Skedsmokorset Spillforening: Hva skal spilles på hytteturen? - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Hva skal spilles på hytteturen? Rask avstemning. Gi emnet karakter -----

Avstemning: Hva skal spilles på hytteturen?

Dette er en offentlig avstemning. Andre medlemmer kan se hva du har stemt på

Hva i verden skal jeg lede på hyttetur?

Du kan ikke se resultatet før du har stemt. Logg inn og stem for å se resultatet av avstemingen.
Stem Gjester kan ikke stemme

#1 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 04/05-2012 - 12.24

Hei,

Jeg planlegger å dra på hytteturen og lede ett eller annet der. Jeg aner ikke hva, så jeg skal la meg påvirke av folks ønsker. Her er mer om alternativene.

NIGHTMARE IN NORWAY (Call of Cthulhu): Det eneste publiserte CoC-scenarioet (tror jeg da) som finner sted i Norge. Løytnant Edward Cleary blir funnet død på sin ferietur til Olsens Skihytte i Vikenberg, Norge. Avisene skriver at han falt og bra benet på skitur for så å bli spist på av ulver. Et år senere mottar arvingen hans, Sir Eustace, trusselbrev fra en person som mener å sitte på informasjon som kan skape skandale i hans familie. Sir Eustace ønsker selvsagt for enhver pris å unngå dette (han skal snart sitte i Parlamentet og alt mulig) og leier inn noen privatetterforskere for å undersøke saken. Eventyret er kjent for å ha introdusert skigåing, sykling, sledekjøring og aking på kjelke som skills i Call of Cthulhu.

THE PLANTATION (Call of Cthulhu): En ung gutt har reist igjennom halve USA for å finne noen som kan hjelpe søsteren hans. Spillerne blir dratt inn i en heseblesende reise til "the Deep SoutH" med alskens pakk hengende i hælene deres, før de ender opp på den mystiske plantasjen der de har sjansen til å avsløre mørke hemmeligheter. Dette eventyret kan kreve at vi setter oss ned og spiller mer enn en gang, for det er ganske langt. I tillegg anbefales det for erfarne spillere. Likevel er det tydeligvis en favoritt blant spillere, og spenning er garantert.

CRACK'D AND CROOK'D MANSE (Call of Cthulhu): En styrtrik forsker forsvinner sporløst etter å ha kommet hjem fra en ekspedisjon til Sør-Amerika. Advokatene hans leier inn privatetterforskere som kan finne ham. Eventyret dreier seg i stor grad om utforskningen av hans gamle hus, nesten som i et "Mansions Of Madness" spill. Jeg har spilt eventyret før, og det er passe langt, enkelt og mye moro. Passer godt for folk som er nye til Call of Cthulhu og folk som liker mysterier.

TAMMERAUT'S FATE (D&D): Spillerne blir leid inn til diverse formål som alle har med en gammel bosetning langt til havs å gjøre. Da de kommer til øya finner de fort ut at det kan hende de har tatt seg vann over hodet, og plutselig er det mer enn betalingen deres som står på spill. Et stemningsfullt og spennende eventyr som jeg ser på lister over anbefalte moduler igjen og igjen. Med elementer av survival horror gjennom en lang, lang natt får terningene kjørt seg skikkelig, og det er som alltid et mysterie som må løses før tiden går ut.

ICONS: Om ønskelig kan jeg lage et nytt og mer seriøst scenario til dette superhelt-rollespillet. Da dette krever en del tankearbeid foretrekker jeg egentlig andre alternativer.
"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

#2 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 05/05-2012 - 20.55

det finnes flere publiserte CoC-scenarioet i norge, i en av de finner man "the johansen narrativ" som er veldig teit å finne random i en hytte med et eldersign
Postet bilde
0

#3 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 05/05-2012 - 20.57

O-keeey? XD Og hups, tre av fire har like mange stemmer! Moar is needed.
"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

Del dette emnet:

Side 1 av 1