Skedsmokorset Spillforening: Iron Kingdoms - Witchfire Triology - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

• 2 Sider +
  • 1
  • 2
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Iron Kingdoms - Witchfire Triology En kampanje for å utforske det nye Iron Kingdoms rollespillet. Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 13/12-2012 - 10.35

Postet bilde
Velkommen til Iron Kingdoms. Et klassisk rollespillet som omhandler en fantasiverden hvor magi møter steampunk-maskineri. Spillet bruker det enkle 2D6-systemet, basert på miniatyrspillet Warmachine. Det blir lagt vekt på taktikk gjennom bruk av enkle, utklippbare miniatyrer plassert på et kart. Man spiller en alv, dverg, oggrun, troll, gobber eller menneske fra Immoren under en industriell revolusjon. Karakterene er en sammensatt gruppe som tilhører en av de store nasjonene på kontinentet, eller jobber selvstendig med egne mål. Variasjonsmulighetene for karakterene man spiller er enorme, og Privateer Press har utført en grundig jobb med å skape et vellaget rollespill med bøker med utrolig pene bilder. Jeg ønsker derfor å lede en kampanje med Iron Kingdoms for fire(-ish) interesserte spillere. Vi kommer da til å teste spillet skikkelig for å sjekke hvor godt systemet holder i lengden!

Spill: Iron Kingdoms (2D6)
Spilleder: Dani
Sted: Hos leder, deltakere eller på Hyperions møterom
Krav til Spillere: Lage en karakter som er en ressurs for gruppa; prøve å skape forskjellige karakterer
Min./Max spillre per spilling: Min. 3, maximum 4(-ish).
Karaktermuligheter: Valgfri rase, erketype, klasser for å lage en basisk helt med hovedboka
Progresjon: Minieventyr hvor man utvikler seg etter hvert fullført episode og som henger sammen i med en rød tråd.
Antall Spillere: 4-ish. Fint med en innbytter eller to som er inneforstått med at de ikke kan være med hver gang.

Jeg tenker at de som har mulighet kan møtes hos meg på lørdag, eller på en senere dato det passer, for å kartlegge kampanjen og lage karakterer samt tilknyttning for gruppa. I går fikk vi testet det ferdiglagde mini-eventyret fra Privateer Press sine hjemmesider. Med svært gode tilbakemeldinger fra de fire spillerne som deltok, kaster jeg bort min egen skepsis til rollespill med slikt fokus på miniatyrer som virkemiddel. Sytemet er enkelt nok å lære, men alikevel avansert nok til at det har litt dybde. Dette spillet skal jeg virkelig gi en real sjanse! Postet bilde/>

Dette innlegget er endre av Dani: 13/12-2012 - 12.17

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#2 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 13/12-2012 - 12.18

Ja!!!!
Postet bilde
0

#3 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 13/12-2012 - 12.44

Hehe. Gleder meg selv tilå få spilt en Gobber - Skilled - Field Mechanic/Explorer. Postet bilde/>

Fant forsåvidt ut etter litt lesing i boka at Order of the Golden Chalice var de som en gang i tiden hadde monopol på krutt til skytevåpen og slikt. Så det var og er nok fortsatt en mektig orden. Postet bilde/>

Dette innlegget er endre av Dani: 13/12-2012 - 15.00

-D20
0

#4 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 13/12-2012 - 13.38

Jeg må nesten se an, tenker jeg kommer til å an ålreit mengde med fritid på nyåret.

Syntes dette er interessant og spennende...

Angående Order of the Golden Crucible så så jeg for meg at de var en større "villain-cult"..
Så for meg det pga Eilish sin bakgrunnshistorie. Sikkert også noe med hat for magikere eller noe sånt.

Dette innlegget er endre av Bronyard: 13/12-2012 - 13.39

Postet bilde
0

#5 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 13/12-2012 - 13.49

Vis innleggBronyard sa den 13/12-2012 - 13.38:

Angående Order of the Golden Crucible så så jeg for meg at de var en større "villain-cult"..
Så for meg det pga Eilish sin bakgrunnshistorie. Sikkert også noe med hat for magikere eller noe sånt.

Nå skal jeg ikke uttale meg med hundre prosent sikkerhet, men de virker relativt alright. Litt sånn strenk paladin-ish orden har jeg fått inntrykk av. De ser ut til å lage en del magiske og mekaniske ting som krutt, skytevåpen, runeplater og mekaniske våpen.

Mekaniske våpen: Man trenger tre komponenter
  • Housing: Gjenstanden det gjelder (f.eks. et sverd).
  • Charge: Drivstoff for effekten (f.eks. et elektrisk/alkjemisk/magisk batteri/drivstoff/komponent som settes i skaftet til sverdet).
  • Runeplate: Som bruker charges for å skape en magisk/mekanisk/alkjemisk effekt (f.eks. runedekket flate langs sverdet som bruker charges for å skape elekrisk ladd, syre-/flamme kledd, sverd).

Fant også bilde av Cygnar byvaktene...

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 13/12-2012 - 14.02

-D20
0

#6 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 13/12-2012 - 15.31

Har ikke tid på lørdag til noe som helst, for mye å gjøre andre steder.
Jeg streeener bort til døren!
0

#7 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 13/12-2012 - 15.55

Jeg spiller vel Trollkin, veldig kult at de fikk revitalize som race feat.
0

#8 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 14/12-2012 - 13.55

Iron Kingdoms - Kampanje: Skyggespilleren
Spillere: Ole, Steffen, Zug-Zug, Aslak, Jens, ...
Sted: I kongeriket Cygnar, på grensen med Khador
Organisasjon: [Ukjent]
Elementer: Strid, diplomati, etterforskning, magi, mekanikk, alkjemi, troll, Cygnar vs Khador, strategi, ca. 75% landlig omgivelser | 25% bymiljø. 75% bymiljø, etterforsking, utforsking, magi, hekseri, historie.

Postet bilde

GM-Notat: Nå har jeg laget oversikt til 4-5 mini-eventyr som henger sammen i en kampanje. Blir spennende å prøve ut dette spillet skikkelig. Flott om de som ønsker å være med gir beskjed om det. Jeg anbefaler dere å spille forskjellige type roller så vi får litt forskjellig i gruppa som komplimenterer hverandre. Under "elementer" står det sentrale elementer som omhandler kampanjen, til nytte for dere som skal lage karakterer.
Basert på Hekseild Triologien!

Ellers gleder jeg meg til å se hva der lager av karakterer! Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 02/01-2013 - 17.59

-D20
0

#9 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 14/12-2012 - 15.07

Vis innleggDani sa den 14/12-2012 - 13.55:

Iron Kingdoms - Kampanje: Skyggespilleren
Postet bilde

Dette innlegget er endre av Bronyard: 14/12-2012 - 15.08

Postet bilde
0

#10 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 14/12-2012 - 17.14

jeg er med.

ps: fy batman det er den orginale som er kul.
Postet bilde
0

#11 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 16/12-2012 - 13.53

Jeg tror jeg sikter meg opp til en Gunmage.
Min andre career kan gå imot field mechanic, arcanist, priest, duelist, pistoleer..
Alt høres awesome ut.
Postet bilde
0

#12 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 16/12-2012 - 14.39

duelist, pistoleer, rifle man, alkemist, thief og cutthroat virker awesome.
er det murlig med en kombinasjon av alle?:lol:/>
Postet bilde
0

#13 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 16/12-2012 - 15.03

Skal få laget figur snart ish:) Eller har vi en felles runde med det?
0

#14 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 16/12-2012 - 15.30

Sitat

Skal få laget figur snart ish:) Eller har vi en felles runde med det?
Sansynligvis ikke. Når dere har boka, er det pice of cake å lage rolle.

Sitat

Jeg tror jeg sikter meg opp til en Gunmage.
Min andre career kan gå imot field mechanic, arcanist, priest, duelist, pistoleer..
Alt høres awesome ut.
Kult. Det som er viktig, er at dere alle velger hver deres Archtype. Omdere har en lik classe, er det ingen problem.

Sitat

duelist, pistoleer, rifle man, alkemist, thief og cutthroat virker awesome.
er det murlig med en kombinasjon av alle?Postet bilde/>
Har ikke sett nøye på multiclassings muligheter. Du får holde deg til to fåreløpig, så skal jeg sjekke i boka.

-D20
0

#15 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 16/12-2012 - 15.31

tror jeg blir skilled
Postet bilde
0

#16 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 16/12-2012 - 22.25

Vil helst ikke ha mer enn en karakter med en Jack. ;)

-D20
0

#17 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 16/12-2012 - 23.57

Jeg sikter meg inn som:

Race: Iosan! (Elf)
Archetype: Gifted!
Careers: Gunmage and Pistoleer!

I armored Trenchcoat og hatt?
Postet bilde
Ja TAKK! :D

Dette innlegget er endre av Bronyard: 16/12-2012 - 23.58

Postet bilde
0

#18 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 17/12-2012 - 10.42

God morgen folkens. Det er nå en ting jeg vil dere skal tenke på når dere lager karakter, og det er hvilken type gruppe dere er. Ut ifra hvilke type gruppe dere er, får dere ulike fordeler, men det finnes også krav som karakterene må tilfredsstille. Her er de forskjellige gruppene dere kan velge. Postet bilde

Arkansk Orden :science:/>
Gruppen tilhører ett av de mange arkaniske eller esoterisk vitenskaplige lauger eller ordener. Gruppa kan være en liten divisjon av et større lauge eller orden. Alternativt kan de ha dannet en liten orden selv.
Krav: Gruppa må inkludere minst en karakter med Gifted erketypen. De karakterene som har valgt å være Gifted har fullt medlemmer i organisasjonen, med lik stemmerett i under lorganisasjonens avstemninger. Gruppa kan selv velge hvem som er lederen blant dem. Ikke-magikere regnes blir regnes som vakter og dyktige eksperter i ordenens tjeneste.
Fordeler: Gruppa starter med tilgang til et bygg fra ordenen eller lauget. Dette inkluderer tjeneste kvarter, stall, kjøkken, hovedhall, møterom, medlemmenes værelser, gjesterom, et arkansk bibliotek og et alkjemisk laboratorium. Alle medlemmer får økt ferdigheten Lore (Arcane) med ett nivå og betrakter den som en yrkes ferdighet, uavhengig av klassenes utvalgte ferdigheter. Alle medlemmene med Gifted erketypen får i tillegg evnen Arcane Scholar. Resten av gruppa som ikke har valgt Gifted erketypen, får evnen Shield Guard i stedet får i tillegg evnen Arcane Scholar.

Felt Forskere :teacher:/>
Jakten på kunnskap kan i seg selv være sin egen belønning. Men som enhver jakt, er den ikke uten en pris. Karakterene danner en gruppe individer som søker en større forståelse om mysteriene om vestre Immoren. De kan være utforskere, spøkelses jegere, grav røverende eventyrere, eller kansje en ekspedisjonsgruppe fra Corvis Universitetet med oppgave med å katalogisere de mer uvanlige type flora og fauna i Tornetre Skogen. I Jernrikene finnes mange akademikere som etter mye tid i felten som lærer å håndtere en pistol eller sverd. Men få er villig til å leie inn vakter og assistenter til å være med dem på deres forsknings ekspedisjonene som noen ganger kan være svært farlige.
Krav: Alle medlemmene må ha valgt minst en av følgende klasser - Alchemist, Arcane Mechanik, Arcanist, Explorer, Investigator, Military Officer, Priest, Spy.
Fordeler: Gruppa har mulighet om å søke stønad for sine aktiviteter gjennom et større universitet, selskaper eller private støttespillere. Hver måned får gruppa 100 gc som kan brukes til hva enn gruppa velger. Hvert medlem av gruppa kan få bonusen fra den Intellectual erketypen (+1 til angrep og skade til allierte innenfor karakterens beordrelses sone), to ganger samtidig, i stedet for bare en.

Vigilantene :cool:/>
Karakterene er profesjonelle dusør jegere som jobber av å spore de både farligste kriminelle og militære desertører. En god dusør jeger må være klar til å reise hvor hen sporene ledes, så vigilantene reise ofte gjennom Jernrikene uten bekymring for nasjonale grenser. Til syvende og siste er det eneste som betyr noe at de får tak i byttet.
Krav: Alle medlemmene av gruppa må ha valgt minst en av følgende klasser - Bounty Hunter, Highwayman, Investigator, Military Officer, Ranger, Soldier.
Fordeler: Karakterene i gruppa vil regelmessig få tilbud om dusør jobber. De blir ansett som proffesjonelle av de forskjellige Jernrikene og etterretningstjenestene gjennom vestre Immoren. Som medlem av gruppa, i jakt på en dusør, får karakterene +2 til ikke-kamp ferdighets kast som har direkte med byttets jakt å gjøre. De får også +2 til angreps kast mot selve byttet.

Leiesoldater :fuckoff:/>
Karakterene representerer et godkjent selskap med leiesoldater og har et gyldig løyve i de fleste nasjoner og autoriteter i Jernrikene. Karakterene kan være ansatt av en større organisasjon som Stålhodene Leiesoldat Selskap, eller så kan de selv ha dannet sitt eget lille selskap. Som medlemmer av et respektert og noe brutalt selskap, er det langt lettere for disse leiesoldatene å leie ut sine tjenester enn for andre.
Krav: Spillere i gruppen bør bestemme seg for et medlem i selskapet som er kaptein. Kapteinen velges så en løytnat og en kasserer. De andre medlemmene er sersjanter.
Fordeler: Kapteinen får evnen Natural Leader selv om karakteren ikke har tilfredsstiller kravene. I tillegg begynner hvert medlem av selskapet med en ekstra yrkesrettet ferdighets nivå i ett av de følgende ferdigheter - Animal Handling, Command, Driving, Gambling, Interrogation, Medicine, Negotiation, Riding.

Fredløse :twisted:/>
Kriminalitet lønner seg, men noen ganger koster det blod. Denne leksen lærer kriminelle i Jernrikene, fra gatene i Fem Fingre, til de nådeløse undergrunns gjengene i Cryxianske havna Sortvann. Karakterene er medlemmer av en tett knyttet gjeng med kriminelle, banditter og bråkmakere som motiveres av et løfte om mynt eller blod.
Krav: Alle medlemmene av gruppa må ha valgt minst en av følgende klasser - Alchemist, Cutthroat, Duelist, Highwayman, Pistoleer, Rifleman, Sorcerer, Spy, Thief. Gruppen bør velge ett medlem som skal være sjef. Sjefen velger så en nestsjef.
Fordeler: Gruppa begynner spillet med et skjulested som blir våket over av et nettverk av gjeng affilierte. Disse holder et våkent øye etter farlige rivaler og lovens lange arm. Når en trussel blir oppdaget, blir gjengen kjapt informert. Selve skjulestedet består av en møteplass, et administrativt kontor, sovekvarter, gjemte celler og et antall hemmelige utganger eller gjemte passasjer. Hver karakter som er medlem får evnen Gang og Language (Five Cant) i tillegg til evner for klassene sine.

Pirater av den Knekte Kysten :yarr:/>
Karakterene er pirater eller kaprere, med lederskap over en liten fregatt. Karakterene kan velge om de ønsker å være havfarende kriminelle som plyndrer Jernrikenes kyst for deres eget formål, eller i tjeneste for den Cryxianske Pirat Flåten. Alternativt kan de være kaprere med løyve fra kystliggende autoriteter som Cygnar, Khador eller Ord.
Krav: Alle medlemmene av gruppa må ha valgt minst en av følgende klasser - Cutthroat, Explorerm Military Officer, Pirate, Thief. Gruppen bør velge ett medlem som skal være kaptein. Kapteinen velger så en førstestyrmann.
Fordeler: Gruppa begynner spillet med et lite pirat skip, styrt av en besetning av uvaskede skipsfolk. Kjent med mange skjulte bukter og smuggler havner langs den Knekte Kysten, kan mannskapet velge mellom dusinvis av trygge steder å ligge i skjul eller fikse på skipet. Kapteinen får evnen Natural Leader, uavhengig om karakteren ikke tilfredsstiller kravene. De andre karakterene som er medlem av gruppa, får evnen Hit the Deck!

Spion Ring :ninja:/>
Karakterene i denne gruppen er informanter, ansatt av et kongerike, stor organisasjon eller et privat foretak. De kan være medlemmer av det Cygnaranske Oppklarings Tjenesten, agenter av et adelig hus, eller enkelt og greit frilansere som tjener den høyest bydende part. De er i hvertfall profesjonelle i spionasje og overvåkelse.
Krav: Alle medlemmene av gruppa må ha valgt minst en av følgende klasser - Aristocrat, Investigator, Ranger, Spy, Thief.
Fordeler: Om medlemmene blir fanget, vil arbeidsgiveren selvsagt nekte kjennskap til dem. Men ellers kan de regne med materiell bistand av arbeidsgiveren. Avhengig av oppdraget som skal utføres, vil rollene i gruppen få tilgang til spesialisert utstyr, skjulesteder, forfalskede dokumenter, uniformer o.s.v. I tillegg kan de forvente etterretning fra arbeidsgiveren før et oppdrag. På toppen av det hele vil hver karakter i gruppa begynne med enten Language evnen, eller ett ekstra yrkesrettet ferdighets nivå i en av følgende ferdigheter: Bribery, Climbing, Cryptography, Deception, Detection, Disguise, Escape Artis, Etiquette, Forensic Science, Forgery, Gambling, Interrogation, Intimidation, Jumping, Lock Picking, Negotiation, Pickpocket, Research, Riding, Rope Use, Seduction, Sneak, Streetwise.

Sånn folkens. Det var alle gruppene. Så får dere diskudere hva dere ønsker selv! :)

Dette innlegget er endre av Dani: 17/12-2012 - 15.20

-D20
0

#19 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 17/12-2012 - 15.29

Høres kult ut med de ordrene, jeg liker bare ikke tanken på at det gir restriksjoner på classes..
Av de som har restriksjoner så er det ganske få classes i..

Selv så sier jeg: Lets go Mercenaries! (Leiesoldater)
Karakteren min passer kanskje som et second in command.. har ikke helt kommet opp med personlighet for han..

Sitter og funderer på en slags stille, nådeløs, kald og kalkulerende Mysterious Stranger.
Postet bilde
0

#20 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 17/12-2012 - 16.58

Jeg kjører følgende:
Rase: Dwarf
Archetype: Gifted
Career: Arcane Mechanik/Field Mechanik

Dette innlegget er endre av Henrik Bjørhall: 17/12-2012 - 20.37

0

#21 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 17/12-2012 - 20.54

Foreløpig kan dere være Arkansk Orden eller Leiesoldater... :)

-D20
0

#22 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 17/12-2012 - 22.35

Jeg har visse konsepter i hodet, men ferdigstiller ikke karakteren min enda.
Tenker jeg venter å se hva slags team vi ender opp med.

Dette så ut til å funke veldig bra med teamwork på ability selections etc.. :lol:/>
Foreløpelig: Magelock and Revolving Magnum, ment for ranged combats, men jeg kan skyte når jeg er ENGAGED in close combat uten penalty.. Jeg kan KANSKJE derimot skyte utenfra og INN i en nærkamp uten penalties avhengig av en kommandants ability eller spell.
litt småskrøpelig, men må nesten se hva dere velger før jeg velger alt ferdig.
Postet bilde
0

#23 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 18/12-2012 - 15.14

Er det noen som kunne tenke seg å spille Intellectual: Battlefield Coordination så hadde det vært massive ( . Y . ) :eek:/>

Battlefield coordination gjør så alle innenfor command range'n din, inkludert du, kan skyte inn i nærkamp uten -4 for å treffe, og det er ingen risiko for å treffe kamerater hvis du bommer på originalt mål..
Postet bilde
0

#24 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 18/12-2012 - 15.41

Jeg liker at Zug-Zug sin dverg går rundt med en Retrofitted Clockwork Custom Battle Armor med Halo of Fire. Postet bilde/>

NB: Han må bruke femten minutter for å trekke den opp hver dag for at den skal fungere. XD/>

Dette innlegget er endre av Dani: 18/12-2012 - 15.45

-D20
0

#25 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 18/12-2012 - 16.20

Bare vent, jeg skal skaffe meg cybernetic øyne som jeg må trekke opp også! OG DAMPDREVNE BEN!
0

#26 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 18/12-2012 - 17.10

Hvorfor stoppe der? Skaff deg armer du må bruke 15 minutter på å trekke opp før du kan bruke dem!
Jeg streeener bort til døren!
2

#27 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 18/12-2012 - 21.29

Spørsmål: Er det mulig å lage cortexes?
0

#28 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/12-2012 - 07.07

Vis innleggHenrik Bjørhall sa den 18/12-2012 - 21.29:

Spørsmål: Er det mulig å lage cortexes?
Ja, foreløpig, siden det ikke er klare regler for det house-ruler jeg det. For å lage en cortex vil det kreve, Inscribe Formulae, Mechanical Engineering, Alchemy, Craft (Metalworks) DC 15-20 for å lage. Ser for meg at det tar en måned å lage en cortex. Fail = Du kan bruke en uke til for å prøve å fikse opp det du gjorde feil (nytt kast). Du ternger tilgang til et mekanisk verksted, og et alkjemisk laboratorium. Usikker på hva det vil koste, kansje 10-40% av cortex prisene, for de sjeldne materialene.

