Skedsmokorset Spillforening: Midnatt - Skyggens Krone - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Midnatt - Skyggens Krone Et introduksjons eventyr til Midnatt verdenen. Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 12/08-2012 - 12.08

Skyggens Krone

Spill: Midnight
System: Dungeons & Dragons v3.5.
Spilleder: Dani
Sted: Hos tilgjengelige spillere, spilleder og Hyperion.
Krav til spillere:
  • Kunne basiske D&D regler.
  • Ha laget fullstendige roller på forhånd med spilleder. Jeg hjelper selvsagt til med hva det må være.
  • Tilpasser rollene sine til Midnight verdenen.
  • Rollene skal være motivert til å kjempe mot Skyggen.
  • Folk møter opp i tide, og gir beskjed om de blir forsinket eller ikke kan møte opp.
Karaktermuligheter: Midnight har egne raser (subraser), klasser, prestisje klasser og heroiske stier dere kan velge. Et nytt system for magi blir introdusert, som gjør at man skaffer magi med hjelp av feats.
Verden: Eredane er kontinentet hvor eventyret utspiller seg. Dverger, alver, halvinger blir jaktet på av Skyggen, den onde guden som har hersket i landet i hundre år. Alle andre gudene er avskjært fra landet. Spillet er mørkt, preget av lidelse og en endeløs kamp mot den onde guden. Våpen, litteratur, magi og magiske gjenstander er forbudt i landet som herjes av orker, gobliner og legater som kuer befolkningen for ressurser. Landet selv har kalt på helter for å kjempe mot onskapen, og en slik helt er hva spillerne spiller. Disse heltene kjemper sammen med rebellene mot mørkets fyrste, ikke for penger og skatter, men kun for å bringe et snev av håp og lys i denne dystre tiden.
Progresjon: Gjennom dette eventyret så har spillerne mulighet for å nå femte nivå. Flere spillere betyr flere å dele erfaringspoeng med. Alle feats o.l. må godkjennes av spilleder da ikke alt dette passer i denne verdenen.
Spillere: 4-6 stk. Ole, Henrik, Steffen, ZugZug, Mikkel er med så langt.
Bakgrunn og tilknytning: Handlingen starter i Kaladrun Fjellene. Enten er man del av den dvergiske Durgis klanen som holder til i den gjemte og isolerte klansbyen Durgis Stein. Her styrer den noble lederen Woden Durgis. Han har uten å røpe for mye, bedt en dvergisk speider, Dunkan av Klan Durgis, om å ta med seg noen for å møte en gruppe med utlendinger ved Kurguns Fossefall, og lede dem tilbake til byen som ligger tre dager unna. Dunk, som han blir kalt av venner, tar så med seg karakterene som bor i byen for å bistå han i dette mystiske ærendet. Alternativt har man blitt bedt om bistand av en venn, bekjent eller oppdragsgiver, den gamle smuggler gnomen, Wendell Gale, om å hjelpe til med å eskortere noen utsendinger til Durgis Stein. Det gjelder et ærend i forhold til handelshuset Gale, hvor livvakter og speidere trengs for å eskortere noen. Disse kontaktene drar for å møte gnomen i en skjult klaring der elven møter foten av Kadrun fjellene, omtrent ti dager fra Durgis Stein.
Nivå: Alle starter i første nivå. Eventyret belønner smarte besluttninger og gode handlinger med erfarings poeng. Potensielt kan karakterene nå femte nivå.


Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 14/08-2012 - 13.04


Does not roll for damage, only death!

-D20
1

#2 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

  • Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Gruppe: Triumviratet
  • Innlegg: 538
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 12/08-2012 - 16.03

Dworg brothers unite!
Postet bilde
0

#3 Bruker er logget av   Henrik 

  • Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Innlegg: 565
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 12/08-2012 - 19.07

Dworgs! Det beste fra begge sider! Med den ekstra bonusen at vi slåss bedre mot hverandre fordi vi hater orker! Brotherly love!

Postet bilde
Jeg streeener bort til døren!
1

#4 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 12/08-2012 - 21.34

Hva spiller gruppa:
  • Ole: Rase - Dworg (blanding av ork og dverg); Heroisk sti - "Forsvarer"; Klasse - Kriger; Tilhørighet - Del av klan Durgis, bror til Henrik sin karakter.
  • Henrik: Rase - Dworg (blanding av ork og dverg); Heroisk sti - "Jernfødt"; Klasse - Barbar; Tilhørighet - Del av klan Durgis, bror til Ole sin karakter.
  • Steffen: Rase - Erenlander (blanding av dorn og sarcoser); Heroisk sti - "Fullblods"; Klasse - Kjeltring; Tilhørighet - Tidligere arbeid med handelshus gale, samarbeid med Zug-Zug sin karakter.
  • Zug-Zug: Rase - Dorn (nordlending, menneskerase); Heroisk sti - "Beist"; Klasse - Forsvarer; Tilhørighet - Tidligere arbeid med handelshus gale, samarbeid med Steffen sin karakter.
  • Mikkel: Rase - Snøalv (nordlig alverase); Heroisk sti - "Skygge"; Klasse - Vandringsmann; Tilhørighet - Eskorterer utsending fra alvedronningen.

Dette innlegget er endre av Dani: 20/08-2012 - 08.32


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#5 Bruker er logget av   Henrik 

  • Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Innlegg: 565
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 13/08-2012 - 13.19

Hva sier folk? Skal vi forsøke å få til litt spilling i denne uken, før studier o.l. tar til? Jeg er ledig i dag, i morgen fra 16 og utover, torsdag, fredag og søndag. Jeg vil gjerne at vi kommer litt i gang, slik at vi har et initiativ til å fortsette. Hva sier resten av dere?
Jeg streeener bort til døren!
0

#6 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 14/08-2012 - 11.59

Vis innleggHenrik sa den 13/08-2012 - 13.19:

Hva sier folk? Skal vi forsøke å få til litt spilling i denne uken, før studier o.l. tar til? Jeg er ledig i dag, i morgen fra 16 og utover, torsdag, fredag og søndag. Jeg vil gjerne at vi kommer litt i gang, slik at vi har et initiativ til å fortsette. Hva sier resten av dere?

Om vi skal starte opp, så vil jeg helst alle spillerne skal være med første spilling. Jeg er noe usikker på om Steffen kan spille på en hverdag, men vi får se hva han sier.

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#7 Bruker er logget av   Henrik 

  • Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Innlegg: 565
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 14/08-2012 - 12.32

Jeg vil også helst at alle er med på første spilling ja. Torsdag har forøvrig fyllt seg opp. Men kanskje søndag er en mulighet? Og har Mikkel funnet ut hva han vil være ennå?
Jeg streeener bort til døren!
0

#8 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 14/08-2012 - 13.00

Vis innleggHenrik sa den 13/08-2012 - 13.19:

Hva sier folk? Skal vi forsøke å få til litt spilling i denne uken, før studier o.l. tar til? Jeg er ledig i dag, i morgen fra 16 og utover, torsdag, fredag og søndag. Jeg vil gjerne at vi kommer litt i gang, slik at vi har et initiativ til å fortsette. Hva sier resten av dere?

Som tidligere nevnt, reiser jeg jeg til 75-års jubeleumet til "The Hobbit" denne helga, så vi får ikke spilt denne uken.
Men da får vi sjekke mulighet for å spille til neste uke.


Hei folkens. Her er regelvariasjoner vi kommer til å bruke:

Mithral
Det harde, vakre og lette metallet som dvergene graver fra dypt nedi fjellene. Bare dvergene kjenner til kunsten å smi dette dyrbare metallet. Spillmessig så fungerer det som mithral på vanlig vis, bortsett at det også teller som adamantine.

Absorberende Rustning
I og med at Midnight gjør at helbredelse ikke er like tilgjengelig som i klassisk D&D. I gjengjeld har alle rustninger nå DR. Noen rustninger beskytter forskjellig mot ulige skadetyper, og her er liste som følger (ja, DR fra forskjellige kilder stacker). Magiske gjenstander legger til halvparten av enchantment bonusen sin (min+1) til alle DRene. Rustning av mithral legger på +2 DR.
  • Padded (Slashing 0 / Bludgeoning 1 / Piercing 0)
  • Leather (Slashing 1 / Bludgeoning 1 / Piercing 1)
  • Studded Leather (Slashing 1 / Bludgeoning 2 / Piercing 1)
  • Chain Shirt (Slashing 2 / Bludgeoning 0 / Piercing 1)
  • Hide (Slashing 2 / Bludgeoning 1 / Piercing 1)
  • Scalemail (Slashing 2 / Bludgeoning 2 / Piercing 2)
  • Chainmail (Slashing 3 / Bludgeoning 1 / Piercing 1)
  • Breastplate (Slashing 3 / Bludgeoning 2 / Piercing 2)
  • Splint Mail (Slashing 3 / Bludgeoning 2 / Piercing 3)
  • Banded Mail (Slashing 3 / Bludgeoning 3 / Piercing 2)
  • Half-Plate (Slashing 3 / Bludgeoning 3 / Piercing 3)
  • Full Plate (Slashing 4 / Bludgeoning 3 / Piercing 3)

Helbredelses Magi
Helbredelses magi i Midnight helbreder ikke umiddelbart. Det gjør lethal damage om til non-letal damage.

Våpen Slitasje
Våpen er mangelvare i store deler av Eredane. Når man ruller naturlig 1 på et angrep, så risikerer man å på en eller annen måte å skade/slite ned på våpenet. Man ruller så et nytt angrepskast (på samme måte som når man skal bekrefte ett critical hit). Feiler man dette andre kastet, reduseres våpenets hardness med 1. Når våpenet er slitt ned til den grad at det ikke har mer hardness, så slites våpenets hit points i lik grad som hardness. På 0 hit points eller naturlig 1 på det andre kastet, ødelegges våpenet.

Rustning Slitasje
Når en angriper får naturlig 20 på angrepet sitt, reduseres rustningens AC med 1 og check penalty blir 1 dårligere. Dette er på grunn av skader som påføres rustningen. Bare magiske våpen og tilsvarende kan skade magiske rustninger.

Jakt
Når en er utte i villmarken, kan man velge å bruke tid på å jakte for å skaffe seg mat. I Midnight er rasjoner dyrbare, og legger større vekt på jakt og slikt. Man for bonuser og minuser på Survival kast alt etter hvor man jakter. Man for også synergi-bonuser ved bruk av ferdigheter i denne sammenheng. Når man jakter, ruller man Survival hver time man jakter med DC 25. Hver av følgende ferdighetene man har 5 ranks i, får man en kumulativ +2 synergi bonus på Survival kastet: Move Silently, Hide, Knowledge(nature), Spot, Search, Listen, Profession(hunter). Når man får til et kast for å finne dyret man jakter på, må man fortsatt være i stand til å drepe/fange det.

  • Sletter (+1DC)
  • Kratt (+2DC)
  • Skog (+0DC)
  • Jungel (-1DC)
  • Sump (+1DC)
  • Åser (+1DC)
  • Fjell (+2DC)
  • Sandørken (+5DC)
  • Langs traffikerte veier (+2DC i tillegg til området)

Fiske
Alternativt kan man fiske i stedet for å jakte på dyr. Da ruller DMen 3d10 som bestemmer Survival DCen. +2 synergi bonus på kastet om man har 5 ranks i Profession(fisherman). Da trenger man selvsagt en fiskestang, snor, krok og agn. Ellers tar man et kast hver time som i vanlig jakt. Når man får en suksess, får man tak i 1d10 lb med fisk. Om man ruller 5 eller mer enn DCen, ruller får man tak i 1d20 lb.



Kapittel 1: Sammensmeltingen

Nordlendingen Griswold og hans sarkosanske kollega Grey, hadde vandret i flere dager langs elven, Carina, for å komme til møtestedet hvor de skulle møte deres gnomske smuggler venn, Wendell Gale. I flere dager hadde de fulgt den buktende elva østover, mot den mektige Kaladrun fjellkjeden. I en liten klarning langs elven, omgitt av viltvoksende skog og rullende åslandskap, støtte de på Gale, mens han drev å kamuflerte en liten elvebåt. Gnomen tok godt imot de to mennene, og introduserte dem til fire alver som stod i utkanten av klarningen. Bayal Dethirinn var en streng snøalv med liten sans for humor og snikk-snakk. Hans lærlig, Pale var en enkelt utstyrt snøalv, armert med noen brutale alvekniver. Eirinn Alloun var en skogsalv kriger som var rolig og årvåken. Den siste alven, Rhiann, var en kvinnelig skogsalv med sorte øyne. De tre alvemennene så ut til å passe på alvekvinnen som tydeligvis hadde et viktig ærend i dvergebyen, Durgis Sten. De to menneskene hadde tidligere eskortert flere flyktninger til dvergebyen hvor klanen Durgis holdt til. Griswold og Grey begynte kjapt å lede dem mot fjellkjeden, en reise som ville ta dem ti dager.

Dunkin av Klan Durgis speidet mot sør-vest fra toppen av en høy steinknaus. Den dvergiske ferdamannen ble tett fulgt av to brødre, Argock og Ferrock. De to brødrene var dworger, og både dvergisk og orkisk blod fløt i deres årer. De var begge formidable krigere, og hadde blitt oppvokst i Durgis Sten. Få dvergiske klaner ville ha tatt til seg dworger. Men Klan Durgis var en av dem som diskriminerte få i kampen mot Skyggen. Dunk, som han ble kalt av sine dvergiske brødre og venner, hadde ikke reist langt ut fra byen sin. Men han kjente de gamle veiene og stiene som buktet seg gjennom fjellet godt nok til å vite veien til Kurguns Fossefall, som lå tre dager fra byen. Alle tre hadde mottatt ordre fra Woden, som var vergen, og derfor øverste hode i Durgis Sten. Woden hadde oppført seg merkelig og noe mistenkelig i det siste, og ordren om å møte og eskortere en gruppe utlendinger fra Kurgguns Fossefall tilbake til byen var svært uvanlig. Ingen av de tre klan-brødrene hadde vært så lang hjemmefra mer enn kansje en gang eller to tidligere.

Ved solnedgang, ledet menneskene ledet alvene og gnomen langs elven til Kurguns Fossefall. Ved en klarning i fjellet, randt et tjue meters fossefall ned i et lite vann, som siden rant nedover Carina elven. Gale, som var handelsmann, hadde på reisen fortalt at det en gang i tiden lå en handelspost mellom gnomene, nordmennene og dvergene ved fossefallet. Siste gnomske handelskaravane hadde blitt sendt for to hundre år tilbake, i den siste halvdel av det Tredje Tideverv, men aldri returnert. Handelsruten ble annsett som for farlig å bruke, og ingen gnomske karavaner dro derfor tilbake dit igjen. Stedet var omgitt av tåke fra fossefallet, og den kraftige lyden bar også godt inne i klarningen. En høy dvergisk bru ledet trygg passasje fra den ene siden av elven til den andre. To brygger var hugget ut av steingrunnen ved vannet fossen falt ned i. Ruiner av et gammelt handelstårn i to etasjer, og grunnmuren fra noen gamle bygninger lå langs bergets vegger. Menneskene og snøalvene spredte seg ut for å undersøke om stedet var forlatt.

I mellomtiden så nærmet utsendingene fra dvergene seg Kurguns Fossefall. Mens de vandret langs en vei gjennom fjellet, kunne de høre på suset fra fossefallet at det var i nærheten. De la merke til ruinene av et gammelt dvergisk vakttårn i fjellet. En trapp ledet opp fra veien, langs fjellveggen til tårnet. Gruppen bestemte seg for å ta en kikk, og fikk god utsikt over det åpne området ved fossefallet. De la også merke til noen skikkelser som så ut til å komme fra vest, spre seg rundt vannet og inn i ruinene. Det så ikke ut som orker eller andre av Skyggens lakeier, så de dro for å møte disse utlendingene.

Etter nærmere undersøkelse av ruinene, tårnet og bryggen, så stedet ut til å ha vært forlatt i lang tid. Det fantes rester etter at stedet hadde blitt brukt som leirsted, trolig av orkiske patruljer, men sporene var gamle. Det fantes en hemmelig pasasje under bakken som ledet fra handelstårnet til ruinene. Dobbeldørene inn til tårnet var borte. Stedet virket trygt. Oppmerksomheten falt på en dvergisk skikkelse som kom dem i møte, med våpene sliret og med åpne hender. De to gruppene møttes fredelig, og trakk seg til handelstårnet for å slå leir nå som sola var på vei ned. Alvene ernærte seg med en tygg og mørk kopp med te, mens de andre spiste rasjoner som tørket kjøtt, fisk, nøtter og brød. Før de gikk å la seg, så ordnet de med vaktrutiner.

I den siste time av natten før solen stod opp, hørtes en rekke stemmer fra vest, gjennom lyden fra fossefallet. De sovene ble kjapt vekket. Lyden kom fra et dusin med små orke-menn som kom vandrende mot tårnet. Kledd i enkle og dårlig behandlet rustninger av lær, små treskjold og diverse enkle stålvåpen, hadde de noe tungt på slep. Bak de skitne og klagende orke-mennene, kom en diger figur i stein vandrende etter. Kjempen var grovt hugget ut, og hadde vagt humanoide former som ansikt, armer og bein. Orke-mennene diskuterte om den gamle dvergiske bruen ville holde den oppe. Til slutt vandret gruppen med Skyggens lakeier enkelt over bruen, og de kalte på steinkjempen. Bruen ga etter da kjempen gikk på den, og falt rett ned i elven. Noen av orke-mennene virket sinte mens andre lo og vandret mot tårnets dører.

Orke-mennene ble overasket da en knivstikende snøalv angrep dem. Alven ble fulgt av en nordmann uten rustning og våpen, som dengte dem med overraskende presisjon og kraft. Sarcosaneren kastet piler og angrep dem med dolk. Fra ruinene kom en blodtørstig og brølende dworg med en hellebard, sammen med sin urutuk svingende bror. De overraskede orke-mennene kjempet desperat tilbake, men falt kjapt. Et velplassert hastespyd traff nordmannen dypt i magen, men felte ikke den staute mannen. Steinkjempen kom klatrende opp av elven, og de tre andre alvene oppholdte den med alvisk sverdkunst, bueferdigheter og mektig trolldom fra Rhiann. Etter at en eneste orke-mann overlevde til å flykte fra massakren, ba alvene dem om å flykte nordover. Steinkjempen ble oppholdt med hjelp av magi lenge nok til at de alle flyktet fra Kurguns Fossefall.

Erfaringspoeng Belønning:
  • Vellykket møte mellom spillerne, uten fientligheter, som resulterer i det minste i et noenlunde samarbeidende gruppe. ---> 400XP
  • Spillerne bekjemper orke-mennene. ---> 360XP
  • Spillerne viser nok fornuft til å ikke sloss mot steinkjempen og er vellykket i å komme seg fra trusselen den representerer. ---> 500XP
  • Individuelle spillere tar handlinger for som skaper respekt og tillit mellom hverandre eller de alviske utsendingene. ---> 0-150XP per karakter




Kapittel 2 - Durgis Stens Fall

Gruppen ble ledet trygt gjennom fjellets mange pasasjer og stier av den lommekjente dvergen Dunkan. Kastespydet som tidligere hadde stukket Griswolds mage, hadde blitt dynket i møkk. Det var et velkjent faktum at de små orke-mennene ofte stakk kastespyd i bakken ved leirstedene sine for både å markere leirens toalett. Dette var for å skape spyd som kunne drepe en mann med infeksjonen den bar. Nordlendinger er kjente for å være barske, og alvene behandlet det så godt de hadde tid til. Det var tre dager fra handels utposten til byen, og gruppen ble mer og mer kjent for hver kveld som gikk.

På den tredje morgenen, kort etter frokost, la gruppa merke til en skikkelse langs veien mot Durgis Stein. Det så ut til å være en ork, så snøalven Pale snek seg nærmere for å undersøke. Den hardt skadde orken bar en orkisk platerustning over brystet, og bar intet annet våpen i beltet enn en orkisk dolk. Orken var febrilsk, og så ut til å være utmattet og forvirret. Da pale gikk nærmere med knivene trukket, fablet orken noe om en krig mot forbaskede dverger. Snøalven hatet orker dypt, for han tok ingen sjanser. Pale gjorde kort prosess med den svekkede orken med sine alviske kampkniver. Når resten av gruppen kom frem, ble Argock forbannent da han mente orken skulle ha blitt forhørt for mer informasjon anngående krigen mot dvergene. Dunk var også bekymret at det hadde hendt noe med dvergene i byen. Ferrock insisterte på at Griswold skulle bære rustning for sin egen beskyttelse, og begynte å hjelpe han på med orkens rustnine. Uten trening med å gå i rustning, og en dverg som insisterte på å sette opp farten mot byen, valgte nordmannen å la være å bruke rustningen. Ferrock ristet på hodet og klappet på seg metallplatene selv mens de alle satte opp farten mot Durgis sten.

Når gruppen nærmet seg, noen timer på ettermiddagen, bar vinden en svidd lukt. Små, tynne søyler av røyk strakk seg mot skyene. Det var ikke langt til Durgis Stein. Da de kom til den sørlige delen av byen, var fortsatt sørporten intakt. Dvergiske innhugginger prydet den runde døren, og bymuren strakk seg hele ti meter høy. Stengrunnen utfor byen bar tegn på krig. Knukkne piler, kastespyd, og rester etter våpen og rustning lå spredd over området. Store blodige steiner og svidde områder lå utfor den blodige grunnen ved muren. Gruppen rasket seg langs bymurene til den nord-østlige porten, som også var den minste og derfor svakeste av byens porter. Og som forventet, så store steinbiter knust innover bak den runde inngangen. Før gruppen stormet innover i byen, stoppet Rhiann dem mens hun ytret alviske ord og viftet med hendene. Hun fortalte at hun så at det var rundt et dusin, små orke-menn i byen. De omringet en gruppe dvergiske barn og kvinner som ble bundet og gjordt klar til transport. Tre steinkjemper gikk rundt og samlet døde kropper som de kastet i likbål. Alvekvinnen fortalte dem også at det var orker som plyndret dvergehallen for verdisaker, og at det fortsatt fantes levende dverger i hallen. Det avr klart at de hadde kommet for sent til byen, og at hovedstyrkene hadde reist videre.

Gruppen diskuterte hvordan de skulle gå frem. De konkluderte med at steinkjempene var veldig farlige å bekjempe i strid, og alvene gikk med på å gjøre sitt ytterste for å redde de dvergiske slavene. [Ole sin karakter] og Ferrock husket fra barndommen deres at dvergebarn ofte lekte en lek i byen som het "murmeldyr hullene". I denne leken så brukte dvergebarna hemmelige tuneller under bakken som ledet fra byen og ut til hemmelige åpninger i det omliggende fjellet rundt byen. Gruppen planla, utenom alvene, å reise gjennom hemmelige dvergelagde pasasjer til hovedhallen i forsøk på å redde de overlevende dvergene. Snøalven Pale, ble beordret av Bayal til å beskytte de dvergen, dworgene, gnomen og menneskene. Da de skulle iverksette planen, så følte Grey at han var forpliktet til å redde de dvergiske kvinnene og barna, og ble heller med alvene som snek seg lydløst inn i byen.

Dunk fant kjapt en skjult nedgang til de dvergiske pasasjene. Griswold fikk tent opp en fakkel som lyste opp de gamle, støvete gangene. Etter en stund, åpnet dvergen en dør som ledet inn i en gang i hovedhallen. Svake orkiske seiersbrøl lød gjennom steingangen. Gale og Dunk ble igjen for å passe på utgangen, og gjorde klar armbrøst og kortbue. Resten av gruppen rasket seg innover gangen, og fant flere tegn til strid. De kom over døde dverger og orker. Dvergene hadde helt klart kjempet tappert, men de var tydeligvis blitt overmannet av den store innvaderende styrken. Dworgebrødrene ble fylt med mer og mer sinne etter de kom over deres forsterfar, Dworgefar, og en kvinnelig dvergehelt de holdt kjært. Med økende fart, kom de nærmere og nærmere de orkiske lydene som kom fra Heltenes Hall.

På overflaten kjempet alvene og Grey en hard kamp. De små orke-mennene ble falt i søvn med noen forhekselser fra Rhiann. Alvepiler, kniver og sverdhugg bet ikke godt på de massive steinkjempene som slo med ufattelig kraft på Bayal og Eirinn. Rhiann forhekset steinkjempene, slik at i kort tid skiftet fra å være av stein, til kjøtt og blod. Hun sørget også at de ble kledd i gjørme, noe som gjorde dem tregere. Mens kjempene var distrahert, hjalp Sarcosaneren kvinnene og barna løs. Alvene kjempet tappert, og både alv og steinkjempe falt, en etter en. Rhiann ble svekket mer og mer etter som om magien hun brukte trakk på hennes livsenergier. Pale distraherte den siste steinkjempen nok til at Rhiann formulerte en siste besvergelse for å skade den. Til gjengjeld fikk hun knust kroppen sin over en dvergisk fontene. Steinfuguren gikk så etter Sarcosaneren, og slo han med et kraftig slag som nærmest knuste inn brystkassen hans. Heldigvis var han så rask på foten at han kastet seg til siden, noe som gjorde at kjempen knuste inn i et dvergisk steinhus som kollapset over den og ødela den.

Under bakken, ved Helte Hallen, drev en gruppe orker med plyndring og skjending av dvergiske kunskverk, historie og relikvier. I rommet lå flere døde dverger, og enda flere døde orker. Det virket som om dette var dvergenes siste forsvarslinje. Uten mye planlegging stormet gruppa inn døra for å gjøre slutt på orkenes fest. De hadde overraskelses momentet, noe som tjente dem godt. Kampen var hard for gruppa, men enda hardere for orkene. Ork etter ork ble hugget ned av urutuks, hellebard, kampkniver og mektige spark fra nordmannen. Orkene slo hard fra seg med de brutale verdach sverdene deres, men det var normannen som fikk banesåret levert av en dødende ork. Argock og Pale kom kjapt til unnsetning for å stoppe blødningene, men de greide ikke annet enn å klemme enda mer blod ut av den falne Griswold. Men da kom Ferrock, flyttet dem bort, og greide akkurat i tide å stanse blødningene før livet ebbet ut av nordlendingen.

Like ved en haug på atten døde orkekropper, fant gruppa Woden, byens verge. Han hadde tatt flere sverdhugg, og hadde kroppen gjennomboret med fire orkiske kastespyd. Blodig men fortsatt i live, hold han en blodig dvergisk stridsøks av mithral i den ene hånda, og en blodig sylinder av lær, prydet med en gyllen drage. Forvirret og febrisk bjeffet han og hold på å hugge enhver som nærmet han. Men han roet seg kjapt når han hørte stemmene til sine dworgiske klansbrødre. Woden fortalte var bekymret over de dvergiske barna han hadde beskyttet, og roet seg da han ble fortalt at de var i live. Han trakk Argock til seg, og gav han ordre om å levere lærrullen til alvedronningen i Caraheen skogen, før han døde. Gruppen tok med seg kroppen til Woden, nordlendingen, og de kom over ett sett med urutuk økser som hadde falt bak en steinplate. Dette øksesettet var Durgis klansvåpen, og het Solens Sinne og Nattens Vrede.

Når gruppa returnerte til Dunk og Gale, trakk de seg opp til overflaten gjennom de hemmelige pasasjene til fontenen på overflaten. Heller på bakken var sprukket, en bygning var kollapset over en steinfigur. En annen steinkjempe lå over den knuste kroppen til alvekrigeren Eirinn. Med en avkappet arm og med manglene biter, sto den siste steinkjempen livløs ovenfor snøalven Bayal. Bayal hadde blitt knust mellom kjempens digre steinnever og en dvergisk bygning i stein. Hans livløse kropp holdt fortsatt hard om hans to alviske kampkniver. Rhiann hadde blitt knukket over fontenekanten, men pustet svakt fortsatt. Dvergekvinnene drev å kuttet strupen på sovende orke-menn, og hjalp barna og sarcosaneren.

Gruppa samlet seg ved alvekvinnen. Rhiann så veldig svak ut, og det var et under at hun i det hele tatt var i stand til å prate. Hun ba dem om å levere dragebeholderen til alvedronningen, og sa at kampen mot Skyggen var avhengig av den. Så plutselig blåste en kjølig vind gjennom byen og stemmen hennes forandret seg til en kraftig, mektig og vis stemme som sa "Ta beholderen til Caradul... bring beholderen til meg.". Kort etter skiftet de sorte øynene til Rhiann seg, og ble til et sett vakre, emaraldgrønne øyne før hun døde. Gruppen samlet ressurser i byen og på de avdøde, kappet hodet av likene, og brandt Rhiann, Bayal, Erinn, Woden, Dworgefar og den kvinnelige dvergiske helten på begravelsesbål på en fjelltopp i nærheten av byen. En av de dvergiske kvinnene fortalte at hun hadde sett et menneske som beordret orkene under angrepet på byen. Mennesket hadde to store ulver som vakter, og han red på en kraftig hest. Mannen hadde vært ildsint for at orkene ikke hadde funnet alvene, og truet dem på livet om de ikke fant alvene.

Gruppen planla hva de skulle gjøre videre. Dunk var knust, og ønsket å følge kvinnene og barna til nærmeste Durgis gruveby - Sølvåren. De to dworgiske brødrene følte seg forpliktet til å eskortere sine klansbrødre og søstre trygt på den fem dagers veien til Sølvåren, og Grey ønsket å bistå dem på tross for sine skader. Det ble foreslått at Gale og Pale skulle stelle med og våke over Griswold i et hemmelig trygt gjemmested i det omliggende fjellet. Det ble samlet nok mat fra byen til dvergene som skulle til Sølvåren, pluss femten dager med rasjoner for gruppen. Det ble funnet nok armløse ringbrynjer til dem som ønsket dem. Pale tok med hans mesters istrebue og de to alviske kampknivene. Pale tok med et pent pilkogger fra Erinn, samt noen alviske piler fra Caraheen, noe som han også fant en håndfull av på Rhiann. Rhianns alviske kappe, te og tre små sølvkopper. Gruppa så opp på himmelen, og forstod at de ikke hadde mange timer igjen før solnedgang, og dro så for å finne et trygt sted for Griswold å hvile.

Erfaringspoeng Belønning:
Spillerne dreper enkelt og greit den skadde orken. ---> 100XP
Spillerne skaffer informasjon fra orken (avhengig av hvor mye de lærer og hvor flinke de er til å skaffe seg informasjonen). ---> 200-400XP
Spillerne planlegger eller bidrar betraktelig til en alvisk plan som fører til at de dvergiske overlevende blir frigjordt. ---> 400XP
Spillerne bekjemper orkene (gått ut ifra at alvene er opptatt andre steder). ---> 1100XP
Spillerne annskaffer seg dragebeholderen. ---> 200XP
Spillerne bruker tid og ressurser for eskortere de overlevende i sikkerhet. ---> 500XP

Dette innlegget er endre av Dani: 17/09-2012 - 14.17


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#9 Bruker er logget av   Henrik 

  • Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Innlegg: 565
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 17/09-2012 - 14.03

Dani, jeg føler jeg må protestere hvordan du med din rasisme antyder at alle dworger ser like ut for deg! Ferrock gjorde ikke Griswolds situasjon verre; Tvertimot var det han som reddet nordlendingen sitt liv. Det var Argock (Ole) som klemte ut mer blod. Men annet enn dette: Flott referat!
Jeg streeener bort til døren!
0

#10 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 16/11-2012 - 11.30

Weapon Degradation
Weapon get damaged when:
  • Weapon attack fumbles (rolls natural 1), the attacker makes a second attack roll, as if confirming with a critical. If the second attack roll also misses, the weapons hardness is reduced by 1. After weapons hardness is reduced to 0, weapon gets -1HP instead, until destroyed or repaired.
  • Weapon attack misses by 10 or more, the attacker must make a second attack roll as above, or suffer the same consequences as above. Note that this does not stack with the degradation from rolling a fumble (natural 1).
NB: Magical weapons only degrade if victim has a magical weapon, armor or shield with an enchantment bonus greater than attackers weapon. Natural armor counts as having an enchantment bonus equal to +1 per 4 natural armor, round down when checking for weapon defradation.

Armor and Shield Degradation
Armor and shield get damaged when:
  • Attacker confirms a critical hit, after rolling a natural 20 on his attack roll. Then the armors or shields (victims choice) Armor Bonus is reduced by 1, and the Armor Check Penalty increases by 1.
  • Attacker succeeds attack roll by 10 or more, the armor or shield (victims choice) suffers the same consequences as above.
NB: Magical armor or shield only degrade if victim has a magical weapon with an enchantment bonus greater than armor or shields enchantment bonus.

Dette innlegget er endre av Dani: 17/11-2012 - 10.14


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#11 Bruker er logget av   Bronyard 

  • True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 433
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 16/11-2012 - 12.17

Hvis vi har slåss mot noenting med 12 eller mere i AC så er det godt mulig at klubba mi har tatt mere hardness skade.
Stakkars Gray Masterson.

Får håpe at nytt spilleområde fjerner litt av uflaksen. (Hvis ikke så får han godt oppfylle sitt største ønske)


Postet bilde
0

#12 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 16/11-2012 - 12.35

Vi kan si at stridsklubba di bare har tatt 1 hardness skade foreløpig, da jeg selv husker godt når du fumblet mot goblinene. ;)
Det tar uansett en del tid for den å bli ødelagt. Du må fumble eller feile hardt omtrent 15 ganger. XD

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 16/11-2012 - 12.37


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#13 Bruker er logget av   Bronyard 

  • True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 433
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 16/11-2012 - 12.55

Skal jeg være helt ærlig tror jeg hvis vi hadde husket på den regelen: Bommer du med 10 eller mer, så ville jeg potensielt hatt -2 hardness til.. :v
Postet bilde
0

#14 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 16/11-2012 - 13.34

Så da har sikkert golfkøllen din begynt å bøye seg litt! :danse:

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#15 Bruker er logget av   Bronyard 

  • True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 433
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 16/11-2012 - 14.16

Metall har faktisk bare 10 hardness, så hadde vi husket regelen kunne jeg ha vært på 7 hardness.. heldigvis har min Mace Surplusiøse 20 Hp etter det..
Så lenge ingen tenker på hvor enkelt det kunne vært å kappe den i to. :tinfoil:
Postet bilde
0

#16 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 16/11-2012 - 14.48

Hvilket type våpen var det du hadde igjen? Heavy Mace? :?:

I så fall stemmer det. Tar litt tid å ødelegge et så pass stort og tungt våpen i metal (skulle bare mangle). :)

Dette innlegget er endre av Dani: 16/11-2012 - 14.55


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#17 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

  • Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Gruppe: Triumviratet
  • Innlegg: 538
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 18/11-2012 - 22.51

I swing my axe
by: some dwarf

Orcs from the north
i swing my axe

Orcs from the south
i swing my axe

Orcs from the east
i swing my axe

Orcs from the west
i swing my axe

Death comes with them
i swing my axe


my gawd dwarfs are awesome

Postet bilde

Postet bilde
1

#18 Bruker er logget av   Bronyard 

  • True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 433
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 18/11-2012 - 22.52

Great success!
Da har vi herved bannet leiligheten til Dani for spilling(Hvertfall når jeg er med)

Greie rolls, fails and successes her og der, og 8 på HD roll.
Kjempeflotte greier for meg det :D
Fikk til og med stått imot en stor ulv og en Largesize Wolf som var tydelig korruptert av Izrador.
OG Kjøpt nok tid til at vår lille gnomevenn fikk kommet seg til sikkerhet. Splendid!

Good job everyone!
Postet bilde
0

#19 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 19/11-2012 - 07.06

Ja, dere fikk eskortert rundt tyve dvergiske barn og kvinner i sikkerhet.
Nordlendingen, Griswold, overlevde banesår og dødelig syktdom fra orkisk kastespyd.
Dere reddet livet til Wendel Gale som aldri hadde overlevd om dere hjalp han over brue, jaget av en diger ulv.
En gruppe på førti nordlendinger ble matet av dere, samt fikk motet til å flykte videre.
Dere fikk unngått et dødelig bakholdsangrep og fant et gammelt, skjult, dvergiske tilholdsted hvor dere løste gåten og fikk gjemt dere fra horden av orker, varger og troll.

Jeg vil si at det ble stor suksess. Godt jobba folkens!

Erfaringspoeng Belønning: Postet bilde
Heltene eskorterte de dvergiske kvinnene og barna til beste evne mot den dvergiske byen Sølv Åren. ---> 200XP
Heltene velger å tenne bål for å redde de iskalde barna på tross for fare om å bli oppdaget. ---> 150XP
Heltene bekjempet speidergruppen som angrep leirstedet med de dvergiske barn og kvinnene. ---> 400XP

Heltene bekjemper en av de store, korrupte ulvene som jager dem ved Durgis Falls. ---> 500XP

Heltene bekjemper flyktningene. ---> 0XP
Heltene møter flyktningene på vennlig måte, men forlater dem til deres egne ressurser. ---> 100XP
Heltene møter flyktningene på vennlig måte, og gir de nok mat til å greie seg fremover. ---> 650XP
Heltene gir flyktningene sin forsyning med Erethor Te. ---> 250XP
Heltene gir flyktningene den alviske peis-steinen. ---> 350XP

Heltene unngår skyggens karavane. ---> 600XP
For hver orkisk rekrutt heltene dreper. ---> 100XP
For hver orkisk soldat, kjempe eller warg heltene dreper. ---> 200XP

Total XP ---> 2500XP (500XP per spiller)

Kommentar fra DM: Først og fremst må jeg si at det var veldig flott at vi alle kunne spille i dag, på tross for tatoveringsavtaler og noe sykdom. Jeg synes at dere mer og mer begynner å forstå hva Midnight har fokus på - overlevelse, forfølgelse. Personlig synes jeg det er spennende med en en overhengende ondskap som korrupterer alt og alle, og at de som sloss imot, kjemper for livet på en daglig basis. Det er knapt om mat og ressurser, det er fiender over alt og selv motstandere av Skyggen er svært paranoide. Det er tydelig at dere omfavner spillets stemning, og jeg gleder meg til at dere stiger litt i nivåene så vi får se hvordan Covenant Items og Heroic Paths fungerer. Etter gårsdagens spilling må jeg si at man har lært i stor grad at konflikt er risikabelt, og at skade ikke bare forsvinner etter hver konflikt. Personlig så liker jeg dette med at det er farlig å utøve magi eller bære magiske gjenstander. Jeg vil også høre fra dere som spillere hva dere liker og ikke liker med verdenen. Midnight har jeg bare ledet for en annen gruppe før, så jeg vil finne ut hvor godt og hvilken deler av settingen dere andre folk liker i forhold til klassisk d&d.

Dette innlegget er endre av Dani: 19/11-2012 - 09.14


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#20 Bruker er logget av   Bronyard 

  • True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 433
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 19/11-2012 - 10.15

Vis innleggDani sa den 19/11-2012 - 07.06:

Ja, dere fikk eskortert rundt tyve dvergiske barn og kvinner i sikkerhet.
Nordlendingen, Griswold, overlevde banesår og dødelig syktdom fra orkisk kastespyd.
Dere reddet livet til Wendel Gale som aldri hadde overlevd om dere hjalp han over brue, jaget av en diger ulv.
En gruppe på førti nordlendinger ble matet av dere, samt fikk motet til å flykte videre.
Dere fikk unngått et dødelig bakholdsangrep og fant et gammelt, skjult, dvergiske tilholdsted hvor dere løste gåten og fikk gjemt dere fra horden av orker, varger og troll.

Jeg vil si at det ble stor suksess. Godt jobba folkens!

Erfaringspoeng Belønning: Postet bilde
Heltene eskorterte de dvergiske kvinnene og barna til beste evne mot den dvergiske byen Sølv Åren. ---> 200XP
Heltene velger å tenne bål for å redde de iskalde barna på tross for fare om å bli oppdaget. ---> 150XP
Heltene bekjempet speidergruppen som angrep leirstedet med de dvergiske barn og kvinnene. ---> 400XP

Heltene bekjemper en av de store, korrupte ulvene som jager dem ved Durgis Falls. ---> 500XP

Heltene bekjemper flyktningene. ---> 0XP
Heltene møter flyktningene på vennlig måte, men forlater dem til deres egne ressurser. ---> 100XP
Heltene møter flyktningene på vennlig måte, og gir de nok mat til å greie seg fremover. ---> 650XP
Heltene gir flyktningene sin forsyning med Erethor Te. ---> 250XP
Heltene gir flyktningene den alviske peis-steinen. ---> 350XP

Heltene unngår skyggens karavane. ---> 600XP
For hver orkisk rekrutt heltene dreper. ---> 100XP
For hver orkisk soldat, kjempe eller warg heltene dreper. ---> 200XP

Total XP ---> 2500XP (500XP per spiller)

Kommentar fra DM: Først og fremst må jeg si at det var veldig flott at vi alle kunne spille i dag, på tross for tatoveringsavtaler og noe sykdom. Jeg synes at dere mer og mer begynner å forstå hva Midnight har fokus på - overlevelse, forfølgelse. Personlig synes jeg det er spennende med en en overhengende ondskap som korrupterer alt og alle, og at de som sloss imot, kjemper for livet på en daglig basis. Det er knapt om mat og ressurser, det er fiender over alt og selv motstandere av Skyggen er svært paranoide. Det er tydelig at dere omfavner spillets stemning, og jeg gleder meg til at dere stiger litt i nivåene så vi får se hvordan Covenant Items og Heroic Paths fungerer. Etter gårsdagens spilling må jeg si at man har lært i stor grad at konflikt er risikabelt, og at skade ikke bare forsvinner etter hver konflikt. Personlig så liker jeg dette med at det er farlig å utøve magi eller bære magiske gjenstander. Jeg vil også høre fra dere som spillere hva dere liker og ikke liker med verdenen. Midnight har jeg bare ledet for en annen gruppe før, så jeg vil finne ut hvor godt og hvilken deler av settingen dere andre folk liker i forhold til klassisk d&d.



Det bor en grusom ånd i leiligheten din Dani, så, ellers så er jeg helt for å spille mere med de samme karakterene etter denne introen.
Gray Masterson may just survive long enough to reach that high.
Jeg kan prøve å få presset inn en sapposekk eller noe lignende hos meg sånn at vi også har muligheten til å stappe 5spillere+1DM inn der.. Blir trangt rundt bordet, men bør funke.

2 spørsmål jeg har:

1. Hva skjer om en karakter dør?
2. Går det ann å spille Ork i denne intro-kampanjen? jeg syntes jeg husker du sa at Ork var bannet i denne, spesifikt..
Note: Må si jeg elsker å være på "The losing side" i en rollespill kampanje.. Det er nesten litt som å spille i en ond kampanje.!!Postet bilde :lol:/>/>

Dette innlegget er endre av Bronyard: 19/11-2012 - 10.18

Postet bilde
0

#21 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 19/11-2012 - 10.55

Sitat

Det bor en grusom ånd i leiligheten din Dani, så, ellers så er jeg helt for å spille mere med de samme karakterene etter denne introen.

Hehe, ja du rullet ganske mye lavt sist gang vi spilte her. Vi får prøve å unngå å spille hos meg i fremtiden! Postet bilde

Sitat

Jeg kan prøve å få presset inn en sapposekk eller noe lignende hos meg sånn at vi også har muligheten til å stappe 5spillere+1DM inn der.. Blir trangt rundt bordet, men bør funke.

Det hadde vært toppers! Jo flere steder vi kan spille med hele gruppa, jo bedre er det. *tommel opp* Postet bilde

Sitat

Hva skjer om en karakter dør?

Jeg prøver å unngå at det faktisk går så langt at dere dør i introduksjonseventyret, men det er jo noe dere risikerer alikevel. Om dere dør, så får dere lage ny karakter i forhold til regionen/byen/stedet gruppa da befinner seg i.

Sitat

Går det ann å spille Ork i denne intro-kampanjen? jeg syntes jeg husker du sa at Ork var bannet i denne, spesifikt..

Det går ann å spille ork i denne intro-kampanjen. Det er ikke bannet, men heller ikke anbefalt, da dette vil gjøre det vanskeligere for gruppa å komme over ens med andre. Det kan på en side være spennende og utfordrende å spille ork, og av tidligere erfaring fungerte det for den andre gruppa jeg ledet for å ha en slik karakter i gruppa. Postet bilde

Sitat

Note: Må si jeg elsker å være på "The losing side" i en rollespill kampanje.. Det er nesten litt som å spille i en ond kampanje.!!Postet bilde Postet bilde/>/>

Bra å høre! Er enig med deg.

Dette innlegget er endre av Dani: 19/11-2012 - 10.55


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#22 Bruker er logget av   Bronyard 

  • True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 433
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 19/11-2012 - 12.01

Vis innleggDani sa den 19/11-2012 - 10.55:

Sitat

Det bor en grusom ånd i leiligheten din Dani, så, ellers så er jeg helt for å spille mere med de samme karakterene etter denne introen.

Hehe, ja du rullet ganske mye lavt sist gang vi spilte her. Vi får prøve å unngå å spille hos meg i fremtiden! Postet bilde

There is evil afoot i tells ya! :tinfoil:/> :cthulhu:/> :cthulhu:/>



Vis innleggDani sa den 19/11-2012 - 10.55:

Sitat

Hva skjer om en karakter dør?

Jeg prøver å unngå at det faktisk går så langt at dere dør i introduksjonseventyret, men det er jo noe dere risikerer alikevel. Om dere dør, så får dere lage ny karakter i forhold til regionen/byen/stedet gruppa da befinner seg i.

Your aligment has changed to Chaotic good. (Min mening er at alle DM'er bør være Neutral, selv om jeg selv føler meg mere Chaotic Neutral. :D

Vis innleggDani sa den 19/11-2012 - 10.55:

Sitat

Note: Må si jeg elsker å være på "The losing side" i en rollespill kampanje.. Det er nesten litt som å spille i en ond kampanje.!!Postet bilde Postet bilde/>/>

Bra å høre! Er enig med deg.

Det kan hende at jeg får fram en litt cheesy oneshot neste år en gang på våren eller noe sånt.. må først komme meg inn i Lair of the Ice Queen.. Som jeg håper blir ferdig i desember..
Postet bilde
0

#23 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 19/11-2012 - 12.37

Sitat

Your aligment has changed to Chaotic good. (Min mening er at alle DM'er bør være Neutral, selv om jeg selv føler meg mere Chaotic Neutral. Postet bilde

Jeg mener bestemt at jeg spiller "på lag" med spillerne. Etter min mening, så er spillederen en person som skal flette inn handlinger utført (på godt og vondt), karakter konseptene, spillernes interesseområder og eventyr inn i en stor, fantastisk historie som alle deltakere vil huske. Derfor gjør jeg mitt beste å tilpasse eventyret etter spillerne, i stedet for den andre veien. Vi spiller jo alle for å ha det morro, selv i gode og vonde stunder? ^^

Det er mange som liker å være/ha spilledere som er nøytrale dommere, som presenterer et eventyr og gir spillerne valgmuligheter, og eventyret og dets detaljer allerede er hugget i stein. Slik hardfør spilling er utfordrende, men har en tendens til å for lite dynamisk i forhold til spillerne og deres karakterer. Men det er vel smak og behag. Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 19/11-2012 - 12.37


Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#24 Bruker er logget av   Dane_VII 

  • danske pølse
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 52
  • Ble medlem: 12/04-12
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scenetekniker
  • Sted:Strømmen
  • Interesser:Pen n' Paper
    PC-gaming
    Manga n' Anime
    Magic the Gathering
    Brettspill
  • Navn:Mikkel Leo Enrico Lund Molberg

Postet 20/11-2012 - 03.13

Takk for game på søndag gutta! Ser allerede frem til neste gang. Postet bilde
Har en rask skisse av Mr. Nix her Postet bilde

Bare å si ifra om jeg skal skisse opp karakterer/items osv. Så skal jeg gi det et rask forsøk!

Postet bilde

'Say Jar Jar Binks is an abomination. Say it!'
~Wade 'Deadpool' Wilson
1

#25 Bruker er logget av   Henrik 

  • Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Innlegg: 565
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 20/11-2012 - 16.03

Jeg setter gjerne pris på å se hvordan du ser for deg brødrene Dworg. Alltid gøy å se hvordan andre sine bilder skiller seg fra mine egne mentale.
Jeg streeener bort til døren!
0

#26 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

  • for mye
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 275
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 20/11-2012 - 17.02

Hadde vært kult å se min figur også:) Barske vikingen!
0

#27 Bruker er logget av   Dane_VII 

  • danske pølse
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 52
  • Ble medlem: 12/04-12
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scenetekniker
  • Sted:Strømmen
  • Interesser:Pen n' Paper
    PC-gaming
    Manga n' Anime
    Magic the Gathering
    Brettspill
  • Navn:Mikkel Leo Enrico Lund Molberg

Postet 21/11-2012 - 02.03

Litt nette beskrivelser på PM gutta! Så skal jeg se hva jeg kan få gjort! ;D
'Say Jar Jar Binks is an abomination. Say it!'
~Wade 'Deadpool' Wilson
0

#28 Bruker er logget av   Bronyard 

  • True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 433
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 17/01-2013 - 11.27

Vi får inderlig håpe at dvergene har bygget en annen utgang(eller fire) fra dette lille skjulestedet deres.

Jeg har ikke tenkt til å gå ut for å sloss mot Legatten og hans legioner, og hans udødelige beist.
Nei takk, jeg blir inne i "I swing my axe shelteret" for en god natts søvn hvis mulig, og for så å rømme videre til elven for å rafte nedover.
(Profession: Sailer anyone?)


Postet bilde
0

#29 Bruker er logget av   Dani 

  • Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 1315
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 17/01-2013 - 11.44

Vis innleggBronyard sa den 17/01-2013 - 11.27:

Vi får inderlig håpe at dvergene har bygget en annen utgang(eller fire) fra dette lille skjulestedet deres.

Jeg har ikke tenkt til å gå ut for å sloss mot Legatten og hans legioner, og hans udødelige beist.
Nei takk, jeg blir inne i "I swing my axe shelteret" for en god natts søvn hvis mulig, og for så å rømme videre til elven for å rafte nedover.
(Profession: Sailer anyone?)

Høres ut som en god plan. For da inderlig håpe at dere ikke fant veien inn i et gammelt dvergisk gravkammer hvor en horde av vandøde venter dere. XD

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#30 Bruker er logget av   Bronyard 

  • True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 433
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 17/01-2013 - 12.04

Vis innleggDani sa den 17/01-2013 - 11.44:

Høres ut som en god plan. For da inderlig håpe at dere ikke fant veien inn i et gammelt dvergisk gravkammer hvor en horde av vandøde venter dere. XD/>/>/>



Horde? neida.. 4-5 stk et sted med en dør et annet sted i nærheten som sier: ikke bråk/åpne denne? Siden det er Midnight tipper jeg: Ja.


Edit:
Ingen undeads altså, bare en 10 stk Orker og en gigantisk Insektoidisk invertebratisk skapning.
Great fun!

Dette innlegget er endre av Bronyard: 25/01-2013 - 15.07

Postet bilde
0

#31 Bruker er logget av   Dane_VII 

  • danske pølse
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Innlegg: 52
  • Ble medlem: 12/04-12
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scenetekniker
  • Sted:Strømmen
  • Interesser:Pen n' Paper
    PC-gaming
    Manga n' Anime
    Magic the Gathering
    Brettspill
  • Navn:Mikkel Leo Enrico Lund Molberg

Postet 13/07-2013 - 09.48

Spille igjen snart? :D/>
'Say Jar Jar Binks is an abomination. Say it!'
~Wade 'Deadpool' Wilson
0

Del dette emnet:


Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere