Skedsmokorset Spillforening: The Explorers of New Exford - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

• 5 Sider +
  • « Første
  • 3
  • 4
  • 5
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

The Explorers of New Exford Dette er min første kampanje med SKSF'ere, satt i mitt univers, Dn Gi emnet karakter ***** 1 Stemmer

#201 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 18/02-2013 - 11.22

Okay, går ut litt tidligere: Denne helgen som kommer.. Hvem kan spille da?
Lørdag 23 og Søndag 24 tenker jeg.
Postet bilde
0

#202 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 18/02-2013 - 11.24

Biørneballet er den 23., så ikke regn med meg om det blir den datoen.
Jeg streeener bort til døren!
0

#203 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 18/02-2013 - 11.33

Jeg kan på søndag.
Postet bilde
0

#204 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 18/02-2013 - 12.31

Tror det fåreløpig fungerer for meg begge dagene.

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#205 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 18/02-2013 - 13.14

skal vi si det slik da, 24 februar så blir det New Exford, hvor vi slapp sist.

Dere hadde gått igjennom skog/jungel, sump, fjellandskap og litt av undergrunden, og blitt lært opp hvordan man skal slåss på de forskjellige stedene.
Dere har også blitt lært hvordan man skal konservere styrken, blokkere og parrere med minst mulig energibruk, rulle med slagene, og hvordan man kan dra nytte av området dere er i for å unngå ting dere ikke vil møte/skje.

Deretter så ble dere tatt med igjennom ørkenen, for samme type trening, og til en havnby tilhørende Harkonnen.

Her så fikk dere vite litt om Resistansen på insiden av Harkonnen, og en liten kode. Dorkun fikk også øye på en gammel bekjent. (Razén/Ziener)
Deretter tok dere og betalte for å bli tatt med tilbake til old Exford.

Dere var ombord i en Harkonnensk båt på vei tilbake til gamle Exford, hvor "Mentor" fortalte dere om en person på havnen som kom til å tilkalle myndighetene på dem.
Dere hadde ikke "rett" til å være på Harkonnensk jord/sand, og dermed så må dere straffes.

Sesjonen avsluttet med at "Mentor" trakk fram en rull, som Cornelius ikke likte synet av.
(Dere må selvsagt sloss mot fiendene, men Mentor kommer til å stå klar for å få dere alle unna)
Postet bilde
0

#206 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 25/02-2013 - 08.28

Takk for igår

Beklager litt krøkete session, men jeg håper folk likte det og at det var fortsatt spennende og interessant.

Referat kommer, men det kan ta litt tid siden jeg ikke har pc hjemme.(Fortsatt).

Tror total mengde exp kommer til å ende på 3-4k. (Tror ingen levler enda.)
(Forøvrig så skjer ingenting med Dorkun pga kortet han trakk, Joker eller nothing)

Disse juvelene verdt 267 000gp +/- 15 000gp er mere et sidequest dere kan se hvor mye tid dere kan bruke på.

Litt synd at du ikke liker denne "Ancient Curse"'n Dani, er ikke ment som en rollespill blokkade, den er ment som en kripplende påminnelse om mørkets krefter, og deres influens på hver og en av dere.
Postet bilde
0

#207 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 25/02-2013 - 11.49

Vis innleggBronyard sa den 25/02-2013 - 08.28:

Takk for igår

Beklager litt krøkete session, men jeg håper folk likte det og at det var fortsatt spennende og interessant.

Referat kommer, men det kan ta litt tid siden jeg ikke har pc hjemme.(Fortsatt).

Tror total mengde exp kommer til å ende på 3-4k. (Tror ingen levler enda.)
(Forøvrig så skjer ingenting med Dorkun pga kortet han trakk, Joker eller nothing)

Disse juvelene verdt 267 000gp +/- 15 000gp er mere et sidequest dere kan se hvor mye tid dere kan bruke på.

Litt synd at du ikke liker denne "Ancient Curse"'n Dani, er ikke ment som en rollespill blokkade, den er ment som en kripplende påminnelse om mørkets krefter, og deres influens på hver og en av dere.

Var jeg underholdt? Ja. Synes fortsatt det er spennende på tross på at ting er noe utfordrende og relativt dødelig. Postet bilde/>
Jeg må beklage for at jeg var slem spiller som klagte mer enn jeg burde. Jeg tar dette som selvkritikk og skal gjøre mitt beste for å bli snill spiller igjen. DMens ord skal være lov, og å motsi det DMen sier på den måten jeg gjorde i går, synes jeg ikke er ok. Sorry Mac. Jeg vet selv hvor frustrerende dette kan være. Postet bilde/>

Kule ting:
  • Mystikken og det ukjente med teleportering, og hvordan det fungerte. Du så vel at vi med en gang begynte å diskutere magisk teori. Veldig interessant!
  • Morsomt innslag med "ridderen" av Pelor - spesielt om Ru--blahblah-gurgle gurle... er involvert. [img]http://forum.sksf.no/public/style_emoticons/default/XD/>.gif[/img]/>.gif" />/>
  • Spennende disse reglene med Horror-nivåer. Veldig farlig. Kansje noe som burde reduseres i forhold til nivåene? -1 fear level per 5 character levels? Bare en tanke, siden det var så vanskelig å gjøre noe med med mindre man har riktig evner.
  • Bra ting å tilby spillerne muligheten for sideoppdrag som den der gamle kjempen, og liknende ting. Kjekt å få litt valgmuligheter som du også har gitt oss tidligere. *tommel opp*

Mindre kule ting:
  • Jeg beklager mitt "opprør", men jeg blir helt gal (stavanger-style) når spilleder hindrer meg å bestemme handlinger for spillerens egne karakterer. På godt og vondt, vær så snill og aksepter spillerens tolkning på karakterens handliger og oppførsel. Vi har kun kontroll over vår egne karakterer, og med mindre det er en eller anne spesiell effekt (magi, frykt etc.) så er det kjempekipt å få vår karakters oppførsel kontrollert av DM - hva er da egentlig vitsen med å spille? Et tips her: Ta gjerne en timeout, og gi spillerne innføring i hva konsekvensene av deres handling er, og hvorfor det er slikt, eller opplys hvorfor ideene er så utrølig absurd eller ødeleggende, og så gi spilleren valget om å fortsette. På den måten tar du ikke direkte kontroll, men opplyser hvorfor dette kan være en dårlig idee. Da blir i bunn og grunn valget opp til oss selv, og vi kan revurdere.
  • Ikke improviser "dumme" barikader for å hindre spillerne å utføre mindre lure handlinger som nevnt i eksempelet over, og løs det heller på måten som nevnt der. Du vil da bare få en enda mer sur spiller som føler du blokkerer karakterens handlinger bare på trass eller at du ikke liker at de har egen vilje. Jeg må helt ærlig si at de forsterkede glass-maleri rutene var den dummeste imrpoviserte DM-hinderet jeg har opplevd på lenge, og håper at du sparer deg for slikt i fremtiden og løser det på en lurere måte. F.eks. en wall of force-is eller ward-eksplosjon hadde vært mer passende og troverdig. Forsterkede glassmaleri med flere tommers tykkelse som har mer hardness enn treverk - var... en mindre troverdig forklaring. Husk - Spillere vil (nesten) aldri følge planen din 100%, så ikke hugg spillets gang i stein. Reager på spillerenes handlinger, tilpass og improviser. Så blir spillopplevelsen mye bedre for alle. Postet bilde/>
  • Jo, jeg føler at dette Ruf-ajshdlka asjkdhak... greiene hindrer et element av rollespillings-friheten for rollen min. Men egenttlig bare fordi det på "magisk" vis blokker prat eller hinting i forhold til dette. Du kunne ha løst dette på et utrolig mye mer genialt vis. Om du hadde sagt at vi ikke kunne ha pratet om noe relatert eller hintende til "you-know-what", men om vi gjorde dette ville det få forferdelige konsekvenser i stedet for å magisk "mute" oss. For eksempel kunne vi blitt mer tainted, drain av et eller annet slag, en nær venn/familie/kontakt dør eller annen ting som gjør at vi unngår å prate om det for alt i verden. Da skaper du etter min mening, en genial aversjon for oss å passe på å ikke prate om det. Men du er DM, og ditt ord er endelig. Om du vil at vi skal forbli magisk "mutet" om saken så får jeg leve med det. Men om jeg får muligheten in game å renske dette bort, kommer jeg til å ofre mye for å få til dette.

Dette innlegget er endre av Dani: 25/02-2013 - 11.52

-D20
0

#208 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 25/02-2013 - 15.39

Vis innleggDani sa den 25/02-2013 - 11.49:

Mindre kule ting:
  • Jeg beklager mitt "opprør", men jeg blir helt gal (stavanger-style) når spilleder hindrer meg å bestemme handlinger for spillerens egne karakterer. På godt og vondt, vær så snill og aksepter spillerens tolkning på karakterens handliger og oppførsel. Vi har kun kontroll over vår egne karakterer, og med mindre det er en eller anne spesiell effekt (magi, frykt etc.) så er det kjempekipt å få vår karakters oppførsel kontrollert av DM - hva er da egentlig vitsen med å spille? Et tips her: Ta gjerne en timeout, og gi spillerne innføring i hva konsekvensene av deres handling er, og hvorfor det er slikt, eller opplys hvorfor ideene er så utrølig absurd eller ødeleggende, og så gi spilleren valget om å fortsette. På den måten tar du ikke direkte kontroll, men opplyser hvorfor dette kan være en dårlig idee. Da blir i bunn og grunn valget opp til oss selv, og vi kan revurdere.
  • Ikke improviser "dumme" barikader for å hindre spillerne å utføre mindre lure handlinger som nevnt i eksempelet over, og løs det heller på måten som nevnt der. Du vil da bare få en enda mer sur spiller som føler du blokkerer karakterens handlinger bare på trass eller at du ikke liker at de har egen vilje. Jeg må helt ærlig si at de forsterkede glass-maleri rutene var den dummeste imrpoviserte DM-hinderet jeg har opplevd på lenge, og håper at du sparer deg for slikt i fremtiden og løser det på en lurere måte. F.eks. en wall of force-is eller ward-eksplosjon hadde vært mer passende og troverdig. Forsterkede glassmaleri med flere tommers tykkelse som har mer hardness enn treverk - var... en mindre troverdig forklaring. Husk - Spillere vil (nesten) aldri følge planen din 100%, så ikke hugg spillets gang i stein. Reager på spillerenes handlinger, tilpass og improviser. Så blir spillopplevelsen mye bedre for alle. Postet bilde/>
  • Jo, jeg føler at dette Ruf-ajshdlka asjkdhak... greiene hindrer et element av rollespillings-friheten for rollen min. Men egenttlig bare fordi det på "magisk" vis blokker prat eller hinting i forhold til dette. Du kunne ha løst dette på et utrolig mye mer genialt vis. Om du hadde sagt at vi ikke kunne ha pratet om noe relatert eller hintende til "you-know-what", men om vi gjorde dette ville det få forferdelige konsekvenser i stedet for å magisk "mute" oss. For eksempel kunne vi blitt mer tainted, drain av et eller annet slag, en nær venn/familie/kontakt dør eller annen ting som gjør at vi unngår å prate om det for alt i verden. Da skaper du etter min mening, en genial aversjon for oss å passe på å ikke prate om det. Men du er DM, og ditt ord er endelig. Om du vil at vi skal forbli magisk "mutet" om saken så får jeg leve med det. Men om jeg får muligheten in game å renske dette bort, kommer jeg til å ofre mye for å få til dette.

Vel, den greia med å hoppe ut av vinduet lurte jeg på om du hadde blitt suicidal, og jeg tenkte ikke på feather fall, fly potions etc..
Jeg beklager at jeg holdt deg tilbake, men vi burde ha pratet litt mer åpent om hva du hadde i tankene.. Timeout hørtes ut som en god ide.
Feather fall ville effektivt fjernet deg fra encounteret hvis du hadde HOPPET ut av vinduet, ettersom det var veeeeeldig langt ned, og det ville tatt et par runder å falle ned naturlig.
Deretter så måtte du ha flydd opp på en eller annen metode, eller ha løpt igjennom slottet, hvis de hadde tillatt deg å komme inn.

Glasset hadde bare +1 i hardness og hp/inch. så 2 hardness, 3inches X 2 HP = 8 damage breaks the glass.
Hardness-Glass Og senere nedover så står det eksempler for å "burste ting".
I min mening så betyr det at å knuse seg gjennom glasset tar faktisk litt kraft, og at en Nat 1 +3-4 str ikke vil ha vært nok.
(Det kan hende du snubler, mister momentum fra et feilsteg, rustningen hemmer mobiliteten, du hadde nok tilløp, etc..etc..)
(pluss at glass er ikkeno bullshit når det er godt laget og tykt! ved ca 1:10 merket:(Spoiler; The Prestige) http://www.youtube.c...h?v=La4G6finBFc film ja, men det skal likevel litt til.)

Angående den "Taint-Cursen" så skulle den funke slik at dere ikke kan få til et motangrep eller forsvarstiltak mot skyggens sterkere skapninger.
Jeg skal tenke på andre muligheter.. Som f. eks. DIRE Consequences.

Babies - OK to talk about
"Zombies/Husks" - OK To talk about.

Det er ikke OK å hinte om noe større enn Disse, eller at de er en del av noe større etc..

"Nightmare Invader" - Not OK to talk about.
Everything worse: Not OK to talk about.

Exception: Denne røyk/goo-skapningen som kom inn i teleportation bobblen deres, kan dere snakke med Mentor om.. (Fantastisk at Dorkun bestemmer seg for å spre Pelor's lys på absolutt alle steder han går :D!!)

Med det at tankene deres går "Blank" når dere skulle prate om marerittskapningene så tror jeg ikke at jeg kan tillate denne "Marco-Rufaa"-leken (Selv om jeg må innrømme at det var en jævlig god ide.)
Det kan hende jeg kommer med en eller annen gang at dette skjer tilfeldig. (At en usynlig u-tainted person kommer inn i hørselsrekkevidde.)

Renske deg fra taint sier du? Ofre mye sier du?..
Muligheten er der, med mindre du er sterkt tainted.
(Why dont you ask someone who knows?)
Postet bilde
0

#209 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 25/02-2013 - 16.34

Jeg får vel være kjedelig og bare støtte Dani i det han sa. Stort sett sier han det som er nødvendig.

Eller vil jeg bare quote noe, da jeg ikke liker å påstå ting som jeg ikke kan backe opp med fakta. Jeg sa jo med hensyn til melcor-ogre-et med langspyd bare fikk et AoO pga movement til tross for reachen hans, og underbygger denne påstanden her:

Sitat

If you have the Combat Reflexes feat you can add your Dexterity modifier to the number of attacks of opportunity you can make in a round. This feat does not let you make more than one attack for a given opportunity, but if the same opponent provokes two attacks of opportunity from you, you could make two separate attacks of opportunity (since each one represents a different opportunity). Moving out of more than one square threatened by the same opponent in the same round doesn’t count as more than one opportunity for that opponent. All these attacks are at your full normal attack bonus.

Bare slik at folk ikke skal tro jeg sittter og finner på skit. Påstår aldri regler jeg ikke er sikker på at finnes.

Ole, du spurte jo da om OOtS og half-ogre-en med spiked chain som angrep to ganger med AoO. Min antagelse er at som andre ting i OOtS avhenger AoO av hvor godt folk husker ting/forstår regler, og at da hverken Ron eller half-ogre kjente reglene for AoO godt nok til å vite at han ikke får 2 AoO pga movement, så fikk han 2 AoO.
Jeg streeener bort til døren!
0

#210 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 26/02-2013 - 01.23

Vis innleggDani sa den 25/02-2013 - 11.49:

• Om du hadde sagt at vi ikke kunne ha pratet om noe relatert eller hintende til "you-know-what", men om vi gjorde dette ville det få forferdelige konsekvenser i stedet for å magisk "mute" oss. For eksempel kunne vi blitt mer tainted, drain av et eller annet slag, en nær venn/familie/kontakt dør eller annen ting som gjør at vi unngår å prate om det for alt i verden. Da skaper du etter min mening, en genial aversjon for oss å passe på å ikke prate om det. Men du er DM, og ditt ord er endelig. Om du vil at vi skal forbli magisk "mutet" om saken så får jeg leve med det. Men om jeg får muligheten in game å renske dette bort, kommer jeg til å ofre mye for å få til dette.

Dette funker bra etter min erfaring. Hvis å snakke om "you-know-what" f.eks.... oh, I dunno... påkaller en irriterende balor som dreper litt og belærer litt hist og her kan jeg garantere at spillerne får mindre lyst til å prate om det. Brotip fra GM til GM Postet bilde Dani kan også gi GM-stemmen for at dette er en kul strategi å bruke mot spillere.

Famous last words:
-"Hvilken ostete dust kaller seg egentlig Våndeskyggen?"
-"Denne steintavlen er helt ubrukelig, her står det jo bare 'nebis nebis nebis nebis nebis...' "
-"What, you mean "Don't say Candlejack?" "

Postet bilde
"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

#211 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 26/02-2013 - 10.58

Takker for tipsene, skal ta det i betraktning.

Hittil så tenker jeg hvertfall at det å belære noen om disse skapningene vil ha en ukjent effekt.
Det eneste jeg kommer til å fortelle er at det vil bli eksponensielt verre for karakteren etter mengden personer som hører dette. (Dette kan da enkelt fikse Marco-Polo-Rufaa leken deres)
Og at
Det blir skikkelig konsekvenser, store, forferdelige konsekvenser.
Både for deg og de rundt deg.
Postet bilde
1

#212 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 28/02-2013 - 11.31

Okei, har ikke allverdens tid på jobb, så ikke mye tid til å skrive ned dette:

Awards for session:

Psion Initiate, Fought with, then escaped: 300xp

Encountered a Nightmare Lord, 500xp

Nightmare Invader: Fought and looted. 1500xp

Melkor Ogre (Adult): Defeated, 700xp

Brief encounter with Rufaa: Encounter: 3xp, Deck of Cards situation: 0xp

Total XP: 2703 xp
(rundt 2k for å dinge nå tror jeg.)

Det var Dani som ville ha noe å bryne seg på.
Da er det bare å kjøre på da karar!..

Vedlagt fil  Melkor Ogre Legend.jpg (1.42MB)
Antall nedlastninger: 3

Til sist vil jeg spørre folkens:
Jeg vurderer å bytte litt på måten jeg GM'er.
Jeg tenkte å kjøre litt av det som skjer i Iron Kingdoms, hvor spillerene selv forklarer hva de prøver på under combat (Ingen superfancy manøvere her i New Exford Takk :)/>
Så forklarer jeg hva som skjer, og graden av suksess, og,... I tilfelle Fumbles, så kan jeg finne på noe kult/horribelt som vil passe situasjonen.

Sounds alright?

Dette innlegget er endre av Bronyard: 28/02-2013 - 11.32

Postet bilde
0

#213 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 28/02-2013 - 11.40

Sounds good. :)

-D20
0

#214 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 14/08-2013 - 12.28

Må komme med en trist liten nyhet.

Jeg er ærlig talt ikke I stand til å få meg selv så dypt inn I New Exford verdenen at jeg klarer å lage alt material til kampanjen på nytt, og så enda mer.

Det har gått 7 måneder siden pc'en brøt seg selv ned, og jeg finner ikke tid eller motivasjon til å gjenskape alt av material...

Synd, men får se om jeg ikke kan få meg til å lage noe mindre, kanskje satt I New Exford eller ikke..

Men!
Jeg tenker at hvis jeg lager mere stuff som jeg DM'er over, så vil jeg vite om dere kunne tenke dere flere ville sinnsvake og farlige eventyr I samme stil..

Det som jeg nå sitter å grubler på er om jeg skal lage et fantasifullt og veeeldig tøyelig system for et Superhelt RPG.. (Fortsatt bare ideer og tanker)

Postet bilde
0

#215 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 27/08-2013 - 09.28

Vis innleggBronyard sa den 14/08-2013 - 12.28:

Jeg er ærlig talt ikke I stand til å få meg selv så dypt inn I New Exford verdenen at jeg klarer å lage alt material til kampanjen på nytt, og så enda mer.

Det har gått 7 måneder siden pc'en brøt seg selv ned, og jeg finner ikke tid eller motivasjon til å gjenskape alt av material...

Synd, men får se om jeg ikke kan få meg til å lage noe mindre, kanskje satt I New Exford eller ikke..

Men!
Jeg tenker at hvis jeg lager mere stuff som jeg DM'er over, så vil jeg vite om dere kunne tenke dere flere ville sinnsvake og farlige eventyr I samme stil..

Det som jeg nå sitter å grubler på er om jeg skal lage et fantasifullt og veeeldig tøyelig system for et Superhelt RPG.. (Fortsatt bare ideer og tanker)

Veldig synd det med PCen din. Det viket som en meget vellaget verden. Neste gang kan du vurdrere å bruke google docs... alt spill-arbeidet jeg utfører skjer der for tiden.

Jeg vet at flere spillere liker mye action, bøyelige system og merkverdige evner og ferdigheter i kampen mot fantastis lagde og unike monstre i D&D. Hør med Jens og Ravn, jeg tror disse to nærmest instinktivt liker slike utfordringer (ikke forstå meg feil, de er særdeles kreative og flinke rollespillere også).

Personlig så synes jeg at "sinnsvake og farlige eventyr i samme stil" er en sti som jeg tror kan lede mot en mer systemknekkende, regelbøyende og kampfokusert spillestil jeg personlig ikke er glad i. For dette kommer ofte på bekostning av dårligere rollespill og mer fokus på systemet. Jeg liker at ting er vanskelig, for all del, men jeg liker mer en fokus på selve rollespillet, det kreative spillerene bidrar til historien med og mentalt utfordrende oppgaver. Mange i SKSF er glad i superhelter, men jeg er ikke - så jeg takker pent nei til å bli med på et superhelt rollespill, spesielt om det bruker D&D systemet.

Jeg blir gjerne med på rollespill, men må si nei til en D&D kampanje som fokuserer på å gjøre ting useriøst vanskelig.

Heldigvis er det sikkert mange rollespill-sultne spillere i SKSF og Oslo/Akershus å velge blant! Lykke til! Postet bilde

NB: Og gi beskjed om du skal starte opp noe mer seriøst og vil ha med meg som spiller (jeg vet jeg er krevende, lol).

-D20
0

#216 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 27/08-2013 - 11.32

Vis innleggDani sa den 27/08-2013 - 09.28:

Men!

Veldig synd det med PCen din. Det viket som en meget vellaget verden. Neste gang kan du vurdrere å bruke google docs... alt spill-arbeidet jeg utfører skjer der for tiden.

Jeg vet at flere spillere liker mye action, bøyelige system og merkverdige evner og ferdigheter i kampen mot fantastis lagde og unike monstre i D&D. Hør med Jens og Ravn, jeg tror disse to nærmest instinktivt liker slike utfordringer (ikke forstå meg feil, de er særdeles kreative og flinke rollespillere også).

Personlig så synes jeg at "sinnsvake og farlige eventyr i samme stil" er en sti som jeg tror kan lede mot en mer systemknekkende, regelbøyende og kampfokusert spillestil jeg personlig ikke er glad i. For dette kommer ofte på bekostning av dårligere rollespill og mer fokus på systemet. Jeg liker at ting er vanskelig, for all del, men jeg liker mer en fokus på selve rollespillet, det kreative spillerene bidrar til historien med og mentalt utfordrende oppgaver. Mange i SKSF er glad i superhelter, men jeg er ikke - så jeg takker pent nei til å bli med på et superhelt rollespill, spesielt om det bruker D&D systemet.

Jeg blir gjerne med på rollespill, men må si nei til en D&D kampanje som fokuserer på å gjøre ting useriøst vanskelig.

Heldigvis er det sikkert mange rollespill-sultne spillere i SKSF og Oslo/Akershus å velge blant! Lykke til! Postet bilde

NB: Og gi beskjed om du skal starte opp noe mer seriøst og vil ha med meg som spiller (jeg vet jeg er krevende, lol).

Jeg har mange spontane ideer, men få varer lenge nok til å kunne bli en virkelighet.

Derimot, siden jeg føler at altfor mange helger går uten rollespill, så må vi enten få mere av de hvor jeg er spiller, eller så må jeg klare å lage noe.

Dette Superhelt rollespillet tviler jeg på kommer fram med det første, men det vil da bli et skikkelig tøyelig system, hvor man lager karakter med GM, og finner ut av powers.. ikke hvor man velger fra en liste.
(Skal IKKE bruke D&D regler!)

Jeg skal selvsagt poste på forumet hvis jeg kommer opp med ett eller annet..
Jeg tviler på at jeg kommer til å lage noe grusomt brukkent som New Exford, selv om det kanskje blir satt I det universet.
Postet bilde
0

#217 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 27/08-2013 - 12.15

Vis innleggBronyard sa den 27/08-2013 - 11.32:

Vis innleggDani sa den 27/08-2013 - 09.28:

Men!

Jeg har mange spontane ideer, men få varer lenge nok til å kunne bli en virkelighet.

Derimot, siden jeg føler at altfor mange helger går uten rollespill, så må vi enten få mere av de hvor jeg er spiller, eller så må jeg klare å lage noe.

Dette Superhelt rollespillet tviler jeg på kommer fram med det første, men det vil da bli et skikkelig tøyelig system, hvor man lager karakter med GM, og finner ut av powers.. ikke hvor man velger fra en liste.
(Skal IKKE bruke D&D regler!)

Jeg skal selvsagt poste på forumet hvis jeg kommer opp med ett eller annet..
Jeg tviler på at jeg kommer til å lage noe grusomt brukkent som New Exford, selv om det kanskje blir satt I det universet.

Det er bra du har et kreativt hode. Da er det godt å få ting skrevet ned og bearbeidet. Noen ideer blir det noe av, andre kan man evt. bruke elementer av til en annen gang. :)

Jeg er helt enig med deg at for mange helger går uten rollespill, selv om jeg regner meg jeg har fått spillt i rundt 50-75% av dem i år. Og det er for lite! Akkurat nå har jeg en travel periode med visninger, flytting, oppussing og bare rett og slett komme oss på plass. Ellers er jeg med på å kjøre/holde ting i gang - spesielt i helgene.

-D20
0

Del dette emnet:

• 5 Sider +
  • « Første
  • 3
  • 4
  • 5
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet