Skedsmokorset Spillforening: [D&D 3.5] Villskapsfloen - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

[D&D 3.5] Villskapsfloen Pulp-kampanje fra Dungeon Magazine. Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 03/06-2013 - 12.05

System: Dungeons and Dragons v.3.5
Sjanger: Pulp Fantasy
Spilleder: Aslak
Spillere: Valle, Lene, Ole, Henrik
Hvor og når: Fortrinnsvis hos Lene, et par ganger i måneden.
Starter: Snart!

Her er tråden for den nye kampanjen vi starter om en stund. Post karakterer, still spørsmål, slå dere løs! Oppdaterer med mer informasjon etter hvert.

Det anbefales at dere leser spillerguiden til Sasserine før vi begynner. http://paizo.com/dun...vageTide_LR.pdf

Mot nye horisonter!

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

#2 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Sted:Oslo
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 03/06-2013 - 13.30

Leon Stormhjerte

som barn så var Leon en gutt som elsket vind og hav, han brukte mye av tiden sin til å reise ut på havet i nærheten der han bodde.
Leon valgte å bli en havets mann og elsket friheten som han hadde.
Etter et par måneder på havet så smadret båten han reiste i et rev og han ble strandet på en øy.
På øya ble han tatt til fange og satt som slave for en gjeng pirater som hadde sin base på øyen.
Etter mange måneder så klarte han å flykte fra de, med hjelp av en mann som også hadde blitt tatt til fange.
under flyktforsøket så ble mannen drept og han ga som en siste gave en båt, hans klinge og Leons frihet.

Dager ble til uker og det tok flere før han ble reddet av et skip og på dette skipet jobbet han som dekksgutt.
Fri som vinden reiste han rundt mye og endte til slutt opp på en reise som tok han til Sasserine.
Vel i Sasserine så endte det opp med at Leon likte seg godt og satte byen som hjem for tiden og slik har det vært i 4 år
Han bor for tiden i handelsdistriktet og hjelper til en butikk som hjalp han når han kom til byen.
Leon bruker mye av fritiden sin på å reise rundt byen og utenfor. Han reiser til tider ut på havet som hjelp på båter.

Med godt humør og mannens oppofrelse i minne jobber Leon for å en dag bli sterk nok til å kunne jage ned pirater og gi frihet til de som også er fanget

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Valentino: 03/06-2013 - 14.15

---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
3

#3 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan
  • Ble medlem: 22/05-04
  • Kjønn:Kvinne
  • Sted:Lillestrøm
  • Interesser:Rollespill: L5R, D&D (3.5!), Pathfinder, Ars Magica, Scion.
    Brettspill: Arkham Horror, Red Dragon Inn, Ninja: Legend of the Scorpion Clan.
    Kortspill: L5R.
    Annet: DDO, Heian historie, geisha, kimono, kostymer.
  • Navn:Lene Jakobsen

Postet 03/06-2013 - 14.41

Postet bilde
Firruianna Elg'Cal, Favoured Soul of Corellon Larethian
Alder: 111 år.
Høyde: 165cm.
Vekt: 55kg.
Hårfarge: Hvit.
Øyenfarge: Blå.

Som medlem av ett av Sasserines mindre adelshus, er Firruianna en ung pike som vekker oppsikt når hun først trer ut i Adels-distriktet. Hennes adelfamilie er alle lyse og fagre i huden, mens Firruianna ser ut som hun er skåret ut av mørk sten, med en dyp hudfarge som er mer forbindet med mørkalver. Hennes ansikt bærer tydelig preg av aristokratiske trekk, og hun selv om hun velger ofte enkle klær, er de alle av god kvalitet. Det snøhvite håret står som en sterk kontrast mot hennes mørke hud.

Hennes familie, Stjernevind, er styrt av hennes bestfar, Pharyl, som familiens overhode, og hennes mor, Arihrad, forsvant ikke lenge etter at hun ble født for å følge en pilgrimsreise på søken etter de fortapte sol-alvene. Det Firruianna vet om hennes foreldre er at hennes mor var en hellig ridder av Corellon Larethian, som var ute på vandring i sine yngre år. I løpet av denne tiden, ble hun kjent med en adelsmann blant de mørke alvene, Vedam Elg'Cal, som også hadde lagt ut på vandring. De to reiste sammen, og etterhvert ble elskere... det vites ikke hvorfor Arihrad vendte tilbake alene med ett nyfødt barn, som hun da ga over til sin far før hun dro sin vei, for å aldri bli sett igjen.

Firruianna hadde en veldig skjermet oppvekst og var sjeldent ute for å møte de andre aristokratene og adelige i Sasserine. Av de få som hun faktisk hadde relasjoner med, foretrakk hun heller å bruke et kallenavn, "Ru", istedenfor sitt eget (da Firruianna betyr "Skapt av mørket" på alvisk), og mesteparten av hennes fettere og kusiner forholdte seg til det kallenavnet også.

Hennes magiske velsignelser ble oppdaget da hun plutselig kunne tyde hennes bestefars private brev som var skrevet på språk hun aldri hadde lært før i det hele tatt, og Pharyl var meget overrasket da det viste seg at Corellon, som hadde favorisert hennes mor, også viste stor interesse i Firruianna. Siden disse talentene ble oppdaget har hun vært en håndfull for sin familie, og de andre adelig har snakket løst og fast om Pharyls barnebarn som har regelmessig stukket av hjemmefra for å så bli brakt hjem av byvakter ved morgengry. I raseri over hennes families ønske om å holde henne bak lukkede dører, erklærte hun at hun fra den dagen skulle bruke sin fars familie navn istedenfor Stjernevind, og at hun skulle følge Corellons ønsker om at hun skulle reise ut hun også.

Motvillig, Pharyl gav henne sin velsignelse...

---------------------------------------------------------------

I Savage Tides Player's Guide PDF er det forslag til Feats avhengig av hvilken bydel man tilhører. Mesteparten av disse feat'ene er ganske middelmådige, i min mening, men jeg likte forslaget i Introduksjonen at disse kunne være bonus feats til alle karakterene... litt sånn som vi hadde Traits i Shackled City.

Vil karakterene våres starte med noen bonuser i Savage Tides som de gjorde i Shackled City? (minor magic item, traits, feat, etc?)

Dette innlegget er endre av Selene: 03/06-2013 - 14.44

Winter Court is coming

Fine Quality Kimono: Two peasants starving for a year
Fine Quality Sandals: One peasant starving for a year
Fine Quality Coutier's Cap: Four peasants starving for a year
Fine Quality Coutier's Fan: One peasant starving for a year
Not Looking like a starving peasant at winter court.....Priceless
2

#4 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 04/06-2013 - 16.03

Tycillaan Lairilweam
alder:
137
århøyde: 174 cm
vekt: 63 kg
Tycillaan Lairilweam ble født i en rik adels familie i Sasserine og oppdratt til å følge de strenge reglene en adels familie har, for hvis adelen ikke går frem med et godt eksempel hvem gidder så da å følge reglene.
Tycillaan levde et veldig inne sperret liv, foreldrene hadde store forventninger til hans fremtid som magiker derfor var bøker og studie om magi, natur og vitenskap mesteparten av dagen hans uten noen form for fysisk trening eller sosialisering.venner kommer ikke lett når du aldri forlater hjemmet uten full eskorte og de eneste gangene du snakker med andre enn lærere er på middag selskap hvor etikette og politikk er alt, den eneste vennen han hadde var en drow tjeneste pike Aniraseel, de andre i huset behandlet henne dårlig, men Tycillaan syntes det var spennende å høre om hennes erfaringer ute i verden da hun på mange måter var friere enn det Tycillaan var selv, bare det å høre hva hun hadde gjort på fri tiden kunne virke som et eventyr.
årene gikk og de fikk et større forhold til hverandre Aniraseel fortalte om hvordan og hennes søster Aniralayl måtte overleve som gate barn i lang tid og hun hadde ta denne jobben for å kunne dekke sin søster sine leve kostnader, men en dag var Aniralayl sporløst forsvunnet. Aniraseel lette etter sin søster i flere år.
Tycillaan ønsket å hjelpe med å finne Aniralayl, men han fikk ikke forlate hjemmet og hans magi var ikke mektig nok, han bestemte seg for å dedikere sin magi bruk til å hjelpe Aniraseel noe resten av familien ikke kunne tolerere.Aniraseel mistet jobben og Tycillaan skulle tvangsgiftes, dette tolererte han ikke og flyktet hjemme fra, Tycillaan og Aniraseel giftet seg (hvor Tycillaan tok hennes etternavn (Lairilweam) for å fortelle at han hadde forlatt familien) og startet et liv sammen hvor de dedikerte mye av tiden sin på å finne Aniralayl. etter 8 år sammen ble Aniraseel veldig syk og de hadde ikke penger eller magisk kunnskap til å helbrede henne Tycillaan svelget stoltheten å returnerte til familien for å spørre om hjelp, de sa at de ikke ante hvem han var og nektet å hjelpe.Han kunne ikke gjøre for å redde sin kone, for hun døde fikk hun han til å love en ting "finn min søster, jeg har fortsatt håpet" selvfølgelig kunne han ikke nekte henne det.Tycillaan Lairilweam Har tre mål:
1) finne Aniralayl
2) skaffe en komplett forståelse på verden og endre den for det bedre
3) stifte en adelsfamilie som aksepterer alle og hjelper folk i nød

Vedlagt(e) fil(er)

Dette innlegget er endre av Ole von der Fossheim: 04/06-2013 - 16.05

Postet bilde
2

#5 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 04/06-2013 - 16.13

Bra historier, folkens =).

Siden minor magic itemet dere startet med i SC var et incentiv for å spille en tilfeldig rullet rase og klasse vil dere ikke starte med dette. At featene skal være bonus feats avhenger egentlig, som boka sier, at alle rollene er født og oppvokst i Sasserine, noe de ikke er.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#6 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 04/06-2013 - 22.26

Fant denne artiklen mens jeg lette rundt på nettet etter Favoured Soul forslag: http://www.wizards.c...d/cwc/20070227x

Copy-pasta den relevante delen for meg (men også innsikt til andre base-classes, som f.eks Swashbuckler er i artikkelen).

Sitat

Complete Divine, pg. 6

The favored soul has thirteen dead levels, but gains new spells per day or spells known during each one of those levels. The favored soul is a curious character class in that no special abilities are received at 1st level, creating something of a conceptual design void. This void is offset by having all good saving throws, but mechanical bonuses and spell choices alone can leave some people feeling cold at 1st level.

Faith Healing (Su): Starting at 1st level, a favored soul can selectively channel a small amount of divine energy when handling the wounds of a dying creature. The favored soul is so certain in the use of first-aid (see Heal, pg. 75 of the Player's Handbook) that the character can use it reliably even under adverse conditions. When making a first-aid check on anybody who is within one step of their deity's alignment, the favored soul may take 10 even if stress and distractions would normally prevent the character from doing so. At 6th level, these first-aid checks heal 1 point of damage. This amount increases by 1 hit point every five levels thereafter (11th and 16th).

Knowledge Specialty (Ex): At 1st level, a favored soul can choose whether to make Knowledge (arcana) or Knowledge (religion) a class skill. Once this choice is made, it cannot be reversed.

Exalted or Vile Presence (Su): At 2nd level, a favored soul is more influential when interacting with people of the same faith. A favored soul gains a +2 bonus on Charisma when using any skill that treats Charisma as the key ability, but only when interacting with people who worship the same deity. This bonus increases by +1 at 4th, 7th, 8th, 9th, 13th, 14th, 18th, and 19th level. A favored soul gains one-half of this bonus (rounded down) when interacting with anybody who is within one step of their deity's alignment. When making Use Magic Device checks, this bonus also applies to magic objects that are divinely created or intelligent objects with alignments.

Lurer også på om du har noen mening/houserules om Multi-classing og Favoured Classes, Aslak? Har vært borte i en del GM'er som ikke har brydd seg stort om Multi-classing som det står i boka, men lurer på hva du syntes om det?

Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer en 1-levels dypp i Sorcerer for å få tilgang til grunnleggende Arcane-spells, så jeg da kvalifiserer meg til Abjurant Champion (Complete Mage). Prestige Class options for Favoured Soul er nesten ikke-eksisterende, siden flertall av Divine Prestige Classes krever adgang til Domain eller Turn Undead. Tenkte Abjurant Champion kunne bli morsomt for å fortsette på tanken om en Tank/Party buffer.

Dette innlegget er endre av Selene: 04/06-2013 - 22.35

Winter Court is coming

0

#7 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Yrke: Student

Postet 05/06-2013 - 00.50

No special ability at first level? Hva kaller du automatisk proficiency i dieties favored weapon for da? Greit nok at det ikke står noe i selve tabellen, men vil nå likevel påstå at dette er en special ability.

Er forøvrig skeptisk til at (caster)klasser på død og liv _må_ få noe hver level. De får jo spells uansett, og spells er som vi vet UNLIMITED POWER.

That said: Faith healing var litt...underlig. Så du kan ta 10 på en heal-check for å stabilisere en karakter. Men bare om vedkommende er innenfor et steg av alignment. Hadde det vært worship-basert, at det funker på de som tilber samme gud som deg hadde det ikke slått meg som så underlig, da hadde det vel bare vært guden som tar seg av sine. Tilsvarende med Exalted or Vile Presence. Skjønner delen med worshippers av samme gud, da du jo er en utvalgt av den guden, men hvorfor få en bonus ovenfor folk som er nær deg i alignment? dette ville jo medføre at om du er en utvalgt av Tiamat, så ville de prester av Bahamuth som er LN (noe de har lov til å være) være vennligere innstilt ovenfor dine ord fordi du er en utvalgt av erkefienden til guden deres. Eller tilsvarende med Tyr og Hextor. Virker så dårlig gjennomtenkt.
Jeg streeener bort til døren!
0

#8 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 05/06-2013 - 12.52

Ganske enig at Faith Healing og Exalted/Vile Presence virker lite gjennomtenkt. Jeg skjønner tankegangen bak dem, men som du peker ut får vi dat Bahamut/Tiamat-tilfeller. Det enkleste hadde bare vært å sagt enten samme alignment eller tilbedere av samme gud.

Synes artikkelen var interessant for noen klasser, men de "død levlene"... eh, det er spellcasters. De trenger ikke noen særlig fix. Jeg klarer meg uten dem ihvertfall.
Winter Court is coming

0

#9 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 07/06-2013 - 18.22

Okei, på tide jeg rotet meg til å svare.

Jeg er enig med Henrik når det kommer til de "døde" levlene. Full-power spellcasters har allerede spillets beste og mest fleksible evne. Da er jeg mer positiv til å fylle ut levler hos f.eks Swashbuckler.
Når det kommet il Multiclassing ut over favored klassene kan jeg faktisk ikke reglene for dette Postet bilde. Lyst til å forklare litt?

Forøvrig har jeg aldri hatt noe imot multiclassing, men dips har jeg aldri likt. At man skal ta et level her og der for å få de beste mulighetene uten å følge opp de nye veiene man tar slår meg som veldig meta, og in-game som et tegn på manglende evne til å fokusere i livet XD . Stakkars, stakkars idiotiske Shensen.

Om du tror at jeg tillater Abjurant Champion, som har d10 HD, full BAB, full Spellcasting og GRATIS QUICKEN (samma hvor begrenset det er) er du ganske full du og. Postet bilde
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#10 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 07/06-2013 - 22.43

*ahem*

Multiclassing and you:
*Is one of your classes you favored class? Ignore it when when considering multiclassing and xp-penalties. So elf wizard 3/fighter 6 counts as fighter 6 for the purpoise of determining if there is an xp-penalty. Likewise, a dwarf fighter 2/paladin 5/monk 4 would count as a paladin 5/monk 4.
*Now look at your class-levels. Is one or more of them more than 1 level away from any other class you have (not counting favored or prestige)? Then you take an xp-penalty of -20% per class more than 1 level away from your highest level class.

Så tingen med reglene for multiclassing er at de er laget for å demotivere dipping. Hvis du dypper inn i klasser som ikke er en favored class (eller prestige) uten å sørge for lik fokus i de forskjellige klassene dine, så tar du og får mindre xp. Er så enkelt. Så du blir oppfordret til å være rogue 3/wizard 4 fremfor rogue 2/wizard 5, da manglende fokus på alt gjør at du blir mindre god, selv om du fokuserer på en ting.
0

#11 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 09/06-2013 - 15.15

Okei, skjønner det bedre nå, men siden jeg ikke liker dips og ikke tillater Abjurant Champion blir det vel ikke noe styr uansett =P
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#12 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 09/06-2013 - 17.11

Kristoffer Iliac

Alder: 117ish
Høyde: Ikke så mye
Vekt: Liten

Vedlagt fil  skyggegnom.jpg (44.51K)
Antall nedlastninger: 13

Kristoffer Iliac er ikke en av Sasserines urinnvåndere, skjønt han har vært der så lenge at de fleste kortere-levende raser vel vil tenkte på ham som det. Tvert imot snublet han i land for rundt 60 år siden ifra at skip som hadde Neñore som sitt opprinnelsessted, og har knapt nok vært lenger unna Sasserine enn en dagsmarsj eller så siden. De som så ham gå i land kan bedyre at det var en skitten gnom med et jaget uttrykk som ankom byen, tilsynelatende uten andre eiendeler enn klærne han gikk i og en gammel, slitt lærbok av betydelig volum, og enkelte vil videre påstå at "Kristoffer Iliac" var et navn han syntes uvant å bli tiltalt med, skjønt det var hva han introduerte seg med til alle som spurte. Hva grunnen til dette var kunne ingen si sikker, men enkelte hvisket seg imellom om Neñore's blodfeider og hvordan en som ønsker å unnslippe gammelt familie-nag og hat nok kunne se det lurt å kaste av seg sitt gitte navn og heller adoptere ett nytt for slik å få en frisk start i den nye verden, uhemmet av gamle blodsbånd og eder. Men uansett hva folk må ha trodd om hans fortid, så ble det fort glemt og Kristoffer Iliac ble som så mange andre uten penger eller forbindelser absorbert av Shadowshores smug og bakgater, og startet slik sitt liv i den nye verden omgitt av skrot, skygger og skurker. Onde tunger vil påstå at den unge gnomen gled overraskende godt inn med resten av Shadowshore og tok til distriktets lettere lovløshet og preg av anarki som en fisk tar til vann, som om hans tidligere liv hadde vært preget av liknende omstendigheter, men ingen kan likevel påstå annet enn at han holdt seg på riktig side av loven i Sasserine.

De neste 30 årene eller så er det vanskelig å skulle si at noe videre spennende skjedde i livet til Kristoffer Iliac. Han livnærte seg tilsynelatende av diverse strøjobber, gjerne som løpegutt med beskjeder fra en side av byen til den andre og levde i de fleste tilfeller fra hånd til munn, tilsynelatende ute av stand eller uvillig til å skaffe seg noen form for fast jobb. Kan hende skyldtes dette at han ikke ønsket noen form for livsferdsel som la stort beslag på hans tid, for de naboer han hadde gjennom denne tiden kan bedyre at de ofte så lys fra vinduene til skuret hans til langt på natt de fleste dager, og at han i perioder ikke forlot det før sult eller tørst tvang ham til igjen å søke føde. Hva slags prosjekt som kunne legge slikt beslag på en gnoms tid er uvisst, skjønt uansett hvor pengelens og sulten han ble, uansett hva slags andre eiendeler han solgte eller pantsatte for å holde seg i live, så kan ingen noensinne huske at han lot den gamle boken han først gikk i lang med forlate hans kontroll, selv ikke for det korteste tidsrom, så den intelligente leser vil kan hende gjette på at det var dette verk han tilbrakte de mørke midnattstider med, at det var sidene i nettopp denne boken han brukte utallige timer til å samfare etter noe han ikke kunne finne, men mistenkte at skjulte seg et sted i bokens indre.

Et sted mellom 20 og 30 år siden endret imiddlertid noe seg, skjønt når dette skjedde, hvorfor eller hva er uvisst. At noe hadde endret seg var imidlertid klart, da Kristoffer begynte å bevege seg mer ut blant folk, godta mer semi-faste jobber og genereltble mer det en kan kalle et skikkelig medlem av samfunnet. Og der han tidligere hadde ventet mer på at jobber skulle dukke opp, synes han nå å mer aktivt søke jobber folk ikke var klar over at de trengte noen til å gjøre ennå, og fikk etterhvert på seg et rykte for å vite om problemer folk hadde med rotter, slanger og liknende skadedyrproblemer før de selv var klar over at de hadde slike problemer. Ikke sjelden skjedde det at han dukket opp i tavernaer og spurte om eieren ønsket hans hjelp med å bli kvitt de svære rottene eller slangene han hadde i kjelleren, og når eieren så tok seg en titt som fantes det rotter eller slanger der, skjønt han ikke hadde sett noen tegn til det tidligere. Og da betaling han krevde stort sett var svært rimelig, ofte bare mat for dagen og noen få mynter, med kun noen få mynter til om du ønsket at han skulle gjøre et grovt forsøk på å stoppe ut de største, så var det ikke sjelden han også ble ansatt. vel var utstoppingene hans ikke av de beste, og varte stort sett ikke så lenge i de fuktigere periodene av året, men de stygge utstoppingene hadde en sjarm i seg selv og gav tavernaeieren en unnskyldning til å fortelle utbroderte historier om deres oppdagelse av beistet, og slikt tiltrekke seg nysgjerrige gjester. Dermed tjente både tavernaene og Kristoffer på skadedyrinvasjonene, og alle kunne si seg enige om at situasjonen i bunn og grunn hadde endt opp til det beste for alle involverte parter. Og det gikk da heller ikke mer enn et ti-år eller så før Kristoffer hadde fått karret sammen nok ressurser til å dra seg ut av Shadowshore og inn i det langt mer respektable Sunrise-distriktet, og der har han holdt til siden.

Og slik gikk årene, med en status quo som syntes sannsynlig å holde seg for resten av Kristoffers lange liv. Hadde det ikke vært for en hendelse som skjedde nylig, med det resultat at den godeste Kristoffer kan hende ble litt mer kjent blant distriktets befolkning enn han selv skulle ønsker.
Det har seg nemlig slik at om en lever et nøysomt liv, så har folk en tendens til å anta at en har gjemt unna alle de pengene en ikke bruker, og slik førte det til at tre unge menn trengte seg inn i Kristoffer sin leilighet sent en kveld, i den tro at den middelaldrene gnomen hadde verdier lurt vekk et sted og var for liten og svak til å hindre dem i å erverve seg disse. Nøyaktig hva som skjedde etterpå er ukjent, da Kristoffer selv ikke har gitt noe tegn til å ville diskutere det og de tre overfallsmennene selv av uvisse årsaker nekter. Det som er sikkert er imidlertid at når Kristoffer noe senere viftet med seg en vaktpatrulje inn i leiligheten sin fant de alle tre forsvarlig bunnet, og historien om hvordan den lille gnomen på egenhånd hadde overvunnet de tre langt større og sterkere mennene spredte seg snart, og enkelte begynte som følge av dette å mistenke at det kanskje var mer ved gnomen enn han gav inntrykk av...
2

#13 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 09/06-2013 - 23.43

Man, jeg kortet faktisk ned på bakgrunnshistorien min, og så kom Henrik med en Wall of Text! XD

Kule karakterer da. Gleder meg!
Winter Court is coming

0

#14 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 10/06-2013 - 13.37

Hva, bakgrunnshistorier som ikke er tekstvegger, hvor er moroa i det? Men alvorlig: kan ikke kutte ned på ting, da fjerner jeg jo deler jeg har lyst til å ha med. Får trøste deg med at jeg ikke skrev noe om de 50 årene før han kom til Sasserine. Hadde jeg gjort det kunne tekstmengden fort fordoblet seg :P

Men fra spøk til revolver: Kan jo gi litt mer info om min rolles evner og build.
Det viktigste er å vite at jeg kommer til å være en Illusjonist med stor I. Faktisk kommer jeg til å være en fokusert illusjonist, med det resultat at jeg ikke har to, men TRE forbudte skoler. I mitt tilfelle blir disse tre skolene enchantment, evocation og abjuration. "Men Henrik!" kan jeg høre dere rope mot skjermene deres. "Hvordan kan du velge ABJURATION som forbudt skole?" Enkelt, ved å satse på at ole og Lene kan ta seg av dispelling, mens jeg må stole på at transmutaion og illusjoner kan sørge for den beskyttelse jeg måtte ha behov for. Dette kommer sannsynligvis til å innbære lots and lots of mischance heller enn ac som kilde til forsvar, så om true seeing kommer på banen kan jeg slite, men har all tro på at jeg kan kommer meg gjennom dette. Et resultat av min fokusering vil dessuten være at nesten halvparten av alle spellslottene mine (om ikke mer enkelte leveler) MÅ fylles med illusjoner. Når jeg får tilgang til skyggemagi kommer fokuseringen min til å snu til en stor flesibilitet istedenfor, men inntil level 11 må dere forberede dere på at mine evner er noe... begrenset i kamp. Fordelen er imidlertid at mine illusjoner kommer til å være veldig harde å motstå.

Rent teknisk kommer jeg til å gå illusjonist 5/shadow adept 3/shadowcraft mage 5/ shadow adept 7. Skygger skygger overalt.
Startingspells blir mest sannsynlig Silent Image, Mage Armor, Ray of Enfeeblement, Color Spray, Ventriloguism og Orb of Acid, lesser.

Dette innlegget er endre av Henrik: 10/06-2013 - 20.32

0

#15 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 11/06-2013 - 01.04

Hm, så langt build'en min angår er rett og slett ganske enkel. Å ha HP, heale, kaste ut litt buffs o.l, veldig lite spells som gir save.

Kommer nok til å gå ren Favored Soul, siden jeg rett og slett ikke finner noen Prestige Classes som er verdt det, og de som er verdt det ville gitt Aslak vonde drømmer ;) min planlegging om 1 levels sorcerer (eller wizard som er elf favored class) for å kvalifisere for Abjurant Champion var en veldig snill variant av en laaaaangt mer brukken ide som ikke en gang krevde slike dips.

Så feats blir nok rettet mot: Improved Toughness, Extend Spell, Still Spell... til å begynne med.
Winter Court is coming

0

#16 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 11/06-2013 - 05.46

Ray of Enfeeblement er fortsatt på ban-listen min, Henrik ;). Er forøvrig glad for at dere ikke faktisk prøver å få igjennom de største useriøsitene for å se om jeg får med meg hvor ille de faktisk er X) Men fra spøk til blodig alvor, jeg vil gjerne sette en dato for kampanje-start. Uka etter ARCON (to uker fra nå) kan jeg spille tirsdag og helga (vet det er Desucon, men på ettermiddag/kveld kanskje?)
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#17 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 11/06-2013 - 09.13

hvem bryr seg om dåsecon, jeg kan den helgen er jeg ganske sikker på.
Postet bilde
0

#18 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 11/06-2013 - 14.53

Burde vel gjettet meg til st RoE var bannet. Men NOE necro skal jeg ha med denne karakteren, det har jeg bestemt meg for. Hva med...
*Parching touch (Sandstorm)? Chill touch, men med dehydrering fremfor kulde, con istedenfor strength, og ingen effekt mot vandøde.
Hvis ikke går jeg ut fra at det blir magic aura eller disguise self som ender opp som siste spell.

Jeg siterer Ole for enkelhetens skyld: "hvem bryr seg om dåsecon"
Kan sikkert.
0

#19 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 19/06-2013 - 21.18

Bare et setting-relatert spørsmål:

I Player's Guide to Sasserine, Wee Jas er en av de mest populære guddomene i byen, spesielt i adels distriktet. Da Wee Jas er dead-dead i din setting, hva har så erstattet henne i byen?
Winter Court is coming

0

#20 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 20/06-2013 - 00.02

Det er Azalin-kirken som har tatt plassen Wee Jas fylte før, slik som katedralene i Brindol og Gryta i tidligere kampanjer også var dedikert til Wee Jas.

Hvordan Azalin røvet tronen til Wee Jas er en lang historie.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#21 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 20/06-2013 - 00.19

møkka mann, tok han nesten.
Postet bilde
0

#22 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 20/06-2013 - 16.17

Hm, ok, men skal jeg da lese Player's Guide'n med bare Azalin istedenfor Wee Jas? ;) Jeg blir litt bekymret for Adels-distriktet nå hvis Azalin er den de fleste som bor der... :wtf:
Winter Court is coming

0

#23 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 03/07-2013 - 20.51

Ja, så har vi startet nye eventyr! I og med at session to alt er i morgen får jeg vel poste forrgie sessions XP nå.

Bekjempede fiender:
-Soller Varks syv bøller (CR 1/2): 263 XP
-Soller Vark, smugleren (CR 2): 150 XP
-Rhagodessaen (CR 2): 150 XP
-Jernkobraen i Vanderboren-hvelvet (CR 2): 150 XP
-Ni sultne zombiepirater (CR 1): 675 XP
-Veldimar Krund, deres religiøse leder (CR 3): 225 XP
-En liten monsterkrabbe (CR 1/2): 38 XP

Ad Hoc-XP:
-Løste kombinasjonslåsen i Vanderboren-hvelvet (CR 2): 150 XP

Rollespill-XP: 100 XP

TOTAL XP PER SPILLER: 1901 XP

Så sees vi imorgen!

Postet bilde

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#24 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 06/07-2013 - 15.50

Siden 4-level er rett rundt hjørnet, og det betyr 2nd level spells for meg... :D

Ja/Nei/Hell No! på disse, Aslak?

Spell Compendium
Balor Nimbus
Close Wounds
Divine Protection

Book of Exalted Deeds
Elation
Winter Court is coming

0

#25 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 06/07-2013 - 15.54

Kjære DnDagbok

Det skulle ikke bli som dette. Det var meningen at dette skulle være lette penger, men nå sitter jeg i et mørkt hull i bakken og venter på å dø. Skjønt heldigvis ikke alene. Vi var fire som dro ut til Papegøye-øya, men nå er vi bare to, kun jeg og Ty er igjen. De to andre... Er sannsynligvis døde. Vi fikk stabilisert dem og gjemte dem i en sidekorridor, men selv om vi fprteller hverandre at vi nok skal få hentet dem og tatt dem med hit, så har jeg ingen tro på at dette skal skje. En må anta at zombiene har funnet dem og spist dem, og skjønt vi er trygge her -da de vandøde utyskene synes å ikke ville krysse vann- så har vi lite mat og vann, ingen vei ut, og å skulle bevege seg ut i korridorene der zombiene vandrer ville vært jevngodt med selvmord. Det har alt vært to dager, og våre forsøk på å slå oss ut har vært - vel, kanskje ikke mislykkede, men ikke helt vellykkede heller, og uten magi til å helbrede oss er vi så godt som døde om vi ikke greier å overvinne alle zombiene vi møter neste gang. Det er dog et lyspunkt i hele forferdeligheten, og det er Ty. Han... han forstår meg! Han dømmer meg ikke! Jeg vet jeg ikke er... riktig, at det er noe galt med meg. Jeg har visst helt siden første gang jeg bladde i Boken, siden jeg følte at noe i sinnet mitt slo sprekker, noe ble ødelagt. Jeg mistenker at jeg aldri vil bli frisk igjen. og skjønt en på overflaten ikke kan se noen tegn til det vet jeg at det er noe alvorlig galt med meg. Boken gav meg innsikt i en verden som før var meg fremmed, men den tok noe i fra meg i bytte, og ikke bare sinnet mitt. Den tok også noe av magien som er iboende i meg, iboende i alle gnomer, låste den vekk hvor jeg ikke er i stand til å nå den. Og når jeg leser videre i Boken, studerer videre, undres jeg over hva annet den kommer til å ta ifra meg i bytte mot kunnskapen jeg søker. Jeg har fortalt Ty om dette. Er ikke stort annet å ta seg til her nede, og når vi begge uansett skal dø... Men han vek ikke fra meg, reagerte ikke med avsky slik jeg hadde trodd, kom ikke med utsagn om at jeg var "Unaturlig" og "Syk", men sa at... Sa at det da ikke var så farlig, at av og til dukket det opp de som var 'anderledes', men at en ikke trengte å skjule dette, ikke trengte å skamme seg over det, men at en bare måtte lære seg at det var like naturlig som noe annet og heller være stolt over den man er. Det er vel min største kvale over det hele, at jeg aldri kommer til å bli bedre kjent med Ty, men at vi begge kommer til å dø her nede. Det kunne blitt et vakkert vennskap, men så synes ikke skjebnen å ønske. Men i det minste har vi hverandre i våre siste dager, kan gå ut av livet sammen. Og det er jo en liten trøst.

-Kristoffer Iliac
0

#26 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 07/07-2013 - 00.58

Så vakker bromance!
Winter Court is coming

0

#27 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 11/07-2013 - 22.55

Såh, på tide med litt XP igjen da.

Monstre overvunnet:Postet bilde
-22 Lotusdrage-tyver (CR 1): 1650 XP
-Nebien Romiach, utstopper og illusjonist (CR 3): 325 XP
-Knusern, laugets varg (CR 2): 150 XP
-Kersh Reftun, laugets torturmester (CR 3): 325 XP
-Seks Ixitxachitls, innleide speidere (CR 1): 450 XP
-Fire muterte aper (CR 1): 300 XP

"Bosser" overvunnet:Postet bilde
-Rowyn Kellani, adelsdatter og karismatisk mafiaboss (CR "5"): 450 XP
-Bukspretter, hennes livsfarlige øgle (CR 3): 325 XP

Rollespill-XP:
200 XP

TOTAL XP PER SPILLER:
4175 XP

I neste session trer spillerne inn i det infernoet som var Krakenvika. Noe er galt. Veldig galt...
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#28 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 27/07-2013 - 15.16

Kjære DnDagbok
I dag var en stor suksess. Fikk solgt skipet jeg og Ty kapret til Vanderboren uten at hun innså at det var vi som eide det. Tre og et halvt laken rett i lommen. Må gjentas om anledninngen byr seg.

Postet bilde
0

#29 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 02/08-2013 - 16.42

Tid for XP. Omsider. Merk at Valle bare får Kamp-XP for stormingen av herregården, og at Lene var så uheldig å dø helt på slutten. Rollespill-XP går heldigvis alltid over til neste karakter.

Monstre overvunnet :Postet bilde

-Fem muterte pirater (CR 2): 750 XP
-Flerreklo, mutert deinonychus (CR 4): 332 XP

HER LEVLET DERE TIL 4.

-Kurgol, halv-ork barbar, og hans lille gnomevenn (CR 5): 400 XP
-Seks rogues på stylter (CR 1): 450 XP
-Klapperslangen, morderisk akrobat (CR 4): 300 XP
-13 Trub Glorp-jegere (CR 1): 975 XP

Bosser beseiret:Postet bilde
-Lorb-Lorb Tub, froskestammens sterkeste jeger (CR 5): 400 XP
-Høvding Lorpth av Trub Glorp-stammen (CR 5): 400 XP
-Bua Gorg, froskestammens sjaman (CR 6): 600 XP
-Drevoraz Kabran, styrmann fra Skarlagensflåten (CR 6): 600 XP

Rollespill XP: 400 hver!

Total XP per spiller:
Ole: 5607 XP
Henrik: 5607 XP
Valle: 3375 XP
Lene: 400 XP

Moroa fortsetter neste session, da vi skal I KJØLVANNET AV SJØDRAGEN...

Postet bilde

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#30 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 03/08-2013 - 22.36

Kjære DnDagbok

Hva var det gudene tenkte når de skapte oozes? Takket være dem ligger en god alv død, og jeg kan ikke si annet enn at gudenes hender selv må ha vernet om meg, da min død synes sikkert, skjønt jeg nå er i live og kan skrive dette.
Men jeg går for fort frem.
Reisen hittil har ikke vært så fredfull som en kanskje skulle vente, beklageligvis. Personlig hadde jeg regnet med at vi ikke kom til å oppleve noen større problemer før vi blir nødt til å smyge oss gjennom stredet hvor Blodsflåten herjer.
Imidler ble det fort klart at vi hadde en sabotør om bord, da tauverk til ferdsel mellom de to skipene var halvveis kuttet over, en vann-mephitt dukket opp, gift ble puttet i maten til folk og Fader Phemens på ett eller annet vis ble infisert med
egget til en blå slaad. Vi vet nå at det var søsteren til Lotusdragen som stod bak, som hevn for at vi drepte henne, og hun er nå død. Forhåpentligvis vil familien vite bedre enn å forsøke seg på noe igjen. Uansett så er vi over tre uker fra
Sasserine, så å skulle forsøke seg på noe nå ville vært vanskelig.
Imidlertid synes det som om jubgelen er full av farer minst like farlige som en snikmorder, da vi i kveld ble truffet av store mengder vrakrester med ett smell. Disse vrakrestene viste seg imidlertid å inneholde en eller annen form for ooze,
som angrep uten provokasjon, nesten drepte meg og tok livet av både panteren til Ty og speideren. Det synes åpenbart at mine metoder med illusjoner hittil, da jeg fokuserer på misdirection og sniking, ikke kommer til å være nok om
reisen fortsetter med samme fare, så tror jeg burde vurdere mer offensive bruk av magien min. Undres på om jeg kunne bruke noe av skyggestoffet fra Skyggeplanet til å gi illusjonene mine en viss fasthet og virkelighet... Får forske litt
på dette i fremtiden.

-Kristoffer Iliac

Edit: I all seriøsitet; Jeg merker at jeg ikke bidrar like mye til kampene som resten av gruppen, men jeg lover at dette skal hjelpe seg når jeg får tilgang til skygge-imitasjoner og andre illusjons-battlespells. Men det jeg har for øyeblikket? Mest beskyttelses-spells og sneaky-spells, så dere får bare tilgi meg for å være litt ubrukelig en stund til.

Dette innlegget er endre av Henrik: 03/08-2013 - 22.50

0

#31 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 28/09-2013 - 22.49

XP-TID! 6125 XP til alle!
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#32 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 28/09-2013 - 23.31

Da er jeg godt inne på level 7. Gidder ikke engang å sjekke totalen, alt annet er en umulighet.
Fikser skiten min selv og gleder meg til i morgen og all spelunkingen vi skal drive med da.

Kjære DnDagbok
I dag var en god dag. På vei gjennom tunnelene under fjellene kom vi til noen kammere bygget av de gamle olmanerne,
og mens vi tullet rundt der på leting etter nøkkelene til døren ut hoppet tre mummier ut av kister, paralyserte Avner med
frykt og drepte ham. Og hesten hans også. Om nå bare Urrolf sluttet å mase om at det føltes som om noen iakttar oss
kan det være dette faktisk blir en ganske grei tur.
Vi så en mann begå selvmord ved å stikke seg med en kniv og kaste seg utfor et stup da vi kom oss ut. Urrolf driver å
maser masse om at dette ikke er vanlig olmaner-oppførsel. Som om selvmord er vanlig i noe samfunn. Synes han kan
slutte med rasismen sin, alle er ikke like innenfor en gruppe, kan ikke vente at alle skal flge normene.
Har hatt litt problemer med gargoyler hittil, men nå som vi har drept sjefen deres burde de roe seg. Fikk en snasen stein-
krone ut av det hele.
Noen hadde satt opp masse kors med døde sjøfugler mens vi sov. Sikkert de innfødte som forsøker å gi oss beskjed
om å komme oss av landet deres. De trenger ikke bekymre seg, vi har ikke tenkt å bli.
Entret sumpen i dag, og fant en snakkende zombie bundet til et kors. Drepte den, men først sa den noe om at vi var fanget
her for alltid. Dummeste jeg har hørt. Urrolf greide dog å la seg bli kidnappet av Bar-Lgura. Hvem vet hvor de har kidnappet
ham til. Men går vel ut i fra at vi får gjøre et forsøk på å redde ham når morgenen kommer.
Litt divinasjonsmagi viser at han er mot nord. Vi har kommet til et sort tårn med bavianhodeinnganger. Tror dette er stedet, så
det er vel ikke annet å gjøre enn å snike oss inn og se hva vi finner.

Dette innlegget er endre av Henrik: 04/10-2013 - 10.43

0

#33 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 21/10-2013 - 23.13

"HERE THERE BE MONSTERS"- SESSION II

Kamp-XP:
-To enorme tusenbein (CR 6): 700 XP
-Tre mumier (CR 5): 788 XP
-Fem gargoyler (CR 4): 875 XP
-Tre bar-llguraer (CR 5 7): 1575 XP

Boss-XP:
-Quotocua, Gargoylehøvding (CR 7): 575 XP

Felle-XP:
-Sabotert heis (CR 6): 350 XP
-Dobbeltsidighetens Alter (CR 7): 525 XP

Rollespill-XP:
700 XP

TOTAL XP per spiller: 6088 XP

Dette innlegget er endre av Storhertug Aslak: 21/10-2013 - 23.16

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#34 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 23/10-2013 - 06.49

Vis innleggStorhertug Aslak sa den 21/10-2013 - 23.13:

TOTAL XP per spiller: 6088 XP

Wow, deler du ikke XP'en på antall spillere en gang? Da blir det fin progression for dem. :)

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#35 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 24/10-2013 - 00.56

Alle de individuelle belønningene er allerede delt opp på antall spillere. Postet bilde
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#36 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 28/10-2013 - 18.13

Kjære DnDagbok
Dette er siste gang jeg vurderer å gi innfødte gjenstander jeg tror kanskje kunne
være av interesse for dem i gave. Ikke før hadde jeg funnet frem gullidolet vi fant
på andre siden av havet som vi har gått rundt med i flere måneder, så blir jeg
skyldt for å være en tyv. Hvorpå vi blir gitt i oppdrag å levere tilbake "tyvegodset" til
tempelhulen deres. Var ihvertfall rimelig enkelt, og avataren til guden dukket også
opp for å takke oss, så skjønt en sasen demontann kanskje ikke er like verdifullt
som et gullidol kan jeg vel egentlig ikke klage.

Kristoffer Iliac
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kjære DnDagbok
Vi har endelig kommet oss til Fjernstrand, skjønt jeg må si at det ikke helt var det
jeg hadde håpet på. Etter å ha trasket gjennom villmarken i flere uker hadde jeg sett
frem til å nå sivilisasjonen og ta det med ro en stund, men den gang ei. Det hadde
seg nemlig slik at vi ankom kolonien idét den var under angrep av pirater, så heller
enn å ta meg en øl og et bad var jeg nødt til å drepe pirater og hindre dem i å brenne
ned byen. Hadde heldigvis lært meg noen nye triks i løpet av de siste par ukene, så
det å jage vekk piratene gikk overraskende greit. Det er visst sant som de sier at
motgang styrker gnomen. Underlig egentlig, at vansker skal styrke en til de grader, men
det er nå en gang hvordan ting er. Lady Vanderboren og Den Blå Vannfe hadde heldigvis
kommet seg frem, så reisen hit har ikke vært helt bortkastet, skjønt jeg må uheldigvis
konstatere at Fyrst Meravanchi er en like stor dåse som sin nevø. Ikke før hadde vi fått
situasjonen under kontroll, så begynte han å påstå at piratangrepet var vår skyld, at vi
hadde vært "uforsiktige" eller noe og latt dem "følge etter oss", som om Fjernstrand var
en hemmelighet og godt gjemt, og det ikke var velkjent at den fantest på sørsiden av
Skrekkens Ø. Mistenker at mannen har syfilis i fjerde stadium.
Jeg må si at jeg er...overrasket over hvor vanstyrt Fjernstrand synes å være. Etter å ha
forhørt en overlevende pirat ble det klart at Blodsflåten har en flåte underveis, med det
mål for øyet å brenne Fjernstrand til marken, ta verdisaker som bytte og overlevende som
slaver. En skulle tro at dette ville medføre at Fyrst Meravanchi - som jo er borgermester -
satte i gang med å forberede forsvar av byen, da flåten ennå er to måneder unna og en
aldri kan være for sikker på hvor nøyaktig et slikt anslag er, men den gang ei. Istedenfor
ser det ut til å falle til meg og Ty å slå vår intellekt sammen og få fikset ting, mens den
godeste fyrsten tydeligvis synes det å sørge for å lede sin egen valgkamp er viktigere enn
å styre byen. Nå har vi tenkt å sørge for at Ladyen blir ny borgermester uansett, da det jo
er greit å ha noen en har litt innflytelse med styre, men det burde ikke være noe problem
å få til dette samtidig som vi planlegger forsvaret. Og uansett er det greit å få en følelse
for politikken i området, slik at vi kan få Ty valgt som borgermester en gang i fremtiden. Vi
er begge enige om at dette ikke har noen hast, da mennesker jo er kortlevde, men frem
til vi er klare for å gripe tømmene er det best å sørge for at byen ikke vanskjøttes.
Da jeg sa "Sørge for at byen ikke vanskjøttes" visste jeg ikke hvor rett jeg hadde. Det virker
som om den nåværende borgermesterens standardprosedyre for problemer er "ignorer
dem i håp om at de forsvinne av seg selv". Tydeligvis har de troglodyter i skogen som
forhindrer hogstvirksomhet, tjæreimporten fra olmanerne har stoppet uten at de har
sjekket hvorfor, og en rekke industrier driver på en mildt sagt ineffektiv måte. Det siste er
egentlig ikke så viktig for øyeblikket, men er likevel verd å se på, om ikke annet slik at vi
kan bruke det til å vise hvor udugelig byen har vært ledet under Maravanchi.
Det gikk heldigvis greit å fikse tømmerproblemene. Troglodytene var ikke villige til å høre
på fornuft, men de hadde ikke noe de skulle sagt stilt overfor magi og ild. Tømmeret vil nå
strømme inn til byen igjen, og mennene vi har satt i gang med å utbedre pallisadene, styrke
forsvaret i havnen og bygge vakttårn ser ut til å gjøre god jobb. Om vi fortsetter på denne måten
burde vi fint være klare for Blodsflåten når den dukker opp. Skjønt vi burde kanskje forsøke å få
stengt inngangen til bukten på en eller annen måte..
Vi tok oss en tur til olmanerne for å fikse med tjæren denne uken. Har heldigvis greid å omskape
skyggestoff til raske -men skrøpelige- hester, så heller enn å måtte bruke hele uken på det fikk vi
gjort mye mer. Olmanerne var godtvillig innstilt etter vår hjelp med å få "tilbake" gudesymbolet deres
for 2 uker siden, så i tillegg til å fortelle oss at de ikke kunne hente tjære fra tjærehullene fordi en
svær skrekkøgle lusker rundt der og låne oss en guide for å vise oss hvor tjærehullene er, så lovet
høvdingen å sende hjelp mot piratene. Skrekkøglen som sådann var grei å ta seg av, da kombinasjonen
av en strategisk lagt illusjon og en flyvende Ty fikk lurt den ut i et tjærehull. Den greide riktignok å kjempe
seg ut igjen, men på det tidspunktet var den så vill av smerte og raseri at den lett falt for en hjerteinfarkts-
fremkallende trylleformel. Lokale phanaton-jegere var mektig imponert over at vi hadde overvunnet det som
for dem sikkert var et uovervinnelig beist og inviterte oss til landsbyen deres. Ty snakket heldigvis språket deres,
og vel fremme hyllet de primitive folkene ham nærmest som en halvgud etter at han hadde snakket med dem.
Jeg er ikke helt sikker på hva han sa, men vi har nå phanatonere til å "høste" tjære for oss, samt til å slåss mot piratene.
De viste oss dessuten veien til et gammelt rakasta-tempel hvor det visstnok skulle finnes gamle, men velsmidde våpen.
Nå hadde det seg uheldigvis slik at en enorm slange holdt til utenfor, men vi greide uten videre problemer å tvinge den vekk
fra bygningen. Vel inne fant vi ut at en couatl hadde oppnevnt seg selv som tempelets vokter, og den var alt annet
en vennlig innstilt ovenfor meg og Ty, skjønt når vi med hjelp av Drake hadde forklart hvordan ting lå an sa den seg
villig til ikke bare å låne oss våpenene, men også selv å komme og kjempe mot ondskapen. Er nesten så jeg synes synd
på Blodsflåten, skjønt tror det kanskje vil bli vanskelig å trene folk til å slåss med metallklør.
Alt går vel i byen. Forsvarene kommer godt av gårde, og Ayleth har brukt tiden vi var borte til å forbedre tempeldriften og å få
folk inn i "borgervernet". Valgkampen går også bra, skjønt jeg har problemer med å se for meg selv over hvor lettpåvirkelige
folk er, og jeg tror folk har begynt å se litt skjevt på meg. Kanskje best å trekke seg litt unna, og overlate det politiske til andre.
Må dessuten få Sjødragen fikset og tilbake til byen med utstyret dets... Vi får ta oss en tur opp dit og se hva som kan gjøres.
En kopru hadde slått seg til å skroget til skipet, med det er dødt nå. Vi har så smått begynt arbeidet med å få det fikset, og med
litt flaks burde det være sjøklart innen en uke.

-Kristoffer Iliac

Dette innlegget er endre av Henrik: 04/11-2013 - 22.36

0

#37 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 12/11-2013 - 22.15

Slaget om Fjernstrand endte med en strålende seier for våre helter. De fryktede piratene fra Blodsflåten fant fort ut at de hadde bitt over mer enn de kunne tygge. Gruppa begynner nå å bli et tøft, samkjørt team som mestrer mange utfordringer. Belønningen for deres innsats er som vanlig ære, gull og XP. Hurra!

Monstre overvunnet:Postet bilde
-26 Blodsflåtepirater (CR 4): 2925 XP/2438 XP
-Fire kjøttgolemer (CR 7): 1350 XP/1100 XP
-To halvblods Yuan-Tier (CR 5): 338 XP/250 XP
-Tre vrocks (CR 9): 2025 XP/1500 XP
-En innhenter-demon (CR 11): 1350 XP/1125 XP
TOTAL MOOK-XP PER SPILLER: 7988 XP/6413 XP

Bosser overvunnet:Postet bilde
-V'sesselin, Yuan-Tisk slavehandler og magiker (CR 10): 1013 XP/750 XP
-Vanthus Vanderboren, slibrig bror og lemoriansk flåtekaptein (CR 14): 4050 XP/3000 XP

Ad-Hoc XP: Postet bilde
-Ledet Fjernstrands kolonister til en knusende seier over Blodsflåtens pirater (CR 13): 2700 XP/2250 XP

Rollespill-XP:Postet bilde
-Henrik (som på tross av påståelser om at han ikke er skapt til magikerdueller klarte å gjøre en trollmann som ellers ville ha sprengt liv og hjem til himmels med ildkulebarrikader aldeles fra seg av raseri. Tøffheten forsvant dog litt sammen med usynligheten. Bra at selv gribbedemoner kan force-chokes): 1000 XP
-Ole (som fant livsglede i å ri inn i kamp på en flygende tiger med papegøyehjerne. Vår forretningsmessige alv tenker først og fremst på hvor mye mindre fiendens tryllestav kan realiseres for jo mer nevnte fiende bomber Fjernstrand med den. Hans magi var avgjørende, men han suger med sverdet): 1000 XP
-Valle (Pirater hater dansende fyrer med to krumsabler. Valle elsker dem. Drake redder kolonistliv uten å tenke på penger, og putter seg selv i faresonen gjentatte ganger for å holde fienden unna sine venner): 900 XP
-Lene (som holder alle i live, men hvem husker vel det under kampen hete? Lasere får regnes som en god trøst): 900 XP

Og den store totalen blir:Postet bilde
OLE: 13413 XP
HENRIK: 13413 XP
VALLE: 16651 XP
LENE: 16651 XP

Takk for fin spilling. Neste gang får vi se hvordan det går når våre helter setter kursen mot De Lysløse Dypene...

PS: Fjernstrand har nå GP Limit 3800, og 36600 gp i assets.

Dette innlegget er endre av Storhertug Aslak: 12/11-2013 - 22.20

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#38 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 24/11-2013 - 14.29

LOOT

våpen:

+1 wounding claw¨
+2 evil outsider bane longbow
+1 holy greatsword
+1 keen sickle
+1 shoking dagger
+2 rapier
+1 spell storing warhammer

rustning/skjold
+3 mithrall chain shirt
+2 bukler
+1 studded leather

wondrous items/potions
+2 bracers of armor x2
boots of levitation
boots of speed
boots of elvenkind
ring of mind shielding
ring of the ram
ring og sustenance
+2 ring of protection x3
+1 ring of protection x2
ion stone +1 ac
amulet of health +2
+1 amulet of mighty fists
cloak of charisma +4
cloak of resistance +1
gauntlets of ogre power
glowes of dexterety +2
potion of haste
Postet bilde
0

#39 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 23/03-2014 - 04.08

Broder Colm, den neste dragen

Colm var født inn i en liten by langt sør for Sasserin.
Som barn ble Colm utstøtt fra de andre barna i byen, han skjønte ikke hvorfor.
Hva hadde han gjort for å bli fortalt til å dra sin vei?
At de ikke ville at barna deres skulle bli sett med han?
på 13 årsdagen sin fikk han vite av byens eldste at han er etterkommer av en drage, en som ødela byen for 200 år siden.
Da skjønte han hvorfor folk viste hat mot han og jaget han vekk, hvorfor han kunne forstå drage språket.
og det var da han tok beslutningen at han skulle dra ut for å finne et sted hvor han kunne høre til.
3 år med reising førte til at Colm møtte en vandrende munk ved navn broder Sothe.
Etter en hendelse som involverte banditter så bestemte Sothe for å ta Colm inn som sin student og han begynte å trene Colm i kampsport.
5 år senere og mye reising så fikk Colm lov å reise ut på egen hånd og fant til slutt veien frem til skrekkens Øy.
med Sothe trening, disiplin og ord reiser Colm ut i verden for å finne sitt mål, et sted der han kan høre hjemme.
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#40 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 23/03-2014 - 20.36

Naz'rut Yox'fatl - He of the Unrestrained Fury

Olmanerne er et folk med røtter som strekker seg langt tilbake i tid, til stolte imperier, til mektige krigere og magikere, og gjennom hele
sin barndom kunne Naz'rut Yox'fatl høres hviskingen til sine forfedre, høre mektige krigere og erobrere mane ham til kamp og ære, til å slå
ned de svakere enn ham, til å herske gjennom styrke. Men Naz'rut Yox'fatl hadde intet ønske om å styre, og i frykt for at stemmene en dag
skulle drive ham til å angripe de rundt ham flyktet han ut i villmarken. Skrekkens Ø er imidlertid ikke noe sted en ung man kan overleve
alene, og kun noen få uker etter hans flukt fra sivilisasjonen lå han for døden. Gudene viste imidlertid miskun for den unge mannen, og
han ble funnet av Xiuhcoatl, Shamanen, Ye nehnemi tecuanitlan - Han som vandrer blant beist. Xiuhcoatl trakk Naz'rut tilbake fra dødens
rand, og i et forsøk på å lindre den unge mannens smerte presenterte han ham med et alternativ for å stilne forfedrenes stemmer. Han
kunne istedenfor slippe åndene til de store beistene inn, la dem bli hans nye hviskende stemmer, la dem drive ut de gamle, men med den
risk at han også her kunne miste seg selv, men til naturens uhemmede raseri istedenfor forfedrenes erobringslyst. Og slik overgav Naz'rut
seg selv til de store beistene samtidig som de på sin side overgav seg til ham, i perfekt harmoni, i perfekt balanse mellom trelldom og frihet,
ble gjenfødt som tecuanitica - beistbruker.

Siden den gang har Naz'rut forsert store deler av jungelen som dekker Skrekkens Ø, kjempet seg gjennom gamle olmanske ruiner, kledd
seg i eldgamle rustninger funnet der, og blitt kjent blant olmanerne som en høyt respektert -men kan hende noe ustabil- kriger som man
jo er glad for å se, men gladest når man vet at han ikke kommer til å tilbringe natten. For skjønt han kan hende ikke er direkte gal levnes det
liten tvil om at han ikke er helt der, at han hører stemmer som ikke finnes, og på mange måter minner mye om de beistene han tilber, vill og
fri og avkuttet fra den sivilisasjon normale mennesker higer etter.

Dette innlegget er endre av Henrik: 23/03-2014 - 20.41

0

#41 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 04/04-2014 - 13.33

Siden det er noen måneder siden sist vi spilte, kan det kanskje være lurt å oppsummere hva som har skjedd i kampanjen før vi starter opp igjen =) Jeg kommer bare til å referere til dere som "gruppen" eller "dere"- har vært en del dødsfall underveis, og jeg husker ikke alle.
VILLSKAPSFLOEN- EN RECAP

Kapittel I: De ÆreløseVi befinner oss i Sasserine, en handelsmetropol i tropene. Adelskvinne Lavinia Vanderboren har mistet foreldrene sine, men kan ikke ordne opp i familiens affærer fordi nøkkelen til hvelvet deres befinner seg på et skip okkupert av dyresmuglere. Gruppen løser dette problemet, og Lavinia hyrer dem som altmuligmenn. Dere hjelper henne forbi hvelvets moderate forsvarsverker, men det viser seg at noen har tilegnet seg mye av familiens lagrede verdier allerede. Dette viser seg å være Vanthus Vanderboren, Lavinias savnede og langt mer shifty bror. Hun setter gruppen til å finne han så hun kan bringe han over i lyset igjen. Etter å ha snust rundt i bakgater og smug følger dere et spor til noen gamle smugler-tunneler under den forlatte Papegøye-Øya. Dette viser seg å være en felle, og Vanthus låser dere inne. Etter noen marerittaktige døgn der to av dere ligger for døden mens de to magikerne kjemper med følelsene sine for hverandre zombie-pirater finner dere en vei ut. Fra dagboken til en av Vanthus tidligere ofre finner dere ut at han har tilknytninger til tyvelauget Lotusdragene. Dere infiltrerer skjulestedet i kloakken, går strake veien til bossen og setter en strek for de snuskete aktivitetene deres, men Vanthus har allerede dratt et annet sted.
Åh, og Vanthus myrdet foreldrene sine. Skipsbrannen var ikke en ulykke. What a tweest!
Kapittel II: Mutanter, pirater og frosker, oh my!Lavinia er fortsatt interessert i å få tak i Vanthus, men nå vil hun se han straffet for sine ugjerninger. Vanthus, slu strateg som han er, har tydeligvis reist til den bortgjemte Krakenvika for å scamme pirater fra den notoriske Blodsflåten ved å Sette-Fyr-På-Skipene-Deres ™. Gruppen følger sporene. I Krakenvika er det totalt kaos da både dyr og pirater har blitt til kannibalistiske mutanter med dobbel-deaththroes. Etter å ha skippet en mindre dungeon lærer Gruppen fra en piratkaptein at mutantkaoset skyldes en mystisk, svart perle Vanthus detonerte ved et uhell. Fuglen er nok engang fløyet, men skrekk og gru! Kaptein Javell har sendt sine menn og en flokk Bullywugs til Sasserine der de skal plyndre Lavinias herregård som hevn mot Vanthus. Dere reiser tilbake til Sasserine, kjemper dere igjennom en festival og rensker ut frosketrusselen. Lavinia bestemmer seg for å gi opp jakten på Vanthus.
Lorb-Lorb Tub, Lorpth og Bua Gorg er verdens verste skurkenavn. Dere kapret forresten skipet Sjødragen.
Kapittel III: Mord på OrientsekspressenI sine foreldres notatbøker har Lavinia funnet ut at deres livsprosjekt mens hun var på kostskole var kolonien Fjernstrand, grunnlagt på den fjerne og sagnomsuste Skrekkens Ø for naturressursenes skyld. Lady Vanderboren vil fortsette dette prosjektet og organiserer en ekspedisjon over de sydlige hav. Etter å ha blitt introdusert til det obligatorisk "fargerike" passasjergalleriet starter Sjødragens ferd, mens Lavinia og hennes andre livvakter (Jaderavnene) holder seg til hennes skip, den Blå Vannfeen. Reisen er lagt fra smertefri. Dere stopper for forsyninger, utforsker Olmaner-ruiner med gnomen Urol Forol (der dere finner en flaggermus-statuett av gull som overhodet ikke veier opp for risken), blir "angrepet" av pirater og må slåss mot hydraer og oozes med supergrapple. Dere løser også det obligatoriske "whodunit"-mysteriet og krangler om samlerverdien til arsenikk. Etter en fryktelig storm blir skipet deres strandet i et sargassohav der dere må slåss mot sargassomenn og deres Allmoder for å vinne fri. Etter en andre storm blir dere skylt i land... på Skrekkens Ø.
På tross av alle anstrengelsene deres klarer dere ikke å holde Skald i live mot hans vilje. Mummy Rot's a bitch. Om du ikke er en papegøye.
Kapittel IV: Walk the DinosaurDere våkner på stranden med noen overlevende fra skipet og mister øyeblikkelig to party-members til Skarptann. Det er langt til Fjernstrand, og dere må gå hele veien gjennom ukjent terreng. NPC etter NPC dør på grusomt vis mens dere slåss mot Skrekkfugler, mumier, gargoyler og mye annet faenskap. Dere lærer litt om Olmanerne og ender til slutt opp i en forbannet sump der Urol blir kidnappet av orangutang-demoner. Dere prøver ekstremt motvillig å redde ham og Oles animal companion. Byssegutten blir knust som en drue av fallende stein. Apedemonene sloss overhodet ikke i tråd med sin CR. Omsider dreper dere lederen deres, Olangru, og en statue av Demogorgon som tydeligvis var nøkkelen til dalens forbannelse. Urol overlever, men ikke Bagheera. Etter å ha dumpet innom De Ville blir dere stemplet som dødssyndere fordi dere har det forsvunnede flaggermus-idolet deres. Hvordan det havnet hundevis av mil hjemmefra er anyone's guess. Utmattede trasker dere inni en vulkan, der Zotzilaha heldigvis er en tilgivende fyr som gir dere magisk loot for å ha vært snille gutter og jenter. Neste stopp, Fjernstrand!

I det minste døde Avner og bitchingen hans også.

Kapittel V: Pirates vs. JewsDere finner Fjernstrand under angrep fra noen skitne pirater. Etter å ha ryddet opp i dette lille problemet blir dere endelig gjenforent med Lavinia og møter Avners onkel, Guvernør Ratcliffe Manthalay. Gruppen kan dessverre ikke hvile, da et nytt og mye større piratangrep er på vei. De neste ukene brukes på Styremøte: The Game mens dere jobber med å organisere et skikkelig byforsvar, noe dere faktisk gjør en utmerket jobb med. På tross av Henriks... lite inspirerende valgtaler blir Lavinia valgt til ny Guvernør. Dere sloss også mot Skarptann Sr. for å få tilgang på noen tjærepytter, forhandler med Tikutatl II for å få tak i noen gamle rakasta-våpen, rekrutterer den obligatoriske rasen av jungepygmeer/flyveekornmenn og reparerer vraket av Sjødragen. Piratene kommer, og det er mooks, golemer, slangetrollmenn og vrocks for alle mann. I et sjokkerende klimaks dukker Vanthus opp igjen som demonpirat for å realisere incest-fantasiene sine. Dere dreper han imidlertid raskt.
Før han dør avslører Vanthus at han har en ny Skyggeperle, men dere forhindrer en ny mutant-eksplosjon ved å detonere den i en bag of holding. Problemene har dessverre bare begynt: Det virker som om disse perlene blir produsert her på øya og solgt til Blodsflåten.

The One That Got Away er i dette tilfellet en Ethereal Filcher.

Kapittel VI: Wgah'Nagl FhtagnLavinia vil sikre en "trygg" kystrute og sender dere ut for å diplomance med et sjømonster. Etter dette starter jakten på Skrekkens Fyrster, de angivelige produsentene av Skyggeperlene. Gruppen finner en koloni spedalske troglodyte-fanatikere, men de er bare mellommenn. Dere befrir Olmanerkrigeren Jakara og den shifty troglodytten Irgzid, som lover å føre dere til Skrekkens Fyrster. Ferden går dypere og dypere under Skrekkens Ø, der det lever diverse farligheter og en koloni med outcasts. Det mest forundelige dere finner underveis er en enorm, magisk barriere som holder sjøen ute fra disse grottene- Ceruleansløret. Dets funksjon viser seg å være tørrleggingen av R'Lyeh Golismorga, en by full av aboleths som en gang terroriserte Olmanerne. Byen er nå hjemmet til Skrekkens Fyrster, en gjeng kopruer som bruker stein og tjære av den ondeste opprinnelse til å gjære frem Skyggeperlenes ytterste potensiale. En spøkelsesaktig troglodytt bedyrer at den eneste måten å stoppe dem på er å ødelegge ankeret til Cerulean-sløret og oversvømme byen igjen. Føkk det, tenker gruppen, og legger et par slagplaner for å storme kopruenes ziggurat. Resultatene er smertefulle. En ny gruppe helter tar over, sniker seg inn i pyramiden og nøytraliserer trusselen ved å drepe Reke-Cthulhu. Utmattede vender de tilbake til Fjernstrand...
Kapittel VII: Hvem finner på disse stedsnavnene?Jakara venter på dere i Fjernstrand. Han snakker om forskningen til Noltus Immersol, en øglemann som misjonerer for Pelor. Roten til ondskapen på Skrekkens Ø så vel som til Skyggeperlene befinner seg tydeligvis på den tåkelagte Tabuøya, høyt oppe på fjellplatået. "Må vi?", spør gruppen, og saler på for et nytt eventyr....

Postet bilde

-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

#42 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 21/04-2014 - 18.48

Rhaenayas Stormwalker

Hvor Rhaenayas kommer fra er det ingen som vet sikkert, og hun vet ikke selv hvem foreldrene hennes er. Hun har vage minner om barndommen, mesteparten av dem utendørs omgitt av musikk, fagre folk, høye trær og lekende lys. Etter hvert som hun kan huske, så har dyr av naturen passet på henne mens hun vokste opp, vekk fra hvor enn hennes tidligere år må ha vært.
Da hun som ungdom kom i kontakt med folk fra Gryta, viste det seg at selv uansett hvor vill hun virket, så kunne hun snakke samt forstå skrift. Folkene hun møtte var en gruppe eventyrere, som skjønte at hun kunne navigere jungelen meget bra og overtalte henne til å lede dem til en side av jungelen som var fylt med fare. Hun advarte dem, men de ga seg ikke og hun viste dem vei. Eventyrerne kjempet der mot en liten flokk lykantroper, og deres makt var ikke nok til å beseire dem. Rhaenayas hadde fulgt med kampen, og så hvor tappert de kjempet, og selv hun kunne høre at naturens stemme ville at hun skulle kjempe også. Hun kalte ned de sterkeste stormer fra himmelen som hjalp til med å ende trusselen til lykantropene, men det hadde ikke vært i tide til å redde eventyrerne. Hun renset deres kropper og lot dem ligge for naturen å ta, mens hun selv tok deres eiendeler og reiste videre mot der de hadde kommet fra.

Riktig nok møtte hun en ny gruppe eventyrere som så villige ut til å rekruttere ett nytt medlem; en dverg som tilbad solen, en annen dverg som kunne skape fine gjenstander, og ett menneske som kalte seg selv en villmarksmann.
Winter Court is coming

0

#43 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.

Postet 01/05-2014 - 09.48

Hvil i Fred, Useriøsitets-Ekspressen.

En samlet gruppe gråter ikke mange tårer over deg.
-Common Ravenloft Saying

der satte orken fast.
-Svantes ulykkelige dag
0

Del dette emnet:

Side 1 av 1