Ole: Hva har du tenkt å spille?
Ole, Steffen, Zug-Zug: Aslak skal kikke på en Higwayman/Explorer. Gidder en av dere andre gi Aslak lenken til den Iron Kingdoms boka dere fikk av meg?

Dette innlegget er endre av Dani: 19/12-2012 - 09.13

-D20
0

#29 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 19/12-2012 - 09.07

Det hørtes utrolig komplisert ut å lage en Cortex, jeg tror ikke det er tatt med på grunn av tiden/vanskelighetsgraden det innebærer.
Også stod det selvsagt masse fluffy om masse "rare" crystals and metals and shit man trengte.
Houseruling er selvsagt greit angående dette, spesielt siden dumpster-diving virker kosher i denne settingen.

Jeg kan sende linken til boka når jeg kommer hjem i 1620 tida.

Highwayman/Explorer hørtes spennende ut.
LÅN MEG PENGA DINE SÅ JEG KAN KJØPE EN EKSTRA MAGELOCK PISTOL VED CHARACTER CREATION!
(BOROMIR YOUR MONEY!)

Edit: Og jo, vi har 2 gifted nå, og Ole skulle kanskje gå skilled. That leaves the Intellectual, Mighty and Skilled Archetypes untouched so far.

Dette innlegget er endre av Bronyard: 19/12-2012 - 10.59

Postet bilde
0

#30 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/12-2012 - 11.44

Vis innleggBronyard sa den 19/12-2012 - 09.07:

Det hørtes utrolig komplisert ut å lage en Cortex, jeg tror ikke det er tatt med på grunn av tiden/vanskelighetsgraden det innebærer.
Også stod det selvsagt masse fluffy om masse "rare" crystals and metals and shit man trengte.
Houseruling er selvsagt greit angående dette, spesielt siden dumpster-diving virker kosher i denne settingen.
Enig. Normalt koster det 5gc/dag å crafte ting. Mekanikal items koster mer. Materialer til cortex koster sikkert en del og er nok litt vanskelige å få tak i også. Men det skal da ikke være helt umulig å få laget, selv om det står at å lage en cortex er i selg selv et kunstverk.

Vis innleggBronyard sa den 19/12-2012 - 09.07:

Highwayman/Explorer hørtes spennende ut.
LÅN MEG PENGA DINE SÅ JEG KAN KJØPE EN EKSTRA MAGELOCK PISTOL VED CHARACTER CREATION!
(BOROMIR YOUR MONEY!)
Hehe. Ja, om dere skulle ønske å låne noen av de andre i gruppa noe penger, ser jeg ingen grunn til at dere ordner med deres egne avtaler. Kansje steffen er villig til å bytte en Revolver som renter på et lån fra Aslak.

Dette innlegget er endre av Dani: 19/12-2012 - 11.50

-D20
0

#31 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 19/12-2012 - 12.18

Vis innleggDani sa den 19/12-2012 - 11.44:

Hehe. Ja, om dere skulle ønske å låne noen av de andre i gruppa noe penger, ser jeg ingen grunn til at dere ordner med deres egne avtaler. Kansje steffen er villig til å bytte en Revolver som renter på et lån fra Aslak.

Ok, hvem har lyst på Mysterious Stranger som en ally/bestevenn?

Dette innlegget er endre av Bronyard: 19/12-2012 - 12.20

Postet bilde
0

#32 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/12-2012 - 12.37

Good call Steffen. :)

-D20
0

#33 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 19/12-2012 - 12.55

Vis innleggBronyard sa den 19/12-2012 - 12.18:

Vis innleggDani sa den 19/12-2012 - 11.44:

Ok, hvem har lyst på Mysterious Stranger som en ally/bestevenn?

kansje
Postet bilde
0

#34 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 19/12-2012 - 13.01

Awww man, og jeg som ville være Mysterious Stranger.

Blir forøvrig å spille en Human- Skilled- Highwayman/Explorer. Jeg vil være dyktig i villmark og navigasjon og slikt, og ri rundt og skyte folk i kamp. Konseptet mitt er "tidligere landeveisrøver, pratet seg inn i speider/jegertjeneste for å betale for sine kriminelle handlinger da han ble tatt, søker nå å skaffe seg et bedre rykte som leiesoldat, men motiveres fortsatt mest av ønske om farer og grådighet".

Passer dette settingen/resten av gruppa?
"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
1

#35 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 19/12-2012 - 13.32

Vis innleggStorhertug Aslak sa den 19/12-2012 - 13.01:

Awww man, og jeg som ville være Mysterious Stranger.

Blir forøvrig å spille en Human- Skilled- Highwayman/Explorer. Jeg vil være dyktig i villmark og navigasjon og slikt, og ri rundt og skyte folk i kamp. Konseptet mitt er "tidligere landeveisrøver, pratet seg inn i speider/jegertjeneste for å betale for sine kriminelle handlinger da han ble tatt, søker nå å skaffe seg et bedre rykte som leiesoldat, men motiveres fortsatt mest av ønske om farer og grådighet".

Passer dette settingen/resten av gruppa?

Det passer nok, vi trenger bare å prate litt i felles (Kanskje senere i dag)
om konseptene, og hva vi skal spille av orden etc..

Btw, den som gir meg 110gc får en handcannon+10bullets eller 2 revolving pistols+20 bullets :D (+My debt ofcourse)
Hvis Dani går med på at jeg skaffer meg en Magelock pistol til på starten av spillet da..
Postet bilde
0

#36 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/12-2012 - 13.50

Steffen: Selvsagt skal du få starte med en ekstra Magelock Pistol om du får lånt penger av de andre spillerne. Postet bilde

Tar med boka og character sheets på SKSF i dag.

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 19/12-2012 - 13.55

-D20
0

#37 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 19/12-2012 - 13.59

Det kan vel hende at "Gribben" har noen kontanter til overs... men om det betyr vennskap å låne av han er en annen sak. Du blir ihvertfall ikke kvitt pusten i nakken din før du har betalt tilbake hver smitt og smule!

Hadde vært kult å sitte på hesteryggen og la død regne over våre fiender fra to pistoler (ville i såfall tatt Ambidextrous som Skilled Feat). Saddle Shot, oh yeah!

EDIT: Never mind, har ikke Two-Weapon Fighting ser jeg. Skal vurdere lånet likevel)

Dette innlegget er endre av Storhertug Aslak: 19/12-2012 - 14.02

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

#38 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 19/12-2012 - 14.00

Men kjære Steffen, hvorfor kjøpe en Magelock pistol når jeg kan LAGE en! TRUST YOUR LOCAL ARCANE MECHANIK!
You heard me! Siden jeg sitter å koser meg med både Gunsmithing, Mechanikal Engineering, Metalworking OG magiske evner, burde ikke det å lage en runepistol være noe problem:)

Also Dani, syntes det er dårlig gjort at jeg trenger alchemy til å lage cortexes, da kan jeg ikke gjøre det alene :C
Jeg antar at dette er pga følgende setning i boka " Each cortex has multiple layers, often containing twenty to thirty alchemically treated copper, silver or gold foil spheres."

Kan jeg gå utenom alchemy skillen, hvis jeg kjøper disse?

Dette innlegget er endre av Henrik Bjørhall: 19/12-2012 - 14.26

0

#39 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/12-2012 - 14.22

Vis innleggHenrik Bjørhall sa den 19/12-2012 - 14.00:

Men kjære Steffen, hvorfor kjøpe en Magelock pistol når jeg kan LAGE en! TRUST YOUR LOCAL ARCANE MECHANIK!
You heard me! Siden jeg sitter å koser meg med både Gunsmithing, Mechanikal Engineering, Metalworking OG magiske evner, burde ikke det å lage en runepistol være noe problem:)

Also Dani, syntes det er dårlig gjort at jeg trenger alchemy til å lage cortexes, da kan jeg ikke gjøre det alene :C

Hva har du totalt i Craft (Gunsmithing)?

-D20
0

#40 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 19/12-2012 - 14.33

Jeg har for øyeblikket 7 i gunsmithing:)
0

#41 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/12-2012 - 14.47

Vis innleggHenrik Bjørhall sa den 19/12-2012 - 14.33:

Jeg har for øyeblikket 7 i gunsmithing:)

Om vi anntar at du har 1 skill rank i Craft (gunsmithing) og ruller gjennomsnittlig (7) på 2d6 hver dag du arbeider på pistolene, får du laget 10gc verdt per dag. Dette koster deg også 1gc med materialer etc. ped dag. En Magelock Pistol koster 150gc, så det vil gjennomsnittlig ta deg 15 dager og koster deg 15gc for å lage en slik pistol. Postet bilde/>

Dette innlegget er endre av Dani: 19/12-2012 - 14.56

-D20
0

#42 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 19/12-2012 - 14.57

Hah! Hva syntes du om DET, Steffen?:P
0

#43 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/12-2012 - 15.01

Vis innleggHenrik Bjørhall sa den 19/12-2012 - 14.57:

Hah! Hva syntes du om DET, Steffen?:P

Det er sikkert fint og flott det altså. Men jeg tenker vi kansje tar rundt en uke mellom hver Quest. :)
Så kansje det egentlig går kjappere med å enten låne penger eller se om dere tjener nok cash i starten.

-D20
0

#44 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 19/12-2012 - 15.03

True dat.

Dani: Kan jeg gå utenom alchemy skillen i cortexes, hvis jeg kjøper de Alchemically treated spherene?
0

#45 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/12-2012 - 15.23

Vis innleggHenrik Bjørhall sa den 19/12-2012 - 15.03:

True dat.
Dani: Kan jeg gå utenom alchemy skillen i cortexes, hvis jeg kjøper de Alchemically treated spherene?

Et alternativ kan bli å leie inn en alkemist for å bistå med de alkemiske prosessene (med mindre Ole spiller en alkemist).
Når man lager en gjenstand som krever flere skills, brukes den skillen som er lavest av dem alle på selve kastet. Og cortexer er ganske hard stuff å lage.

-D20
0

#46 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 19/12-2012 - 15.24

Vis innleggStorhertug Aslak sa den 19/12-2012 - 13.59:

Det kan vel hende at "Gribben" har noen kontanter til overs... men om det betyr vennskap å låne av han er en annen sak. Du blir ihvertfall ikke kvitt pusten i nakken din før du har betalt tilbake hver smitt og smule!

Hadde vært kult å sitte på hesteryggen og la død regne over våre fiender fra to pistoler (ville i såfall tatt Ambidextrous som Skilled Feat). Saddle Shot, oh yeah!

EDIT: Never mind, har ikke Two-Weapon Fighting ser jeg. Skal vurdere lånet likevel)

Okay, how about this?
Handcannon for 100gc på markedet, du får min, +10 bullets.. du gir meg 110 gc, og vi kommer opp med noe briljant angående våre felles bakgrunnshistorier?
+ at du får litt gjenbetaling.

btw, så kan du bruke et feat point for å "performe" en two fister.
two angrep, et med hver hånd, null two weapon fighting penalties.
Postet bilde
0

#47 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 19/12-2012 - 15.55

Høres jo ut som en god deal. Handcannon sparker godt fra seg, og kan komplimentere Ambush evnen din i stor grad. Om Steffen sin rolle får en Magelock Pistol til, så kan han bli svært dødelig i en kampsituasjon. Og det er vel aldri en dårlig ting å være på den positive siden av en gunslinger? Postet bilde/>

Gratulerer, da er dere i ferd med å danne et leiesoldat selskap. Ole er kaptein, Steffen er løytnant, ZugZug er kasserer, Aslak og resten av eventuelle medlemmer blir dermed sersjanter. Spillet starter med at dere skal få godkjent selskapet deres av den Cygnarianske nasjon, så dere trenger dermed å finne et navn dere kan bruke.

Dere kan knytte relasjoner og lage bakgrunnshistorie som dere legger ut på forumet eller i en pm til meg. Postet bilde

Jeg vil også ha bilde av karakterene deres.

Dette innlegget er endre av Dani: 20/12-2012 - 09.12

-D20
0

#48 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 20/12-2012 - 13.43

I give you, Dwarf Mechanik!

Vedlagt(e) fil(er)

0

#49 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 20/12-2012 - 15.54

Vis innleggHenrik Bjørhall sa den 20/12-2012 - 13.43:

I give you, Dwarf Mechanik!

Den er god. Er den steamjacken på bildet slik du ser for deg din egen også, eller er den annerledes ut igjen? Hva heter den?

Dette innlegget er endre av Dani: 20/12-2012 - 15.55

-D20
0

#50 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye

Postet 20/12-2012 - 18.00

Ikke sånn jeg ser for meg min, nei:) Skal finne et bilde senere.
0

Del dette emnet:

• 2 Sider +
  • 1
  • 2
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere