Skedsmokorset Spillforening: Halloween-Ravenloft: Nattens barn - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Halloween-Ravenloft: Nattens barn Stem! Stem! Gi emnet karakter -----

Avstemning: Hvilket eventyr skal jeg lede på Halloween?

Dette er en offentlig avstemning. Andre medlemmer kan se hva du har stemt på

Ja, hvilket eventyr frister?

Du kan ikke se resultatet før du har stemt. Logg inn og stem for å se resultatet av avstemingen.
Stem Gjester kan ikke stemme

#1 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 26/10-2012 - 12.32

Hei!

Tenke jeg skulle lede noe en-sessions Ravenloft (D&D med gotisk, mystisk og horror-tema). 5 spillere, kunnskap til D&D-reglene kreves (sorry, men blir ikke tid til å forklare regler, bare setting). Påmelding skjer ved svar til denne tråden.

MEN! Selv om du ikke vil være med, kan du hjelpe til å avgjøre hva som skal ledes? Jeg har en bok med ti små eventyr som alle dreier seg rundt et bestemt tema (hvilket sier jeg selvsagt ikke). Jeg har faktisk ikke tenkt å lese dem grundig selv enda. Før søndag klokken 20 vil det være mulig å stemme, bare basert på eventyrets navn, hvilken level spillerne vil være i og hvilket domain i Ravenloft eventyret foregår i. Når dere har gjordt valget vil dere få mer info om setting og hva slags karakterer dere kan være. Man kan stemme på fler alternativer. Om flere alternativer får like mange stemmer velger jeg det jeg liker best.

For å hjelpe dere å stemme får dere litt grunninfo om domains her (I Ravenloft har de forskjellige landene vidt forskjellige kulturer, landskap og teknologi-nivåer, og de er ofte adskilt av ugjennomtrengelig tåke som utgjør verdens grenser):

Har'Akir: Ørken. Tenk det Gamle Egypt lenge etter dets storhetstid. Det finnes en eneste landsby der folk lever, resten av landet er ubeboelig ørken der restene etter de gamle faraoenes praktfulle riker fins som ruiner og pyramider. Bronsealder-teknologi. Styrt av prester som tilber de gamle gudene som Ra og Osiris).

Hazlan: Slettelandskap og fjell, været grenser mellom middelhavsklima og Midtøsten-klima. En diger slavekaste (Rashemani) som blir styrt av den rike herskerkasten (Mulan). Folket blir holdt i sjakk av Lovgiverens kirke. Middelalder-teknologi (som i vanlig D&D) Også verdt å nevne at alle snakker dansk (faktisk!). Eneherskeren er Hazlik, den Røde Trollmannen.

Nova Vaasa: Tempererte åser, sletter, skoger. Øst-Europa. Rike adelige og ekstrem fattigdom og kriminalitet ellers. Prins Othmar Bolshnik hersker med jernhånd og Lovgiveres kirke i ryggen.
Middelalder-teknologi. De prater dansk her og.

Darkon: Tempererte sletter, daler, åser og skoger. Ligner mest på den generiske fantasy-setting, her det finnes flest raser utover mennesker og minst rasisme. Azalin Rex, trollmannskongen, sitter på toppen av en solid føydalpyramide og styrer med en jernneve i en silkehanske. Senmiddelalder-teknologi (litt mer avansert enn vanlig D&D).

Dementlieu: Overklasse-Frankrike, varmt kystlandskap. Sosial klatring og politisk spill er vanligere enn eventyring i huler og slakting av monstre. Renessanse-Teknologi (Guns! Guns!). Fyrst Guvernøren styrer landets affærer ved hjelp av det Strålende Rådet, der kun de mest innflytelsesrike personer sitter.

Lamordia: Temperert ås- og fjellandskap (Alpene). Mange små landsbyer spredt omkring, aristokrater på toppen men folkevalgte i de lokale styrene. Lamordianerne er smarte, rasjonelle folk som holder vitenskap og kunnskap som livets høyeste idealer. De er ekstremt lite overtroiske, og noen går så langt som å hevde at magi ikke fins. Renessanse-teknologi.

Liffe: En stor øy i Natthavet. Rustik idyll, bondelandskap der musikk spiller en viktig rolle i det daglige liv. Baron Aftensang er kjent som øyas fremste skald. Senmiddelalder.

Borca: Penger er alt. Renessansens Nord-Italia der gift dukker opp like ofte som ord i de innfløkte maktspillene mens bøndene slaver og sliter og får hvert eneste øre de tjener tynet ut av utallige skatter og avgifter. Språket er selvsagt italiensk.

Så hva venter du på? Meld deg på! Stem! Frist til Søndag klokka åtte!

Dette innlegget er endre av Storhertug Aslak: 26/10-2012 - 12.33

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

#2 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 26/10-2012 - 12.39

Trodde nesten du ikke ville ta onsdagen :)

Avgitt min stemme, jeg sparer min innmelding til senere..
Gir plass til de nyere medlemmer i D&D etc..

Postet bilde
0

#3 Bruker er logget av   Susanne 

• Streiting
  • Ble medlem: 06/08-09
  • Kjønn:Kvinne
  • Yrke: Lat på profesjonelt nivå
  • Sted:Oslo
  • Interesser:Fantasy, sci fi, tegneserier, media.

Postet 26/10-2012 - 13.06

Jeg vil gjerne være med, om det blir plass.
0

#4 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 26/10-2012 - 13.57

Jeg gir mine stemmer til Danmark-ene. Lav level og dansk? Høres bra ut. Stiller meg avventende angående å bli med, har en oblig som skal inn den første.
Jeg streeener bort til døren!
0

#5 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 26/10-2012 - 14.56

Avgitt stemme.

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#6 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 29/10-2012 - 21.46

Beklager å måtte si dette, men jeg kom på at jeg allerede er lovet bort til Halloween et annet sted. Blir dermed dessverre ingen Halloween-spesial fra meg i år =(

Sorry.
"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

#7 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 30/10-2012 - 07.09

Vis innleggStorhertug Aslak sa den 29/10-2012 - 21.46:

Beklager å måtte si dette, men jeg kom på at jeg allerede er lovet bort til Halloween et annet sted. Blir dermed dessverre ingen Halloween-spesial fra meg i år =(

Sorry.

Det er tanken som teller. Takk som prøvde Aslak. Må du fortsatt ha en fortreffelig Halloween og en flott onsdag. :danse:

NB: Pass på, det er glatt på veiene for tiden... is... :cop:

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#8 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 30/10-2012 - 11.04

Vis innleggDani sa den 30/10-2012 - 07.09:

Vis innleggStorhertug Aslak sa den 29/10-2012 - 21.46:

Sorry.

Det er tanken som teller. Takk som prøvde Aslak. Må du fortsatt ha en fortreffelig Halloween og en flott onsdag. :danse:

NB: Pass på, det er glatt på veiene for tiden... is... :cop:

Is.. På veiene..
Is.. som i Isdronningen... :roll:
Postet bilde
0

Del dette emnet:

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere