Skedsmokorset Spillforening: Pirates D&D / Earthdawn - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Pirates D&D / Earthdawn for piratene Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Wolf 

• The offer you can`t refuse.
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 07/11-07
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:ja azz 4real!
  • Navn:Aleksander Wolf Ziener

Postet 27/12-2011 - 19.35

endelig en tråd for pirat gruppa.

Så langt har dere lagd hver deres D&D 3.5 karakter, jeg lurer litt på om vi ikke skal bytte system til Earthdawn.
jeg vil gjerne at dere leser om Earthdawn her: http://forum.sksf.no...55-earthdawn-1/
også svarer dere i denne tråden om dere har lyst til å bytte. Selv føler jeg det er mye mer rollespill og "liv" i earthdawn settingen.
One vision, One purpose.

Because everyday is just another nail in the coffin.
-Morgan Masterson

Must do impossibru Barrer rorru!
0

#2 Bruker er logget av   Stinkfist 

• Jordbærpiken
  • Ble medlem: 25/04-10
  • Kjønn:Kvinne
  • Sted:Lillestrøm
  • Navn:Anine

Postet 27/12-2011 - 22.27

For meg er det det samme. Jeg har ikke spilt så mye D&D, så jeg liker det systemet vi bruker nå veldig godt,
men hvis flesteparten vil bruke Earthdawn har jeg ikke noe i mot det. Det viker veldig kult og gjennonført.
8D
Shit adds up at the bottom.
0

#3 Bruker er logget av   Prinsesse Daasetryne 

• Lost in Time & Space
  • Ble medlem: 04/09-09
  • Yrke: Nichlas
  • Sted:Kløfta ;)
  • Interesser:Hyperion
  • Navn:Helene

Postet 28/12-2011 - 02.09

Jeg gir faen i systemet. Settinga er kul likevel. Det kan godt være Earthdown, men jeg vil kalle det DnD.
Jeg vil også nevne at for de som ikke bryr seg så betyr det vel egentlig at det å bytte er greit. Litt fordi vi gir faen. Mest for at Ziener også skal ha det gøy.
døtt mæ i dåsa
0

#4 Bruker er logget av   Wolf 

Postet 28/12-2011 - 23.27

Siden det virker som folk ikke bryr seg, så bytter vi system. så da hadde det vært fint om folk kunne skrive hvilke Diciplin dere ønsker å ha, og om dere ønsker å spille Snille eller slemme?
One vision, One purpose.

-Morgan Masterson

0

#5 Bruker er logget av   Avgon 

• 43+
  • Ble medlem: 21/10-08
  • Yrke: Student

Postet 29/12-2011 - 16.10

Beastmaster og kanskje dverg XD og å spille ond kan være fun så why not lizzm, men da tenker jeg ikke på spreng planeten type ond men mer at vi dreper for å få det vi vil ha.
1

#6 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Sted:Oslo
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 30/12-2011 - 01.38

er det noe plass igjen på denne gruppa?
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#7 Bruker er logget av   Wolf 

Postet 30/12-2011 - 08.18

Tror desverre ikke det, men jeg kan si ifra hvis det blir en åpning :-)

Dette innlegget er endre av Wolf: 30/12-2011 - 09.04

One vision, One purpose.

-Morgan Masterson

0

#8 Bruker er logget av   Stinkfist 

• Jordbærpiken

Postet 31/12-2011 - 00.40

Jeg fortsetter å spille Elf, men jeg vil ha Warrior som Discipline. 8D
1

#9 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri
  • Gruppe: Forumsmedlemmer
  • Ble medlem: 15/10-09
  • Yrke: Maskin
  • Sted:Vaginalis
  • Interesser:tær
  • Navn:Hanna Harms

Postet 31/12-2011 - 15.18

Jeg spiller en karakter med navn Lia. Hun er er lvl 3 Rogue Elf. Postet bilde
Hun sloss med to Sickle's og forgiftede darts.

Stats:
STR: 11
DEX: 17
CON: 11
INT: 16
WIS: 7
CHA: 14

Har ingen bakgrunns historie på henne enda, men jeg poster det så snart jeg får skrevet det!Postet bilde
Mvh

Frk. Harms
0

#10 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09

Postet 31/12-2011 - 18.10

Vis innleggHarms the Hacked sa den 31/12-2011 - 15.18:

Stats:

Har ingen bakgrunns historie på henne enda, men jeg poster det så snart jeg får skrevet det!Postet bilde

Hva er det de snakker om? Rogue? Mener de thief? Con, Int og Wis? Mener de Toughness, Perception og Willpower?

Dette innlegget er endre av Henrik: 31/12-2011 - 18.12

Jeg streeener bort til døren!
2

#11 Bruker er logget av   Avgon 

• 43+
  • Ble medlem: 21/10-08

Postet 01/01-2012 - 20.16

spiller Troll Sky raider og gleder meg til å starte :p
0

#12 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri

Postet 01/01-2012 - 20.18

Vis innleggHenrik sa den 31/12-2011 - 18.10:

Vis innleggHarms the Hacked sa den 31/12-2011 - 15.18:

Stats:

Hva er det de snakker om? Rogue? Mener de thief? Con, Int og Wis? Mener de Toughness, Perception og Willpower?

yes dette her var før ziener endret hele systemet :P jeg har ikke endret det enda eller lest om det

Dette innlegget er endre av Harms the Hacked: 02/01-2012 - 23.20

Mvh

Frk. Harms
0

#13 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter

Postet 02/01-2012 - 03.29

siden jeg har fått lov å spille i denne gruppa så skriver jeg litt karakter konsept^^
Mitt karakter konsept er at jeg er en omreisende sverdmann som reiser ut på de åpne vann for å finne eventyr.han sloss med Iai (en teknikk som baserer seg på at man kutter når man trekker sverdet)
han har en veldig "carefree" måte å være på helt til det kommer til kamp. da forsvinner de bekymringsløse trekkene hans og han tar en litt mer seriøst tone.
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#14 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 02/01-2012 - 13.04

Kult å se at dere gir dere ut på eventyr med andre rpg-system en DnD. Earthdawn har en helt annen, utrolig bra feel og stemning enn en del andre spill!:)

Valle: Da anbefaler jeg å spille t'skrang, som reiser mye med elvebåter og er en noe asiatisk inspirert rase. Alternativt kan jo alv eller menenske være noe. Swordmaster kan jo være midt i blinken.^^

Hanna: Det blir jo en del nytt med å prøve ut et annet rollespill enn DnD, med et HELT annet system. Men det er bra med Earthdawn og dere kommer til å vokse som spillere. En Elf Thief er jo tilsvarende Elf Rouge, som Robin skriver.;-)

Dere får ha lykke til med Eartdawn.

NB: Wolf - om du lurer på noe, så bare gi beskjed! Have fun!

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#15 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri

Postet 02/01-2012 - 23.19

Vis innleggDani sa den 02/01-2012 - 13.04:

Hanna: Det blir jo en del nytt med å prøve ut et annet rollespill enn DnD, med et HELT annet system. Men det er bra med Earthdawn og dere kommer til å vokse som spillere. En Elf Thief er jo tilsvarende Elf Rouge, som Robin skriver.;-)

Yes =) Jeg glemte at vi hadde byttet da jeg postet det. Jeg skal nok prøve Earthdawn en gang, men jeg dropper ut av denne. Jeg får litt lite tid fremover, så plassen min er up for grabs om Ziener syns det er greit.
Mvh

Frk. Harms
0

#16 Bruker er logget av   Wolf 

Postet 02/01-2012 - 23.29

Valle har fått den :D
One vision, One purpose.

-Morgan Masterson

2

#17 Bruker er logget av   Wolf 

Postet 07/01-2012 - 01.03

Aigth, jeg hørte noe om at folk hadde lyst til å skrive referat, det er awesome hvis noen gjør det. (hvis de som gjør det er skikkelig nøye tenker jeg at jeg gir en Legend Point bonus til de, fordi alle liker å lese gode referater, men ingen liker å skrive dem :P)

Så, en gjenomsnitlig session gir 200 LP på første sirkel, men siden dere ikke har vært i fare tenkte je gå gi dere 100, men siden alle deltok litt og rollespilte, får allesammen 150 LP.

Legend Points brukes til å forbedre karakteren sin, øke stats, talents og skills, samt å fylle på Karma Points. (de koster 10 LP per poeng)
One vision, One purpose.

-Morgan Masterson

0

#18 Bruker er logget av   Stinkfist 

• Jordbærpiken

Postet 22/01-2012 - 02.16

Earthdawn/D&D-Pirat, #2 spilling.

Tilstede:
Kent - Dwarf Weaponsmith (Derric Voncral)
Heidi - Elf Scout (Inwe Séregon)
Robin - Troll Skyraider (Targus)
Anine - Elf Warrior (Elemire Séregon)
Valle – Human Swordmaster (Volk)

Gruppa våknet opp i Calim Port. De fleste våknet i båten, bortsett fra Derric, som etter sitt arbeid som våpensmed hadde tjent nok penger til å unne seg en natt på King's Rest, et veldig fancy hotell. Dette kostet ham hele 50 sølv per natt, men til gjengjeld fikk ble han servert middag av ypperste klasse med profesjonelt selskap, ble badet og stelt og fikk sove med jenter. Han ble behandlet som en konge. Både Elemire og Narcissa hadde også skaffet seg litt lommepenger, Elemire ved å svindle folk i spill, Narcissa ved å stjele fra Derric. Til tross for sitt talent som lommetyv hadde ikke Inwe like stor flaks, og endte opp tomhendt til tross for den store folkemengden. Narcissa var sporløst borte ved daggry, noe som merkelig nok ikke så ut til å bekymre de andre noe nevneverdig. Mens Derric og hans trofaste trollfølgesvenn dro inn til byen, ble alvene igjen på skipet, Elemire for å sove videre og Inwe for å unngå ubekvemmeligheten ved å måtte oppholde seg i dvergen og trollets umiddelbare nærhet mer enn nødvendig. Targus og Darric var de første som møtte på Volk, som oppsøkte alle gruppemedlemmer som var å finne for å forsikre seg om at de hadde samlet alt de trengte av utstyr til diamantgruve-ekspedisjonen. Han informerte om at de til kvelden måtte være -klare for å stille opp på en møteplass i byen.

Etter å ha spist seg gode og mette på tavernen, samlet gjengen seg. Volk var ikke helt sikker på hva han skulle tro om gjengen som møtte opp, og ba om å få sparre med noen av dem for å teste om de egentlig var i stand til å forsvare noe som helst. Hans bekymringer tok imidlertid raskt slutt da han raskt måtte se seg slått av både Targus og Elemire. Lettere fortumlet sørget han deretter for at gruppa fikk utdelt hester, med unntak av Derric, som fikk tildelt en tiger.

Dagen etter var alle klare til avgang, unntatt den fremdeles savnede Narcissa. Karavanen fikk også følge av Burning Steel, en gruppe helter satt opp i tillegg til vaktene for å drepe monstre som eventuelt dukket opp. Reisen bort og de første dagene i gruveområdet forløp uten problemer, men en morgen våknet gruppa til den øredøvende lyden av 800 mennesker i full panikk. Volk løp i forveien ut av teltet for å finne ut hva som skjedde. Resten av gruppa fulgte etter.

Plutselig fikk gruppa øye på grunnen til oppstyret. Et kjempestort dyr med lange klør prøvde å kravle seg ut av en gruve. Dyret kunne minne om en gigantisk steinedderkopp, og det hadde et øredøvende skrik som vekket frykt i alle utenom Derric, som med sine dvergiske nerver av stål bare fnyste. Uheldigvis var han også den eneste som var tilnærmet ubrukelig i kamp. Skriket fra udyret var så kraftig at Volks ører begynte å blø. Ingen hadde særlig lyst til å storme inn mot den gigantiske edderkoppen, og vel vitende om at Burning Steel allerede var inne i hulen og i full gang med å slåss besluttet de å vente til skapningen enten hadde blitt drept eller hadde drept heltene og blitt svekket, med unntak av Volk som ærefullt stormet inn. Dette kostet ham dyrt, han ble slått bevisstløs. Etter en stund besluttet resten av gruppa at det var på tide å rykke inn, og alle unntatt Darric entret hulen. Skapningen så veldig sterk og mektig ut, og gjengen innså at den ikke ville være lett å bekjempe, selv om det var svekket av kampen. Burning Steel var som de hadde antatt allerede på plass for å utrydde monsteret, men alle unntatt to av medlemmene hadde endt opp med å bli utryddet selv. En av disse to ble spiddet på grusomt vis nærmest i samme øyeblikk som gruppa ankom. De to alvene og trollet prøvde å drepe beistet, en klarte ikke annet enn å skade det alvorlig. I et siste heroisk angrep klarte det siste medlemmet av Burning Steel å kløyve den gigantiske edderkoppen i to med et mystisk glødende sverd, før han selv falt død om. Targus løp umiddelbart bort for å se til Volk, mens Inwe, Elemire og Darric lette gjennom likene etter nyttige ting. Volk fant dette forstyrrende, og begynte å tvile på deres karakter. Gruppa fant flere ting, men en av de største funnene ble gjort av Darric, som i en av de gjenlagte kjerrene fant en diamant. Han valgte å beholde denne selv uten å si ifra til resten av gruppa.

Etter å ha pakket sammen det de kunne finne dro alle tilbake til byen, der de fortalte alle at de hadde drept kjempemonsteret. De ble naturlig nok mottatt som helter. Darric solgte diamanten sin for en høy sum, og Volk besluttet å bli med resten av gruppa, til tross for sine gryende mistanker om at de ikke var like moralsk oppegående som han selv.

~ ~
Skrevet av Heidi & Anine.
2

#19 Bruker er logget av   Wolf 

Postet 25/01-2012 - 02.23

Et veldig flott referat. jeg er så imponert at dere får 100LP hver!
One vision, One purpose.

-Morgan Masterson

0

#20 Bruker er logget av   Stinkfist 

• Jordbærpiken

Postet 27/01-2012 - 20.13

Great!

Når skal vi spille neste gang?
0

#21 Bruker er logget av   Wolf 

Postet 28/01-2012 - 23.46

Neste spiling blir på Lørdag 4. Februar. Siden bare to stykker har svart på FB meldingen så antar jeg at folk alltid kan.
Det hadde vært fint om folk som leser dette kan svare på det også, så slipper jeg og hele tiden måtte ringe folk.

Dere er flinke til å spille, og referatet var flott, men jeg må se litt engasjement utenfor det også, ellers tror jeg at dere ikke gidder å bry dere.
One vision, One purpose.

-Morgan Masterson

0

#22 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter

Postet 29/01-2012 - 19.09

dammit, jeg kan ikke alikevel, blingsa på datoen
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#23 Bruker er logget av   Stinkfist 

• Jordbærpiken

Postet 03/02-2012 - 12.11

Da er kartet lastet opp slik at Helene kan printe det ut, og de som vil se/ha kan taa :D

Vedlagt(e) fil(er)

0

Del dette emnet:

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere