Skedsmokorset Spillforening: Ny D&D kampanje. (Lowpowered) - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Ny D&D kampanje. (Lowpowered) Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 12/09-2013 - 10.34

Hei alle sammen.

Jeg tenkte å kanskje scrape sammen litt enkelt og greit til en kort D&D (3.5) kampanje.

Jeg tenkte å blande litt Dungeon crawl, litt freehand.

Dette tenkte jeg skulle bli lowpowered, mere focus på hva som skjer/kan skje/har skjedd.
Kamp blir IKKE lagt opp til å være supervanskelig, og det kommer sikkert ikke til å bli et veldig dypt plot heller..

Tar gjerne inn Nybegynnere, tenker det blir max 4 spillere, men jeg skal fundere litt på det..
Oppstart blir etter dugnaden, så spre gjerne ordet til Nye spillere der.

Players Handbook(PHB) only, 1gp til å kjøpe equipments, 1 starting outfit som vanlig.

Dette innlegget er endre av Bronyard: 26/09-2013 - 08.45

Postet bilde
0

#2 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 12/09-2013 - 10.57

hvis du ønsker flere spillere foreslår jeg at du legger en link på tryneboka.
Postet bilde
0

#3 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20/08-08
  • Yrke: Resepsjonsvekter
  • Sted:Oslo - Bjølsen
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill
  • Navn:Dani

Postet 12/09-2013 - 14.30

Hei Batman!

Jeg blir gjerne med om det er plass til meg. Ikke prioriter meg forran andre sultne spillere, men gi lyd om jeg er ønsket. Postet bilde

For min del kan jeg gjerne spille noe klassisk, en kriger, tyv, trollmann eller prest - de andre spillerene kan få velge hva de vil spille, så skal jeg gjøre mitt beste med å utfylle gruppa. Gi meg eventuelt melding om du vil jeg skal gi deg et utkast på en karakter på forhånd, alltid morro å lage karakterer.

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Dani: 12/09-2013 - 14.31

Does not roll for damage, only death!

-D20
0

#4 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan
  • Ble medlem: 22/05-04
  • Kjønn:Kvinne
  • Sted:Lillestrøm
  • Interesser:Rollespill: L5R, D&D (3.5!), Pathfinder, Ars Magica, Scion.
    Brettspill: Arkham Horror, Red Dragon Inn, Ninja: Legend of the Scorpion Clan.
    Kortspill: L5R.
    Annet: DDO, Heian historie, geisha, kimono, kostymer.
  • Navn:Lene Jakobsen

Postet 12/09-2013 - 16.41

Jeg har desverre liten tid selv til å spille, men har noen forslag til å håndtere low-powered D&D campaigns siden jeg har en annen GM som foretrekker low-power selv.

Core Only: Spells, classes, prestige classes, magic items, osv... kun Core (Player's Handbook, Dungeon Master's Guide, og Monster Manual) er tillatt. Dette setter en fast grense for spillere og GM.

Random Class & Race Combination: Tatt i bruk i Aslaks En By I Lenker, spillere ruller terning for å bestemme rase og klasse. Dette kan fort føre til uvanlige kombinasjoner, og for spillere å lære nye ting.

Epic Six: Radikal variant av D&D 3.5 hvor level 6 er "Epic"-levelet. Karakterer slutter å level'e på level 6, og istedenfor får flere feats etterhvert som de avanserer. Dette lar spillet forbli på et visst level for enkelt spill og lett GMing.
(les mer detaljer på linken her: http://dungeons.wiki...3.5e_Sourcebook) )

Slow Experience-progression: Enten bruk EXP-tabellen i Pathfinder og velg "Slow progression" for å holde spillere på et lavt level lenge, eller halver mengden EXP på encounters.

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Selene: 12/09-2013 - 16.43

Winter Court is coming

Fine Quality Kimono: Two peasants starving for a year
Fine Quality Sandals: One peasant starving for a year
Fine Quality Coutier's Cap: Four peasants starving for a year
Fine Quality Coutier's Fan: One peasant starving for a year
Not Looking like a starving peasant at winter court.....Priceless
0

#5 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri
  • Interesser:Rollespill - Skuespill - Taler/Presentasjoner - Anime - Fantasi - Sci-Fi - Dansing - Filmer - Brettspill - Kortspill - Miniatyrer - PCspill

Postet 12/09-2013 - 19.17

UTKAST #1

Melvin Razorweed, 1st-Lvl Fighter

Small Humanoid (halfling)
Vedlagt fil  Melvin Razorweed.png (163.77K)
Antall nedlastninger: 7

Hit Dice: 1d10+1 (11 hp)
Initiative: +2
Speed: 20 ft (4 squares)
Armor Class: 13 (+2 Dex, +1 size), touch 13, flat-footed 12
Base Attack/Grapple: +1/-2
Attack: Quarterstaff +3 (1d4+1) or sling +4 (1d2+1)
Full Attack: See above
Space/reach: 5ft./5ft.
Special Attacks: Halfling traits
Special Qualities: Halfling traits
Saves: Fort +6, Ref +3, Will -1
Abilities: Str 13, Dex 14, Con 12, Int 9, Wis 6, Cha 10
Skills: Climb +5, Hide +6, Jump -1, Listen +0, Move Silently +4
Feat: Great Fortitude, Power Attack
Alignment: Chaotic Neutral

Equipment: Peasant's garb, quaterstaff, sling, pocket full of round(-ish) rocks and flint & steel.

Description:
Three feet tall, weighing just over thirty pounds. Straight and short, black unkept and greasy hair with uneven sideburns. His looks poor and dirty, but happy. Tanned skin. Smelly (alkohol and lack of hygiene). Wears a well used, and badly repaired peasants garb. Missing a few teeth due to poor lifestyle. A few skars and bruises here and there, and dirty nails.

Background: Melvin is thirty years of age, and got the family name, Razorweed, from his fathers side - a supposed skilled warrior in his younger days. Melvin grew up on a farm with no siblings or a mother. His father did not talk much about his past, but told Melvin that it sure didn’t do anyone any good traveling the world. This made Melvin curious about the outside world. His father made Melvin do a lot of manual labour at the farm, which made him strong(-ish). Long before reaching adulthood, Melvin got the taste of strong drinks, and often snuck into tall-folks wine cellar to drink their beverage. As he grew up, he was sick of being pushed around by humans, and often challenged them to drinking contests, athletics and dart throwing. His father entertained him with teaching him everything he new about fighting. After a brutal defeat in a brawling contest with a half-orc, Melvin started worshiping Kord, the god of strength and war, which further triggered his hunger and curiosity to explore more of the world. Melvin are often seen drifting off in his own mind, making him absent minded at best. Hopefully, one day, Melvin Razorweed will get the oppertunity to explore the world, taste a lot of beverage and be the champion of many challenges with tall-folks!

Dette innlegget er endre av Dani: 13/09-2013 - 14.23

-D20
1

#6 Bruker er logget av   Storhertug Aslak 

• Doomsday Inc.
  • Gruppe: Styret
  • Ble medlem: 28/05-07
  • Yrke: Sosialarbeider
  • Sted:Schloss Misthausen
  • Navn:Aslak Rustad Hauglid

Postet 12/09-2013 - 21.41

Vis innleggDani sa den 12/09-2013 - 19.17:

Melvin Razorweed
Vedlegg Melvin Razorweed.png
Hit Dice: 1d10+1 (11 hp)
Initiative: +2
Armor Class: 13 (+2 Dex, +1 size), touch 13, flat-footed 12
Base Attack/Grapple: +1/-2
Attack: Quarterstaff +3 (1d4+1) or sling +4 (1d2+1)
Special Attacks: Halfling traits
Special Qualities: Halfling traits
Saves: Fort +6, Ref +3, Will -1
Abilities: Str 13, Dex 14, Con 12, Int 9, Wis 6, Cha 10
Skills: Climb +5, Hide +6, Jump -1, Listen +0, Move Silently +4
Feat: Great Fortitude, Power Attack

Description: Three feet tall, weighing just over thirty pounds. Straight and short, black unkept and greasy hair with uneven sideburns. His looks poor and dirty, but happy. Tanned skin. Smelly (alkohol and lack of hygiene). Wears a well used, and badly repaired peasants garb. Missing a few teeth due to poor lifestyle. A few skars and bruises here and there, and dirty nails.

Background: Melvin is thirty years of age, and got the family name, Razorweed, from his fathers side - a supposed skilled warrior in his younger days. Melvin grew up on a farm with no siblings or a mother. His father did not talk much about his past, but told Melvin that it sure didn’t do anyone any good traveling the world. This made Melvin curious about the outside world. His father made Melvin do a lot of manual labour at the farm, which made him strong(-ish). Long before reaching adulthood, Melvin got the taste of strong drinks, and often snuck into tall-folks wine cellar to drink their beverage. As he grew up, he was sick of being pushed around by humans, and often challenged them to drinking contests, athletics and dart throwing. His father entertained him with teaching him everything he new about fighting. After a brutal defeat in a brawling contest with a half-orc, Melvin started worshiping Kord, the god of strength and war, which further triggered his hunger and curiosity to explore more of the world. Melvin are often seen drifting off in his own mind, making him absent minded at best. Hopefully, one day, Melvin Razorweed will get the oppertunity to explore the world, taste a lot of beverage and be the champion of many challenges with tall-folks!

Melvin the halfling

Melvin the halfling

Melvin the halfling

Melvin the halfling

Postet bilde

Dette innlegget er endre av Storhertug Aslak: 12/09-2013 - 21.42

"Night Falls, Everyone Dies"
-Common Ravenloft Saying

Gud, hvilket terningkast,

der satte orken fast.
Orken var propful av had,
nu haver den blivet salad!
XP er ikke det verste man har,
og om litt er levelen klar.
-Svantes ulykkelige dag
0

#7 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 13/09-2013 - 10.09

Vis innleggSelene sa den 12/09-2013 - 16.41:

Jeg har desverre liten tid selv til å spille, men har noen forslag til å håndtere low-powered D&D campaigns siden jeg har en annen GM som foretrekker low-power selv.

Core Only: Spells, classes, prestige classes, magic items, osv... kun Core (Player's Handbook, Dungeon Master's Guide, og Monster Manual) er tillatt. Dette setter en fast grense for spillere og GM.

Random Class & Race Combination: Tatt i bruk i Aslaks En By I Lenker, spillere ruller terning for å bestemme rase og klasse. Dette kan fort føre til uvanlige kombinasjoner, og for spillere å lære nye ting.

Epic Six: Radikal variant av D&D 3.5 hvor level 6 er "Epic"-levelet. Karakterer slutter å level'e på level 6, og istedenfor får flere feats etterhvert som de avanserer. Dette lar spillet forbli på et visst level for enkelt spill og lett GMing.
(les mer detaljer på linken her: http://dungeons.wiki...3.5e_Sourcebook) )

Slow Experience-progression: Enten bruk EXP-tabellen i Pathfinder og velg "Slow progression" for å holde spillere på et lavt level lenge, eller halver mengden EXP på encounters.

Angående classes så tenkte jeg at Core only var første utgangspunkt, feats er jeg ikke sikker på..

Når det kommer til Races så er det Core only, men jeg vil ikke ha Randomized Race og class.. de får velge såpass.

Tror neppe de kommer til å nå level 6 uansett.. tror dette vil ende på level 3-4.

Slow Experience-progression: kan være noe å tenke på ja. De skal ikke møte alt for mye monster eller farlige folk.

Kun Monster Manual kunne jeg aldri holdt meg til, men jeg skal nå være en engel og lage mystiske skapninger som ikke er veldig farlige! (:roll:/> )

Jeg tenker at karakterene får begynne med 1 gp, et standard outfit som vanlig, men kan ikke kjøpe våpen. (Selv ikke en 1gp Light Hammer, da dette er en hammer beregnet for krig)
Klubber og quarterstaff's er omtrent det man kan starte med.
Postet bilde
0

#8 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 13/09-2013 - 12.30

UTKAST #2

Melvin Hot-Pott, 1st-Lvl Sorcerer
Vedlagt fil  Melvin Hot-Pot.jpg (46.36K)
Antall nedlastninger: 5
Hit Dice: 1d4+2 (6 hp)
Initiative: -1
Armor Class: 10 (-1 Dex, +1 size), touch 10, flat-footed 10
Base Attack/Grapple: +0/-5
Attack: +0 melee or +0 ranged (+1 if using thrown weapns or sling)
Special Attacks: Halfling traits, spells
Special Qualities: Halfling traits, spells, summon familiar
Saves: Fort +3, Ref +0, Will +4
Abilities: Str 8, Dex 8, Con 15, Int 9, Wis 12, Cha 12
Skills: Climb +1, Hide +3, Jump -3, Listen +3, Move Silently +1, Profession (Cooking) +5
Feat: Heighten Spell

Spells: 5/4 Cantrips - Detect poison, mage hand, open/close, resistance 1st-lvl - Grease, Protection from Evil

Equipment: Traveler's garb, quarterstaff, sack, once chicken, 1/2 lb of bacon, two loafs of bread, iron pot, flask and a torch.

Description: Just under three feet tall, this halfling weigh closer to forty pounds. Melvin is fat with thick neck and broad cheeks. Short, black and extremely greasy hair with sideburns. He looks poor and dirty, but happy. Fair skinned, broadbellied and lacking the usual nimbleness one find in a halfling. He sweats easily when moving around or working in the kitchen, leaving stains through his linen clothes. Wears a traveling garb with colours of the nature. His personal hygiene is questionable, but he tries to take care of himself and how he look. Often, one can find a few greasy marks on his clothes from eating or making food.

Background: Melvin is in his early twenties years of age, and got the name, Hot-Pot, from his family which have been running the village eatery for years. Melvin grew up with seven siblings, all of them working at the family eatery. He quickly became an excellent cook, and gained extraordinary talent for tasting customers food. Melvins caring parents loved his happy appetite, and told him he had got the blessing of Yondalla. Melvin had gained a insatiable hunger for food, especially the finer foodstuffs, and got pampered fat by his family. After reaching adulthood, Melvin started developing magical abilites after a series of strange dreams. His family was sure it was due to their sons blessing. Melvin was sure that culinary experience would lead him to new blessings, eventually leading him to ascend into to the divine. With his loving family’s support, Melvin Hot-Pot prepared for a life as a adventuring cook to set upon the world of culinary art, variety and heights to develop his magical potential!

Dette innlegget er endre av Dani: 24/09-2013 - 10.33

-D20
0

#9 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 24/09-2013 - 09.50

UTKAST #3

Melvin Sticky-Fingres, 1st-Lvl Rogue
Vedlagt fil  Melvin Sticky-Fingres.jpg (61.44K)
Antall nedlastninger: 4
Hit Dice: 1d6 (6 hp)
Initiative: +3
Armor Class: 14 (+3 Dex, +1 size), touch 14, flat-footed 11
Base Attack/Grapple: +0/-6
Attack: -1 melee or sling +4 ranged (1d2-2)
Special Attacks: Halfling traits, sneak attack +1d6
Special Qualities: Halfling traits, trapfinding
Saves: Fort +1, Ref +6, Will -1
Abilities: Str 7, Dex 17, Con 10, Int 12, Wis 6, Cha 12
Skills: Climb +0, Disable Device +5, Escape Artist +7, Hide +13, Jump -6, Listen +4, Move Silently +11, Open Lock +7, Sleight of Hand +7, Spot +2, Tumble +7
Feat: Stealthy

Equipment: Peasant's outfit, belt pouch w/ a few well-rounded sling stones, sling.

Description: A few inches short of three feet, this nimble halfling weigh close to thirty pounds. Melvin is a skinny and frail urchin. Short, black and dirty hair. Usually he looks weak, poor, hungry and scared. Pale skinned and dirty from scavenging the village garbage, he has always been a weak halfling, both in mucle and will. His brown eyes are always darting back and forth, looking for potential threats like big-folks back-fists, boots, hungry rats and falling apples. Wears a tattered and dirty peasants garb. The halfling have lived through hard times, something that clearly have affected his appearance.

Background: Melvin grew up in a village as an orphan. He was always full of energy, and often too rowdy for the village to be liked. Some of the villagers felt sorry for him, and let him work on the farms and lokal taverns for food and lodging. Melvin was never very popular with the village children, and he quickly begun stealing their toys after they bullied him. He got a knack of hiding from the villagers, and often stole freshly baked goods placed in windows and vegetables from the farms. It didn’t take many years before he got nicknamed “Sticky-Fingres”. From time to time he was beaten by angry farmers and groups of children, and started prying on travelers and merchants who didn’t know him. Melvin often was always weak willed, and easily tricked as he strived to gain acceptance by anyone. He is curious about everything, and quite the patient little fellow. He is also easily scared, and quickly retreats into hiding if feeling threatened. Curious and scared, he is always looking for an opportunity to leave his village.

Dette innlegget er endre av Dani: 24/09-2013 - 13.36

-D20
1

#10 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 24/09-2013 - 10.43

Jeg kan se at Dani er gira på å spille litt, det er bra!

Ser ut som at han er villig til å ta på seg rollen som Rogue, Sorcerer, eller fighter hittil, som gir andre spillere frie tøyler! Kjempebra!!

Det er fremdeles 2 plasser igjen her, og som sagt, det kommer til å bli en breeze, encounterene kommer til å bli Ganske lette combatwise, med kanskje en gåte eller plot twist her eller der.

Skal prøve å få litt interesse for dette på onsdag.
Postet bilde
0

#11 Bruker er logget av   Dani 

• Guild Master
  • Vis galleri

Postet 24/09-2013 - 13.12

UTKAST #4

Merry Melvin 1st-Lvl Cleric of Fharlanghn
Vedlagt fil  Merry Melvin.jpg (14.48K)
Antall nedlastninger: 1
Hit Dice: 1d8+1 (9 hp)
Initiative: -1
Armor Class: 10 (-1 Dex, +1 size), touch 10, flat-footed 10
Base Attack/Grapple: +0/-5
Attack: Quarterstaff +0 melee (1d4-1) or +0 ranged (+1 if using thrown weapons or sling)
Special Attacks: Halfling traits, spells, turn undead
Special Qualities: Halfling traits, spells, domains (protection, travel), aura of good
Saves: Fort +4, Ref +0, Will +5
Abilities: Str 8, Dex 8, Con 12, Int 10, Wis 15, Cha 12
Skills: Climb +1, Heal +4, Hide +3, Jump -5, Listen +4, Move Silently +1, Profession (merchant) +6, Survival +4
Feat: Spell Focus (abjuration)
Alignment: Chaotic Good

Spells: 3/2+1 Orisons - Create water, mending, resistance 1st-lvl - Obscuring mist, shield of faith + sanctuary (Will DC 14)

Equipment: Explorer’s outfit, quarterstaff, holy wooden symbol.

Description: Merry Melvin is around three feet in heightt. Melvin is exceptionally clumsy for a halfling, weighing between thirty and fourty pounds. Thirty-five years of age, with red cheeks, brown hair and eyes, he is always equipped with a winning smile. Melvin is dressed in a sett of peddlars outfit in earthly colours. With his gnarled quarterstaff in hand and broad sideburns at his side, he always welcome travelers.

Background: Melvin grew up with a family of hunters in the outskirt of a small town. Following in his parents footsteps, he quickly caught on to the profession as a hunter, setting out snares and such to catch small game. Unfortunately he was so clumsy that he always ruined the hunt when trying to catch bigger game with his family. Something he enjoyed much better was traveling to the bigger cities to sell hide and horns. Melvin enjoyed meeting new folk and visiting exciting new cities, often traveling for weeks to reach his destination. Somehow he always felt at home and safe on the road, as if something was watching over him. The road kept “calling” for him, and he started helping travelers in need. After a while, Melvin even saw it as his duty protected travelers and merchants against danger around the country. His prayers of protection along the road was answered by the god Fharlanghn, and Melvin use this divine power to aid him as a protector of travel. Recently he gave away most of his possessions to help a merchant family who fell victim to perils along the road, but still continue with a merry smile on his face.

Dette innlegget er endre av Dani: 24/09-2013 - 13.13

-D20
0

#12 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim