Skedsmokorset Spillforening: [Icon] Rollespill One-Shot! - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

[Icon] Rollespill One-Shot! En kveld med superhelter! Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 01/02-2012 - 23.41

System: Icon
Sjanger: Cheesy superhelter i tegneseriestil
Spilleder: Aslak
Spillere: Hanna, Erik, Victoria, Valle, Steffen
Spilletid: Onsdag 14 februar
Hei, alle SKSF'ere! For en stund siden snappet jeg opp et nytt rollespill på Outland, et som jeg har lyst til å prøve! Prøvingen vil finne sted... på SKSF, neste gang det er min tur å lede: dvs. om to uker, så sant jeg kan! Postet bilde

Icon er et klassisk superhelt-spill i ostete tegneseriestil- man bekjemper fæle superskurker og redder verden eller katten til naboen. Systemet virker forholdsvis enkelt- stort sett kaster man bare to sekssidede terninger og skjekker opp en tabell eller en vanskelighetsgrad. Derfor hadde det kanskje vært kult for folk som ikke har spilt så mye rollespill før? Postet bilde Jeg skal prøve å lære meg reglene så godt jeg kan, så dette kan bli enklest og morsomst mulig- jeg tar meg av det kompliserte så sant jeg kan. Det er i stor grad tilfeldig hva slags krefter og evner man får, men dette er noe av moroa- å bygge ut en kul helt/heltinne fra skjellettet man får.

Vil du være med? Kult! Meld deg på. Som sagt tar jeg gjerne med folk som har lyst til å prøve rollespill, men det er ikke et krav at man er nybegynner, erfarne spillere kan også få det gøy! Og det er moroa som kommer til å være det viktigste Postet bilde. En gruppe på SEKS skal jeg klare.

Her er et ostete konsept jeg laget ut av den tilfeldige rullingen:

Dr. Peace:
Stats (disse går fra en til ti):

Prowess- 5
Coordination- 4
Strenght- 3
Intellect- 8
Awareness- 5
Willpower- 7

Bakgrunn: Unearthly

Powers (tilfeldig antall, styrke en til ti):

Plant Control- 8
Strike- 7
Animal Control (Avians)- 6

Specialities (Ting karakteren din er god på)
Medicine

Stamina: 10
Determination: 1 (Om du har lave stats eller få evner gjør du opp for det med Determination, som du kan brenne for å gjøre episke greier)

Dr. Peace er ingen vanlig mann... han er sønn av en erkeengel, sendt av Vårherre til jorden for at lov og godhet skal herske på denne syndefulle jord. Han tar vare på menneskene samtidig som han preker moral til dem! I kamp bruker han levende laubær, sin arme av fredsduer eller Justishammeren, hans mektige våpen.

Yay. Dere finne sikkert på noe bedre. Vel møtt!

Dette innlegget er endre av Storhertug von Misthausen: 15/02-2012 - 11.20

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
2

#2 Bruker er logget av   Harms the Hacked 

• for mye
  • PipPipPipPipPip
  • Vis galleri
  • Gruppe: Forumsmedlemmer
  • Ble medlem: 15/10-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Yrke: Maskin
  • Sted:Vaginalis
  • Interesser:tær
  • Navn:Hanna Harms

Postet 01/02-2012 - 23.55

Dette hørtes kjempegøy ut =) Jeg vil gjerne være med.
Om det er mange som vil være med og lite plass, så gi gjerne min til noen som kanskje ikke har spilt rollespill og slikt før!
Det er viktig at vi får med oss disse menneskene! =)

Men om ikke, så vil jeg være med Postet bilde
Lager vi karakterer på onsdagen eller skal vi forberede til da?=)
Mvh

Frk. Harms
0

#3 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 24/11-08
  • Yrke: S-Mart
  • Sted:Workshed!
  • Navn:Bruce Campbell

Postet 01/02-2012 - 23.59

Count me in! Jeg digger superhelter og cheesy is my kinda game!
Postet bilde
0

#4 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 02/02-2012 - 00.00

Awesome! :D

Vi lager dem der og da, og gir dere litt tid til å bli kjent med dem/lage navn, personlighet, catchphrase... før vi kaster oss ut i eventyret!
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#5 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 02/02-2012 - 00.06

Jeg har gledet meg som en unge til ett spill med random tables for superhelter! Det er awesomesauce.

Edit: Jeg leste ett review av det nå og det virker som ett kult og enkelt system. Elsker at det har random adventure generator.

Dette innlegget er endre av Noggi: 02/02-2012 - 00.19

Postet bilde
0

#6 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Sted:Oslo
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 02/02-2012 - 01.29

i'm in!
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#7 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 02/02-2012 - 08.19

I'm always up for adven-ture! :)

<<<----
<<<----

Dette innlegget er endre av Bronyard: 08/02-2012 - 13.03

Postet bilde
0

#8 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 02/02-2012 - 11.57

Jess, notert! Dette blir gøy!
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#9 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 08/02-2012 - 12.19

Fordi jeg kjeder meg noe jævlig nå så foreslår jeg at vi kaller gruppen vår for TEAM SUPREME!
Så kan jeg spille Captain Commando Leader of TEAM SUPREME!
Postet bilde
0

#10 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 08/02-2012 - 12.40

Vis innleggNoggi sa den 08/02-2012 - 12.19:

Fordi jeg kjeder meg noe jævlig nå så foreslår jeg at vi kaller gruppen vår for TEAM SUPREME!

Hva med å kalle deg Captain Nog-Nog - The King of Cheese!?

Dette innlegget er endre av Dani: 08/02-2012 - 12.41

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#11 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 08/02-2012 - 12.45

Vis innleggDani sa den 08/02-2012 - 12.40:

Vis innleggNoggi sa den 08/02-2012 - 12.19:

Hva med å kalle deg Captain Nog-Nog - The King of Cheese!?

Damn! that was my plan! (King of Cheese!)

Dette innlegget er endre av Bronyard: 08/02-2012 - 13.01

Postet bilde
0

#12 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 08/02-2012 - 19.06

The cheeze is strong in me.
So strong.
I write it with a french accent.
Le Cheeze´

El Capitan Comandu

:gokf:
Postet bilde
0

#13 Bruker er logget av   Wolf 

• The offer you can`t refuse.
  • Ble medlem: 07/11-07
  • Interesser:ja azz 4real!
  • Navn:Aleksander Wolf Ziener

Postet 08/02-2012 - 19.16

JEG VIL VÆRE MED!
One vision, One purpose.

Because everyday is just another nail in the coffin.
-Morgan Masterson

Must do impossibru Barrer rorru!
0

#14 Bruker er logget av   Julie 

• for mye
  • Ble medlem: 13/03-05
  • Sted:Strømmen
  • Interesser:Spilling, soving, kosing og fisking.

"ing" er kodeordet.
  • Navn:Julie Andersen

Postet 09/02-2012 - 17.29

Om det er plass er jeg gjerne med :)
Jeg er Julie

Jeg er en feit katt.

Mjau.
0

#15 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 10/02-2012 - 10.39

Team Surpreme? Høres glitrende ut. Hvem som blir lederen får vi nå se... Postet bilde

Nå har det seg sånn at både Henrik MK, Ziener og Julie har meldt seg til den siste plassen. Siden dere alle er erfarne rollespillere ønsker jeg å spørre på SKSF om det er noen nye som vil ha den plassen, før evt. en av dere får den. Det var liksom litt av vitsen å få med newbies, så jeg vil ikke gi bort den siste plassen helt enda. Men det er selvfølgelig kjempekult med så stor interesse! Postet bilde
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#16 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 10/02-2012 - 14.33

Gjør det du, har så mye rollespilling at jeg fint overlever å ikke få blitt med på dette. Men poster karakterhistorie uansett:

Sneider Emmerts was just a lowly thug, robbing fancy people. That was, until the day he during a robbery shot and killed a young couple outside the opera during a robbery, only to discover that the couples 8 year old son had been watching the whole time. Crushed by guilt, Sneider swore to never touch a gun again, and to fight to uphold the law rather then breaking it. In the following years, by righteous training and a pact forged with an obscure cult deep in the Himalaya, he trained himself to be a living weapon, free from human weaknesses such as needing to breath or sleep, and resilliant to all but the most powerfull poisons and radiation. When he was ready, he emerged as "The Hidden Man", defender of the weak and bludgeoner of evil-doers!

Trenger ikke sove
Trenger ikke puste
Tåler ekstremt høye trykk
Immun mot gift
Immun mot radioaktiv stråling

Connections- Child Protector
Catchphrase- The law is a blunt instrument, and I'm it's wielder!
Motivation: must redeem my past crimes

Prow 5
Coor 7
Str 6
Int 5
Aware 5
Will 7

Weapons(blunt) 2
Underwater combat 1
Occult 2

Stamina 13
Determination 3
Jeg streeener bort til døren!
0

#17 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 13/02-2012 - 12.38

Ikke glem ICONS på Onsdag! Skal lage et ostete plott med Random Adventure Generatoren!

Forresten skal dere være en gruppe, som Erik foreslår- det er egne regler for dette (gruppesamarbeid, ofre seg for gruppa etc.).

Dette innlegget er endre av Storhertug von Misthausen: 13/02-2012 - 12.39

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#18 Bruker er logget av   Noggi 

• Streiting

Postet 15/02-2012 - 11.18

Yo Captain Commando har skoleoppgave og er syk så han kommer ikke i dag desverre. Om dette blir spilt mer i fremtiden så er jeg veldig gjerne med og jeg foreslår en recap her på siden sånn jeg kan lese det og grine litt hjemme.
Postet bilde
0

#19 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 16/02-2012 - 00.08

Okei, takk for en ostete og ganske latterlig aften med superhelter! Her kommer recapen :) Se hva dere gikk glipp av!

R.E.K.E (Rettferdighets-Erobrernes Kamp-Enhet)
Aleks- Doktor Null (Lars Alexanderson)
Henrik MK- Kaptein Karsk (Stein Eikers)
Steffen- Lutefiskmannen (Johnson Hansson)
Helene- Frøken Reke (Rita Reke)

Brunost- og rekesmørbrød #1

Det var en vakker søndag i April. I Oslo by sang fuglene og folk var på søndagsturer. Våre helter drev med sitt, fra miljøkamp til fiskesalg. Plutselig ringte det i personsøkerne deres. Doktor Fred fra A.F.K (Alliansen For Kviteseidsmør) kalte dem inn til nærmeste møtepunkt øyeblikkelig! Lynraskt kastet de fromme individene seg inn i sine drakter og ble til de tøffe superheltene det norske folk kjente dem som- R.E.K.E! Vel fremme på møtestedet informerte Dr. Fred heltene om at den livsfarlige Brunostligaen var på ferde igjen- agenter fra S.M.A.L.A.H.O.V.E (Syndige, Mandige, Anti-Liberale for Avskaffelse av Hensynsløse Orgier i Våre Eiker) hadde brutt seg inn i Fram-museet, Vikingskipsmuseet og Kon-Tiki museet! Hvem vet hva slags kulturskatter de ville plyndre der? Dette måtte stoppes! Våre helter skilte lag og raste til hver sin ende av Bygdøy...

Kaptein Karsk dro til Fram-museet, der han overtalte politiet og svartkledde lakeier til å ta lunsjpause så han kunne snike seg ubemerket inn på museet. Etter å ha banket opp to sortkledde folk før de fikk snudd seg oppdaget han Grev Galgeberg, et høytstående medlem av S.M.A.L.A.H.O.V.E. Greven smilte ekkelt, og med et fingerknips hadde han påkalt flere av sine bevæpnede lakeier. De omringet Kaptein Karsk og var klare for å fjerne ham fra denne verden...

I mellomtiden tok Lutefiskmannen seg inn på Vikingskipsmuseet og konfronterte en gammel og ny kjenning- den elastiske roboten Gummimannen, for tiden i sin 2012te versjon. Hansson kjempet tappert, men med elastiske armer og voldsom styrke rundjulte roboten han og tok med seg både han og Osebergskipet til en semitrailer som ventet utenfor...

På Kon-Tiki museet forsøkte Doktor Null og Frøken Reke å finne Snørypen, en pensjonert bibliotekar med kamuflasjedrakt. Med sine supersanser gjennomskuet Doktoren sin fiendes forkledning øyeblikkelig, men hans forsøk på å nøytralisere denne gikk heller dårlig. Frøken Reke og Snørypen fløy i strupen på hverandre. I begynnelsen hadde bibliotekaren overtaket, men da Null klarte å dra Tor Heyerdahls stråhatt over øynene på Snørypen ble hun distrahert lenge nok til at Frøken Reke kunne bruke forstørrelstrålen sin på nærmeste taklampe. Til ni meter i diameter. Den falt i hodet på alle tre, men nok en gang ble Doktor Null reddet av sine supersanser. Omtåket som hun var, var Snørypen et lett bytte, og Rekepiken kuttet strupen hennes med en bit knust lampe. Det skal sies at doktoren reddet livet hennes, og hun havnet i fengsel.

Tilbake på Fram-Museet hadde Kaptein Karsk gjort kort prosess med sine fiender. Smadret mot masten, kastet tre etasjer ned, kjørt igjennom dekket... lakeiene fikk en vond dag, og Karsk slapp unna med en kule i skulderen. han konfronterte Greven, og selv om denne klarte å lamme han litt gikk han fort ned. Vel ute i sollyset kontaktet Eikers sine kumpaner... men Lutefiskmannen svarte ikke! Da de tre andre møttes mottok de en videobeskjed fra styggen selv, Doktor Hektor- lederen for SMALAHOVE! Angrepene på museene hadde bare vært en avledningsmanøver. Mens heltene sloss hadde skurken kidnappet Norges tre mest innflytelsesrike menn: Kåre Conradi, Jo Nesbø og Kjell Magne Bondevik. Om han ikke fikk eneretten på Norges kulturarv ville både disse tre og en veldig neddopet Lutefiskmann forgå! Heltene kunne ikke la dette skje, og besluttet å dra til Hektors hemmelige base under kullgruvene på Svalbard. De hoppet opp i nærmeste robåt, og Frøken Reke ga de mer fart enn noen påhengsmotor kunne håpe på.

Da Lutefiskmannen våknet lenket til Doktor Hektors vegg fikk han høre hele planen: den gale vitenskapsmannen hadde konstruert "Pappa Patriot", en maskin som kunne gjøre norske kulturskatter til ren patriotisme. Ved å bryte ned vikingskatter til energi kunne han fokusere kraften på sine menn og gjøre dem til ekte, hardbarkede vikinger! Så skulle han sende dem ut for å erobre Grønland, Island, Færøyene, Shetlandsøyene, Storbrittania... vikingriket skulle reise seg igjen! Mens han kaklet av latter sendte han ut sin adoptivsønn, Sønnavinnens Sønnesønn, ut for å ta knekken på R.E.K.E.

Dette feilet imidlertid, da være helter banket han sønder og sammen før han fikk kaster et eneste spyd. Bedre gikk deg ikke med den regenerende Gjengangeren- hun ble systematisk forstørret og druknet. Dr. Null sendte en håndgranat i retur, og det var det. I mellomtiden forsøkte Lutefiskmannen, å rømme, men Gummimannen satte han nok en gang på plass.

Vel fremme i skurkens hovedkvarter skulle den siste kampen stå. Frøken Reke banket opp noen ravende vikinger, men møtte sin overmann i den fryktelige Gummimannen. Dr. Null fanget nonchalant alt Sønnavindsønnesønnen kastet på ham. Verst gikk det kanskje med Kaptein Karsk- tankekontrollert som han bli fikk han Kjell Magnes blod og liv på sine hender. I sin visdom nøytraliserte da Dr. Null Hektors tankekontroll, og han og den nå frie Lutefiskmannen forsøkte å ta ned Gummimannen. I mellomtiden flyktet Hektor i en fluktkapsel, men ikke før han startet selvødeleggelsesmekanismen. Selv med halvert fart flyktet adoptivsønnen hans også før noen fikk snudd seg. Det så mørkt ut. Gummimannen slo ut Lutefiskmannen for tredje gang, og Karsk kunne ikke overvinne gummiens regenererende evner. Disse evnene satte imidlertid Dr. Null ut av spill, og de flyktet med hver sin slagne kamerat. Først da de var ute innså de at de hadde etterlatt Jo Nesbø og Kåre Conradi til eksplosjonen. Men som Kong Harald i ettertid sa: "Jaja. De kan jo erstattes." Og så nøt R.E.K.E sin seier, og håpet at Brunostligaen ville holde seg i ro en stund....
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
1

#20 Bruker er logget av   Wolf 

• The offer you can`t refuse.
  • Ble medlem: 07/11-07
  • Interesser:ja azz 4real!
  • Navn:Aleksander Wolf Ziener

Postet 16/02-2012 - 02.13

Jeg hadde det kult, og jeg er kjempe fornøyd med Dr. Null, desverre syntes jeg at en Norsk setting gjør hele greia veldig useriøs, jeg håper at vi kan fortsette, men gjøre om hele greie til engelsk/amerikansk.
One vision, One purpose.

Because everyday is just another nail in the coffin.
-Morgan Masterson

Must do impossibru Barrer rorru!
0

#21 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 16/02-2012 - 08.37

Jeg syntes dette var awesome, men litt vel random.. :)
Definately approved!

(Dette virket også som en bra "Initiation" til RP spill for de som kanskje er nysgjerrige på slikt)
Postet bilde
0

#22 Bruker er logget av   Julie 

• for mye
  • Ble medlem: 13/03-05
  • Sted:Strømmen
  • Interesser:Spilling, soving, kosing og fisking.

"ing" er kodeordet.
  • Navn:Julie Andersen

Postet 19/02-2012 - 23.44

Beklager så mye at jeg ikke fikk møtt /: Virket som et supert rollespill :D
Jeg er Julie

Jeg er en feit katt.

Mjau.
0

Del dette emnet:

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet