Skedsmokorset Spillforening: Shattered Gates of Slaughtergarde - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

• 3 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Shattered Gates of Slaughtergarde Gi emnet karakter -----

#101 Bruker er logget av   Lausungen 

• Big Beardy Bear
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 02/02-12
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Leirsund
  • Navn:Jens

Postet 03/02-2013 - 01.31

Tror nesten det blir improved initiative. Kan bli gøy å starte combat med å legge et fint teppe av røtter som holder fast alt og alle.
If you must choose between two evils, pick the one you haven't tried before.
0

#102 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 04/02-2013 - 09.02

God morgen folkens. :)

Til informasjon til DM og medspillere: Bare sånn dere alle er klar over det, så er det min intensjon å spille en kranglete og fanatisk Helmitt. Jeg tenkte i utgangspunktet å spille en Paladin-inspirert kriger, som skulle være i så mange gråsoner at han aldri kunne beholdt en eventuel paladin statusen. Tenkte rent rollespillmessig at det ofte er mer interessant å ha karakterer som har ulike synspunkt på ting, forran det at alle er happy-go-lucky samarbeidsvillige karakterer. Selvsagt vil jeg ikke la denne uenigheten gå ut over karakterens rolle og støttespill i konflikter, da hadde vært direkte destruktivt (noe som ikke er min motivasjon). Rollen er noe trangsynt og paranoid, og hans tendens med å kommunisere med skremsel kan gjøre det vanskelig for andre å nå frem til han. Det skal nevnes at om folk faktisk gir det noen faktiske forsøk, vil han ikke forsette å avvise dem. :teacher:/>

Det er viktig å nevne at jeg ikke har intensjon å hele tiden være en bitchy karakter som folk synes ødelegger for rollespillet. Gi gjerne beskjed om dere ønsker at jeg skal tone ned aggressiviteten og fanatismen - jeg gjør det så gjerne. Om dere bare vil jeg skal fortsette så gjør jeg det. Jeg skal ikke ødelegge for gruppa, bare skape litt kontrast i rollespillingen. Bare så det er sagt, så kommer jeg aldri til å gå så langt at rollen min forlater gruppen eller at jeg angriper noen i den. XD/>

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#103 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 04/02-2013 - 10.22

Vis innleggDani sa den 04/02-2013 - 09.02:

God morgen folkens. :)/>

Til informasjon til DM og medspillere: Bare sånn dere alle er klar over det, så er det min intensjon å spille en kranglete og fanatisk Helmitt. Jeg tenkte i utgangspunktet å spille en Paladin-inspirert kriger, som skulle være i så mange gråsoner at han aldri kunne beholdt en eventuel paladin statusen. Tenkte rent rollespillmessig at det ofte er mer interessant å ha karakterer som har ulike synspunkt på ting, forran det at alle er happy-go-lucky samarbeidsvillige karakterer. Selvsagt vil jeg ikke la denne uenigheten gå ut over karakterens rolle og støttespill i konflikter, da hadde vært direkte destruktivt (noe som ikke er min motivasjon). Rollen er noe trangsynt og paranoid, og hans tendens med å kommunisere med skremsel kan gjøre det vanskelig for andre å nå frem til han. Det skal nevnes at om folk faktisk gir det noen faktiske forsøk, vil han ikke forsette å avvise dem. :teacher:/>/>

Det er viktig å nevne at jeg ikke har intensjon å hele tiden være en bitchy karakter som folk synes ødelegger for rollespillet. Gi gjerne beskjed om dere ønsker at jeg skal tone ned aggressiviteten og fanatismen - jeg gjør det så gjerne. Om dere bare vil jeg skal fortsette så gjør jeg det. Jeg skal ikke ødelegge for gruppa, bare skape litt kontrast i rollespillingen. Bare så det er sagt, så kommer jeg aldri til å gå så langt at rollen min forlater gruppen eller at jeg angriper noen i den. XD/>/>

Bare vent, snart så får du deg en skikkelig laps av Grommash.

Jeg nyter det meste, rasismen, paranoiaen..
Det med at du ville drepe svimeslåtte dr(A)ows var borderline så Grommash ville kastet seg over deg.
Men, great fun, bare hold deg til å skyte på fiendene :)

( http://en.wikipedia....ons_%26_Dragons) 2 Citations for DR(A)OW vs 1 for din Drove)
Postet bilde
1

#104 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 04/02-2013 - 10.45

Sitat

Jeg nyter det meste, rasismen, paranoiaen..
Det med at du ville drepe svimeslåtte dr(A)ows var borderline så Grommash ville kastet seg over deg.
Men, great fun, bare hold deg til å skyte på fiendene Postet bilde
Jeg foreslår at du gjør det på en av følgende måter:
  • Du fluff-wise slår Blacktower ut/ned for å sette han på plass (ingen kast nødvendig).'
  • Du stopper Blacktower før han faktisk skal henrette dem, og truer med bank e.l. (Skal selvsagt stoppe før jeg får henrettet dem).
  • DM Ole forbereder seg på hvordan han ønsker å håndtere slik situasjoner.
Uansett foreslår jeg at vi ikke går inn i en klassisk D&D kamp med initiativ-kast og angrepsrull. Tror det er mye bedre å rollespille ut slike situasjoner enn å bruke tid på faktisk kamp.

Sitat

( http://en.wikipedia....ons_%26_Dragons) 2 Citations for DR(A)OW vs 1 for din Drove) --> " The drow (/ˈdr/[1][2] or /ˈdr/)[3] "
Ser ut til at det kan uttales på begge måter. [img]http://forum.sksf.no/public/style_emoticons/default/XD/>.gif[/img]/>.gif" />/>.gif" />/>
Postet bilde Postet bilde Postet bilde Postet bilde Postet bilde Postet bilde Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 04/02-2013 - 10.51
Grunn til endring: Måtte bare være litt barnselig på slutten der.

-D20
0

#105 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 05/02-2013 - 09.54

Vis innleggDani sa den 04/02-2013 - 10.45:

Ser ut til at det kan uttales på begge måter. XD
Postet bilde Postet bilde Postet bilde Postet bilde Postet bilde Postet bilde Postet bilde

Heres whats gonna solve all our differences.

Drow as in Bow.

Postet bilde
Postet bilde
0

#106 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 06/02-2013 - 12.48

Vis innleggBronyard sa den 05/02-2013 - 09.54:

Vis innleggDani sa den 04/02-2013 - 10.45:

Ser ut til at det kan uttales på begge måter. XD/>.gif" />/>.gif" />

Heres whats gonna solve all our differences.

Drow as in Bow.

Postet bilde

Vel, wikien sier noe annet... ironisk nok var det du selv som la ut den kilden. Selv eid er vel eid. Postet bilde/>

Teknisk sett så er ville en mer riktig referanse vær CROSSBOW og ikke BOW når det gjelder drow... Do you'r research good sir. Postet bilde/>

Og jeg liker at du bruker et ord som kan bety og uttales på flere måter. BOW som i å bukke eller bøye seg. BOW som i sløyfe. BOW som i bue. BOW som i fiolinbue. BOW som i forstavn på en båt.

Dette innlegget er endre av Dani: 06/02-2013 - 13.10

-D20
0

#107 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 06/02-2013 - 13.02

Vis innleggDani sa den 06/02-2013 - 12.48:

Vis innleggBronyard sa den 05/02-2013 - 09.54:

Drow as in Bow.

Vel, wikien sier noe annet... ironisk nok var det du selv som la ut den kilden. Selv eid er vel eid. Postet bilde/>

Teknisk sett så er ville en mer riktig referanse vær CROSSBOW og ikke BOW når det gjelder drow... Do you'r research good sir. :teacher:/>/>

Jeg må si jeg falt litt ut.
Wikien ga 2 citations for DRAOW pronounciation.
og 1 for DROUGH pronounciation.
Jeg står for min foreslåtte pronounciation siden jeg så at denne uttalelsen hadde også blitt brukt i faktiske spill med real voice-acting.
DR-A-OW.

Spillere flest driver å krangler om dette leste jeg.. så det er utbredt.

Drow as in Bow.
Postet bilde
0

#108 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 06/02-2013 - 13.35

Om dere titter på lenken her, ser man en wiki side om Drow (Dungeons and Dragons).
Helt i starten på lenken nevnt over, står følgende "The drow (/ˈdr/ or /ˈdr/) or dark elves are a generally evil, dark-skinned subrace of elves in the Dungeons & Dragons fantasy roleplaying game "
Når man kikker på denne lenken her så kan man se hvordan man uttaler ˈdr/ og /ˈdr/. Men jeg siterer igjen for enkelhetens skyld. ;)/>

Sitat

aʊ MOUTH, loud, foul, down, how
Som dere forsår, så er dette det Steffen snakker om, å uttale ordet "drAo". Noe som han selv gjør.

Sitat

oʊ GOAT, code, foal, bone, go
Men om dere ser på den andre måten å uttale drow på, så blir det uttalt "dråo". Noe jeg selv gjør.
Ergo, med mindre noen kan dra frem noen mer pålitelige kilder rundt uttalesen av drow, ser det ut til at jeg bare kan fortsette å uttale det slik jeg gjør. Happy times! :D/>

-D20
0

#109 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 06/02-2013 - 14.23

Hvordan stacker spill opp som kilder? For dersom du hører på hvordan drowsene snakker i Baldurs Gate 2: Sgadow of Amn, så vil du høre dem si "The drow rules supreme!" hvor "ow" i "drow" uttaler som "now", aka som "drown", men uten n.

Så vidt jeg vet uttaler de det likt i Menzoberranzan.

Fra Races of Faerun, side 35, under History, tredje avsnitt: ""They became known as the dhaeraow (the elven word for traitor), and over the centuries this word has since given them the name by which they are known: drow"
Jeg peker her på siste del av dhaeraow, nemlig raow, som uttales som i now. Da drow kommer fra dette, vil jeg påstå at drow uttales som now.

Siste forsøk på bevis: Skotske Trow eller drow. Så vidt jeg kan finne er det dette drow opprinnelig har hentet sin inspirasjon fra, og om vi ser på denne linken ser vi at den phonetiske skrivemåten er [trʌu]. Som støtter mitt argument.

Q.E.D: Drow uttales som now.
Jeg streeener bort til døren!
0

#110 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 06/02-2013 - 21.33

Greit. Bare for å ende denne drow uenigheten på feil sted av forumet. Steffen, du vinner. Det ser ut at i drow uttales o'en som a. :wow:/>
Siden da dette temaet nå har nådd enden, så får du kose deg med denne. :nisse:/>

Postet bilde

-D20
0

#111 Bruker er logget av   Lausungen 

• Big Beardy Bear
  • Ble medlem: 02/02-12
  • Sted:Leirsund
  • Navn:Jens

Postet 10/02-2013 - 16.12

"Books belong to their readers and words belong to their speakers."

Uttal det som dere føler for.
If you must choose between two evils, pick the one you haven't tried before.
0

#112 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 10/02-2013 - 20.18

Altså, så vant jeg.
(Din uttalelse om words er void jens. Bow og B(a)ow er fint eksempel hvorfor)

Men Ole, xp?
Postet bilde
0

#113 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 10/02-2013 - 22.31

riktig xp skal vi se...

kamp:
Bruntalgoik & hyena + hobgob 750xp
x2 surrinak halv-drow vakter 600xp
drow ridder og ride øgla 1500xp
x3 øgler (flyktet) 900xp
drow kvinnene 1200xp
rotte hybrider (husker ikke hvem som tok de) 1200xp

felle:
for å ta skade i brann fella 900xp

rollespill:

100xp (til alle)

jeg likker hvordan gruppa jobber sammen alle hater alle, men kan samarbeide (noe)
om det holder seg på dette nivået så det ikke blir ingame fighting og dere kan jobbe sammen som en gruppe synes jeg er kult, når det gjelder zugzug og MK dere får xp fordi dere var villige til å... ekspremetere med det mystiske "vannet"

totalt:
950 (dani og zug'zug var ikke med i første kamp)
1137,5 (resten)
1200xp (fordelt på de som banka rotte folka)

Dette innlegget er endre av Ole von der Fossheim: 10/02-2013 - 22.46

Postet bilde
0

#114 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 12/02-2013 - 20.23

Var vel jeg, Dani og Jens som slåss mot var-rottene om jeg ikke tar feil Så om ting er fordel i forhold til det, blir det vel

Zug-zug: 950 xp
Lars: 1137,5 xp
Steffen: 1137,5 xp
Jens: 1537,5 xp
Dani: 1350 xp
Henrik: 1537,5 xp

Jeg regner meg da frem til at jeg har et total på 4450 xp, aka litt over halveis mellom level 3 og 4. Høres det noenlunde riktig ut i forhold til hvor manualen sier vi skal ligge level-messig?
Jeg streeener bort til døren!
0

#115 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 13/02-2013 - 09.22

Jeg sier hardbarket som jeg er, Lets GO!
Om vi er litt høyere level så får vi tøffe videre.
Dette stedet er ikke et sted man stopper for å sove!
Om magen til Grommash rumler så er ikke det noe å bry seg om (Et tegn på fare)
Han sier; Me Hungry! Let us finish this dungeon fast!
Postet bilde
0

#116 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 11/06-2013 - 09.12

Når blir neste session med Slaughtergardes gates of Murdershattered?

Postet bilde
0

#117 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 11/06-2013 - 20.22

vi kan snakke om det i morgen ;)