Skedsmokorset Spillforening: The Explorers of New Exford - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

• 5 Sider +
  • Siste »
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

The Explorers of New Exford Dette er min første kampanje med SKSF'ere, satt i mitt univers, Dn Gi emnet karakter ***** 1 Stemmer

#1 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 12/02-2012 - 14.04

My opening statements for this thread:
Vedlagt fil  Openingstatement.jpg (23.78K)
Antall nedlastninger: 18

And now: The Emperor!

Vedlagt fil  Emperor of the Realm Painting.jpg (298.72K)
Antall nedlastninger: 17

Hovedlandet som dere kjenner det er et kontinent som strekker seg langt, og en gammel folketale sier at det ville ta en mann et år å GÅ
fra den ene siden til den andre, men nymotens teknologi og vismenn sier at det ville tatt en mann på hest ca 100 dager med vanlig reise..
På dette kontinentet finnes mange fjell, med det "kloke" House Seraphim og griske dverger som tar seg godt betalt for de få gruvene andre raser får grave og utvinne ressurser fra.
Alvene har de fleste skogene under oppsikt og tar ofte betalt for at folk skal bruke veiene og bruene.
Menneskene er nok de som har settlet mest her og der utenfor skog og fjell, og lager byer i varierende størrelser ettersom hvor stor gjennomgang av folk det er.

Dette kontinentet skal vi kanskje komme tilbake til senere! :)

The Explorers of New Exford!

Sample Wilderness Pictures:
Vedlagt fil  Sample Wildland New Exford1.jpg (1.73MB)
Antall nedlastninger: 7 Vedlagt fil  Sample Wildland New Exford.jpg (1.18MB)
Antall nedlastninger: 14

Bakgrunnshistorie:

At around 14 years ago, New Exford was discovered, a land with temperate, tropic climate along the coast, and a slightly cooler, but calm and steady climate inwards in the land.
At first, this place seemed like any other land, filled with Pests and Vermin, scrunging and scavenging what they could from the natural resources of the land.
However, shortly after its discovery, evidence of a prestigious culture was found, a culture who had sophisticated minds, talents, and advanced skills unknown to man.
The archeological remains were abundant along the shore, and researchers soon found reason to believe that this land had once been walked by friendly giants that they named Torshacks.
The Torshacks were the dominant, omnivorous race which ruled over the land. These creatures believed in honour, strength of mind and body,
and the unique, enriching way of cultivating crystals, gems, minerals and to some extent, metals. Shortly after this discovery, search parties scouted out for opportunity for caves filled with gems, metals and the like.
Several opportunities were found, and initial digging revealed rich and easy opportunities!
Aside from the local populations of orcs, gnolls, wildlife and pirates, this land was now under House Silver's Banner.
Mining production began, the Mystery of New Exford and the Torshacks, began....

After 2 years of mining, archeological studies, and construction of base camps, settlements, and the initial raising of a castle, tremors started shaking the land..
For 1 whole week the tremors shook the earth, interrupting building processes, halting mining facilities and causing panic amongst the people.
The archeologists discoveries shone light upon this event, according to Torshack wallpaintings, these tremors were that of the earth, screaming because of their cultivation of gems and minerals.
Next came the drums, the massive drums that sounded from beyond what is now known as the "Valley of no return".
The archeologists argued among themselves, but many pleaded out for evacuation, as these drums signalled the beginning of the manhood ritual "Culling of the weak" by the Torshacks.
Some settlements prepared for war in response, and a few fled while they still had their chance.

Example of a Torshack: Vedlagt fil  Example Torshack1.jpg (208.27K)
Antall nedlastninger: 27

The ritual, "Culling of the Weak", was a major stampede of Torshacks.
Only a few mages who survived by flying away at the heap of battle, or cloaking themselves could live to tell the tale of the deafening thunder of these creatures hooves descending onto the settlements.
The Common Torshack stood over 10 feet tall, burly, armored, covered in crude ritualistic paint and jewelry as it barged through lines of infantry, walls of wood, and pushed down a wall of stone as if it was a barrel of water.
The settlement defenders never stood a chance, and even with mages for fire support, not one Torshack fell, and they raged across all the land, crushing in their path, enraged by resistance, crushing the settlements, toppling the castle, collapsing the mine entrances.
All along this stampede, drums bellowed throughout the land for weeks, until the sound moved back beyond the Valley of no return...
It was a massacre that few survived. Many thousands of the exploring factions died, trampled, crushed, or worse.

Archeologists were hung, researchers were staked and burned, and scholars were whipped for the grave negligence of their discoveries that came to be known in court.
A few bold archeologists, aswell as Professor, and Archmage Solus Mordin suggested that it might be possible to resume operations between this ritual, as the warning signs of their impending arrival were clear enough.
The Emperor himself agreed to this decision at the time, and put Solus in charge of the first Expedition to New Exford.
Word of this reached other allied Lords, and even a few other Houses and Clans.. If this was possible, then surely House Silver was not the only one who was going to benefit of these gemstones.
Clan Minotaur and House Fargos, busy with the Elkoss combine requested a trading agreement with the Emperor to help them overcome their common adversary.. which he granted.
House Harkonnen was quick to reveal their intent on travelling into this new land for their own purposes.
House Balefire, House Halloran, Clan Takeda, of the Silver Eagle Alliance and the Obe-Clan requested to join the Emperor to this continent.
All but the Obe-Clan offered their armies to assist, aswell as to create a functioning community, and to learn more about these ways of "Growing Minerals and gems".
The peaceful Obe clan, joined along for the insight and wisdom that the advanced civilization could offer them.
House Silver was also quick to hire the Razorwing flock to dispatch a minor wing into the new territory which would serve as their mobile army.
The Emperor feared that the harkonnen would be a dire threat to their mining operations, but he still set up a truce, a peace amongst the two. This truce would mean a cease-fire, a no-arms encounter between the alliance and the Harkonnen.
Laws were to be followed, prisoners of war were to be released, but the Harkonnen were free to roam and to mine on their designated territory.

So began the adventures of the Explorers factions on New Exford, adventurers, mercenaries, Houses, Clans and Lords made their way to the riches to benefit from them.
There was the newly appointed Emperor, of House Silver, his loyal servants followed the command of his archmage, newly appointed Lord Professor Solus Mordin into the lands.
There was Clanmaster Takeda, a loyal man to the emperor, and a humble, but inspiring man.
There was Lord Halloran, a stud of a man, bringing along his newborn son(s) and his family, the nobleman who grew his power through his superior tradeships and docks.
There was House Balefire, a highly religious house who had no love for any who did not abode to the laws of the good and omnipotent Divines.
House Balefire often split their settlements into two; those who followed the god St. Cuthbert(LN) and the Hand of the Crusaders; Heironeus(LG) (Heironeus and St. Cuthbert are the MAIN deities, but other good,lawful and neutral gods are commonly worshipped)
There was House Obe, an offspring of House Balefire and Clan Takeda, a smaller house wishing only to seek enlightenment and wisdom throughout this new land.
And last there was the House of Harkonnen, led by their Baron. This man is said to be crazy, evil, superstitious and cruel.
Harkonnen is a very different culture when compared to the others, but very little is actually known, as more of it is rumors.

Time progressed, and as time revealed it so far, this ritual "Culling of the weak" Seemed to take place over 3 weeks, every 6 years.
Research was slow and steady, initial ruin discoveries along the coast had proven to be the biggest and most intact piece so far.

Changes were made the last 2 periods the houses and lords settled and resettled, but a few thing were marked as odd...
No damage was made to the settlements when they were completely evacuated, the mine entrances were collapsed, but they were rejuvenated by the Torshacks.
Little else but mines and the nature was damaged after the Torshack rampages...

So it was deemed Safe:
New Exford!, A utopia of Mining industry, Mines are everywhere in the earth, and a clear abundance of metal and precious metals are always in store.
And not to mention GEMS! Precious Gems are literally something youll find if you just dig an inch through a rock wall!
Gems is the main reason why New Exford has become so incredibly popular despite high risks, but evacuation and relocating entire cities every 6 years
was worth the profit and valuables. House Harkonnen, being the only hostility managing to land a settlement, was not the only threat around.
House Seraphim initially wanted to place a settlement on New Exford, but due to their refusal to join Silver Eagle, they were refused, and kept at bay by warships.
House Seraphim then made a small agreement with House Halloran to "exploit" as much money as they could from the situation.House Seraphim would get to place Mending forges in their port.
Forgery and thieves, bandits and raiders, missing important legal documents and violent executions are still common.
New Exford holds lots of treasures, hardly hidden, but usually guarded by natives, wildlife, ancient guardians or the like.
Amidst the Gems and gold, we have other more intricate forms of treasure, archeological and cultural treasures belonging to the most dominant race present on the continent...
The TORSHACKS!! These monsters rarely roam the wilds alone, slaughtering anything in their way, and leaving nothing alive behind it.
Torshacks are devastating creatures, commonly referred to as hulking, armored giants 15 feet high!
When these are spotted, a public contract is immediately put up on this beasts head.
Or rather, its death, the location of its body, and to deliver its ritualistic necklace, a personal item that each Torshack seem to have. This is because they are much easier to carry.
These creatures are clearly the dominant species, but seem to have their dwellings elsewhere.
In the midst of conflicts stand our Mercenaries, taking contracts from whoever pays the most for their time.
There are many kinds of Mercs, but most usually starts off as a hotshot or lone wolf in their own field of expertise.
Noone really forms a group unless they have to or really trust each other, although sometimes you get placed into a group, varying in size to better approach certain tasks.
Mercenaries thrive here, as they have no real affiliation with a certain Lordship or House, they can enter and exit any city they like without concerns of being persecuted due to their
affiliation with another Lord or House. Mercenaries are viewed upon as "Only as loyal as how deep your wallet is".
a few common sayings between mercenaries go as such:

"If youre good at something, never do it for free!"
"If you dont get paid beforehand to save someoneones life, get paid when theyre dead.."
"A loyal man is a loyal man, until he stops getting paid."
"People can be bought, and some people can be bought again."

Mercenaries in this world also have a high death rate, high upkeep, but bring in loads of cash very fast, and pump the citys economy skyhigh.
Needless to say, as a result of this, Peasants are the ones who hate Mercenaries the most!

You are such a mercenary, and you are an experienced one at that, you know that no city guardsman will try to pin his otherwordly laws on someone who has no affiliation!!
You are more then capable to defend yourself, aswell as subdue a meager city guard with a blank threat.
Your skills have led you to the top of the rogue mercenaries, often joining up with a few select others to carry out a contract beyond your capabilities alone.
You have worked with several of the other Lords, but usually your Contract giver "Captain Hills" in service to the Emperor has the best pay and intel.
If it is anything a mercenary hates, its walking blindly into a trap, ambush, the wrong cave to clear out, or straight into a hotzone.

This is the second time for you on New Exford, and things are just beginning to settle in with contracts, resuming mining operations, scouting terrain...
It was a long sea voyage here, and after some weeks of trading at the Docks of Halloran IV, you feel like youre ready to get started for some serious business.
A courier dispatched by Captain Hills got your attention at the docks, and it seems like he wants you to meet him in the barrack's office.

"Greetings Mercenary, you, and 3 others chosen by me should team up at Halloran IV before making your way to my quarters in Feathermoon Barracks.
These Teammates are trustworthy, handpicked by me, and approved by the mercenary guild to form an elite squad.
You will receive your badges about 10 days from now, but i also have more news for you 4.
You are going to become one of Jauffre Hills esteeemed Merc squads.
Jauffre, my brother, has recently set up his new office in Feathermoon, and he will become a contractgiver for you, i need not tell you how great this honor is.

- Captain Marcus Hills [Feathermoon Captain]
Vedlagt fil  Captain Marcus Hills.png (105.77K)
Antall nedlastninger: 24

Dere kjenner til Jauffre Hills som en meget dyktig og klok politiker med en del makt.
Jauffre Hills:
Vedlagt fil  Jauffre Hills.jpg (3.91MB)
Antall nedlastninger: 16

Event: Eradication Day or E-Day

Vedlagt fil  Eradicationday1.jpg (270.68K)
Antall nedlastninger: 7 Vedlagt fil  Eradicationday2.jpg (225.49K)
Antall nedlastninger: 9

For 3 år siden, tilbake i hjemlandet, så brøt det ut Necromancers overalt i landet kontrollert av House Silver.
Disse Necromancerene hadde lenge vært kjent for å praktisere necromancy, som da var en kontroversiell, men lovlig skole med magi.
Eradication Day kom helt overraskende og tok mange småbyer med en storm av zombier, ghouls, og skjeletter.
Hæren av de døde vokste hver dag, og det var mange blandt House Silver, og de Keiserens Allierte som begynte å tvile på hans makt.
E-Day ble en dag hvor nesten en tiendedel av riket til House Silver ble overrumplet, slaktet og desekrert.

E-day ble ledet av de to største Necromancerene i den tid;
May "Filgot" den råtne, og "Erundur" the Soul Trap.
"Filgot", en kvinne som hadde holdt seg i live med necromancy etter et dødelig bitt fra en Rozhosh("Ros-HÅSH", En sjelden krystallslange)
"Filgot" hadde tydelige tegn på at hennes kropp var halvt død.
"Erundur" the Soul trap, den fryktede Orkenecromanceren som lenge tørstet etter makt. Erundur sin makt virket mindre og ubetydelig i flere år, men mange mistenker at han
fanget sjelene og styrkene til ofrene sine og "tappet" de på små flasker slik at han kunne konsumere alt på en gang.
Like før E-Day så må Erundur ha konsumert alle disse sjelene, eller verre.. Erundur vokste til ti ganger sin egen størrelse, og hans fysiske krefter økte kraftig, mens hans magiske ikke like mye.
Det gikk også rykter om at Erundur hadde besøkt Filgot like før E-Day, for å gi henne noe tilsvarende.
"Filgot" muterte og vokste til flere ganger hennes originale størrelse, og muterte til en stor sekk med kjøtt og blod. En blasfemisk skikkelse, en siste hånelse av gudenes naturlige skapninger og deres gave til menneskeheten.
Vedlagt fil  Eradicationday Erundur the soultrap.jpg (180.8K)
Vedlagt fil  Eradicationday Filgot the Foul and Rotten.jpg (192.95K)
Antall nedlastninger: 15

Disse to var sammen en fryktsom makt som både hadde styrken og intelligensen til å trekke over en kvart del av Keiserens rike ned i mørke.
Magien deres overveldet byvaktene og den lokale militsen, og Erundur gikk rett til den nærmeste Storbyen etter å ha testet ut sin nye styrke.
Denne lumske kjempen av en ork, nå nesten 20 meter(65ft) høy trampet i hjel krigshester og mennesker, knuste tårn med nevene sine, og skrev over bymurene.

Mercs ble rekruttert så snart nyhetene om dette nådde Keiserens menn, og Hærene ble mobilisert.
Erundur ble forsøkt assassinert, nedkjempet både med fysisk og magisk makt, men ingenting så ut til å klare å ta han ned.
Filgot ble forsøkt assassinert, og nedkjempet men så ikke ut til å ha svake punkter i den pløsete kroppen hennes, og mange måtte ty til retrett.

Filgot ledet bakketroppene, og den store pløsete sekken med kjøtt som hun nå hadde mutert til dro seg langs bakken sammen med troppene for å angripe en storby
nærmere metropolisen til House Silver. Underveis her ble troppene angrepet av to geniale ledere, alven Alairic fra the Vagrant Pack, en geriljamester som utførte hit and run taktikker for å
splitte troppene og korporal George Hills(Sønnen til Captain Hills), som ledet bakholdsstyrken som sperret inne troppene til Filgot.
George Hills selv ledet disse troppene som blokkerte veiene ut av bakholdsfellen med skjoldene sine, mens alvene og bueskytterene hans og Alairic gjorde skaden.
Filgot, treg som bare det, klarte ikke å bevege seg raskt nok til å rekke fram til angriperene, eller å flykte, og ble slaktet av et massivt regn av piler.
Med mange døde soldater, så valgte George og Alairic å unngå å sende folk inn til en nytteløs død når Filgot ikke hadde mulighet til å angripe dem på rekkevidde.
Hans Far var enig med hans besluttelse, og stolt over sønnen, som fikk en erkjennelse av keiseren selv for sitt heltemot.

Erundur's fall er godt kjent, og en interessant historie. Akkurat hvem som hadde en slik magisk kraft til å ta ned denne kjempen er uklart,
alt som er kjent er at denne skikkelsen ble sett svevende i luften mens Erundur ble dekket med flammer, og til slutt måtte gi tapt mot flammehavet.
Erundurs magiske krefter klarte ikke å måle seg mot denne svevende skikkelsen, og hun var for rask til å bli truffet av stein og trevirke han desperat slynget opp mot henne.
Den svartbrente kroppen til Erundur ble funnet liggende i byen, og en Rødhåret kvinneskikkelse ble sett sirklende over byen før hun forsvant mot horisonten.

Etter at lederene for necromancerene var døde, så forsvant og splittet resten av necromancerene seg, og dette opprøret var ansett som ferdig.
Byene ble brendt og forlatt, og disse stedene er nå som mørke sår i det ellers fine og frodige landskapet i denne delen av landet.
Som følge av dette, så ble necromancy bannlyst, ulovligjort og forfulgt.
Nesten et år med forfølging, hatkriminalitet mot tilfeldige mistenkte necromancers og holocaust fulgte E-Day.
Ved en fullmåne, så ble en assassinering forsøkt utført på Archmagen Solus Mordin. Forsøket feilet fordi Solus, den årvåkne archmagen hadde sikkerhetsspells til akkurat dette.
Snikmorderen var en mistenkt necromancer, men han greide å komme seg unna den kvelden, og ble senere hengt og brent for assassineringsforsøket.

The Cult of the New Moon:
For mindre enn et år siden ble det kjent at en såkalt kult eksisterte, med de siste Necromancers sammenslått.
En Necromancer kult, ikke mye er kjent om disse, siden de holder seg skjult mesteparten av tida.
De har stjålet visse objekter fra museet i New Exford og i hjemlandet, men de slår nesten aldri til med store grupper.
Målrettet virker de, men hva målet deres er, og hvor de skal utføre det, er helt ukjent.

Mye propaganda og rykter flyter rundt i byene om disse gærningene, men Byvaktene sier de har bedre ting å foreta seg enn
å spore opp en haug med wack-O's som stjeler tavler, vaser, diverse mindre verdifulle ting her og der.

Kulten har også, ifølge byvakten, aldri drept ett eneste medlem, men rykter i byen sier motsatt.. MANGE Rykter i byen sier motsatt.
Knowledge (Local) sier mye rart og interessant for tiden.

Cultistene fra New Moon går ofte i Mørkeblå kapper med Hvite detaljer, og har ofte lysende øyne, blå eller hvitaktige.
Vedlagt fil  New Moon Cultist.jpg (80.2K)
Antall nedlastninger: 17

PRACTICAL INFO::

Lover:

Forfalskning av dokumenter er en alvorlig(+/-) forbrytelse, og kan også bli sett på som spionasje
Spionasje er en veldig Alvorlig forbrytelse som kan føre til husarrest/slavearbeid/henging..
Pickpocketing: Verdi og target, og evt om dette er gjentatt forbrytelse.. Bot, pisking, slavearbeid.
Mord: mest sannsynlig Slavearbeid i X år eller muligens en HEFTIG bot..
Trespassing: Bot, bannlyst fra området, evt slavearbeid hvis gjentatt forbrytelse eller mistenkt mordforsøk.
Angrep er alvorlig, men avhenger sterkt av hvem som angriper hva.
En bonde mot en bonde er fair deal lavtstående mot lavtstående.
En adelsmann som dasker løs på en bonde blir kanskje bedt om å slutte av en vakt.
en Merc som angriper/slår til en:
Adelsmann kan vente seg en stor bot, stor sjanse for fengsel, og hvis skadene er store, henrettelse eller slavarbeid.
Commoner kan vente seg en bot, advarsel om fengsel hvis dette gjentar seg..
Bonde så vil vaktene vite hvorfor, men vil som regel ikke bry seg mye.. advarsel om Bot er som regel det vanligste.

Gjentagelse av straffbare handlinger vil gjøre dette verre for forbryteren.
Slavarbeid betyr som regel at forbryteren må tjene i gruver langt unna i et par år til resten av livet...(!)

Lyving, Uærlighet, dårlig oppførsel, fører ikke med seg mye konsekvenser annet enn en liten bot her og der.
Dette avhenger av situasjonen, lyving eller å daske rundt en bonde kan føre til en liten advarsel hvis en vakt i nærheten ikke har bedre å foreta seg.
Daske til en adelsmann kan føre til en større bot, lyving kan føre til litt fengsel, dårlig oppførsel kan få deg bannlyst fra hans land og områder og/eller bot.
å Daske til en commoner, som f eks en tavern wench kan føre til en bot på 100gp, og taverne eieren har alltid muligheten til å bannlyse deg derfra.
Å avgi falskt Vitnemål under ed er veldig ILLE, men tar også situasjonen i betraktning.. Dette kan gi Bot, og/eller fengsel.
I noen tilfeller kan du alltid dømmes til slavearbeid.

The Houses and clans known to our Companions in this world are as follows:

House Silver - This is the House of the newly "appointed" Emperor.
Vedlagt fil  Example City Silverfeather.jpg (365.71K)
Previously called The Angelic Hero, the Emperor brought together 2 other Houses and 1 Clan to form the Silver Eagle Alliance.
The main purpose of the Silver Eagle Alliance is to explore New Exford in search of treasures and artifacts, aswell as combatting the threat
in the Homeland; The Elkoss Combine.
House Silver has allied with:
House Balefire
House Halloran
Takeda Clan

House Silver has also offered assistance to the Obe-clan, but Obe-Clan is only a small clan with no intent for war, only enlightenment and understanding.
Obe-Clan also takes to reason, as they will accept assistance, but will not attack or aggrevate/provoke assaults from any other factions.
In return for military assistance(Should it be needed), they share their knowledge, cultural findings, and humbly welcome travelers of the Silver Eagle Alliance and mercenaries.

Origin Bonus: +1 on Will saves, Improved Unarmed Strike
+ Moderate Social Acceptance in the Silver Eagle alliance, strong reduced social acceptance with Harkonnen and Greatly reduced acceptance from Elkoss Combine.

The Factions IN New Exford are:

Clan Takeda - Ally
Vedlagt fil  Sample City Clan takeda.jpg (1.03MB)
Antall nedlastninger: 4

Although not very hostile or aggressive, Clan Takeda has agreed on an alliance to combat the vicious Elkoss.
The Takeda clan holds very little interest in material goods, but value the art of war aswell as the arts of culture and life.
Clan Takeda has versatile warriors, a powerful economy and good morale even for their lowest class citizens.
Those of House Takeda have an "asian" appearance.

Cannot Originate from Clan Takeda

House Balefire - Ally
Vedlagt fil  Sample city Balefire.jpg (1.56MB)
Antall nedlastninger: 6

This House holds many religious fanatics, zealots, and crusaders.
Without a doubt, religion is held with high esteem and prestige.
Clerics, Paladins, strong-willed and highly religious people are common from this house.
Those of House Balefire usually have tattoos dedicated to their gods, almost always have earrings and other jewelry, and often have ritual scarrings.
The two main Deities of Balefire are Pelor(NG) and St. Cuthbert(LN). The high justicars devoted to these two serve as a a neutral to good Jury.

Origin Bonus(can not be Chaotic): +0.2 Faith, Strong Religious Symbol. (All of Balefire have earrings and holy symbols of one of their gods, to remove these is a sign of disrespectful blasfemy)

House Halloran - Ally
Vedlagt fil  Sample city Halloran.jpg (18.2K)
Antall nedlastninger: 8

This House holds power over the Sea, alot of the coastlines in both New and Old Exford are covered with ruins, reeves, mountansides and worse.
This usually makes it unfitting for proper Docks and trading ports. House Halloran has the best ship designs by far, experienced sailors,
Fast ships, hard ships, and fancy ships.
House Halloran trades with all factions they can by sea, and also control alot of caravans. House Halloran runs a tight ship, high security. Halloran's are usually skilled sailors and Guardsmen.

Origin Bonus: +4 Profession (Sailor) OR Profession (Security) OR Craft (Woodworking), Can attempt Knowledge (Architecture) untrained.

House of Harkonnen - Neutral/Unfriendly
Vedlagt fil  Sample City Harkonnen.jpg (175.54K)
Antall nedlastninger: 10
This House contains the least culture and arts one can imagine, going with the sense of practical design above all else.
House Harkonnen seem to be enemies with the Elkoss Combine, and keep them at bay from their territory and desert lands with patrols and garrisons.
Red hair, bushy eyebrows and stained lips of various colors are common among harkonnens.
The Harkonnens are the only ones with known settlements in the deserts in New and Old Exford.
The only reason seems to be the mysterious substance known only as "Spice", from which they generate many products.
The Harkonnens are very protective of this substance, and will guard it with their lives, but also buy anything they would come across in a heartbeat.
Harkonnens are not very friendly towards outsiders, or known defectors as they believe highly in keeping their advanced technologies and industry a secret.

Origin Bonus: +1 Initiative bonus, Social Acceptance with Harkonnen(unless known defector), reduced Social Acceptance with other factions.(Although Mercenary..)

Obe-Clan - Friendly/Ally
Vedlagt fil  Sample city Obe Clan monastery.jpg (201.44K)
The Obe-clan is a smaller group of people from all clans and houses, most come from Balefire and Takeda, but they all share one goal: Enlightenment.
Obe-clan studies art and culture, less about technology and more about philosophy and creativity. In New exford they always strive for their enlightenment, and value their research on Torshack culture, arts, and knowledge. Any such findings are openly shared to anyone who wishes to know. Obe-Clan has minimal production facilities, but many researchers, artists, craftsmen, and scholars.

Origin Bonus: +2 bonus to 3x skills from the list: Craft(common materials), Knowledge (All available)

Razorwing Flocks - Mercenary (Hired by House Silver)
Vedlagt fil  Sample city Raptoran dwellings.jpg (397.32K)
Antall nedlastninger: 3
The Razorwing Flocks are the flocks of Raptorans present in New and Old Exford, and they are adaptable and moveable army, which is positioned at strategic locations by their contractors.
The Razorwing are very selective of their clients, and will not work for The Elkoss Combine or House Fargos or the Minotaur clan.
They work in long term, to whoever can offer steady pay.
The Razorwing are bred for war from birth, every citizen is a capable warrior, and as they are provided with food and payment, no peasantry is needed.
The Razorwing are a strong ally with Lord Takeda and his clan as his bloodline is suggested to be an offspring of their First Patriarch.
Razorwings often let their best and force their worst students to go on something called a "Pilgrimage", where the promising student is free to take up his own way of serving the Flock,
the Forced student must work hard and strive. But, these students are sendt off to recover 3 things of great value to the flock, once retrieved, they are free to return.

Origin Bonus(Must be Raptoran): +2 Initiative, Pilgrimage(as described), must keep up to recent news regarding their flock, must answer "Call to arms", and they must sacrifice items of great value to the general flock.

The Factions NOT present in New Exford are:

The Elkoss Combine - Main Threat - Is a rival alliance created long ago by the Elcor, and now they have weakened the other factions keeping them at bay, and are breaking out.
The Elkoss Combine seek to conquer the lands of Old Exford, and now they have begun their skirmish.
The Elkoss Combine are powerful, but do not have allies elsewhere, so the Emperor has pleaded with other factions to join him to cleanse this threat.
The Elkoss are advanced, with powerful technologies and powerful magic at their disposal. The Elkoss are Archenemies with House Fargos and the Minotaur Clan.
They will go to great lengths to see to their demise, and according to the emperor, they will do so before attempting to scour the land.
The Elkoss are almost across the vast continent, opposed to the House Silver.
Vedlagt fil  Sample city Elkoss.jpg (267.75K)
Antall nedlastninger: 4

Do'Rvi tribes - Neutral (Hostile in New Exford)
Orcs/Ogres
Nomadic Orc tribes that travel both Old Exford and New Exford.
The Orcs in Old Exford have grown accustomed to the civilizations, and are generally friendly and sociable.
The Orcs in New Exford however are wild and uncontrollable and so, generally very hostile.

Origin bonus(Orc blood): +2 Survival and Track as bonus Feat, but reduced social impressions due to Orc/ogre lineage.

Elven, Lesser clan/house/tribe - Neutral - Friendly
Travelling elven tribes are common

Origin bonus(Elven blood), Choose 1:
Elf Scholar: +1 to all knowledge skills, all knowledge skills become class skills, regardless of class/multiclass etc..
Elf Trader: +3 Profession(Trader), +2 Appraise. Can attempt Knowledge Nature unskilled.

House of Fargaos - Neutral - Friendly
Vedlagt fil  Sample City Fargaos House.jpg (407.28K)
This house holds many strong warriors, often in heavy armors.
House Fargos holds the finest melee warriors, along with their ally, the Minotaur clan.
They favor war above all else, with little economy but a decent level of culture and economics.
House Fargos is Unfriendly with House Seraphim due to a recent disagreement regarding their mining contracts.
Currently, House Fargos battles the Elkoss Combine, and keep an eye on the Harkonnen.

Origin Bonus: +4 on all Bull Rush and Breaking down doors, Can not be Psionic, stigma towards psionic characters.

House of Seraphim - Neutral
Vedlagt fil  Sample City Seraphim.jpg (25.29K)
This house is closely tied with the native Dwarves clans, as they "share" mountains.
Seraphims rarely share anything, as they demonstrate by charging taxes from the few mines on the outer reaches of their territory.
To a member of the house of Seraphim, profit is almost everything, and they hate profit-losses, deficits, and red numbers.
Few become mercenaries due to the risks, as Seraphims hate risks, wars, and profit-losses.
The Seraphim has an incredible amount of wealth, and serve as a valuable ally only to Halloran as they export their goods.
Seraphims are very strict, and do not allow outsiders to walk alone in their cities and areas.
ANY unauthorized Spellcasting within their boundaries can result in immediate execution by a Seraphim city official.(Justicar,Guard,lawyer,judge,paperpusher...)
the Seraphim are ruthless and cunning. House Seraphim borders with the Elkoss combine, but their superiour position has given them far too much losses.

Origin Bonus: +2 Intimidate, +2 Profession (Trading). Little social stigma: ruthlessness and materialistic.(Not so much concerns for lives)

Melkor Tribe - Hostile

The Melkor are black, strong, vicious and brutal Ogrekin, these brutes are caught in the middle of Fargos, Minotaur, and the Elkoss.
Their current standing is unknown, but a few years ago a bloody battle was fought with the Minotaurs, Elkoss, and the Melkor.
One piece of strategic land was the objective which led for the struggle, and the Minotaurs ended up holding the contested objective.
The Melkor have always been aggressive, but has never had the power the break through their confined borders.

Can not originate from the Melkor Tribe

Minotaur Clan - Neutral

Vedlagt fil  Sample City Minotaur Clan.jpg (2.59MB)
Antall nedlastninger: 6
The Minotaur clan are stronger and bigger then the House of Fargos, by land and manpower and size.
They are the fiercest warriors, and many prefer melee weapons, but more ranged units exist then the Fargos house.
They are also VERY distrustful of strangers and anyone who dabble in magic, psionics, unexplainable events, even plain alchemy..
The Minotaurs value war, art of war, their decent economy, and their adequate technology level, providing them with strong walls and keeps.

Origin Bonus: +2 to all strength checks, Social: Viewed as strong and capable warrior... Can not use any magic or psionics, HATE Magic, psionic, alchemists, etc etc..

Vagrant Pack
The Vagrant pack is a group/pack/gathering of warriors who wish to prove themselves for the ultimate challenge in physical combat.
They are criminals, military veterans, experienced mercs, and just about everything you can think of.
Few live long, but they fight heartily as guerilla forces, ambushers, flanking troops..
They are, to the Fargos and Minotaurs, free Mercenaries, to be used and expended.

Can not Originate from the Vagrant pack. (Once you join, youre in it for life)

(My little) Crit chart: (X= ORIGINAL Crit multiplier of weapon)

100: Roll again, Double Effect >:)
93-99: Head: +100% / +150% / +200% dmg, not multiplied.
88-92: Throat:: XD3 Constitution DMG + Stun/Daze
82-87: Left shoulder
76-81: Right shoulder:: -X to hit, all attacks if using this arm, Concentration DC's +2X, half shield bonus if appliccable.
70-75: Left hand
64-69: Right Hand:: -X dmg on melee dmg rolls, -X on ranged attacks -3X on opposed rolls to avoid being disarmed (Chained Gauntlet reduces this to -4) Concentration DC +4X
55-63: Left lower arm
46-54: Right Lower arm:: -X dmg on melee rolls, -2X on opposed rolls to avoid being disarmed, Concentration DC +2X
36-45: Left upper arm
26-35: Right Upper arm:: -(X+1) on melee and thrown weapon attack rolls, -X on attack rolls with bows, Concentration DC +X
14-25: Left leg
2-13: Right Leg:: -X AC (Dex/Dodgebonus) -X reflex saves -2.5X ft movement
1: Critical negated!! :O :'(

New tactics/Mechanics etc;

Vedlagt fil  Perk Picture.jpg (187.66K)
Antall nedlastninger: 11

Trading:
By spending a day, a week, or maybe even a month at trading you can find someone who is trying to get rid of something that youre looking for!
not always exactly what you wanted, but something close.. and generally more useful then the crap youre trying to get rid of..
Here, depending on the amount, various potions are usually offered as "Sweeteners" to the deals, or offered up against gems, or even gold.
Many people do this for a living, and they are always in need of gems and potions, as these are smaller bits and pieces which can more easily be traded off for gold or platina(Hard currency)
Bags of thousands of gold are a very rare sight, but someone with a bag of 500ish gold or even 500 platina is something you might come across from time to time..

Swarm flanking:
When flanking, additional pairs of units flanking give an additional +2 bonus to AB
(+2 when flanked by 2 PCs, +4 when surrounded by 4 PC's.. up to +8.)

Morale:
If things go bad, we run...
Positive Morale; Driving Force, glory, honour, valiance..
Negative Morale; Outnumbering, party member death, broken formation,separation,failing saves repeatedly,betrayal,

Called shots(Magical attacks can also do this if they require attack rolls):
Youre able to target a specific body part, but sacrifice a bit of your attack roll to do so.
-4 to hit and to confirm critical hits, but if you crit, the chances of hitting the targeted part is 20-50%.
Depending on the original size.

Sniper shot/Sneak attack shot:
When using a bow/crossbow, you can spend 1 full round action to FOCUS, to then gain 50% of your BAB as addition bonus to your ONE attack roll next round.(ONE shot, Counting as 1 fullround action that turn!) This attack requires that your target is not aware of you aiming at him,
If you have any feats that provide any kind of archery bonus, you may add +1 for EACH such feat.(Point blank shot, far shot, weapon focus(Longbow->longbows) etc..)
If your target is completely unaware or not in combat, or frozen somehow, you may add an amount equal to twice the amount of sneak attack dice you roll.

Magicians code:
Arcane mages may use the prestidigitation(småtriks) spell once per day for each 2 Caster levels they have.
Divine spellcasters devoted to Good may use Heal minor wounds once per day for EACH Caster level
----"--- Devoted to Evil may use Inflict Minor wounds ----"---
Neutral Spellcasters may choose when they begin play as a Divine spellcaster.
(These heal minor wounds count as a supernatural ability)
(This is commonly used to stop bleeding, heal peasants/children.... Torture, scare tactics, and to destabilize patients recovering naturally from wounds)

Postpone death(su);
Divine spellcasters capable of casting this must temporary sacrifice 4 constitution points(Returning 1 pt each night of rest, 2 for a full days rest)
in order to cast this "spell" as a supernatural ability.
Is a 3 fullround action cast spell, at the end of the spell, a rare diamond held aloft, worth 1k GP crumbles, and a character at touch range is considered to be held in the clutches of a god.
Light beams from the gem as it crumbles, and the target of this divine sacrifice lights up.
The character could be dead for as much as 1 minute/10 rounds before you begin casting, and if cast successfully, the spirit of the body will return slowly over the next 24 hours. A priest similar to the caster or the caster himself may pray for a quicker return of the target.

Perks (1 perk awarded each 6th CHARACTER LEVEL):

General Perks:

Harkonnen Inquisitor Initiate(Tattoo, select body location.):
+4 Bluff and Intimidate, +8 bonus(additional) to Interrogation rolls, Minor Intimidating presence reducing morale for Humanoid enemies who recognize this symbol.
Few unique options when dealing with Law officials and criminals.

Feathermoon Inspector(Badge, Lawful):
+2 Search,spot,listen,sense motive,gather information,bluff,diplomacy.
Criminals try to avoid you, and you unnerve criminals who have something to hide.

Hard to Kill(Positive Dex,Wisdom,constitution):
Once per session, any attack that you are able to parry or block or dodge that would reduce you to -1 or less hp
will instead place you at 0 hp. When at 0 hp, you can choose whether to fall unconscious or act as disabled.
You also receive a reflex save vs all critical hits against you, however, this save range from VERY hard to hard to pass.
If this save is successful, the critical hit becomes a normal hit instead.

Foresight:
You gain a whopping +6 on Initiative checks, and +4 on resisting Combat Bluffs and a +2 on reflex saves vs doortarps

Inspirational leader(minimum +1 on each: cha/wis/Int bonus):
Increased party morale, Leader can regroup/inspire the group once per day to avoid falling back etc.
+1 on saves, additional +1 on saves vs fear, morale etc..
Choose 1 of the following:
Improved bard song, +0.5 Faith if Divine spellcaster, +1 Bonus Feat(warrior) if appropriate class,
+1 Bonus Feat(Mage) for Arcane casters.

Lootcrazy:
+5 on all appraise checks, Better Deals when trading.. Can make a 1 fullround action appraisecheck.
+4 on Search checks related to Loot and Valuables.

Mark of the ROCK(+2 Con bonus):
+2hp pr level.
Retroaktiv og futuritum-aktiv etc.. :)

Mark of the Mongoose(+2 Dex bonus):
+1 AC immediately,
+1 AC pr 4 lvls, Dodge bonus.

Blessing of the Unicorn:
+5 on checks to penetrate spell resistance
+2 spellcraft

Blessing of the Pegasus:
+5 ft movement, +5 jump(aside from jump bonus by higher speed)
If you have a flight speed it increases 2 times in maneuvrability

Obe-clan's Enlightenment:
+Reputation with Obe-Clan
+1 to all saves
+2 bonus to 4 chosen skills

Combat specific:

Defensive Warrior:
Double the bonus to AC when you use Combat Expertise.
(Max +10 this way)

Flexible Fighter:
+2 AB with all Simple and martial weapons, only -2 with all unproficient weapons.
You also gain the Improved Unarmed feat.

Master of Weapon X:
When wielding your weapon of choice, add: +1 AC if Light, +2 AC if onehanded, +3 if Twohanded (Parry/Dex) +2 to hit, +3 if onehanded, +4 if Light.
If you use this weapon while wielding two weapons you gain this AC bonus once, and the AB on your mainhand weapon.
You cannot choose any ranged weapon for this perk.

Two weapon specialist:
Choose TWO kinds of weapons, when wielding these TWO together, you gain a +2 bonus on: AC(Parry/dex)
and +2 to hit, and +2 on opposed Bluff, disarm, sunder, trip.

Deadly Precision:
Choose a weapon, you gain +1 to the crit range(this increase will not double with Keen etc)
and you get a +4 to confirm criticals.

Precision targeting:
This Perk will put you at +2 to confirm criticals when you declare a called shot.(+6 bonus to confirm criticals)
You also have a greater chance to hit your targeted area

Bow specialist:
+3 AB with bows

Crossbow Specialist:
+3 AB with Crossbows

Ranged specialist:
You may now attempt Bluff, disarm, trip, and sunder with ranged weapons, and you also do not provoke an attack of opportunity in melee combat with a bow vs 1 opponent. You do not have to shoot at this opponent, but if there are more then one opponents in close combat with you, only 1 opponent misses his attack of opportunity.(Your choice on who misses his AoO)

Master Ranger(Manyshot feat and Far shot):
The Penalties for your manyshot is as follows: 2 arrows: -2AB, 3 arrows: -3AB, 4 arrows: -4AB.
In addition, your point blank range of your point blank shot feat is increased to 50ft.
You also ignore the first

Patient Killer:
Your Snipershots allow you to add your BAB to your dmg bonus. the amount of sneak attack dice you would roll are added as dmg bonus aswell.

Deadly aim:
Your crit range with your chosen Bow is at +2, (18-20 for Longbows/shortbows, and 17-20 for crossbows)
Additionally, you gain +4 to confirm criticals.

Sneak attack specific:

Combat rogue:
Everytime an enemy misses you in melee combat, you can make a free Bluffcheck vs that target. Max once pr enemy each turn.(a successfull bluffcheck makes your opponent Flatfooted vs you next round, giving you sneak attack)

Precision rogue:
The minimum value of sneak attack dmg and certain similar effects equals 3 on each dice. (10D6 would give a minimum of 30 dmg)

Magic specific: (Necromancy banned)

Elemental path(Arcane):
Choose one of the elemental kinds: Water/Ice, Fire, Electricity, Earth/Acid, Air, sonic, Arcane/magic/force, Void...
You can now configure all Damaging spells to this type.. Example: a fireball can become a Frostball and do Frost dmg instead, which wont set half the village on fire....
Or, your Chain lightning can become a Fire serpet instead, which WILL set the entire village on fire!
However, when you do this, you can not take ANY other damaging type. You are locked to this kind of damaging spell type.
You also receive: +2 to defeat enemy spellresistance with your dmg spells, +1 CL on your damaging spells. +1 spell DC vs your damaging spells.

Spellcaster Deluxe:
Wizards may not specialize, but gain +1 spell learned everytime they reach a new spellevel and +1 spellslot of all levels, +1 CL

Sorcerers and spontaneous casters know 1 additional spell per level. +1 CL.

Divine Servant (FULL Divine spellcaster, Deityspecific etc)(RP)(Max 1 pr gruppe):
You are serving your Divine Deity to your fullest!
You pay your tribute, spread the good word(if the Deity wishes)
You gain 1.5 Ranks of Faith, and::
You sometimes speak to your Deity, and sometimes, sometimes you get coded messages in return.
When the DM Calls for it, you can make a Listen/Search/Spot + a Sense Motive check to read the signs of your God.
Most of the time, this leads to safe routes, avoidance of scams, warns you of dangers nearby or coming your way.
This Perk may also lead you to treasure, an excellent ambush site, guide you in the general direction of your target.. etc..

Psionic Specific:
(Her er det ingen atm siden ingen spiller psionic characters med power points/powers, som jeg så var en stor del av psionics.)
(*Som da ikke er HELT classpecific)
Suggestions are welcome hvis noen planlegger en..

Karakterlaging etc:
Starting gold: 15k, Shared adventurer pool: 2k

Når det kommer til starting equipment, så kan dere kjøpe standard potions/scrolls,HEALING WANDS, +1 eller +2 magical arms and weapons for indicated cost..(dvs BARE +1 eller +2 to hit og dmg bonus.. ingen flaming/bane/arrowcatching etc).. Men skal dere ha noe spesielt som wondrous items, eller lignende, så si ifra, jeg skal gjennomføre en kjapp "Trading" sequence for hver av dere..

Husk at dere også "må" ha hest med mindre dere har spells for lignende..

Pris for spesielle materielle typer weapons and arms, pris for hester kommer nå med en gang, etc..
(Light material for + to hit, higher density for + dmg...)

Titansteel weapon Alloy:
Weapons: +500gp/lb (From original weight)

+50% weight (added after cost has been calculated)
1 handed Weapons add 1.5 times your strength bonus to dmg rolls,
2 handed weapons add 2 times your strength bonus to dmg rolls.

22 hardness, 30 hp pr inch of thickness.

Heavy Armor: 300gp/lb (From original weight)

+50% weight (added after cost has been calculated)
Damage reduction: 2/Titansteel/Black pearl alloy

Black Pearl Alloy:
+1500/+3000/+6000 (Light/onehanded/twohanded)
+1/2/3 Void dmg
+100% Item Weight

Hardness 17, 25 hp pr inch of thickness

Alumina weapon Alloy:
+600gp
-20% weight
+1 AB

10 Hardness, 19 hp pr inch of thickness

Vextin Weapon Alloy:
+1100gp

-50% weight (after cost etc)
Onehanded weapons count as light (NOT Bastard sword)
+2 AB

8 Hardness, 15 hp pr inch of thickness

Acidstone Infusion:
+2500 gp
Inhibits magical enchantments, making them useless.
Smelts together with original weapon
+1D6 Acid dmg
Does not count as a magical enchantment.

Hardness: -1 HP: -2 pr inch of thickness.

Nargacuga Leather/Hide armor
Light Leather armors: +1 AC, -5% Arcane spell failure
Padded: 2k, Leather: 2.5k, Studded 3k.
Hide(4k): +2 AC, -5% Arcane spell failure, +5 lb weight
if you fail to cast your spell for any reason, you take 2D6 Electrical dmg
Gives 1 electrical dmg to all attackers except from arrows or bolts.
(melee weapons, magic beams, and magic melee touch attacks count)
"Do not wash, or get into contact with water."

Pony: 40 gp (.......)
Light Horse: 120 gp
Heavy Horse: 350 gp

Warpony: 120 gp
L. Warhorse: 280 GP
H. Warhorse: 700 GP

Horse Barding er standard cost. (Det finnes haugevis med blacksmiths, og mye mindre Hesteoppdrettere)

Det finnes også mere eksklusive hester, men dream on vesle mercs!

For References:

Iron/Steel: Hardness 10, 30 hp pr inch of thickness

Mithril: Hardness 15, 30 hp

Adamantine: Hardness 20, 40 hp

Changes/adds:

LANGUAGES: 1 bonus Language known per +2 Int bonus!(ikke per +1 int bonus)
Dynamitt/Fire Powder:
Harkonnen har oppfunnet disse, men oppskriften blir hemmeligholdt av de få utenom Harkonnen som kjenner den.
Restriktivt, man trenger tillatelse fra en Offiser fra Keiserens ytre sirkel for å bære og å bruke dette.
Dette kjøpes fra Harkonnen, og de vokter over sine hemmeligheter nøye.
Hver last med dynamitt voktes over av en (Gal) Harkonnen vakt som vil selv detonere Dynamitten og ta sitt eget liv enn å risikere
en eneste kubbe i å havne på et forskningslaboratorium i en annen faksjon.

Profession: Trading (Gjør at du klarer å forhandle fram bedre deals med trading. (synergy: +2 Diplomacy ved eiendommelig oppgjør etc.. +2 bluff for å få et objekt til å framstå som bedre.)

Necromancy spells, og nesten alt som har med Necromancy og undead å gjøre er ulovlig. (TURN undead er helt lovlig) (Se Eradication Day Event)

BANNED (Ikke tilgjengelig etc): :cop:

Item creation feats som ikke er wands/potions/scrolls

Raser som kan shapeshifte (Spells og supernatural abilities som f eks wild shape fra classes er lov)
Leadership feat (Dere, og nesten alle er MERCENARIES! :p)
Races med level adjustment/ECL/HD etc..
Evil alignment Player characters
Mutasjons classes (classes som endrer kroppen din, gjør den unaturlig etc)
De fleste reroll items og feats
En del magic items fra magic item compendium, tviler på at jeg kommer til å lese igjennom alt og krysse av.. så spør!

Har jeg glemt noe? Suggestions??.. QUESTIOUNS?
Bearotaur?
Vedlagt fil  Bearotaur Creature.jpg (45.24K)
Antall nedlastninger: 13

Dette innlegget er endre av Bronyard: 02/04-2012 - 13.43

Postet bilde

#2 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 12/02-2012 - 15.32

Hoy, du har tydeligvis lagt mye arbeid i dette. Imponerende. Egentlig ganske fantastisk når jeg tenker meg om

Jeg og Dani har forresten tenkt litt på om vi kanskje skulle lage karakterer som er brødre, og som samarbeider med spells for maksimal effekt. Tenkte bare jeg skulle nevne det. Om vi gjør dette er det godt mulig jeg går vekk fra konseptet jeg først hadde, til fordel for noe med mer magisk fleksibilitet, som f.eks. et Druid/Wizard-hybrid.
Jeg streeener bort til døren!

#3 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 12/02-2012 - 23.03

Vis innleggHenrik sa den 12/02-2012 - 15.32:

Hoy, du har tydeligvis lagt mye arbeid i dette. Imponerende. Egentlig ganske fantastisk når jeg tenker meg om

Jeg og Dani har forresten tenkt litt på om vi kanskje skulle lage karakterer som er brødre, og som samarbeider med spells for maksimal effekt. Tenkte bare jeg skulle nevne det. Om vi gjør dette er det godt mulig jeg går vekk fra konseptet jeg først hadde, til fordel for noe med mer magisk fleksibilitet, som f.eks. et Druid/Wizard-hybrid.

ikke umulig, men da må enten to av de andre dø samme sesjon eller innenfor ganske kort tid..
Men ja, for all del, dette er mulig det.

Skjønt, hvis det blir 1 death i partyet, så vil den ene broren bli tilbudt en plass i teamet.
Dere kan selvsagt ha en 2-3 eller mere karakterer liggende i dette tilfellet, men jeg tillater ikke "Switching", eneste vei ut fra teamet er døden eller en RP-grunn.
I begge tilfeller så må spilleren byttes ut med en ny spiller..

Hardball kanskje, men mener dere visste/gikk ut ifra dette allerede..

Teamet nå ser fortsatt litt uklart ut, men:

Ole: Veldig fast på Golddwarf Cleric
Valle: Ganske sikker på Soulknife, rase unknown atm.
Ziener er litt usikker, muligens en scout
Zugzug funderer på Warrior/Barbarian
(Kensei får han ikke spilt siden det er en asian weaponlicker)
Postet bilde

#4 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 13/02-2012 - 11.19

Vis innleggBronyard sa den 12/02-2012 - 23.03:

Dere kan selvsagt ha en 2-3 eller mere karakterer liggende i dette tilfellet, men jeg tillater ikke "Switching", eneste vei ut fra teamet er døden eller en RP-grunn.
I begge tilfeller så må spilleren byttes ut med en ny spiller..

*Sharp intake of air*
Du må ikke si slikt til sånne som meg som synes at det å lage karakterer er kjempegøy!
Men kunne du i så fall trille opp to rekker til, en jeg kan bruke til wizard/druid og en jeg kan bruke til - å, la oss si wilder, slik at jeg har to backopp uansett hva jeg blir hvis noen dør?

#5 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 13/02-2012 - 15.31

Må bare kommentere tråden og si at du har gjordt bra arbeid med å skape historie og faksjoner til kampanjen din. Hatten av for deg! :)

Does not roll for damage, only death!

-D20

#6 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 13/02-2012 - 20.27

Vis innleggDani sa den 13/02-2012 - 15.31:

Må bare kommentere tråden og si at du har gjordt bra arbeid med å skape historie og faksjoner til kampanjen din. Hatten av for deg! :)

Jo takk, prøver mitt beste, liker å lage egne verdener ^^' :cthulhu:

Er fortsatt en del å forberede, men jeg har det meste under kontroll vil jeg si :)
Gleder meg til å lede denne kampanjen :)

Anbefaler dere også å sjekke ut linkene under de forskjellige Husene og klanene der det finnes..
Gir et lite innblikk i arkitektur etc.. :)

EDIT: Skal fikse de bildene..

Dette innlegget er endre av Bronyard: 13/02-2012 - 20.54

Postet bilde

#7 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 22/02-2012 - 13.06

Sånn, da var Bilder på plass ja..

Nå, i forrige tråd før jeg "avsluttet" den snakket jeg om første spillekveld(Dag)
Den kræsjet med Zieners bursdag, og ble flyttet til neste helg.. Siden hele gruppa her er også hele gruppen til Lene kan jeg godt forstå at dette kan bety muligheten for både DnD og L5R...

Da går jeg tidlig ut, hvem er ledige 9, 10, og 11 MARS? Dette er uke 10, helgen før Hellerudsletta's Boligmesse, og 16-18 dager til.
Sett av tid, hvis det bare blir en dag ledig så håper jeg det kan bli DnD med meg :)

Jeg skal prøve og planlegge dette nøye, og med litt flaks og litt kommunikasjon fra Lene kan vi kanskje få til Oppstarten på kampanjen min i tillegg til en Dag med Rokugan. (Som jeg personlig Jizzer over.. Muligheten altså)

Kommer til å spørre de som kommer i kveld på SKSF også selvsagt!

-----------------------------------------------------------------
EDIT::

BTW: Scroll opp til Bildene om de forskjellige Husene for Origin Bonuser!

Når dere har laget karakterene og gitt meg en liten oppsummering av dem, så send meg beskrivelsene på PM, så reposter jeg en liten intro.
Noen av dere får også KANSKJE en LITEN Add-in fra meg senere ettersom hva dere har laget.

Ser fram til dette! :)

------------Edit:
Postpone death abilitien krever ikke lenger en separat feat.

Postpone death(su);
Divine spellcasters capable of casting this must temporary sacrifice 4 constitution points(Returning 1 pt each night of rest, 2 for a full days rest)
in order to cast this "spell" as a supernatural ability.
Is a 3 fullround action cast spell, at the end of the spell, a rare diamond held aloft, worth 1k GP crumbles, and a character at touch range is considered to be held in the clutches of a god.
Light beams from the gem as it crumbles, and the target of this divine sacrifice lights up.
The character could be dead for as much as 1 minute/10 rounds before you begin casting, and if cast successfully, the spirit of the body will return slowly over the next 24 hours. A priest similar to the caster or the caster himself may pray for a quicker return of the target.

Dette innlegget er endre av Bronyard: 03/03-2012 - 09.39

Postet bilde

#8 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 13/03-2012 - 17.30

Så, har det vært noe eventyring i New Exford enda? Noen som har noen historier å fortelle/bakgrunnshistorier å dele?

#9 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 14/03-2012 - 09.13

Ingen eventyring enda desverre, prøvde på forrige helg men da var ikke alle ledige.

Jeg begynner å lure på om vi skulle sneket inn en dag i helgen 23-25 Mars.

Kan gjerne poste en liten oppsummering av karakterenes bakgrunnshistorie her.
(Siden dere er leiesoldater er interessen i andres livshistorie veldig varierende.)
Postet bilde

#10 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 14/03-2012 - 12.50

den helgen funker veldig dårlig for meg siden det er en stor fighting game turnering den helgen(ja, det varer hele helgen)
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻

#11 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 14/03-2012 - 13.54

Synd :(

Da får vi se hva som skjer videre...
Postet bilde

#12 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 14/03-2012 - 15.19

Vis innleggBronyard sa den 14/03-2012 - 13.54:

...eller spille med 3/4 av spillerne. :twisted:
...eller bytet Valle med en av innbytterne. :danse:

-D20

#13 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 14/03-2012 - 22.58

Vis innleggDani sa den 14/03-2012 - 15.19:

Vis innleggBronyard sa den 14/03-2012 - 13.54:

...eller spille med 3/4 av spillerne. :twisted:
...eller bytet Valle med en av innbytterne. :danse:

I approve
Postet bilde

#14 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 15/03-2012 - 08.22

Jeg skal tenke grundig på det..
3 spillere kommer til å bli et jævlig handicap mot de monster-encounterene jeg hadde planlagt.

:cthulhu: +:cthulhu:

=

:v :v :neneiNEI:

Skal tenke på muligheter.
Postet bilde

#15 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 15/03-2012 - 08.30

Vis innleggBronyard sa den 15/03-2012 - 08.22:

3 spillere kommer til å bli et jævlig handicap mot de monster-encounterene jeg hadde planlagt.

=

Forslag:
...bytte Valle med en av innbytterne. :twisted:
...lage en NPC som kan hoppe inn og ut i gruppa, med akkurat slike situasjoner i tankene. :yarr:

Dette innlegget er endre av Dani: 15/03-2012 - 08.30

-D20

#16 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 15/03-2012 - 08.38

Vis innleggDani sa den 15/03-2012 - 08.30:

=

Forslag:
...lage en NPC som kan hoppe inn og ut i gruppa, med akkurat slike situasjoner i tankene. :yarr:

Dere har allerede Allies, og kan skape flere.. men de var egentlig tenkt på som ekstra support.. a la 5th player..
Men, det er fremdeles god tid til den helgen, så skader ikke å spørre for å få større overblikk over situasjonen.

HVEM ER LEDIG HELGEN 23-25?

Dette innlegget er endre av Bronyard: 15/03-2012 - 08.38

Postet bilde

#17 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 15/03-2012 - 14.01

=

Forslag:

Du vet hva dette betyr Dani? Gentlemens duel for å avgjøre hvem av brødrene dverg som dukker opp først.

I Fantasi-o-Rama har vi en slik NPC kjent som "Klippen" eller "Nummer Elleve". No disrespect til Aslak og Zheth, men jeg ELSKER den store metall-klumpen og ville eventyret med ham 24/7 om jeg kunne!

#18 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 15/03-2012 - 16.05

Vis innleggHenrik sa den 15/03-2012 - 14.01:

=

Forslag:

Du vet hva dette betyr Dani? Gentlemens duel for å avgjøre hvem av brødrene dverg som dukker opp først.

I Fantasi-o-Rama har vi en slik NPC kjent som "Klippen" eller "Nummer Elleve". No disrespect til Aslak og Zheth, men jeg ELSKER den store metall-klumpen og ville eventyret med ham 24/7 om jeg kunne!

Vi har også NERF-guns på SKSF, neste onsdag, Mentlegen duel?
Postet bilde

#19 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 15/03-2012 - 17.19

-D20

#20 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 15/03-2012 - 18.48

Javel Dani, la meg bare få fyrt opp den Warforged Titanen min, så kan vi ha vår "Gentlemens duel". Selv om vi begge vet de, min herre, ikke er noe gentleman!

Postet bilde
Til ventre: deres egen kjære Mr. Top-Hat. Til høyre: Den såkalte "Skal du ha den kokt med majones?"

#21 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 15/03-2012 - 19.23

Nå høres dette nesten ut som noe som hører til en annen tråd. Men jeg føler vi tar hver får pistol, rygg mot rygg, går ti skrit, snur oss og skyter. Må den beste majonesen vinne.

Postet bilde

Henrik og jeg hadde en tvekamp med pistol, med ett skudd hver, i går på SKSF.
Vitner var blant annet Wolf og Ole.
#1 Duell - 10 skritt | Begge bommet.
#2 Duell - 5 skritt | Begge bommet.
#3 Duell - 5 skritt | Henrik bommet. Dani traff.

Kom seirende ut fra tvekampen: Gentleman Dani

Steffen: Hei, jeg lurte på om du kan se over og godkjenne rasen Whisper Gnomes fra Races of Stone. De virker (for min del) balanserte, og det flamboyante illusjons-preget deres er erstattet med et mystisk-sneaky-sneaky aspekt jeg liker godt. Tror dette ville passe Henrik og meg svært godt. :)

Dette innlegget er endre av Dani: 22/03-2012 - 09.00

-D20

#22 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 22/03-2012 - 11.56

Vis innleggDani sa den 15/03-2012 - 19.23:

Gentleman Dani

Steffen: Hei, jeg lurte på om du kan se over og godkjenne rasen Whisper Gnomes fra Races of Stone. De virker (for min del) balanserte, og det flamboyante illusjons-preget deres er erstattet med et mystisk-sneaky-sneaky aspekt jeg liker godt. Tror dette ville passe Henrik og meg svært godt. :)

Huzzah!

Jeg ser ikke noe level adjustment på Whisper Gnomes..

Nå, da gjenstår det svar fra folkens.

Denne Lørdagen og denne Søndagen.
Hvem kan på hvilke dager?

Svar så fort som mulig, sms eller forumpost.
(Nr mitt er 99 36 01 22)

gruppa ser ut til å bli:

Ole
Ziener
Zug zug
Henrik?
Dani "Mr Majones" (OUT)

Skal prøve å få fikset alt superdupert til kampanjen.

Huskeliste til dere som ikke er helt ferdig med karakteren:
Starting gold: 15k

Diverse nye kule ting finner dere nest nederst i første post.

Pony: 40 gp (No puns intended)
Light Horse: 120 gp
Heavy Horse: 350 gp

Warpony: 120 gp (Still no puns intended :D )
L. Warhorse: 280 GP
H. Warhorse: 700 GP

Det meste av standard utstyr som dere vil ha får dere.. (Alt PHB er approved)
2 stk bonuser på weapons/armor som throwing eller flaming er max i første omgang.
Send en liste over ting dere vil kjøpe, og så skal jeg si ifra hva som er aktuelt etc..
Det meste er åpent, men noen ting vil jeg slå ned på, noen ting breaker plottet/setting etc..

Bonus Languages:
istedenfor +1 bonus language pr +1 int bonus, så er det 1 bonus language PER +2 int bonus.
Å lære Languages koster også 4 skill pts som Crossclass skill, 2 pts som class skill (Bards...)

Ingen endring på Racial languages som Elvish orcish etc.

Common = Southern Common (Renamed)
Northern Common (new language)
Undercommon er ikke med

Southern og Northern Common er to helt forskjellige språk.

Edit: Henrik kan du steppe inn for Dani?

Dette innlegget er endre av Bronyard: 22/03-2012 - 12.48

Postet bilde

#23 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 22/03-2012 - 13.10

Selvfølgelig kan jeg det! Skal passe på å få gjort ferdig rollen min i løpet av fredagen, samt sendt deg liste over spells og ting jeg kjøper til ham.

#24 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 25/03-2012 - 01.08

FØRSTE SESJON UNNAGJORT! :D

Her er et Referat + noen småting som bør tenkes på til neste gang.

Skip to the bottom for summary :P

Everything started out with their ships arriving, and a few with some of their friends and teammates being held in the storm a few days ago.

Couriers got their attention, and the group so far met at a tavern to team up and get going.
By the city gates to Halloran IV, a young man named John Elgregorian wished to ride along with them, rather then alone through the wilderness.
John Elgregorian was a fresh and very young man, with a scar on his face, he wished to take up the role as a mercenary. What luck to run into these guys!
Everything was quiet and sunny, all until day 4 on the 6 day long travel to Feathermoon.

This day started out with a heavy rain pouring outside, and a thunderstorm brewed shortly after their departure.
Fitting with the Occasion, the Mythical Nargacuga was mentioned, a "Lightning"-animal.
These were said to appear in the Heart of the thunderstorms, but few had laid eyes on these dangerous and elusive creatures before.
Racén(? Ziener) was really thrilled by the thought of hunting one of these beasts, and he sparked along the interest, and not long after..
Sidetrack into the wilderness to track down one of these beasts.
In towards the wet foggy swamp-like area.
At this time Dyadikos(Henrik) decided to break down the 3 supposed myths, and reveal the true nature of the nargacuga.
"A Nargacuga is a normal animal manipulated by the forces of otherplanely activity, and then struck by lightning.
This Infuses the animal, which is usually a wolf, tiger, or lion."
Dorkun(Ole) immediately got a flash of inspiration that answered their troubles: Water, an animal still needs to drink.
And, quite surprisingly, not too far away was a small pond, the only pond they had seen today.

Dorkun, Dyadikos, Racén(?), og Noob(Johns new nickname) decided to wait near this water for awhile.
After a bit of waiting, something caught their eyes and ears.
A blue streak of lightning was coming towards them fast!
This flash carried with it immense bolts of electricity which struck out around it as it charged.
Noob, being the closest to this Charging Nargacuga, had no chance to resist as the Lion Nargacuga Pounced onto his horse, chomping down onto its neck.
Immediately following the pounce came a thundering roar and a quick flash as it blasted the horse, and Noob with a powerful burst of lightning.
This lightning seemed to chain towards Racén(?) aswell, burning him slightly.
Dorkun, saw the opportunity and shielded the group against more lightning strikes.
Noob, now on the ground, scrambled backwards towards Dorkun for aid.. His arms were charred by the lightning.
Racén(?) grabbed his sword and stabbed towards the Nargacugas chest, but his sword didnt break through the thick bones of the Lion beast.
A jolt of electricity ran back up through his sword, but luckily Dorkuns abjurations shielded Racén(?).

The Nargacuga, obviously satisfied with its fresh kill, a fullgrown horse, charged off as quickly as it came.
Blindingly fast, even with a big horse, the group charged after it(Noob borrowing the spare horse of Racén(?)), but it seemed to be too fast, it was outrunning them even with a horse in its mouth!
Suddenly however, a lightning bolt struck at the blue light they were following, and poof.
The horse was there, the Nargacuga was not.
A detect magic revealed some minor auras, but nothing said much of the spot where it disappeared..

The group called it, the Nargacuga had gotten away, but stories were told at the Takedian clan's Tavern that night!

Eventually, 2 days later, the group made it to Feathermoon in one piece.
Noob eventually made his goodbye, and thanked for being a part of this really awesome adventure.
Racén(?), Dorkun and Dyadikos went straight to Cpt. Hills office, were he was as usual busy sifting through too much paperwork.
They got to choose between two missions:

Clear out Harkonnen bandits from 2 mines close to the Harkonnen Border in the North.

Clear out a band of Nomadic Orcs from the Mining complex down Southeast of Southern Feathermoon. ( X )

They received their orders from Cpt. Markus Hills, but first, they needed to contact someone to assist them.
A capable but somewhat reckless half elf ranger came to Dorkuns mind.
The woodland ranger Alairic, who recently beat up a teenager who wanted to cut down a tree for fun.
He was easily found, greeted Dorkun correctly and grouped up with them.

And then they travelled downwards towards the tavern before the mining complex for more info on enemy forces.
At the tavern they met up with Jonah, received intel on the enemy, which was nearly completely accurate.
5 Mines, 4 of them occupied, by small forces at each.
Several gruesome scenes of Orcslaughter and a few banged up armor-hits to themselves, they had taken down several Nomadic Orcs, even 2 which seemed to be corrupted by the spice somehow.
3 Orcs were released as they didnt seem to want to fight (Anymore in one of thems case)
These two others were larger, had slightly glowing blue eyes, and blue veins.
Their blood smelled sour, acrid, and stinged their nostrils a little.
Most of the Orcs had Spice pouches on them, total value came in as 950ish gold. (Appraised by Dyadikos)

Report of the safe and cleared mines were given to Jonah at the nearby tavern.
They stayed the night at the tavern, and headed back up to Feathermoon on a 3 day long journey.

Cpt. Hills greeted them with a smile, and a job well done. They received a form to deliver to the treasury to claim their reward, and on their way there,
Leorina, the Harkonnen Officer in her uniform ran into them.
Mocking at first, Leorina laughed at their pitiful rewardforms, but gave them a tip as to where they should sell their spice.
The group did not think highly of Leorina, as they shouldnt, as she has caused trouble and been a pain in the backside earlier.
After the group clearly told her they didnt think that was a good idea, she offered to buy their spice for 1000 gold.
Offer refused, even though they appraised it at 950.
She told them it would be a good idea to sell it fast, and to a Harkonnen.
As she left them, Racen(that dawg) yelled out a compliment about her ass.

Postet bilde

Dyadikos tried to sell the spice in the marketplace, got approached by a city guard who didnt want to see him get squashed or have to clean up his guts.
The city guard had some knowledge about the local area, and forwarded him to a man named Jax, in the shadier parts of town.

The group went to find Jax, and Dorkun spotted him immediately, and he pointed to the same location as Leorina pointed out.
After this, Racen went to sell the spice to Leorina, this time for 600 gold and a kiss.
He was greeted by a Catlike woman with a half black and half white face, with Yellow bloodshut animal eyes.
His rude comment about this catwomans appearance was overheard, and earned him a solid punch to the face, causing him to start bleeding.
He sold the spice, and got his kiss, and was shoved out the door again.

Short summary:
Met up with teammates in HALLORAN IV
Started on the way towards Feathermoon capitol
Sidetracked to hunt Nargacuga in thunderstorm(Encountered, no kill)
Back on track to Feathermoon
Met Cpt. Hills in FM, seeked out Alairic for temporary group support
Went down to the mining Complex
Cleared out 4 mines, 5th one was cleared, received some spice loot.
Reported to Jonah, then to Cpt. Hills at FM
Received reward, tried to sell spice, returned to tavern while Racen tried to sell spice to Leorina.

Group is in the tavern, Racen is on his way back with the money from Leorina
Tomorrow morning they need to attend an appointment with Jauffre Hills.

Stuff to think about to next time:

-Consider encouraging Alairic to not be as reckless

-Fortelle flere folk om deres jakt på Nargacugaen, kanskje spørre om dem.

-Racen gikk etter Leorina for å selge spice til henne.
-Racen kom blødende i trynet tilbake til Tavernen hvor resten av gruppa satt. 600 gold rikere (De andre skulle få en share på ca 316.66 gold.)

-Deres spice ble solgt, men var det en kjempegod ide? kanskje sjekke opp denne "dealeren"? Nordøst for FM capitol.

-Ikke være for godtroende mot Bitcher som Leorina?

-Tenke på møtet med Jauffre Hills?.

Dette innlegget er endre av Bronyard: 25/03-2012 - 01.23

Postet bilde

#25 Bruker er logget av   Wolf 

• The offer you can`t refuse.
  • Ble medlem: 07/11-07
  • Interesser:ja azz 4real!
  • Navn:Aleksander Wolf Ziener

Postet 29/03-2012 - 17.32

Vis innleggBronyard sa den 25/03-2012 - 01.08:

-Racen kom blødende i trynet tilbake til Tavernen hvor resten av gruppa satt. 600 gold rikere (De andre skulle få en share på ca 316.66 gold.)

-Deres spice ble solgt, men var det en kjempegod ide? kanskje sjekke opp denne "dealeren"? Nordøst for FM capitol.

Først og fremst må jeg si at jeg syntes det var en gøy første session :)

Når det er sagt, ting som jeg syntes kanskje kan være anerledes i fremtiden:
* Jeg vil gjerne ha en innflytelse på verden rundt meg, hvis alle NPC`er er statiske, og jeg ikke kan påvirke hvordan de oppfører seg, eller forholder seg til andre så forsvinner mye av vitsen med rollespill for min del.

* Jeg liker helle ikke å bli fortalt hva karakteren min syntes om ting, eller hvordan han reagerer på ting, siden han er lagd utifra mine tanker om hvordan verden er burde du heller prøve å påvirke meg som spiller på en sånn måte at karakteren min oppfater budskapet ditt. (eksempel: Du vil at Leorina skal være en nemesis/ reaccuring villian, og at vi skal hate henne basert på at hun har kostet oss penger før i tiden med å utmanøvrer oss. Min karakter ser på det som noe sexy, han er svak for pene kvinner, og enda svakere for den dødlige kombinasjonen av pen OG smart. I hans øyne er Leorina den perfekte kvinnen. hvis du vil at Razèn skal hate henne, må hun være en brutal og hensynsløs barnemorder eller noe)

* Jeg tror også vi hadde hatt godt av en Flashback session hvor ser hvordan vi ble kjent med Cpt. Marcus. Ihvertfall hvis vi skal ha mer med han å gjøre i fremtiden.

*Chill ned litt med Tavern Wenches :P

* Og helt til slutt, Karakteren min heter Razèn. :)
One vision, One purpose.

Because everyday is just another nail in the coffin.
-Morgan Masterson

Must do impossibru Barrer rorru!

#26 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 29/03-2012 - 17.41

Vis innleggWolf sa den 29/03-2012 - 17.32:

Vis innleggBronyard sa den 25/03-2012 - 01.08:

Først og fremst må jeg si at jeg syntes det var en gøy første session :)

Når det er sagt, ting som jeg syntes kanskje kan være anerledes i fremtiden:
* Jeg vil gjerne ha en innflytelse på verden rundt meg, hvis alle NPC`er er statiske, og jeg ikke kan påvirke hvordan de oppfører seg, eller forholder seg til andre så forsvinner mye av vitsen med rollespill for min del.

* Jeg liker helle ikke å bli fortalt hva karakteren min syntes om ting, eller hvordan han reagerer på ting, siden han er lagd utifra mine tanker om hvordan verden er burde du heller prøve å påvirke meg som spiller på en sånn måte at karakteren min oppfater budskapet ditt. (eksempel: Du vil at Leorina skal være en nemesis/ reaccuring villian, og at vi skal hate henne basert på at hun har kostet oss penger før i tiden med å utmanøvrer oss. Min karakter ser på det som noe sexy, han er svak for pene kvinner, og enda svakere for den dødlige kombinasjonen av pen OG smart. I hans øyne er Leorina den perfekte kvinnen. hvis du vil at Razèn skal hate henne, må hun være en brutal og hensynsløs barnemorder eller noe)

* Jeg tror også vi hadde hatt godt av en Flashback session hvor ser hvordan vi ble kjent med Cpt. Marcus. Ihvertfall hvis vi skal ha mer med han å gjøre i fremtiden.

*Chill ned litt med Tavern Wenches :P

* Og helt til slutt, Karakteren min heter Razèn. :)

Ja, ^^' jeg var ganske rusten, men setter pris på feedback, positiv og negativ.
Men, jeg kommer ikke til å røpe noe om Leorina, men, som jeg sa, hun har kostet dere et par missions, og har et rykte på seg : "Snatch their loot right before their eyes".
Det at karakteren din er svak for henne er en tvist, men jeg kommer jo ikke til å si "Nei" det får du ikke lov til, eller "Nei, det er imot plottet"... ;)

Dere har ikke noe særlig personlig forhold med Cpt Hills, men skal komme med litt mer info på neste sesjon om hvordan dere ser på han.

Frie tøyler er noe jeg kommer til å gi dere, men hva mente du med "innflytelsen rundt deg"?
Postet bilde

#27 Bruker er logget av   Wolf 

Postet 29/03-2012 - 17.47

Et eksempel på innflytelse, om vi hadde brukt mase tid på overtale Leorina til å bli en slags alliert, eller om vi får Alairick til å permanent joine Merc. Companiet vårt. At det vi gjør in-game har noe å si på resten av verden. og at vi kan påvirke NPC`er med handlingene våres. Gjøre en "slem" person snill, få noen Fiendtlige faksjoner til å like oss osv.
One vision, One purpose.

-Morgan Masterson

#28 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 29/03-2012 - 20.04

Vis innleggWolf sa den 29/03-2012 - 17.47:

Et eksempel på innflytelse, om vi hadde brukt mase tid på overtale Leorina til å bli en slags alliert, eller om vi får Alairick til å permanent joine Merc. Companiet vårt. At det vi gjør in-game har noe å si på resten av verden. og at vi kan påvirke NPC`er med handlingene våres. Gjøre en "slem" person snill, få noen Fiendtlige faksjoner til å like oss osv.

Det har dere selvsagt frie tøyler til.
Jeg har skrevet et plott, men ikke et så strengt plott at f. eks. Alairic SKAL møte dere på et sted om 3 levels, og han SKAL drepe en annen plotkarakter pga sinne og hat eller rettferdighet eller for hevn.
Folk kan dø, ikke bare dere etc..

Good Luck :)
Postet bilde

#29 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 30/03-2012 - 08.26

Vis innleggBronyard sa den 29/03-2012 - 20.04:

Vis innleggWolf sa den 29/03-2012 - 17.47:

Det har dere selvsagt frie tøyler til.
Jeg har skrevet et plott, men ikke et så strengt plott at f. eks. Alairic SKAL møte dere på et sted om 3 levels, og han SKAL drepe en annen plotkarakter pga sinne og hat eller rettferdighet eller for hevn.
Folk kan dø, ikke bare dere etc..

Good Luck :)

GM Tip til Steffen
Spoiler

Dette innlegget er endre av Dani: 30/03-2012 - 08.28

-D20

#30 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 30/03-2012 - 09.54

Lest og mottatt :)

Men, det er mye frie tøyler i verdenen min, og alle har sine mål og motivasjoner, samtidig som at det finnes mange gråsoner av Good and evil.

Tror jeg nevnte dette et sted tidligere, men Detect Evil og slikt fungerer ikke helt A4.. Hvis du bruker Detect Evil, så kan det hende at du får Masse auraer som radierer fra en person,
men han kan i prinsippet være en "Turned Good" eller Nøytral person.
Detect Law på en Chaotic person kan gi minimale utslag for Lawful alignmentet, men det betyr ikke at han er en tyv eller trespasser for det..

Med andre ord, ikke tenk på Leorina som en "Recurring Villain".. Hun snappet opp godset dere ble sendt for å hente som en del av et mission nå og da, og hun tilbød seg for å kjøpe Le spice fra dere.
Arrogant dåse med et kattemenneske på slep.

Postet bilde

#31 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 30/03-2012 - 11.08

Det er bra med frie tøyler. Jeg merker at når man har klart et eventyr, så åpner jeg som regel ikke opp for sandkassespilling (med mindre dette er forutbestemt), men dytter spillerne i riktig retning av der eventyret skal. Det er veldig interessant når man har gråsoner i godt/ondt og rettskaffen/kaotisk i D&D. Jeg mener at disse konseptene er en av svakheten i spillet, og begrenser karakterens rollespillmuligheter på grunn av strenge rettningslinjer. :D

Det blir spennende å lese om hvordan det går med gruppa i forhold til Leorina. Blir det en skummel romanse i bildet, forferdelig dobbeltspill eller bare brutale kamper? Gleder meg. ^^

Dette innlegget er endre av Dani: 30/03-2012 - 11.08

-D20

#32 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 01/04-2012 - 22.02

Etter litt kjapp rådføring så kom vi fram til at Lørdag 7 april så blir det New Exford hos meg.

Med mindre noe skjer i mellomtida så blir det da:

Valle
Ole
Ziener
Zug Zug

Tenkte å sende noen små notater på PM, evt skrive ut et ark med missions, allies, og verdifull info som dere har kommet i kontakt med før.
Dette arket kan da også gi dere litt info om denne karakteren som dere kaller ally. Vurderer også å slenge på noen valgmuligheter/blanks to fill in yourself.

F eks:
"Du har gjort litt av dette og dette, og møtt på flere shady og mistenksomme Harkonnens, men du har møtt på en hyggelig men kanskje litt brutal og reckless half-elf woodland ranger.
Styrkene til denne Rangeren er at han kan finne spor, være speider, og han er en fin bueskytter. Han er også ganske godt likt av bøndene, i motsetning til Mercenaries.
Du har også hatt et suksessfylt eskorteringsoppdrag for en politisk involvert Herre tilhørende House Silver. Denne Herren som da så deg risikere livet mot banditter som ville drepe han
kan da kanskje tilby litt ekstra takknemlighet senere.
Du møtte en gang på en Harkonnen i byen som viste deg en wanted poster av en farlig morder og Desertør. Senere så møtte du på denne personen som var på plakaten.
Latet du som ingenting, advarte du han om hans status som desertør, eller prøvde du å fange han for å få bountien? (Du kan selv skrive inn hva du gjorde)

(Tanken var at dere har gjort oppdrag for Cpt Hills før, men ikke før nå har dere blitt brakt sammen for å lage en liten squad.
Derfor et ark som sier noe om deres erfaringer før squaden ble laget. Dette arket kan dere også legge til nye allies på etc..)

By the way, Mere info om House Harkonnen:

House Harkonnen, bloodlusting, powerhungry, and led by the Tyrant Abulurd Harkonnen.
This faction controls the desert regions on the mainland, aswell as sealing off the newfound desert in New Exford.
This Faction is severely technologically advanced compared to the other factions and Houses.
House Harkonnen seems without culture, without art and theology, lacking inspirations for creativity,
instead going with the practical solutions.
Harkonnen controls many forces, much land, and great technology and shows great magical prowess.
Their Fortresses have proven impregnable time after time, and they always seem to have an ace up their sleeve.

To the Harkonnen, life is not well respected, quality of life is given according to status, Lords Family, Nobility, or commoner.
Harkonnen is known for their terrorists wielding black fire powder(dynamite), their saboteurs infiltrating, stealing, or planting dynamite.
Popular word on the street also claims that Harkonnen Lords and Nobility have the freedom to feast and cannibalize any servant at any time.

Despite hardships, ill wishings, and worse encounters, harkonnen controls the spice, and their trading goods are often needed by other factions. In New Exford, a fragile peace treaty exists to allow Harkonnen their territory without intrusion from the other factions.
In return, Harkonnen offers trading goods and invaluable dynamite for mining operations.
To safeguard their invention, the Dynamite, they always send out a field agent who deploys and detonates the dynamite personally, to prevent it from ending up in the wrong hands.

Spice
Not much is know about the spice, as it is harvested only by the Harkonnen.
The spice is one of their prized secrets, and they value it highly, and pay well for its raw form if anyone would come by the resource.
Several trading goods are claimed to contain the spice, but this is not actually known for sure.

Psionics -
Invented by Harkonnen, an extract made of the desert spice
called Saphu Juice.
Saphu Juice is consumed, and the mind accelerates and becomes able to unleash its true potential.
Saphu juice must be consumed regularely, half a vial each week to be able to benefit from Psionic power.
Saphu Juice also inflict terrible abstinence issues on subjects who go without the juice for long.

Dette innlegget er endre av Bronyard: 02/04-2012 - 00.44

Postet bilde

#33 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 02/04-2012 - 08.07

Gøy å lære mer om settingen. ^^
Spørsmål - Bruker dere combat-grid eller tilsvarende når dere fører kamp? :?:

-D20

#34 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 02/04-2012 - 09.44

Vis innleggDani sa den 02/04-2012 - 08.07:

Gøy å lære mer om settingen. ^^
Spørsmål - Bruker dere combat-grid eller tilsvarende når dere fører kamp? :?:

Combat grid og miniatyrer kommer snart, kameraten min har miniatyrene og standard issue combat grid.
Kan hende jeg kjøper inn litt greier også.. Må bare finne noe som passer inn.

Hittil har vi bare brukt marching order og visualisering ^^
Postet bilde

#35 Bruker er logget av   Wolf 

Postet 02/04-2012 - 17.15

Jeg kan desverre ikke spille på på Lørdag, har helt glemt at jeg skal i bursdag :O
One vision, One purpose.

-Morgan Masterson

#36 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 02/04-2012 - 20.51

Calling Backup?

Dani?
Postet bilde

#37 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 02/04-2012 - 22.05

Bakgrunn om hviskegnomene og deres hjemsted, Gravås.
Hviskegnomene er et folk som vokste opp i et landskap, dekket av åser. Åsene ble bruk av menneskene som gravhauger for gamle konger og hærførere, flere hundre år før gnomene bosatte seg der. Det går mange rykter om den isolerte befolkningen i "Gravås". Ryktene sier at gnomene utfører vederstyggeligheter med de avdøde i gravhaugene, og tvinger hemmeligheter ut av åndene som går igjen her. Dette er selvsagt langt fra sannheten, da i virkeligheten gnomene bare nyter stillheten og roen. Gnomene bor under de tidligere kammerne og gangnettverket til de tidligere avdøde, og bryr seg ikke noe nevneverdig om dette. De holder seg for seg selv, og har liten kontakt med andre samfunn, noe som skaper ryktene rundt det korte folket. Det hender at eremitter og andre rolige enstøinger som ikke passer inn andre steder, slår seg ned blandt gnomene. De blir kalt hviskegnomer fordi de er stille av seg og ofte kommuniserer ved å hviske seg imellom. Andre samfunn holder seg borte fra de gamle gravhaugene, noe som passe gnomene godt. De liker ikke å tiltrekke seg for mye oppmerksomhet, og holder seg i skjul når de har muligheten.

Åsene ligger ikke så langt unna en fjellkjede hvor dverger, orker, gobliner, kobolder og giganter holder bo. I lange tider har disse rasene kriget mellom hverandre. Gamle historiebøker hevder at hviskegnomene en gang i tiden trakk seg ut av fjellet for å komme seg unna konfliktene i fjellene. Etter gnomene forsvant fra fjellene, ble dvergene kjempende alene. Etter en større krig mot den "Sorte Horden" (Orker, gobliner, kobolder og giganter), inngikk dvergene en avtale med hviskegnomene som hadde slått seg ned ved foten av fjellet deres. Mot betraktelige mengder edle metaller og steiner, ble hviskegnomene betalt til å kjempe mot den Sorte Horde om de trakk tropper utfor fjellet. Hviskegnomene som hadde lært seg å være stillferdige og skjulte, trente seg opp til å myrde både giganter, orker, gobliner og kobolder som våget seg utfor dvergenes domene.

De neste tiårene knyttet hviskegnomene gode relasjoner med hus Seraphim gjennom dvergene. Gnomene tjente seg rike på geriljavirksomheten i den lange krigen som fulgte. Dvergene fikk omsider kjempet tilbake den Sorte Horde. Mange hviskegnomer fra krigen, bar fortsatt en trang til å bruke sine opptrente ferdigheter, samt søkte farer og magiske skatter. Flere av dem ble leiesoldater og reiste ut for å utforske verden.

Vedlagt fil  Gravvås.jpg (122.96K)
Antall nedlastninger: 7

Aimatodis Dachtylo:
Moren kalte han Gryllos (Gresshoppe). Faren kalte han Psyllos (Loppe). Klanens eldste kalte han Skathari (Bille). Tanten kalte han Charoupi (Vandregresshoppe). I senere tid, etter krigen mot den Sorte Horde, ble han kalt Katsarida (Kakelakk), Arachni (Edderkopp) og Sarantapodarousa (Skolopender) etter hans ferdigheter i geriljakrigen. I sin oppvekst har han fått mange navn. I alle tilfeller er han oppkalt etter insekter som kan ligge helt stille, brått bevege seg svært raskt, eller oppleves som "luskende". Blandt mennesker kaller han seg med ett av navnene han fikk i sin barndom, oversatt til allmenn tale.

Aimatodis er ikke av det gnomeslaget som er glade og lystige typen. Han er født hviskegnom, og er derfor innesluttet og hemmelighetsfull av natur. Aimatodis kan virke mistenksom for andre, da han ikke prater åpent om hvem han er, hva han har opplevd og hva hans mål er. De eneste han er åpen mot, er folk av klanen hans. Det er klart at han en tung byrde på skuldrene sine, og holder seg ofte for seg selv. Han kan bli oppfattet som ufarlig og noe stusselig for mennesker, da han virker konfliktsky og underdanig.

Aimatodis strekker seg rett over en meter i høyde og er en tynn hviskegnom. Selv i slutten av førtiårene er han en ung gnom. Den tynne kroppen bærer tydelige tegn på gamle skader etter dyr og stygg mishandling som er vanskelig for han å skjule. Huden er grålig, med et brunskjær som minner om eik. Med lite hårvekst i ansiktet, og det skulderlange, mørkebrune håret er ujevnt skåret med kniv. Han skjuler som regel ansiktet med hetten mesteparten av tiden, med mindre han er et sted hvor det tiltrekker uønskelig oppmerksomhet.

Som speider, går Aimatodis kledd i slitte, mørkegrå reiseklær og lukter av villmark. Under den grå kappen hans, kan en velbrukt, tettsittende lærrustning, delvis dekket av små harde plater av skall. Bortsett fra en jaktkniv i beltet, bærer han en kortbue på ryggen, laget av tre og skall. Han rir rundt på en grå stridsponny, beskyttet av en slitt lærrustning med et par skallplater. For dem som er oppmerksom på det, kan skallet som brukes i buen hans, samt finnes på rustningene, identifiseres som skall fra kjempeedderkopper.

Hans tilknytning til hus Seraphim har nylig sendt han inn i nytt land som lover uante rikdommer, farer og eventyr. Aimatodis stiller opp som speider og leiesoldat.

Vedlagt fil  Aimatodis Dachtylo.jpg (71.32K)
Aimatodis Dachtylo angriper den Sorte Horde mens de plyndrer en landsby ved foten av dvergefjellene.

Spørsmål til de andre spillerne:
Er det noen andre som vil fortelle litt om hvem/hva de spiller (bortsett fra Ole som sikkert er en dvergisk prest)? Har ingen fjerneste anelse om hva dere spiller, og om jeg komplimenterer dere som gruppe med speideren min. :wtf:

Dette innlegget er endre av Dani: 03/04-2012 - 14.52

-D20

#38 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 05/04-2012 - 13.45

Da har jeg sent alle spillerne en PM med litt av deres karakterers tidligere erfaringer,
Noen litt mer enn andre, men jeg håper at folk får svart på "Hva gjør du"-spørsmålene innen Lørdag, eller tidlig på Lørdag, jeg har tent å skrive ut ark som dere kan ha som en slags "Huskelapp", i tillegg til at dere kan skrive opp mere på dem.

Deres oppdragsgiver har hele tiden vært Captain Marcus Hills, en sjarmerende eldre mann som tydelig viser omtanke for menneskelig liv.
Ved et mission unsuccessful har han blitt glad for å se at noen var heldige i å komme seg unna i live.

Da håper jeg å se folkens hos meg (Nær brettspillbutikken), dørene åpnes kl 14:00, og det blir ikke en allnighter.
Noen som vet at de ikke kan komme så tidlig som 14:00/14:20ish?
Postet bilde

#39 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 05/04-2012 - 15.34

Hva jeg gjør? Jeg behersker magi, både naturlig og arcane, men om du tror jeg er en av disse "artilleri"-trollmennene tar du feil. Min ekspertisk ligger i å hindre
og blinde mine motstandere, slik at andre kan sette inn nådes-støtet, skjønt jeg vel så ofte som ikke kombinerer mine mektige trolldomskunster med å ri inn
i kampens hete med ulven min Skyla, slik at hun kan rive dem i filler.
Postet bilde
OOC: Jeg bruker en blanding av druidisk og arcane magi, ofte conjuration, til å blinde og hindre fiender slik at Dani sin karakter kan løpe rundt og sneak-attacke
dem til sitt hjertes lyst. I tillegg buffer jeg opp meg og ulven min med defensive spells slik at vi kan overleve litt nærkamp, og rir da inn der hvor ulven best kan
bite og trippe fiender overende.

#40 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 07/04-2012 - 11.06

da virker det som om jeg ikke kan komme idag allikevel. jeg har fått beskjed om at jeg må jobbe kveldsskift på jobben. jeg beklager problemene det medfører:(
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻

#41 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 07/04-2012 - 11.09

Gsh..

Jaja. ikke mulighet for en halv kampanje engang`?
Postet bilde

#42 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 07/04-2012 - 11.18

Ringte Valle, p.gra. jobb så kan han ikke spille en halv eller hel session.
Ringte Henrik, han kommer - bare litt senere da han ble ringt på kort varsel.

-D20

#43 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 07/04-2012 - 11.21

Er bra vi har folk som stiller opp på kort varsel :)
Postet bilde

#44 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 08/04-2012 - 01.12

Første oppdatering:
Ting gikk raskere nå enn første, som jeg syntes var bra, og ser på det som en forbedring.

//
Første sesjon:
800 for all Orcs slain, and set "free"
600 for Nargacuga Encounter
//

Dagens sesjons Experience(Each):
Møte med en kultist fra Cult of the New Moon: 800
Eskorter en Crazy Ivan med en last Black Fire Powder: 200
Torshack(Wounded, youth or grownup?): 2500
Socializing with Fiona Rubyheart: 500

Aimatodis: +0.2 Faith
Dorkun'Hadak: +0
Dyadikos: +0
Gaunth(Zuggern): +0
Valle -
Razén-

XP: Experience gies til ALLE spillere, selv de som ikke spiller. (Dere regnes som om dere gjør andre oppdrag)
Faith og Divine favor blir ikke gitt til folk som ikke spiller.
(Faith og Divine Favor er mere ting som kan booste karakteren deres i Life or Death situasjoner)

Siden start har alle fått 5400 xp
Alle kommer til å levle neste sesjon, så å ha et ekstra sheet eller planene klare til da er fint.
(De som ikke spiller kan også levle da..)

Abridged Version summary at the bottom for those afraid!

Etter en litt famlende start så møtte to nye fjes opp på the Mossy Skull, tavernen deres.
Disse to viste seg å være broren til Dyadikos, Aimatodis(Loppa). Loppa introduserte seg, og begynte og snakke litt med Dorkun og broren sin.
En liten rødhåret gnom med buskete øyenbryn og rufsete rødt hår overhørte litt prat om et møte med en Jauffre Hills, og bestemte seg for å komme bort.
Etter litt prat mellom seg så tok de kvelden og møtte opp foran slottet, hvor de hadde en avtale med Jauffre Hills.
Etter ikke mindre enn 3 vakter og en streng advarsel om ikke å vandre fra veibeskrivelsen gjennom slottet til kontoret til Jauffre kom de endelig fram og inn.

Jauffre hills mottok dem med litt hastverk, delte ut nye Mercenary Badges(Rank2) til våre fire leiesoldater.
Deretter fikk de to kontrakter:

Investigate Cult of the New Moon presence at a runestone, less then a days march from Feathermoon.
Her fikk de beskjed om å arrestere alle kultister de møtte på.

Eskorter en Harkonnen agent med en liten forsyning av Black Fire Powder(Dynamitt) tilbake til Feathermoon.
Dette skulle leveres til Jauffre Hills.

Disse to kontraktene kunne gjøres i samme slengen, så våre leiesoldater kloppet ut på eventyr mot den nærmeste runesteinen.
Her fikk de Loppa til å gjøre det han gjør best: Speide ut terrenger rundt runesteinen etter fremmede vesener.
Han tok en grundig sjekk rundt, og så en dukkert, siden runesteinen lå på en liten ås rett ved en innsjø.
Han rapporterte tilbake til gruppa si, og de bestemte seg for å slå leir i nærheten for å se om noe skulle skje nærmere natten.... HENCE Cult of the New MOON
Joda, under natten så lå Loppa litt unna og fikk øye på en skikkelse som steg opp fra vannet i innsjøen, ikke en dråpe vann falt fra kappen hans, og han svevde oppover mot denne åsen
med runesteinen. Der oppe begynte han tydelig å se utover mot skogen.
Loppa snek seg tilbake til gruppa, og tok med seg dem for å snike seg opp åsen, Loppa gikk langt i fremveien og snek seg rundt bak en av de mindre stenene.
Etterhvert som resten av gruppa kom nærmere så gjorde Gauth seg usynlig, rett før rustningen til Pelor-presten gjorde så kultisten ble oppmerksom på dem.
Han nærmet seg dem sakte, og ble stående til de kom nærmere.
Kultisten hilset vennlig, og ba røpet en del informasjon til gruppen. Han visste om dem, hvor mange og hvem de var, ikke med navn, men lette beskrivelser.
Kultisten gjorde det klart at han kunne snakke Druidic, men lot være å føre samtalen videre på dette språket.
Kultisten begynte å prate om hvordan dere kunne være en diplomatisk link mellom kulten og House Silver.
Han prøvde også å rekke fram til presten dedikert til pelor, ved å fortelle om hans gudinne, Lunatea.
Lunatea, søsteren til Pelor, voktet over natten som Pelor voktet over dagen. Dorkun bet ikke på dette, og var skeptisk..
Dyadikos sto på sine ordre om å arrestere kultisten, men dette skulle det ikke bli noe av!
Kultisten merket med ett at Dyadikos beordret sin ulv nærmere, og han for opp på stenen og videre opp i luften, til han svevde godt ute av rekkevidde for sverd og armer.
Han sa at han ikke hadde voldelige intensjoner, og at han kun ville prate, han ble også litt fornærmet av at han ikke engang kunne få presentert seg for dem.
Han sa til slutt at han hadde noe å gi dem, en stor rubin som et av medlemmene hadde stjålet, en feiltagelse av et av deres nyere medlemmer.
Kultisten gjorde det klart at han ville at denne edelstenen skulle komme til rette.
Han slapp denne edelstenen ned til Dyadikos, før han fikk en advarsel om at hvis han rømte så ville de prøve å stoppe ham.

Kultisten fløy av gårde, og ble bombardert med ildspells og lysspells fra presten og Gnometrollmannen med rødt hår.
Dyadikos sendte av gårde sparkly glitter som illuminerte han tydelig.
Kultisten, tydelig irritert, plystret før han suste ned i vannet uten å kruse overflaten.

Vedlagt fil  New Moon Cultist leader.jpg (1.54MB)
Antall nedlastninger: 2

Gruppen, etter en nesten søvnløs natt, bestemte seg for å splitte opp, slik at Dyadikos og Loppa kunne levere denne edelstenen til Capt. Marcus Hills.
Loppa barrikaderte seg i et mørkt tavernerom mens Dyadikos gikk til Capt. Hills, deretter for å hente Loppa, og så tilbake til Capt. Hills for å levere inn denne edelstenen.
Skuffet etter å få vite at i House Silver sin by, hadde de ikke en finnerlønnsrett(I motsetning til 20% i House Seraphim)
så suste de av gårde med magiske enhancements for å ta igjen kameratene sine.

Vel inne på en taverne, og i to forskjellige ender av tavernen fant de igjen lagkameratene sine, og fortsatt mot Harkonnen sin hovedby, gjennom Frontlinjen.
Frontlinjen fikk de gå rett igjennom, og det var tydelig et slag som hadde blitt holdt her en gang.

Vel framme hos Harkonnen fikk ikke den gigantiske ulven adgang inn i byen(Ikke der HELLER..)
Så gnomebrødrene bestemte seg for å bli igjen utenfor.
Dorkun, ikke interessert i å bruke for mye tid i denne litt uhyggelige byen, skyndet seg igjennom mens Gauth koste seg med lokale delikatesser på vei inn mot området de skulle finne Harkonnen agenten med Black Fire Powder.
Denne agenten(Ofte referert til som Crazy Ivans, fordi de har en vane med å sprenge seg selv i luften for å forhindre at andre stjeler Black Fire Powderet til Harkonnen) var en uhyggelig mann med arr fra dyreklør fra pannen til midt på hodet,
og hadde en rund svart stein i hans venstre øyesokkel.
Turen hjemover til Feathermoon gikk nesten uavbrutt med lite sosialle aktiviteter med en Crazy Ivan med seg, og de var skeptiske til å avlevere denne personen til Jauffre, men så det som en raskere utvei og levere han til Kapteinen.

Vel hjemme i Feathermoon så fortalte Kaptein Hills dem om en åpen kontrakt som hadde blitt satt opp for en dag siden.
Han ba dem om å sjekke ut denne, siden dette kunne være interessant.

Vedlagt fil  Example Torshack1.jpg (208.27K)
Antall nedlastninger: 1

En Torshack som går løs i villmarka er seriøse saker, og noen andre leiesoldater hadde et dags forsprang allerede!
Våre "Helter" galopperte sørover ned til der hvor fjellkjedene begynte, forbi garnisonene som skulle holde dem ute fra disse områdene, og bestemte seg for å sette opp leir på en liten ås litt lenger opp i fjellet.
Her var det et eldre vakttårn, en gruveinngang, og plass til å slå leir.
Presten og blodmagikeren(Gauth) bestemte seg for å se nærmere på denne hulen, og da de kom nærmere kjente de at det stakk i nesen.
Gauth bestemte seg for å blokkere ut dette med magi, mens han ble sendt litt dypere. Det tok ikke lang tid før lyset ikke rakk til, og tåken ble tykkere.
De tiltrakk seg gnomebrødrene, og bestemte seg for å sjekke ut denne gruven. Om noe uvedkomment holdt til her nede kunne det jo komme opp senere.

Sammen så snek de seg nedover i gruven, og Loppa tok til motet og snek seg lenger inn enn de andre, så langt at han forsvant såvidt ut av øyesyn.
Stakkars gauth ble truffet av en stråle med en syre som brandt huden hans, og han skrek til!
Loppa manøvrerte seg til for å kunne se hva som hadde hendt, og han fikk såvidt se 2 hårete ben på en støttende sylinder i rommet.
Ulven skyla knurret ide Dyadikos kom ridende inn med henne, her var det tydeligvis noe unaturlig på ferde.
Uheldige Gauth ble skutt enda en gang av syre, men heldigvis så kom Pelors prest til unnsetning for å beskytte ham.
etter å ha beskyttet Gauth, og at ulven kom ridende inn, så virket det som om stemningen stilnet, og gruven ble forlatt siden de ikke hadde noe oppdrag om å rydde denne gruven.
Tid er penger, og dette ga dem ikkeno penger, ingen synlige penger iallefall.

Natten gikk tregt siden de hadde slått seg ned ved siden av en infestert hule av et eller annet monster som ingen visste hva er.

Tidlig om morgenen, med sol i ansiktet forberedte leiesoldatene seg.
Etter en knapp time med riding så hørte de et beist på horisonten.
Under to timer senere så så det et stort monster på horisonten, som tydet på at dette var torshacken de lette etter.
Etter mye planlegging, så satte de seg klare på det beste stedet de fant.
Gauth skulle trekke Torshacken til denne ambush-spotten, og han gikk framover mot Torshacken og lettet med magi. Det var ikke mange meternes klarering på Torshackens klo mens han lettet!
Gauth avfyrte ildkule etter ildkule, mens han samtidig fløy høyere og høyere og ledet Torshacken mot fellen som kameratene hans hadde satt opp.

Torshacken ble ledet inn i fellen, allerede blødende og satt full av piler, så øyeblikkelig merket han oljeflekker ved føttene hans som han utrolig nok balanserte seg igjennom.
Røtter og busker prøvde å stoppe denne giganten som følge av Dyadikos's Druidemagi, men han braste seg igjennom!
Loppa snek seg ut av noen busker, og skulle til å sette en pil mellom to plater i den naturlige kroppsrustningen til Torshacken, men uheldigvis skled han rett før han skulle skyte, og dukket ned for ikke å bli sett.
Den modige presten til Pelor, Dorkun! Dorkun Hoppet frem, og stelte seg foran Torshacken, klar til å motta en dundrende kjempe, og Torshacken leverte!
Torshacken braste inn i Dorkun kraftig, men fikk øye på en saftig ulv bak seg som prøvde å bite han i ankelen. Denne hadde han lyst på!
Torshacken, under ild ovenfra fra Gauth, og i kamp med Dorkun, ignorerte alt annet, og følgte etter ulven, for så å smelle bakenden på ulven kraftig så den klynket høyt i smerte.
Dorkun måtte helbrede seg selv for å kunne fortsette i kamp med denne kjempen, men han kunne ha skrytet på seg å stå imot en dundrende kjempe som dette!
Ulven prøvde igjen å bite tak i Torshacken, men dette så ikke ut til å fungere, selv ikke en pil satt mellom to armerte steder på kroppen hans så han ut til å stoppe.
Denne gangen, så brølte Torshacken, og den snudde seg i en rask bevegelse for å gi et kraftig spark som sendte Dorkun flyvende mot et tre, med et knasende blodig smell ristet treet av impacted.
Ikke var han ferdig heller, med den ene store kloa så knuste han Skyla's rygg, og med den andre sveipet han Dyadikos som red på Skyla, og Dyadikos braste i bakken knallhardt.
Dyadikos prøvde desperat å få fram sin magi, men sittende fast i militærsalen hans og halveis under skyla sin kropp, så fikk han det ikke til. I et desperat forsøk på å bli ignorert spilte han død.
Nå, var det Aimatodis sin tur. Aimatodis hoppet ut i klar sikt foran Torshacken og banket i det lille skjoldet sitt på armen for å lede oppmerksomheten vekk fra broren hans.
Dette så ut til å få Torshackens komplette oppmerksomhet, og ikke nok med det, Torshacken banket hard på sin egen arm, og begynte å DRA OPP ET STORT TRE!
Aimatodis mistet ikke motet og suste inn mot kjempen og slo til på et svakt punkt, men greide ikke å avbryte kjempen.
Et stort, minst 20 fot langt tre drev Torshacken å dra opp fra bakken, mens alle fra alle kanter skjøt og dengte alle løs på denne kjempen, så dro han opp dette treet så jorden sprutet til alle kanter!
Dette treet ble så brukt i begge hender til å smelle ned på Aimatodis. Dette slaget var svimlende, og etter å ha sett sin bror ta et realt treff, så fikk Dyadikos ta opp motet og han reiste seg opp.
Ikke før hadde han reist seg så kom det en stor trerot susende inn i kroppen hans som virkelig fikk lyset til å flimre for han, men han rettet seg opp og tok sjansen på å mane frem elektrisk energi!

Elektrisiteten svirmlet omkring Dyadikos for så å fly mot Torshacken som ristet voldsomt, og deretter brølte i smerte før han gikk ned på kne.
Mens Torshacken var på kne, la alle leiesoldatene merke til at "Premien", halskjedet til Torshacken ble løftet opp i løse lufta, for så å forsvinne i løse lufta.
Både Dorkun og Gauth begynte umiddelbart å søke etter magiske kilder til dette, men kunne ikke finne noen.
Et lite nederlag, 750 gold per person. Bitterheten var til å ta og føle på, men Dorkun hadde en god ide om hvem som sto bak dette, og Dyadikos så nesten ut som om han visste at dette ville skje.
Hva som fikk gnomebrødrene til å lage en liten slepevogn til å ta med Torshackens hode på er usikkert, men hodet til Torshacken, som nå tilhørte House Silver, ble slepet med på reisen hjemover.
Etter et par dager på veien så passerte de 2 vogner og en del mennesker ridende på hester ved siden av.
En mann kom ridende opp til dem og begynte å spørre dem ut hvorfor de hadde med seg House Silver sin eiendom.
Etter en diskusjon med Dyadikos angående ære og belønning, så signerte denne Løytnanten en lapp som sa hvor de hadde møtt på hvem, og Torshackens hode...

Tilbake i Feathermoon så ble det diskutert raskt om hvordan House Silver burde ha magikere til å identifisere løgnere som ikke hadde drept målet, og så også diskutert litt om hvordan Harkonnen burde ha delt sin teknologi om flyvende skip.
Flyvende skip med flammekastere og kanoner og slikt.
Hos Kapteinen ble det også spurt om noen hadde plukket opp edelstenen som gnomebrødrene hadde levert inn.
Det viste seg å være en person ved navn Fiona Rubyheart som hadde blitt frastjålet denne. Fiona hadde etterlatt en lapp hvor det sto: "Finn Meg".
Fiona var en gambler fikk dere høre, og det var tre steder hun kunne være.
Gruppen stakk tilbake til the Mossy Skull for å slappe av, men Gauth ble med Loppa for å finne Fiona.

Fiona var ikke å finne på den første tavernen, men så fikk Gauth øye på en skallet mann som han trodde han kjente igjen.. Men i kjelleren på tavernen så var det et lite pokerspill, her satt det 6 spillere rundt et bord hver med 5 kort, en av dem med en stor blå hatt.
Denne hatten tilhørte Fiona, og etter en kjapp runde hvor hun fikk alle til å kaste seg på første Raise, så kom Loppa bort til henne og ba om et øyeblikk.
Loppa spurte henne ut om en belønning, og flere ganger holdt han nesten på å gå fra bordet, men kom tilbake igjen pga interesse i samtalen.
Fiona holdt Loppa interessert i samtalen, og hun tilbød seg å hjelpe på flere måter, og Loppa ba om hjelp til å holde Leorina unna sakene deres.
Fiona var en ganske attraktiv alv, som Gauth la merke til. Desverre ble ikke interessen gjengjeldt.
Fiona ble overrasket over å høre at det var en kultist fra Cult of the New Moon som hadde stjålet edelstenen hennes, men hun ga litt informasjon i gjengjeld.
Blandt annet at kulten hadde hun kjent til i mange tiår, og at de var overalt, og at lavere stående mennesker i byen som tiggere og slikt hadde ofte relasjoner med dem.
Fiona virket ikke negativ til flere visitter, men hun ville gjerne få slippe til spillet sitt igjen.

And here we end our story for now, at the tavern of the Mossy Skull.
And tomorrow we visit Jauffre for more contracts! *Aletankards clinking together*

Abridged version:

Folk samlet seg på tavernen, sa "boredom"? Hell no! og fastforwardet til neste dag hvor de fikk komme inn i slottet til keiseren og møtt på en politiker i kjole.(Jauffre Hills)
Han ga dem to oppdrag, de subbet avgårde til til en mystisk runestein som var meget magisk og kraftig.
De ventet til natten på at de skumle Necromancer-fanatikerne skulle komme ut fra skjulestedene sine, og voilá.
En kultist prøvde å introdusere seg med navnet sitt og ble istedet introdusert til leiesoldatenes metode å arrestere noen: Fireball, Searing Light beam, og Glitterpulver.

Svooosj gjennom villmarken og ingen wild goose(LIGHTNING CAT)chase, og inn i Harkonnens by. Her ble alle freaked ut og gnomebrødrene ventet utenfor, det var allerede nok jøder inni byen.

En gærning med en atombombe i form av en 30x30x30 cm metallboks kom ut og skulle "skippe" hjem med dem.
Gærningen til fienden ble satt av på det mest militært viktige distriktet i byen, slik at leiesoldatene våre kunne hoppe videre i eventyret sitt.
En såkalt kjempe med magiresistanse og tung kroppsrustning spikret fast til kroppen var på ferde utenfor kartet.

Svooooooooooooooooosj, og deretter finne det mest creepye stedet å slå leir på, ved siden av gruven til et creepy monster ingen vet hva er.
Annet enn at det gikk på vegger og hadde hårete ben og spøy syre i trynet til Harkonnens og etterlot seg en gruve full av sviende tåke.

Deretter så fartet det videre nedover i unexplored territory mot en gigant av en Hulk.
Gauth fløy og bæsjet fireballs, resten av gruppen la et lite ambush mens Torshacken(Kjempeskadd) bestemte seg for å løpe rett inn i fjorten grease-spotter mens små kvister på foten hans kilte han.
Deretter, etter etter en masse bråk og rabalder og en uheldigvis død ulv :'( så falt Torshacken ned på kne, Halskjedet hans forsvant i løse luften, og alle i gruppen funderte på hvem i all verden som kunne ha funnet på å stjele dette.
De hadde virkelig ingen anelse.

Men, i sinne eller en annen affekt så skjærte de av hodet til Torshacken, som tilhørte House Silver, og begynte på sin vei tilbake til Feathermoon.
Selvsagt stoppet og forhørt om dette på vei hjem så lekte Dyadikos tøff med loven mens Gauth fløy av gårde sånn i tilfelle de måtte bombardere lovens lange arm med flere firebawls.
De ga fra seg hodet mot en papirbit og en løk, og dro av gårde til Feathermoon.
Vel hjemme i Feathermoon og sytende på kontoret til Kaptein Marcus Hills fikk de ikke sin saftige belønning, og fikk høre: Surprise! Leorina leverte inn Halskjede til en verdi av 3000 gold!.

Kort etter gned de jødiske hendene til gnomes sammen mens de spørte kapteinen om denne personen hadde hentet edelstenen sin, og fartet avgårde for å lete etter denne damen.
Gresshoppa og Gauth dro til taverne etter taverne etter taverne, hvor de på den tredje taverna fant en dame med en oversized novelty hat, spille poker.
Litt prating senere så hadde Kakkerlakk fått til en liten avtale hvor Fiona skulle prøve og overtale Leorina om å ikke være en jødisk snylter.

Drinks at the tavern and chatting, Neste morgen drar vi tilbake til Jauffre Hills for flere oppdrag.

Ris/Ros? Kommentarer noen?
Postet bilde

#45 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 08/04-2012 - 09.11

Tanker rundt Torshacken: :D
Jeg ble skuffet over hvor dårlig magisk resistanse den hadde. Trodde det var greia som skulle gjøre den farlig. Men klager ikk! XD
Den "kjempeskadde" Torshacken vi møtte var hard... 120 skade fra Gauth, og totalt fra oss andre tok den sansynlig rundt 200 skade før den døde. Så tipper at den hadde mer HD og HP enn en Stormgiant. :wtf:
Det som forundrer meg var at den hadde tre angrep... to slag fra nevene og... et spark? Var dette en cleave effekt? :?:
Den greide alle saves mot glitterdust, balance og reflex kasta for grease og entangle bortsett fra en gang. Veldig flaks? Han hadde til synelatende møkk reflex når Gauths fireballs traff han, men gudene var med han etter det. :eek:
Den lo tydeligvis av AC28, og traff med alle slaga mot slik "lav" AC. Gav rundt 20-40 skade på ett slag. Pass på du som tanker! ^^
Konklusjon er at jeg tror vi må ha sloss mot et monster i minst CR13... vi er en gruppe på CR6 leiesoldater. Ingen døde! Godt jobba! Neste gang har de sikkert ikke gudommelige Will/Balance/Reflex kast! :D

Så til slutt vil jeg bare si:
Velsigne Obad-Hai for den sterkestes rett!
Hat over Harkonnen og alle deres rødhårede kvinner!
Gøy session. Likte å rollespille med de andre NPCene (Joffery, Rubyheart og kultist-alven. Morsomt å se hvor kort lunte resten av laget har som tiltrekker bråk over en lav sko. XD
Ellers får jeg bare beklage at Henrik og jeg gnomet så mye imellom oss at vi ikke fikk med oss at hus Silver trengte kroppen til Torshacken - Hadde vi fått med oss det så hadde vi ikke halshugget den. Men hvorfor i alle dager protesterte ikke de andre på dette? :?:

Dette innlegget er endre av Dani: 08/04-2012 - 09.50

-D20

#46 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 08/04-2012 - 12.40

Vis innleggDani sa den 08/04-2012 - 09.11:

Tanker rundt Torshacken: :D
Jeg ble skuffet over hvor dårlig magisk resistanse den hadde. Trodde det var greia som skulle gjøre den farlig. Men klager ikk! XD
Den "kjempeskadde" Torshacken vi møtte var hard... 120 skade fra Gauth, og totalt fra oss andre tok den sansynlig rundt 200 skade før den døde. Så tipper at den hadde mer HD og HP enn en Stormgiant. :wtf:
Det som forundrer meg var at den hadde tre angrep... to slag fra nevene og... et spark? Var dette en cleave effekt? :?:
Den greide alle saves mot glitterdust, balance og reflex kasta for grease og entangle bortsett fra en gang. Veldig flaks? Han hadde til synelatende møkk reflex når Gauths fireballs traff han, men gudene var med han etter det. :eek:
Den lo tydeligvis av AC28, og traff med alle slaga mot slik "lav" AC. Gav rundt 20-40 skade på ett slag. Pass på du som tanker! ^^
Konklusjon er at jeg tror vi må ha sloss mot et monster i minst CR13... vi er en gruppe på CR6 leiesoldater. Ingen døde! Godt jobba! Neste gang har de sikkert ikke gudommelige Will/Balance/Reflex kast! :D

Så til slutt vil jeg bare si:
Velsigne Obad-Hai for den sterkestes rett!
Hat over Harkonnen og alle deres rødhårede kvinner!
Gøy session. Likte å rollespille med de andre NPCene (Joffery, Rubyheart og kultist-alven. Morsomt å se hvor kort lunte resten av laget har som tiltrekker bråk over en lav sko. XD
Ellers får jeg bare beklage at Henrik og jeg gnomet så mye imellom oss at vi ikke fikk med oss at hus Silver trengte kroppen til Torshacken - Hadde vi fått med oss det så hadde vi ikke halshugget den. Men hvorfor i alle dager protesterte ikke de andre på dette? :?:

Vel, det skal sies at ikke alle dyr har så veldig sterk Magical resistance, som dere merket her og nå på Torshacken.
Kaaanskje fordi den var ung, kaaanskje pga noe annet.. Hvem vet?

Dyadikos og Dorkun burde føle seg veldig heldige, de har både møtt på en Nargacuga(Thundercat) og en Torshack!
Få kan si de har sett en Nargacuga, og få kan si de har overlevd mot en Torshack i close quarters!

Ang. Rolls, jeg merket dette også..
Jeg greide å rulle 2stk Natural 1 mot fireballs, og diverse tall under 5(Mot DC 18). Ranks i balance hadde han og en.. average 13 eller noe på reflex savene mot grease tror jeg.
Var i allefall stor sprik mellom kastene.
2 fists and a leg, da har han et bein igjen å stå på.. ^^
og Sparket ble så affektert av et "Awesome Blow":
-4AB, opponent takes reflex save vs dmg dealt(Godt oppi 30 her) or flies 10 feet in the attackers choice of direction. If the distance is cut short, by an obstacle the opponent stops and takes 1D6 dmg.
Postet bilde

#47 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 08/04-2012 - 16.14

Jeg har vel egentlig ikke nor særlig å si utover det Dani allerede har sagt. Annet enn at jeg ikke greier å la være å se for meg Fiona som Elnor fra Impure Blood.

Annet enn det, så vil jeg bare si at jeg kommer til å forsøke å tenke ulvete tanker mens jeg er i skogen i håp om å tiltrekke meg en ny ulv. Jeg vet ikke hvordan
du som GM gjør dette med skaffing av ny Animal Companion, men jeg vil forsøke å få meg en ulv om mulig.

#48 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 08/04-2012 - 20.56

Vis innleggHenrik sa den 08/04-2012 - 16.14:

Jeg har vel egentlig ikke nor særlig å si utover det Dani allerede har sagt. Annet enn at jeg ikke greier å la være å se for meg Fiona som Elnor fra Impure Blood.

Annet enn det, så vil jeg bare si at jeg kommer til å forsøke å tenke ulvete tanker mens jeg er i skogen i håp om å tiltrekke meg en ny ulv. Jeg vet ikke hvordan
du som GM gjør dette med skaffing av ny Animal Companion, men jeg vil forsøke å få meg en ulv om mulig.

Is no problem, 24 hours of uninterupted prayers. Så får du en animal companion of your choice.
Postet bilde

#49 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 09/04-2012 - 13.07

Ok. Ulv it is then.

On another note: Jeg husket feil angående Blood Magus: Du må faktisk ha blitt drept også bringt tilbake til livet igjen for å kvalifisere for klassen... Du og Zug'zug bør ta dere en prat om hvordan dette har skjedd tror jeg.

Postet bilde

#50 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 10/04-2012 - 07.30

Det er så fantastisk med prestigue class requirement: Death. :lol:
Dette MÅ være en DM med trollface som lokker spillere med slik prestisjeklasser. XD

-D20

Del dette emnet:

• 5 Sider +
  • Siste »
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere