jeg jobber med en D&D kampanje, og trenger 4 spillere i første omgang..
Jeg tror ikke dette kommer til å bli Førstemann til mølla, og jeg ser etter seriøse og aktive folk
Vanskelighetsgraden kommer til å starte på et medium nivå, og kommer til å variere mellom Hard og Medium.
Jeg trenger fremdeles mere tid til å sette plotlinen rett, og å skrive ned informasjon..
jeg vil tro at oppstart skjer i Mars, og at dette kommer til å foregå hjemme hos meg, like ved Brettspillbutikken.
Nå som jeg har gitt litt info, så tenkte jeg å introdusere noen av de nye elementene:
Det vil bli mulighet for Arcane Spellcasters å SPESIALISERE seg på èn type Element.
Dvs, Fire mages, Ice mages, Water mages.. etc..
Dette er da Perkvalgene dine, men du blir da mye kraftigere på lvl 12 og 18, siden du gir opp andre perks for dette.
Elemental path(Arcane Caster):
Choose one of the elemental kinds: Water/Fire, Electricity/Earth, Arcane/Void. etc..
You must now configure all Damaging spells to this type.. Example: a fireball can become a Frostball and do Frost dmg instead, which wont set half the village on fire....
Or, your Chain lightning can become a Fire serpet instead, which WILL set the entire village on fire!
However, when you do this, you can not take ANY other damaging type. You are locked to this kind of damaging spell type.
First Perk: +2 to defeat enemy spellresistance, +1 CL on your damaging spells. +1 spell DC on Element spells.
Second Perk: Elemental boosts, Fire; Selectable Combustion, frost can slow, lightning jumps, etc..
Third perk: undecided..
<<Removed Allocating shield bonus rule.>>
Swarm flanking:
When flanking, additional pairs of units flanking give an additional +2 bonus to AB
(+2 when flanked by 2 PCs, +4 when surrounded by 4 PC's.. up to +8.)
Morale:
If things go bad, we run and die another day..
Positive Morale; Driving Force, glory, honour, valiance.. Inspiring Leader perk..
Negative Morale; Outnumbering, party member death, broken formation,separation,failing saves repeatedly,betrayal,
Og her er en liten smakebit på PERKS:
Harkonnen Inquisitor Initiate(Tattoo, select body location.):
+4 Bluff and Intimidate, +8 bonus(additional) to Interrogation rolls, Minor Intimidating presence reducing morale for Humanoid enemies who recognize this symbol.
Few unique options when dealing with Law officials and criminals.
Feathermoon Inspector(Badge, Lawful):
+2 Search,spot,listen,sense motive,gather information,bluff,diplomacy.
Criminals try to avoid you, and you unnerve criminals who have something to hide.
Hard to Kill(Positive Dex,Wisdom,constitution):
Once per session, any attack that you are able to parry or block or dodge that would reduce you to -1 or less hp
will instead place you at 0 hp. When at 0 hp, you can choose whether to fall unconscious or act as disabled.
You also receive a reflex save vs all critical hits against you, however, this save range from VERY hard to hard to pass.
Faith:
Your Faith level determines how much Divine Favor points you gain over time, and how often your Deity assists you in times of need.
Your Faith level can be increased slowly over time by correct morale actions, following the deitys alignment, and when defeating opposite alignments, donating to the temples..
Dere kan klare dere helt fint uten å tenke på faith og Divine Favor, men RP actions kan gi litt ++ her, som vil gi litt ++ der og der..
Divine Favor (Points)
Disse poengene blir brukt opp til tilfeldige tider når gudene synes det vil være riktig å gi support..
Dette starter som en tilfeldig +1 på rolls som failet med 1.., og kan vokse til +2, reroll.. med mer..
Dere har ingen kontroll over når disse poengene blir brukt.
Nå håper jeg at noen har fått litt lyst til å bli med, mere info, med masse andre Perks å velge mellom, bakgrunnshistorie, allies, enemies, og mere kommer snart..
Til de som har lyst til å tenke ut karakterer:
Ikkeno Evil alignments (har du lyst på en class som er evil så fikser vi noe lignende)
Tenk neutral og good, og neutral og lawful. Chaotic er selvsagt lov, men loven er til for å følges, og du vil ikke ende opp som under en guillotine..
Tenk at du er en Mercenary, som tar jobbene han/hun får, du vil helst ha de kontraktene som gir mest penger, og har minst trusselnivå..
Karakteren din bør være kompetent i combat og en del skills, siden dere skal ha stått ut fra resten av mengden.
Som Mercenaries har dere også ikkeno spesiell forbindelse til en by, så dere kan fritt ferdes igjennom alle byene uten mye problemer.
så, når det kommer litt info om byene, ikke vær redd for å velge det du vil.
Spørsmål? Suggestions?
Dette innlegget er endre av Bronyard: 26/01-2012 - 16.32

Hjelp