Skedsmokorset Spillforening: Skyggeveiene - Skedsmokorset Spillforening

Hopp til innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

Skyggeveiene In girum imus nocte et consumimur umbri Gi emnet karakter -----

#1 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri
  • Gruppe: Triumviratet
  • Ble medlem: 24/09-09
  • Kjønn:Mann
  • Yrke: Student
  • Sted:Oslo

Postet 01/01-2014 - 23.58

Prolog
Radix malorum est cupiditas

Vedlagt fil  prolog.png (179.33K)
Antall nedlastninger: 9

Vår historie begynner som så mange andre langt fra sivilisasjonens grep, i en liten landsby ved foten av Bronsefjellene kjent som Smeltvern. Smeltvern har lenge vært kjent for tømmeret og jernet de sender nedover Jernstien, og mangt en leiesoldat har tjent mynt på å vokte handelskaravaner til og fra den lille landsbyen, men skjønt dere er leid inn av en handelsmann er ikke dette grunnen til at dere befinner dere der i dag. Halvard Nyrmer finn nylig tilegnet seg en gammel journal som forteller om en gruppe eventyrere som snublet over et underjordisk kompleks to dagers vandring fra Smeltvern, som blant annet inneholdt en hvelvdør. Eventyrerne fikk imidlertid aldri åpnet hvelvet, da de ble jaget vekk av en stor drage og ikke våget seg tilbake, og Nyrmer er overbevist om at hvelvets skatter ennå befinner seg der. Han har imidlertid forsikret dere om at dragen er borte, da journalen er over hundre år gammel og ingen noensinne kan huske å ha sett noen drage i området, men det området rundt Smeltvern er villt og han har etter egne ord leid dere "For å glatte over eventuelle problemer". Lønnen er god (5 sp dagen), og da det ser ut til å bli en jobb som hovedsaklig består av å hindre at ville dyr skader eller dreper hestene ser det ut til å bli fredelige dager fyllt med lettjente penger.

Smeltvern:
Landsby med et innbyggertall i underkant av 600, skjønt iberegnet folk som bor på gårder i nærheten eller ved gruvene oppe i fjellene stiger menden folk som kaller seg smeltvernere til et firesifret tall. Skjønt Smeltvern offisielt er en del av Salidor er det lenge siden området har sett noe til Salidors byråkrater og skattefuter, og innbyggerne anser seg selv heller ikke for en del av imperiet og stoler heller på at sine egne folkevalgte tar seg av styr og stell, forhandlinger om import og eksport, og andre ting i forbindelse med verdenen utenfor. Området er dog noe plaget av banditter, samt orker og goblinoids, som anser de som reiser langs den gamle Jernstien for å være lett bytte.

Houserules vi kommer til å operere med i denne kampanjen:
Spoiler

Dette innlegget er endre av Henrik: 02/01-2014 - 16.23

Jeg streeener bort til døren!
0

#2 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony
  • Gruppe: Medlemmer av SKSF
  • Ble medlem: 18/09-11
  • Yrke: Scientist/Batman
  • Sted:Kjeller
  • Interesser:Dungeons and Dragons :)
  • Navn:Steffen Gulbrandsen

Postet 02/01-2014 - 00.03

Whats this?
Lumberjacks
Blacksmiths
MURCENARIES?

Hørtes interessant ut, er dette en ny kampanje som du har planer om å starte opp?
Postet bilde
0

#3 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 02/01-2014 - 00.15

Er Henriks "Aslak er i England, best jeg foretar et powergrab"-kampanje. Aka at jeg skal lede for Lene, Valle og Ole mens Aslak er i York og studerer, da vi ønsker å spille med hverandre selv om Aslak ikke er der.
0

#4 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan
  • Ble medlem: 22/05-04
  • Kjønn:Kvinne
  • Sted:Lillestrøm
  • Interesser:Rollespill: L5R, D&D (3.5!), Pathfinder, Ars Magica, Scion.
    Brettspill: Arkham Horror, Red Dragon Inn, Ninja: Legend of the Scorpion Clan.
    Kortspill: L5R.
    Annet: DDO, Heian historie, geisha, kimono, kostymer.
  • Navn:Lene Jakobsen

Postet 02/01-2014 - 21.05

Ok, er sånn sett fleksibel i karakter avhenging av hva dere andre vil spille. Mine ideer så langt er:

Elf, Jade Phoenix Mage (Warblade/Wizard combo)
Halfling, Halfling Outrider (en eller annen melee class :P )

Dette innlegget er endre av Selene: 02/01-2014 - 23.52

Winter Court is coming

Fine Quality Kimono: Two peasants starving for a year
Fine Quality Sandals: One peasant starving for a year
Fine Quality Coutier's Cap: Four peasants starving for a year
Fine Quality Coutier's Fan: One peasant starving for a year
Not Looking like a starving peasant at winter court.....Priceless
0

#5 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 06/01-2014 - 10.25

Mine planer er en Two Weapon Fighter, Trollsorcerer eller muligens en Cerebremancer(wiz/psion)..

Jeg ser an på rolls.

Får jeg bra rolls skal man ikke se bort ifra at jeg lener meg mot Two-weapon fighteren.

Edit: hva har Valle og Ole planlagt?

Dette innlegget er endre av Bronyard: 06/01-2014 - 12.59

Postet bilde
0

#6 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

• Rittmeister/ Rock & Roll Nigger
  • Ble medlem: 05/10-08
  • Yrke: MANN! (Vaktmester)
  • Sted:JEG VET DA FAEN HVOR JEG BOR!
  • Navn:Ole Martin Fossheim

Postet 06/01-2014 - 18.34

planlegger en human psiwarrior ganske rett fram.
Postet bilde
0

#7 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 07/01-2014 - 03.45

Vet at det ble sagt at Valle var interessert i Swordsage, men vi får se.

Hmm... *vurderer en tredje option*
Winter Court is coming

0

#8 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 07/01-2014 - 12.23

Spørsmål: Er bakgrunnshistoriene våre helt opptil oss selv, og fantasien kan flyte (Nesten) helt vilt?

Er det lovt ut mere goder eller lønn til oss? 5 sp dagen er en noenlunde god lønn for å beskytte mot ville dyr, men det høres Ganske uambisiøst ut.

Får jeg lov til å ha med meg en squire/mule... et eller annet som regnes som untrained hireling for å bære greiene mine, som en tjener eller noe slikt.

Som ikke vil leeche XP, og ikke delta I kamp. Litt som en familiar, den eksisterer bare når det er nyttig for meg at den eksisterer.

Postet bilde
0

#9 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 07/01-2014 - 13.04

Bakgrunnshistorien deres er rimelig opp til dere elv, skjønt jeg foretrekker om dere holder det litt "grounded" slik at det ikke blir altfor vanskelig for meg å sveise
hva dere måtte finne på av bakgrunnsinfo sammen med resten av verdenen ;)/> (i.e. er det greit om dere ikke alle kommer fra half-ilithid dvergelandsbyer bygd
på flyvende øyer hvor grusomme eksperimenter har gitt dere mystiske krefter.)

Slik dere avtale med Nyrmer er:
*5 sp om dagen, med muligheter for bonuser dersom det skulle være behov for vanskeligere ting, som å drepe farlige monstre eller banditter.
*Kan beholde det dere måtte finne av verdisaker på monstre og folk.
*Finner man skatter (annet enn hvelvet) underveis i ekspedisjonen får Nyrmer 20%, mens dere fordeler resten mellom dere.
*I tillegg er dere blitt lovet 20% av hva det måtte finnes inni hvelvet (fordelt mellom dere).
I bytte mot dette er dere pålagt å beskytte Nyrmer og resten av ekspedisjonen mot monstre, banditter og annet, samt å rydde det underjordiske komplekset for
farer dersom dette ikke er en suicidal oppgave.
Høres dette ut som en grei kontrakt, eller har dere lyst til å forhandle dere frem til noe annet?

Og hvis du vil ha med deg væpner og muldyr og what-not har du selvsagt lov til det, men da er det ditt ansvar at de får mat, får en tur hver dag, osv.
0

#10 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 07/01-2014 - 14.49

Nyrmer høres ut som en grei kar.

5sp dagen, + loot fra monster og humanoidisk motstand, 80% av skatter på vei til hvelvet, og 20% av hvelvet. Alt fordelt pr medlem I gruppa.

Sounds good.

Jeg vurderer å ta med meg en hireling av sorts. Possibly baby or Jailbait.

Postet bilde
0

#11 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 08/01-2014 - 02.44

har tenkt å lage swordsage
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#12 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 08/01-2014 - 23.08

Da blir the Warblade-Wizard'en for meg (mest fordi at det er den jeg kan skrive bakgrunn historie til).

Så, med litt (navne-)forandring fra Myth-Weavers arket:

Postet bilde

Nymeria Tylmarande d'Ericall

Denne unge, alviske eventyreren er langt hjemmefra, men det virker som om hun synes det er utrolig spennende å gjøre selv så enkle arbeidsoppgaver som hun har nylig blitt ansatt for.
Hennes hjemsted er ett lite kongedømme, som sikkert hadde bare vært et lite baroni hadde landet vært av mer interesse enn å bare være en liten dal, ved navn Norwoll. Nymeria er født inn i den lille konge-familien, og er barnebarnet til den herskende kongen, Kong Ericall I. Alle i familien er krigere, men ingen magikere, og Nymeria som akkurat alle andre ble trent med sverd og bue fra ung alder. Etter hvert som hun ble eldre begynte hun å utvikle en interesse for magi, og på egenhånd klarte hun å lære seg enkelte av de letteste cantrips. Familien så ned på at hun brukte tid på studere noe annet enn krigerkunster, og det ble snakk om at kanskje de skulle arrangere et ekteskap for henne som ville holde henne opptatt og vekk fra slike tullete studier. Nymeria hadde andre planer derimot, og i løpet av en natt klarte å komme seg usett fra familie hjemmet og ut i den store verden.
Hun har siden solgt unna mye av sine finklær og juveler for mer likvide midler, og mye av de resurssene har gått til en magibok samt tekster om magi. Hun mistenker at før eller siden vil familien finne henne, men før det skal hun oppleve så mye som mulig av verdenen, og lære mer om magi. For tiden er det helt greit med en liten jobb som dette for å tjene litt mer penger til magiske gjenstander.
Winter Court is coming

0

#13 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 09/01-2014 - 10.04

Raptoran Warblade/Fighter (Kommer til å gå 50/50)

Flock Name: Razorwing
Family Name: Dyiil'vulgan-eelasiiuunee
Birthname: Unknown, only given to intimate friends/family
Nickname: Unknown, only given to trusted friends/Flockmates
Adult Name: Not yet received/chosen, not yet capable of flight.

(In other words, you can call him Razorwing.)

Bakgrunnshistorie++

I Razorwing sine land er det ville skoger og jungler, farlige dyr og skapninger, og horder av orkeskapninger spredt over nærliggende land.
Razorwing flokken er et ærefullt folk, fullt av krigere, lærere og kunstnere. Stifinning og jakting var annenhånds kunnskap, og overskygget av muligheten til å kunne forsvare seg mot ville dyr, planter og orker.
Denne flokken, med sine krigerske oppdragelsesmetoder og ærefulle kultur, har ofte mottatt fremmede fra andre land, og ønsket velkommen til andre kulturer og raser, uten å være fordomsfulle.
I disse landene, blandt de få som bega seg ut på pilgrimsreise for å bli sterkere på egen hand, steg det ut fra flokken en med beige vinger, en ærefull kriger som hadde bevist seg.

Denne krigeren hadde bevist sine egenskaper til å klare seg uten vingene sine, og ble velsignet av sine eldre flokkmedlemmer for å reise lenger ut enn normalt, for å bringe tilbake ukjente skatter til flokken.
Krigeren tok imot velsignelsene, og reiste langt inn I ukjente land for flokken hans, og han selv.
Ved å forlate landene til Razorwing inngikk denne krigeren et løfte, et løfte om å bruke hans egenskaper og krigerske ferdigheter til å styrke seg selv og sin individualitet, for så å returnere til flokken sin for å så styrke sin stamme.
Denne krigeren av Razorwing, stiger fram for å styrke seg selv av Nye erfaringer og eventyr, I søk av skatter og artefakter og vennskap og allierte.

Raptoranen min har hatt en standard oppvekst som beskrevet I Bakgrunnshistorien.

Navnene til Raptorans må rollespilles for å få, og de får ikke Adult names før lvl 10.

Dette innlegget er endre av Bronyard: 09/01-2014 - 10.46

Postet bilde
0

#14 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 09/01-2014 - 14.24

Så vi har en adelskvinne på flukt fra familien som prøver å finne seg sjæl og en fuglemann på verdighetsreise. Skal bli spennende å se hva de andre to ender opp som.

Og begynner å mistenke at Lene har en "forvist adelskvinne"-fetisj.
0

#15 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 09/01-2014 - 16.29

Nevah! All lies! XD
Winter Court is coming

0

#16 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 10/01-2014 - 01.00

Gruppen så seg forsiktig rundt. Den sorte ulven drog et siste hvesende åndedrag der den lå ved kanten av den smale steinstien og ble liggende stille.
De hadde ennå ikke hørt noen lyd av at den andre hadde truffet bakken, men med tanke på fakkelen de hadde kastet utfor tidligere kunne det virke som
om mørket var endeløst. Og den tingen som hadde blitt opplyst et kort øyeblikk av fakkelen, som hadde syntes å sveve stille i mørket, mørk og skjelett-
aktig... Det var ingen tvil om at det var ting ute i det knugende mørket, verre enn ulver.

Monstre overvunnet:
6 hobgoblinske overfallsmenn - 225 xp
8 medium sized monstrous spiders - 600 xp
1 large monstrous spider - 150 xp
2 ettercaps - 450 xp
2 skyggeulver - 450 xp

Bosser drept:
Osserdex, venerable wyvern - 337,5 xp

Feller fikset:
Fallende steinblokk - Ikke funnet, fikk rett i fleisen. 0 xp

Annet:
Åpnet suksessfullt døren til skyggeveiene, og unngikk å måtte slåss med vokteren - 300 xp
Rollespilling - 100 xp

Total xp per pers: 2612,5 xp, og dermed en ny level!

Men hva synes folk om ting hittil? Vanskelighetsgrad, stemning, osv? Alltid deilig med tilbakemeldinger.

Dette innlegget er endre av Henrik: 10/01-2014 - 01.32

0

#17 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 10/01-2014 - 09.57

Vanskelighetsgraden ser ut til å være ok, edderkoppene var ikke altfor farlige, men en konstant utsettelse for gift kan gjøre progressen treg hvis flere må hvile av seg effektene.

Og Osserdex var litt for bad syntes jeg personlig. med en 1D8 con poison, masser av attacks og like god AB som oss på alle(?) angrepene sine kunne det fort blitt tatt ut 2 karakterer hvis vi var uheldige.

Selv som en boss/miniboss.

1D4 str loss giftspam Kunne blitt verre, vi så hva som skjedde med Valle, og hadde det skjedd med flere av oss, halvparten så ille så måtte vi sikkert tatt et par dagers hvile.

Osserdex sin 1D8 con loss poison I tillegg til 6 attacks, hvorav det er 2D8, 2x2D6, og 2x1D8 damages var litt I overkant.

Postet bilde
0

#18 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 11/01-2014 - 01.37

Synes vanskelighetsgraden virket grei. Giften gjør at et ellers utrolig lett encounter faktisk ble farlig, og det synes jeg var litt kult.

Må si meg litt uenig med Steffen, da jeg ikke ser problemet om at vi kanskje må bruke noen ekstra dager på å helbrede fra skade. Sånn er det rett og slett bare når man ikke har healere/magic items som fikser sånt. Potions med Lesser Restoration hadde fikset problemene lett, og vi var en gruppe med ganske bra Fortitude saves i alle vinkler (mot DC13).

Boss-fighten var tøff og kunne ledet til minst ett dødt party-member, men den gamle Wyvern'en hadde ikke så mye HP, men den kunne også lett ha blitt håndtert hadde partyet hatt riktig språk-utvalg eller gjort noe annet enn "CHARGE!" (f. eks vente på at den charger oss. Lene er veteran nok til å vite at du *aldri* gir Drage-typer muligheten til å ta en full runde med angrep på deg).

Fornøyd med første session og synes det virket interessant. Hadde regnet med at kampanjen ville sendt oss ut på eventyr i skygge-verdener, men hadde ikke regnet med at det skjedde første session! XD
Winter Court is coming

0

#19 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 12/01-2014 - 11.24

Virker da som om dere er enige om at den generelle vanskelighetsgraden er grei, skjønt uenighet om boss-vanskelighet. Greit å vite.
Men siden dere nå leveler, gidder dere poste nye spells og ToB-ting her eller sende meg en melding eller noe?

Hva, skulle jeg vente til dere faktisk er blitt kompetente eventyrere? Hvor er moroa i det? :v/>
0

#20 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 13/01-2014 - 14.20

Jeg ranker opp Warblade.

Level 1 Fighter/Level 2 Warblade

Weapon Focus (Longsword), og Maneuver: Leading the attack - Strike (If I hit, allies gain +4 on attack vs my enemy)

((White Raven - Strike))

fluffy fluffy, As part of this maneuver , you make a single melee attack.

If your attack is successful, your allies gain a +4 morale bonus on attack rolls for 1 round against the creature you hit.

Postet bilde
0

#21 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 17/01-2014 - 14.13

Da var det tid for xp igjen:
Monstre overvunnet:
1 Dusk Beast - 225 xp

2 innavlede Shadow Death Dogs - 300 xp
2 Dread Guards - 375 xp

Bosser drept:
Ingen denne gangen

Feller fikset:
Ingen denne gangen

Annet:

Rollespilling - 250 xp

Totalt per spiller: 1150 xp

Og forresten, glemte vel å nevne dette; Firmamentbladet dere fant (ranseur-glaive-tingen) er ett exotic weapon. bare slik at dere er klar over at det er vanskelig å bruke utrent.
Får vel faktisk gi dere statsene dens også:
Two-handed reachweapon (som også kan brukes i nærkamp), 1d10 damage, 19-20 crit-range, slashing damage.

EDIT:
Da skal dere få xp for i går.

4 Hobgoblin Aberrations - 600 xp
1 Hobgoblin Aberration med litt class-levels - 337,5 xp
1 Shadar-Kai Harbringer - 337,5 xp
2 Direguards - 450 xp

Rollespilling og slikt - 250 xp

Totalt per spiller: 1975 xp

Uheldigvis fallt Razorwing til en highdamage crit, men fortvil ikke. Nyrmer kommer nok til å leie inn noen til å hjelpe dere,
noen som tilfeldigvis er halvveis mellom 3 og 4 (4500 xp) og som har 3000 gp å leke seg med.

Dette innlegget er endre av Henrik: 21/01-2014 - 15.02

0

#22 Bruker er logget av   Bronyard 

• True Brony

Postet 30/01-2014 - 12.10

Postet bilde

Olaf Stenskjeggson

Olaf har vokst opp I fjellet blandt dverger, og fikk tidlig tilgang til religiøse tekster. Olaf nøt sine yngre år I templene, og ble senere stemt til å begi seg ut som Misjonær på kirkens vegne, på grunn av hans fyldige, gylne skjegg.

Som stråler fra solen selv var han velsignet med en uant sjarm, og et vakkert, men maskulint skjegg som flommet til alle kanter. Olaf hadde alltid vært beskjeden med tanke på skjegget sitt, men han kunne ikke benekte at den gylne fargen var som solens stråler, og at han tok godt vare på det.

Olaf nølte når det kom til å bli misjonær, men gjorde som de eldre prestene kommanderte, og bega seg ut på reiser for å spre det hellige ord om Pelor, og helbrede de fattige og uheldige, men han merket fort at ting ikke fungerte på same måte som I dvergeland/fjell, og måtte skaffe seg noe for livets opphold.

Han fikk gjort I stand sitt Muldyr med alt av utstyr, og forventet det verste av omverdenen. Deretter satte han av gårde I et sakte og stødig tempo for å finne de som ikke hadde funnet lyset.

Edit: teksten har en merkelig tendens til å gjøre merkelige ting når jeg skriver på jobb I all hast.

Dette innlegget er endre av Bronyard: 31/01-2014 - 09.41

Postet bilde
0

#23 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 06/02-2014 - 23.31

Nok en lykkelig sesjon hvor ingen døde. Lykke til alle, og ferdig med kapittel 1.

Men hva er greia med hobgoblinene son løper rundt i skyggene? Og er det nå
egentlig så lurt i bruke et ukjent portalnettverk til handelskaravaner? Kun tiden
vise. Imens kan dere kose dere med søt søt xp!

Feral Yowler - 400 xp/450 xp
Konduktøren - 300 xp/337.5 xp
Hobgoblin Scout - 75 xp

Rollespilling - 200 xp

Kapittelbelønning - 500 xp

Steffen får da 1562,5 xp, mens dere andre får 1475 xp. Som vel er akkurat nok til at Steffen dinger om jeg ikke tar feil. Underlig underlig...

PS til Lene: Du lo av tittelen "The Sphinxian Empire", så føler jeg bare må klaregjøre at dette IKKE er navnet på hobgoblinimperiet, men
mer et forsøk fra forfatteren sin side på å få til en tittel som er equivalent med "Det Gåtefulle Imperiet". Så beklager dersom jeg tullet det
til og gjorde det latterlig Postet bilde

Du finner forøvrig en kjøper som er villig til å betale 720 gp for de ni pundene med 'obsidian/onyx/whatever'.

Nok en spilling vel overstått, og også denne gangen uten død. Well done! Dere får kose dere med litt søt, søt xp:

1 lett krigshest - 75 xp
5 hobgoblinske speidere - 375 xp
Ikke mindre enn 7 hobgoblinske legionærer - 1050 xp
6 hobgoblinske pikemen - 900 xp
2 hobgoblinske bueskyttere, jaget, men ikke overvunnet - 150 xp
2 hobgoblinske outriders - 400 xp
2 hobgoblinske sersjanter - 600 xp
1 vine horror - 300 xp
1 facestealer som bestemte seg for å trekke seg tilbake (1/2 xp på det grunnlag at den var på 1/2 hp og teknisk sett hadde masser med kamp igjen, skjønt bestemte seg for at dette ikke var verd bryet) - 200 xp

Rollespilling - 300 xp

Som gir den smått imponerende totalsum 4350 xp Postet bilde, aka nok til at selv Steffen karrers seg opp på level 5.

Og det fortsetter uten død. Jeg må åpenbart begynne å prøve hardere.

2 små skyggeulver - 300 xp
1 stor skyggeulv - 300 xp
10 crappy hobgobliner - 750 xp
2 hobgoblin duskblades - 400 xp
1 hobgoblin warcaster - 300 xp
2 shardsoul slayers - 800 xp
Rollespilling - 250 xp

Totalt per spiller: 3100 xp

Dette innlegget er endre av Henrik: 27/02-2014 - 23.52

0

#24 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 01/03-2014 - 00.08

Yes! Neste level blir Jade Phoenix Mage! Woohoo!
Winter Court is coming

0

#25 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 03/03-2014 - 15.32

Jeg får forberede meg på å gråte hardere.

Men vi får ta en spørrerunde igjen: Hvordan synes folk vanskelighetsnivået er nå? Har selv følelsen av at dere stort sett greier dere uten altfor store problemer, men gjerne havner litt nede i på-avdeligen (med unntak av Ole som har nok hp til at dette ikke er noe problem), så innbilder meg at jeg har funnet en grei balanse.

Er det noe dere har lyst til å se mer av? Ting jeg bør forbedre meg på? (Annet enn loot, vet jeg er dårlig på det.) Ros, ris, gnissing av tenner?
0

#26 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 03/03-2014 - 16.51

sånn som ting er nå er A okay
Postet bilde
0

#27 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 08/03-2014 - 23.34

Ja, ting virket å være litt tøffere i dag, men dere greide jo å komme dere gjennom dem uten død i dag også. Så da blir det søt søt xp.
Notasjonen er Steffen/Resten

2 medium Shadow Elementals - 500/500 (alle var fortsatt level 5 på tidspunktet)
4 varags - 300/300
1 varag pactleader - 375/300
4 Web Mummies - 1000/900
5 tomb spider broodswarms - 625/562,5
1 tomb spider - 562,5/450
3 Tome of Battle Bullshit - 750/675
Trapsandtullsandshits - 300/300

Totalt: 4412,5/3987,5

Livet er godt for de som lever

-----------------------------------------------------------
Yaya, alle er level 6, så må ikke beregne xp separat! Men helvete heller folkens, begynn å bruke forumet, gidder dere?

1 bloodhulk - 225 xp
1 skyggetentakkelting - 450 xp
2 hobgoblin abominations - 450 xp
1 Shadar-Kai Enlightened - 225 xp
2 blade thralls - 450 xp
Fant en protle og fant ut hva som skjedde med ekspedisjonen - 400 xp
Totalt: 2200 xp

Dette innlegget er endre av Henrik: 25/03-2014 - 12.40

0

#28 Bruker er logget av   Valentino 

• Sheetfighter
  • Ble medlem: 28/08-07
  • Interesser:Diverse
  • Navn:Valentino

Postet 25/03-2014 - 12.57

Lagd plass til neste gang vi får XP
---(╯°□°)╯︵ ┻━┻
0

#29 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 26/03-2014 - 18.11

Første level i Jade Phoenix Mage. :D

Ingen nye spells, men lærer en ny Maneuver. Plukker opp Crusader's Strike.
Winter Court is coming

0

#30 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 02/04-2014 - 14.19

Vi får vel faktisk skrive et referat av forrige sesjon, da Steffen ikke var der.
-----------------------------

Våre helter ruslet videre gjennom mørket. De hadde riktignok funnet ut hva som hadde skjedd med den andre ekspedisjonen, men
da de alle hadde vært døde eller levende, men forandret til monstre, var det vanskelig å si om man kunne kalle det et vinn eller ikke.
De hadde dog ikke gått derfra tomhendte, og en stor diamant tynget nå ned saltasken til Olaf. You win some, you lose some.

Etter å ha navigert seg gjennom det labyrintaktige veisystemet som er Skyggeveiene kom de til mer velkjente stier, om slikt kan sies
å finnes i mørket. Men intet lyst fra fakler var å se, og når de kom nærmere leiren på skyggesiden av portalen kunne de lukte røyk og
høre stillhet, ingen vakter var å se ved perimeteren, men større blodflekker spettet steingrunnen. I frykt for at hobgobliner hadde angrepet
skyndte de seg dypere inn og fant fort de første likene, og kort tid etter to skapninger som synes å kunne være noen av de ansvarlige.
Høye, tynne skapninger med biologiske 'sverd' av ben istedenfor underarmer og legger, noe som førte til at Ole raskt dubbet dem
"Bladelings". Lene valgte å ikke ta noen sjanser mot de smidige og raske skapningene og slengte opp en haste, og gruppen slo dem
i hjel uten altfor store problemer. Da de hastet seg videre inn i rommet med de to portalene oppdaget de at den de hadde deaktivert nå
var aktiv igjen, og at alle var døde. Når de hastet seg gjennom tunnelen mot overflaten fant de skrapemerker og tegn på at noe stort hadde
gått den veien før dem. Vel på overflaten lå HQ i ruiner, Nyrmer var i dyp mindfuckkoma og alle var døde bortsett fra en gammel mann
Lene fant som smalt til pannen hennes, gav henne litt fønix-kraft og døde av utmattelse. You win some, you lose some.

Valle kunne dog høre brøl komme fra Smeltvern's retning og med litt hell greide de å finne noen hester og begynte å ri ut porten til HQ
bare for å se en drage sirkle nær Smeltvern hvor den dessimerte byvaktene. Dessverre måtte de slåss med 3 bladelings til først, noe som
skremte bort hestene, og de måtte da ta disiplene fatt.

(This is the point where Henrik get tired of writing.)
Dragen ser dem komme, fordi drage. Flyr høyt, ruller bra, nummer to i initiativrekken. Valle er først og stokker om manøverene sine til det jeg antar er hva han tror er bedre for drager.
Så begynner det å gå nedover. Dragen sin breathweaponfireballforcethingy treffer alle, og Valle feiler saven sin. Alle feiler faktisk saven sin unntatt Lene, men mannen med ref +11 feiler.
Så 6d8 ~ 27 damage til alle.

Den påfølgende fear-saven blir så bedt om. Jeg antok Valle hadde stokket manøverene sine for å få "Consentratet istedenfor will"-menøveren, men den gang ei. Alle unntatt Valle feiler
saven sin, så Valle er nå en hardt skadet, redd liten mann. Lene fireballer, dragen saver, ser seg ut Lene som mål, AI-Steffen healer alle noe, Valle noe mer, Ole blir huge. Dragen vet ikke
nøyaktig hva Ole gjorde, men medium skapninger pleier ikke å kunne bli huge, så den antar at det er en eller annen form for illusjonsbull og velger å ignorere Ole inntil. Lander ved Lene,
Ole har 15' reach, AoO og rundt 20 damage fra Ole med påfølgende omprioritering av mål fra dragen.

Stuffstuffstuff, AI-Steffen holder desperat Ole i live mens Ole forsøker å unngå fullattacks. Så får dragen breathe igjen, får med seg alle utenom Lene, and what du you know: Valle feiler IGJEN!
Takket være at han er blitt healet av AI-Steffen i mellomtiden overlever han, men bringes nok en gang langt ned. Så snur ting seg. Ole får inn to saftige treff, dragen bestemmer seg for å ta til vingene
igjen og streife dem, men AoO til nesten alle, både Ole og Valle treffer (Valle med sneak attack), og den kolossale skaden de gjør mellom seg er nok til å ta dragen av dage.

Imens har det begynt å regne ild over byen, de kan se _noe_ som flyr over den. Etter litt healing løper de inn i byen og nærmere. Lene og Valle fyrer av noen piler, får oppmerksomheten til den røde
slendermanen og får en Earthreaver i retur. Forbausende nok feil Valle reflex-saven sin igjen! På dette tidspunktet begynner det å bli klart at terningene og universet hater Valle. Den påfølgende
fieballen resulterer i ENDA en feil, den fjerde av fire mulige for reflex saves for Valle, og han blir brent til et forkullet lik. Lene og Ole then makes a very brave retreat og byen får brenne uten mer
innblanding fra dem. De hjelper heller til med evakueringen, leter litt etter overlevne neste dag (Slendeman og kompisene hans hadde dratt da) og finner en nye venn i ruinene. Etter to dager med
helbredelse og forberedelser begynner de overlevne å bevege seg mot Varence, Smeltverns handelspartner, og der slutter sesjonen.

Blir dog xp til folket, unntatt Valle som dessverre ikke var levende nok til å dra nytte av det for øyeblikket.

7 bladelings - 918,75 xp
Orm Embar - 787,5 xp
Hjulpet til med evakuering, reddet Nyrmer (Bare Ole&Lene) - 300 xp

Ole&Lene: 2006,25 xp
Steffen: 1500 xp (Var ikke der, men AI-Steffen var med på de fleste kampene som support, så skal få noe han også.)
Valle: Ny karakter.

Jeg vil bare nevne noe: Dere har råd til å raise Valle, null problem. Jeg er klar over at Valle har rullet opp en ny karakter og kanskje ikke gidder å raise ham, men dersom dere skulle velge å gjøre det
(og Valle vil selvsagt) så bumpes Valle først ned til halveis gjennom level 6, men vil så få 1443.75 xp for de delene han var med på før han døde. (Totalt vil han da ligge på 19443,75 xp.) Er selvfølgelig
fullt forstårlig om han ikke gidder, men vil gi dere muligheten til å raises uten at det er altfor kjipt.

Dere snakket forresten om counterattack elelr noe slikt. Brainstorm gjerne her i tråden om hva dere kunne tenke dere å gjøre, spørsmå o.l.

Dette innlegget er endre av Henrik: 02/04-2014 - 14.21

0

#31 Bruker er logget av   Ole von der Fossheim 

Postet 02/04-2014 - 22.52

jeg er litt usikker på hva vi gjør, vi vet ikke hvilken del av skyggeverden som synderne kommer fra, tipper byen da (kanskje syre planet)
gleder meg til neste level da blir det mye gøy. Postet bilde
Postet bilde
0

#32 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 03/04-2014 - 21.27

Hvis Valle vil bli raiset, så er det A-OK med meg. Hans avgjørelse OOC vil jeg bringe inn IC, fordi gøy for alle.

Jeg tenker vi burde stikke en tur bort om Slenderman-byen først, siden Ole nevnte at vi burde kanskje sjekke om det har blitt noe aktivitet der, nå som vi faktisk har sett en Slenderman. Samtidig burde vi forberede oss på ekspedisjon til syre-stedet, for det er nok der angriperne har kommet fra (noe sier meg at den portalen der var begravd og deaktivert av en god grunn).
Winter Court is coming

0

#33 Bruker er logget av   Henrik 

• Mr. Top-Hat
  • Vis galleri

Postet 11/04-2014 - 12.04

Nok en sesjon, nok en mengde døde fiender. Stor suksess og seier på alle fronter.

1 Hobgoblin Dreadlord - 450/350
1 Hobgoblin Firelord - 300/262,5
1 Blazewyrm - 300/262,5
1 Skullord - 675/525
1 Serpentir - 225/175
1 Kindly Old Knight - 450/350
Ødela påbegynt hob-leir og jaget/drepte alle noobsene der - 400
Stuff - 300

Valle får da 3100 xp, mens resten må greie seg med 2625 xp.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Og ting går stadig fremover. Ole har uheldigvis fått kols og pratesyken, men bortsett fra det vil jeg si forrige
sesjon gikk utmerket.

4 hobgoblin veteran leionærer - 700 xp
1 warchanter - 131.25
6 hulklings - 1050
1 Umbral Hulk - 787.5
1 hill giant - 525
2 dire boars - 350
Brakk en obsidianobelix, ble ikke drept av paraelemental, ble ikke drept av Ole - 800 xp

Totalt blir det da 4343.75 på hver med mindre jeg har glemt noe...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Og enda mer xp. Hadde forresten noen giddet å poste et re-cap av hva som har skjedd siden Smeltvern brant til grunnen?

3 frozen men - 1050 xp
1 hag - 350 xp
1 ice golem - 1050 xp
Navigating mountains, magic snowstorms and shit - 500 xp

Totalt til hver: 2950 xp

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg får vel fortsette å edit-poste i tråden alene da...

1 hulking corpse - 900 xp
1 icemecha-armored undead - Nope!
1 burrowing root - 600 xp
3 hobgoblin outriders - 300 xp
2 vinespawns - 800 xp
Rollespilling, forhør o.l. - 400 xp

Totalt til hver: 3000 xp
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Og det fortsetter uten død. Nesten litt uvant.

4 gambols - 800 xp
6 hobgoblin legionærer - 450 xp (Skjønner ikke hvorfor jeg sender så svake folk mot dere)
2 hobgoblin outrider - 200 xp (Ditto)
1 hobgoblin destroyer - 300 xp
1 hobgoblin foeburner - 300 xp
3 hobgoblin archers - 450 xp
3 bladelings - 600 xp
Unngåing av hobgobliner, sniking forbi tårn, rollespill, stuff - 500 xp

Totalt til hver: 3600 xp

Dette innlegget er endre av Henrik: 22/05-2014 - 22.41

0

#34 Bruker er logget av   Selene 

• Empress of Rokugan

Postet 23/05-2014 - 00.16

Urg... skal prøve å skrive en skikkelig oppsummering av ting så langt når jeg har ferie.
Winter Court is coming

0

Del dette emnet:

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare i dette emnet

2 medlem(mer) leser dette emnet