Skedsmokorset Spillforening: Iron Kingdoms - Witchfire Triology - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

• 2 Sider +
  • 1
  • 2
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Iron Kingdoms - Witchfire Triology En kampanje for å utforske det nye Iron Kingdoms rollespillet. Gi emnet karakter -----

#51 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 21/12-2012 - 09.53

Vis innleggHenrik Bjørhall sa den 20/12-2012 - 18.00:

Ikke sånn jeg ser for meg min, nei:) Skal finne et bilde senere.

Ikke glem at du kan bytte ut de to spellsa du starter med. Du kan velge fra lista for Arcane Mechanik lista som står i kapittelet om magi. Spellsa du bytter ut kan maximum ha en fatigue cost på 2. Finnes noen gode spells som buffer steamjacken din. ^^/>

Dette innlegget er endre av Dani: 21/12-2012 - 09.53

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#52 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 21/12-2012 - 11.33

Quote fra boka:
"All characters in Iron Kingdoms full metal fantasy roleplaying game are considered to possess a basic set of equipment that covers their essential day-to-day needs. .....
Traveling clothes, eating utensils, a canteen/waterskin, ammo pouches, coin purses and a pack.
These ordinary items do not need to be listed or tracked on a character sheet, and they confer no game effects or bonuses."

Noen som vil samarbeide med bakgrunnshistorie?

Planlegger at karakteren min blir en kar som ikke prater så mye bortsett fra i taktiske sammenhenger, og at han tar vare på sine kamerater i kamp.
Han er også veldig ufin mot Menneskelige Magikere.(Særlig i kamp)
Det virket som at pga menneskelig magibruk så trekkes det liv fra den siste gjenlevende alveguden.
Fordi menneskenes magi også oppstod rundt den samme tiden som de andre alvegudene døde så øker det mistanken for at mennesker stod bak dette.
Såvidt jeg forstod de delene jeg har lest så har dvergene, trolls og nyss sine egne guder som gir arcane magic, mens menneskene hadde bare divine magic opptil et visst tidspunkt.

Så, hat mot menneskelige arcanister, mystisk og stille fyr, men godhjertet mot det meste annet som beveger seg.

Jeg tror jeg kommer til å bestille en slik figur:
http://www.ebay.com/...984.m1438.l2649

I give you: The Gun Mage Pistoleer!
Postet bilde
Postet bilde
1

#53 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 27/12-2012 - 08.43

Vis innleggBronyard sa den 21/12-2012 - 11.33:

Quote fra boka:
"All characters in Iron Kingdoms full metal fantasy roleplaying game are considered to possess a basic set of equipment that covers their essential day-to-day needs. .....
Traveling clothes, eating utensils, a canteen/waterskin, ammo pouches, coin purses and a pack.
These ordinary items do not need to be listed or tracked on a character sheet, and they confer no game effects or bonuses."
En av de små tinga jeg elsker med IK. De fokuserer ikke på micro management som vekt og fluff ting.

Jeg tror jeg kommer til å bestille en slik figur:
http://www.ebay.com/...984.m1438.l2649
Rå figur. Postet bilde

Jeg vil også at dere skal finne navn og symbol for leiesoldat selskapet deres. Postet bilde/>

På side 79 i hovedboka står det litt om Company Charter som kan være greit for alle å lese kjapt over. Jeg ser for meg at foreløpig har dere en godkjent charter med Cygnar. På et senere tidspunkt kan dere om ønskelig søke godkjenning av Company Charter til andre nasjoner, eller i Ord. Postet bilde/>

Det virket som at pga menneskelig magibruk så trekkes det liv fra den siste gjenlevende alveguden.
Fordi menneskenes magi også oppstod rundt den samme tiden som de andre alvegudene døde så øker det mistanken for at mennesker stod bak dette.
Såvidt jeg forstod de delene jeg har lest så har dvergene, trolls og nyss sine egne guder som gir arcane magic, mens menneskene hadde bare divine magic opptil et visst tidspunkt.
Bare for å være helt klar på dette. Det er forskjell på arkansk og gudommelig magi i IK. Alvenes magi kommer fra deres guder, noe de lærte allerede når menneskene hadde lært seg å bygge hytter av strå og gjørme. Det er sjeldent med dverger som har et naturlig magisk potensiale, og deres magi kommer fra en deres tretten forfedre, og lært etter strenge regler av en dvergisk orden. Det finnes troll som kan bruke arkansk magi naturlig, og de som har et slikt potensiale er ofte albinoer. Gobbere og ogrunner har ikke noen kjent historie med magikere. Mennesket har i lang tid mestret gudommelig magi fra Menoth og Morrowan. Under okkupasjonen av keiseriket Orgoth, utviklet mennesket arkanske evner som ble studert og brukt for å kjempe mot invasjonsstyrkene. Men samtidig som dette skjedde, døde (som Steffen skrev) nesten alle alviske guder, og de hevder at den menneskelige arkanske magien trekker på den siste gjenlevende alviske gudinnen som nå ligger for døden. Postet bilde/>

Spørsmål: Hvilke språk kan dere?

Dette innlegget er endre av Dani: 27/12-2012 - 10.11

-D20
0

#54 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 28/12-2012 - 23.39

Forslag til navn på Lauget vårt:

(Optional "The" foran det meste)
Dust Riders
Morning glory
Rising Suns
Terrible Suns
(Heavy) Metal Punishers
Goliaths
Hydras

Tundra Dragons
Desert draggers
Rural scorpions
City slickers

........... Company;
Atlas
Raven
Blood
Phoenix
Destro
Hikaru
Ultra

(Rentable) tools of;

Destruction
Disassembly
Lethality
Doom
Law

Min favoritt: Phoenix Company og The Terrible Suns
Postet bilde
1

#55 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 29/12-2012 - 02.06

Tullprat, mye mer schwung over navn som The Destro-Desert Draggers of Dissasembly eller The Ultra-City Slickers of Lethality eller The Hikaru-Heavy Metal Hydras Of Law.

Første er min favoritt.

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Storhertug Aslak: 29/12-2012 - 02.08

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

#56 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 29/12-2012 - 02.09

The Hikaru-Heavy Metal Hydras Of Law.

Gentlemen, we have just acquired the name of our Group.

Postet bilde
0

#57 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 29/12-2012 - 02.11

Du kunne i det minste sitert meg, din cred-gribb =P

Språk... jeg skal bare finne karakteren min!
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#58 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 29/12-2012 - 10.29

Postet bilde

Corvis blir også kalt "Spøkelses Byen". Handelsfolk fra Svartelva og Dragens Tunge, grunnla byen for nesten ni hundre år siden på stedet hvor de to elvene møtes. Disse pionerene trodde at handel mellom elvene kunne få en by til å blomstre, og det hadde de helt rett i. Det var vanskelig for dem i starten, men straks vokste byen raskere enn en ung sumprotte. I dag bor omtrent 100,000 sjeler i byen, og for hver dag som går bosetter det seg flere folk der. Corvis er i dag en sivilisert øy i den mest hardføre del av det Cygnerianske riket. Den største av de nærmeste havnebyene er Point Bourne, over hundre mil mot vest. Videre nedover, leder elva til den beryktede Fem Fingre byen.

Mesteparten av innbyggerne i Corvis er mennesker, men man møter en del alver og dverger på gjennomreise. Om man trenger en smeds tjenester, finnes noen ordentlig bra dvergiske butikker i våpen'burg. Er du ute etter noen kraftige armer, finnes en mengde bøller ved havna. Og det kan bli bråk for en selv om man ikke er forsiktig - disse elvefolkene er et barskt folk. Hold deg til handels'burg om natten, hvor byvaktene alltid er i nærheten. Corvis har sett tøffere folk en deg flyte i havna.

Det er trangt om plassen, da byen er bygget på en sump, og folket i Corvis bygger derfor byen i høyden. Dypt under overflaten på bakkenivå, finnes fortsatt ruiner av Gamle Corvis, nedsunket i myra. Handelsfolkens elite bor i Nye Corvis som pryder byggverkene oppå ruinene. Mellom Gamle og Nye Corvis bor og handler de allmenne folk. Her finnes en labyrint og et virrvarr av ramper, bruer, kanaler og tunneler som ville gjort selv en dvergisk ingeniør gal!

Den praktfulle byen, som så mye annet i Jernrikene, ville ikke ha vært mulig uten hjelp fra jernkjempene. De første metalliske gigantene ankom byen for rundt 300 år siden, og begynte å arbeide i gruvene, hvor de gravde ut stein til bygningene i Corvis. De lagde veier og jobbet på bryggene - uten dem ville byen ha vært like nedbrutt som Fem Fingre. Om du er nyskjerrig anngående Jernrikenes berømte jernkjempene, trenger du bare besøke havna. For de er alltid der for å flytte rundt på last.

Det vil være fornuftig for deg å leie en guide, min venn, for du vil kjapt gå deg vill uten en. Corvis er en labyrint, og det er bare på overflaten. Den originale byen, bygget for ni hundre år siden, har for lengs blitt slukt av sumpen. Den har nå blitt en katakombe, og har blitt hjem for ingen andre en slyngler, pakk... og hva som verre er, har jeg hørt. Om du har vett nok i skolten din, hold deg unna Underby.

Så, lurer du på hvorfor de kaller Corvis for Spøkelsesbyen? Det sies at Gamle Corvis hjemsøkes av spøkelsene fra de første nybyggerne som døde der. Mange tror at alle som drukner i kanalene og ved havna blir dømt til å vandre byen i all evighet. Det blir også sagt at de døde vandrer fritt i Underby, noe som er enda en grunn til å holde seg unna, spør du meg. Uansett hvordan du ser på det, så finnes det ikke en sjel i byen som ikke hevder å ha opplevd mystiske ting. Bli her lenge nok selv, og jeg vedder på du også vil oppleve slikt selv.

Faktisk så begynner det å nærme seg den Lengste Natt. Som du vet, vil Jernrikene bli skyggelagt under en solformørkelse slik det gjør hvert år. Vel, her i Corvis har solformørkelsen alltid vært starten på vår største festival, en storslagen fest du aldri har sett maken til som går gjennom hele natten. Gatene vil være fulle av feirende og ånder, om du tror på lokalbefolkningen.

Dette er litt kunnskap om Corvis for deg. Jeg håper det tjener deg godt. Hold deg ved vettet, og ligg deg unna havna om natten om du vil unngå å se din egen innmat!

-Gunner Wadock av Corvis Caravane Lauget

Kriminalitet & Straff i Corvis
  • Upassende Tale: En natt i gapestokken. Ingen dusør.
  • Beruset Opptreden: Juling på stedet. Ingen dusør.
  • Tyveri: Ti piskeslag på stedet. Ingen dusør.
  • Innbrudd: Tjue piskelsag & en ukes arbeid på havna. Dusør 20gc.
  • Betydelig Tyveri: Førti piskeslag & en måneds arbeid på havna. Dusør 50gc.
  • Prissamarbeid: ... ikke ulovlig i Corvis.
  • Prostitusjon: ... ikke ulovlig i Corvis.
  • Brannstiftelse: Beinknekking og eksil. Dusør 75gc.
  • Voldtekt: Brennmerking, alvorlig juling og eksil. Dusør 125gc.
  • Mord: Dødsstraff. Dusør 175gc. I Corvis, blir tradisjonelt sett dødsstraff utført med drukning.

Historien så langt:

Dere er i ferd med å få godkjent charter av den Cygnerianske nasjonen. Det siste som trengs, er en anbefaling fra en tidligere Cygneriansk sersjant, Gunner Wadock. Wadock jobber for tiden i Corvis Karavane Lauget, og leder karavaner mellom Corvis og Felling. Han skal evaluere dere på en to ukers reise til Corvis, og om han blir fornøyd, overlevere sine anbefalinger til det Cygnerianske militære. Dere er innleid med en lønn på 50gc hver for reisen.

Spilling #1
Deltakere: Jens som Sersjant Thorog Ironfist, Ole som Kaptein Jack Archibald Darling, Steffen som Løytnant Astrerion Turegmys og Zug-Zug som Sersjant (Kasserer) Korgan Ironfist.

Akt I

"Karavanen"
Det skal nevnes at karakterene er leiesoldater, og at de ikke var langt unna å få deres selskap, Sump Dragene, godkjent av det Cygnerianske kongeriket. Et anbefalingsbrev fra karavaneleder Gunner Wadock fra Corvis Karavane Lauget, ville uten tvil hastet behandlingstiden. Derfor fikk Kaptein Darling sikret jobb som vakter for en karavane fra Felling til Corvis. Reisen ville ta to uker, og betalte 50gc per vakt, og bestod av fem vogner lastet med kasser og kister. Sump Dragene hadde selv med seg en vogn, trukket av to hester, for å transportere deres dvergiske dampmann. Reisen gikk uten problemer helt til karavanen kom til Enkemanns Skogen. Postet bilde

De sorte trærne stakk seg høyt fra den gjørmete jorden med massive røtter og digre greiner.I toppen av de massive trærne
så greinene ut til å kveile seg sammen til et ugjennomtrengelig overheng over veien som snoket seg fremover. Et teppe av tåke lå over den myr fylte grunnen. Gunner pratet til leiesoldatene om kanibalistiske hekser, sumpbeist og annet overtro. Han fortalte dem at reisen hadde vært overraskende problemfri, og priset seg lykkelig. Kort tid ble karavanen angrepet av sump gobbere som felte hesten til den fremerste vogna med en primitiv og dødelig spydfelle. Under bakholdet lå tåken unaturlig tykk i området, og sump gobberenes hud så ut til å konstant farge seg etter omgivelsene. Postet bilde

Løytnant Turegmys pistoler glødet upp med magiske sirkler av runer før de ble avfyrt, men alven fant kjapt ut at gobberne var ekstrent vankelige å treffe. Hans nærkampstrening med pistoler hjalp han godt da han gikk i nærkamp med dem, og blåste dem i biter en etter en. Kaptein Darling
brølte ut ordre om å forsvare karavanen, mens han begynte å stikke gobbere med korden sin fra vognen. Mens noen gobberne kastet skitne og sløve kniver etter leiesoldatene, drev andre gobbere febrilsk med å kutte løs hester og kister i vognene. Sersjant Thorog gjorde kort prosess av gobberne med den store stridsøksen sin. Etter sersjant Korgan skøt i stykker en av gobberne med haglen sin, var det en kastekniv som snirtet siden av hodet hans. Dvergen kom seg raskt i dekning av jernkjempen sin og begynte straks å starte den opp. Postet bilde

Da jernkjempen rasket ut av vognen sin, over et halvt dusin sump gobbere hugget og skytt til døde i gjørmen. To oppspilte hester som hadde fått kuttet løs sine vognfester ble roet ned av løytnant Turegmys og sersjant Thorog. Gunner komplimenterte leiesoldatenes gode arbeid, og fikk en av pakkhestene til å erstatte den døde hesten. En mekanisk kule, koblet til en mekanisk blåsebelg ble funnet. Det så ut til at denne gjenstanden hadde blitt brukt for å lage den tykke tåka av gobberne. Gunner forbannet gobberne og sørget for å presse karavanen fremover for å komme seg til Corvis. Postet bilde

"Morrows Kirke"
Da karavanen nærmet seg, kunne de gullkledde marmorspirene ses, stikkende gjennom de tykke lagene av tåke og industriell røyk. Byen var enorm, omringet av en høy mur. Folksomme, sotfylte og brosteinsbelagte gater skapte en urban labyrint gjorde det lett å gå seg vill. Godt utrystede byvakter så ut til å holde ro i den vrimlende byen hvor raser av alle slag var velkommen. Gunner ledet dem til en av de viktigere mottakere av karavanens last - Fader Pandor Dumas av Morrows Kirke. Postet bilde

Corvis by var bygget på en sump, rundt stedet hvor den Svarte Elven og Drage Tunge Elven krysses. Flere kanaler og bruer kunne ses på kryss og tvers av byen. I det østlige distriktet, ankom karavanen byens katedral etter å ha krysset en bru. Noen enkle steinbygninger til å huse et større prestskap og kirkas stab, samt en diger gravplass var også å finne nært katedralen. Morrows kirke var et praktfult og eldgammelt byggverk uten like. En sliten og eldre prest med en spaserstokk stod forran de digre jernbeslåtte portene til katedralen. Mannen gikk kledd i en ren og pen prestekutte, med utsmykkede og forgylte skulderplater. Med sorte ringer under øynene, en bar skalp på toppen et gråhåret hode, og et rynkete ansikt, møtte Fader Dumas karavanens leder. De pratet sammen mens sersjant Thorog bar bort fem esker til kirka, og Gunner fant frem 250gc [NB: legg til 50gc i fellespotten, glemte betalingen for jernkjempen dere hadde med] som betaling for jobben. Han fortalte dem også at han med glede skulle overlevere has personlige anbefaling for godkjenning av Sump Dragene. Leiesoldatene ble også fortalt at Fader Dumas hadde jobbe til dem om de var interesserte. Postet bilde

Kapteinen og løytnanten gikk for å høre med Fader Dumas hva jobben gjaldt, og ble invitert inn i den praktfulle og gotiske katedralen. Det var klare tegn fra innsiden av kirken på at stedet var underbemannet. Fader Dumas ønsket at leiesoldatene kunne etterforske en rekke gravrøveri som hadde blitt utført den siste måneden. De gravlagtes kropper var blitt borte! Kapteinen og løytnanten fikk øye på en ung, vakker og uskyldig jente som kikker på dem fra en trappeoppgang. Fader Dumas fortale at det var hans niese, Alexia. Han fortalte dem siden at kirka ikke hadde mye penger å by på, men tilbydde helse selskapet losji i et av de ubrukte steinbygningene et steinkast fra kirka, så lenge de jobbet med saken. En lapp med notater om hvilke familier som hadde fått gravene sine skjendet, og hvor, ble gitt til kapteinen. Kapteinen sa at han skulle kikke på saken, og fikk dermed et lite sølvsymbol for og en nøkkel til bygningen de ble tildelt i forhold til losji. Da leiesoldatene skulle forlate kirka møtte de Alexia som nyskjerrig spurte hva de skulle hjelpe onkelen sin med, og ønsket dem lykke til. Postet bilde

Leiesoldatene dro til bygningen for å innkvartere seg. Jernkjempen ble satt i stallen med de to hestene og vogna som kunne transportere den. Solen var allerede gått ned i horisonten. De betalte en unggutt, Peter, som guide i byen, og ble ledet trygt til en livlig taverne for å skaffe seg et varm mat og flasket øl. Suppe, ost, brød og fet kylling og svin ble spist entusiastisk, og ble vasket ned med det lokale ølet. Etter guiden deres fikk spandert på seg en bolle med suppe, ble leiesoldatene informert at de to største gjengene i byen var den Sorte Hånd og Griffon. De ble også fortalt hvor de kunne skaffe prima ingredienser til krutt og magisk runeskrift. På mot midnatt kom leiesoldatene seg tilbake mot katedralen og fikk lagt seg i noen harde senger. Postet bilde/>

Neste dag var det yrende liv i gatene i Corvis. Etter henvisning til en butikk i handelsburg, dro løytnat
Turegmys for å handle ingredienser for å lage ammunisjon til de runekledde pistolene sine. I en tåkefull del av distriktet fant løytnanten Garworths butikk. Burrman Garworth var en ung og dyktig alkemiker som eide en butikk fylt av rektanter, alkjemiske og arkansk verktøy, samt ulike ingredienser og mekaniske gjenstander. Garworths butikk hadde ingen vakter, på tross av de mange verdifulle varene tilgjengelig. Prima kvalitet på ingredienser for å lage sine egne runekledde kuler ble kjøpt av løytnanten, og Garworth takket for handelen. Kort tid etter, returnerte løytnanten til leiesoldatenes tilholdssted for å lage seg noen runekledde kuler. Postet bilde

Korgan og Thorog var begge Rhuliske klansbrødre fra den dvergiske klan Ironfist. Selv om deres klan ikke var rik eller berømt, så var Korgan, Thorog og deres jernkjempe et håp om berømmelse og økt vellstand. I utrustningsburg, fant de to sersjantene frem til deres klans verksted. Et fattig lagerbygg, fylt av skrot, gobbere og to dverger ved navn Mendor og Rummaz Ironfist. Klansbrødrene ble tatt vel imot, og verkestedet sto til deres disposisjon om ønskelig, på tross av det lille utvalget av gode verktøy. Sersjant Korgan ble noe oppgitt av klanens mangel på verktøy, og donerte rundt et snes kastekniver han hadde tatt fra de døde sump gobberne fra Enkemanns Skogen. Den gråhårede Mendor fortalte sin klansbror at i bytte for knivene, kunne han skaffe skraprester fra haugene med restverk, tannhjul, metall plater og liknende til en verdi av 84gc i fremtiden. Korgan fikk også skrudd fra hverandre den gobbiske tåkeblåseren han plukket med seg i Enkemanns Skogen. Han fikk laget tegninger på oppfinnelsen, og delte denne med klanen. Postet bilde

Kaptein Darling fikk besøkt Corvis City Watch, hvor han fikk mottatt sitt godkjente charter på vegne av det Cygnerianske kongeriket. Og på ettermiddagen delte han den gode nyheten med resten av Swamp Dragons ved tilholdsstedet deres. Her fikk de en kurv med nybakt brød, ost, spekehølse og en flaske melk fra prestskapet. Under en velsmakende lunsj, bemerket løytnanten at prestens jobb ikke ga dem betalt i kald, hard mynt. Alle fire diskuterte litt sammen, og kom frem til at om de oppklarte gravrøvingen, ville de få godt rykte fra kirka, noe som videre kunne være en kilde til prestisjefylte jobber i Corvis. Postet bilde/>

Det var sju familier som hadde blitt ofre for gravrøving
. Tre tilfeller var innenfor byburene, og fire tilfeller var utenfor. Leiesoldatene splittet seg i to lag. Kapteinen og løytnanten gikk sammen, og de to sersjantene gikk sammen. Jernmannen ble værende i stallen, da det var unødvendig å koste på seg drivstoff til å ha den vandrende med seg over alt. XD

Sersjantene kom seg til den nordlige gravplassen hvor middelklassens avdøde er gravlagt. Gravplassen var den største i Corvis, og en labyrint med gravsteiner, gravstatuer, krypter og gravkammre. De la merke til en rik og vel utrystet herremann ved en gravstein, og fant omsider en lavtliggende steinbygning midt i gravplassen. Gravplassarbeideren var en gammel, energisk mann, ved navn Gum Brocker, som raket løv da de møtte han. Han var så behjelpelig han bare kunne, på tross av en svak stank av alkohol, og fortalte det han viste om gravrøvingen. Begge kroppene til de to familiene var blitt borte samme natt, og det hadde hendt akkurat to uker siden. Navn på offrene var Moira Monsonata og Kell Sylva. De hadde begge vært døde i nesten ti år. Gum viste dem til gravplassene, men hadde selv fikset dem i etterkant. Intet spor utenom var å finne. Sersjantene hilste på den rustningskledde herremannen på vei ut. Det viste seg å være selveste Julian Helstrøm, kaptein for byvaktene i Corvis. Han viste seg å være en bestemt, men høflig mann. Postet bilde

Utfor byen besøkte kapteinen og løytnanten Fullets sin familiegård. Stedet var et velholdent og stort gårdshus, omringet av en eplegråd. Flere mål med omliggende langskap holdt hundre sauer og en liten grisebinge. Da leiesoldatene gikk langs en grusvei mot gårdshuset, møtte de en av familie barnas koner som hentet vann i en brønn. Hun var noe skeptisk til mennenes etterforskning, men ble beroliget da hun ble vist Fader Dumas sølvsymbol. Familiens overhode, Lorna Fullet, var en eldre kvinne som hjalp dem så godt hun kunne. Enkefru Fullet fortalte at det var hennes manns kropp som hadde vært offer for gravrøveri. Hun var en overtroisk kvinne som ikke brukte lang tid før hun skyldte på hekseri. Leiesoldatene fikk vite at byens magistrat, hadde for ti år siden, kort tid etter han tiltredde sin stilling, oppdaget onde hekser som han fikk henrettet. Lorna fortalte dem også at Chander, hennes avdøde mann, hadde vært en av de mange dommerne i hekse-skandalen for ti år tilbake. Han døde for fem år siden, og forsvant fra familiegraven for to uker siden. Leiesoldatene undersøkte graven, som hadde blitt reparert etter hendelsen. Postet bilde/>

Sersjantene fortsatte så til den østre gravplassen, litt over en kilometer utfor bymurene. Det er her alle de fattige borgere blir gravlagt. Gravplassen var patetisk, skitten og gjørmete og det stinket død og råte på stedet. Improviserte gravstøtter, og biter av bein kledde området. Det fantes ingen gravplassarbeider som jobbet her. De spredte seg ut for å leite opp familienavnene til de gravskjendede. Mens den høyreiste sersjant Thorog satt foten sin fast i en bløt og gjørmet hull, fant sersjant Korgan gravstøttene til Ham Hopless og Senn Burkett. Det var lite spor å finne, men de fant en halvgal boms som bodde ved røttene til et råttent tre på gravplassen. Han så ut til å sitte på informasjon om gravrøvingene. Gullpengen han fikk kastet han bort, men ble fristet av en flaske mørkt øl. Kort tid etter fikk sersjantene skaffet en flaske øl, men ønsket ikke å gi bomsen det han ønsket, før de selv fikk informasjonen de var ute etter. Bomsen var motvillig, og ble truet av oggrunen. Noen knekte fingre senere, så jamret bomsen noe om å ha sett en vakker ung jente kledd i hvit kjole. Da de igjen truet han for mer informasjon, ropte han skrekkslagen på hjelp, men ble kjapt kolbet bevisstløs av dvergen. To to rasket seg unna etterpå. Postet bilde

Kapteinen og løytnanten reiste så til Gadock familiens gård som kulle ligge utfor Corvis på østsiden av byen. Det var et lite gårdsbruk med en enkel hvete- og kornåker, to små låver, en grisebinge og et enkelt gårdshus. Her møtte de familien som besto av Bern Gadock, hans kone Betilda Gadock, og deres tre år gamle sønn Hagger Gadock. Som hos de tidligere familiene, var det lite spor å finne ved selve graven, da den selvsagt hadde blitt reparert etter hendelsen. Deres familie hadde hatt flere menn i byrådet gjennom årene, og Berns far hadde hadde også vært dommer i hekse-skandalen for ti år siden. Det var nemlig hans grav hvor kroppen hadde forsvunnet. Deres sønn hevdet å ha sett sin bestefar gå mot byen evn mørk og stormfull kveld. Hans foreldre mente dette var innbilning. Det fantes malte portretter av Berns far og farfar i deres stude som tidligere hadde deltatt i byrådet. Postet bilde

Når dagen gikk mot kvelding, møttes de fire leiesoldatene på vei mot østporten av byen. De delte informasjonen de hadde sanket. Sersjantene dro mot Morrows Kirke for å stille Fader Dumas flere spørsmål, mens kapteinen og løytnanten dro til Sunbright familiens herskapshus i byens bedre distrikt. Familiehuset var helt klart meget vellstående. En lav mur omringet eiendommen. Innenfor murene prydet en fontene, flere statuer, og høye busker innsiden. Ved det pent dekkorerte herskapshusets porter, møtte leiesoldatene familiens butler. Husets eier, Elger Sunbright
var en travel mann som for øyeblikket var på vei ut. Han så ikke ut til å ønske å bruke tid på snikk snakk med leiesoldatene, på tross av at de representerte Fader Dumas. Han kommenterte at hans far, Radnor Sunbrights kropp hadde forsvunnet etter gravrøving i deres egen families kravkammer på eiendommen, hvor av forbryterne hadde laget merker i den fine marmor døren. Radnor hadde gått bort for åtte år siden, og etter leiesoldatene ble fortalt dette, forlot Elger stedet, og ba butleren sin vise dem ut. Postet bilde

Experience Points:
  • Captain Jack Archibald Darling of the Swamp Dragons: Play award 1XP; Teamwork award 1XP; Milestone bonus 2XP; Conclusion 0XP -> Total 4XP
  • Lieutenant Astrerion Turegmys of the Swamp Dragons: Play award 1XP; Teamwork award 1XP; Milestone bonus 2XP; Conclusion 0XP -> Total 4XP
  • Sergeant (Treasurer) Korgan Ironfist of the Swamp Dragons: Play award 1XP; Teamwork award 1XP; Milestone bonus 2XP; Conclusion 0XP -> Total 4XP
  • Sergeant Thorog Ironfist of the Swamp Dragons: Play award 1XP; Teamwork award 1XP; Milestone bonus 2XP; Conclusion 0XP -> Total 4XP
  • Sergeant Richard Garret of the Swamp Dragons: Play award 1XP; Teamwork award 1XP; Milestone bonus 2XP; Conclusion 0XP -> Total 4XP

Dette innlegget er endre av Dani: 11/01-2013 - 07.41
Grunn til endring: Måtte legge til at charteret deres ble godkjent.

-D20
3

#59 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 02/01-2013 - 18.37

hvor mye exp fikk vi?^^
0

#60 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 02/01-2013 - 22.43

Jens: Jeg undersøkte det. Det vil koste din klansbroder, sersjant Korgan Ironfist, 1gc, 40 minutter, et gjennomsnittlig Craft(gunsmithing) kast og tilgang til lieutenant Astrerion Turegmys Rune Shot Casting Kit for å lage 5x heavy bullets w/metal casing.
Postet bilde

Ting som kommer til å forandres/forbedres:
  • Tøffere encounters.
  • Mulighet for å lage cortex. [Check]
  • Gi tydelig beskjed til de som er med at vi skal spille.
Andre ønsker? Skal prøve å møte dere på midten så godt jeg kan! Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 03/01-2013 - 10.31

-D20
0

#61 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 03/01-2013 - 10.08

Vis innleggDani sa den 02/01-2013 - 22.43:

Ting som kommer til å forandres/forbedres:
  • Tøffere encounters.
  • Mulighet for å lage cortex. [Check]
Andre ønsker? Skal prøve å møte dere på midten så godt jeg kan! Postet bilde

Ærlig talt folkens, vi spiller gjennom det første encounteret i et offentlig publisert eventyr.
Dont JUMP to conclusions!

Gunner Wadock brukte hatten sin som et våpen mot swampgobberene.. HATTEN SIN!
Selv om det var en bra hatt så hjelper den nok lite mot spøkelser og hekseri.

Jeg synes det er for tidlig å be om tøffere encounters, med mindre du kan se at ting er på lik linje med swamp gobberene.
Postet bilde
0

#62 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 03/01-2013 - 10.18

Hehe. Hatten til Gunner Wadock var +1. Postet bilde/>

Jeg forstod det slik at dere ønsket encounters hardere enn den dere hadde mot swamp gobbers. Så vidt jeg har lest i boka, har jeg enda ikke funnet en eneste encounter som er utfordrende så langt (har ikke lest ut hele Act I enda. Men tenker at jeg gradvis jobber med å tilpasse encounters mer og mer til deres gruppe, slik at jeg til slutt knekker koden på å gi dere utfordrende og spennende kamper. Det skal vel nevnes at det ikke finnes gode retningslinjer på å lage monstre og fiender selv i IK (enda), så jeg må enten basere det på noe som allerede eksisterer eller bare prøve meg ut. Postet bilde/>

Dette innlegget er endre av Dani: 03/01-2013 - 10.32

-D20
0

#63 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 03/01-2013 - 10.56

Vis innleggDani sa den 03/01-2013 - 10.18:

Hehe. Hatten til Gunner Wadock var +1. ;)/>/>

GIEF!:danse:/> Jeg vil daske fiendenene mine til døde med den!

Vis innleggDani sa den 03/01-2013 - 10.18:

Jeg forstod det slik at dere ønsket encounters hardere enn den dere hadde mot swamp gobbers. Så vidt jeg har lest i boka, har jeg enda ikke funnet en eneste encounter som er utfordrende en gang. Men tenker at jeg gradvis jobber med å tilpasse encounters mer og mer til deres gruppe, slik at jeg til slutt knekker koden på å gi dere utfordrende og spennende kamper. Det skal vel nevnes at det ikke finnes gode retningslinjer på å lage monstre og fiender selv i IK (enda), så jeg må enten basere det på noe som allerede eksisterer eller bare prøve meg ut. :cthulhu:/>/>

Sånn jeg har sett det i IK så kan "PvP" lignende situasjoner virkelig gå skeis.
Bare tenk hvis vi møter på noe som gjør en av oss stationary, og deretter så kommer det 2-3 arcane bolts med boosted damage...
Med andre ord, jeg planlegger å alltid ha et feat pt ventende for den gang jeg trenger Heroic Dodge!
Postet bilde
0

#64 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 03/01-2013 - 11.22

Sitat

GIEF!Postet bilde/> Jeg vil daske fiendenene mine til døde med den!
Maby one day,,, :nisse:/>

Sitat

Sånn jeg har sett det i IK så kan "PvP" lignende situasjoner virkelig gå skeis.
Bare tenk hvis vi møter på noe som gjør en av oss stationary, og deretter så kommer det 2-3 arcane bolts med boosted damage... :science:/>
Jepp. Det finnes forskjellige NPCer man kan lage i IK. Battle NPCer, Simple NPCer og Single-Career NPC. Will users kan derimot selvsagt gi boosted skade. Feat points for NPCer får kun VIPer. 3 for kun de aller aller mektigste! :yarr:/>

Sitat

Med andre ord, jeg planlegger å alltid ha et feat pt ventende for den gang jeg trenger Heroic Dodge!
Veldig lurt, minsker mulighet for å bli critical injured. *tommel opp* Postet bilde/>

Dette innlegget er endre av Dani: 03/01-2013 - 11.23

-D20
0

#65 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 04/01-2013 - 11.03

Når kan folk spille neste uke? :D/>

-D20
0

#66 Bruker er logget av   Lausungen 

• Big Beardy Bear
  • Ble medlem: 02/02-12
  • Sted:Leirsund
  • Navn:Jens

Postet 04/01-2013 - 13.33

Tirsdag og søndag kveld.
If you must choose between two evils, pick the one you haven't tried before.
0

#67 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 04/01-2013 - 14.42

Hei. Om dere er vil gjøre sidequests før dere fortsetter med main story, så vil jeg gjerne at dere diskuterer hva dere ønsker å gjøre. Åpen for flere forslag. Her er noen stikkord som kan være av interesse:

• Corvis City Watch har satt dusør på den kriminelle Jack "One-Arm" Black. Den ligger på 250gc død, og 500gc i live.
    Spoiler

• Clan Ironfist har fått fem kasser med utstyr fra det Rhuliske riket stålet av gjeng Griffon. De betaler 75gc for hver returnert kasse.
    Spoiler

• Undercity (Old Corvis) er en labyrint, under byens overflaten, hvor delvis inntakte ruiner er hjem til skjulte skatter, kriminalitet og spøkelser. Her våger kun de modigste og dummeste lykken...
    Spoiler

Dette innlegget er endre av Dani: 04/01-2013 - 15.21

-D20
0

#68 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 04/01-2013 - 16.22

Jeg vet faktisk ikke om jeg kan spille neste uke, eneste ledige kvelder jeg tror er mulig blir tirsdag og fredag (fredag er veldig usikkert)
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#69 Bruker er logget av   Henrik Bjørhall 

• for mye
  • Ble medlem: 07/12-09
  • Yrke: Skole
  • Sted:Skedsmo
  • Navn:Henrik

Postet 04/01-2013 - 19.17

De fleste dager funker, men Torsdag er jeg mest sannsynlig opptatt.
0

#70 Bruker er logget av   Lausungen 

• Big Beardy Bear

Postet 05/01-2013 - 03.34

VI MÅST RETURRN TEH KREITS!
0

#71 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 09/01-2013 - 11.56

Vel, jeg lukter:

• Ca. 4 exp
  • En chewout på vei til Korgan fra Darling
  • Random encounters med Gryphons i gatene.
  • Vandøde i neste session eller neste der igjen.

Postet bilde
0

#72 Bruker er logget av   Lausungen 

• Big Beardy Bear

Postet 09/01-2013 - 19.40

Daaaa kan det være en idé med en dusj?
-1

#73 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 11/01-2013 - 11.29

Spilling #1
Deltakere: Aslak som Sersjant Richard Garret, Jens som Sersjant Thorog Ironfist, Ole som Kaptein Jack Archibald Darling, Steffen som Løytnant Astrerion Turegmys og Zug-Zug som Sersjant (Kasserer) Korgan Ironfist.

Akt I (Fortsettelse)

Richard Garret hadde nylig ankommet Corvis den kvelden. Solen var på vei ned i horisonten, og et slør av tåke fylte Spøkelsesbyens gater. Ørkenskyggen bar sin mester målrettet over bruen som ledet mot Morrows Kirke. Garret kastet seg av sin trofaste hest etter at han nådde katerdralens jernkledde eikedører, og banket bestemt på. Tidligere på kvelden hadde han besøkt Gunner Wadock av Corvis Karavane Lauget, hvor han hadde fått melding om at Sump Dragene hadde blitt sendt til Fader Pandor Dumas for arbeid. Pengepungen var ikke langt fra tom, og han trengte sårt middler. Området var stort sett folketomt på denne tiden av døgnet, sett bort fra noen få besøkende på gravplassen i nærheten. Mens Garret ventet på at noen skulle åpne dørene, hørte han lyden av tunge, metallskodde skritt komme mot han gjennom tåka. Postet bilde/>

Sersjant Korgan og Thorog var på vei til kirka for å snakke med Fader Dumas på dette tidspunktet. De kjente ikke igjen den lugubre skikkelsen med den sorte hesten utfor katedralen. Ogrunnen og dvergen bar klart og stolt klan Ironfist symbolet på sine rustninger, så Garret kjente dem kjapt igjen etter beskrivelsene han hadde fått. De store dørene åpnet seg, og Fader Pandor Dumas hilset på dem alle. Garret viste dem et brev om at han var speider fra det Cygnerianske militæret, og kunne jobbe for et leiesoldat selskap - så lenge selskapet hadde blitt godkjent av det Cygnerianske kongeriket. Postet bilde/>

Kort tid etter, ankom Kaptein Darling og Løytnant Turegmys, som også hilste på Garret. Etter de fortalte i korthet til presten hva de hadde funnet ut av om gravrøveriene, så Fader Dumas umiddelbart brydd ut. Spesielt når leiesoldatene fortalte om at flere av de gravrøvde hadde blitt bekreftet som tidligere dommere i en heks sak for nesten ti år siden. Fader Dumas inviterte dem inn i katedrelen for å forklare dem en historie som kunne være viktig for dem i etterforskingen deres. Etter å ha barrikadert katedralens hoveddører, vandret de alle inn i det stilferdige og eldgamle byggverket mens Faderen begynte å fortelle en historie. Postet bilde/>

For nesten ti år siden på den dag Sump Dragene ble godkjent, rystet en hekse-skandale byen. Magistrat Ulfass Borlock, som da var et nytt medlem av byrådet, avslørte en samling med fem hekser som ble tiltalt for å være skyldig i en rekke infernalske handlinger rundt Corvis. De var alle tilsynelatende vanlig kvinnfolk fra Corvis og område rundt, men deres handlinger var utilgivelige. Borloch talte til folket og krevde handling. Så heksene ble satt i retten, og innen dager hadde de alle blitt dømt til døden. En av heksene var Lexaria Ciannor, Fader Pandors svigersøster. Etter at heksense ble henrettet - på et spesielt forberedt sted i Widower’s Wood - ble kroppene låst bort i en krypt som ble forseglet med mektig magi. Postet bilde/>

Fader Dumas hadde derfor tatt rollen som fosterfar for Lexaria Connors datter. Han fortalte også at heksenes bøddel var anonym slik tradisjonen tilsier. Men innad i byrådet, var det utvilsomt kjent. Fader Dumas ba Sump Dragene om å undersøke gravstedet hvor heksenes kroppene hadde blitt forseglet, og gav dem et gammet kart som viste veien. De kunne selvsagt fortsette med å bruke tilholdsstedet de hadde blitt gitt tilgang til dagen før. Fader Dumas var tydelig brydd over situasjonen, og ledet dem ut av katedralen for natten. Postet bilde/>

De fem leiesoldatene oppdaterte sitt nye medlem, Sersjant Richard Garret, om jobben de utførte for presten, og dro så tilbake til deres tilholdssted. Her fikk Garret satt Ørkenskyggen i stallen med Mathilda - Korgans steamjack. Før de gikk å la seg, brukte Korgan det nye verktøyet sitt for å smelte om noen tunge kuler til Thorogs skjold-kanon. Etterpå fikk alle leiesoldatene en god natts søvn i prestskapets harde senger. [img]http://forum.sksf.no/public/style_emoticons/default/XD/>.gif[/img]/>

Tidlig på morgenen etter samlet leiesoldatene seg rundt frokostbordet. Kaptein Darling fortalte dem at han ønsket å jobbe for Fader Pandor Dumas for to grunner. Selv om arbeidet i seg selv ikke var lønnet, ville Sump Dragene spare en del penger på kost og losji så lenge de jobbet med saken. For det andre, ville selskapet få et godt rykte, noe som kunne fungere som et springbrett til bedre jobber i Corvis by fremover. Resten sa seg enig, men ønsket å ta noen jobber på si som betalte i kalde og harde mynter. Løytnanten opplyste leiesoldatene om dusøren på desertøren Jack “One Arm” Black, som kunne væer aktuell å innkassere. Klanbrødrene Ironfist, mente at deres klan, som nylig hadde åpnet opp et verksted i byen, behøvde også bistand. De trenkte bistand til å skaffe noen kasser med verktøy som hadde havnet på avvei. Kaptein Darling bestemte seg for å ta en titt hos Ironfist klanen for å vurdere arbeidet. Postet bilde/>

“Critical Crates” (Sidequest)
Richard Garret var oppvokst i byen, så han viste dem raskeste vei til klan Ironfist sitt nyåpnede verksted, Boltz & Bitz. Gatene var full av folk på gjennomreise, på vei til jobb, markedsboder som åpnet seg og den berømte industrielle smoggen som kjapt la seg som et mørkt slør over byen. Etter å ha vandret gjennom en rekke ubrukte smug og trange gater, kom Sump Dragene frem til klanens verksted. Trebygningen hadde originalt vært brukt som et lager, og så noe slitt og falleferdig ut. Et skilt, laget av skarpmetall og nagler, formet de utydelige ordene “Boltz & Bitz”. Postet bilde/>

Da leiesoldatene ankom verkstedet, vitnet de en fattig gobber, med lomma full av kull, som ble kastet ut av en irritert dverg. På tross av gobberen, ble leiesoldatene tatt godt imot av de to dvergene Mendor og Rummaz som drev verkstedet. Sump Dragene ble invitert inn, og så at verkstedet var i dårlig forvatning. Imroviserte arbeidsbenker, verktøy, skrothauger og en haug med skrapmetall og kull var klare tegn på at klan Ironfist ikke var en vellstående klan. Tre gobbere som også jobbet der, drev å rotet i skraphaugen etter brukbare deler. Med andre ord, ingen av Sump Dragene var særlig imponert av denne bedriften, og sjekket så med dvergen Mendor angående arbeidet. Postet bilde/>

Mendor fortalte at bedriften ventet fem kasser med Rhuliske verktøy fra klan Ironfist. Skipet Belladonna som skulle elvere kassene ved havna, hadde ikke levert varene, noe de skulle ha gjort for tre dager siden. Mendor mistenkte at gjengen Harbour Hands, som er en del av den store Griffon gjengen i Corvis, sto bak. De hadde vært innom verkstedet for en uke siden for å presse bedriften for beskyttelses penger, noe dvergene selvsagt bare hadde ledd av. Bedriften trengte verktøyene sårt, og kunne betale 75 gullpenger per kasse leiesoldatene kunne skaffe tilbake til dem. Postet bilde/>

Kaptein Darling så ikke på dette som en dårlig avtale, og valgte å kikke nærmere i saken. Først gikk turen til havnefogden for å finne ut hvor og når skipet Belladonna hadde kommet i havn. En liten stund etterpå ved havna, fant de et tidligere marine befal som nå jobbet som en av Corvis mange havnefogder. Ved å fremvisning av sitt skriv på godkjent charter av det Cygnerianske kongeriket, fikk de vite hvilken molo skipet hadde brukt. Da de gikk videre til riktig molo, sjekket de med den lokale havnefogden der, og fikk vite at skipet ankom for tre dager siden, men lå i havn bare noen timer før det reiste videre mot Five Fingers. De ble ogå fortalt om en gjeng med havnearbeidere som jobbet fast med nevnte molo, hvor deres representant het Rolf. Postet bilde/>

Ved moloen fant Sump Dragene et halvt dusin havnearbeidere som satt og ventet på et dusin kasser. Kaptein Darling pratet med Rolf, en ung og kraftig kar som var relativt samarbeidsvillig. Kaptein Darling bestakk Rolf med en mengde penger han ikke kunne avslå. Sump Dragene ble informert at Harbour Hands hadde truet kapteinen på Belladonna for tre dager siden, og stjålet noen kasser med last. Rolf fortalte også hvor gjengens tilholdssted befant seg. Kaptein Darling ønsket en diplomatisk løsning på situasjonen, men forstod at om det var siste utvei, så kunne det ende med bråk. Mens Løytnant Turegmys og Sersjant Garret speidet ut stedet, dro Kaptein Darling, Sersjant Korgan og Thorog for å hente Mathilda og Ørkenskyggen. Postet bilde/>

Løytnant Turegmys og Sersjant Garret smøg seg gjennom gatene mot Harbour Hands sitt tilholdssted langs havna. Lagerbygget var stort, gammelt, og så noe falleferdig ut. Ved den digre lagerporten som stod på gløtt, oppholdt tre unge havnearbeidere seg. Den Iosanske løytnanten vurderte å klatre bygningen for å få litt overblikk, men avfeide innfallet da han dette kunne lage en del unødvendig lyd. Dessuten var taket relativt falleferdig. Det var også et par andre unge menn som passet på stedet i området. Leiesoldatene observerte seks løpegutter som antakelig jobbet for gjengen for å holde utkikk. De to leiesoldatene returnerte til møtestedet et par kvartaler unna for å møte resten av Sump Dragene som hadde med Mathilda og Ørkenskyggen. Postet bilde/>

De fem leiesoldatene diskuterte fremgangsmåten, og ble enig etter en kort diskusjon. Sersjant Garret slengte seg med enkelthet opp på sin sorte hest, og ventet i et mørkt smug nært lagerbygget hvor han hadde overblikk over hovedinngangen og en av løpeguttene. Resten av leiesoldatene vandret rett mot hovedporten. De observerte løpeguttene raske seg til bygget for å melde ifra. En av gjengmedlemmene kom dem i møte mens han avslappet tente opp en sigarett i ly av sin sixpence. Han fortalte at gjengen ikke hadde stjålet noe last, men heller hadde jobbet for å beskytte dem. Mannen prøvde å forhandle med Kaptein Darling for å betale dem mellom 50-75 gullpenger per kasse. Kapteinen avfeide forhandlingsforsøket tvert, og krevde å få kassene utlevert. Postet bilde/>

Mannen som hadde prøvd å forhandle med Sump Dragene ble enkelt slått i svime, og de andre løpeguttene stakk hendene i været kjapt og begynte å trekke seg unna. Da Sersjant Garret fikk med seg dette og trakk revolver mot en av løpeguttene. Alle leiesoldatene samlet seg utfor lagerets porter, men kunne ikke høre stort på innsiden. De gjorde seg klar til konflikt, og så en rekke oljelamper lyse opp mesteparten av innsiden av lageret. Høye stabler med kasser og tønner kastet mange skygger og gjemmesteder i lokalet. En trapp i enden av bygningen, ledet opp til et kvadratisk bygg på veggen, med vindusoversikt i høyden over hele lokalet. Kapteinen gikk forsiktig inn og forberedte seg på det verste. Postet bilde/>

Et gjengmedlem som hadde dynket klan Ironfist sine kasser i olje, stod klar med en fakkel til å sette fyr på verktøyet. Kaptein Darling ville fortsatt ikke forhandle. Det var først da det manifesterte seg glødende runder rundt armen til Sersjant Korgan at mannen med fakkelen slapp ildkilden mot kassene. Det tok ikke lang tid for en rekke gjengmedlemmer brettet ut foldeknivene sine og steg ut fra skyggene. To av disse karene var store og kraftige, og bar på hver deres digre 2’’x4’’-plank. Det gikk ikke lang tid før løytnanten pekte to runekledde magelock pistoler som avfyrte to eksplosive kuler mot gjengen. Sersjant Garret red som en storm inn i lokalet, og hans skarpe haukeøyne så bevegelse av en person som gjemte seg i skyggene av vinduet til det kvadratiske påbygget. Hans pistol ble rettet mot skikkelsen, det første skyddet skøt av en hjelm, og det andre laget grøt av innsiden av Fat Bobs tykke hode. Med en muskedunder i hånda, falt den fete kroppen hans ut av vinduet og i gulvet med et brak. Tilfreds blåste Sersjant Garret røyk fra løpet av revolveren sin. Postet bilde/>

Mens gjengen stormet ut fra skyggen for å slå tilbake mot inntrengerne, kløyvet Sersjant Thorog dem med den store øksa si, en etter en. Kaptein Darling nølte ikke med å løpe inn med korde og revolver mens han begynte å rope ut ordre om å beskytte kassene, som nå sto i full flamme. Gjengmedlemmene omringet ogrinnen kjapt for å stikke foldeknivene sine i sprekkene Sersjant Thorog hadde i platerustningen sin. Noen hoppet på kapteinen med noen saftige kutt, og en stor pøbel hamret løytnanten over skulderen med en 2’’x4’’-plank. Mathilda ble kjørt i full gir av Sersjant Korgan, som hamret etter gjengmedlemmer med den enorme hellebarden sin. Det dundret og brakte da den til slutt, i høygir, slo hull i gulvet ned i kloakken med et brak. Korgan skøt vilt etter pøblene med hagla si, men var distrahert av viftende armer som dyttet våpenet til siden. Postet bilde/>

Etter noen korte øyeblikk kom en kraftig lyd fra en av de store lagerkassene. Kassen åpnet seg i et brak, og der stod en stor og tung steamjack, med en klypeklo og en diger drill. En halvgal mann stod med en diger skiftenøkkel og alkjemi-sett, mens han rope til steamjacken om å drepe alle sammen. Galningen blandet noen kjemiske middler som resulterte i en røyksky som dekket han selv og steamjacken hans. Jernkjempen kjempet ifra seg store og tunge slag, mens Sersjant Thorog løp rett inn for å kappe galningen i to. Mens løytnanten kjempet i nærkamp med dødelig effektivitet, slukket Kaptein Darling flammene som ikke fikk ødelagt mer enn en kasse verktøy. Han måtte bruke den solide frakken sin for å slukke ilden, noe som gjorde at han ble flerret opp av gjengmedlemmer som falt han i ryggen. Kort tid etter jernkjempens mester var delt i to, overga de to siste pøblene seg - de så ingen håp eller vei å unnslippe fra de nådeløse leiesoldatene. Postet bilde/>

Byvaktene var allerede på vei. Sump Dragene handlet raskt. Dvergen og Ogrinnen fikk lastet jernkjempen på en vogn, og sammen med Garret, Ørkenskyggen og Mathilda, fikk de kommet seg av gårde med de resterende kassene. Kapteinen og løytnanten ventet med de to gjengmedlemmene som prøvde å forhandle seg vei ut av situasjonen. Den ene pøbelen var så desperat på å komme seg unna at han strupet den andre overlevende. Kaptein Darling valgte å anholde morderen til byvaktene kom. Postet bilde/>

Byvaktene kom i møte med Sump Dragene og begynte kjapt og effektivt å etterforske på stedet. De tok imot forklaring, og de begynte kjapt å forstå at det var ugler i mosen til Kapteinens forklaring. For ikke å kjefte på han forran løytnanten, tok byvaktenes sersjant med seg Darling under fire øyne. De kom til en forståelse som begge var fornøyd med. Jernkjempen som var på vei gjennom Corvis trange gater, ble overlevert til byvaktene siden det var stjålet gods. Men dens armer var ikke merket, og leiesoldatene fikk disse, samt den utsmykkede muskedunderen i tillegg til en pung med gullmynter for å ha fått has på en ettersøkt voldtektsmann. Byvaktene satt pris på at Sump Dragene hadde slått ned på Harbour Hands, og gav den en kjanse for å gjøre ting på den rettsmessige måten. Kaptein Darling og Løytnant Turegmys fikk dra for å møte med sine sersjanter, som akkurat hadde blitt møtt av byvakter som tok imot jernkjempen. Postet bilde/>

Experience Points:
  • Captain Jack Archibald Darling of the Swamp Dragons: Play award 1XP; Teamwork award 1XP; Milestone bonus 0XP; Conclusion 1XP -> Total 3XP
  • Lieutenant Astrerion Turegmys of the Swamp Dragons: Play award 1XP; Teamwork award 1XP; Milestone bonus 0XP; Conclusion 1XP -> Total 3XP
  • Sergeant (Treasurer) Korgan Ironfist of the Swamp Dragons: Play award 1XP; Teamwork award 1XP; Milestone bonus 0XP; Conclusion 1XP -> Total 3XP
  • Sergeant Thorog Ironfist of the Swamp Dragons: Play award 1XP; Teamwork award 1XP; Milestone bonus 0XP; Conclusion 1XP -> Total 3XP
  • Sergeant Richard Garret of the Swamp Dragons: Play award 1XP; Teamwork award 1XP; Milestone bonus 0XP; Conclusion 1XP -> Total 3XP

Notat Fra GM:
Boltz & Bitz har nå fått oppgradert verkstedet sitt fra [lower middle] til [middle]. De har også skaffet seg verktøy til å drive en “workshop” noe spillere med connections(clan ironfist) kan få tilgang til å bruke. Verktøyene gir +2 til mechanical engineering.

Dette innlegget er endre av Dani: 15/01-2013 - 17.01

-D20
0

#74 Bruker er logget av   Lausungen 

• Big Beardy Bear

Postet 26/01-2013 - 02.33

Hvor mye mer penger trenger de for å komme seg ti... Upper middle?
0

#75 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 08/02-2013 - 12.36

Hei folkens.

Hva sier dere til arbeide for å få til minst en spilling hver uke? Og om det absolutt ikke går, så spiller vi i hvertfall en gang per andre uke? Postet bilde
Har dere ønsker til fremtidige sideoppdrag? Tankene mine ligger på: dusør jakt, oppdrag for klan Jernneven, utforsking av Gamle Corvis. Postet bilde
Om ønskelig kan jeg forberede f.eks.: Forferdelig seriemorder går løs på byen, mysterier rundt tilfeldige eksplosjoner i byen, gjengkrigen i byen, masser av lik funnet i kloakken. Jeg tar også imot ønsker og ideer. Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 08/02-2013 - 12.43

-D20
0

#76 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 08/02-2013 - 12.40

Vis innleggDani sa den 08/02-2013 - 12.36:

Har dere ønsker til fremtidige sideoppdrag?

Keywords for meg:
Brainpower
High chance of failure
Sneaking
Splitting up
Key targets
Civillians
Suspense
Surprise
Postet bilde
0

#77 Bruker er logget av   Lausungen 

• Big Beardy Bear

Postet 08/02-2013 - 16.43

Suspense, combat, tactics, civs, surprise, IRONFIST. Kanskje ikke så viktig med sistnevnte for meg som spiller, men Thorog ville vært en happy ogrun hvis han kan hjelpe klanen.

Noe exp forbforrige spilling?
0

#78 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 08/02-2013 - 17.04

Fy jens, ingen level ups rett før et hardt encounter.
Postet bilde
0

Del dette emnet:

• 2 Sider +
  • 1
  • 2
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

1 medlem(mer) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere