifth of all shares earned by the owners); Any owner may earn an extra share by suffering damage equal to more than half of maximum hit points, in service of the company (max 1 share per encounter).

§5 Any company wealth (as covered above), may be used by the company members in its service if approved by a majority vote, for a limited amount of time, before being shared.

§6 Anyone who knowingly and willingly attacks, directly or indirectly, a company owner shall be banished from the group, forfeit ALL his shares, and may suffer the wrath of the company.

§7 Anyone who steals from a fellow company member shall lose a finger.

§8 Every member of the company must contribute their full potential to the company. No member shall be found in want, for any reason, be it physical, mental or social. Should a member of the company be found wanting by the owners, they may via a majority vote, expel the member found wanting from the party, or to decrease their treasure shares forthwith.

§9 Company insurance, will for a member cover the costs of healing, as long as the Company Treasury is adequate, with no obligation by the injured/deceased person.

§10 The will or testament of any dead company member shall be honoured by the company, unless this act will cause strain to the company or its members economically, physically, mentally, socially, politically or magically, by an amount deemed unacceptable by the owners.

NB: Trenger litt feedback på charteret.

Dette innlegget er endre av Dani: 02/01-2012 - 23.15

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#12 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 02/01-2012 - 22.42

det ser ut til å være ganske riktig, men var det ikke noe annet som gjorde så man kunne få flere shares, eller husker jeg feil?
Postet bilde
0

#13 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 02/01-2012 - 23.03

Sitat

Company Name: The Troubleshooters
Status: Freelance Company
Group Alignment: NE
Company Charter:
  • The company, named “The Troubleshooters”, is owned by four individuals, hereby referred to as owners. They each have one equal vote which they use in important decision-making for the company. These decisions need a majority of votes to be approved. The four owners will fill the four positions within the company: Troublesmoother (19% of Ownership), whose task is to “smooth” any company issues. Painmaster (27% of Ownership), whose task is to aid in healing of all company members. Trackmaster (27% of Ownership), whose task is to scout and do mapping for the company. Quartermaster (27% of Ownership), whose task is to keep records of company wealth.
  • All members of the company must follow the rules laid down by “The Troubleshooters”. Any exemptions can be made if agreed upon, with a majority vote, made by the owners.
  • Everyone swears a gawd oath that they will not knowingly and willingly or through deceit, physically, mentally, magically or politically attack or betray, directly or indirectly, a company member.
  • Everyone swears a blood oath that they will share (as covered below) all wealth, be it monetary, in coins or other currency, be it an item or be it a title to an item, property, estate, valuables, loot, swag, land or living being/creature, provided it is discovered or gained during the course of, due to or as a result of company work or reward for the company or quest or missions being undertaken by the company or its members.
  • All wealth (as covered above) shall be shared as follows: Troublesmoother (1 share); Painmaster (1,5 shares); Trackmaster (1,5 shares); Quartermaster (1,5 shares); Company Treasury (shares equal to one fifth of all shares earned by the owners); Any owner may earn an extra share by suffering damage equal to more than half of maximum hit points, in service of the company (max 1 share per encounter).
  • Any company wealth (as covered above), may be used by the company members in its service if approved by a majority vote, for a limited amount of time, before being shared.
  • Anyone who knowingly and willingly attacks, directly or indirectly, a company owner shall be banished from the group, forfeit ALL his shares, and may suffer the wrath of the company.
  • Anyone who steals from a fellow company member shall lose a finger.
  • Every member of the company must contribute their full potential to the company. No member shall be found in want, for any reason, be it physical, mental or social. Should a member of the company be found wanting by the owners, they may via a majority vote, expel the member found wanting from the party, or to decrease their treasure shares forthwith.
  • Company insurance, will for a member cover the costs of healing, as long as the Company Treasury is adequate, with no obligation by the injured/deceased person.
  • The will or testament of any dead company member shall be honoured by the company, unless this act will cause strain to the company or its members economically, physically, mentally, socially, politically or magically, by an amount deemed unacceptable by the owners.

Dette virker riktig, skjønt §3 vedrørende hva som deles var litt for vag angående hvorvidt medlemmer av kompaniet kan foreta private missions uten å måtte delen med kompaniet etter min smak. "(...)due to or as a result of company work or reward for the company or quest or missions being undertaken by the company or its members." Mest det at setningen synes å indikere at all belønning for quests og missions utført av medlemmer av kompaniet skal deles med kompaniet uavhengig av om det var kompaniet eller et enkeltindivid som ble leid for å gjøre oppdraget. Men mulig dette bare er flisespikkeri fra min side.

Synes som Ole å huske noe om mulighet for shares gjennom andre ting, men husker ikke om vi gikk bort fra dette eller ikke.

Dette innlegget er endre av Henrik: 02/01-2012 - 23.04

0

#14 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 02/01-2012 - 23.07

Ole: Tror ikke det ble flere ting som ga shares... kommer du på noen?:?:

Henrik: Bedre nå?:)

-D20
0

#15 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 02/01-2012 - 23.34

jeg gjør ikke det, det ser bra ut.

Postet bilde
0

#16 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 02/01-2012 - 23.38

Litt klarere nå ja, mer åpenbart at det kompani work som fordeles. Du får undskylde flisespikkeri, men da vi er onde har jeg gitt paranoid-delen av hjernen min beskjed om å endre situasjonen til DEFCON 2.
0

#17 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 02/01-2012 - 23.59

Vis innleggHenrik sa den 02/01-2012 - 23.38:

Litt klarere nå ja, mer åpenbart at det kompani work som fordeles. Du får undskylde flisespikkeri, men da vi er onde har jeg gitt paranoid-delen av hjernen min beskjed om å endre situasjonen til DEFCON 2.

Nei nei. Det er litt av poenget å være så nøye som mulig med charteret føler jeg.:)
Jeg tenker at når vi får råd til hirelings og skaffer henchmen og slikt, så fører vi et eget paragraf for dem når det kommer til rettigheter og shares.;)

-D20
0

#18 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 03/01-2012 - 00.38

dette ser veldig awesome ut! gleder meg til spilling^^
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#19 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 03/01-2012 - 09.37

Tror HackMaster blir morro å spille, da det har artige tabeller og lister for det aller meste. XD
Selv om det er et relativt regeltugt spill, tror jeg at det blir morsomt å spille en ond gruppe i en light versjon av "Knights of the Dinner Table".
Folkens, husk at vi må gi DM'en full oppmerksomhet når han prater, komme på tide, ikke avbryte spillet og rope "SPELL!" om man skal bruke formler i kamp om initiativ skal rulles. Ellers kan DM'en straffe rollene våre. Tror Aslak har en "hat-of-opposite-alignment" som bruker når han er DM - og vil sikkert statuere eksempler med sin makt om han får grunn til dette.;)

---------------------------------------------------------------------------------------

Spilling I:

Det startet med at selskapet handlet, for det meste gjennom kvartermesteren, som prutet til beste evne for hver rubbel å bit som skulle kjøpes. Et gjennomgående tema var at den lokale grossisten var en sleip mann, som nærmest hadde monopol på de gode varene i byen. Det var klart at flere av de andre handelsfolkene i byen ikke hadde så mye til overs for grossisten. Så kvartermesteren bestemte seg for å handle det aller meste av varene utenom grossisten, for så å kjøpe kun noen få varer, hvor han gjorde stor innsats for å prute ned prisene.

Ryktet om to mektige eventyrere som tidligere hadde delt ressurser for å bygge et hemmelig fort en halv dag unna landsbyen, trakk selskapets oppmerksomhet. Problemløseren i selskapet hadde annskaffet et kart til denne festningen. For omtrent ett år siden, så skulle de to eventyrerne reis ut for å føre krig mot titan-gnomene. Så nå skal deres hemmelige festning være forlatt og tilgjengelig for... vel... eventyr.

Etter å ha fulgt kartet i en halv dag gjennom skogen, kom vi til en tydelig nedtråkket sti som ledet av hovedveien, og opp til en dårlig skjult huleinngang i åssiden. Hule-komplekset virket øde, sett bort fra et kammer med noen døde orker, en dverg og et par mennesker. De var ribbet for verdisaker, sett bort fra en stridsklubbe. Det skal nevnes at et sett med irriterende, magisk animerte munner, fulgte oss for å rope nedlatende ord til oss i fortet.

Omsider kom vi til kjøkkenet og en spisesal hvor det var veldig rotete. Kjøkkenverktøy og møbler lå rundt forbi og slang. En sidedør ledet i et kammer hvor det hang en mengde drikkekrus i taket etter noen kroker. Her landet øynene på en verdifull marmorstatue av en kvinne. Den var på størrelse av et barn, men så merkelig nok svært innbydende ut. Brachmar er ikke en person som tillater verdisaker liggende igjen i en forlatt festning, så han var selvsagt først bort for å raske til seg statuen. Til hans overraskelse slo statuen han i benet med stor kraft! En felle! Kampen som fulgte var intensiv, hvor samtlige i selskapet kjempet med sverd (og stridshakke). Brackmars sterke sverdarm bet hardt i den korte skapningen. Han ble hard skadd, da statuen kjempet helt til den sank sammen i døden.

Etter dette tok selskapet en pust i bakken for å la hendelsen synke inn, glade for at alle fortsatt var i live. Det var helt tydelig at de i fremtiden skulle være enda mer forsiktige enn de allerede hadde vært. Det er tydelig at den galne magikeren som hadde forlatt stedet og forsvunnet hadde manet frem, eller skapt snodige skapninger. Denne festningen vil helt klart enten være deres bane, eller springbrett til suksess!

Dette innlegget er endre av Dani: 09/01-2012 - 07.44

-D20
0

#20 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 13/01-2012 - 22.54

Cyrent Thane forlot i dag brutalt og blodig dette livet i møtet med en gjeng skitnne orker. Den pyromane, søvnsnakkende snikmorderen med et utseende som kunne gjøre ungpiker retarderte vil bli savnet. Det går allerede rykter om at hans misquided, obnoxious, lying onkel Orseinan "Gjeldsofferet" Thane har tenkt seg ut på eventyr for å lete etter sin bortkomne nevø.
0

#21 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 15/01-2012 - 21.34

spørsmål til den "nye" gruppen:

skal vi karbon kopiere det gamle regelværket eller lage et nytt?

om vi beholder det gamle så kan jeg godt være painmaster igjen pga: bedere int,
jeg har ikke penger til first aid kit, men kansje vi finner en gruppe eventyrere som vil dele. :twisted:
Postet bilde
0

#22 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 16/01-2012 - 08.50

Spilling II:

Halv-alven plukket ned eleve solide ølbeger i stein fra noen kroker i taket. Kampen med den lille statuen var for mye for den alviske magikeren, for han bestemte seg for å ta en pause i åsfoten, utfor hulene, sammen med dvergens hest. Etter at Smertemesteren hadde lindret de letteste av skadene til Brackmar, fortsatte selskapet videre i nettverket av ganger som spredde seg som en labyrint uten like. Gangene gikk øst og vest i et svært uoversiktlig og uforståelig mønster. Følget stoppet opp flere ganger for at Spormesteren skulle få en oversikt over hulenettverket.

Omsider kom selskapet inn til et kammer hvor magikeren og krigeren hadde fått malt historier av deres bragder på veggene. Men verdifulle gjenstander var spesielt å finne i trofé-rommet. Her fantes trofèer fra en drage, strids-elger, en gnome-titan og andre fabeldyr. Et praktfull sett med bredsverd ble funnet her. Ett av sverdene var pyntet med en rød rubin. Her valgte selskapet å midlertidig lagre sine verdier.

Etter et par fakler senere (30 min per fakkel), kom selskapet til en tronsal, bekledd med noen høye søyler i sten. To av dem var kledd i ett sett med lange slanger som omkveilet dem og tilsynelatende prydet dem. Den alviske krigeren stoppet Brackmar og ba ham, bare for å være sikker, kaste et ølbegeret på slangene. Med enorm kraft i kastearmen sin, plantet stenbegeret rett i dens ansikt. Den ga fra seg et hissig hves, og begge, digre slanger krøp så ned fra sine søyler og angrep selskapet.

Slangene var store og bet kraftig fra seg. Heldigvist så det ikke ut til at de bar gift. Den alviske krigeren ble hardt skadd, og det hjalp ikke at Brackmar var uheldig i kampen mot slangen, hvor han greide å treffe sin følgesvenn med sverdet. Etter å ha snoket rundt i tronsalen, fant selskapet, som forventet en hemmelig dør som ledet til et soveværelse. De dro videre ned ett nettverk av ganger. Spormesteren som ledet ann, hadde et uforventet møte med en diger flott! Insektet skadet alven hardt, før den ble hugget ned. Noe nølende, valgte det hardt skadde selskapet å fortsette noe videre.

Etter å ha funnet et sett med sølvbelagte pynte-sverd, passerte selskapet et treningsrom. Litt videre nedover gangene hørtes stemmer. Spormesteren snek seg bort til hjørnet, og fikk øye på fem orker, kledd i rustning med våpen. Disse fikk umiddelbart øye på Spormesteren, som trakk seg bakover. Orkene hevdet at de var i krigerens og trollmannens tjeneste, og passet på stedet. De fornærmet Spormesteren på det groveste. En slik fornærmelse kunne han ikke ta. Alven trakk sverdet, og Brachmar forstod at dette kunne bli en kamp selskapet ikke kunne vinne i sin daværende situasjon. Halv-alven rasket seg opp til orken, hvor på han annså fornærmelsen på ett av selskapets eiere som en utfordring mot selskapet selv. Etter å ha utfordret orken og hele deres selskap til duell, svarte den æreløse orken med å angripe Brackmar.

Kampen som fulgte var blodig. De æreløse orkene sloss feigt og brutalt. Selskapet sloss ærefullt hvor de beskyttet hverandre og kjempet tappert. Den æreløse orken var den første som gikk ned, og han var en av to orker som døde her. Kort etter ble halvalven, alven og dvergen fellet. Som forutsett ble festningen deres bane, eller springbrett til suksess!

Bare en eier gjenstår av selskapet "The Troubleshooters"...

-D20
0

#23 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 16/01-2012 - 23.14

to nye spørsmål:

1) kan jeg få reglene for to weapon fighting

2) hva er phosporescent moss, og ossen skaffer jeg det inngame
Postet bilde
0

#24 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 17/01-2012 - 18.51

Vis innleggOle von der Fossheim sa den 15/01-2012 - 21.34:

spørsmål til den "nye" gruppen:

skal vi karbon kopiere det gamle regelværket eller lage et nytt?

om vi beholder det gamle så kan jeg godt være painmaster igjen pga: bedere int,
jeg har ikke penger til first aid kit, men kansje vi finner en gruppe eventyrere som vil dele. :twisted:

Jeg får vel si noe siden ingen andre har...

Jeg synes i utgangspunktet at vi bør diskutere dette som gruppe, i person og ikke over nettet, men har ikke noe imot at vi lager en karbonkopi som bare har navnene på gruppe og tittler på offiserer byttet ut. Eventuellt kan det jo være at Valle "leier" oss til å hjelpe ham med å renske den skjulte festningen, og da er det i bunn og grunn ikke noe problem uansett. men vi får som sagt ta dette som gruppe.
0

#25 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 18/01-2012 - 08.08

Ah, det innlegget (spørsmål til den "nye" gruppen) så jeg ikke før nå. :P
Jeg er enig med Henrik. F.eks. rollen min kommer til å være svært vanskelig (voldelig og motvillig) å overtale til å sverge eder eller signere noe som helst. Bare tenk selv hvordan en Chaotic Evil berserker med Hacklust, Hackfrenzy, Sadistic, 18 Str og 20 Con er i en forhandlingsprossess. :neneiNEI:

Dette innlegget er endre av Dani: 18/01-2012 - 08.09

-D20
0

#26 Bruker er logget av   Wolf 

• The offer you can`t refuse.
  • Ble medlem: 07/11-07
  • Interesser:ja azz 4real!
  • Navn:Aleksander Wolf Ziener

Postet 18/01-2012 - 23.22

Han er kjempe lett å forhandle med, han peker på det han vim ha, også får han det. Ellers blir det: murder time, fun time!
One vision, One purpose.

Because everyday is just another nail in the coffin.
-Morgan Masterson

Must do impossibru Barrer rorru!
0

#27 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/01-2012 - 12.11

Virker ikke som om det er noen max-cap på attributes til mennesker. Så har et par observasjoner å dele. :ssh:

Noen raser har et talent (eller hva det kalles) som de kan kjøpe for 10BP (Building Points) som gir dem +1 "to hit" med ett type våpen.
For 1BP kan man øke en fraction (1/4 del) av en attribute. Strength gir bonuser på "to hit" og skade omtrent hver andre tall. Ergo så får du for 8BP som regel en positiv økning i "to hit" OG skade med ALLE nærkampvåpen OG kastevåpen. Just saying... :roll:

De aller flest har en constitution verdi som tilsier at de får tilbake ett HP/dag. Men om man får skaffet seg en constitution på 20 så leger man ett HP/6turns. Ergo så får man tilbake 10HP/time. Med andre ord, veldig fint om man dungeoncrawler og ikke har legende magi så enkelt tilgjengelig.:D

Rollen min ender nok opp med ca STR20 og CON20. Det blir ikke stort annet enn å hugge ned fiender han kan, men sånn går det når man ruller 10 i tre attributes, hvor en av dem selvsagt var Strength. X(

-----------------------------------------------------

06/02/12
Er det bekreftet at vi skal spille ny runde HackMaster på torsdag? :?:

Dette innlegget er endre av Dani: 06/02-2012 - 10.39
Grunn til endring: Unngå x2-posting

-D20
0

#28 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 25/05-2012 - 18.37

Siden Dani frisker opp RoleMaster-tråden, ser jeg ingen grunn til ikke å gjøre det samme med HackMaster-tråden! Nå har jeg kanskje en sommerjobb, men vi skal nok få hakket oss igjennom kompliserte tabeller, uforståelige dungeon-beskrivelser og edru orker bare juni kommer! ^^

Vi fortsetter selvsagt i samme edition som før. jeg har sett litt på den nye editionen, HackMaster Basic. og den er akkurat slik den høres ut som: Et spill for AMATØRER! Vi er tross alt MENN! De har gjordt spillet mer flytende, dynamisk og lett å forstå! UHØRT!

Jeg kommer tilbake med mer info senere! Stay tuned, Troubleshooters!
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#29 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 29/05-2012 - 11.21

Høres ut som en utfordring! Du får si ifra litt før du ønsker å kjøre i gang, så skal jeg se om jeg får bøsta støv av og friska opp karakteren jeg fikk rullet ipp. ;)

-D20
0

#30 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 29/05-2012 - 16.59

det dani sa.

ps. jeg tar tilbake det jeg sa om at demi-humans suger de har kun max grenser under character creation, men litt dårligere multiclass murligheter.

Postet bilde
0

#31 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 24/04-2013 - 20.59

Denne kampanjen er offisielt sparket i gang igjen med ny gruppe! Vi spiller på SKSF.

Partyet er:

Ole- Human Battlemage
Henrik: Dwarven Cleric of Odin
Jens: Elven Thief
Valle: Human Thief
Julie: Half-Orc Berserker (mann)

Spilling begynner... neste uke!
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#32 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 25/04-2013 - 14.46

Okay, siden vi har så mange skitne tyver i gruppen tenker jeg at jeg får minne om den gylne regel: Om man stjeler fra healeren får man ikke heals. Så hold kleptomanpølsene for dere selv.

Synes også det er ganske lol at Julie var så lite dexy at hun ikke hadde lov til å være en kvinne.
0

#33 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 16/05-2013 - 11.16

jeg leste litt på rustning reglene og fant ut at de blir ikke ødelagt så fort.
når en rustning går til 0 hp blir acen 1 dårligere og maks hp dropper til et nytt nummer (som tabellen viser)

Nichlas: sabeltann elefanten er får du 750gp for

Vedlagt(e) fil(er)

Postet bilde
0

#34 Bruker er logget av   Lausungen 

• Big Beardy Bear
  • Ble medlem: 02/02-12
  • Sted:Leirsund
  • Navn:Jens

Postet 17/05-2013 - 23.32

Kan du sende PHB på mail til jens.hoi@hotmail.com?

Og er det noen AC-justering for størrelsen til en pixie?

If you must choose between two evils, pick the one you haven't tried before.
0

#35 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 18/05-2013 - 14.55

Vis innleggLausungen sa den 17/05-2013 - 23.32:

Kan du sende PHB på mail til jens.hoi@hotmail.com?

Og er det noen AC-justering for størrelsen til en pixie?

jeg tror bare du teller som liten for skade
Postet bilde
0

#36 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• Feltmisjonær & sjef for det hemmelige polititet
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Gruppe: Feltmisjonen
  • Ble medlem: 16/09-03
  • Yrke: Panzergeneral
  • Sted:Skedsmokorset
  • Interesser:Brettspill, rollespill, dataspill,miniatyrspill,kortspill og Hyperion N4F som jeg elsker over alt på denne jord!
  • Navn:Nichlas

Postet 21/05-2013 - 09.01

Vis innleggOle von der Fossheim sa den 16/05-2013 - 11.16:

jeg leste litt på rustning reglene og fant ut at de blir ikke ødelagt så fort.
når en rustning går til 0 hp blir acen 1 dårligere og maks hp dropper til et nytt nummer (som tabellen viser)

Nichlas: sabeltann elefanten er får du 750gp for

Woop woop! Masse pæng som jeg kan bruke på rustning som nå er enda bedre enn før! Jippi.

Jeg gleder meg til Onsdag, er veldig spent på hvor lang tid det vil ta før vi dør igjen:-)
One World, One Truth, One Union
" Det er ikke døden du skal frykte, men det at du aldri har levd."
- Marcus Aurelius -
0

#38 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 22/05-2013 - 22.40

Okay til den flatulente ridderen en total på 1168gp (om du trenger mer for å dinge kan du låne)
vi har også en del loot å selge men det kan vi ta senere
Postet bilde
1

#39 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg
  • Interesser:Brettspill, rollespill, dataspill,miniatyrspill,kortspill og Hyperion N4F som jeg elsker over alt på denne jord!

Postet 24/05-2013 - 07.44

Vis innleggOle von der Fossheim sa den 22/05-2013 - 22.40:

Okay til den flatulente ridderen en total på 1168gp (om du trenger mer for å dinge kan du låne)

Jeg har ca 150 gp selv og pluss loot så det blir sikkert ikke så ille. Det er fryktelig dyrt å levle i dette systemet.

Skinke og grønne egg var et veldig bra passord:-)

Ser fram til neste gang
- Marcus Aurelius -
0

#40 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 24/05-2013 - 11.36

Ole, jeg finner ikke noe som tilsier at "Permanent Scarring" betyr mer enn at du får stygge arr flere steder på kroppen.

Nichlas, din nye skill er gratis. Du kan lære deg andre skills på skolen eller forbedre de du allerede har utover det du fikk gratis, men det koster tid og penger. Jeg rullet også for om det skjedde noe spesielt mens du var på skolen, og det ser ut til at din raske fremgang har skaffet deg en bitter rival- "Rullende" Razak, klassens feiteste fighter!

Dette innlegget er endre av Storhertug Aslak: 24/05-2013 - 11.37

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
1

#41 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg

Postet 24/05-2013 - 12.00

Vis innleggStorhertug Aslak sa den 24/05-2013 - 11.36:

Ole, jeg finner ikke noe som tilsier at "Permanent Scarring" betyr mer enn at du får stygge arr flere steder på kroppen.

Nichlas, din nye skill er gratis. Du kan lære deg andre skills på skolen eller forbedre de du allerede har utover det du fikk gratis, men det koster tid og penger. Jeg rullet også for om det skjedde noe spesielt mens du var på skolen, og det ser ut til at din raske fremgang har skaffet deg en bitter rival- "Rullende" Razak, klassens feiteste fighter!

Hahaha klassens feiteste fighter. Helt fantastisk rival. Da tror jeg kanskje at jeg skal ta denne kart skillen slik at vi faktisk kan tegne kart. Nå vet ikke jeg hvor lenge det er til Valle starter å dukke opp igjen, hvis han kommer oftere fremover så er det vel mer aktuelt å ta noe annet.

PS! Hvis det er noen SKSFere som bor i Oslo som trenger kyss ut til Skedsmo på Onsdagene så er det bare å si ifra.
- Marcus Aurelius -
0

#42 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 24/05-2013 - 13.14

Vis innleggKaiser Nichlas I sa den 24/05-2013 - 07.44:

Jeg har ca 150 gp selv og pluss loot så det blir sikkert ikke så ille. Det er fryktelig dyrt å levle i dette systemet.

da tar vi 200 gp ut av kassa så du får nok til å levle, som jeg senere trekker fra når vi selger loot.
Postet bilde
0

#43 Bruker er logget av   Kaiser Nichlas I 

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Vis blogg

Postet 24/05-2013 - 14.10

Vis innleggOle von der Fossheim sa den 24/05-2013 - 13.14:

Vis innleggKaiser Nichlas I sa den 24/05-2013 - 07.44:

da tar vi 200 gp ut av kassa så du får nok til å levle, som jeg senere trekker fra når vi selger loot.

Det høres ut som en plan, ganske greit å fikse så folk levler:-)
- Marcus Aurelius -
0

#44 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 23/01-2015 - 17.53

Vi har en stum karakter i vårt følge for tiden, spilt av den gode MK. Han kommuniserer via skrift, og i dag fant jeg en av transkripsjonene hans til stor glede. Dagens humorinnslag er derfor en gjengivelse av ordene han "ytret" under hans første session. Spillere med god hukommelse husker nok fort hvilken. Transkripsjonen inneholder kraftig språk og egner seg ikke for mindreårige:

**

-Atya'mela Ninniach.

-Skal dere til HDM? (Det hvite dommedagsfjellet. GMs anm.)

-Har hørt om en bue der. Kan jeg være med?

-BUE!

-Lyg du?

-Om jeg jobber hardt, kan få bue i lønn?

-Er dritten alltid slik? Nestendød og smerte?

-Merker jeg begynner å angre...

-Forresten: Jeg går i søvne. Pass på meg mens jeg sover.

-Hvilket våpen?

-Vann på andre siden!?

-Sjø rundt Vulkan.

-Vi gikk nedover.

-Kan dere svømme?

-Helmet!

-Var også annerledes.

-Var en uten nøkkel?

-Jævla nøkkelfaen!

-Åssen kommer vi ut?

-Er ganske skada...

-Får avgjøre det sjøl...

-Har du magisk sverd til overs?

-Din kuk! Jeg måtte få oss ut på egenhånd!

-Det var fuckings skyggehunder, eksplosjoner og oozes!

-Flailen brakk. Sikker på at det var den legendariske?

-Skulle vært alv.

-Slo den i veggen under kamp...

Overlater det til spillerne å gjenskape hendelsesforløpet i hodene sine.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
1

Del dette emnet:

Side 1 av 1